Ukrajinska ladjedelnica Brig je predstavila največje plovilo v svoji prodajni paleti Brig Eagle 10.

Brig Eagle 10 je bil prvič predstavljen prejšnji teden na Cannskem festivalu plovil. Je najdaljši gumenjak iz te ladjedelnica, in kot zatrjujejo sami bo postal njihov paradni konj. Desetica je oblikovana tako, da lastniku in posadki nudi povsem nov občutek svobode. Ker je gumenjak dolg skoraj 10m, natančno 9,90m, ponuja na svojem krovu številne možnosti. Uporabljamo ga lahko kot plovilo za družinska dnevna križarjenja ali pa povabimo večje število prijateljev in organiziramo zabavo. Plovilo je robustno in ima izjemne plovne lastnosti. Že zaradi svoje dolge vodne linije, je plovba z njim mirna. Elegantno lahko premaguje tudi višje valove in vedno nas bo pripeljal na izbrano pristanišče ali zaliv. Pripravljen je za namestitev dveh motorjev s skupno močjo vse do 700 KM. Za hitro plovbo zadostujeta že dva s po 200 KM, z najmočnejšo različico pa postane prava športna zverina, ki lahko doseže hitrost plovbe preko 50 vozlov.

Pri test plovila je opravila norveška ekipa testnih krmarjev: »Obožujemo čoln. Je odlična platforma za veliko družino, večjo skupino prijateljev ali plovilo s katerim bomo impresionirali poslovnega partnerja.«

Gumenjak ima trup oblikovan v obliki globoke črke V in zagotavlja suho in mirno plovbo. Je izjemno stabilno plovilo, je lahko in potrebuje zelo malo vzdrževanja. Zaradi kvalitetne izdelave tubusov in uporabljenih materialov je praktično nepotopljiv. Posadka bo med plovbo uživala na zelo udobnih sedežih. Ko smo na sidru, lahko na krmnem delu namestimo priročno mizo in obedujemo za prostorno sedežno garnituro, ali pa jo pretvorimo v veliko sončno ploščad.

Komandna konzola je centralna. Na levi strani so vrata za dostop do kabine. V njej je prostorna postelja, kjer lahko udobno prenočita dve osebi. Štedilnik z dvema plinskima gorilnikoma, umivalnik in hladilnik so nameščeni za krmarjevim sedežem. Umivalnik, štedilnik in delavna plošča so skriti pod pokrov, ki med kuhanjem ščiti krmarjev sedež pred umazanijo.

Na krmi je skromno odmerjen prostor za dostop do vode. Kljub temu, da je plovilo široko 3,4m, prostora ni veliko. Ker je krma prirejena za namestitev dveh motorjev, sta prehoda na levi in desni ozka a vseeno dovolj široka. Nameščena je tudi zložljiva lestev.

Plovilo je izdelano izredno robustno. Pozornost so posvetili prav vsem podrobnostim, ki si zdelane izjemno natančno.

Tehnične podrobnosti:

  • Dolžina: 9.90 m
  • Širina: 3.40 m
  • Premer tubusov: 60 cm
  • Število Komor: 7
  • Število oseb: 10
  • Teža praznega plovila: 2200 kg
  • Minimalna moč motorjev: 400 KM
  • Priporočena moč motorjev: 600 KM
  • Največja dovoljena moč motorjev: 700 KM
  • Rezervoar za goriva: 580 l
  • Rezervoar sladke vode: 45 l

Za ceno plovila povprašajte pri  uradnem  zastopniku in prodajalcu plovil Brig v Sloveniji: As-Boats d.o.o., (02) 608 41 41, info@as-boats.si, http://www.as-boats.si/

Petek 22 Sep 2017

V nedeljo se je zaključi že 40. jubilejni Festival plovil v Cannesu. Zaradi svoje obsežnosti je potekal kar v dveh pristaniščih.

Med 12. in 17.9. je potekal jubilejni, že 40. Festival plovil v Cannesu. O njem lahko govorimo le v presežkih. Preko 600 plovil je bilo razstavljenih v pristaniščih Vieux in Pierre Canto. Obiskovalci so si lahko ogledali vse od najmanjšega plovila, slovenskega proizvajalca, ki v dolžino meri le dober meter, pa vse do največje jahte, ki v dolžino meri 65 m. Skupno se je predstavilo 516 razstavljavcev. Kot se za Cannes spodobi, so prikazali številne premiere. Med 214 plovili, ki so bila v Evropi prikazana prvič, je bilo tudi 108 svetovnih premier. Med njimi so bile 103 jadrnice, 43 večtrupnih plovil in 67 motornih plovil.

Pristanišče Vieux je bilo razdeljeno na osem delov. V galeriji prestiža so se predstavile številne renomirane blagovne znamke s ponudbo luksuznih izdelkov. V Palači festivala so se predstavili navtični arhitekti, oblikovalci, marine, ponudniki servisnih dejavnosti, navtične opreme in izdelovalci notranje opreme. Med njimi je bilo tudi eno izmed štirih slovenskih podjetij na salonu, Home Yacht, ki izdeluje luksuzno tekstilne izdelke in ležišča za jahte. Poseben podaljšek je bil namenjen privezu največjih in najbolj luksuznih plovil, ki so v dolžino merila med 25 in 65 metri. V vzhodnem delu pristanišča so se predstavile največje ladjedelnice, ki proizvajajo velike luksuzne motorne jahte. Tu so bili Pershing, Feretti, Riva, Mangusta, Dominator, Maiora in še bi lahko naštevali. V pristanišču Saint Pierre so se predstavile ladjedelnice Bavaria, Jeanneau, Beneteau, Dufour, Hanse tako s ponudbo jadrnic, kakor tudi motornih plovil. Poseben oddelek je bil namenjen večtrupim plovilom. Lagoon je predstavil večino palete svojih plovil, razstavljeni pa so bili tudi trije luksuzni katamarani ladjedelnice Sunreef Yachts. V delu pristanišča imenovanem Max Laubeuf, kjer se je prvič odvijal Cannski navtični sejem, so bila predstavljena plovila dolžine od 10 do 20 m. Pred natanko 40 leti so v tem delu prikazali le skromnih 30 plovil. Danes je iz majhnega sejma zrasel v pravi festival oziroma v enega največjih natičnih salonov v Evropi.

Tokrat objavljamo nekaj fotografij sejma. V naslednjem tednu pa se bomo posvetili enemu sklopu plovil in jih predstavili nekoliko bolj podrobno.

 

Sreda 20 Sep 2017

Britanske deviške otoke je včeraj zajel orkan Irma in za seboj pustil pravo razdejanje.

Zalivu Paraquito Bay je na jugovzhodni strani največjega otoka Britanskih deviških otokov,  Tortola. V zalivu, ki je obkrožen z mangrovami je velika marina. Pri načrtovanju so upoštevali možnost, da jih lahko zadene orkan. A za orkan Irmo tudi najbolj skrben načrt ni bol dovolj dober. Vetrovi, ki so v sunkih dosegali hitrosti do 350 km/h, so za seboj pustili pravo razdejanje. Od marine ni ostalo nič. Na spodnji sliki si lahko ogledate, kako je marina izgledala pred prihodom Irme, na zgornji pa posnetek, ki je nastal včeraj, po prehodu Irme preko eksotičnega karibskega otoka.

Foto: Adam Sakran; Luka Gradišek

Četrtek 07 Sep 2017

Švedsko podjetje Petestep je predstavilo novo tehnologijo trupov motornih plovil. Novost bodo predstavili na salonu plovil v Cannesu, kjer bo švedska ladjedelnica HOC Yachts predstavila prvo plovilo z novo obliko trupa.

Prvo plovilo, ki bo izkoriščalo inovativno tehnologijo bo plovilo HOC 33P Cruiser.

»Z uporabo nove tehnologije, ki jo je razvilo podjetje Petestep, bomo našim plovilom izboljšali plovne lastnosti in povečali udobje med plovbo. Največja razlika bo pri plovbi v razburkanem morju. Hkrati se bo zmanjšala poraba goriva.«, je povedal direktor podjetja HOC Yachts.

Podjetje Petestep je zelo intenzivno sodelovalo pri razvoju plovila HOC 33P. Uporaba nove tehnologije bo zagotovila izjemno udobno in tiho plovbo ter dodatno zmanjšanje porabe goriva. 33 čevljev dolgo in 4 tone težko plovilo je na testih porabilo zgolj 1,4 l goriva na prepluto navtično miljo pri plovbi s potovalno hitrostjo. Po opravljenih prvih testih in primerjavah s konkurenčnimi plovili, je plovba do 50% bolj mirna, poraba goriva pa za 25% manjša.

Kako deluje tehnologija Petestep

Pri dosedanjih plovilih, ki glisirajo, vodni pršec, ki ga povzroča plovilo preusmerjen na levo in desno, stran od plovila. Nova tehnologija ta pršec potiska navzdol in nazaj, zaradi česar se zmanjša trenje, poveča potisk naprej in plovilo dvigne više nad vodni tok. Preusmerjeni vodni pršec zagotavlja dodatno blaženje zaradi česar je plovba bolj udobna.

Za novo tehnologijo je zanimanje izredno veliko. Ladjedelnica HOC Yacht že pripravlja nove modele, ki bodo razviti z uporabo iste tehnologije. Prav tako se za tehnologijo že zanimajo številne evropske ladjedelnice.

Novo tehnologijo lahko preizkusite tudi sami. Plovilo HOC 33P bo premierno predstavljeno na salonu v Cannesu. Stojnica HOC Yachts je na privezu PAN 056.

Tehnični podatki HOC 33P Coupe:

  • Dolžina čez vse: 10,21 m
  • Teža plovila: 3850 kg
  • Širina: 3,10
  • Ugrez: 0,62 m/0,99 m
  • Motor: Volvo Penta D6 400
  • Propeler: Volvo Penta DPH G6
  • Najvišja hitrost plovbe: 40+ vozlov
  • Rezervoar goriva: 380 l
  • Rezervoar vode: 100 l
  • Rezervoar za odpadne vode: 100 l
  • Poraba goriva: 1,3 l/nmi*
  • CE kategorija: B

*poraba goriva je izmerjena pri hitrosti plovbe 28 vozlov. Na plovilu sta bili 2 osebi. Rezervoar goriva in rezervoar vode sta bila 100% polna. Plovilo je bilo opremljeno s standardno opremo.

Torek 05 Sep 2017

Prejšnji teden so v okolici otoka Lošinja opazili več velikih kitov.

Prejšnji teden so raziskovalci iz hrvaškega Inštituta Plavi svet opravljali svoje raziskovalno delo v okolici otoka Lošinj in doživeli enkratno presenečenje. Opazili so več kitov in uspeli posneti videoposnetek teh velikih morskih sesalcev. Brazdasti kit (Balaenoptera physalus) je bližnji sorodnik največjega med kiti, modrega kita in so druga največja živalska vrsta na svetu. Običajno zrastejo do velikosti okrog 20m, največji, ki so ga opazili do sedaj pa je meril kar 27,3m in tehtal 74 ton.

Raziskovalci so le 3 nmi od Malega Lošinja opazili in posneli dva primerka brazdastega kita. V dolžino sta merila med 17 in 18m. Gibala sta se s hitrostjo med 3 in 4 vozli in veselo igrala. Na površini sta se prikazala v 10-15 minutnih intervalih. V slabi minuti sta zajela zrak in se ponovno potopila. Posneli so številne fotografije, identificirali kita, ter zbrali nekaj vzorcev odpadle kože, s katero bodo opravili genetske analize.

Vir: Institut Plavi svijet

Ponedeljek 04 Sep 2017

Iz angleške ladjedelnice Princess prihaja nova motorna jahta s preprostim imenom 75. Je elegantna jahta, ki omogoča agilno plovbo in glisiranje že pri majhnih hitrostih.

Krov je oblikovan tako, da se lahko na njem organizirate zabavo ali pa ga uporabljate zgolj za sproščanje in uživanje v naravi. Na premcu je velika sončna ploščad in sedežna garnitura v obliki črke U. Velik prostor za druženje nudi tudi dvignjeni komandni most. V prednjem delu je široka krmarska konzola z vsemi kontrolami za upravljanje plovila. V osrednjem delu je velika miza s sedežno garnituro, v zadnjem delu pa sončna ploščad ter prostor za hrambo pomožnega plovila in dvigalo za dvigovanje iz vode.

Salon je velik in prostoren. Velike steklene površine v notranjost prepuščajo naravno svetlobo. V zadnjem delu salona je sedežna garnitura s klubsko mizico. V centralnem je jedilnica za 6-8 oseb in velika kuhinja v obliki črke U. V prednjem delu je krmarnica in stopnice za dostop v podpalubje. Lastniška kabina je v osrednjem delu plovila. Za dostop ima lastno stopnišče in majhno predsobo. Tri kabine v prednjem delu plovila so namenjene gostom. Vsaka ima lastno kopalnico z ločeno tuš kabino. Dve imata zakonsko posteljo ena pa dve ločeni postelji. V krmnem delu je še skiperska kabina. Ima tri ločena ležišča in lastno kopalnico.

Za pogon plovila skrbita dva motorja. Izbiramo lahko med Caterpillar C32 motorji, ki razvijejo 1622 ali 1723 KM ali dva MAN motorja z močjo 1800 KM. Šibkejša različica zadostuje za plovbo s hitrostmi med 31 in 33 vozli, najmočnejša pa za 34-36 vozlov.

Tehnične specifikacije:

  • Dolžina čez vse: 24,67 m
  • Širina: 5,76 m
  • Ugrez: 1,76 m
  • Teža: 47.700 kg
  • Rezervoar za gorivo: 6.000 l
  • Rezervoar za vodo: 1.350 l
  • Motorji:
    • 2 x Caterpillar C32 (2x1622 KM) – najvišja hitrost plovbe 31-33 vozlov
    • 2 x Caterpillar C32 (2x1723 KM) – najvišja hitrost plovbe 33-34 vozlov
    • 2 x MAN V12 1800 (2x1800 KM) – najvišja hitrost plovbe 34-36 vozlov

Ponedeljek 28 Avg 2017

Italijanska ladjedelnica Maori, ki slovi po ekstravagantnem oblikovanju plovil, je ob svoji uspešni desetletnici izdelalo plovilo, ki bo njihov uspeh primerno proslavilo. Model Maori 54 je luksuzen gliser namenjen druženju v stilu.

Pri modelu 54 lahko govorimo samo o presežkih. Je hitra jahta, ki je namenjena druženju in dnevnim izletom v romantične zalive. Petičneži, ki si lahko privoščijo mnogo večjo jahto za bivanje, ga lahko uporabljajo kot pomožno plovilo za hitro raziskovanje obale ali skok z jahte do bližnje restavracije ali bara.

Pri oblikovanju je bil največji poudarek na izjemno dobri povezanosti posameznih delov plovila in enostavnimi prehodi. Plovilo je v celoti odprto in nudi obilo uživanja v sončnih dneh. Na njem je dovolj prostora za namestitev do 12 oseb , ki lahko vse najdejo svoje ležišče pod soncem. S trdo streho je zaščiten le del kokpita in odprta jedilnica. Če se dnevno križarjenje zaključi zelo pozno, se lahko salon v notranjosti plovila spremeni v udobno kabino, kjer lahko prenočimo.

Maori 54 je primerno motorizirano plovilo. Poganja ga površinski pogon Jollydrive. Moč zagotavljajo tri različice motorjev. V osnovni sta dva motorja FTP, ki razvijeta po 650 KM. Nekoliko močnejša sta dva Volvo Penta s po 725 KM, adrenalinski odvisniki pa se lahko odločijo za kombinacijo dveh Man motorjev, ki razvijeta po 800 KM.

Ponedeljek 21 Avg 2017

V letošnjem letu se je odprlo novo sidrišče na skrajnem jugu otoka Cres. Gre za eno prvih sidrišč, ki ne nudi le boje, temveč  privez z muringom na pontonski pomol, vodo, elektriko in dostop do interneta.

Zaliv Jadriščica je na jugozahodni strani otoka Cres. Na njegovi vzhodni obali je krej Pogana, na zahodni strani pa je novo sidrišče. Zaliv je je dolg skoraj 2 km (1 nmi) in poteka v smeri jugovzhod-severozahod. Dobro je  zaščiteno pred vsemi vetrovi razen južnimi. Valove povzroča le močnejši jugo. Podjetje Ingemar je za srednji del zaliva, nasproti kraja Pogana, pridobilo koncesijo vse do leta 2024. Namestili so modern pontonski pomol, ki v dolžino meri 120m. Za privez plovil so namestili 60 muringov. Vsi preivezi so opremljeni z električnimi priključki, vodo in dostopom do interneta preko Wi-Fi omrežja. Globina morja na privezih je med 4 in 6 m, kar zadošča za večino plovil. Pri pristajanju in privezu plovila vam bodo vedno pomagali mornarji sidrišča.

Sidrišče ima izjemno lokacijo. Kadar plujete iz Kvarnerja proti otokom Ilovik, Silba, Olib, bo sidrišče ravno na plovilci poti. Od otoka Krka je oddaljen dobrih 20 nmi, nato pa vas še 20 nmi loči do Silbe, Oliba ali Premudi. Primeren je tudi za prenočevanje, če se odpravljate v Istro. Ker je v neposredni bližini prehodov Privlaka in Osor na otoku Lošinj(5 nmi), lahko v njem mirno prespite, ob 8.00 izplujete in ob 9.00 prečkate enega izmed prehodov ter nadaljujete plovbo proti Istri.

Sidrišče nudi izjemno ugodno ceno priveza. Promocijska cena znaša le 150,00 HRK (20 EUR) na dan. V ceno je vključena elektrika, voda, Wi-Fi internet in odvoz smeti. Poleg sidrišča je gostilna, nekoliko dlje pa samopostrežna trgovina.

Privez v sidrišču si lahko rezervirate. Z veseljem bo vašo rezervacijo sprejel mlad in zagnan lastnik sidrišča, David Kučić. Sporočite le, kdaj prihajate in kako dolgo je vaše plovilo. Privez bo počakal na vas. Telefonska številka za rezervacije: +385 98 909 57 47.

Več informacij o sodrišču na eNavtiki: sidrišče Jadriščica

ali na spletni strani podjetja Ingemar: sidrišče Jadriščica.

Četrtek 27 Jul 2017

Včeraj popoldne so se nad Kvarnerjem zvrstile številne nevihte. Ena zadnjih, ki smo jo ujeli v objektiv, je presenetila z enkratnimi barvami. Dež in oblaki so se obarvali v zlato barvo.

(Fotografije niso obdelane. Izbrisane so le nekatere registracije plovil.)

Ponedeljek 03 Jul 2017

Italijanska ladjedelnica Ferretti je splovila svojo najnovejšo jahto Feretti Yachts 780.

Nova jahta v dolžino meri 78 čevljev in 9 palcev (24,01 m), njena največja širina pa znaša 18 čevljev in 11 palcev (5,77 m). Oblikovanje je plod sodelovanja podjetij Product Strategy Committee, Ferretti Group Engineering Department in Studio Zuccon International Project.

Gre za elegantno motorno jahto s dvignjenim komandnim mostom. Ima štiri sobe namenjene gostom in dve sobi za posadko. Vse sobe imajo lastno kopalnico. O razkošni opremi v plovilu verjetno ni potrebno izgubljati besed. Omenimo le ogromen salon v katerem lahko uživate ob gledanju svojih priljubljenih oddaj na 2m velikem ekranu. Nekoliko manjši zasloni so nameščeni v vsaki izmed kabin.

Premec plovila je namenjen uživanju posadke med plovbo in na sidru. Ima razkošno sedežno garnituro in ločeno sončno ploščad. Enako je tudi na dvignjenem komandnem mostu. Prednji del je namenjen krmarju, v osrednjem delu je udobna sedežna garnitura s klubsko mizico, na zadnji krmni del pa lahko namestimo udobne ležalnike. Komandni most je delno prekrit s trdo streho, ki pa jo lahko po potrebi odpremo.

V standardni različici za pogon skrbita dva dieselska MAN V12-1400 motorja, ki jahto potisneta do najvišje hitrosti 28 vozlov. Hitrost križarjenja znaša udobnih 24 vozlov. Močnejša različica ima motorja, ki razvijeta po 1550 KM namesto šibkejših, ki razvijejo po 1400 KM. Jahto poženeta do najvišje hitrosti 31 vozlov, hitrost križarjenja pa znaša 27 vozlov. Za tako veliko in 55 ton težko jahto je to zavidanja vredna hitrost križarjenja. Jahta ima 5000 litrski rezervoar za gorivo, ki bo zadostoval za približno 300 nmi plovbe pri potovalni hitrosti.  

Ponedeljek 03 Jul 2017