Sidrišča, za katera je v skladu z Zakonom o pomorskem dobru izdana koncesija, so odprta za javni promet in so namenjena plovilom v navtičnem turizmu. V sidriščih, ki niso v tem seznamu, je prepovedano zaračunavati pristojbino za sidranje.

Sidranje je prepovedano:

a) na mestih, ki so označena na kartah Hrvaškega hidrografskega inštituta
b) v bližini navtičnih sidrišč s koncesijo: od navtičnega sidrišča s koncesijo do obale in od navtičnega sidrišča 150 m proti odprtemu morju.
Sidranje na takšnih mestih je pomorski prekršek in so zanj predvidene visoke kazni.

Obveznosti in pravice voditelja plovila

Oseba, ki upravlja plovilo, je odgovorna za varnost plovila, ko se le to nahaja na področju sidrišča. Upoštevati mora navodila koncesionarja in luške kapitanije.

Oseba, ki upravlja plovilo, mora skrbeti, da je dovolj oddaljeno od sosednjih plovil v sidrišču v vseh smereh in da se prilagaja vremenskim pogojem.

Tuje plovilo, ki prihaja iz tujine, mora pred sidranjem v sidrišču, predhodno vpluti v luko odprto za mednarodni promet in plačati plovno dovoljenje. Sidranje v sidrišču pred tem je prepovedano razen v primeru višje sile. V tem primeru je potrebno o tem obvestiti najbližjo luško kapitanijo.

V času bivanja v sidrišču, mora plovilo izobesiti dnevne oznake in ponoči nočne oznake, ki so predpisane v mednarodnem pravilniku o izogibanju nesreč na morju.

V primeru kakršnih koli nejasnosti o redu na sidrišču se lahko voditelj plovila obrne na luško kapitanijo preko VHF postaje na kanalu, ki je naveden na informativni karti Ministrstva za pomorstvo, promet in infrastrukturo.

Voditelj plovila mora na plovilu obdržati račun o plačilu dokler ne zapusti območja teritorialnih voda Republike Hrvaške.

Zaščita morskega okolja

V času bivanja na sidrišču je prepovedano v morje odlagati vse vrste odpadkov in sanitarnih vod. Prekrški se kaznujejo skladno s Pomorskim zakonikom in Zakonom o morskem dobru in lukah.

Nadomestilo za sidranje v sidriščih navtičnega turizma

Plovilo, ki uporablja sidrišče luke, ki je odprto za javni promet in urejeno z napravami za sidranje plačajo stroške priveza zmanjšane za 30%, glede na ceno priveza v luki. Plovila, ki uporabljajo sidrišče brez naprav za sidranje, plačajo stroške priveza zmanjšane za 50%.

Kriterij za plačilo je dolžina plovila preko vsega in se zaračuna za nedeljiv del dneva.

Uradni cenik je na tej povezavi!

Obveznosti koncesionarja

Koncesionar oziroma pooblaščena oseba mora na zahtevo voditelja plovila pokazati overjen cenik pristojbin za privez.

V kolikor so v sidrišču s plovila prevzete smeti, mora koncesionar izdati potrdilo o prevzemu. V ceno priveza je vštet tudi strošek prevzema smeti s plovila.

Koncesionar je dolžan voditelju plovila izdati račun za plačilo priveza.

Na zahtevo voditelja plovila mora predstavnik koncesionarja oziroma luške uprave predložiti posebno izkaznico na kateri je navedeno ime oziroma naziv izdajatelja koncesije, ime oziroma naziv koncesionarja oziroma luške uprave, številko izkaznice ter ime in priimek pooblaščene osebe.

Seznam sidrišč s koncesijo za leto 2017

 

 

Komentarji   

#8 Marko 19:48 13-07-2017
Če imaš ameriško zastavo in jadrnico dolgo 20 metrov se brez skrbi sidraš sredi kanala na sidrišču Ilovik in prespiš na sidru. Pa še nihče od koncesionarjev (letos sta dva) se ni upal nič zaračunati. Videno in dokumnetirano!!!
#7 jure 15:23 09-07-2015
Meni je lansko leto koncesionar na Unijah (Maračol) g. Nikolić povedal, da ga notranji del zaliva ne zanima, ker tam ni mogoče sidranje na plovkah in da se lahko v plitvini vežem ali sidram. Noče namreč plačevati prevelike površine za koncesijo, ki jo predstavlja plitvi del zaliva. nekje so bile pred leti objavljene tudi koordinate v LAT & LON zab posamezno sidrišče v koncesiji !
#6 eNavtika 09:35 09-07-2015
@Borut - upam, da je sedaj dovolj razumljivo
#5 Gloria 08:38 09-07-2015
Ja, je v zakonu napisano očitno tako, da vsak razume po svojih željah.
Mene zanima, če je kdo zasledil v zakonodaji, če smejo zaračunati (in kako) uro ali dve kopanja na bojici. Cena objavljena je na meter / dan...., ..., pa nam je na Kakanu hotel "prodati" uro boje za skoraj polno ceno, brez da vsaj vzame smeti in razložil, da je tam privatni zaliv, naj ostanemo v svojem morju, nacionalno zmerjanje in s takšno nedobrodošlico se nismo mogli strinjali in smo odpluli...
#4 Borut Bric 06:36 09-07-2015
Mi lahko, prosim, kdo prevede to slovnično skropucalo.

Sidranje je prepovedano na mestih, ki so označena na kartah Hrvaškega hidrografskega inštituta in od navtičnega sidrišča s koncesijo do obale in 150 m proti odprtemu morju.
#3 Gloria 13:50 06-07-2015
Kriterij za plačilo je dolžina plovila preko vsega in se zaračuna za nedeljiv del dneva. KAJ JE NEDELJIV DEL DNEVA? Lahko zaračunajo na uro?
#2 Matjaz B. 12:58 02-07-2015
V Grčiji je drugače ...
#1 Rudi Bozic 12:57 02-07-2015
Hm,.nova oblika piratstva,....i obična pljačka ,pravzaprav bi vezi moral bit zastonj vsaj dan dva,saj po mednarodnih konvencijah ma vsaka ladja pravico pristat v vsaki državi,se oskrbet z hrano,gorivom,popravit poškodbe,okvare, kakor zdravstveno oskrbet,pregledat, in naspat posadko,....vsaka marina bi morala met na voljo vsaj tretjino svojih kapacitet,..zastuj,..!

Za komentiranje se morate prijaviti!