Slovenski jadralec Jasmin Čauševič se je konec lanskega leta podal na samostojno plovbo preko Atlantika. Da bi tudi vi lahko spoznali, kaj pomeni odpluti sam preko Atlantika ter kako pluti na drugi strani luže, se nam bo Jasmin v naslednjih mesecih redno javljal s svojega podviga.

In kako se je začelo?

Jasmin je svojo jadrnico na zadnjem jadranju privezal v marini Gran Tarajal na otoku Fuerteventura, kjer je čakala na nov podvig. Ob njegovem prihodu seveda ni bila pripravljena na plovbo preko Atlantik. Prva naloga je tako bila priprava jadrnice na dolgo plovbo. Ker marina v Gran Tarajalu ne nudi vsega potrebnega za pripravo jadrnice, se je podal na prvo plovbo proti Las Palmasu na otoku Gran Canaria. Izplul je iz pristanišča in po jugovzhodni strani otoka plul mimo rta Morro Jable, ki je najjužnejša točka otoka Ferteventura. Kurz plovbe je nato spremenil proti zahodu, obplul rt Punta de Jandia na skrajni zahodni točki otoka, nato pa ga je čakalo 50 nmi plovbe do otoka Gran Canarija. Jadrnico je privezal v Las Palmasu.

Po kratkem počitku je bilo potrebno pripraviti jadrnico. Material in storitve na otoku so nekoliko dražje kot na Furteventuri, vendar je vsega na voljo več in delo je bistveno lažje.


Slika 2 - priprava podvodnega dela

Ker je delal sam, mu je priprava jadrnice vzela 6 dni. Najprej jo je moral dvigniti na kopno, ter odstraniti staro antivegetativno zaščito. Ko je bil podvodni del očiščen, ga je zaščitil s temeljnim premazom. Zaradi dolgotrajne plovbe, se je za zaščito pred rastjo vegetacije, odločil, da  uporabi premaza Sea Quantum S, ki se uporablja tudi za premaze velikih ladij. Potrebno je bilo postoriti tudi vse ostalo, kar je potrebno na plovilu narediti vsako leto. Zamenjava cinkov, menjava olja in filtrov na motorju, čiščenje kontaktov in druge malenkosti. Da bi bil za prečkanje oceana primerno pripravljen. Se je odločil, da si v kuhinji namesti nožno črpalko, armaturo in inštalacijo za slano vodo. Poleg vode je bilo potrebno poskrbeti tudi za električno energijo. Kadar človek sam pluje na tako dolgi poti, je zanesljivo delovanje navigacijske in komunikacijske opreme, ter avtopilota ključnega pomena. Za vse to je potrebna dovolj velika količina električne energije. Namestil je nove akumulatorje ter regulatorje polnjenja z električno energijo, ki jo zagotavljajo solarni paneli.


Slika 3 - montaža armature za morsko vodo in zaloga za večmesečno plovbo

Po šestih dneh dela je Jasmin jadrnico pripravil na plovbo. Nakupil je še večmesečno zalogo hrane in vode, ter dotočil gorivo. Pred izplutjem se je odjavil iz EU ter pripravil na izplutje.

Prvi, vmesni cilj so Zelenortski otoki, do katerih je 900 nmi plovbe. Glede na vremenske razmere, hitrost plovbe njegove jadrnice in dejstvo, da je sam, je izračunal, da bo za plovbo potreboval približno sedem dni.

Preden je odvezal vrvi v marini je sporočil: "Ker sem sam bom jadral počasi in sigurno, nikakor ne tekmujem na čas, le da prispem varno."

Kako je potekala plovba do Zelenortskih otokov, si boste lahko prebrali naslednji teden.

2. del - Plovba do Zelenortskih otokov

Predhodne dogodivščine Jasmina si lahko preberete v knjigi: Šepet vetra in valov