Če pogledamo vremensko napoved za naslednje dni, imajo ekipe možnost, da proti Cape Townu zaplujejo z vetrom. Na skrajnem jugu Atlanitka piha zahodnik, ki trenutno piha direktno proti cilju. Jadralci so ugoden veter poimenovali kar Cape Town Express.

Koliko časa bodo lahko pluli na hitrem vlaku proti vzhodu še ni jasno. Vreme bo stabilno še naslednjih 36 ur, nato pa se zna zgoditi, da se bodo morali zopet obrniti proti jugu, v Južni ocean in tam izkoristiti sistem nizkega zračnega pritiska, ki jih bo potisnil proti cilju.

Pogled na trenutne razvrstitve zna biti varljiv. V vodstvu je trenutno še vedno ekipa AkzoNobel. Če pogledamo vetrove za naslednjih 72 ur, potem lahko sklepamo, da imajo ekipe Vestas, Brunel, Dongfeng in MAPFRE boljšo pozicijo kot vodilna ekipa. Plujejo bolj zahodno a tudi bolj južno in bodo verjetno prej ujeli močnejše zahodne vetrove. Za spremembe na vrhu bo sicer potrebno nekaj časa in vreme bo moralo slediti trenutni prognozi. Če se bo obrnilo drugače, pa zna biti poteza ekipe Akzonobel, ki pluje najbolj vzhodno in najbliže cilju, prava poteza.

Ponoči se je z jadrnice MAPFRE oglasil Rob Greenhalgh:

»Dirka proti jugu se nadaljuje. Vreme pred nami je zelo nepredvidljivo. Kako se bomo pozicionirali na južnem Atlantiku bo odločilno v tej etapi. Riziki so veliki, nagrade za pravilne odločitve bodo še večje. Ekipe AkzoNobel, Scallywag in Turn the Tide on Plastic so lahko preblizu področja z visokim pritiskom in lahko začnejo izgubljati. Verjetno bodo kmalu obrnili proti vzhodu in pluli direktno porti cilju, ali pa bodo prisiljeni, da se pridružijo ostali floti na jugu in z njimi pluli proti cilju. Kdo ve…

Naša hitrost plovbe je dobre. Ekipa se trudi na vso moč preko celega dneva. V zadnjih 12 urah smo izgubi kontakt z ekipo Dongfeng. Stalno se približujemo drug drugemu, nato pa se razdalje med nami spet povečajo. Po predvidevanjih bomo cilj dosegli naslednji vikend. Do tam pa bo še veliko akcije, predvsem, ko bomo zapluli v Južni ocean.«

Nedelja, 19.11.2017 ob 15.00

Celotan flota je obrnila proti vzhodu, proti cilju Cape Town-u. Prepluti morajo še teoretično razdaljo 2400 nmi, Koliko bo v resnici potrebno prepluti bo odvisno od vetrov.

Prvi je zaplul z vetrom Abby Ehler, skipper ekipe Brunel. Ponoči se je z jadrnice javil njihov navigator Andrew Cape:

"Pravkar smo smer plovbe spremenili proti vzhodu in plujemo z vetrom. Če bo vreme stabilno, bomo v tej smeri pluli do cilja."

Za njimi je obrnila ekipa Vestat, ki je zadnje dni plula v stiku z ekipo Brunel. Navigator Simon Fisher je sporočil:

"Sedaj, ko smo končno obrnili proti vzhodu, je vzdušje na jadrnici dobro.  Premec kaže v smeri proti cilji. Prej smo stalno pluli proti jugu. Razdalja do cilja se je manjšala zelo počasi. Sedaj se milje do cilja hitro zmanjšujejo in vzdušje je temi primerno. Sedaj je jasno, ali se nam je splačalo pluti tako južno. Približujemo se ekipam, ki so plule bolj severno, bliže področju visokega zračnega pritiska."

Ponedeljek, 20.11.2017 ob 09.00

Ruleta na južnem Atlantiku je zopet premešala pozicije. Ekipe, ki so plule najbolj zahodni in najbolj južno so že prešle v vodstvo.

Ekipa MAPFRE je stalno plula močno proti zahodu. Pri zadnjem obratu so zapluli tudi najbolj južno proti Južnemu oceanu in izkoristili najmočnejše vetrove. Celotno floto so prehiteli in si nabrali 36 nmi prednosti pred drugo uvrščeno ekipo Brunel. Najslabše kaže ekipam, ki so se odločile za bolj vzhodno ruto. AkzoNobel, Sun Hung Kai/Scallwag in Turn the Tide on Plastic trenutno zaostajajo že med 70 in 95 navtičnimi miljami in plujejo v šibkejših severnih vetrovih.

Ekipe do cilja loči še 2000 nmi. Tisti na jugu plujejo v vetru, ki piha s hitrostmi do 30 vozlov. Ker so obrnjeni direktno proti cilju,se mu bližajo s hitrostmi okoli 20 nmi, medtem ko hitrost plovbe znaša vse do 25 vozlov. Ekipi Gun Hung Kai in Turn the Tide on Plastic plujeta druga ob drugi. Skipper jadrnice Turn the Tide on Plastic, De Caffari je poslal sporočilo:

Z ekipo Scallywag plujemo blizu drug drugega že nekaj ur. Zanimivo je, da smo si tako blizu toliko časa. Občutek je tak, kot da bi imeli dvobojevanje na južni polobli. Jadrnice, ki plujejo najbolj južno plujejo najhitreje. Vremenske pogoje imamo skoraj vsi enake. Veter se je ponoči okrepil in valovi so narasli. Ko pluješ v temi, izgleda vse še bolj nevarno. Dopoldne bomo pluli še v močnih vetrovih, popoldne pa bomo zapluli v področje šibkejših. Cilj v Cape Townu se nam zdi bliže. Z vetrom bomo pluli še nekaj časa.«

Torek, 21.11.2017 ob 20.00

"Stealth mode" - prikrit način plovbe

Stealth mode je 24 urno obdobje, ko se lahko posamezna jadrnica skrije z zaslonov pred drugimi jadrnicami.

Vse ekipe so opremljene z AIS napravami, in lahko stalno spremljajo pozicijo drugih plovil. Ko se posamezna ekipa odloči, da vključi prikrit način plovbe, se njena pozicija ostalim tekmovalcem ne prikazuje več na zaslonih. Vsaka ekipa lahko v eni etapi enkrat uporabi to možnost. Ekipe to možnost uporabijo običajno preden sprejmejo pomembno taktično odločitev in ne želijo, da bi jo drugi tekmovalci videli in ponovili za njimi. Po preteku 24 ur se plovilo zopet prikaže na zaslonih.

Južni Atlantik je hladen. Jadralci so premraženi. Zaradi močnih vetrov uspejo prepluti preko 500 nmi dnevno. Cilju se bližajo izjemno hitro. Če bodo nadaljevali v tem tempu bodo v Cape Townu že ta petek.

Ekipa Brunel je včeraj izginila z zaslonov. Izkoristili so možnost in vključili »Stealth mode«. 24 ur njihova pozicija ni bila prikazana na zaslonih. Pred 24 urami so za vodilno ekipo MAPFRE zaostajali 30 nmi in danes, ko so se zopet pojavili na zaslonu, je bila situacija enaka. A izgubili so dve mesti. Prehiteli sta jih ekipi Vestas in Dongfeng. Preden so skrili svojo pozicijo, so bili najbolj južno plovilo. Danes pa so se pojavili bistveno bolj severno in trenutno plujejo najseverneje med vodilnimi štirimi plovili. Ostala trojica, ki je ubrala bolj vzhodno ruto ob Brazilski obali, pluje še bolj severno, a za vodilno četverico zaostaja že med 62 in 100 nmi.

Ekipa MAPFRE ima trenutno 26 nmi prednosti pred ekipo Vestas. Tretja Dongfeng zaostaja dodatno miljo, Brunel pa še dodatne tri. Razlike med vodilnimi so po 15 dneh plovbe izjemno majhne. Čeprav je ekipa Brunel uporabila »Stealth Mode«, in ni bila vidna na zaslonih, pa so jih sosednje ekipe videle pluti, ker so bile razdalje med njimi majhne.

Z jadrnice Vestas se je zjutraj oglasi navigator Simon Fisher:

»Naši rivali, ekipa Brunel, so bili v našem vidnem polju. Po njih smo se orientirali in vedeli ali plujemo dobro ali slabo. Razdalje med nami so se povečevale in ponovno zmanjševale. Na koncu smo zopet končali skupaj. Odločitev, da skrijejo svojo pozicijo pred ostalimi, je bil verjetno poizkus, da nam pobegnejo. Ne vem zakaj so se tako odločili, saj za nami vidim njihove luči. Verjetno se bomo igrali igro miši in mačke vse do cilje v Cape Town-u, do koder nas loči manj kot 1500 nmi. Vodilne štiri ekipe se še borimo za zmago.«

Sreda, 22.11.2017 ob 9.00

Kot kaže je bila taktika pluti daleč proti jugozahodu, prava. Ekipe MAPFRE, Dongfeng, Vestas in Brunel so preko noči še povečale svojo prednost pred tremi ekipami, ki so plule bolj severovzhodno. MAPFRE, ki še vedno vodi, ima pred ekipo Dongfeng na drugem mestu 19 nmi prednosti. Ekipi Vestasa in Brunel zaostajata še dodatnih 6 oziroma 15 nmi. Ostale tru ekipe pa so močno zaostale in zaostajajo že preko 130 nmi. Preko noči sta poziciji zamenjali le ekipi Akzonobel, ki je zdrsnil na 5. mesto, medtem ko se je Sun Hung Kai/Scallywag prešla na četrto. Med zadnjimi tremi ekipami so razlike prav tako majhne in do sprememb na repu še vedno lahko pride. Najhitrejši jadralci imajo do cilja manj kot 1000 nmi. Plujejo v zmernih vetrovih, ki dosegajo hitrosti okrog 20 vozlov. Tudi hitrosti plovbe so podobne.

2. etapa v 5 minutah

Četrtek, 23.11.2017 ob 9.00

Do cilja je še 500 nmi za najhitrejše in skoraj 800 za najpočasnejše. Vetrovi so oslabeli in hitrosti plovbe so se zmanjšale. Premo noči sta ekipi AkzoNobel in Turn the Tide on Plastic zaostala za dodatnih 100 nmi za vodilno četverico, ekipa Sun Hung Hai/Scallywag pa je vključila »Stealth Mode«, prikrit način plovbe. Vodilne štiri ekipe plujejo praktično enako. MAPFRE je še vedno v prednosti, Dongfeng in Vestas zaostajata med 20 in 30 nmi, Brunel pa je zaostanek 40 nmi povečal in sedaj zaostaja 67 nmi za vodilno ekipo. Ekipa Sun Hung Hai/Scallywag je plula na petem mestu z zaostankom 160 nmi in ob 01.00 uri ponoči vključila »Stealth Mode« in skrila svojo pozicijo pred konkurenco. Njihova pozicija nam bo znana zopet danes ponoči. Med zadnjimi tremi ekipami, se je Scallywag edina odločila za plovbo po enaki ruti kot vodilne štiri ekipe. Ekipi urn the Tide on Plastic in AkzoNobel sta se odločili, da se obrneta zopet proti jugu in tam poizkušata najti močnejše vetrove. Ekipe na začelju je namreč ujelo področje visokega zračnega pritiska s šibkimi vetrovi. Zato se je preko noči njihov zaostanek povečal za dodatnih 100 nmi.

Xabi Fernandez s trenutno vodilne jadrnice MAPFRE je sporočil:

»Ponoči smo opravili dve prečenji. Sedaj mislim, da imamo pravo smer in nas bodo vetrovi ponesli direktno v cilj. Vse dni smo pluli izjemno hitro. Sedaj sicer zapuščamo hladno fronto, ki nas je potiskala proti vzhod. Prej smo pluli v zahodniku, sedaj pa nas je zajel južni veter. Pričakujemo lahko, da nas bo zajel dež in močneje razburkano morje. Vetrovi bodo verjetno še nekajkrat spremeni smer preden bodo dosegli cilj. Stalno moramo biti pripravljeni, da zamenjamo jadra. Ko smo pluli skupaj z ekipo Dongfeng v močnih vetrovih, so bili hitrejši od nas. Sedaj, ko pihajo srednje močni vetrovi, pa nam je zopet uspelo prijadrati nekaj prednosti.«

Trenutno stanje 24.11.2017 ob 9.00

Ekipa MAPFRE je pred ciljem. Do Cape Town-a jo loči le še 125 nmi. Pred zasledovalnimi ekipami so ponoči prednost še povečali. Če se ne zgodi nič katastrofalnega bodo prvi v cilju druge etape.

Včeraj popoldne sta tudi ekipi Dongfeng in Vestas, ki plujeta na drugem oziroma tretjem mestu vključili »Stealth mode«, prikriti način plovbe. Takrat sta zaostajali 27 oziroma 32 nmi. Ko sta se danes zjutraj zopet pojavili na zaslonih, pa se je njun zaostanek za vodilno ekipo povečal za dodatnih 15 nmi. Ekipa Brunel si je zagotovila četrt mesto in pluje z zaostankom 112 nmi. Ostale tri ekipe so močno zaostale. Zaplule so močno južno in izgubile stik z vodilnimi. Sedaj je pred njimi nastalo področje visokega pritiska, kjer vetra skoraj ni. Trenutno zaostajajo že 450 nmi. Če bodo morali pluti preko področja visokega pritiska, bodo za plovbo do cilja potrebovali še več kot 1 dan.

Okvirni predvideni prihodi v cilj:

MAPFRE – 24.11.2017 ob 14:53
Dongfeng Race Team - 24.11.2017 ob 19:27 
Vestas 11th Hour Racing - 24.11.2017 ob 20:47 
Team Brunel - 24.11.2017 ob 23:44
Team Sun Hung Kai / Scallywag - 25.11.2017 ob 20:38 
Team AkzoNobel - 25.11.2017 ob 20:39 
Turn The Tide on Plastic - 25.11.2014 ob 20:38

  Mesto Ekipa Razdalja do cilja  
  1.  MAPFRE 125 nmi  
  2. Dongfeng +42,8 nmi  
  3. Vestas +58,8 nmi  
  4. Brunel +112,6 nmi  
  5. AkzoNobel +445,0 nmi  
  6. The Tide on Plastic  +445,5 nmi  
  7. Sun Hung Kai/Scallywag  +448,5 nmi