V soboto, 18.11.2017 je potekala druga regata iz ciklusa Slovenske Jadralne Lige.

Po prvem dogodku, ki se je odvil dva tedna prej, je kazalo, da bodo razlike precej velike. Na zaključku sobotne druge regate, pa je krmar zmagovalne jadrnice napovedal, da se bodo razlike manjšale. Med glavnimi razlogi je prav gotovo, da bodo posadke jadrnice bolj spoznale in hkrati bo izginila prednost match race posadk, ki so navajene hitre prilagoditve na različne jadrnice.

Sončna sobota ter relativno močna burja s kratkim visokim nepravilnim valom je hitro pokazala, da krmarju vodilne posadke iz prvega dela take razmere ne ustrezajo. Že prve kvalifikacije so pokazale majhno razliko med vodilnima posadkama Eureke in Solarie. Zaradi napake Eureke je njena minimalna prednost izginila in Solaria je tako dobila prve kvalifikacije. Kot tretja se je v finale prebila še ekipa Playsail.

Druge kvalifikacije so imele dva plova. Oba je dobila dokaj gladko ekipa Youngstres JK Jadro. Precej težav je imela Aurora (ki sicer prejšnjo regato končala skupno druga), ki je prvi plov končala šele kot četrta. V drugem je vendarle pokazala nekaj več in se uvrstila v finale. Pred njimi pa je presenetljivo končala Sky Mama.    

V prvem plovu Finala A se je jasno pokazalo kako majhne so razlike. Prvi plov je tesno dobila ekipa Youngstres, ki tokrat imela v posadki tudi olimpijca Karla Hmeljaka. Posadka je s krmarjem Liamom Orlom resnično delovala izredno dobro. Druga je bila Eureka, ki pa je pretila do samega cilja. Na tretjem je končala ekipa Playsail. Ostale ekipe so končale resnično blizu. Vse so končale nekje znotraj pol minute za zmagovalcem.

Tako je bilo že skoraj jasno, da bodo Yongsters verjetni zmagovalci saj jim je za zmago zadostovalo že tretje mesto v zadnjem plovu.

V drugem finalnem plovu je Eureka slabo štartala, zaradi česar je bila primorana obrniti na desno stran polja, ki ni bila najboljša. Youngstersi so na levi prevzeli vodstvo in prvi obrnili prvo bojo. Sledila je Solaria in Playsail. Eureka je bila šele četrta. V krmo se vrstni red ni bistveno spremenil. V naslednjo   stranico v veter pa sta najtežji dvoboj za tretje mesto vodili posadki Eureke in Playsaila. Prilkučila pa se je tudi Aurora. Vse tri jadrnice so obrnile zadnjo bojo tesno skupaj medtem ko sta prvi dve Youngsters in Solaria že malce zadihali s cca 2 dolžinama prednosti vsaka. Zadnja krma je bilo prava vojna med jadrnicami, ki so se borile za tretje mesto. Vsak val in reful je štel. Vrstni red se je nekajkrat zamenjal. Jadrnice so končale v cilju popolnoma prekrite in med tretjo in peto ni bilo več kot 4 m razlike. Najsrečnejša tretja je končala Playsail in najnesrečnejša peta Aurora. Vmes pa Eureka za katero pa to ni bilo najhuje. Ob zadnjem obratu z vetrom mimo ciljne boje je na jadrnici Eureka namreč trimer glavnega jadra dobil v glavo bum v polnem zamahu. Vrglo ga je kot za šalo iz ene strani barke na nasprotno ograjico.  Sledila je hitra vožnja na obalo in  obisk bolnice, kjer niso ugotovili resnih poškodb.

Sledila sta še dva plova Finala B, kjer so se srečale posadke, ki se niso uvrstile v finale. Nekaj sonca je popestrilo pogled na jadrnice z oddaljenim ozadjem snežnih alpskih vrhov.

Skupno zmago je gladko in zasluženo odnesla ekipa Youngstres JK Jadro. Po precej srečnem razpletu je na drugem mestu končala Eureka JK Mipc s samo točko prednosti pred tretjo Solario (Pomorska Fakulteta) in četrto uvrščeno Playsail ŠD Gibanica. Tudi tokrat so ekipe odšle domov z lepimi občutki.

Vsekakor pa so bili vsi zadovoljni, da na Champions Leaugue odhajajo kar 4 slovenske posadke. Kvalifikacije za finale v St. Moritz-u podo potekale v Portu Cervo in v St. Petersburgu. Na vsako od prizorišč bodo odpotovale dve slovenski posadki.

Ponedeljek 20 Nov 2017

Prejšnji ponedeljek se je v Pulski luki Uljanik zgodila težka pomorska nesreča. Novogradnja z delavnim imenom »Uljanik 520«, se je na gradbeni platformi odtrgala s priveza in udarila v ladjo za oskrbovanje z imenom »Silni«. Do nesreče je prišlo zaradi izjemno močnih vetrov, ki so pihali na področju Pulja.

Pomorska nesreča se je zgodila zjutraj ob 8.30 uri. Novogradnja »Uljanik 520«, naftna ploščad v izgradnji, je bila na delavni platformi v ladjedelnici. Platforma, ki ima sicer svoj pogon, je bila privezana na obalo. Vrvi so se strgale in platforma se je začela nekontrolirano gibati po luki. Trčila je v oskrbovalno ladjo »Silni« ter predrla njen trup. Zaradi naglega vdora vode, se je ladja potopila. Platforma je nato s krmnim delom trčila v obalo ladjedelnice, s premčnim delom pa v pomol Čađavica.

V nesreči ni bila poškodovana nobena oseba. Zaradi slabega vremena je bilo ukrepanje oteženo.

Ponedeljek 20 Nov 2017

Slovenski izdelek GHOOK, namenjen dvigovanju težkih, s školjkami poraslih muringov je dobil posebno nagrado DAME na sejmu Metz.

Na sejmu METZ v Amsterdamu vsako leto poteka navtični sejem, ki je namenjen strokovni navtični javnosti. Na njem se predstavijo številni novi izdelki iz različnih navtičnih področij. Strokovna žirija med vsemi izdelki izbere tiste, ki so najbolj inovativni in bodo v prihodnjih letih spremenili svetovni navtični trg.

V letošnjem letu se je na sejmu predstavilo tudi slovensko Spinaker d.o.o. s svojim izdelkom boatasy GHOOK, inovativni opremi za dvigovanje muringov. GHOOK je zasnovan tako, da ga lahko uporabljamo na številne načine. Namenjen je dvigovanju in hitremu prenosu muringa s krme na premec plovila. Zaradi rotirajočega koleščka omogoča do trikrat hitrejši prenos muringa tudi, če je le ta umazan, poraščen z algami ali pa celo ostrimi školjkami. Roke bodo ostale ne poškodovane, tudi če ne uporabljamo rokavic.

Komisija, ki je izdelek ocenjevala, je komentirala: »Člani komisije, ki smo izdelek preizkusili, smo bili nad njegovim konceptom, izdelavo in uporabnostjo navdušeni.«

Več o izdelku si lahko preberete tudi na tej povezavi: GHOOK.

Na sejmu se je s svojimi izdelki predstavil tudi slovensko podjetje Hovercraft, ki je predstavilo inovativni izdelek SUPerGANGWAY, ki je križanec mornarskega mostička in SUP-a.

Več o izdelku si lahko preberete na tej povezavi:  SUPerGANGWAY

Ponedeljek 20 Nov 2017

"Dobrodošli na Ohio, na eno ladjo, kjer se vsi fajn majo.", je zarepal Klemen Klemen na podelitvi naziva Skipper leta 2017.

V četrtek je na Laguni, mestni plaži v Ljubljani potekala že peta podelitev naziva Skipper leta 2017. V letošnjem letu je bilo za naziv nominiranih 28 skiperjev, deset tistih, ki so najbolj prepričali navtično javnost pa se je uvrstilo v finalni izbor. Letošnji finalisti so bili: Tomaž Čopi, Tomaž Pelko, Zoran Malovič, Jurij Korošec, Franci Ziherl, Vlado Berke, Goran Miškulin, Jasmin Čauševič, Boštjan Šnuderl in Bojan Rodošek.

V letošnjem letu so bili kriteriji še ostrejši. Pomembno je bilo koliko milj so prepluli v zadnjem letu, koliko dni so preživeli na plovilu in kako številna je bila njihova posadka, ki so jo popeljali na nova navtična doživetja. Ti kriteriji so prinesli polovico ocene, drugo pa zbrani glasovi njihovih posadk in prijateljev. Med letošnjimi finalisti je največ milj v zadnjem letu preplul Jasmin Čauševič, ki se je pred letom dni podal na plovbo preko Atlantika. V 173 dneh plovbe je preplul kar 4700 nmi. Nekoliko manj je preplul Franci Ziherl. Večinoma na Jadranu, je v 113 dneh plovbe preplul kar 3100 nmi in s seboj popeljal 77 članov posadke. Med tako imenovanimi težkokategorniki, ki so letos prepluli preko 1000 nmi je bil tudi Bojan Rodošek s 1500 preplutimi navtičnimi miljami. Četrti skipper, ki je letos preplul preko 1000 je bil tudi Tomaž Pelko. V 77 dneh plovbe je preplul 1630 nmi in s seboj popeljal 53 članov posadke. Ob dobri podpori jadralcev in prijateljev, ki so pluli z njim, si je priboril dovolj veliko število glasov, da je osvojil letošnji naziv Skipper leta.

Po podelitvi je izjavil:

"Prepričan sem bil, da letos nimam možnosti, da osvojim naziv. Konkurenca je bila močna. Prepričan sem bil, da bo letos naziv prejel Jasmin Čauševič, ki se je podal na samostojno plovbo preko Atlantika in nabral neverjetno število preplutih milj."

Kdo je letošnji Skipper leta, Tomaž Pelko?

Tomaž Pelko jadra že od svojega 15. leta, ko je pričel pluti na majhnih jadrnicah. Zadnjih dvajset let pluje na potovalnih jadrnicah in ima skupaj kar 40 letno navtično tradicijo. Letno preživi na plovilu vse od 30 pa vse do 340 dni. Letos je uspel jadrati 77 dni. Največ časa je preživel na plovilu, ko se je preselil na svojo jadrnico in dve leti plul po celem svetu. V njegovem ladijskem dnevniku zasledimo plovbo po Jadranu, Jonskem morju, Karibih, Azorih, Sejšelih, Maldivih, Fiji-ju in Mauriciusu. Kot največje doživetje v svoji navtični karieri, omeni odločitev, da pusti službo in se odpravi na dvoletno jadranje.  V tem času je doživel praktično vse. Od brezvetrja, do viharjev, trganja in šivanja jader med plovbo, vzpenjanja na vrh jambora sredi Atlantika, ribolova in seveda spoznavanja novih navtičnih prijateljev širom sveta. Ko ga vprašamo, kaj je posebnega storil letos za svojo posadko, ostaja skromen: "Nič posebnega nisem naredil. Poskrbel sem le, da smo bili vedno varni."

Vsi finalisti in seveda še posebej zmagovalec so prejeli številne nagrade sponzorjev dogodka.

 

Nedelja 19 Nov 2017

Če pogledamo vremensko napoved za naslednje dni, imajo ekipe možnost, da proti Cape Townu zaplujejo z vetrom. Na skrajnem jugu Atlanitka piha zahodnik, ki trenutno piha direktno proti cilju. Jadralci so ugoden veter poimenovali kar Cape Town Express.

Koliko časa bodo lahko pluli na hitrem vlaku proti vzhodu še ni jasno. Vreme bo stabilno še naslednjih 36 ur, nato pa se zna zgoditi, da se bodo morali zopet obrniti proti jugu, v Južni ocean in tam izkoristiti sistem nizkega zračnega pritiska, ki jih bo potisnil proti cilju.

Pogled na trenutne razvrstitve zna biti varljiv. V vodstvu je trenutno še vedno ekipa AkzoNobel. Če pogledamo vetrove za naslednjih 72 ur, potem lahko sklepamo, da imajo ekipe Vestas, Brunel, Dongfeng in MAPFRE boljšo pozicijo kot vodilna ekipa. Plujejo bolj zahodno a tudi bolj južno in bodo verjetno prej ujeli močnejše zahodne vetrove. Za spremembe na vrhu bo sicer potrebno nekaj časa in vreme bo moralo slediti trenutni prognozi. Če se bo obrnilo drugače, pa zna biti poteza ekipe Akzonobel, ki pluje najbolj vzhodno in najbliže cilju, prava poteza.

Ponoči se je z jadrnice MAPFRE oglasil Rob Greenhalgh:

»Dirka proti jugu se nadaljuje. Vreme pred nami je zelo nepredvidljivo. Kako se bomo pozicionirali na južnem Atlantiku bo odločilno v tej etapi. Riziki so veliki, nagrade za pravilne odločitve bodo še večje. Ekipe AkzoNobel, Scallywag in Turn the Tide on Plastic so lahko preblizu področja z visokim pritiskom in lahko začnejo izgubljati. Verjetno bodo kmalu obrnili proti vzhodu in pluli direktno porti cilju, ali pa bodo prisiljeni, da se pridružijo ostali floti na jugu in z njimi pluli proti cilju. Kdo ve…

Naša hitrost plovbe je dobre. Ekipa se trudi na vso moč preko celega dneva. V zadnjih 12 urah smo izgubi kontakt z ekipo Dongfeng. Stalno se približujemo drug drugemu, nato pa se razdalje med nami spet povečajo. Po predvidevanjih bomo cilj dosegli naslednji vikend. Do tam pa bo še veliko akcije, predvsem, ko bomo zapluli v Južni ocean.«

Nedelja, 19.11.2017 ob 15.00

Celotan flota je obrnila proti vzhodu, proti cilju Cape Town-u. Prepluti morajo še teoretično razdaljo 2400 nmi, Koliko bo v resnici potrebno prepluti bo odvisno od vetrov.

Prvi je zaplul z vetrom Abby Ehler, skipper ekipe Brunel. Ponoči se je z jadrnice javil njihov navigator Andrew Cape:

"Pravkar smo smer plovbe spremenili proti vzhodu in plujemo z vetrom. Če bo vreme stabilno, bomo v tej smeri pluli do cilja."

Za njimi je obrnila ekipa Vestat, ki je zadnje dni plula v stiku z ekipo Brunel. Navigator Simon Fisher je sporočil:

"Sedaj, ko smo končno obrnili proti vzhodu, je vzdušje na jadrnici dobro.  Premec kaže v smeri proti cilji. Prej smo stalno pluli proti jugu. Razdalja do cilja se je manjšala zelo počasi. Sedaj se milje do cilja hitro zmanjšujejo in vzdušje je temi primerno. Sedaj je jasno, ali se nam je splačalo pluti tako južno. Približujemo se ekipam, ki so plule bolj severno, bliže področju visokega zračnega pritiska."

 

trenutna situacija, 20.11.2017 ob 09.00

Ruleta na južnem Atlantiku je zopet premešala pozicije. Ekipe, ki so plule najbolj zahodni in najbolj južno so že prešle v vodstvo.

Ekipa MAPFRE je stalno plula močno proti zahodu. Pri zadnjem obratu so zapluli tudi najbolj južno proti Južnemu oceanu in izkoristili najmočnejše vetrove. Celotno floto so prehiteli in si nabrali 36 nmi prednosti pred drugo uvrščeno ekipo Brunel. Najslabše kaže ekipam, ki so se odločile za bolj vzhodno ruto. AkzoNobel, Sun Hung Kai/Scallwag in Turn the Tide on Plastic trenutno zaostajajo že med 70 in 95 navtičnimi miljami in plujejo v šibkejših severnih vetrovih.

Ekipe do cilja loči še 2000 nmi. Tisti na jugu plujejo v vetru, ki piha s hitrostmi do 30 vozlov. Ker so obrnjeni direktno proti cilju,se mu bližajo s hitrostmi okoli 20 nmi, medtem ko hitrost plovbe znaša vse do 25 vozlov. Ekipi Gun Hung Kai in Turn the Tide on Plastic plujeta druga ob drugi. Skipper jadrnice Turn the Tide on Plastic, De Caffari je poslal sporočilo:

Z ekipo Scallywag plujemo blizu drug drugega že nekaj ur. Zanimivo je, da smo si tako blizu toliko časa. Občutek je tak, kot da bi imeli dvobojevanje na južni polobli. Jadrnice, ki plujejo najbolj južno plujejo najhitreje. Vremenske pogoje imamo skoraj vsi enake. Veter se je ponoči okrepil in valovi so narasli. Ko pluješ v temi, izgleda vse še bolj nevarno. Dopoldne bomo pluli še v močnih vetrovih, popoldne pa bomo zapluli v področje šibkejših. Cilj v Cape Townu se nam zdi bliže. Z vetrom bomo pluli še nekaj časa.«

  Mesto Ekipa Razdalja do cilja  
  1.  MAPFRE 1954 nmi  
  2. Brunel +35,8 nmi  
  3. Vestas  +41,8 nmi  
  4. Dongfeng +48,6 nmi  
  5. AkzoNobel  +69,9 nmi  
  6. Sun Hung Kai/Scallywag  +90,0 nmi  
  7. The Tide on Plastic  +93,9 nmi  

 

Petek 17 Nov 2017

Zima je obdobje, ko majhna plovila čakajo naslednjo sezono na suhem. Da bi naše plovilo in pogonski agregat ostala nedotaknjena, pa je potrebno pred zimovanjem opraviti preventivni  pregled in servis. Le tako lahko odkrijemo morebitne Mnogo pomanjkljivosti lažje odpravimo pred zimovanjem tudi zato, ker imamo v spominu sveže informacije o stanju plovila – le te pol letnem zimovanju v veliki meri pozabimo in ponovno se pojavijo šele, ko začnemo plovilo  uporabljati.

PLOVILO

Ko je plovilo na suhem, temeljito očiščeno in posušeno, pregledamo vse pregibne dele in vijake, ter jih po potrebi pritegnemo ali zamenjamo. Preverimo delovanje svetlobnih  teles, električnih naprav in brezhibnost električnih napeljav. Preizkusimo delovanje krmilnega mehanizma. Vse koroziji izpostavljene dele je najbolje zaščititi s silikonskim sprejem, ki ne pušča sledi, odlično podmazuje in nudi dobro zaščito pred klimatskimi vplivi. Pregledamo plovilo zaradi  morebitnih poškodb in odrgnin ter jih popravimo.

Napihljivo gumijasto plovilo (gumenjak) pregledamo in saniramo  morebitne odrgnine in luknje. Plovilo premažemo z zaščitno tekočino in ga zložimo po navodilih proizvajalca. Vsa plovila je potrebno hraniti v suhem prostoru, če pa so pod vedrim nebom, jih je potrebno pokriti tako, da je pod pokrivalom dovolj prostora za kroženje zraka. Če je plovilo na prikolici, le to podpremo, da  razbremenimo pnevmatike in vpetje koles.

Gumenjak operite s tekočo vodo in le če je res potrebno, uporabite nevtralna čistila, najbolje navadno milo. Ne uporabljajte drugih čistil, sploh ne takih s trdimi delci. Ne uporabljajte grobih gobic, mrežic in krtač.

Krmno ploščo (zrcalo), če je spraskana, zakitajte in pobarvajte z nitro lakom. V kolikor so INOX vijaki, nosilci ali ročaji korodirali, jih očistite s krpo in zaščitite s polituro za INOX. Popolnoma napihnite gumenjak in ga namažite s pasto za zunanji PVC (lahko tudi s tisto, ki jo dobite pri vsaki avtokozmetiki - za zunanje plastične dele).

Seznam čistil in premazov

Preglejte morebitno dodatno opremo: bimini, kolesa.

Bodite pozorni – če je po 24 urah gumenjak še vedno napihnjen, kot mora biti, potem lahko nadaljujete spravilo gumenjaka, v nasprotnem primeru ga takoj odpeljite na servis. Pri spravljanju gumenjaka odprite ventile in pustite, da se gumenjak sam počasi izprazni – nikakor ne uporabljajte naprav za prisilno izpraznitev. Ventile malo poškropite s silikonskim sprejem in gumenjak, kolikor vam dopušča prostor, ohlapno zložite, po potrebi pa med platno in ostre kovinske ročaje in vijake vstavite kose pene ali karton.

Skladiščite v temnem, suhem prostoru. Če je gumenjak v vreči, je ne zapirajte, temveč jo pokrijte s temno tekstilno tkanino. Idealno je, kadar lahko gumenjak skladiščite/prezimite v napihnjenem stanju. V tem primeru je najbolje, če ga lahko obesite na ročaje/držaje, napihnete do 90% in napihnjenost vsake 2-3 tedne kontrolirate, ter ga obvezno s vseh strani prekrijte s temno tekstilno prevleko.

Za tiste, ki imate plastično plovilo v vodi čez vse poletje, ga pod vodno linijo premažite s samopolirno  antivegetativno barvo, nadvodno površino pa premažite z zaščitnim premazom za  plastična plovila. Lesene površine je potrebno pobrusiti in primerno zaščititi. Tikovino premažite z zaščitnim oljem, druge lesene površine pa prelakirajte z UV odpornim zaščitnim lakom.

OPREMA

Privezne vrvi, sidra, vesla, bokobrane in ostalo opremo operite ter odstranite alge in ostalo  umazanijo, ki se nabere čez sezono. Po potrebi obrabljene vrvi ali polomljene in poškodovane dele opreme zamenjajte za nove.

KONZERVACIJA MOTORJA

Če želite spomladi svoj izvenkrmni motor zagnati brez glavobola, ga preko zime obvezno konzervirajte. S tem ga boste zaščitili pred zimskimi vplivi, saj vlaga in mraz zagotovo naredita škodo na motorju, ki se lahko pokaže ob najbolj neprimernem času – na vodi ob valovitem morju. Dolgo zimovanje je zaradi vlažnega zraka škodljivo za notranje dele motorja.

Kako pravilno konzerviramo izvenkrmni motor na tej povezavi.

Za vse dodatne informacije in vprašanja vam je strokovno osebje na voljo preko telefonske številke: 02 629 04 00 ali preko Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled..

Sreda 15 Nov 2017

Jadralna zveza Slovenije je po zaključku večine velikih tekmovanj te jadralne sezone danes na letni novinarski konferenci predstavila jadralne dosežke leta 2017, novega generalnega sponzorja, ki je Luka Koper, ter potencialne kandidate za nastop na poletnih olimpijskih igrah v Tokiu leta 2020 v petih jadralnih razredih: laser radial, laser standard, 49er, 470 ženske in finn. 

Predsednik Jadralne zveze Slovenije, Aljoša Tomaž, je uvodoma predstavil nekatere ključne dosežke letošnjega leta. Letos je bilo za Jadralno zvezo Slovenije leto organizacijskega, kadrovskega in tehničnega utrjevanja, imeli smo volilno skupščino, imenovali nove strokovne svete, še naprej gradimo našo zvezo in način delovanja z glavnim ciljem, da čim uspešneje podpiramo naše vrhunske jadralce, ki Slovenijo zastopajo na največjih tekmovanjih, ter podpiramo in usmerjamo mlade talente.

Strokovni svet za vrhunski šport Jadralne zveze Slovenije je že na svoji drugi seji sestavil seznam potencialnih kandidatov za nastop na poletnih olimpijskih igrah in sicer v petih jadralnih razredih: laser radial, laser standard, 49er, 470 ženske in finn, ni pa še izključena možnost, da se v boj za olimpijsko vozovnico uvrsti tudi moška posadka v razredu 470:

  • laser radial ženske: Lin Pletikos, Kim Pletikos
  • laser standard: Žan Luka Zelko, Taš Kolman
  • 49er: posadka Peter Janežič in Sebastian Prinčič
  • 470 ženske: posadka Tina Mrak in Veronika Macarol
  • finn: Vasilij Žbogar, Liam Orel, Jan Orel

Uspešni smo tudi v neolimpijskih razredih. V dveh disciplinah, ki sta uvrščeni na mladinske olimpijske igre v Buenos Airesu prihodnje leto:

Toni Vodišek, ki nastopa v mladinski in tudi že članski kategoriji razreda formula kite, je osvojil drugo mesto na mladinskem evropskem prvenstvu.

Toni Vrščaj je bil bronast na svetovnem prvenstvu v razredu jadranje na deski bit techno 293plus

V jadralnih dvobojih je znova blestel Dejan Presen z ekipo Lumba Match Race, ki so postali evropski podprvaki na EUROSAF Match Race prvenstvu.

V razredu 29er sta mlada obetavna jadralca Rok Verderber in Klemen Semelbauer z bronastim odličjem zaključila evropski pokal.

Letos smo tudi uspešno zasledovali naš cilj pripeljati v Slovenijo pomembnejša tekmovanja v olimpijskih razredih – letos smo imeli marca v Kopru uvodno tekmo evropskega pokala za jadralne razrede laser standard, radial in 4.7., nato smo v Izoli gostili že tradicionalni Spring Cup ter v Portorožu Sailing Point velikonočno regato za optimiste, ki vsako leto privabijo na Slovensko obalo številne jadralce, napolnijo hotele izven sezone in priredijo praznik na morju. Prizadevali si bomo v Sloveniji organizirati tudi evropska in svetovna prvenstva v prehodnih in olimpijskih razredih. Podprli smo kandidature za mladinsko evropsko prvenstvo 470 v letu 2019 in evropsko prvenstvo v razredu laser za leto 2020.

Na področju velikih jadrnic je uspešno zaključen letošnji Pokal Slovenije, kjer se število udeleženih jadrnic še vedno povečuje.

Uspeli smo pridobiti krog stalnih sponzorjev in podpornikov, posebej pa smo ponosni, da je Luka Koper letos postala generalni sponzor Jadralne zveze Slovenije, saj nas povezuje naravno zavezništvo na morju. Z nami je bil tudi predsednik uprave Luke Koper, Dragomir Matič, ki je ob tej priložnosti povedal: “Naravna povezanost jadranja in Luke Koper ter dejstvo, da je večina najuspešnejših jadralnih klubov na obali, je botrovalo naši odločitvi, da smo z generalnim sponzorstvom Jadralne zveze Slovenije naše nadgradili dosedanje sodelovanje na področju jadranja.”

Predstavili so se posamezni potencialni kandidati za nastop na poletnih olimpijskih igrah 2020, za konec pa je predsednik Jadralne zveze Slovenije Aljoša Tomaž napovedal, da se bo naš najuspešnejši jadralec Vasilij Žbogar zagotovo udeležil poletnih olimpijskih iger v Tokiu 2020, saj bo vodja naše olimpijske odprave.

Sreda 15 Nov 2017

Pred letom dni se je slovenski jadralec Jasmin Čauševič odpravil na samostojno plovbo preko Atlantika. S Kanarskih otokov je zaplul do Zelenortskih otokov, oskrbel jadrnico in se podal proti zahodu, v Atlantik. Po 18 dneh plovbe je srečno pristal na drugi strani.

S tem pa se Jasminova dogodivščina ni končala. Še nekaj mesecev je preživel na Karibih in obiskal številne otoke. Po 173 dneh na jadrnici je zaplul v marino Fort de France na otoku Martinik ter se vrnil v Slovenijo.

Doma je sedel za pisalno mizo in strnil svoje doživetje v knjigo Sam prek oceana, ki je prišla na prodajne police konec poletja. Svoje izkušnje s plovbe je delil na številnih predavanjih tako potopisnih kot poučnih, na katerih je predstavil, kako se pripraviti na plovbo preko oceana. Jadrnica Indigo je ves ta čas čakala v marini Fort de France. Minilo je brezskrbno poletje, nato pa se je pričela sezona orkanov. Najprej se je nad Karibi v septembru razbesnel orkan Irma. K sreči je bila pot orkana, ki je dosegal hitrosti preko 280 km/h, severno od otoka in jadrnica je ostala nepoškodovana. Ne dolgo za tem, se je na Atlantikom krepil orkan Maria. Njegova pot je bila južneje od Irme in rob nevihte je zadel tudi otok Martinik. Možnost, da prizadene tudi marino Fort de France je bila velika. Veter, ki je pihal s hitrostjo 250 km/h je podiral vse pred seboj. Otok je ostal brez telefonskih povezav in brez elektrike. Morska gladina je močno narasla, dež pa je dodatno oteževal reševanje. V strahu, da se bo zgodilo najhuje, je Jasmin večkrat poizkušal stopiti v stik z marino, da bi izvedel, kaj se je zgodilo z jadrnico. K sreči je kmalu po orkanu uspel priklicati na otok, kjer so mu povedali, da je Indigo v orkanu utrpel le nekaj manjših poškodb trupa.

V času, ko so na Karibih divjali orkani, je jasmin snoval novo avanturo. Odločil se je da bo v letih 2017 in 18 preplul Tihi ocean. Začrtal si je pot plovbe vse od otoka Martinik, preko Panamskega prekopa in vplutja v Pacifik. Prvi otok, na katerem namerava pristati je eden izmed otokov imenovanih Markezi v Francoski Polineziji. Pot, ki bo dolga preko 3900 nmi (teoretična dolžina plovbe), namerava prepluti v 30 dneh. V nekoliko počasnejšem tempu bo plovbo nadaljeval vse do otoka Thursday island na severu Avstralije. Skupna dolžina plovbe bo znašala 12.000 nmi.

Celotno plovbo Jasmina Čauševiča bomo spremljali na naši spletni strani. Z jadrnice se nam bo redno javljal preko satelitskega telefona ter interneta, kjer bo to možno.

Njegove dosedanje dogodivščine si lahko preberete tudi v njegovih knjigah:

Sam prek oceana (plovba preko Atlantika, 3779 nmi)

Ljubezen pod jadri (erotični roman)

Šepet vetra in valov (plovba od Poreča do Las Palmasa, 3114 nmi)

 

Ponedeljek 13 Nov 2017

V mesecu juliju je prišlo do nesreče v marini Everet na zahodni obali ZDA. Plovilo je pri plovbi v marino trčilo v plovilo, ki je bilo privezano v marini. Zaradi trka je pričelo goreti. Požar se je hitro razširil in uničil pet plovil. Štiri izmed njih so pogorela in se potopila. V nesreči je bilo poškodovanih pet oseb, med njimi ena težje.

Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?

Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.

Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat

Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!

 

 

 

 

 

 

Ponedeljek 13 Nov 2017

Flota jadrnic Volvo Ocean Race je včeraj zaplula v področje Doldrums. Razlike med ekipami so se zmanjšale.

Področje Doldrums, ki slovi po svoji muhavosti, šibkih vetrovih in morebitnih hitrim spremembam vremena je združilo jadralce na Atlantiku. Hitrosti vetra so se včeraj zjutraj zmanjšale na 10 vozlov vzhodnika kar je omogočilo najpočasnejšim ekipam, da so se približale vodilnim. Razlike med njimi so se zmanjšale za več kot polovico. Če je bila dan poprej razlika med najhitrejšo in najpočasnejšo jadrnico 120 nmi, se je v področju Doldrums zmanjšala na vsega 50 nmi. Vodilne štiri ekipe so se približale druga drugi, tako blizu, da so se lahko opazovali. Najhitreje je plula ekipa Dongfeng. Ekipa MAPFRE jim je dihala za ovratnik in se približala na vsega 1 nmi. Tudi Vestas je jadral odlično. Do vodilnih jih je ločilo je 5 nmi. Brunel je uspel zaostanek zmanjšati na vsega 9 nmi. Akzonobel je plul dobrih 5 nmi za četrto ekipo. Ekipi Turn the Tide on Plastic in Sun Hung Kai/Scallywag sta svoj zaostanek za vodilnimi zmanjšali na polovico.

Dnevno dogajanje 14.11.2017

Ponedeljek, 13.11.2017

Včeraj proti večeru (lokalni čas) so vse ekipe uspešno prejadrale področje Doldrums in se že približujejo južni polobli. Ob 11.00 uri jih je do ekvatorja ločilo le še pol stopinje. Vetrovi so se zopet okrepili in pihajo s hitrostmi okrog 15 vozlov, kar zadostuje za plovbo s hitrostmi med 12 in 14 vozli. Do cilja etape jih loči še 360 nmi.

Navigator Juan Vila z jadrnice MAPFRE, ki pluje na drugem mestu, je po prehodu področja Doldrums zapisal:

»Izpluli smo iz področja Doldrums. Plujemo v smeri jugozahod v stabilnih vetrovih vzhodnih smeri. Področje Doldrums smo prepluli brez težav. Nismo pričakovali, da bi vetra zmanjkalo za daljše obdobje. Ponoči so vetrovi res oslabeli, a le za 30 min. Jadrnice so se približale druga drugi. Imeli smo nekaj ploh. Nekatere so se razvile v nevihte, ki jih je spremljal veter in močan dež. Vetrovi so spreminjali smeri in skrbeli, da nam na krovu ni bilo dolgčas. Jugovzhodni vetrovi so pričeli pihati zjutraj. Ko smo zapluli pod zadnjim robom oblakov, smo vedeli, da smo prečkali področje. Nebo se je razjasnilo. Le tu in tam so se pojavile krajevne padavine. Trenutno imamo dobre pogoje za plovbo in uživamo.«

 

Torek, 14.11.2017

V dosedanjih regatah je bil otok Fernando de Noronha kontrolna točka. Otok, ki se nahaja le 200 nmi severovzhodno od brazilske obale, so morali obpluti po njegovi zahodni strani. Letos prvič to ni bilo potrebno. Ekipe so se same odločile, kje bodo plule proti jugu. Zaradi vremenskih razmer, ki v tem času vladajo na Atlantiku, pa se je zopet izkazalo, da je plovba iz Evrope proti južni Afriki najbolj smiselna prav preko tega področja, čeprav morajo jadralci dvakrat prečkati Atlantski ocean. Ponoči so vse ekipe plule mimo otoka. Ker letos ni bilo nujno pluti po zahodni strani, so pluli vzhodno. A razlika ni bila velika. Pluli so manj kot 100 nmi vzhodno in plovba ni bistveno krajša.

Kaj se je včeraj dogajalo na plovilih?

Vse posadke so včeraj prečkale ekvator. Na krovi so bili nekateri jadralci, ki so ga prečkali prvič. Leta 1832 je slavni znanstvenik Charles Darwin uvedel tradicijo krsta vseh mornarjev, ki so prvič zapluli iz severne poloble na južno. Usta so jim napolnili s smolo in barvo, nato pa so jih potopili v sod vode. Tradicijo je potrebno spoštovati tudi na Volvo Ocean Race regati. Zato je vse ekipe obiskal bog morja Neptun ter krstil tiste, ki so ekvator prečkali prvič. Ker na jadrnicah ni barve in smole, so novince premazali z ostanki hrane, ki so bili pomešani z kosi letečih rib, ki so priletele na krov. Da bo krst učinkovit, so jim oblikovali kreativne pričeske.

Sreda, 15.11.2017

Kaj se dogaja na Atlantiku? Pravzaprav ne veliko. Presenetljivo še vedno vse jadrnice plujejo v smeri jugozahoda in so vse bliže brazilski obali. Približujejo se mestu SalvadorVrstni red se v 24 urah ni spremenil prav veliko. Ekipa Vestas je zdrsnila s tretjega na peto mesto, ekipa Akzonobel pa se je iz petega povzpela na tretje in svoj zaostanek za vodilno ekipo Dongfeng zmanjšala za 20 nmi. Zaradi zelo izenačenih pogojev plovbe so razlike men celotno floto spet manjše. Dongfeng na prvem mestu do cilja loči še 3155 nmi. Trenutno zadnja ekipa Sun Hung Kai/Scallywag je svoj zaostanek zmanjšala in zaostaja le še 53 nmi. Zelo dobo trenutno kaže ekipi AkzoNobel. Cilju etape v  Južno Afriški republiki so se približali več kot ostale ekipe, ker plujejo najbolj vzhodno. Spremembe na vodilnih mestih se bodo zgodile v trenutku, ko se bodo ekipe začele obračati proti vzhodu. Odločitev bo ključnega pomena. Glede na trenutne vremenske razmere je možno, da bodo izkoristili ugoden veter na jugu Atlantika.

Trenutno stanje - 16.11.2017 ob 09:00

Ruleta na južnem Atlantiku se nadaljuje. Ekipa AkzoNobel pluje najbolj vzhodno in se je zavihtela na vodilno mesto. Celotna folta pluje vzhodno od brazilske obale proti 20 vzporedniku nekje med Salvadorejem in Riom de Janeirom. Trenutno še plujejo v vetrovih, ki dosegajo hitrosti med 12 in 18 vozli. Omogočajo plovbo s hitrostjo med 12 in 19 vozli. Ekipe Dongfeng, MAPFRE, Brunel in Vestas so sicer najjužneje a bolj zahodno od ekip AkzoNobel, Turn the Tide on Plastic in Sun Hung Kai/Scallywag.  Katera taktika se bo izkazala za najboljšo, bomo videli, ko bodo ekipe prisiljene obrniti proti vzhodu, cilju v Capetownu. Ekipe, ki plujejo najbolj zahodno računajo na vetrove na južnem oceanu, ki jih bodo ponesli proti vzhodu. Če bo ekipa AkzoNobel skrajšala plovbo za nekaj milj in si priborila odločujočo prednost, bomo videli v naslednjih dneh. 

  Mesto Ekipa Razdalja do cilja  
  1.  AkzoNobel 2949 nmi  
  2. The Tide on Plastic  +26,8 nmi  
  3. Sun Hung Kai/Scallywag  +28,8 nmi  
  4. MAPFRE   +29,6 nmi  
  5. Dongfeng  +32,9 nmi  
  6. Brunel +40,0 nmi  
  7. Vestas  +53,9 nmi  
Ponedeljek 13 Nov 2017