Ameriško podjetje Bayliner je močno prenovilo svojo paleto plovil. Kot novost so dodali največjega v seriji Cuddy, model 842, ki je hkrati tudi največji v tej seriji družinskih potovalnih bark.

Bayliner 842 Cuddy je kompakten družinski gliser. V dolžino meri 8,88 m (dolžina čez vse) in v širino 2,55m. Na krov lahko sprejme do osem oseb, najbolj udobno pa se bo na njem počutila štiričlanska posadka.

Ko stopimo na plovilo, takoj opazimo veliko krmno kopalno ploščad. Razprostira se po celotni širini plovila in je dovolj dolga, da lahko na njej hkrati uživa več oseb. V krmenem delu je sedežna garnitura s priročno deljivo mizo. Na desni strani lahko sedežno garnituro povežemo s krmarjevim sedežem, katerega naslon je premičen in ga lahko izkoristimo kot udoben naslon. Na krmi je tako dovolj prostora, da se udobno namestijo štiri osebe in uživajo v obedu. Na levi strani je majhna priročna kuhinja, z kuhalnikom in hladilnikom. Pred njim pa krajše ležišče z naslonom, ki je udobno tudi med plovbo. Krmarju je namenjen udoben kotiček. Pregledna konzola omogoča namestitev vseh potrebnih navigacijskih inštrumentov, krmilne palice premčnega bočnega motorja, radia in radijske postaje. Krmarjev stol je širok in omogoča sedenje dvema osebam. Prednji del krmarjevega stola je pregiben in omogoča udobno sedenje, če pa ga dvignemo, omogoča udobno stanje med plovbo in zagotavlja boljšo preglednost. Premec plovila je prostoren. V celoti je oblazinjen in zato izjemno udoben za ležanje. Vzglavni deli blazin so dvižni.

Vrata v kabino so na sredini plovila. Ko so zaprta, služijo kot stopnice za prehod na premec. So drsna vrata in se v celoti pomaknejo pod armaturo. V kabino se spustimo preko dveh lesenih stopnic nameščenih na jeklen drog. V desnem delu je majhna vendar uporabna kopalnica, z WC-jem, umivalnikom in priročnim tušem. V krmnem delu je postelja, ki sega preko celotne širine plovila. Sedežna garnitura v premcu je na levi strani plovila podaljšana vse do vhoda. Trikotno mizo lahko v premcu spustimo in pridobimo dodatno ležišče za dve osebi. Skupno v plovilu udobno prenočijo do štiri osebe.

Obrati motorja Hitrost Poraba Hrup
1/s nmi/h l/h db
1000 4,7 7,3 68
1500 6,1 10,5 73
2000 7,4 16 74
2500 9 23 75
3000 13 32 78
3500 20 40 81
4000 24 53 81
4500 28 65 84
5240 41 95 85
Plovilo, ki smo ga testirali je poganjal motor Mercruiser 6,2l MPI DTS z pogonom Bravo 3 z dvema propelerjema. Motor razvije 300 KM, kar več kot zadostuje za to 3000 kg težko plovilo. Opremljen je bil tudi z hidravličnimi stabilizatorji nameščenimi na zrcalu. V času testa je pihal rahel zahodnih, morje je bilo mirno, na plovilu sta bili dve osebi. S pravilno nastavitvijo stabilizatorjev in noge pogona je izglisiral v nekaj sekundah in enako hitro dosegel tudi najvišjo hitrost plovbe, ki je znašala dobrih 37 vozlov. Poraba goriva je pri tej hitrosti približno 90 l/h. Ker pri običajni plovbi ne plujemo z maksimalno hitrostjo, smo obrate motorja zmanjšali in pluli s potovalno hitrostjo, ki se za to plovilo giblje med 23 in 26 vozli. Pri tej hitrosti tudi poraba goriva močno pade in lahko plujemo s polovico goriva kot pri najvišji hitrosti.* Rezervoar goriva je relativno majhen. Natočimo lahko le 246l goriva, ki zadostuje za 5 ur plovbe pri potovalni hitrosti. Z enim rezervoarjem bomo prepluli okoli 120nmi, nato pa bomo morali poiskati najbližjo črpalko.

 

Plovba pri potovalni hitrosti je izjemno udobna. V zavojih je plovilo izjemno odzivno in vodljivo. Smer plovbe lahko hitro spreminjamo in plovba ostaja udobna. Kljub temu, da gre za manjši potovalni gliser, daje med plovbo občutek večjega plovila. Ker morje ni bilo vzvalovano, samo lahko preizkusili le kako prečka valove drugih plovil. Val visok dobrega pol metra prečka izjemno mehko. Enako je tudi pri večkratnem prečkanju le teh, kar je razvidno iz posnetega videa.

Ročica plina je zelo natančna. Enako natančna je pri dodajanju kakor pri odvzemanju plina. Že najmanjši premik bo povečal ali pa zmanjšal obrate motorja. Pri plovbi preko valov je mogoče nekoliko premehka, odlično pa se izkaže pri manevriranju v pristanišču. Tu pomaga tudi natančen volan in dvojni propeler, ki zagotavlja hitro spreminjanje smeri plovbe tako naprej – nazaj, kakor tudi levo in desno. Z nekaj vaje ne boste pogrešali premčnega bočnega motorja, ki ga sicer lahko vgradijo že v tovarni.

Bayliner 842 Cuddy se je izkazal za udobno družinsko potovalno plovilo, ki ima na krovu vse, kar potrebujete za družinski dopust, preživljanje vikendov na morju ali pa le za dnevne izlete do najbližjega zaliva. Ker je njegova širina manjša kot 3m, ga lahko naložimo na prikolico in se izognemo stroškom marine.

*Kolikšna bo natančna poraba goriva in končna hitrost plovbe, je odvisno od številnih dejavnikov. Od količine goriva in vode na plovilu, števila oseb in opreme, kakšne so vremenske razmere (razburkano morje, veter), pravilne nastavitve pogona in stabilizatorjev.

Fotogalerija: Bayliner 842 Cuddy

Video: Plovba med otokoma Drvenik Veli (Krknjaši) in Šolta (Maslinica)