Vsak teden lahko beremo kako v marinah na Jadranu in po svetu izbruhne požar na plovilu. V večini primerov je izbruh požara na plovilu tragičen za plovilo in v primeru prepoznega ukrepanja tudi za plovila v bližini.

Spomnimo se tragedije v marini Punat, kjer je v enem dnevu zorelo 20 plovil. O požaru smo pisali v članku: 20 plovil zgorelo v marini Punat, slike pogorišča pa si lahko ogledate na povezavi: Pogorišče v marini Punat. Prejšnji teden je požar uničil jahto vredno 2,3 mio EUR, v januarju je v marini Miramaris zgorela jahta za 30 mio EUR. Požari se ne dogajajo samo drugim, ogrožena so vsa plovila med njimi tudi naše.

Poglejmo si kaj so najbolj pogosti vzroki za izbruh požara na plovilu.

26% požarov povzročijo viri, ki niso na plovilu. Običajno požar izbruhne na sosednjem plovilu in nato zajeme naše plovilo. Med zunanje vire požara lahko dodamo še izbruh požara v garaži ali hiši kjer je shranjeno plovilo. Zaščitite se pred morebitnimi škodnimi zahtevki, ko na vašem plovilu izbruhne požar.

20% požarov povzroči slaba električna inštalacija na motorju plovila. Razlog so običajno slabi kontakti na starih žicah. Najbolj pogosto se to zgodi na plovilih, ki so stara preko 25 let, kjer so kontakti že močno oksidirani. V kolikor ste lastnik starejšega plovila, predlagamo, da pregledate vso električno napeljavo na plovili in zamenjate vse dotrajane kable, ter redno čistite vse kontakte. Ne pozabite, da izolacija na kablih zaradi visokih temperatur v motornem prostoru, soli in vlage v zraku, prej izgubi svoje izolativne lastnosti in jih je potrebno v celoti zamenjati.

15% požarov izbruhne zaradi problemov na enosmerni električni napeljavi na plovilu (12 V, 24V). Običajno nevarnost povzročajo akumulatorji na plovilu, slaba izolacija kablov, slabi kontakti na konektorjih, zamenjava polarizacije in napačno povezovanje kablov. Vedno kadar morate zamenjati določeno opremo na plovilu, kadar odklapljate konektorje, predhodno označite kable, kateri je pozitivni in kateri negativni in po ponovni montaži preverite, če so pravilno zvezani.

12% požarov izbruhne na izmenični 220V napeljavi na plovilu. Problem je v večini primerov slab kontakt na kablu za priklop plovila na električno inštalacijo na pomolu oziroma v pristanišču. Preden priključite plovilo na zunanji vir napetosti, preverite, če je  v dobrem stanju in če je kabel nepoškodovan. Zamenjajte ga vsaj vsakih 10 let.

9% požarov povzroči pregrevanje motorja. Če se prekine dotok hladilne vode v vaš motor in ga ne ugasnete pravočasno, je velika verjetnost, da se bo vaš motor pregrel. Pritok hladilne vode v motor se lahko prekine zaradi zamašitve sesalne odprtine (pri Z pogonu lahko v morju poberemo PVC vrečko, ki zapre dotok vode. V primeru dviga temperature motorja ustavimo plovili in pregledamo nogo, če se je nanjo prilepila vrečka. Ko vrečko odstranimo naj motor obratuje na minimalnih obratih, da se počasi ohladi.). Drugi vzrok je običajno obrabljen ali uničen impeler zaradi katerega motor ne dobiva zadostne količine vode za hlajenje. Priporočeno je da impeler menjate vsaki 2 leti.

8% požarov povzročijo akumulatorji na plovilih z izvenkrmnim motorjem. Na starejših motorjih starih nad 10 let je vzrok požara regulator napetosti. Če ga ne zamenjate prej, ga obvezno zamenjajte najkasneje ko je motor star 15 let.

Podatki o vzrokih požara so statistični podatki pridobljeni s strani zavarovalnic in njihovih škodnih zahtevkov za primer požara na plovilu.

Izjemno dobra zaščita pred izbruhom požara je avtomatski gasilni aparat PRYoff, ki se sproži v stiku z ognjem in pogasi požar, preden se razširi. Je biološko razgradljiv in ne povzroča škoda na plovilu in ni pod pritiskom, zaradi česar ga ni potrebno letno servisirati. Več o aparatu si lahko preberete na: PRYoff

Za komentiranje se morate prijaviti!