Zadnje iz eTrgovine

899.00€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

Državna meja na morju poteka na zunanji meji teritorialnega morja posamezne države. Širino teritorialnega morja določi vsaka država zase pri čemer meje ne smejo presegati oddaljenosti 12 nmi od temeljnih črt določenih s konvencijo (3. člen UNCLOS). Vsaka država na področju teritorialnih voda skrbi za svojo suverenost.

Pri prehodu državne meje na morju je potrebno izvesti postopke, ki so enaki postopkom na kopnem. Pri odhodu iz države se je potrebno odjaviti in pri prihodu v državo se je potrebno prijaviti. Postopek odjave je potrebno opraviti najprej pri organih luške kapitanije, nato carine in na koncu še mejne policije. Pri vstopu v državo je postopke potrebno izvesti v obratnem vrstnem redu.

Državna meja na morju

Kdaj je potrebno opraviti postopek odjave

Postopek odjave in prehoda državne meje je potrebno opraviti vedno, kadar nameravate izpluti iz teritorialnih voda posamezne države, tudi v primeru, ko nameravat pluti le v mednarodne vode, ni pa potrebno kadar plujete znotraj teritorialnih voda držav, ki so v območju Schengen. 

Kdaj je potrebno opraviti postopek prijave

Postopek prijave je potrebno opraviti vedno, kadar smo vpluli v teritorialno morje neke države v kateri nameravamo sidrati, pristati ali vpluti v notranje vode. Postopek je potrebno opraviti tudi kadar smo izpluli zgolj v mednarodne vode.

Po vplutju v notranje morske vode je potrebno opraviti prijavo v najbližjem pristanišču, ki je odprt za mednarodni morski promet in ima mednarodni morski prehod. Šele po opravljeni prijavi je dovoljeno nadaljevati s plovbo.

Kdaj ni potrebno opraviti postopka prijave

Prijave ob vplutju v teritorialne vode neke države ni potrebno opraviti v kolikor nameravamo pluti po teritorialnem morju brez namena vplutja v notranje vode, pristati ali sidrati. Takrat opravimo tako imenovan »Neškodljiv prehod teritorialnega morja«, ki mora biti opravljen brez prekinitev. Ustavljanje ali sidranje je dovoljeno le v primeru višje sile (stiska na morju, pomoč ljudem, ki so v stiski ali nevarnosti).

Postopek prehoda državne meje na morju

Ko zapuščamo teritorialne vode posamezne države se moramo najprej odjaviti. S plovilom moramo zapluti do mednarodnega morskega mejnega prehoda in opraviti odjavo. Najprej moramo na Luško kapitanijo oziroma njeno izpostavo, na kateri bomo izpolnili spisek posadke, ki bo na plovilu, ki prehaja državno mejo. V obrazec je potrebno vpisati luko izplutja in vplutja v drugi državi. V kolikor bomo pluli zgolj v mednarodne vode se vpiše kot destinacija mednarodne vode. Nato opravimo postopek pregleda pri carini (Le če je to potrebno. Znotraj EU ni potrebe.). Zadnji postopek opravimo pri organih pomorske policije, kjer opravimo mejni prehod.

 

Mednarodni pomorski mejni prehodi na vzhodni jadranski obali

Slovenija (SLO):
  1. Koper
  2. Piran
Hrvaška (CRO):
Mejni prehodi 1. kategorije
  1. Umag
  2. Pula
  3. Rijeka
  4. Mali Lošinj
  5. Zadar
  6. Šibenik
  7. Split
  8. Ploče
  9. Korčula
  10. Dubrovnik
  11. Senj
  12. Maslenica
  13. Plomin Luka
Mejni prehodi 2. kategorije
  1. Poreč
  2. Rovinj
  3. Raša - Bršica
  4. Metković
  5. Ubli (Lastovo)
  6. Vela Luka
Sezonski mejni prehodi
  1. Novigrad
  2. Sali
  3. Božava
  4. Primošten
  5. Komiža
  6. Hvar
  7. Vis
  8. Cavtat
  9. Kanegra
  10. Umag - ACI Marina
  11. Stari Grad na otoku Hvaru
Črna Gora (MNG):
  1. Bar
  2. Kotor
  3. Zelenika
  4. Budva

Za prehod meje potrebujete naslednje dokumente*:

  • potni listi oziroma osebne izkaznice vseh članov posadke,
  • seznam posadke (crew list) obrazec na tej povezavi,
  • potrdilo o usposobljenosti za upravljanje plovila,
  • vpisni list plovila,
  • zavarovalna polica,
  • potrdilo o usposobljenosti za delo z VHF postajo (v kolikor jo plovilo ima).

*Običajno države zahtevajo navedene dokumente. Zahteve se razlikujejo od države.

Po opravljenih carinskih in mejnih obveznostih moramo nemudoma izpluti iz teritorialnih voda države, ki jo zapuščamo. Prepovedano je ponovno pristati v državi iz katere plujemo in vkrcati ali izkrcati posadko ali del nje. Izjema je le primer reševanja na vodi. V tem primeru mora voditelj plovila spremembo nemudoma javiti najbližji policijski postaji.

Po izplutju iz teritorialnih voda ene države in vplutju v teritorialne vode druge države, je potrebno nemudoma vpluti v najbližjo luko odprto za mednarodni pomorski promet s pomorskim mejnim prehodom in opraviti postopek prijave, ki je ravno obraten od postopka odjave. Najprej je potrebno opraviti postopek pri pomorski policiji, carini in nazadnje na luški kapitaniji.

Zastave

Pri plovbi v teritorialno morje druge države moramo izobesiti prave zastave. Obvezna je zastava državne pripadnosti (zastava države v kateri je plovilo registrirano) in vljudnostno zastavo (zastava države  v kateri plujemo). Zastava države v kateri plujemo – vljudnostna zastava mora biti izobešena višje od zastave državne pripadnosti. Zastava mora biti predpisane velikosti in ne sme biti poškodovana. Poškodovana zastava se smatra za nespoštovanje države v kateri plujete, zaradi česar vam lahko izrečejo globo in zamenjavo zastave.

Več o zastavah:  Mednarodne pomorske zastave in Zastave na plovilu

Seznam posadke (vzorec na tej povezavi)

Seznam posadke ni standardiziran obrazec. Lahko ga napišete sami. Vsebovati mora naslednje:

  • Osebni podatki
    • Ime in priimek osebe
    • Št. osebnega dokumenta (potni list ali osebna izkaznica)
    • Datum in kraj rojstva
    • Funkcija (skiper-voditelj čolna, posadka)
    • Državljanstvo
  • Podatki o plovbi:
    • Luka odhoda (luka iz katere boste izpluli)
    • Luka vplutja (luka v katero boste vpluli v drugi državi)
    • Datum

Neškodljiv prehod teritorialnega morja

Neškodljiv prehod teritorialnega morja je prehod morja brez namere za pristanek ali sidranje v notranjih vodah države. Če na primer izplujete iz Slovenije in preko Hrvaškega teritorialnega morja plujete v Črno Goro, se plovba preko Hrvaške šteje za Neškodljiv prehod. V tem primeru na Hrvaškem po v plutju v njihove teritorialne vode ni potrebno vpluti v luko z mednarodnim mejnim prehodom in opravljati postopka prehoda meje. Pri neškodljivem prehodu teritorialnega morja je dovoljeno vpluti v pristanišče, pristati ali sidrati v notranjih vodah države le v primeri višje sile. Tak postanek odobrava policijska postaja države v sodelovanju z luško kapitanijo in carinskim uradom. Postanek je potrebno predčasno napovedati in zaprositi za odobritev.

Pomembno:

  • Pred prihodom na mejni prihod pripravite vse potrebne dokumente, da bo postopek potekal kar najhitreje.
  • Pri prečkanju meje iz Slovenije v Italijo, ki je v območju Schengen, postopka ni potrebno opraviti.
  • Pri prehodu meje iz Slovenije na Hrvaško vse obveznosti (Luška uprava in policija) opravit pri policiji na mejnem prehodu. Carinskih obveznost ni potrebno izvajati.
  • Na mejnem prehodu je gibanje omejeno. Gibanje je dovoljeno le osebam, ki nameravajo prečkati državno mejo in se na prehodu zadržujejo zgolj zaradi opravljanja formalnosti prehoda meje.

Kdaj smo v prekršku

Pri plovbi na otok Palagruža z otokov Vis ali Lastovo izplujemo iz teritorialnih voda Republike Hrvaške
  • Kadar ne vplujemo v luko odprto za mednarodni pomorski promet po najkrajši možni poti od vplutja v teritorialne vode države in opravimo postopka mejnega prehoda – prijave.
  • Kadar organom kontrole ne predložimo spiska posadke in osebnih dokumentov (potni list, osebna izkaznica).
  • Kadar brez posebnega dovoljenja pristanemo ali pa se sidramo v teritorialnih vodah države izven pomorskega ali rečnega mejnega prehoda preden opravimo postopek prijave.
  • Kadar opravimo postopek mejnega prehoda – odjave in ne izplujemo po najkrajši možni poti iz notranjih voda in teritorialnih voda države.
  • in nekaterih drugih primerih.

Posebnost: Plovba na otok Palagruža

V primeri, da se odločite za plovbo na otok Palagruža, je potrebno pravilno izbrati pot plovbe. V primeru, da plujete z otoka Vis ali Lastovo, direktno na Palagružo, boste prečkali mednarodne vode (na sliki področje označeno z rdečo). V kolikor zapustite teritorialne vode, ste dolžni opraviti postopek prehoda meje na morju, pri izplutju in ponovno pri vplutju. Da se postopku izognete, je potrebno smer plovbe spremeniti proti otoku Sušac in nato iz smeri otoka pluti proti Palagruži. V tem primeru ne boste zapustili teritorialnih voda Hrvaške in postopkov prehoda meje ne bo potrebno opravljati.

 

Sreda 07 Mar 2018

Gumenjaki v zadnjih letih doživljajo razcvet. Cenovno so to najbolj privlačna in zato priljubljena plovila tudi med tistimi, ki jih uporabljajo le majhen del leta. A ne glede na to, ali je gumenjak stalno v uporabi ali le redko kdaj, ga je treba pravilno vzdrževati, negovati in čistiti.

Kako se torej lotiti priprave gumenjaka za spust v vodo?

Velika težava, ali pa napaka je, da lastniki po sezoni pogosto pozabijo na gumenjak in ga pustijo čez zimo pod ponjavo, brez, da bi ga predhodno temeljito očistili in premazali s posebnim premazom. Po navadi že na dopustu marsikdo ugotovi, da gumenjak pušča. Velikokrat pa se zgodi, da gumenjak že čez zimo uplahne.

Prav zato je treba uporabiti profesionalna čistila za gumenjake. V morju so alge, različna umazanija, ljudje sami popackamo gumo, na primer ribiči s krvjo ali z raznimi organskimi ali anorganskimi odpadki. Natikači puščajo umazanijo na gumenjaku. Črne črte, ki se pojavijo na gumi, nastanejo zaradi dežja. Pogost pojav pri gumenjakih je plesen, ki nastane ravno zaradi nepravilnega skladiščenja gumenjaka in nevzdrževanja. Ko se gumenjak očisti, ga je treba obvezno namazati z posebnim premazom. Zaradi tega je platno na otip mehko in voljno, ni grobo. Tudi vizualno je gumenjak videti lepše.

Pred samim zimovanjem lahko uporabite YACHTICON sredstvo za nego napihljivih čolnov. V prihajajočih mesecih, ko pa gumenjaka pripravljate na sezono in plovbo, uporabite YACHTICON čistilo za nego čolnov.

Čisti vse vrste gumenjakov iz PVC, gume, Hypalona, in drugih materialov. Čisti in odstranjuje umazanijo, olje, tar, mast, ter druge oblike nezaželenih nečistoč, ki nastanejo v morju. Čiščenje je enostavno, brez drgnjenja, površina je ponovno kot nova. Svetujemo, da po uporabi tega čistila površino premažete s vzdrževalcem.

V primeru, da imate v lasti gumenjak s trdim dnom, potem svetujemo še nanos trdega antivegetativnega premaza z dolgo življenjsko dobo . Eden ključnih sestavnih delov njegove formule TecCel omogoča kvalitetnejši zaključni sloj,  ki zmanjšuje trenje z vodo, tako da plovilo dosega večje hitrosti oz. manjšo porabo goriva. Nanesete ga lahko tudi do tri mesece pred ponovno uporabo čolna in v tem času ne bo izgubil svojih odličnih lastnosti. Biocidni elementi delujejo s pomočjo posebnega difuznega sistema in kombinirajo visok odmerek bakrovega oksida z drugimi organskimi biocidi. Je izredno odporen proti obrabi, zato se lahko koristi na področjih z močnimi vodnimi tokovi in močnim plimovanjem. Primeren je za plovila iz steklo-plastike, jekla in lesa. Ni uporaben za plovila iz aluminija. Priporoča se nanašanje s čopičem ali valjčkom in sicer najmanj tri do pet premazov.

V kolikor pa bi želeli servis in skrb za vašo plovilo prepustiti strokovnjakom, se lahko naročite na servis pri podjetju Moto-Nautika d.o.o., kjer bodo poskrbeli za celovito oskrbo vašega plovila!

Več na: www.moto-nautika.com

Sreda 07 Mar 2018

Ekipa Vestas bo letošnjo regato nadaljevala v sedmi etapi regate, ko bo flota izplula iz Aucklenda na Novi Zelandiji, preplula Pacifik in 7000 nmi dolgo etapo končala v brazilskem mestu Itajai.

Spomnimo se tragične nesreče ekipe Vestas, ki se je na koncu četrte etape regate, praktično pred ciljem v Hong Kongu nesrečno zaletela v enega izmed ribiških čolnov. V nesreči so vsi ribiči padli v vodo, plovilo se je potopilo, eden izmer članov posadke ribiškega čolna pa je izgubil življenje. Njihovo plovilo je bilo močno poškodovano v premčnem delu. Nov premec so izdelali v Italiji, ga poslali v Novo Zelandijo in v zadnjem mesecu dni, je v novozelandski ladjedelnici ekipa uspela usposobiti jadrnico za nadaljnjo plovbo.

Ekipa Vestas v času od nesreče, ni tekmovala. Sedaj se z mešanimi občutki vračajo v regato.

»Popravilo jadrnice je bil izjemen podvig. Sedaj je zopet v vodi. Koordinacija naše ekipe z proizvajalci plovila, ladjedelnico, sponzorji in dobavitelji opreme je bil pravi logistični zalogaj. Pred mesecem dni smo rekli, da bomo danes zopet v vodi. Držali smo se plana. Uspeli smo. Nekaj dela nas še čaka. Namestiti moramo jambor, snast in številno opremo. Potem bo potrebno še vse preveriti. S plovbo bomo začeli danes, 7.3.2018. Tako imamo še dovolj časa, da se pripravimo na priobalno regato, ki bo potekala 10.3. in nato na sedmo etapo, ki se bo pričela 18.3.2018. Torej, pripravljeni bomo dobro!«, je povedal Charlie Enright, skiper ekipe Vestas.

Ponovna splovitev jadrnice Vestas

Zaradi nesreče se je organizator regate Volvo Ocean Race odločil pripraviti podrobno poročilo o nesreči ekipe Vestas. K sodelovanju so pritegnili največje svetovne strokovnjake za varnost na morju kot sta Stan Honey, član US Sailing Safety at Sea Committee in Rear Admiral Oxenbould, predsednik Australia Sailing’s National Safety Committee, dveh svetovno priznanih organizacij za varnost na morju. Na podlagi poročila bodo pripravili priporočila za nočno plovbo na področjih z gostim pomorskim prometom.

Regata Volvo Ocean Race 2017-28 se bo nadaljevala 10.3.2018 s priobalno regato pred mestom Auckland. Ekipe bodo imela nato še teden dni za priprave na najbolj zahtevno, sedmo etapo regate, kjer jih čaka 7000 nmi plovbe preko južnega Pacifika, mimo zloglasnega rta Horn in južnega Atlantika. Priobalno regato in celotno 7. etapo bomo dnevno spremljali na naši spletni strani.

 

 

 

 

 

Sreda 07 Mar 2018

Polarni vzhodniki so vetrovi, ki pihajo na skrajnem severu in jugu zemeljske poloble. So površinski tok Polarne celice. Pihajo od področja visokega zračnega pritiska na severnem polu proti jugozahodu, kjer se srečajo s površinskim tokom Ferrel-ove celice oziroma njenim površinskim tokom, vetrovi, ki jih imenujemo zahodniki oziroma prevladujoči zahodniki. Na mestu, kjer se zračne mase srečajo, se pričnejo dvigovati in ustvarjajo področje nizkega zračnega pritiska. Na južnem polu je situacija ravno obrnjena. Vetrovi pihajo od pola proti severozahodu. Polarni vzhodniki bi načeloma pihali na severni polobli iz smeri severa proti jugu in na južni od juga proti severu. Zaradi Coriolisove sile pride do odklona vetrov, ki zato na severni polobli pihajo iz severovzhoda proti jugozahodu, na južni polobli pa od jugovzhoda proti severozahodu.

Polarni vzhodniki pihajo na področju od 60 do 90 stopinj severne in južne zemljepisne širine. so običajno šibki vetrovi in ne pihajo redno.

 

Torek 06 Mar 2018

Zahodniki ali prevladujoči zahodniki so glavni vetrovi, ki pihajo v srednjih zemljepisnih širinah med 35 in 65 stopinjami na severni in na južni zemeljski polobli. So površinski tok Ferrel-ove celice in pihajo med območjem visokega zračnega pritiska, ki ga imenujemo Konjske širine (30°-38°) in področjem nizkega zračnega pritiska, ki ga imenujemo Severna (na južni polobli Južna) polarna fronta (60°-65°).

Zahodniki pihajo večinoma v smeri jugozahod-severovzhod na severni polobli in iz smeri severozahod-jugovzhod na južni polobli. Najmočnejši so v času zime, ko je zračni pritisk na zemeljskih polih nižji (ko je polarni ciklon najmočnejši) in najšibkejši med poletjem, ko je polarni ciklon najšibkejši in nad poloma vlada višji zračni pritisk.

Skupaj s pasati omogočajo krožno plovbo preko oceanov in povzročajo močne krožne morske tokove. Zahodniki so lahko zelo močni. Največje hitrosti dosegajo na južni polobli, ker večinoma pihajo nad morjem in ne naletijo na pregrade. Zahodnike na južni polobli zato delimo še v tri skupine. Imena so dobili po zemljepisnih širinah v katerih pihajo in po svojih dramatičnih hitrostih, ki jih dosegajo. Zahodnike, ki pihajo v področju med 40° in 50° južne zemljepisne širine imenujemo »Rjovečih štirideset« (ang. Roaring Forties), tiste ki pihajo med 50° in 60° imenujemo »Besne petdesete« (ang. Furious Fifties) in »Kričeče šestdesete« (ang. Screaming Sixties) med 60° in 70°.

Rjovečih štirideset

Zahodniki Rjovečih štirideset pihajo na področju med  40° in 50° južne zemljepisne širine. Vetrovi nastanejo, ker so zračne mase s področja ekvatorja potisnjene proti južnemu zemeljskemu polu. Pihajo v smeri severozahod-jugovzhod. Njihova meja (40° in 50° južno) ni konstantna. Pomikajo se severno in južno glede na letni čas. Ko je na južni polobli poletje, se pomaknejo proti južnemu polu, ko je zima, se pomaknejo proti ekvatorju. Dosegajo večje hitrosti, kot ekvivalentni vetrovi na severni polobli. Pihajo večinoma nad morjem. Prekinjajo jih le Tasmanija, Nova Zelandija in Južna Amerika, ki pa so v primerjavi s kopnim na severni polobli bistveno manjša prepreka.

Besne petdesete

Zahodniki Besne petdesete pihajo med 50°  in 60°. So enaki vetrovi kor Rjovečih štirideset a lahko dosegajo še nekoliko višje hitrosti.

Kričeče šestdesete

Zahodniki Kričeče šestdesete pihajo med 60° in 70° južne zemljepisne širine. PO svojih lastnostih in nastanku so enake Rjovečim štiridesetim ali Besnim petdesetim, a jih lahko prekašajo v hitrosti.

Vpliv na vreme

Zahodniki igrajo močno vlogo pri oblikovanju vremena na zahodnih obalah kontinentov. Prinašajo tople ekvatorialne vode in vetrove tako na severni kot na južni polobli. Na južni so učinki še toliko večji, ker je vodne mase več, kopna pa manj. S seboj prinašajo tudi dež. V Severni Ameriki je v zimskem času na področju od Kalifornije pa vse do Aljaske veliko dežja. Kopno je pozimi relativno hladno, morje pa je relativno toplo. Nad kopnim se zato formirajo področja nizkega zračnega pritiska. Ko področje dosežejo vlažni vetrovi iz Pacifika začne nad obalo deževati, oblikujejo se nevihte in pihajo močni vetrovi. Poleti je proces ravno obraten. Vroč zrak nad kopnim prepreči gibanje vlažnih vetrov proti kopnem in povzroči sušno obdobje.

Plovba z zahodniki

V obdobju intenzivne plovbe in odkrivanja sveta v letih med 1571 in 1862 so zahodniki omogočali plovbo proti Indiji, Avstraliji in Aziji. Iz Evrope so jadrnice plule ob zahodni Afriški obali vse do rta Dobrega upanja. Tu so s pomočjo Rjovečih štirideset lahko hitro prepluli Indijski ocean, nadaljevali plovbo preko Pacifika, do rta Horn. Ob vzhodnih obalah obeh Amerik so pluli proti severu in se s pomočjo severnih zahodnikov vrnili nazaj v Evropo. Njihovo ugodno smer je spoznal že davnega leta 1611 nizozemski jadralec Henrik Brouwe. Plovba, ki jo še danes imenujemo Brouwerjeva ruta od Evrope do otoka Java, mu je s poznavanjem lastnosti zahodnikov, pomagala močno zmanjšati čas plovbe. Pred njim so jadralci proti Indiji in Indoneziji pluli od rta Dobrega upanja, ob vzhodni Afriški obali proti severu skozi Mozambiški kanal, nato pa nadaljevali plovbo proti vzhodu. Brouwer je od rta Dobrega upanja plul proti vzhodi in šele pred Avstralijo spremenil smer plovbe proti severovzhodu, kjer so mu  dodatno pomagali močni morski tokovi, ki tečejo v smeri jugozahoda proti severovzhodu.

Danes zahodnike s pridom izkoriščajo vsi jadralci na regatah, ki potekajo okoli sveta.

Ponedeljek 05 Mar 2018

Ekipa Charisma, lastnika Nice Poonsa je dala vedeti, da prihaja nov pomemben igralec v razred RC44.

Ta vikend se je v Caleru na kanarskih otokih odvija prva regata v Razredu RC44. Najbolje se je odrezala nova ekipa Charisma iz Monaka, ki je v lasti Nice Poonssa. V napeti bitki je uspela premagati odlično ekipo Nika, v kateri jadrajo tudi slovenski jadralci. Ekipa Charisma, si je zmago zagotovila zgolj z eno točko razlike.

»V zadnji dirki vidiš, kako se lahko stvari spremenijo. V zadnji plovbi z vetrom smo vodili za pet točk. Nato smo osvojili zgolj eno. To dokazuje, da moraš biti zbran ves čas, vse do konca regate. Ekipe so profesionalne in izjemno dobre. Vsi igrajo na visokem nivoju.«, je povedal Nico Poons po osvojeni prvi zmagi.

Regata v Lanzarotu je potekala v skoraj poletnih pogojih. Pihal je jugozahodnik s hitrostjo okrog 15-16 vozlov, sijalo je sonce in morje je bilo le rahlo vzvalovano. Pogoji so bili podobni tistim, ki jih poznamo junija v Mediteranu. A to je bilo le do zadnjega, finalnega dne tekmovanja. V nedeljo so se vetrovi okrepili in zapihali s hitrostjo do 23 vozlov.

»Danes smo pričeli izjemno dobro, kar je bil velik napredek glede na prve dni tekmovanja. Navdušeni smo nad obnašanjem jadrnice in nad delom ekipe. Seveda lahko nekatere stvari izboljšamo do naslednje regate v Portorožu. Trenutno smo veseli, da je Nico osvojil zmago. Ni se enostavno kosati z imeni kot je Sean Baker in Vasco Vascotto. Vsi taktiki v tej floti so eni najboljših in ponosni smo, da smo med njimi.«, je povedal Ray Davies, taktik na jadrnici Charisma.

Slovenska jadrnica Igorja Laha, CEEREF, je osvojila prvo sobotno regato. Adrian Stead, taktik na jadrnici je dejal: »Ko smo pluli proti prvi oznaki, smo videli, da smo desno blizu obale. Imeli smo možnosti, a nam dobre pozicije ni uspelo ohraniti do cilja.« Na zadnji oznaki so bili šele na petem mestu, a na koncu jim je uspelo v cilj prijadrati kot tretji.

Slovenska ekipa je zmagala tudi na otvoritveni dirki. V vodstvo so prešili takoj po štartu in prednost obranili vse do cilja. Igor Lah, lastnik ekipe CEEREF je dejal: »To je bila naša najboljša prva regata v zadnjih letih. Bilo je zelo zabavno, predvsem zaključek regate. Ničesar nismo mogli izgubiti, zato smo takoj po oznaki zapluli na levo stran regatnega polja. Tam se je veter obrnil in okrepil.«

Slovenski jadralec Tomaž Čopi iz ekipe Nika, je na svojem facebook profilu komentiral uvrstitev: »Za našo ekipo Nika je bila vikend izjemen izziv. Vsega je bilo po malo. Končali smo z lepim in dobrim jadranje. Zadnji dan je bil šampanjec dan. Odličen občutek je kadar si na stopničkah.«

Nadaljevanje jadralskega spektakla RC44 bo pred našimi vreti v Portorožu, rojstnemu kraju razreda RC44. Dvoboji se bodo pričeli v sredo 9. maja in bodo potekali vsak dan, vse do nedelje 13. maja, ko bomo dobili zmagovalca drugega dogodke.

Video prvega dogodka RC44 CALERO MARINAS CUP 2018

Rezultati prvega dogodka RC44 CALERO MARINAS CUP 2018

Država

Ekipa

Št. jadra

R1

R2

R3

R4

R5

R6

R7

R8

R9

R10

R11

R12

PnP

Št. točk

Monaco Charisma MON 69 4 3 3 3 1 4 2 1 3 3 4 5 - 36
Rusija Nika RUS 10 2 1 7 5 2 1 3 2 6 5 1 2 - 37
Slovenija Ceeref SLO 11 7 6 4 2 4 3 1 4 2 1 3 3 - 40
Švedska Artemis Racing SWE 44 1 4 2 1 6 6 5 6 1 6 7 1 1 47
Velika Britanija Aqua GBR 2041 6 5 5 6 3 2 4 5 4 4 5 6 - 55
Velika Britanija Peninsula Petroleum GBR 1 3 2 1 4 5 7 6 7 5 7 2 7 2 58
Francija Aleph Racing FRA 17 5 7 6 7 7 5 7 3 7 2 6 4 2 68

 

Ponedeljek 05 Mar 2018

Prva kriterijska regata optimistov in regata za laser radial San Simon Cup 2018, ki je potekala v organizaciji Jadralnega kluba LJUBLJANA in v sodelovanju z izolskima jadralnima kluboma JK Izola in JK Burja ter ob pomoči Pomorskega društva Piran, je minila v znamenju izredno zahtevnih pogojev, v katerih pa so se organizatorji kar najbolje izkazali in verjetno sploh ne bi mogli bolje krmariti med neštetimi spremembami vetra in izrazito težkimi razmerami na regatnem polju, kar so pozitivno čutili prav vsi udeleženci. Vremenske razmere so tudi botrovale dejstvu, da se je od prvotno prijavljenih 180 tekmovalcev razreda optimist regate dejansko udeležilo za dobro tretjino manj, kriterij za razred laser 4.7 je naknadno bil zaradi vremenskih razmer odpovedan, 12 jadralcev pa se je udeležilo regate v razredu laser radial.

Organizatorji so nameravali postaviti ločeni regatni polji za rarzede laser in optimist, za kar so zagotovili potrebno število članov organizacijskega odbora in plovil, dva mednarodna regatna oficirja (David Bartol in Anastasios  Fotis) ter šest priznanih sodnikov s pisano mednarodno zasedbo iz Slovenije, Hrvaške, Madžarske in Nemčije. Zadnji dan pred regato pa je pošteno zagodlo vreme z obilnim sneženjem, ki je pobelilo tudi Obalo. Sneženje je spremljala tudi zelo močna burja, ki je zelo ovirala prihod udeležencev v Izolo.

Kljub kaotičnim prometnim razmeram je do petka zjutraj udeležbo potrdilo 123 jadralcev v razredu optimist in 12 jadralcev v razredih laser. Pri laserjih so se organizatorji odločili, da izpeljejo regato samo za razred laser radial, ker je bilo v razredu laser 4.7 premalo prijavljenih udeležencev, zato pa so se nekateri mlajši jadralci prvič tekmovalno preizkusili v razredu z večjim jadrom za radial in hrabro zarezali v mrzle valove. Skupno so se regate udeležili mladi jadralci iz 21 klubov iz Slovenije, Italije, Hrvaške, Avstrije, Madžarske in Slovaške.

V petek, 2. marca, vremenski pogoji zaradi nočnega sneženja in premočne burje niso omogočali izpeljave regat, so se pa mladi jadralci kljub temu zabavali s kepanjem in postavljanjem snežaka ter pripravo jadrnic. V soboto, 3. marca, se je vreme skladno z napovedjo precej umirilo, zato je regatni odbor ob 11. uri poklical jadralce na morje. Ob rahlem vetru med 5 in 6 vozli iz različnih smeri je v oblačnem vremenu regatnemu odboru uspelo zaključiti po dva plova za obe skupini v razredu optimist in tri plove v razredu laser radial. Popoldan, ko je veter obrnil na rahlo tramontano, je organizatorjem ponagajal še dež, tako da so v hladnem vremenu komaj kakšno stopinjo nad ničlo vsi prezebli zaključili regato s poznim kosilom za vse udeležence v restavraciji San Simon Resort. V razredu optimist je tekmovalo 43 deklet in 80 fantov v dveh skupinah, od tega 22 kadetov in 16 kadetinj (letnik 2007 ali mlajši).

Za v nedeljo, 4. marca, je zaradi lepega vremena in ugodne vremenske napovedi regatni odbor najavil začetek regat že ob 10. uri.  V začetku je res potegnil ugoden veter iz južne smeri, ki je obetal uspešen plov, vendar je kmalu začel upadati do jakosti dva do tri vozle in spreminjati smer najprej na burjo in potem na tramontano ter se šele popoldan ustalil iz smeri maestrala z jakostjo med štirimi in šestimi vozli. Kljub neugodnim razmeram za jadranje jadralci niso bili slabe volje ob čakanju na veter, ker jih je grelo prijetno zgodnje pomladno sonce s temparaturami nad deset stopinj. V slalomu med spremembami smeri in moči vetra je regatnemu odboru uspel manjši čudež, da je speljal po dva plova v obeh razredih in tako na povsem regularen način zaključil regato z odbijanjem uvrstitve v najslabšem plovu in s tem uspešno zaključil kriterijsko regato.

Pri optimistih so se pri fantih in dekletih za končno razvrstitev upoštevali po trije plovi. Kot najuspešnejši so zaključili regato že prvi dan vodilni Buba Pulek (Clivo Sailing Club), Daniel Cante (JK Izola), Martin Fras (JK Izola), Andrea Nordio (SV Barcola Grignano), Jan Pernarčič (YC Čupa) in Luka Zabukovec (JK Jadro Koper). Tudi pri dekletih je zmagovalka vodila že po prvem dnevu in sicer je bila to Mija Močinić (Clivo Sailing Club), ki so ji sledile kadetinja Lisa Vucetti (SV Barcola Grignano), Alja Petrič (JK Jadro Koper), Lea Schranzhofer (SC TWV Achensee) in Marlene Rudisch (SC TWV Achensee). Med najmlajšimi kadetinjami je zmagala zelo obetavna Lisa Vucetti, sledile pa so ji Aurora Ambrož (YC Čupa), Zala Vidmar (JK Jadro Koper), Giulia Marella, (CDV Venezia) in EMA Grabnar (Clivo Sailing Club). Med kadeti se je po drugem dnevu vrstni red nekoliko spremenil in sicer so bili najboljši Vittorio Bonifacio (SV Barcola Grignano), Alessandro Mangione (YC Čupa), Giuseppe Montesano (TPK Sirena), Maj Petrič (JK Jadro Koper) in Jakov Močinić (Clivo Sailing Club).

V razredu laser radial so zaključili pet plovov, od katerih se je odbil najslabši rezultat. Med fanti so bili v ospredju Nicolo Kravanja (JK Burja Izola), Gašper Strahovnik (JK Burja Izola), Alex Veljak (JK Jadro Koper), Janez Zabukovec (JK Jadro Koper) in Andrej Fras (JK Izola). Med dekleti je v istem razredu zmagala absolutno četrta Sandra Lipovec (JK Pirat), sledili pa sta ji Maja Žibert (JK Ljubljana) in Gaja Kolarič (JK Ljubljana), ki sta tudi uspeli ugnati nekatere fante, tako da lahko na naslednjih regatah pričakujemo zanimive povračilne boje.

Po zaključku plovov so organizatorji z zaključno podelitvijo pokalov in z žrebanjem praktičnih nagrad zaokrožil uspešen regatni vikend ter se zahvalil regatnemu odboru in sodnikom za uspešno izpeljano regato in vsem udeležencem za hrabro jadranje v zimskih razmerah.  Pokale najboljšim je podelil generalni sekretar Jadralne zveze Slovenije, Romeo Podlogar.

 
 

Tekst: JZS in JK Ljubljana; Fotografije: Špela Kosec, Petra Stojsavljevic, Nada Pajtler

Ponedeljek 05 Mar 2018

Restavracija Pelegrini (Šibenik) in 360º (Dubrovnik) prejeli po eno MICHELINOVO zvezdico, restavracija Monte (Rovinj) uspela zadržati zvezdico

Restavraciji Pelegrini (Šibenik) in 360 ° (Dubrovnik) sta prejeli vsaka eno Michelinovo zvezdico, medtem ko je seznam restavracij s priporočilom Michelina (oznaka žlice in vilice), obogaten z 24 novih restavracij. Takšen rezultat so prinesli skrivnostni obiski  hrvaških restavracij s strani profesionalnih Michelinovih inšpektorjev, ki so v letu 2017 obiskali restavracij po vsej državi. Novi vodič za Hrvaško je objavljen na Michelinovi spletni strani, svetovno najpomembnejšega in najbolj priznanega vodiča za restavracije.

"Hrvaška se nahaja na kulinaričnem zemljevidu sveta. Nove Michelinove zvezdice in priporočila hrvaških restavracij so dokaz, da kulinarična scena zadovoljuje zelo zahtevne mednarodne kriterije kakovosti. Michelin je svetovni sinonim za odličnost v gastronomiji. Michelinova oznaka daje odličen promocijski potencial za destinacije, kjer se nahajajo izbrane restavracije. Hrvaška turistična skupnost bo še naprej izvajala številne aktivnosti z namenom, da Hrvaško še naprej predstavlja kot privlačno turistično destinacijo z bogato kulinarično ponudbo", je dejal direktor Hrvaške turistične skupnosti Kristjan Staničić. "Iskrene čestitke namenjam vsem posamičnim restavracijam, predvsem pa lastnikom in zaposlenim v restavraciji Pelegrini, 360 ° in Monte, katerih trud in ustvarjalnost so prepoznali Michelinovi inšpektorji", je dodal Staničić.

Po letošnjem izboru, ima Hrvaška skupaj tri restavracije z Michelinovimi zvezdicami in 55 restavracij z Michelinovim priporočilom. Letos so prvič podelili oznako Michelin Bib Gourmand, ki so jo prejele štiri restavracije: Konoba Mate (Korčula), Dunav (Ilok), Vuglec Breg (Krapina) in Konoba Fetiva (Split). To je oznaka, ki je dodeljena restavracijam, ki ponujajo kakovostne menije po dostopnih cenah. Prav tako so s tem izborom poleg Istre, Dubrovnika in Zagreba, ki so bile vpisane lansko leto, svoje mesto  na Mihcelinovi karti našle tudi številne druge destinacije, kot so Šibenik, Split, Ilok, Korčula, Krapina, Lovran, Osijek, Varaždin, Velika Gorica, Zadar in drugi.

Seznam novih restavracij v izboru Michelin je močna spodbuda za nadaljnje izpopolnjevanje kulinarične scene in tudi velika svetovna promocija Hrvaške kot vrhunske gourmet destinacije. Naj spomnimo, da se je v družbi elitnih restavracij z Michelinovo zvezdico kot prva od Hrvaških restavracij znašla Rovinjska restavracija Monte, ki je v letu 2017 prejela eno Michelinovo zvezdico in jo v letu 2018 tudi zadržala.

 

Petek 02 Mar 2018

Najbolj kraljevsko jadrnico v celotni liniji - jadrnico Sun Odyssey 519 - je zasnoval Philippe Briand. V njej se odražajo najnovejše smernice v oblikovanju in tehnologiji plovil. Vsaka podrobnost je dovršena do popolnosti, je funkcionalna in ohranja eleganco in stil.

Jadrnica Sun Odyssey 519 v dolžino meri skoraj 16 metrov in je najdaljša jadrnica iz linije Sun Odsssey. Na voljo je v različnih konfiguracijah, vse od tri pa do pet kabinske različice. Zato je primerna za nakup kot lastniško plovilo, kot čarter plovilo ali pa kot plovilo za čarter menedžment, s katerim si lahko kot lastnik zagotovite stalen prihodek, oziroma kritje stroškov financiranja in uporabe.

Tri kabinska različica je namenjena predvsem nakupu kot lastniška jadrnica. Ima izjemno prostorno lastniško kabino v premcu plovila z lastno kopalnico, ter dve kabini v krmi, ki si kopalnico delita. Obe kopalnici imata ločeno tuš kabino. Štirikabinska različica ponuja dve možnosti. Lahko izbirate med veliko lastniško kabino v premcu, dvema kabinama v krmi in eno kabino v levem boku plovila s pogradom. Druga možnost štiri kabinske različice ima dve nekoliko manjši kabini v premcu in dve na krmi. Vsaka soba ima tudi svojo kopalnico, kjer pa tuš kabine niso več ločene. Na račun nekoliko manjših kabin v premcu, je salon velik, zračen in udoben. Petkabinska različica je kombinacija prejšnjih rešitev. V krmi sta dve kabini kot pri prejšnjih različica, v premcu dve manjši kabini in peta kabina v krmnem deli desnega boka. Kabini v premcu imata vsaka svojo kopalnico, medtem ko si tri kabine v krmi delijo eno kopalnico.

Ker je jadrnica velika omogoča izvedbo dodatne kabine v premcu plovila, pred lastniško kabino. Kabina sicer ni velika, a je dovolj prostorna za namestitev skiperja. Ima tudi lasten WC. Rešitev je odlična tako za čartersko različico plovila, kot za lastniško. V kolikor je na krovu skiper, ima tako na voljo svoj ločen prostor. Posadka lahko tako uživa na plovilu v izjemno intimnem okolju, kot da skiperja nebi bilo na krovu.

Jadrnica ima standardno kobilico na globini 2,25 m. Za tiste, ki želite pluti tudi v bolj plitvih področjih je na voljo tudi različica s krajšo kobilico. Prav tako so pri modelu 519 poskrbeli za dolgo neodvisnost od postankov na kopnem. Rezervoar za gorivo ima prostornino 24 litrov, medtem, ko je rezervoar za vodo dobesedno ogromen in lahko shrani 650 litrov sladke vode. Tudi pri nekoliko številčnejši posadki bo to zadostovalo za več dni.

Jadrnica Jeanneau Sun Odyssey 519 je že na voljo za najem pri slovenskem uvozniku a plovila Jeanneau JP Storitve d.o.o. V kolikor vas zanima nakup plovila, se lahko dogovorite za ogled ali pa za najem, da plovilo spoznate še pred nakupom. Več informacij o plovilu: JP Storitve d.o.o, tel.: + 386 51 604 395; mail: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.; web: Jeanneau-Slovenija

Video

Tehnični podatki:

  Dolžina 15.75 m
  Širina 4.69 m
  Teža 13900 kg
  Ugrez 2.28 m
  Gorivo 240 l
  Vodni rezervoar 615 l
  Motor Yanmar 80 HP / 55Kw
  CE kategorija A13 / B14 / C16
  Verzije 3 kabine - 2 kopalnice
    4 kabine - 2 kopalnice
    4 kabine - 4 kopalnice
    5 kabin - 3 koplanice
  Opcija skiperska kabina
    kratka kobilica

Fotogalerija: Notranjost plovila Fotogalerija: Zunanjost plovila

Petek 02 Mar 2018

Yanmar je za letošnje leto pripravil številne novosti. Dve izmed njih je že predsatvil. Na zagrebškem sejmu navtike so predstavili izvenkrmni dieselski motor Dtorque 111, na Miami boat show-u pa najmanjši vgradni deieselski motor z le 1,6 l prostornine.

Dtorque 111 je izdelek nemškega podjetja Neander Shark, ki ga je pod svoje okrilje vzelo podjetje Yanmar, ki na trgu že uživa renome zanesljivih dieselskih motorjev. Kompaktni Dtorque 111 je revolucionaren izdelek, ki je namenjen za profesionalno uporabo na manjših delavnih čolnih. Njegova življenjska doba naj bi presegala 10.000 delavnih ur, kar je dvakrat več kot pri bencinskih motorjih. Motor je tih in povzroča malo tresljajev. Izhodna moč je 50 KM navor pa znaša osupljivih 111 Nm pri 2500 obratih v minuti. Navor je večji oziroma primerljiv bencinskim motorjem z močmi preko 70 KM. Zagotavlja izjemno hitro pospeševanje in izglisiranje plovila.

Motor ima dva cilindra, skupni vod za dotok goriva in turbino. Motor je najmanjši na trgu in zadostuje standardom EU RCD2 glede izpustov. Poraba pri polni obremenitvi znaša manj kot 12 litrov dieselskega goriva na uro, kar je le polovica porabe primerljivega 70 KM bencinskega motorja. Motor je robustno izdelan in zmanjšuje tudi stroške vzdrževanja. Dobil je tudi certifikat SOLAS (MOB), kar je dodatna garancija za zanesljivost njegovega delovanja.

Druga novost, ki so je za letos pripravili pri Yanmarju je najmanjši dieselski vgradni motor. Gre za Yanmar 3JH40. Motor ima prostornino zgolj 1,642 l in razvije moč 40 KM. Trenutno velja za najmanjši dieselski motor s skupnim vodom v navtični industriji. Predstavili so ga na salonu plovil v Miamiu in januarja na sejmu Boot v Dusseldorfu. Namanjen je ugradnji v jadrnice in katamarane do dolžine 45 čevljev, manjše gliserje in delavne čolne. Njegova teža znaša 192 kg. 

 

 

Četrtek 01 Mar 2018