Simone Branchesi je včeraj objavil videoposnetek izplutja katamarana v neprimernem vremenu.

V prvih dneh novega leta so ob zahodni italijanski obali pihali močni zahodni vetrovi. Visoki valovi so nakazovali, da plovba v takšnih pogojih ni varna. Posadka katamarana je kljub temu izplula iz pristanišča Ercolano v Neapeljskem zalivu. Takoj, ko so zapluli mimo valobrana luke, so se pričele težave. Katamaran so valovi obrnili bočno in krmar je izgubil nadzor nad plovilom. Trčili so v valobran luke. Močno poškodovano plovilo so valovi kasneje naplavili na obalo. Od njega ni ostalo prav veliko.

Videoposnetek nezgode:

Vir:  FB - Simone Branchesi

Četrtek 04 Jan 2018

Trenutna situacija: 19.1.2018 ob 10.00

Vse ekipe zopet na ekranih. Pozicije so znane, vrstni red praktično brez sprememb. Najhitrejša ekipa je še vedno Sun Hung Kai/Scallywag. Do cilja jih loči le še 170 nmi. Plujejo s hitrostjo okrog 20 vozlov. Zato jih v Hong Kongu pričakujemo v večernih urah. 50 nmi za njimi pluje ekipa Vestas in še 20 več ekipa Dongfeng. Te tri ekipe bodo tudi na stopničkah, če se ne bo zgodilo kaj nepričakovanega. Ostale ekipe zaostajajo me 130 in 250 nmi.

»Mislim, da smo se pametno odločili za prikrito plovbo. Za nekatere naše navijače bi bilo nevarno, če bi vedeli, kako blizu smo si bili. Lahko bi doživeli srčni infarkt. Smo spredaj in vodimo, a prednost je zelo majhna. Večino četrte etape nismo zaupali našim programom za napoved vremena. Sedaj jim moramo, kajti pravijo, da bomo v cilju eno uro in pol pred ekipo Vestas. Navijači v Hong Kongu. Držite pesti za nas.«, je dejal David Witt z jadrnice Sun Hung Kai/Scallywag.

Do cilja bodo jadralci morali pravočasno spremeniti smer plovbe zaradi otokov, ki jih čakajo v ožini Luzon. Izogniti se bodo morali številnim žepom brezvetrja. Ena sama napaka lahko pomeni izgubo dobrega mesta. Vodilne lahko v cilju pričakujemo med 16.00 in 20.00 (UTC) medtem, ko bodo zadnje tri ekipe v cilju v soboto zjutraj med 02.00 in 7.00 (UTC).

  Mesto Ekipa Razdalja do cilja  
  1.  Sun Hung Kai/Scallywag  175,00 nmi  
  2. Vestas  +52,2 nmi  
  3. Dongfeng   +73,8 nmi  
  4. AkzoNobel +129,8 nmi  
  5. MAPFRE +207,1 nmi  
  6. Brunel +249,8 nmi  
  7. Turn The Tide on Plastic +253,2 nmi  

Četrtek,18.1.2018 ob 10.00

500 nmi pred ciljem jadrnice izginjajo z zaslonov druga za drugo. Včeraj je možnost prikrite plovbe izkoristila ekipa Dongfeng. Danes se je zopet pojavila na ekranu na drugem mestu za ekipo Vestas. Na katero mesto je v resnici  priplula ni jasno, saj je vodilna ekipa Sun Hung Kai/Scallywag ponoči izkoristila možnost in se skrila pred sotekmovalci. Danes dopoldne so enako storile še ekipe Vestass, Brunel in AkzoNobel. Trenutno vidimo samo pozicije treh preostalih jadrnic. Ekipa Dongfeng je trenutno na prvem, MAPFRE na drugem zaostaja 70 nmi na tretjem pa pluje ekipa Turn The Tide on Plastic, ki ima 120 nmi zaostanka.

Vodilna ekipa Scallywag je imela 890 nmi prednosti pred ostalimi, preden je izginila z ekranov. Njeno pozicijo bomo zopet videli ob 13.00 uri. Ekipa Dongfeng se je na zaslonih pojavila včeraj okrog 20.00 ure (UTC). Zapluli so bolj južno, kjer plujejo tudi najhitrejše ekipe. Svoj zaostanek za ekipo Vestas so v 12 urah zmanjšali za 10 nmi.

»Poudarek je bil na hitrosti. Pluli smo hitro in učinkovito, kot je le bilo možno.  Okoli nas ni bilo drugih plovil, da bi se lahko primerjali. Hoteli smo pluti hitreje in pametneje od naših nevidnih nasprotnikom. Stalno smo premlevali prednosti in slabosti plovbe z vetrom. Hoteli smo pluti čim hitreje proti cilju in se nismo uspeli primerjati z ostalimi. Stalno smo iskali najmočnejše vetrove. Ker se je ekipa Dongfeng skrila, nismo imeli plovila s katerim bi se lahko primerjali. Ko so se zopet pojavili na ekranih smo ugotovili, da plujemo dobro. Vse ure potenja za navigacijsko mizo in pregledovanje satelitskih slik, se je obrestovalo. Naslednja dva dni bomo imeli še nekaj težav z vremenom. Pot mimo Filipinov v Južno Kitajsko morje odpira številne možnosti. Sprejeti bomo morali nekaj pomembnih odločitev. Flota se deli na dva dela in sedaj, ko se približujemo cilju, se napetost se stopnjuje.«, je zapisal navigator ekipe Vestas, Simon Fisher.

Sreda, 17.1.2018 ob 10.00

Ekipa Sun Hung Kai/Scallywag povečuje svojo prednost. Zadnjih 24 ur jim uspeva pluti s hitrostjo, ki je vedno 1 vozel višja od ostalih tekmecev. Do cilja v Hong Kongu jih trenutno loči manj kot 100 nmi. Pred drugo uvrščeno ekipo Vestas so svojo prednost povečali že na 95 nmi. Ekipa Dongfeng, ki je plula ne tretjem mestu z zaostankom 15 nmi za ekipo Vestas, je v jutranjih urah (lokalno) izkoristila možnost in zaplula v prikritem načinu plovbe in skrila svojo pozicijo pred ostalimi. Na ekranih se bodo ponovno pokazali ob 19.00 (UTC) oziroma jutri zjutraj po lokalnem času.

Stealth mode

"Stealth mode" je prikrit način plovbe. Vsaka ekipa lahko enkrat v posamezni etapi uporabi možnost prikrite plovbe. To pomeni, da se njena pozicija ne prikazuje na zaslonih ostalih plovil 24 ur od pričetka plovbe v prikritem načinu. Ekipe jo običajno uporabijo, preden izvedejo taktično spremembo plovbe, da jih tekmeci ne bi mogli posnemati. Možnost je smiselno uporabiti le kadar se jadrnice med seboj ne vidijo.

Kljub temu, da ima David Witt skoraj 100 nmi prednosti pred ekipo Vestas, pa vseeno prizna, da je še vedno pod pritiskom: »Če bo na naslednjih treh poročilih pozicij plovil, naša prednost ostala enaka, potem smo v dobri formi. Ekipa daje vse od sebe. Imeli smo zelo težke pogoje z visokim morjem, a smo se trudili.«

Severozahodno od flote je področje šibkih vetrov. Vsi ekipe so se odločile, da z vetrom zaplujejo nekoliko bolj proti jugu in se izognejo področju.

»Kot kaže ima ekipa Scallywag četrto etapo pod kontrolo. Seveda, če se nič ne zgodi. Zelo dobro so jadrali in kot kaže bodo prvi pripluli v domače mesto. Prepričan sem, da bodo vsi praznovali. Mi imamo do cilja še tri dni plovbe. Trudimo se obdržati prednost pred zasledovalci. Ekipa Brunel in Turn the Tide on Plastic za nami ne zaostajata veliko.«, je sporočil Xabi Fernandaz,  skiper vodilne ekipe v skupnem seštevku, ki pluje na trenutnem četrtem mestu. Cilj, da osvoji četrto etapo, je že opustil. Trenutno se trudi, da obdrži prednost pred zasledovalnimi plovili.

Video: Kako sredi oceana posnameš fotografijo iz zraka

Torek, 16.1.2018 ob 10.00

Po 14 dneh plovbe in prehodu področja Doldrums, so se razdalje med plovili povečali. Ekipa Sun Hung Kai/Scallywag na prvem mestu pluje s prednostjo 70 nmi pred ekipo Vestas. Ekipa Dongfeng je včerajšnji zaostanek zmanjšala in se s četrtega zavihtela na tretje mesto. Ekipa Akzonobel, je nekoliko zaostala in eno mesto izgubila. Španska ekipa MAPFRE v tej etapi ne pluje enako dobro kot v predhodnih treh. Na trenutnem petem mestu imajo že 166 nmi zaostanka za vodilno ekipo. Še slabše plujeta ekipi Turn the Tide on Plastic in Brunel. Njun zaostanek že znaša preko 200 nmi. V zadnjih 24 urah sta ga sicer nekoliko zmanjšali.

Vse ekipe plujejo v konstantnih vetrovih, ki jih bodo ponesli v cilj v Hong Kongu, ki ga bodo po predvidevanjih dosegli v petek. Prepluti morajo še slabih 1400 nmi.

Vodilna ekipa Scallywag je imela včeraj nekaj težav. Večkrat so zapluli v področje oblačnega vremena, kjer so padli v žepe brezvetrja. Hitrost plovbe je padle in izgubili so približno 10 nmi prednosti pred zasledovalci. Ovire so trenutno že za njimi in zopet plujejo s hitrostmi okoli 20 vozlov.

»V ekipi vlada nervoza. Smo v vodstvu in pred zasledovalci imamo le 70 nmi prednosti. Stalno pogledujemo na poročilo pozicij plovil.« je zapisala Libby Greenhalgh, navigatorka ekipe Scallywag.

»Vsi smo bili prisiljeni, da se odločimo po kateri strani številnih otokov bomo pluli. Možnosti je bilo več. Ali pluti z vetrom južno in počasneje ali bolj severno in hitreje.«, je zapisal Simon Fisher navigator ekipe Vestas, sedaj ko so prepluli večino otokov Mikronezije.

Video: MOB na jadrnici Sun Hung Kai/Scallywag

Ponedeljek, 15.1.2018 ob 14.00

MOB na jadrnici Sun Hung KAi/Scallywag

Danes se je ekipi Scallywag pripetila nevarna nesreča. Pri menjavi jader je člana posadke Alexa Gougha vrglo v morje.

Ekipa Scallywag je plula v vetrovih, ki so dosegali hitrosti med 15 in 20 vozli. Med menjavo jader, se je velik val prelil preko palube in Alexa odnesel v morje. Ekipa je reagirala izjemno hitro in pričela z reševanjem jadralca. Za manever so potrebovali vsega sedem minut in Alex je bil zopet na krovu. Po zaključeni akciji so se vrnili v regato in obdržali svojo prednost pred ostalimi.

"Šel je na premec plovila, jaz sem krmaril. Prišlo je visoko morje. Val ga je dvignil in vrgel z jadrnice, kot konj s svojega hrbta. Važno je, da smo ga rešili in potegnili nazaj na krov. Vsi smo videli, kako nevarna situacija je, kadar je človek v vodi. Tudi če je sončen dan in pihal le 18 vozlov vetra. Nikakor si tega ne želimo početi ponoči v 20 vozlih vetra. ", je dejal David Witt, skiper ekipe.

Alex Gough ni imel na sebi ne varnostnega jopiča, niti ni bil pripet na jadrnico. Preden se je odpravil na premec, bi moral posadko obvestiti, kam gre in kaj bo naredil.

"Moje početje je bilo prav nespametno. Srečo imam, da je bila ekipa zbrana. Jadrnico so takoj obrnili in pričeli z reševanjem. Sedaj sem dobro. Nič mi ni. Priznam, da sem bil prestrašen... a sedaj že plujemo naprej."; je povedal Alex Gough, ko so ga sojadralci potegnili nazaj na krov.

Ekipo je manever stal nekaj milj. Še vedno imajo prednost pred ostalimi. Do cilja jih loči še dobrih 2000 nmi.

Video: Dnevno dogajanje na Pacifik

Ekipa Sun Hung Kai/Scallywag, ki je še pred dnevi plula na zadnjem mestu, je svoje vodstvo na poti proti Hong Kongu še utrdila. Pri plovbi mimo Salomonovih otokov so imeli najbolj zahodno pozicijo, ki so jo znali dobro unovčiti. Pred drugo uvrščeno ekipo AkzoNobel imajo 18 nmi prednosti. V vodilni skupini plujeta še ekipi Dongfeng in Vestas, ki imata 22 oziroma 42 nmi zaostanka. Ekipa MAPFRE, ki trenutno vodi v skupnem seštevku, v tej etapi ne najde pravega orožja za napad na vodilne pozicije. Na petem mestu plujejo z zaostankom 133 nmi. Zadnji dve ekipi, Turn the Tide on Plastic in Brunel zaostajata še dodatnih 30 nmi.

A na Pacifiku ne poteka vse gladko. Med menjavo jadra je eden izmed članov ekipe Scallywag padel v morje. K sreči ga je ekipa uspela rešiti iz morja v vsega sedmih minutah. Trenutno več informacij o dogodku še nismo prejeli z jadrnice. Takoj, ko bodo na voljo, jih bomo objavili.

Po dvanajstih dneh plovbe ekipa Scallywag vodi floto proti cilju v Hong Kongu. Plujejo v stabilnih vetrovih severovzhodnih smeri, ki pihajo s hitrostmi med 20 in 25 vozli. Hitrost plovbe znaša med 19 in 23 vozli in je praktično enaka hitrosti približevanja cilju (VMG Velocity Made Good)), saj premci jadrnic kažejo proti cilju. Ekipa Scallywag je približno 70 nmi bolj zahodno kot ostale ekipe a pluje tudi 100 nmi bolj južno.

Ekipa Vestas je izgubila nekaj milj glede na vodilno jadrnico Scallywag. Zaradi številnih koralnih grebenov pred njimi, so morali prečiti in zapluti bolj južno.

"Končno plujemo v stabilnih vetrovih. Hitrost plovbe je okrog 20 vozlov in imamo občutek, da se približujemo cilju. Področje Doldrums nas je držalo v svojih krempljih predolgo časa. Nestabilna atmosfera in temperature prek 30 stopinj, so idealne za oblikovanje neviht. Ves čas smo se morali ukvarjati z kumulus oblaki. Ovirali so našo plovbo skozi atole Mikronezije. 600 nmi plovbe je bilo izjemno zahtevnih za navigacijo in razlog za pomanjkanje spanja.", je zapisal Simon Fisher z jadrnice Vestas.

Sobota, 13.1.2018 ob 11.00

Prehod skozi področje Doldrums je bil naporen za celotno floto. V brezvetrju so se zadržali zadnjih pet dni in prepluli zgolj 700. Povprečna hitrost plovbe je bila 140 nmi na dan ali 5,5 nmi na uro.

Pod krovom je bilo kot v pečici. Tudi na krovu je bila vročina neznosna. Vetra praktično ni bilo. Vreme je bilo nepredvidljivo. Tu in tam so se  po nebu preganjali oblaki. Včeraj so se muke jadralcev končale. Zapihali so severovzhodni vetrovi in premci plovil končno kažejo proti cilju. Hitrosti plovbe se povečujejo in vremenska napoved je spodbudno. Od tu najprej bo šlo na bolje.

"Sedaj ko smo izpluli iz Doldrums, delujejo jadrnice dve toni lažje. Vetrovi so stabilni in dosegajo hitrosti okoli 10 vozlov. To je povsem drug svet. V takem lahko preživimo. Ne vem koliko vročine bi lahko še prenesli, preden bi se nam zmešalo." je zapisal Amory Ross,  novinar na jadrnici Vestas.

"Plujemo v severovzhodnih vetrovih, ki pihajo s hitrostmi 10-15 vozlov. Do prvih otokov Mikronezije nas loči še 100 nmi. Tam bomo morali najti varno pot med njimi. Vse je odvisno od vetra, ki ga bomo imeli. Še vedno je veliko oblakov in pričakujemo lahko različne hitrosti vetra. Trenutno plujemo s hitrostjo 10 vozlov. Upam, da bo veter zapihal močneje in da bomo pridobili še nekaj vozlov hitrosti., so bile besede Jules-a Salter-ja, navigatorja ekipe AkzoNobel.

Četrtek, 11.1.2018 ob 10.00

Video: Četrta etapa - prvih 10 dni

Vetrovi so prišli in so stabilni. Flota se je uspela izogniti področju Doldrums in  se v zadnjem dnevu premakniti 150 nmi proti severozahodu. Trenutno piha jugozahodnik s hitrostjo okrog 10 vozlov in zadostuje za hitrosti plovbe okrog 13 vozlov. Včerajšnje napovedi se niso izpolnile. Jadrnice, ki so imele najboljše pozicije, tega niso uspele izkoristiti. Najbolje se je odrezala ekipa Vestas. Včeraj so sicer z majhnim zaostankom pluli na petem mestu, danes pa so svoja jadra nastavili najbolje in se oddaljili od glavnine. Za krmo jim pluje ekipa Akzonobel. Imajo zgolj eno miljo zaostanka. Blizu so še ekipe Dongfeng, Mapfre in Turn The Tide On Plastilc, katerih zaostanek je manjši od 10 nmi. Ekipi Brunel in Sun Hung Kai/Scallywag pa sta zaostali nekoliko več. Trenutno sta že 30 nmi za vodilno ekipo in se še borita za izhod iz Doldrumsov.

»Šest ur nebes in šest ur pekla. Včeraj smo se uspeli priključiti floti. Sistem AIS je bil poln oznak plovil. Njihove hitrosti so bile med 0 in 15 vozli v različnih smereh. Pred nami je bila fronta z oblaki iz katerih so se bliskale strele. Enako je bilo za nami. Vsi smo se trudili pluti med njimi. Oblaki so se zbirali hitro. Mi smo se znašli v pravem sendviču med oblaki. Najprej nam je šlo dobro. Pluli smo proti severu ob robu fronte, naenkrat pa nismo več uspeli izpluti iz nje. Rabili smo več kot uro, da smo našli izhod. Večino časa smo stali pri miru. K sreči v nas ni treščila nobena strela. Oblaki so naredili svoje. Vse tiste milje, ki smo jih pridobili včeraj, so šle danes v nič. Smo v slabi situaciji. Vodilne ekipe so zaplule v nove vetrove in bodo pridobile. Do konca etape je še 3000 nmi, razlika med nami pa je le 3 do 4 ure, kar pomeni, da še vedno imamo možnosti.« je povedal Libby Greenhalgh, navigator na jadrnici Scallywag.

Slika trenutnih pozicij plovil in vetra jasno prikazuje, zakaj je potrebno čim hitreje pluti proti severu, čeprav je cilj na severozahodu. Področje stabilnih vzhodnih vetrov, ki bodo floto dobesedno odnesli v cilj, je še 200 nmi severno.

Sreda, 10.1.2018 ob 10.00

V zadnjih 24 urah se je flota premaknila 40 nmi severno. Področje Doldrums jim ne prizanaša. Do nekoliko močnejših vetrov jih loči še 200 nmi. Kdaj jih bodo dosegli je zaenkrat še uganka. Zaradi šibkega vetra so se ekipe še zbližale. Trenutno je med ekipo Turn The Tide on Plastic na prvem mestu in ekipo Sun Hung Kai/Scallywag samo 12 nmi razlike.

Njaboljšo pozicijo ima trenutno ekipa Turn The Tide on Plastic. So najbolj severozahodna ekipa in so najbliže cilju. So tudi najbliže vetru, ki pa je še daleč proti severu. Če bo prišlo do spremembe vremena, bodo imeli prednost saj jih bo veter dosegel najhitreje in pobegnili bodo lahko pred tekmeci.

»Obup!«, je z eno besedo opisal situacijo na Pacifiku Xabi Martinez, skipper ekipe MAPFRE. »To je verjetno edina beseda, ki opisuje naše občutke pri plovbi skozi področje Doldrums. No vseeno stanje na jadrnici je dobro. Plujemo s hitrostmi okrog dveh vozlov in smer plovbe je znotraj 45 stopinj od smeri proti cilju. Razmere so enake za vse. Zato se ne pritožujemo preveč, temveč poizkušamo priti čim bolj severno. Prišel bo trenutek, ko bo prišel prvi sunek vetra in nato drugi in tako naprej. To nas bo potisnilo proti cilju. Moram pa priznati, da so Doldrums prav boleči.«

Situacija za David-a Witt-a na jadrnici Scallywag je nekoliko drugačna. Večino četrte etape je plul daleč za ostalimi, sedaj pa zaostaja vsega 12 nmi. Svoj zaostanek v brezvetrju bo moral še nekoliko zmanjšati. Plovila, ki so bolj severno bodo prej dosegla veter in pospešila. Če hoče nadaljevati borbo za vodilne pozicije, mora sedaj pluti izjemno dobro.

»Moramo najti prehod med sedanjo pozicijo in ciljem v Hong Kongu. Če svoj zaostanek zmanjšujemo tudi v nadaljnjih 250 nmi plovbe po tem brezvetrju, se jim bomo približali in zopet bomo v igri.«, je dejala navigatorka ekipe Scallywag, Libby Greenhalgh.

Torek, 9.1.2018 ob 10.00

Pluti ali ne pluti? To je sedaj vprašanje. V področju Doldrams vetra skoraj ni in ekipe so v 12 urah preplule zgolj 30 nmi. Počasno premikanje proti severu je močno premešalo vrstni red ekip. Na prvo mesto se je z minimalno prednostjo 2,8 nmi zavihtela ekipa Turn the Tide on Plastic. Ekipa Vestas na drugem mestu ima 2,5 nmi prednosti pred tretjo Akzonebel, na Četrtem pa pluje Brunel. Favorita letošnje regate Volvo Ocean Race ali kot jih tekmeci radi imenujejo »Rdeča čolna« sta pa zdrsnila na peto oziroma šesto mesto.

Bezvetrje v področju Doldrums ustavilo floto.

Prva plovb plovba preko področja Doldrums, ko je flota plula iz Lizbone proti Cape Townu, je bila enostavna. Vetra je bilo dovolj in ekipe so področje prečkale brez težav. Drugo prečkanje pa ne bo tako enostavno. Trenutno plujejo okrog 7 stopinj južno. Hitrost vetra in hitrosti plovbe so padle na minimum.

Skiperka Dee Caffari, ki pluje na prvem mestu je strnila svoje razmišljanje: »Če bomo ostali s floto in skupaj prečkali področje brezvetrja, bomo nestrpno čakali na prvi veter. Prej kot ga bomo dosegli, prej nas bodo vetrovi izstrelili proti cilju v Hong Kongu. Bogati bodo postali še bogatejši.«

Dee Caffari govori o stabilnih pasatih, ki jih čakajo na severni strani ekvatorja, severno od področja Doldrums. Do tam jih čaka še več 100 milj plovbe in jih ne bodo dosegli še nekaj časa. Res pa je, da bo prvo plovilo, ki bo doseglo te vetrove pospešilo in pobegnilo zasledovalcem. Po predvidevanjih bodo ti stabilni vetrovi floto ponesli vse do cilja. Zato je izjemno pomembno, da čim hitreje priplujejo do njih.

Ponedeljek, 8.1.2018 ob 21.00

Brezvetrje v področje Doldrums je poskrbelo za spremembe na vodilnih mestih. Na vrh se je zavihtela ekipa MAPFRE. Da so v vrhunski formi, so pokazali na preteklih etapah in tudi v četrti, se niso predali. Večino časa so pluli na četrtem mestu, ponoči pa so v šibkih vetrovih izkoristili priložnost in se zavihteli na vodilno pozicijo.

Zaradi šibkih vetrov se je celotna flota združila. Razlike med jadrnica so majhne. Prve tri ekipe plujejo druga ob drugi. Med njimi je le 0,5 nmi razlike. Tudi ekipa Akzonobel in Turn the Tide on Plastic zaostajata le 1,8 oziroma 3,8 nmi. Zadnji dve ekipi imata nekoliko večji zaostanek. Ekipa Brunel pluje 11 nmi za vodilno, ekipa Sun Hung Kai,/Scallywag pa je včerajšnji zaostanek, ki je znašal 54 nmi zmanjšala na 32. Kot je že v soboto povedal Simon Fisher  iz ekipe Vestas, se po v Doldrums-ih etapa pričela še enkrat.

Področje Doldrums ob Ekvatorju je značilno po daljših obdobjih brezvetrja in nenadnih in intenzivnih neviht (Več o področju Doldrums na tej povezavi)

»Zadnjih 24 ur je bilo izjemno hektičnih. Včeraj smo pluli skozi ogromno nevihto z neverjetno velikim številom strel. Konstanten lahen vetrič se je v trenutku spremenil in bili smo sredi divje nevihte. Strela je udarila v našo neposredno bližini in z vrha jambora so letele iskre. Rome, ki je med udarcem strele krmaril, je zaradi močnega poka padel po tleh. K sreči so vse elektronske naprave stale nepoškodovane. Lahko bi bilo zelo hudo. Nekateri na krovu smo bosi in nekateri celo brez majice. Trup je iz karbona, ki je dober prevodnik električne energije. K sreči smo vsi preživeli.

Trenutno vsi plujemo počasi. Kot izgleda tudi ekipe na vodilnih pozicija. Edino Scallywag se je uspele vsemu izogniti in pridobili so številne milje. Mi menimo, da plujemo dobro. Tudi poročila pozicij kažejo na to. Do vodile ekipe nas loči manj kot 30 nmi. To je lahko veliko, a ni nemogoče.

Sedaj plujemo v področju, kjer vidimo kopno (Salamonovi otoki). To nam daje pozitivno energijo. Nekateri so navdušeni nad belimi peščenimi plažami, za nekatere so to zelena drevesa, nekatere pa napaja občutek, da vedo da niso sami na odprtem morju. Slaba stran otokov v našem vidnem polju so smeti. Ogromno je plastičnih steklenic, vrečk, lesenih škatel in ribiških mrež. Prav nič smešno.«, je zapisal skipper ekipe BrunelBouwe Bekking, ki pluje na trenutnem šestem mestu.  

Nedelja, 7.1.2018 ob 10.00

Napovedi se uresničujejo. Bliže kot je flota področju Doldrums, manjše so razlike med njimi. Ekipa AkzoNobel pluje ob boku ekipe Dongfeng. Ekipa MAPFRE se je približala na vsega 3 nmi in Vestas zaostaja le še 5. Tudi zadnje tri ekipe so zaostanek zmanjšale. Zadnja Sun Hung Kai/Scallywag je zaostanek spet zmanjšala na vsega 54 nmi.

"Včeraj smo prečkali plitvine. Severno od nas je bil koralni greben, južno od nas plitvine. Prav neverjetno je, kako lahko sredi oceana globina morja s 3000 m kar naenkrat pade na 29m. Čeprav si pripravljen, da se bo to zgodilo, si presenečen in živčen. Področje moraš dobro pregledati. Zaradi razmer na morju nismo opazili spremembe barve morja. Edina sprememba, ki smo jo opazili, je bilo večje število ptic, ki so letele okoli nas. Ponoči je bilo kar nekoliko strašljivo. Kot da nas napadajo. Okrog vrha jambora je krožilo kakšnih sedem ptic. Priznati moram, da so bile zelo glasne.", je zapisala Dee Caffari z jadrnice Turn The Tide on Plastic.

Sobota, 6.1.2018 ob 20.00

V zadnjih 24 urah so jadralci zopet prepluli 400 nmi. Plujejo v Koralnem morju, zahodno od Nove Kaledonije. Razlike med ekipami so se zmanjšale. Še vedno je v vodstvu ekipa Dongfeng, skoraj ob boku pa pluje ekipa AzoNobel z miljo zaostanka. Ekipa MAPFRE se je vodilni ekipi včeraj približala že na 4 nmi, danes pa se je njihov zaostanek povečal na 8. Ekipe v ozadju so se približale in zadnja, Sun Hung Kai/Scallywag zaostaja samo še 40 nmi.

Blydden Mon in številni drugi jadralci imajo dehidrerane roke in delo na jadrnici je izjemno naporno. 

"V tasmanskem morju se je flota nekoliko razdelila in kot kaže nas bo Koralno moje zopet združilo. Plovba zadnjih nekaj dni je bila izjemno zanimiva. Stalno je vladala neka napetost in dvom v pravilno planiranje plovne poti. Po drugi strani pa smo imeli veliko mero svobode, ker je bilo možnosti več, da se zopet priključimo vodilnim. Kljub temu, da smo bili zelo optimistični glede izbire naše plovne poti mino vzhodne Avstralske obale, nismo bili dovolj hitri in ekipe ki so plule na odprtem morju, so uspele ostati v močnejših vetrovih. Zato so si izborile nekaj milj prednosti. Mi smo zadovoljni, saj smo naredili vse kar smo lahko. Pluli smo hitro in pametno. Tisti, ki so pluli po srednji poti so izgubili. Zelo sem vesel, da se naš zaostanek za vodilno jadrnico zmanjšuje. Ekipa se je navadila rutine plovbe z vetrom in manjšega števila prečenj za razliko od tretje etape, kjer smo prečili zelo pogosto. Sedaj imamo več časa za počitek in se lahko osredotočimo na dobro plovbo. Še vedno se učimo, kako pluti čim hitreje.

V naslednjih dneh bomo videli, kako se bomo prilagodili spremembi vetrov. Sedaj plujemo v stabilnih vetrovih, kmalu pa se bomo približali področju Doldrums, kjer nas čakajo bolj nestabilne razmere. Vetrovi bodo verjetno šibkejši in razlike med ekipami se bodo še zmanjšale. Vse skupaj bo izgledalo kot ponoven štart etape. Po prehodu področja Doldrums, kjer bomo zopet zapluli v stabilne vetrove, se bo etapa pričela ponovno.", je strnil dogajanje na tretji etapi Simon Fisher z jadrnice Vestas, ki ga sojadralci kličejo tudi "SiFi".

Nevarnost zaradi razlik med klasičnimi in elektronskimi kartami

Sprememba smeri plovbe ekipe Sun Hung Kai/Scallywag. Zaradi razlik med elektronskimi in klasičnimi kartami je plovba mimo koralnih grebenov izjemno nevarna. Previdnost ni nikoli odveč.

Ekipa Sun Hung Kai/Scallywag je plula najbolj zahodno v floti. Ko so se v jutranjih urah približali koralnemu grebenu Nereus v Kolralnem morju, so ugotovili, da med elektronskimi kartami in klasičnimi kartami prihaja do razlik. Ostale jadrnice so plule bolj vzhodno in so se koralnemu grebenu izognile po vzhodni strani. Ker se ekipa Scallywag ni mogli zanesti na natančnost kart, so se odločili, da smer plovbe spremenijo proti vzhodu. Skoraj uro im pol so pluli v smeri vzhoda, nato pa svojo odločitev spremenili in se obrnili nazaj proti jugozahodu in pluli z vetrom. Po dobri uri plovbe in 15 nmi bolj zahodni ruti, so se obrnili proti severozahodu in koralni greben Nereus obpluli po njegovi zahodni strani. Zaradi manevra so zgubili stik z ostalimi jadralci. Njihov zaostanek se je  s 35 nmi povečal na 90 nmi. Majhni izolirani otočki bodo tudi v prihodnjih dneh povzročali preglavice jadralcem. Varneje bodo pluli šele, ko bodo prepluli Salamonove otoke. Navigatorji ekip bodo pod stalnim pritiskom.

"Jadrnice zelo slabo plujejo preko koralnih grebenov. Plujemo z vetrom, da bi prišli na njihovo severno stran. Med klasičnimi kartami in elektronskimi prihaja do razlik. Zato smo zelo previdni. Trudimo se pluti hitro, kot le gre. Plujemo proti Salamonovim otokom. Smo najbolj zahodna jadrnica v floti. Ka to pomeni bomo videli v naslednjih dneh.", je sporočil David Witt, skipper ekipe Sun Hung Kai/Scallywag.

Petek, 5.1.2018 ob 10.00

Ekipa MAPFRE zopet napada vodilne pozicije. Svoj zaostanek za ekipo Dongfeng na prvem mestu, ki je pred 24 urami znašal 24 nmi, so zmanjšali na vsega 7,1 nmi. Enako kot španska ekipa se je vodilni približala tudi ekipa Vestas, ki je prav tako plula zahodno, bliže obali. Ekipa Turn the Tide on Plastic je svoj zaostanek za vodilno ekipo zmanjšala za 8 nmi a vseeno izgubila dve mesti in sedaj pluje na petem.

Tretji dan plovbe so se ekipe cilju približale za 300 nmi. Del flote, ki je plul ob vzhodni avstralski obali, se je združil z delom, ki je plul bolj vzhodno, po odprtem morju. Vodilni ekipi Dongfeng in AkzoNobel diktirata tempo, ostale ekipe ga poizkušajo loviti. V zadnij 24 urah so morali pogosto prečiti. Vetrovi južnih smeri jih potiskajo proti severu. Vetrovi dosegajo hitrosti okrog 15 vozlov in zadostujejo za plovbo s hitrostjo okrog 17 vozlov. Hitrost približevanja cilju je nekoliko nižja in znaša približno 1-1,5 vozla manj.

Elodie Mettreaux z jadrnice Turn the Tide on Plastic stalno opazuje plovbo jadrnice Vestas, ki pluje pred njimi. 

»Če jadraš s katerim od rdečih čolnov, pomeni, da jadraš dobro. Če pluješ z njimi že tri dni zapored pomeni, da jadraš odlično. Trenutno smo med ekipo Vestas in MAPFRE. Trudimo se, da bi pridobili še kakšno desetinko ali dve hitrosti. V roki stalno nosim kompas in daljnogled. Preverjam koliko je katera ekipa pridobila ali izgubila. Izkušeni ekipi, kot sta Dongfeng in MAPFRE, počneta nekatere stvari bolje kot ostali. Te podrobnosti jim dajejo prednost in mi se učimo od njih. Vesela sem, da poznamo svoj cilj in poizkušamo ostati blizu njih.«, je povedala Dee Caffari, skipperka na jadrnici Turn the Tide on Plastic.  

Podobna zgodba se odvija na vodilnih dveh pozicijah. Ekipa AkzoNobel že od samega začetka sledi ekipi Dongfeng. Njihov zaostanek je po treh dneh še vedno manjši kot 3 nmi.

»Od ekipe Dongfeng se učimo, kako pluti bolje in hitreje. Taktično imamo dve možnosti. Lahko plujemo po ruti, za katero menimo, da nas bo najhitreje pripeljala do Hong Konga, ali pa lahko ostanemo z ekipo Dongfeng, čeprav se ne strinjamo s tem, kar počnejo. Z njimi smo ostali predvsem zato, da zmanjšamo tveganje in da se se učimo od enega najhitrejših čolnov v floti. Opazujemo, kako plujejo v različnih hitrostih vetra. Trenutno piha s hitrostjo okoli 15 vozlov in izgleda da plujejo nekoliko močneje v veter in nekoliko hitreje od nas. Prepričati se moramo ali je njihovo početje boljše od našega. Prav tako opazujemo, kakšno kombinacijo jader uporabljajo v katerem vetru in v kateri smeri plovbe.« je povedal  Nicolai Sehested z jadrnice AkzoNobel.

Četrtek, 4.1.2018 ob 10.00

Včeraj popoldne so ekipe zapluje mimo mesta Sydney. Razlike med prvo in zadnjo ekipo so bile včeraj še majhne. Ekipa Brunel, ki je plula na zadnjem mestu je imela le 20 nmi zaostanka za vodilno Dongfeng. Ponoči so se razlike začele večati. Ekipa Brunel je v zgodnjih jutranjih urah prehitela ekipo Scallywag. Ekipi MAPFRE in Vestas, ki sta pluli najbližje obali, sta spremenili smer plovbe bol proti vzhodu in lovita preostale ekipe, ki plujejo bolj vzhodno, dlje od obale. Trenutno plujeta z zaostankom približno 40 nmi. Najslabše napreduje ekipa Scallywag. Trenutno ima že 65 nmi zaostanka za vodilno ekipo Dongfeng. Ekipa AkzoNobel tesno sledi vodilni ekipi. Ima zgolj 2,7 nmi zaostanka in ekipi Dongfeng ne da miru. Preko noči jim je uspelo zmanjšati včerajšnji zaostanek za 3 nmi.

Chris Nicholsen iz ekipe AkzoNobel se je oglasil s svoje jadrnice:

»Pričakujemo, da bo veter spremenil smer za 5 do 10 stopinj v desno. Zato imamo v planu prečit in spremeniti smer plovbe, čeprav smo v skušnjavi in bi najraje pluli v isti smeri. Flota je razdeljena. Del je pluje ob obali, del pa nas pluje na odprtem morju. Smo zelo zadovoljni s  svojo odločitvijo, da plujemo po odprtem morju. Naš cilj je čim prej pripluti do ugodnega morskega toka, do katerega nas loči še približno 100 nmi. Če bo možno bomo ostali na odprtem. Če bo prišlo do spremembe smeri vetra, bomo morali spremeniti taktiko.

Zelo sem vesel, da lahko tekmujemo z tako dobro ekipo kot je Dongfeng in MAPFRE. Na trenutke nem celo uspeva pluti hitreje. Poraja se vprašanje, če bomo vzdržali tak tempo plovbe tudi v prihodnje. Obe ekipi sta že dokazali, da lahko tako visok tempo plovbe vzdržujeta dneve in dneve. Mislim, da jim tudi mi lahko sledimo. Bomo pač morali garati skozi celotno etapo.«

Dee Caffari, skiperka ekipe Turn the Tide on Plastic, je zjutraj sporočila preko Twitterja:

»Nočna plovba ob polni luni je večji užitek, kot plovba v temi. Veliko lažje vidim valove. Veter počasi pada. Preko krova se preliva manj vode. Temperatura zraka narašča. Glavni cilj je pluti proti severu, hitro, kot se le da. Prvih 24 ur etape je bilo izjemno napornih. Sem zelo utrujena in komaj pišem sporočila. Imamo dobre pogoje za jadranje in celotna flota je na dosegu očesa. Čudovito.«

Sreda, 3.1.2017 ob 14.00

Štart 4. etape Melbourne - Hong Kong

Včeraj se je pričela četrta etapa regate Volvo Ocean Race 2017-18. Sedem ekip je novo leto pričelo s štartom pred avstralskim mestom Melbourne. Do cilja v Hong Kongu bodo morali prepluti 5.600 nmi. Hong Kong bo gostitelj regate prvič.  

Pričetek regate je bil izjemno zanimiv. Pihal je močan veter in morje pred Melbournom je bilo razburkano. Izpred mesta so morali najprej zapluti skozi ozek kanal in zapustiti zaliv Port Phillip iz katerega vodi le ozek prehod. Najhitreje je pričela ekipa Vestas, ki ji je sledila trenutno vodilna ekipa v skupnem seštevku MAPFRE, kot tretji je izplul Brunel. Po izplutju so se ekipe menjavale v vodstvu. Praktično vsi so izbrali enako taktiko. Zelo dobro je plula ekipa Scallywag. Avstralski skiper David Witt je domačin in pozna lokalne razmere. Prednost so izkoristili in prvi dan plovbe pluli pred ostalimi ekipami. Danes so se razmere pri vrhu nekoliko spremenile. Ekipa Dongfeng se je pri jugovzhodnem rtu Avstralije, Mallacoota odločila da bo plula bolj vzhodno, medtem ko je vodila ekipa Scallywag izbrala bolj zahodno pot ob vzhodni obali Avstralije. Edipa Dongfeng se je tako povzpela v vodstvo in trenutno pluje z minimalno prednostjo 1,3 nmi pred ekipo AkzoNobel. Poleg vodilnih dveh ekip po vzhodni ruti pluje še ekipa Turn the Tide On Plastic. Ekipa MAPFRE in Vestas plujeta bok ob boku ob obali, ekipa Brunel na zadnjem mestu pa je ubrala srednjo pot. Flota se bo mestu Sydned približala danes popoldne, jutri proti večeru pa se bodo približali Brisbane-u.

 

 

Rezultati po treh zaključenih etapah

 

 

 

 

Sreda 03 Jan 2018

Ko proizvajalci napovejo novost na navtičnem trgu, se pojavljajo številna vprašanje. Kadar gre za Pokal Amerike, ki v svetu navtike premika meje možnega, pa je vprašanj še več. Nič nenavadnega ni, če se vprašamo, če je to sploh možno.

Grant Simmer - član ekipe Land Rover BAR

V članku V Pokal Amerike prihajajo enotrupne jadrnice s hidrokrili, ki smo ga objavili novembra lansko leto, smo pisali o najavi organizatorjev Pokala Amerike, da za leto 2021 v tekmovanje prihajajo enotrupne jadrnice s hidro krili. Do sedaj smo videli že več različnih implementacij hidrokril tudi na enotrupnih jadrnicah. Za razliko od katamaranov, hidrokrila jadrnicam niso omogočala dviga trupa plovila nad vodno gladino. Zagotavljajo le navor, ki deluje v nasprotni smeri od navora, ki ga povzroča veter na jadra in posledično plovilo pluje manj nagnjeno kot običajno. Nove enotrupne jadrnice Pokala Amerike bodo drugačne. Omogočale bodo popoln dvig trupa plovila nad vodno gladino in ne bodo imele kobilice. Zaradi tega bodo plule izjemno hitro in bodo po napovedih omogočale plovbe s hitrostjo vse do 50 vozlov, kar je hitreje, kot smo lahko že videli pri katamaranih serije AC72.

Nove jadrnice bodo v dolžino merile 75 čevljev (22,80 m). Imele bodo tri hidro krila, ki bodo zagotavljala dvig trupa plovila nad vodno gladino in omogočala dobesedno letenje plovila. Na vprašanja, kako in zakaj bo to možno, je odgovoril Grant Simmer, izkušeni jadralec in direktor ekipe Land Rover BAR, ki nastopa v Pokalu Amerike:

»Jadrnice bodo lahko plule s hitrostjo 50 vozlov, eventualno tudi z višjo hitrostjo. Plovila bodo imela en trup in ne bodo imela kobilice. Na vsakem boku plovila bo pritrjeno po eno hidro krilo, ki bo tehtalo med 1200 in 1500 kg. Širina plovila bo 5,4 m. Ko bodo hidrokrila na svojih skrajnih legah bo skupna širina plovila znašala kar 15 m. Ko bodo spuščena v skrajno spodnjo lego bo ugrez plovila znašal 5m. Običajno plovilo takšnih dimenzij bi tehtalo med 30 in 35 tonami, to plovilo pa bo imelo zgolj 7 ton. Za krmiljenje hidrokril oblikovalcem ni uspelo zagotoviti ročnega sistema. Hidrokrila se bodo premikala s pomočjo električnih motorjev in bodo elektronsko nadzirana. Jadrnica bo lahko plula hitreje od katamaranov, ker bo hidrokrilo približno 3 m stran od plovila in bo zagotavljalo večji navor, pomagala pa mu bo še teža drugega hidro krila na nasprotni strani.«

Sreda 03 Jan 2018

Italijanska ladjedelnica Canelli Yachts je na salonu v Cannesu predstavila svoj lukuzni izdelek Revolutio 39. Vizija podjetja Canelli je izdelati plovila, ki so emotivna, futuristična in ponujajo svojevrsten slog življenja na plovilu. Mlada ekipa v podjetju je zagotovilo, da bodo njihovi izdelki tudi v prihodnosti taki. Pri oblikovanju plovil želijo zagotoviti izjemno udobje bivanja na plovi...

Torek 02 Jan 2018

Slovenski popotnik in jadralec Jasmin Čaušević, se je leta 2014 odpravil na pot okoli sveta. Pravzaprav to ne bi bilo nič nenavadnega, če se za to Jasmin ne bi odločil opraviti sam z družinsko serijsko jadrnico Bavaria 34, katero ni nič predelal in ne ojačal, da bi lahko zdržala široka morja in valovite oceane. Po prvi etapi od Poreča do Kanarskih otokov in drugi etapi od Kanarskih otokov do Karibov je napisal dve potopisni knjigi, v kateri je dodal ogromno jadralskih podatkov, ter s cenami prikazal, da je sanje mogoče odsanjati z minimalno količino denarja. Sedaj je na poti od Karibov do Avstralije, dolgi 12.000 NM. Bo naš solo jadralec po preplutem zahrbtnem Atlantiku lažje osvojil Pacifik v skoraj 30 dnevni neprekinjeni samotni plovbi? Vse izveste tukaj!

Zgodaj zjutraj, tretjega dne na otoku Bonaire  Jasmin odveže svojo barko z boje in ob otoku Klain Bonaire zapluje v globlje morje med obema otokoma. Morje je rahlo vzvalovano, veter pa s svojimi 12 vozli lepo pihlja kot pasat v njegova razprta jadra. Prijetna plovba, ni kaj. Čez čas veter malo spremeni smer  in zdaj piha JZ , kateri je tudi malo ojačal in tako jadrnica konkretno zapluje z več kot  šestimi vozli v Karibskem morju. Tokrat mu ribolov nekako ne gre. Zdaj se mora potruditi in zdaj lahko lovi, saj ko pride do otoka Curacao, tega več ne bo smel početi, kajti otok Bonaire je zaščiten saj je naravni park, prav tako pa so določeni deli, kjer na otoku Curacao ni dovoljen ribolov, naj je to s palico ali podvodno puško.

Torek 02 Jan 2018

Ekipa Turn the Tide on Plastic je včeraj doživela nevaren manever imenovan "Chinese Gybe". Med plovbo po Južnem oceanu so celotno dogajanje posneli s kamero, ki je nameščena na plovili. Nevaren manever se je k reči srečno zaključil. Če je kateri izmed članov posadke še ne vemo a zaenkrat s plovila ni prišlo nobene sporočilo, ki bi nakazovalo na poškodbe.

"Chinese Gybe"

Chinese Gybe je nekontroliran navtični manever, ki se lahko zgodi pri plovbi z močnim vetrom v krmo. Do njega običajno pride, kadar jadrnica trči v velik val, ki jadrnico zaniha z ene strani na drugo. Glavno jadro zaradi lastne teže prične nekontroliran prelet na drugo stran. Jadro je na napačni strani in takrat ga zagrabi veter. Jadrnica se močno nagne na stran na katero je preletelo jadro. Bum zaradi močnega nagiba konča v vodi. V situaciji mora krmar in ekipa hitro in pravilno reagirati. Popustiti je potrebno uzde prednjega jadra, da se zmanjšajo sile na jadro. Jadrnica se poravna in jadranje lahko nadaljujemo na nasprotnih uzdah, kot so bila pred manevrom.

Ponedeljek 25 Dec 2017

Španska jadrnica MAPFRE je prva priplula v avstralski Melbourne. Za plovbo dolgo 6500 nmi  preko Južnega oceana so potrebovali 14 dni 04 ure 7 minut in 21 sekund.

Ekipa MAPFRE, ki si je v zadnjih 3 dneh priplula približno 100 nmi prednosti, je uspešno prečkala ciljno črto v Melbournu ob 16.15 uri. Za ekipo je to že druga zaporedna etapna zmaga in njihova prednost v skupni razvrstitvi letošnje Volvo Ocean Race se bo še povečala. Tretja etapa, ki se je odvijala na Južnem oceanu bo prinesla dvojne točke in s tem bo prednost pred ekipo Vestas, ki je zmagala prvo etapo, še večja.

Ne trenutni drugi poziciji pluje ekipa Dongfeng. Plujejo nekoliko oslabljeni, saj se jim je v zadnjih miljah poškodovala kobilica oziroma hidravlični sistem, ki premika kobilico. Trenutno imajo še 30 nmi prednosti pred ekipo Vestas, ki pluje na tretjem mestu. Dokler ne prečkajo ciljne črte, ne bomo vedeli, katera ekipa bo zasedla drugo in katera tretje mesto. Ekipa Brunel ta trenutek zaostaja 50 nmi, ostale pa več 100 nmi.

Najmočnejša točka naše ekipe so ljudje. Vsi so odlični. Vedno delajo in dajo vse od sebe. Etapa je bila izjemno naporna in veseli smo, da je vse potekalo tako kot mora. Sedaj imamo nekaj dni za počitek in priprave na naslednjo etapo.", je povedal Xabi Fernandez, skipper zmagovalne ekipe MAPFRE, po prihodu v cilj.

Ob 21:52:11 (UTC) je v cilj priplula tretja ekipa Vestas, uro in pol za njo pa še ekipa Brunel. Trenutno plujejo še tri ekipe Sun Hung Kai/Scallywag ima do cilja še 193 nmi, Turn the tide on Plastic, ki so včeraj doživeli Chinese Gybe (videoposnetek manevra na tej povezavi), imajo dodatnih 12,5 nmi, na zadnjem mestu pa pluje ekipa AkzoNobel, ki mora do cilja prepluti še 441 nmi in jo bomo v cilju videli šele jutri.

"Etapa je bila izjemno naporna. Smo zelo veseli, da smo se uvrstili na zmagovalne stopnica. Odlično je, da smo v cilj pripluli za božič in da bomo stopili na kopno. Bilo je težko a vsi smo dobro. Srečni smo da smo pripluli v enem kosu.", je povedal Mark Towill, direktor ekipe Vestas in ko-skipper.

Ekipa Brunel se je uvrstila na četrto mesto. Na etapi so zabeležili najboljši 24 urni rezultat. V enem dnevu so prepluli 538,1 nmi. Povprečna hitrost plovbe je znašala 22.4 vozla. Rezultat so dosegli prav včeraj.

Skipper Bouwe Bekking je v cilju dejal:  "Etapa je bila težka. Ves čas smo vedeli, da bo. Vetrovi in jadranje je bilo odlično. Nismo imeli večjih težav. Naslednjo, četrto etapo lahko začnemo čez 10 minut. Zadnji dan smo res pluli odlično a žal ni bilo dovolj, da bi ujeli in prehiteli ekipo Vestas. Nismo se predali do zadnjega trenutka, saj vemo, da se lahko zgodijo prav neverjetne stvari..."

Prihodi v cilj 3. etapa

  Mesto Ekipa Čas  
  1.  MAPFRE 14 dni 4 ure 7 min 21s  
  2. Dongfeng +4 ure 2 min 55 s  
  3. Vestas +5 ur 47 min 50 s  
  4. Brunel +7 ur 29 min 06 s  
  5. Sun Hung Kai/Scallywag  +8 ur 59 min 10 s  
  6. The Tide on Plastic  +11 ur 45 min 29 s  
  7. AkzoNobel +271 nmi  

 

Trenutni rezultati po treh etapah:

  Mesto Ekipa 1.etapa 2. etapa 3. etapa Bonus točke Skupaj  
  1.  MAPFRE 7  14 2 29  
  2. Dongfeng 5 6  12 0 23  
  3. Vestas 5 10 1 23  
  4. Brunel 4  8 0 14  
  5. Sun Hung Kai/Scallywag l 3 2 6 0 11  
  6. AkzoNobe 3  2 0 9  
  7. The Tide on Plastic  4 0 6  

 

Nedelja 24 Dec 2017

Od 17. do 22. decembra se je v Palamosu v Španiji odvijala tradicionalna mednarodna Božična regata (ang. “Christmas race”) v olimpijskih in nekaterih mladinskih tekmovalnih razredih. Tekmovanja so se letos udeležili štirje slovenski predstavniki. Peter Lin Janežič in Sebastian Prinčič sta zmagala v olimpijskem dvosedu 49er.

Na vzhodni obali Španije, blizu meje s Francijo in le nekaj 10 kilometrov od Girone, se je že dvainštiridesetič zapored odvijala mednarodna Božična regata v olimpijskih ter nekaterih mladinskih prehodnih tekmovalnih razredih. V Španijo so odpotovali Peter Lin Janežič ter Sebastian Prinčič v dvosedu 49er ter Jan in Liam Orel v enosedu Finn. Tekmovanje so v večji meri zaznamovali močnejši vetrovi, ki so morje razpihovali tri od petih tekmovalnih dni. Preostala dva dneva je bilo vetra bolj malo, prvi tekmovalni dan se sploh ni jadralo, zadnji tekmovalni dan pa je plov za odličja potekal šele v popoldanskem času.

V razredu 49er sta Slovenijo zastopala Peter Lin Janežič in Sebastian Prinčič, ki sta bila ves čas med najboljšimi. Pred zadnjim tekmovalnim dnem, ko je bil na vrsti plov za odličja in se je točkovalo dvojno, sta bila na petem mestu. Z odličnim jadranjem sta zadnji plov zaključila na drugem mestu ter skočila na vrh rezultatske razpredelnice. Ne le, da sta jadralca na tem tekmovanju zabeležila svojo prvo zmago v posameznem plovu (slavila sta v dveh plovih), to je tudi njuna prva zmaga v skupnem seštevku. Izvrsten rezultat je zanju gotovo odlična motivacija pred prihajajočimi tekmovanji v prihodnjem letu in borbo za pridobitev vozovnice za prihajajoče Olimpijske igre. Drugo mesto sta osvojila Norvežana Tomas Mathisen in Mads Mathisen, tretje pa Yan Chekh in Ivan Zotov.

V razredu finn sta nastopala Jan Orel in Liam Orel. Jan je na koncu zasedel 14. mesto, Liam pa 23. Zmaga je odšla v Estonijo k Denissu Karpaku. Drugi je bil Hrvat Milan Vujasinovič, tretji pa Španec Alejandro Muscat. 

23 Dec 2017

Mogoče se sliši neverjetno, vendar je resnično. Slovenski jadralec Žiga Rebek iz Ljubljane, je v cilj 3. etape v Melbourne priplul prej kot vse profesionalne ekipe. Za plovbo je potreboval le 11 dni 4 ure  1 minuto in 34 sekund.

Verjetno se sprašujete, kako je to mogoče. Brez jadrnice, brez posadke a v cilju hitreje od vseh profesionalcev. Da ne omenimo, da ga ni zalil noben val in da je lahko popolnoma normalno spal in med regato celo skočil na dvodnevno službeno potovanje.

Hkrati z regato, ki poteka na svetovnih oceanih poteka tudi virtualna regata Volvo Ocean Race. Žiga se je na regato prijavil in tekmuje pod psevdonimom LJadra. Tokrat je zasedel prvo mesto in vse ostale virtualne tekmovalce prehitel za eno minuto. Drugo mesto je zasedel Šved Nilhos_1, in za dve minuti prehitel Francoza Charlie 2010. 3. etapo regate je 50 virtualnih tekmovalcev zaključilo z zaostankom manjšim od 16 minut od zmagovalca.

Žiga Robek si je zmago zagotovil v nevihti, ki so jo doživeli tudi pravi tekmovalci regate. Med 66.000 tekmovalci virtualne regate je plul najbolj južno. Ker za virtualne jadralce Antarktična cona prepovedane plovbe ne velja, je izkoristil svojo pozicijo in jadral v najboljših pogojih. Kljub temu, da cela dva dneva ni uspel sesti za računalnik zaradi službene poti, so bile njegove taktične odločitve prave in obdržal je vodilno pozicijo.

"Za zmago je bila ključna odločitev, ko sem opazil, da se mi približuje področje nizkega zračnega pritiska. Odločil sem se da zajadram najjužneje med vsemi sotekmovalci. Borba je bila ves čas napeta. Med prvimi desetimi je bilo zgolj eno miljo razlike. Dva dni regate sem moral izpustiti, ker sem se odpravil na službeno pot. Do zadnjega trenutka nisem vedel, kako se bo izšlo. K sreči mi je uspelo in sem zelo vesel.", je povedal Žiga Rebek

Virtualni regati Volvo Ocean Race se lahko pridružite na: http://www.volvooceanrace.com/en/game.html. Četrta etapa se prične 2.1.2017. Plovba bo potekala od Melbourna v Avstraliji do Hong Konga.

23 Dec 2017

Dva motorja za pogon plovila pomenita varnost. V kolikor en motor odpove, bomo pač pluli na motor, ki še deluje. Izgleda enostavno vendar v resnici ni tako preprosto. Poznati moramo nekatere tehnične rešitve na našem plovilu, če se želimo izogniti iz zagate, ko odpove en motor. Poglejmo si tri različne pogonske sisteme in lastnosti posameznih, da bomo vedeli, kako ukrepati, ko odpove en motor.

Plovilo z dvema motorjema in osovinskim pogonom

Kadar nam odpove eden izmed motorjev na plovilu, ki ima dva vgrajena motorja in osovinski pogon lahko nadaljujemo plovbo z enim samim motorjem. Motor, ki je nehal delovati moramo prestaviti v nevtralni položaj. V kolikor ga pustimo v prestavi, se propeler motorja ne bo vrtel in bo povzročal velik upor. Zaradi tega bo plovilo močno zavijajo v smer nedelujočega motorja. Ker so krmila pri motornih plovilih običajno majhna, se lahko zgodi, da bo zaradi močnega zavijanja plovila v eno smer, izjemno težko krmariti. Da bomo vedeli, kako se naše plovilo obnaša kadar deluje samo en motor, je najbolje opraviti test, ko imamo oba delujoča motorja in enega izključimo. Tako bomo vedeli, kaj lahko pričakujemo, kadar pride do okvare. V primeru plovbe zgolj z enim motorjem moramo pluti počasi. Pri večjih hitrostih, na oba pogona delujejo večji navori in jih lahko poškodujemo. Nikakor ne smemo poizkušati gliserati.

Plovba z enim izvenkrmnim motorjem

Plovilo z dvema izvekrmima motorjema

Če odpove eden izmed dveh izvenkrmnih motorjev, potem nedelujoči motor dvignemo iz vode v kolikor je to možno. Ali je to možno, je odvisno od načina priklopa motorjev na krmilni sistem. Če je sistem tak, da motrja v celoti ne moremo dvigniti iz vode, ga dvignemo le toliko, da bo propeler nedelujočega motorja povzročal čim manjši upor. Plovba z enim izvenkrmnim motorjem naj bo počasna. Če je nedelujoči motor dvignjen, lahko plujemo hitreje ali celo gliseramo. Gliseranje odsvetujemo. To naredimo le v primeru nuje, kadar imamo na krovu poškodovano osebo, ki potrebuje nujno medicinsko pomoč. Drugače plujemo počasi, da zmanjšamo navor na delujoči motor. Ker motor ni nameščen v centru plovila, lahko povečan navor poškoduje prenose oziroma menjalnik motorja. Previdni moramo biti tudi pri krmarjenju. Ker je en motor dvignjen bo krmarjenje težje in plovilo bo zavijalo v smer nedelujočega motorja. Manevrske sposobnosti plovila so slabše!

Plovilo z dvema vgrajenima motorjema in Z pogonom

V kolikor pride do okvare enega motorja z Z pogonom, lahko pogon dvignemo, da zmanjšamo upor. A v tem primeru moramo biti izjemno previdni pri krmarjenju. Če krmilo obračamo v skrajne lege lahko pride do preobremenitve tesnil zaradi česar lahko v plovilo začne prihajati voda. Zato krmarimo le z manjšimi popravki. Druga pogosta težava pri Z-pogonih je priklop sistema kriljenja. Hidravlične črpalke so priključene zgolj na en motor. V kolikor nam še vedno deluje motor, na katerega je priklopljena hidravlična črpalka krmila, bo krmarjenje plovila delovalo normalno. V kolikor nam odpove motor na katerega je priključena hidravlika krmarjenje, bo krmarjenje izjemno oteženo, saj bomo morali krmariti brez pomoči hidravlike, pri novejših sistemih, pa se lahko zgodi, da krmilo ne bo več delovalo. Če bo krmilo ostalo v centralni poziciji oziroma blizu nje, bomo lahko krmarili na druge, spodaj opisane načine. V kolikor bo ostalo močno iz centralne pozicije bo plovilo zgolj zavijalo in plovba ne bo mogoča.

Kako pa če ne deluje krmilo? 

V vseh primerih ko nam odpove en motorja in krmilo ne deluje več, lahko krmarimo na različne načine. Ko plujemo po odprtem morju, lahko na skrajno levo ali skrajno desno stran krme privežemo vedro ali pa nevihtno sidro. Na strani, kjer bo privezano, bo večji upor in plovilo bo začelo zavijati v to smer. Če imamo na plovilu nameščen prečni propeler, lahko smer spreminjamo z njim. Vedno moramo pluti počasi. Ne presegajmo hitrosti 3-5 vozlov. Poiščimo primerno mesto za sidranje plovila, kjer bomo lahko opravili popravilo motorja ali počakali na pomoč. Pristajanje s plovilom z nedelujočim sistemom za krmiljenje je skoraj nemogoče in nevarno. Izvedemo ga lahko le, če v naprej poznamo primerno privezno mesto, do katerega bomo lahko pripluli z zmanjšano sposobnostjo manevriranja.  V kolikor tega nismo poizkusili nikoli, ne počnite tega ko bo prišlo do okvare.

Petek 22 Dec 2017