Zadnje iz eTrgovine

899.00€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

Tako kot smo navajeni na kopnem, se tudi na morju dogajajo nesreče. Pod vsakim letom lahko potegnemo črto in pregledamo, kakšna je bila statistika za preteklo leto.

V statistiki so zajeta iskanja in reševanja na morju, ki so bila posredovana preko Centra za usklajevanje iskanja in reševanja na morju. Če bi v statistiki upoštevali še komercialna reševanja, ki jih opravijo komercialne službe za reševanje, pa bi bila statistika še nekoliko bolj zaskrbljujoča.

V lanskem letu je na hrvaškem delu Jadranskega morja potekalo 454 reševanj na morju. Pomoč je potrebovalo 765 oseb in 174 plovil. Življenje je izgubilo 40 oseb. Med njimi je bilo sedem takih, ki so na morju umrli naravne smrti, 33 pa jih je umrlo v pomorskih nesrečah. K tej tragični statistiki moramo prišteti še šesterico pogrešanih oseb.

Lani se je zgodilo 19 trčenj plovil na morju, 51 pa jih je nasedlo. Potonilo je 12 plovil požar pa je izbruhnil na 18 plovilih. Največje število posredovanj na morju je bilo potrebnih zaradi okvar na pogonskih strojih plovil in sistemih upravljanja. Teh je bilo 59, nekaj manj je bilo potrebnih, ker je na plovilih zmanjkalo goriva.

Kljub temu, da je bilo lansko leto potrebnih manj reševalnih akcij, kot leto poprej, je bilo število poškodovanih oseb večje. 51 jih je utrpelo telesne poškodbe, organizirati pa je bilo potrebno skupno kar 138 nujnih medicinskih prevozov. Ti prevozi so bili potreben predvsem za prevoz medicinskega osebja na kraj nesreče oziroma nazaj.  

Nekoliko bolj spodbudna statistika je pri potapljačih. Lani je bilo potrebno le 6 intervencij, od tega štiri pri potapljanju z jeklenkami in dve pri potapljanju na dah.

V trkih plovil, je v lanskem letu pet oseb izgubilo življenje, pet jih je izgubilo življenje med prevozom od kraja nesreče do bolnišnice. 15 oseb je izgubilo življenje zaradi padca v morje s plovila, sedem pa je bilo smrtnih žrtev med kopalci. Tri osebe so umrle na plovilu, ena je izgubila življenje pri padcu z vodnega skuterja. Med potapljači so bile lani smrtne žrtve le tri. Dve osebi sta izgubili življenje med potapljanjem z jeklenkami in en pri potapljanju na dah.

Po izvedenih preiskavah, je ugotovljeno, da se je večina pomorskih nesreč zgodila zaradi pomanjkljivega znanja navtikov. Drugi razlog je bila tehnična neustreznost in pomanjkljiva opremljenost plovil.

Način javljanja pomorske nezgode

MRCC 81%
Plovput obalne postaje 7%
Klicna številka 112  12%

Reševalne akcije (primerjava 2016/2017)

Mesec 2016 2017
Januar 16 6
Februar 13 6
Marec 13 19
April 8 30
Maj 30 22
Junij 46 55
Julij 98 111
Avgust 120 109
September 49 39
Oktober 32 20
November 10 22
December 12 15
SKUPAJ 447 454

 

Torek 13 Feb 2018

Jadralska sezona se začenja!

Vabimo vas na tradicionalni, že 6. Season Opening Sailing (S.O.S.) Party 2018. Jadrali bomo od petka, 30. marca do ponedeljka, 2. aprila 2018, na jadrnicah iz Just Pefect Y.C. flote. 

Izhodišče: Marina Mandalina, Šibenik

Čez dan imamo pester jadralski in zabavni spremljevalni program, zvečer pa seveda veliko druženja in nepozabne zabave z bendom DRUGI VAGON in DJjem. Čakajo vas tudi prestižne nagrade sponzorjev dogodka! 

Priporočamo vsem, ki imate radi jadranje, ne glede na vaše jadralsko znanje. Prijavite se lahko sami, s partnerjem, prijatelji ali pa greste v družinski zasedbi. Podroben program in ruto sestavimo pred začetkom dogodka, glede na vremenske razmere. 

CENA: 210 € na osebo
NIŽJA CENA: 195 € na osebo ZA PRIJAVE IN PLAČILO DO 1. 3.!!
POSEBNA CENA: 175 € za vse, ki ste bili z nami že na vsaj enem SOS party-u (velja za prijave do 1. 3. 2018).

V ceni je že vključeno: 

  • najem jadrnice,
  • nočitve v dvoposteljnih kabinah,
  • skiper,
  • 1 x S.O.S. večerja,
  • zabave,
  • uradna 6. SOS majčka,
  • organizacija dogodka

V ceno ni vključeno: 

  • transit log (čiščenje jadrnice – 160 € na jadrnico),
  • turistična taksa (1 € na osebo na dan),
  • gorivo (okvirno do 35,00€ na jadrnico),
  • hrana in pijača na jadrnicah.

Skiperji jadrajo brezplačno.

Število jadrnic je omejeno, ne odlašajte s prijavo!

Več informacij na www.justperfect-sailing.com/sl/6-sos-party-2018

Prijave, vprašanja, predlogi na: Just Perfect Y.C., Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., +386 41 975 246

Sea U There!

Ponedeljek 12 Feb 2018

Nova jadrnica RS21 je odgovor na zahtevo trga po dostopni klubski jadrnici, ki bo namenjena treningu jadranja, tekmovanjem in športnemu jadranju.

Podjetje RS Sailing je predstavilo svojo novo malo jadrnico, ki je namenjena športnim jadralcem. Kot že samo ime modela pove, je jadrnica dolga 21 čevljev oziroma 6,34 m. Pri širini 2,2 m je dovolj prostorna za tri ali štiri člansko posadko, ki lahko tehta med 240 in 300 kg. Površina jader lahko znaša do 59 m2. Kljub temu, da je namenjena nakupom klubov, pa v podjetju zagotavljajo možnost prilagajanja plovila individualnemu kupcu, ki bi si jo bo zaželel za svoje športno jadranje. Plovilo zagotavlja majhne vzdrževalne stroške. Kobilica je dvižna, jambor pa je izdelan iz karbona.

Jadrnica si je prislužila nagrado i-Novo Awords v razredu oblikovanje.

Tehnični podatki: 

  • Dolžina: 6.34m          
  • Širina: 2.20m
  • Ugrez: 1.38m
  • Teža: 590kg   
  • Kobilica: dvižna        
  • Glavno jadro: 16.2m²
  • Jib: 7.7m²
  • Gennaker (tekmovalno jadro): 35m² 
  • Gennaker (klubsko jadro): 25m²
  • Spinnaker: 25m²
  • Jambor: dvodelni iz karbonskih vlaken
  • Kosnik: karbonska vlakna
  • Oblikovalec: Richards / Whitehouse / RS Sailing    

Cena plovila z glavnim in prednjim jadrom: 28.250,00 EUR

 

 Več o jadrnici na: www.rssailing.com

 

 

Ponedeljek 12 Feb 2018

Pripravite se za leto 2018.  Novost iz tovarne BRIG je - EAGLE 6. V 2018 zaplujte z novim ultimativnim šest metrov dolgim gumenjak kateri ponuja veliko užitkov na vodi ter edinstveni  slog.  Eagle 6 je najnovejša različica iz najprestižnej...
Nedelja 11 Feb 2018

Najboljši mladinci: Lin Pletikos (laser radial), Liam Orel (finn), posadka Rok Verderber & Klemen Semelbauer (29er)

Najboljši optimisti: Luka Zabukovec, Celestina Sabadin

Vrhunski dosežki: Kim Pletikos (laser radial), Žan Luka Zelko (laser), posadka Peter Janežič & Sebastian Prinčič (49er)

Vrhunski dosežki v neolimpijskih razredih: Toni Vodišek (formula kite), Toni Vrščaj (T293Plus)

Priznanje sekcije za velike jadrnice: Dejan Presen (Lumba Match Race Team)

Trener najboljših jadralk: Tomaž Čopi

Veliko jadro za življenjsko delo Davidu Antončiču

Sinoči smo na ljubljanskem gradu podelili priznanja za vrhunske jadralske dosežke in razglasili najboljše jadralke in jadralce.

Najboljši jadralki leta 2017 sta Tina Mrak in Veronika Macarol, ki sta lani osvojili bron na svetovnem prvenstvu v Solunu v razredu 470, na podelitvi na ljubljanskem gradu je priznanje dobil tudi njun trener Tomaž Čopi. Tina Mrak in Veronika Macarol jadrata v olimpijskem dvosedu 470 in nas že vrsto let razveseljujeta z zmagovalnimi stopničkami in vrhunskimi dosežki. Sloveniji sta prijadrali že 3 medalje na evropskih prvenstvih, med njimi tudi eno zlato, medalje z evropskih in svetovnih pokalov, ob tem pa nanizali nekaj vrhunskih uvrstitev, med katerimi smo si gotovo najbolj zapomnili njuno jadranje na zadnjih poletnih olimpijskih igrah v Riu 2016, ko sta že jadrali v boju za olimpijske medalje ter na koncu končali na skupno šestem mestu po spektakularni zmagi v zadnji regati. V letu 2017 sta prijadrali svojo prvo medaljo na svetovnem prvenstvu in postali najboljši jadralki. Mrakova in Macarolova tudi letošnjega leta nista mogli bolje začeti, kot sta ga, saj sta zmagali na svetovnem pokalu v Miamiju. Njun glavni cilj sezone je nastop na svetovnem prvenstvu v Aarhusu, kjer se bodo delile prve norme za olimpijske igre 2020: “Na prejšnjih v Riu de Janeiru sva videli, da sva blizu medalj, da je ta cilj uresničljiv, sedaj pa sva že na višji ravni, kot sva bili tedaj, bolj stabilno jadrava," sta povedali.

Najboljši slovenski jadralec vseh časov Vasilij Žbogar pa je podelil priznanja našim najboljšim mladincem:

V razredu optimist je bil najboljši jadralec Luka Zabukovec, najboljša jadralka Celestina Sabadin. Najboljša jadralka med mladinkami je Lin Pletikos, ki je pokazala izjemen napredek v razredu laser radial, ko se je na evropskem prvenstvu do zadnjega plova borila za odličja, a na koncu pristala na nehvaležnem, a še vedno odličnem 4. mestu. Najboljši jadralec med mladinci je Liam Orel, z odlično predstavo na svetovnem prvenstvu v razredu finn, kjer je med jadralci do 19. leta starosti osvojil bronasto medaljo. Najboljša mladinska posadka sta Rok Verderber in Klemen Semelbauer, ki sta bila srebrna na evropskem pokalu, na mladinskem svetovnem prvenstvu pa sta medaljo v razredu 29er že praktično držala v roki, a sta se morala na koncu zadovoljiti s četrtim mestom.

Priznanja za vrhunske dosežke v olimpijskih razredih je podelil Jure Orel, predsednik strokovnega sveta za vrhunski šport:

Priznanja za vrhunske dosežke v olimpijskih razredih je prejelo več jadralcev. Kim Pletikos je na svetovnem prvenstvu v razredu laser radial končala na 22. mestu, kar je najboljša slovenska uvrstitev v tem jadralnem razredu doslej. Žan Luka Zelko se je v razredu laser standard, ki je najštevilčnejši olimpijski jadralni razred, na svetovni lestvici povzpel do 46. mesta, na SP pa je zasedel 34. mesto. Posadka Peter Lin Janežič in Sebastian Prinčič sta v razredu 49er v Španiji na mednarodni regati na Palmi de Mallorci prišla do prve posamične zmage in nato še do prve skupne zmage, na svetovni lestvici pa sta bila 37.

Priznanja Sekcije za velike jadrnice in priznanja za vrhunske dosežke v neolimpijskih razredih je podelil David Bartol, član izvršnega odboda JZS in izvršnega odbora sekcije za velike jadrnice:

Priznanje za vrhunski dosežek v neolimpijskih razredih sta prejela Toni Vodišek, ki je že drugo leto zapored postal svetovni prvak v razredu formula kite do 18 let, ter hkrati zasedel četrto mesto do 21 let in šesto skupno, in pa Toni Vrščaj, ki je v preteklem letu v jadranju na deski Techno 293 Plus osvojil bronasto medaljo na svetovnem prvenstvu. Priznanje Sekcije za velike jadrnice je za leto 2017 prejel Dejan Presen, ki je v enem najbolj konkurenčnih razredov osvojil 2. mesto na evropskem match race prvenstvu z ekipo Lumba Match Race Team, v kateri poleg njega jadrata še Miha Truden in Jure Jerkovič.

Veliko jadro JZS je prejel David Antončič za življenjsko delo na področju športa. Antončič se je ukvarjal z več športi, med drugim je bil slovenski reprezentant v streljanju z malokalibrsko puško, leta 1957 je bil mladinski državni reprezentant v nogometu ter v naslednjih letih igral v drugi jugoslovanski ligi. Leta 1963 je bil olimpijski kandidat v atletiki v teku na srednje proge. Zaradi poškodbe se je nato po letu 1965 v celoti posvetil jadranju. Bil je večkratni državni in republiški prvak v jadranju. Po končani jadralni karieri je bil trener v Jadralnem klubu Jadro in trener državnih reprezentanc. Že takoj se je vključil tudi v funkcionarsko delo v športu. Leta 1965 je bil imenovan za generalnega sekretarja Brodarske zveze Slovenije, ki se je kasneje preoblikovala v Jadralno zvezo Slovenije. Od leta 1980 do 1988 je bil predsednik strokovnega sveta in mladinski selektor Jadralne zveze Jugoslavije, po osamosvojitvi pa je med drugim opravljal naloge sekretarja, predsednika strokovnega sveta in več mandatov tudi člana izvršnih odborov JZS. Za svoje delo je prejel več visokih državnih, leta 2010 tudi Bloudkovo plaketo za življenjsko delo v športu.

"Tudi v letu 2017 so naše jadralke in jadralci v mladinskih, članskih in drugih jadralnih razredih posegali po najvišjih mestih in prinašali domov medalje z evropskih in svetovnih prvenstev ter se prebijali po lestvicah izjemno konkurenčnih razredov," je na slovesni podelitvi priznanj poudaril predsednik Jadralne zveze Slovenije Aljoša Tomaž, ki je na podelil priznanja najboljšim jadralkam leta 2017 ter Veliko jadro JZS za življenjsko delo.

Z nami so bili tudi podžupan mestne občina Ljubljana, Dejan Crnek, po pooblastilu župana občine Koper Borisa Popoviča Gašpar Gašpar Mišič, predstavniki partnerjev in sponzorjev Jadralne zveze Sovenije in jadralnih klubov, ter ljubitelji jadranja. Prireditev smo sklenili s športnim pozdravom olimpijskim športnikom, ki se bodo od jutri naprej borili za najboljše uvrstitve na zimskih olimpijskih igrah v Južni Koreji, in pa seveda z zahvalo za podporo sponzorjem vrhunskega jadralnega športa, to so: glavni sponzor Luka Koper, zlati sponzor Telekom Slovenije, srebrni sponzorji Adriatic Slovenica, Energetika Ljubljana, NLB in Geoplini, posebej ob tem dogodku pa tudi družba KD Skladi in Klet Brda.

Eldina Knez, Svetovalka JZS za odnose z javnostmi

Četrtek 08 Feb 2018

Trenutna situacija: 27.2.2018 ob 09.00

Po preplutih 6000 nmi je razlika med prvo in zadnjo ekipo le 33 nmi. Še vedno je v vodstvu Akzonobel le 1 nmi za njimi pa pluje Sun Hung Kai/Scallywag. Turn The Tide On Plastic ima 5,5 nmi zaostanka, MAPFRE 8,9 in Dongfeng 9,9. Nič Še ni odločeno. 90 nmi pred  ciljem, so lahko prav vsi še zmagovalci. Nekoliko slabše kaže le ekipi Brunel, ki pluje z zaostankom 33 nmi.

Ekipe se približujejo Aucklandu po severovzhodni strani Nove Zelandije. Med prvimi petimi ekipami je zgolj 10 nmi razlike zato so še vse v bitki za prvo mesto. Ker so vremenske razmere ugodne, praktično vsa plovila vidijo drug drugega.

David Witt je bil presenečen: »Ne morem verjeti, da sta ekipi Dongfeng in MAPFRE tu! To ni pravično. Pred 24 urami sta bila oba rdeča čolna 140 nmi za nami, sedaj pa so se nam približali na vsega 6 nmi.«, ko ju je zagledal le nekaj milj za na njihovo jadrnico Sun Hung Kai Scallywag, ki pluje na drugem mestu.

Ker so se vetrovi pred Aucklandom okrepili, ekipe plujejo s hitrostjo okrog 20 vozlov. V cilju jih lahko pričakujemo okrog 13.00 ure po našem času (12.00 UTC).

  Mesto Ekipa Razdalja do cilja  
  1.  AkzoNobel 90,0 nmi  
  2. Sun Hung Kai/Scallywag +1,1 nmi  
  3. Turn The Tide on Plastic +5,5 nmi  
  4. MAPFRE +8,9 nmi  
  5. Dongfeng +9,9 nmi  
  6. Brunel +33,9 nmi  
  7. Vestas ni štartala  

Ponedeljek, 26.2.2018 ob 09.00

Stealth mode STM

"Stealth mode" je prikrit način plovbe. Vsaka ekipa lahko enkrat v posamezni etapi uporabi možnost prikrite plovbe. To pomeni, da se njena pozicija ne prikazuje na zaslonih ostalih plovil 24 ur od pričetka plovbe v prikritem načinu. Ekipe jo običajno uporabijo, preden izvedejo taktično spremembo plovbe, da jih tekmeci ne bi mogli posnemati. Možnost je smiselno uporabiti le kadar se jadrnice med seboj ne vidijo.

Igra skrivalnic se nadaljuje. 450 nmi pred ciljem se je pred tekmovalci skrila še ekipa Anzonobel, ki je plula na prvem mestu. Do noči sta bili tako dve ekipi skriti pred tekmeci. Ob 2.00 uri zjutraj se je na zaslonih prikazala ekipa Sun Hung Kai/Scallywaw. Vrnila se je na vodilno pozicijo. Turn the Tide On Platic, je ves čas plula blizu njih in je nekaj zaostanka celo nadomestila. Približala se jim je na vsega 10 nmi. Ob 7.00 zjutraj je ekipo Sun Hung Kai/Scallywag do cilja ločilo še 270 nmi. Z ekipo Turn the Tide On Plastic plujeta v smeri proti vzhodu, proti severnemu rtu Nove Zelandije, rtu Reinga. Kje je ekipa AkzoNobel lahko samo ugibamo. Preden je skrila svojo pozicijo, je plula 30 nmi bliže cilju kot Turn the Tide On Plastic. Plula je najbolj južno, celo južneje od rta Reinga, zato bo morala zapluti rahlo proti severovzhodu, da bo lahko obplula rt.

S svojo potezo je ekipa AkzoNobel poskrbela za dramatični zaključek 6. etape. Ker ekipe trenutno plujejo s hitrostmi okoli 13 vozlov, lahko pričakujemo, da se bo ekipa ponovno pokazala na zaslonih tik pred ciljem a Aucklandu, do katerega jih loči manj kot 250 nmi. Za dodatno popestritev bo poskrbel tudi sistem visokega zračnega pritiska in brezvetrja ne severozahodu Nove Zelandije. Hitrosti vetra se že zmanjšujejo. Posledično padajo hitrosti plovbe. Zopet bomo priča združevanju flote nad čemer so najbolj navdušeni tekmovalci na začelju. MAPFRE in Dongfeng zaostajata 130 nmi, Brunel pa že 170.

»Priznati moram, da je zelo boleče, ko na poročilu pozicij plovil, da vsakič zaostajamo več. Prav nič zabavno ni sprejemati takšne novice.  Upam le, da se bo center visokega zračnega pritiska nehal premikati in bo ostal na severozahodu Nove Zelandije. To bo ustalilo vodilne ekipe. Mi se trudimo še naprej. Vemo, da se je v tej etapi že večkrat zgodilo, da vremenska napoved ni bila natančna.«, je povedal Bouwe Bakking, skipper jadrnice Brunel, ki trenutno pluje na zadnjem mestu.

Nedelja, 25.2.2018 ob 09.00

V zadnjih dveh dneh plovbe je svojo zahodno pozicijo najbolje unovčila ekipa AkzoNobel. Vetrovi na zahodu si bili nekoliko močnejši in omogočali hitrejšo plovbo. Včeraj se je na ekranih zopet pojavila ekipa Brunel, ki je 24 ur plula v prikritem načinu plovbe. Pri plovbi mimo Nove Kaledonije, sta obstajali dve strategiji za plovbo proti cilju v Aucklandu. Ali pluti ob čim bol vzhodno, ob obali Nove Kaledonije in si skrajšati pot do cilja, ali pa pluti bolj zahodno proti Avstraliji, kjer pihajo močnejši vetrovi. Ekipa Brunel se je odločila za plovbo proti vzhodu, direktno proti cilju. Preden so izginili z ekranov so za vodilno ekipo zaostajali zgolj 9 nmi. Po 24 urah so se zopet pojavili na zaslonih in njihov zaostanek je bil še dve milji večji. Da odločitev ni bila najboljša se vidi danes. Na vzhodu so vetrovi šibkejši in ekipa Brunel zaostaja že 81 nmi. Z drugega mesta so zdrsnili na četrto. Če so dejansko na četrtem mestu ali pa so zdrsnili na peto, trenutno ne vemo natančno. Ekipa Sun Hung Kai/Scallywag je ponoči plula na drugem mestu. Svoj zaostanek za vodilno ekipo AkzoNobel je zmanjševala iz ure v uro in ob 01.00 (UTC) prešla v vodstvo. Pol ure kasneje, ko so imeli že miljo prednosti, pa so uporabili "Stealth mode" in se skrili pred konkurenti. Na zaslonih jih bomo videli ponovno jutri zjutraj.

Petek, 23.2.2018 ob 09.00

Za najhitrejše se brezvetrje končuje. Plujejo proti področju z močnejšimi vetrovi, ki že pihajo jugozahodno od Nove Kaledonije. Najhitreje je do vetra priplula ekipa AkzoNobel, ki je včeraj plula na tretjem mestu z 21 nmi zaostanka za ekipo Turn the Tide on Plastic. Ponoči je mimo Nove Kaledonije plula je najbolj zahodno. Ko se je zdanilo, je za vodilno zaostajala le še 11 nmi, nato pa unovčila svojo pozicijo in se zavihtela v vodstvo. Dobro je jadrala tudi ekipa Brunel. Plula je najbolj vzhodno, najbliže Nove Kaledonije. Ob 4.00 uri zjutraj (UTC) je izkoristila možnost prikrite plovbe (Stealth mode) in se skrila pred tekmeci. Kakšno taktično potezo so izvedli, bomo videli jutri zjutraj.

Ekipe trenutno plujejo mimo nove Kaledonije v smeri proti jugozahodu. V zadnjih 24 urah so se cilju približali le za 150 nmi. Do Aucklanda jih loči še 1170 nmi.

»Še en dan plovbe v mirnem morju in visoki vročini. Držimo pesti, da se bo veter obdržal. Vremenske prognoze sicer kažejo drugače.«, je povedala Dee Caffari z jadrnice Turn the Tide On Plastic.

Cécile Laguette z jadrnice Akzonobel pa je sporočila: »Če bi me vprašali, na kateri od šestih jadrnic bi bila trenutno najraje, je odgovor, na naši. Če pogledam našo trenutno pozicijo, sedaj ko smo mimo Nove Kaledonije, smo na zelo dobrem mestu…. no do cilja je še dolga pot.«

Četrtek, 22.2.2018 ob 09.00

Mučno počasno jadranje se nadaljuje. Flota se je premaknila 140 nmi bliže cilju. Ponoči so pluli mimo otočja Vanuatu in se počasi približujejo proti Novi Kaledoniji. Ker je veter spremenil smer in piha iz jugovzhoda, kjer je cilj, so morali spremeniti smer plovbe. Trenutno plujejo proti jugozahodu. Južno od Nove Kaledonije pihajo močnejši vetrovi. Ali se bodo odločili za plovbo zahodno od otočja ali zahodno bomo videli v naslednjih urah. Med samo razvrstitvijo se ni zgodilo nič dramatičnega. Še vedno je v vodstvu ekipa Turn The Tide On Plastic. Ekipa Sun Hung Kai/Scallywag zaostaja 18 nmi. Ekipi Brunel in AkzoNobel sta zamenjali mesti in plujeta z zaostankom 20 nmi. Tudi na petem in šestem mestu je prišlo do spremembe. MAPFRE je prehitela Dongfeng za 4 nmi. Za vodilno ekipo ima 72 nmi zaostanka, kar je 20 nmi manj kot včeraj.

»Očitno bodo zadnje milje najbolj pomembne. Etape še zdaleč ni konec. Truditi se moramo še naprej.«, je zapisala Dee Caffari, skiperka vodilne ekipe.

»Kdor bo prvi pobegnil šibkim vetrovom, bo prvi v Aucklandu. Prvi zunaj bo prvi v Aucklandu. Zadnji del plovbe bo verjetno potekal kar naravnost proti cilju.», je dejal Jules Salter, navigator na jadrnici AkzoNobel.

Sreda, 21.2.2018 ob 09.00

Doldrumsi zahtevajo svoj davek. Ko smo včeraj mislili, da slabše ne gre, je zadnji dan dokazal, da je to možno. Včeraj so jadralci prepluli 170 nmi v 24 urah, v zadnjih pa zolj 120. Trenutno plujejo med Salamonovimi otoki in otočjem Vanuatu v Koralno morje, ki so ga že prepluli, ko so v četrti etapi pluli iz Avstralije proti Hong Kongu. Takrat jim je bilo vreme naklonjeno, tokrat ne. Še vedno ni vetra. Kljub temu, da so še 15 stopinj južno, kjer bi se moralo področje Doldrums že končati, pa vetra še vseeno ni. V vodstvu se je povzpela ekipa Turn the Tide On Plastic. Ekipo Sun Hung Kai/Scally wag je prehitela za 19 nmi. Ker so vetrovi šibki, so se vse ekipe obrnile proti jugu in počasi napredujejo proti Novi Zelandiji. Ekipa Turn the Tide on Plastic je unovčila svojo najbolj vzhodno pozicijo in je trenutno najbliže cilju. Skupaj še vedno plujeta ekipi Sun Hung Kai/Scallywag in Akzonobel. Razdalja med njima je zgolj 4 nmi. Ekipa Brunel, ki pluje za Turn the Tide On Plastic se je zavihtela na tretje mesto z 22 nmi zaostanka. V začelju pa kot tretji par plujeta rdeči jadrnici. Dongfeng in MAPFRE imata po 93 nmi zaostanka, kar je le 4 manj kot včeraj.

Dee Caffari je z jadrnico Turn the Tide On Plastic 70 nmi bolj vzhodno od predhodne vodilne ekipe Sun Hung Kai/Scallywag, »Danes smo se zbudili z dobrimi novicami. Nočna plovba po šibkih vetrovih je bila prava mora. Sedaj plujemo nekoliko hitreje in napredujemo glede na ostale ekipe. To nam prinaša nasmeh na obraz. Ekipa se zopet zbira na krovu in vsi smo dobili motivacijo, da nadaljujemo z delom vse do cilja v Aucklandu, do koder nas loči še 1500 nmi.«

Torek, 20.2.2018 ob 10.00

Na Pacifiku se ne dogaja veliko. Vetra ni. Ekipe so v 24 urah preplule zgolj 170 nmi. Hitrost plovbe je vsem ekipam padla pod 5 vozlov. Ekipe plujejo v parih. V vodstvu je ekipa Sun Hung Kai/Scallywag, 5 nmi za njo pa pluje AkzoNobel. Ekipa Brunel, je ostala praktično brez vetra in se premika s hitrostjo enega vozla. Poleg pluje še ekipa Turn the Tide on Plastic, ki je nekoliko uspešnejša pri lovljenju vetra in se je iz četrtega mesta povzpela na tretje. Njihova prednost pred ekipo Brunel je le pol milje. V začelju plujeta ekipi Dongfeng in MAPFRE. Tudi ti dve ekipi sta druga ob drugi in se borita za vsako sapico. Plujeta na razdalji ene milje, za vodilno dvojico pa zaostajata 97 nmi.

»Pri sedanji hitrosti plovbe bomo v cilj pripluli čez 55 dni. Do takrat nam bo zmanjkalo hrane.«, se je pošalila Libby Greenhalgh navigatorka vodile jadrnice Scallywag. »To je zelo zabavna igra in dviguje moralo na krovu. Kako naj ekipi povem, da bomo v cilj pripluli čez 55 dni, ali pa da bo veter s hitrostjo 8 vozlov zapihal čez šest dni v kakšnem čudnem oblaku.«

Šali se tudi Dee Caffari z jadrnice Turn the Tide On Plastic: »Imeli smo lepo nočno jadranje. Ko smo se zbudili, smo imeli lep zajtrk skupaj z ekipo Brunel

Ponedeljek, 19.2.2018 ob 10.00

Vetra ni. V zadnjih 24 urah se je vodilna ekipa Sun Hung Kai/Scallywag cilju približala le za 170 nmi. Ostale ekipe v ozadju so dlje časa plule in svoje zaostanke močno zmanjšale. Trenutno ekipi MAPFRE in Dongfeng, ki plujeta na zadnjih dveh mestih, zaostajata le še 75 nmi. Vodilnim sta se približala za skoraj 150 nmi. Trenutno so vse ekipe v področju šibkih vetrov. Plujejo zgolj s hitrostmi med 5 in 10 vozli. Kljub temu, da je večji del prednosti ekipe Scallywag skopnel, so zadovoljni s plovbo zadnjih 24 ur.

»Vedno smo veseli, kadar smo v vodstvu. Ko smo videli velik oblak, ki je prekril ostale ekipe, smo videli, da je to priložnost za nas. Mislili smo, da se bomo le pomaknili nekaj milj naprej, a smo se zavihteli v vodstvo. Oblaki so bili zelo močan dejavnik, kot tudi že v četrti etapi. Poleg tega smo za nekaj časa izgubili tudi satelitsko povezavo. Vsi smo se trudili iz svoje trenutne pozicije izvleči čim več. Trenutno nam gre dobro. Izogibamo se področjem, ki so prekrita z oblaki.«, je zapisala Libby Greenhalhg, navigatorka na vodilni jadrnici Scallywag.

Nedelja, 18.2.2018 ob 10.00

Ekipa Scallywag se je prebila v vodstvo. Včerajšnji zaostanek, ki je znašal 50 nmi, so spremenili v prednost 6 nmi. David Witt, skiper ekipe, je vedno dejal, da ni ljubitelj elektronske opreme. Rad je na krovi plovila, opazuje oblake in plovilo usmerja natančno. Odlično so pluli skozi lokalno vreme v področju Doldrums in sedaj z ekipo nadaljujejo z odlično plovbo. Medtem, ko Witt opazuje oblake, navigatorka Libby Greenhalgh opazuje računalniške simulacije vremena. S to taktiko, je ekipa že drugič prečkala področje Doldrums bolje od ostalih in si zagotovila odločilno prednost. Včeraj so vremenske napovedi predvidele 12 ur stabilnih vetrov a temu ni bilo tako. Veter je pihal vse med 2 in 25 vozli. Lokalni oblaki nad posameznimi področji imajo prevladujoč vpliv na vetrove diktirajo plovbo.

Na začelji se borita za peto mesto ekipi MAPFRE in Dongfeng. Plujeta na razdalji 10 nmi in imata za vodilno ekipo že 200 nmi zaostanka. Ostale ekipe so svoj zaostanek za vodilno nekoliko zmanjšale. Brunel na tretjem mestu zaostaja že 125 nmi.

"Zopet imamo internetno povezavo. Očitno tudi sateliti potrebujejo servis. Ko ni povezave, šele opaziš, kako smo odvisni od interneta. Povezava z bazo, pošiljanje pozicije, pridobivanje vremenskih podatkov,... in kaj naj naredimo sedaj? No zadnji del, vremenski podatki, nam niso bili v veliko pomoč v zadnjih dneh. Masivne super celice - nevihte vodijo predstavo.", je sporočil Bouwe Bekking iz ekipe Brunel.

Sobota, 17.2.2018 ob 10.00

Doldrums-i so poskrbeli za zanimiv razplet zadnjega jadralnega dne. Pred 24 urami je razdalja med vodilno in zadnjo ekipo znašala 59 nmi, danes pa znaša kar 280. Ekipi AkzoNobel in Sun Hung Kai/Scallywag, ki sta v področje Doldrums najbolj zahodno, sta prvi ujeli veter na južni strani ekvatorja. Ekipa Brunel, ki je pred vhodom v področje šibkih vetrov vodila za eno miljo pred ekipo AkzoNobel, sedaj zaostaja 150.

"Glede na celotno floto smo bili na poziciji, kjer smo želeli biti. Potem je prišel trenutek, ko smo vrgli kocke. Malo sreče in dobro upravljanje z oblaki. Naredili smo, kar smo menili, da je prav. Nismo se posvečali odločitvam drugih.", je povedal David Witt, skipper ekipe Scallywag, ki pluje na drugem mestu s 50 nmi zaostanka za vodilno AkzoNobel.

Če pogledamo plovne poti ekip, vidimo, da sta ekipi AkzoNobel in Scallywag pluli v stabilnih vetrovih in jima ni bilo potrebno pogosto prečiti. Ostale ekipe niso imele te sreče. Najslabše ste prehod Doldrums-ov odnesli ekipi Dongfeng In MAPFRE.

Petek,16.2.2018 ob 10.00

Brezvetrje je tu. Doldrums je že premešal pozicije. Ekipa Brunel, ki je še včeraj plula na zadnjem mestu, pluje trenutno na prvem. V zadnjih 24 urah so ekipe preplule zgolj 240 nmi bliže cilju. Namesto plovbe direktno proti cilju, ekipe cik-cakajo okoli Ekvatorja.

 Dnevno dogajanje na Volvo Ocean Race, 15.2.2018

Hitrost plovbe je padla. Šibki vetrovi področja Doldrums omogočajo plovbo s hitrostmi med 5 in 9 vozli. Zaskrbljenost med posadkami narašča a na drugi strani se kažejo nove priložnosti. Kdor jih bo znal izkoristiti, si bo pridobil izjemno prednost pri nadaljnji plovbi na južni polobli. Kot se za Doldrums-e spodobi so vetrovi šibki in spremenljivih smeri. Ekipe morajo prečiti vsakih nekaj preplutih milj. Sled njihove plovbe izgleda kot stara obrabljena žaga. Ekipa MAPFRE je zaplula pod oblak in v trenutku so izgubili 10 mni glede na ostale ekipe. Več sreče je imela ekipa Dongfeng. Pluli so le nekaj milj za ekip MAPFRE. Oblak jih ni prekril, nadaljevali so lahko brez težav in prehiteli ekipo MAPFRE, ki je zdrsnila na peto mesto.

»Kakšna noč. Dež, dež, dež,… dež in še več dežja. Koliko milijonov litrov vode je padlo včeraj ponoči. In veter. Da ne govorim. Padel je na slaba 2 vozla, nato pa prihrumel s 30 vozli iz popolnoma druge smeri. Dežuje tako močno, da sploh ne vidiš horizonta. Zato ne vidim ali se veter krepi ali pada. Vse je kot ruska ruleta. Razprta imamo velika jadra. Veter v sekundi naraste iz 3 na 11 vozlov in že razmišljamo o zamenjavi jader. Sprašujemo se katero jadro zamenjati. Če zapiha s hitrostjo 30 vozlov rabimo najmanjša jadra, če zapiha z 20 vozli nekoliko večja. Opcij je nešteto. Mislim, da smo včeraj imeli pravi recept. Ko nas je ujel veter, ki je pihal s hitrostjo 30 vozlov. Zapluti smo morali z vetrom, da smo spustili veliko jadro in namestili manjšega. Nekaj smo izgubili a vseeno jadra zamenjali pravočasno.«, je zapisal Bouwe Bekking, skiper ekipe Brunel, ki je trenutno v vodstvu.

Sreda, 14.2.2018 ob 10.00

Pasati potiskajo floto proti jugozahodu, proti cilju v Aucklandu, do koder jih loči še 3100 nmi. Ekipa Vestas pa je že uspešno pristala v Aucklandu, a žal ne na način, kot so si ga sami želeli.

 Dnevno dogajanje na Volvo Ocean Race, 13.2.2018

Četrtek, 15.2.2018 ob 10.00

Tudi zadnjih 24 ur so ekipe plule v močnih pasatih, ki so floto premaknili 430 nmi bliže cilju. Najhitrejšo ekipa AkzoNobel do cilja loči še 2.750 nmi. Preko noči se je razvrstitev nekoliko spremenila in razdalje med ekipami nekoliko zmanjšale. Ekipa MAPFRE je uspela včerajšnji zaostanek zmanjšati za 10 nmi in se je povzpela na drugo mesto. Trenutno jo do vodilne ekipe AkzoNobel loči še 28 nmi. Ekipa Brunel, ki pluje najbolj zahodno, je padla na peto mesto, zadnja pa je še vedno ekipa Turn the Tide On Plastic z 83 nmi zaostanka. Trenutno ekipe plujejo okrog petega severnega vzporednika in se približujejo področju Doldrums. Na sliki trenutnih pozicij je lepo vidno področje brezvetrja okoli ekvatorja. Hitrosti plovbe so se že zmanjšale. Ekipa Akzonobel pluje le še s hitrostjo 7 vozlov, medtem ko zadnja ekipa Turn the Tide On Plastic še pluje s hitrostjo 20 vozlov. V naslednjih 24 urah se bodo razlike med ekipami še zmanjšale in pozicije premešale.

Sedaj, ko se ekipe približujejo področju Doldrums, se vidi, katere taktične odločitve v preteklosti so bile boljše. Ekipe, ki so se odločile, da bodo plule najbolj vzhodno, imajo prednost. Plujejo v močnejših vetrovih, kot plovbe glede na veter je boljši in razdalje se zmanjšujejo. Ekipi Scallywag in AkzoNobel, ki sta red dnevi skrajšali plovno pot, sedaj plačujeta za napake. Ekipa AkzoNobel si je sicer uspela pridobiti dobro pozicijo in je najbolj južno od dela flote, ki pluje najbolj vzhodno.

»Dolga pot je, kadar pluješ stran od cilja, a občutek, da si v vodstvu je odličen. Vedno je bolje, da vodiš, kot da slediš. Vedno nekaj pridobiš in nekaj zgubiš. Ko bomo prišli v področje Doldrums in se približali ekvatorju se bo začel pravi izziv. Ko sprejemamo odločitve, to vidijo ekipe v ozadju. Vidijo tudi, ali smo se odločili pravilno ali ne. Zato smo nekoliko ranljivi in drugi so lahko v prednosti.«, je zapisal Simeon Tienpont, sikiper jadrnice AkzoNobel.

Z jadrnice Brunel se je oglasil skiper Bouwee Bekking in strnil dogajanje zadnjih 24 ur: »Vetrovi so pihali s hitrostmi med 25 in 30 vozli. Valovi so bili visoki in nemogoče je bilo posedat na jadrnici. Valovi so se prelivali preko krova in iskreno povedano, niso bili naši najbolj priljubljeni pogoji za jadranje. Včeraj smo trčili v velik val. Zgubili smo nekaj milj, ki smo si jih priborili v preteklih šestih urah plovbe. Potem smo padli v velik naliv. Veter je pihal samo s hitrostjo 12 vozlov in to direktno proti nam. Dve uri smo potrebovali, da smo se izvili iz slabega vremena. Vedno držiš pesti, da imajo tudi druge ekipe enake pogoje, a včeraj temu ni bilo tako. Izgubili smo 14 nmi v šestih urah. Ves trud, ki smo ga vložili v preteklosti je izpuhtel. Grozno vendar plujemo naprej. Zadnji dve poročili pozicij plovil sta nekoliko bolj spodbudni. Zopet pridobivamo. Flota se bo v naslednjih 36 urah združila. Vodilni bodo pluli v šibkih vetrovih, medtem ko bomo mi na repu še pluli v starem, močnejšem vetru. Takrat bomo zopet nasmejani……no da ne bo pomote, smejemo se že sedaj.«

Ekipa Vestas, ki je poškodovala svojo jadrnico v trku z ribiško ladje v četrti etapi (Ekipa Vestas trčila v ribiško ladjo, ena smrtna žrtev), je v ponedeljek prispela v Auckland. Ker jadrnice še niso uspeli popraviti do štarta šeste etape, so jo naložili na tovorno ladjo in prepeljali v Auckland. Iz pristanišča, jih je čakala še 200 km dolga pot do ladjedelnice, kjer bodo plovilo usposobili za nadaljnjo plovbo v sedmi etapi. Ker so plovila Volvo Ocean 65 enaka in pravila razreda izjemno stroga, so premec plovila izdelali iz obstoječih kalupov v italijanskem podjetju Persico Marine ter jih poslali v Auckland. V lokalni ladjedelnici bodo odstranili poškodovane dele in namestili nove. Plovilo nameravajo usposobiti do naslednje etape, ko bodo ekipe iz Aucklanda plule v brazilsko mesto Itajai. Pričetek etape je 18. marec, ker pomeni, da imajo le mesec dni, da popravijo močno poškodovan trup plovila.

Flota šestih plovil je na Pacifiku. Plujejo s pomočjo pasatov, ki pihajo s hitrostmi okrog 20 vozlov in zadostujejo za plovbo s hitrostjo med 18 in 20 vozli. V zadnjih 24 urah so prepluli 400 nmi. Vrstni red se ni spremenil, le razdalje med plovili so se povečale. Ekipa AkzoNobel pluje izjemno dobro in si je priplula 22 nmi prednosti pred ekipo Scallywag. Ostale ekipe zaostajajo vse preko 50 nmi. Tretja je MAPFRE pluje z 52 nmi zaostanka, Dongfeng zaostaja še dodatno miljo, Brunel za dodatnih 10. Najslabše pluje ekipa Turn The Tide On Plastic, ki zaostaja že 90 nmi. Ekipe danes plujejo okrog 11 severnega vzporednika in se bodo kmalu približale področju Doldrums. Ali bo zopet prišlo do drastičnih sprememb v razvrstitvi bo jasno že jutri. Trenutno jih na poti preko področja Doldrums čaka brezvetrje. Pravile taktične odločitve bodo tiste, ki bodo odločile, kdo bo prvi zopet zaplul v južne pasate in se priboril ključno prednost na poti do cilja.

Torek, 13.2.2018 ob 10.00

Noč ima svojo moč. Vetrovi so padli in razvrstitev ekip je povsem drugačna. MAPFRE, ki je včeraj vodila, je padla na tretje mesto in ima skoraj 50 nmi zaostanka. Tudi ekipe Dongfeng, Brunel in Turn the Tide on Plastic so zaostale in imajo dodatnih nekaj milj zaostanka. Vodstvo je prevzel AkzoNobel. Štiri milje za njimi pluj ekipa Sun Hung Kai/Scallywag.

Ekipe počasi plujejo v področje pasatov. Ti jim bodo omogočili hiter napredek proti cilju na Novi Zelandiji. Trenutno so še v področju, kjer vetrovi pihajo s hitrostjo okoli 15 vozlov, kmalu pa bodo zapihali močneje.

Ponedeljek, 12.2.2018 ob 10.00

Ponedeljkovo jutro je posadke dobesedno izstrelilo proti Novi Zelandiji. Konstantni vetrovi pihajo s hitrostjo 20-25 vozlov in omogočajo hitro jadranje. Situacija na vrhu je podobna včerajšnji. Štiri ekipe MAPFRE, Dongfeng, Brunel in Turn the Tide On Plastic se izmenjujejo v vodstvu in plujejo na razdalji manjši od 10 nmi. Ekipi AkzoNobel in Sun Hung Kai/Scallywag svoj zaostanek uspešno zmanjšujeta. Predvčerajšnjim sta za vodilno skupino zaostajali še 115 nmi sedaj le še 25. Jadrnice v ospredju plujejo počasi proti jugu in poti se bodo kmalu združile.

»Vse bomo morali plačati. Že v prejšnji etapi smo videli, da je najbolj pomembno, kakšno pozicijo si izbereš pri prehodu skozi področje Doldrums. Del posadke, ki skrbi za navigacijo je zadovoljen s tem, kje smo in kam plujemo. Ostali člani jim zaupamo.«, je povedal John Fisher z jadrnice Scallywag.

»Severna skupina bo zaplula v nekoliko šibkejše vetrove. To nam bo omogočilo, da se jim približamo.«, je dejal navigatorka Libby Greenhalgh na jadrnici Scallywag.

»Vidim, da bo zelo naporna etapa. Sicer sem si to mislil že pred pričetkom. Nadejamo se plovbi v pasatih, ki bodo zapihali, ko se nebo razjasni. Trenutno je vidljivost slaba, dnevi so sivi in upam, da bo čim prej boljše. Kmalu bomo morali prečkati Doldrums, Pred njimi se bomo združili in dirka se bo pričela od začetka.« je dejal Xabi Fernadez , skipper trenutno vodilne ekipe MAPFRE.

Nedelja, 11.2.2018 ob 10.00

V 24 urah je ekipi Brunel uspelo prepluti 570 nmi in se zavihteti v vodstvo. Prednost pred ekipo MAPFRE je res minimalna in znaša manj kot miljo. Tudi Dongfeng na tretjem mestu pluje zgolj z 4,5 nmi zaostanka. Nekoliko bolj je zaostale le ekipa Turn The Tide on Plastic, ki trenutno zaostaja 20 nmi za vodilno. Ekipi AkzoNobel in Sun Hung Kai/Scallywag, ki sta zaostajali že 110 nmi, sta v zadnjem dnevu zaostanek prepolovili. Ekipa Akzonobel je nadomestila največ. Odločili so se za plovbo više proti severu in se približujejo vodilni četverci. Ekipa Scallywag vztraja in pluje po najbolj južni ruti. Tudi njihov zaostanek se zmanjšuje. Za ekipo Akzonobel zaostajajo le 5 nmi.

"Včeraj nas je ujela hladan fronta. Veter se je okrepil in kar naenkrat smo pluli s hitrostjo 20 vozlov. Zamenjali smo jadra, spremenili organizacijo na krovu in že smo na poti proti Aucklandu. Veter se je okrepil na konstantnih 30 vozlov. Po napovedih bo tako  močno pihal naslednjih 8 ur, nato pa bo zopet padel. Imamo odlično priložnost da nadoknadimo nekaj zaostanka, ki smo si ga nabrali z počasno plovbo v veter. Sedaj se morje močno preliva preko krova. Vse je mokro in mi smo premočeni. Nihče se ne pritožuje. Vemo, da bo to trajalo le kratek čas, da pa bomo sedaj končno prepluli nekaj več milj. Morje je toplo. Ima 19 stopinj, približno enako kot zrak." je s krova jadrnice Turn the Tide On Plastic sporočila skiperka Dee Caffari.

Sobota, 10.2.2018 ob 10.00

Ekipa MAPFRE je prevzela vodstvo. Pred zasledovalci ima minimalne prednosti. Ekipa Brnuel pluje o,5 nmi za njimi, Dongfeng 0,75 in Turn the Tide On Plastic 3,75. Akzonobel in Suh Hung Kai/Scallywag zaostajata še nekoliko več, kot včeraj,. Zaostanek se je povečal na 115 nmi.

"Minila je še ena noč in še vedno vidimo vodilne. Vse tri jadrnice so pred nami. Pričakujemo spremenljive smeri in hitrosti vetra. Stanje je sivo. Oblaki nam prinašajo nekaj dežja, ki spere sol s plovil.", je povedala Dee Caffari z jadrnice Turn The Tide On Plastic, ki pluje na četrti poziciji, le 3,7 nmi za vodilno trojico.

"Celo noč smo bili le nekaj 100 metrov oddaljeni drug od drugega. Pogosto smo morali menjati jadra. Vsi smo bili na krovu, četudi, se ni nič dogajalo. Zelo smo se trudili, da je jadrnica plula ves čas." je današnjo noč opisal Kyle Langford, trimer in krmar na jadrnici Brunel.

Ekipi Akzonobel in Scallywag plujeta z zaostankom 115 nmi. Po napovedih bosta prvi ujeli močnejši veter in nadoknadili zamujeno. Trenutno plujejo južno od otoka Okinawa v smeri jugovzhoda. Hitrost plovbe je podobna hitrosti vodilnih jadrnic.

Petek, 9.2.2018 ob 10.00

Prve taktične odločitve so sprejete. Ekipi Sun Hung Kai/Scallywag in AkzoNobel sta včeraj pozno popoldne, takoj, ko sta odpluli mimo otoka Tajvan, zapluli proti severu. Ostale ekipe so nadaljevale plovbo proti vzhodu. Katera odločitev bo boljša ta trenutek ne moramo vedeti. Ekipe, ki so nadaljevale plovbo proti vzhodu, so si trenutno priborile že lepo prednost skoraj 100 nmi.  

Proti večeru je začel na območju plovbe pihati močan vzhodnik. Zato so se ob 21.00 uri po lokalnem času, tudi ostale ekipe obrnile proti severu. Ekipa Dongfeng je z vodilne pozicije izrinila ekipo Brunel. Plujejo drug ob drugemu in tesno za petami je tudi ekipa MAPFRE, ki ima le 1 nmi zaostanka. Ekipa Turn the Tide On Plastic trenutno zaostaja 8 nmi.

"Tudi mi smo se obrnili proti severu. Ekipi Dongfeng in Brunel vidimo pred nami. Tudi Turn The Tide On Plastic je še v našem vidnem polju. Vidimo jih tudi na sistemu AIS. Vetrovi še vedno pihajo iz vzhoda in plujemo s hitrostjo 20 vozlov. Nekaj časa bomo pluli proti severovzhodu, nato bomo obrnil na vzhod in potem proti jugovzhodu, proti Marianskim otokom. Za plovbo bomo uporabili fronto, ki je nad severnim Pacifikom. Pričakujemo, da se bodo vetrovi pri prehodu fronte ves čas obračali. Od juga proti jugozahodu, nato na severozahod in na koncu na severovzhod. Po prehodu fronte bo severno od nas nastalo področje visokega zračnega pritiska.", je z jadrnice MAPFRE sporočil navigator Juan Vila.

Četrtek,  8.2.2018 ob 12.00

Včeraj se je pred Hong Kong-om pričela 6. etapa regate Volvo ocean Race 2017/18. Na štartu je bilo le šest ekip. Ekipa Vestas se te etape ne bo udeležila zaradi poškodb, ki jih je utrpela njihova jadrnica v trku z ribiško ladjo (več o dogodku v članki: Ekipa Vestas trčila v ribiško ladjo, ena smrtna žrtev). Jadrnico so naložili na tovorno ladjo in jo odpeljali v Auckland v Novi Zelandiji. Do pričetka sedme etape planirajo jadrnico popraviti in usposobiti za nastop na 7. etapi.

V šesti etapi, bodo ekipe plule iz Hong Kong-a proti novo zelandskemu mestu Auckland. Čaka jih 6100 nmi plovbe in ponovno bodo morali prečkati področje Doldrums-ITCZ. Pričeli bodo s plovbo po Južnem Kitajskam morju nato pa bodo zapluli v Filipinsko morje. Prvi del plovbe bo potekal v smeri proti vzhodu, saj je na severovzhodni strani Filipinov tropska nevihta, ki se ji bodo ekipe izognile po severni strani. Področje okrog nevihte je v coni prepovedane plovbe in jadralci ne smejo zapluti vanjo. Ko bodo prepluli Filipinsko morje, jih čaka Pacifik in dirka proti jugovzhodu. Pluli bodo mimo otokov Polinezije, dokler ne dosežejo Aucklanda v Novi Zelandiji.

Šesto etapo je najbolj pričela ekipe AkzoNobel, Brunal in Scallywag. V 8-10 vozlih vzhodnega vetra so se oddaljili od Hong Konga. Sledila jim je velika množica plovil gledalcev. Ko so zapluli na odprto morje so se vetrovi okrepili. Pihali so s hitrostmi med 15 in 25 vozli. Ekipe so bile prisiljene veliko jadro Code 0 spustiti in ga zamenjati z manjšim. Tudi napoved za naslednjih 24 ur je predvidela močnejše vetrove za kar bodo zadostovala manjša jadra. Zaradi bližine tropskega ciklona so napovedani visoki valovi. Področje ciklona se razprostira na področju 20 stopinj zemljepisne dolžine. Organizatorji so bili prisiljeni, da zaradi varnosti tekmovalcev določijo cono prepovedane plovbe, ki se je morajo vse ekipe izogniti.

"Do Aucklanda imamo 6000 nmi plovbe. Skoraj enako kot pri četrti etapi. Štart etape bo zelo pomemben. Če pogledamo vremenske modele za naslednjih 36 do 48 ur, vidimo, da bodo pihali izjemno močni vetrovi. Imamo različne opcije za pot po kateri bomo pluli. Če izberemo napačno, lahko takoj zaostanemo za 10 milj ali več.", je povedal Xabi Fernandez, skipper vodilne ekipe v skupnem seštevku, MAPFRE.

Po enem dnevu in 10 urah plovbe je v vodstvu ekipa Brunel. Imajo zgolj 3 nmi prednosti pred ekipo Dongfeng in dodatne 0,5 pred ekipo MAPFRE. Tudi ostale ekipe zaostajajo zgolj miljo ali dve več. Trenutno plujejo v zavetrju otoka Taiwan, v vetrovih ki pihajo s hitrostmi med 10 in 13 vozli. Hitrosti plovbe se gibljejo med 8 in 13 vozli. Takoj ko bodo zapluli mimo otoka jih čakajo vsaj dvakrat močnejši vetrovi. Hitrost plovbe se bo povečala in pričakujemo lahko povečanje razlik med ekipami. Do cilja morajo prepluti še 5100 nmi.

Posnetek pričetka 6. etape pred mestom Hong Kong

 

Četrtek 08 Feb 2018

Podjetje GRAND je oblikovalo – največjega in brez pretiravanja – enega izmed najlepših modelov, ki vključuje dolgoletne izkušnje in najsodobnejše trende v ladjedelništvu. Prav isti model, pa bo slovensko podjetje Moto-Nautika, predstavilo na prihajajočem navtičnem sejmu v Zagrebu (21.-25.2.2018).

Izjemna plovnost in ogromen rezervoar (300l) ter ogromno število dodatnih elementov, naredijo gumenjak G850 čoln, ki je primeren za dolgo plovbo in daljša potovanja. G850 je v celoti izdelan v Orca Hypalon materialu. Priporočen motor – 300 konjskih moči – z lahkoto poganja katerokoli dovoljeno obremenitev.

ZA KOGA JE PRIMEREN?

  • Za vse, ki želijo plovilo od 5 m do 8,50 m dolžine.
  • Za vse, ki želijo atraktiven, edinstven in moderen dizajn.
  • Za vse, ki iščejo sodoben dizajn in vrhunsko raven ergonomije.

PREDNOST LINIJE GOLDEN LINE

  • Siva barva, neobčutljiva na sonce in umazanijo že v standard verziji.
  • Modeli se ponašajo z HSH sistemom trupa.
  • Že vgrajene poliesterske stopničke na koncih tubosov.
  • Vgrajen rezervoar goriva.

PODROBEN OPIS PLOVILA IN DODATNE OPREME

Gumenjak v svojo dolžino meri kar 8,5 metra. Njegova širina dosega 2,95m, nosilnost čolna pa 2000 kilogramov. Priporočljiva moč, ki naj bi poskrbela za kar 12 potnikov, znaša spodobnih 300 konjskih moči.

Čoln je dobavljiv v različnih barvnih kombinacijah – (oglejte si v konfiguratorju - http://bit.ly/GrandG850 ), že njegova osnovna oprema pa vključuje tubuse iz Hypalon materiala, popolnoma novo volansko konzolo CL-21 s sedežem na sprednji strani, oknom in vetrobranskim steklom, dvojno sedežno konzolo SD-21 z dvema zložljivima sedežema, sprednjo plastično stopničko z dvema bitvama za priveze, vgradni sistem za gorivo s 300 litrskim rezervoarjem, elektro paket, ki vsebuje navigacijske luči, kalužno črpalko, električno sireno, nadalje pa še stikala na konzoli, akumulatorska stikala in komplet inštalacijo. Na zadnjem delu vključuje tudi ograjice iz nerjavečega jekla za večjo varnost potnikov in dve ojačani bitvi za vleko smučarja.

Poleg pestre opreme, ki jo čoln vsebuje v standardni izvedenki, ponuja Grand še raznolike možnosti dodatne opreme, ki se dodaja po željah in potrebah kupca.

Dodatne možnosti so Grand Lux oprema, električno sidro z mehanizmom, vgradni hladilnik, odstranljiva mizica z nastavki za skodelice, nadgradnja oblazinjenega dela z drugimi materiali in barvami, pokrivalo čolna in pokrivala konzol, set za tuširanje s 100 litrskim rezervoarjem in še veliko več.

Če želite dovolj veliko ležalno površino, se v sprednjem delu dodatno vstavi ležalna ploščad, ki omogoča sproščeno ležanje potnikov, enako kot tudi v zadnjem delu. Vsa inštalacija za vgrajene naprave in motor so popolnoma skriti pod dnom. Primeren za zahtevnejše kupce, saj gre za RIB gumenjak s sodobnim videzom, večjo nosilnostjo in ostalimi izjemnimi zmogljivostmi.

Golden Line G850 je plovilo za vse, ki želijo atraktiven, edinstven in moderen dizajn in ki iščejo sodoben dizajn ter vrhunsko raven ergonomije.

Gumenjak si bo mogoče ogledati na letošnji hrvaški premieri na navtičnem sejmu v Zagrebu, ki bo potekal od 21.2. – 25.2.2018. V kolikor vas ta 8-pol metrski orjak interesira in si ga želite ogledati v živo, pišite na  Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.in pošljite povpraševanje za brezplačne vstopnice.

Več na: www.grandboats.si

Sreda 07 Feb 2018

Glavni ali prevladujoči vetrovi so tisti, ki običajno pihajo iz iste smeri na posameznem področju sveta. Ti vetrovi so dominantni, nikakor pa ne pomeni, da v področju ne pihajo tudi drugi vetrovi. Pihajo večinoma iz ene smeri in jakosti vetra iz te smeri so največje.

V članki Svetovni vremenski vzorci - globalna cirkulacija zraka smo opisali glavne svetovne vremenske vzorce, ki so poglaviten vzrok za glavne svetovne vetrov.

Vetrovi običajno dobijo ime po smeri iz katere pihajo. Severna in južna polobla sta razdeljeni vsaka na tri pasove. Ti pasovi nastanejo zaradi treh celic cirkulacije zraka. Polarni celici ob zemeljskih polih, Hadlejeva celica na severni in južni strani ekvatorja in Ferrelovi celici, ki sta med Hadleyevo in polarno, tako na severni in južni polobli.  Ob zemeljskih polih, na področju Polarne celice na zemeljski površini pihajo polarni vzhodniki. Južneje na severni polobli in severneje na južni polobli pihajo zahodniki, severno in južno od ekvatorja pihajo pasati. Ko je poletje na severni polobli se vseh šest pasov pomakne proti severu, ko pa je zima pa se pomaknejo proti jugu. Vsak pas obsega približno tretjino zemeljske širine, se pravi okrog 30 stopinj. Med posameznimi pasovi so področja, visokega oziroma nizkega zračnega pritiska, kjer prevladujejo šibki vetrovi in brezvetrje ali pa nevihte (Doldrums, Konjske širine, Polarna fronta).

Vetrovi na severni zemeljski polobli

Na severni polobli pihajo polarni vzhodniki, zahodniki in pasati. Polarni vzhodniki pihajo od severnega pola proti jugozahodu in so površinski tok Polarne celice. Pihajo med 90 in 60 stopinjami severne zemljepisne širine. Ob Polarni fronti se srečajo z zahodniki, ki pihajo iz smeri jugozahoda proti severovzhodu. Ti pihajo v področju med 30 in 60 stopinjami severne zemljepisne širine. Najjužneje na severni polobli pihajo pasati. Pihajo iz severa proti jugu, zaradi vrtenja zemlje jih Coriolisova sila potisne proti zahodu in zato pihajo v smeri severovzhod-jugozahod. Pihajo v področju od 30 stopinj severne zemljepisne širine pa vse do ekvatorja. So stabilni vetrovi, ki omogočajo hitro plovbo preko oceanov iz smeri vzhoda proti zahodu.

Vetrovi na južni zemeljski polobli

Na južni polobli se pasovi zvrstijo v obratnem vrstnem redu. Polarni vzhodniki pihajo od južnega pola proti severozahodu. Pri južni Polarni fronti se srečajo z zahodniki, ki pihajo od severozahoda proti jugovzhodu. Pihajo od področja imenovanega Variables of Capricorn (ekvivalentno področje Konjskim širinam na severu, ki se imenujejo tudi Variables of Cancer).

Južni zahodniki se pričnejo nekje ob južnem delu Južne Afrike. Pihajo močneje kot zahodniki na severni polobli, ker pihajo pretežno nad morji. Zaradi tega so si prislužili posebna imena. "Roaring Forties" ali rjovečih štirideset so zahodniki, ki pihajo med 40 in 50 stopinjami južne zemljepisne širine. So odlični za plovbo od Južne Afrike proti Avstraliji in naprej proti južni Ameriki. Južneje, med 50  in 60 stopinjami južne zemljepisne širine, se vetrovi imenujejo "Furious fifties"  ali besne petdesete. Najjužnejši del južnih zahodnikov se imenuje »Screaming sixties« ali kričečih šestdeset. To so zahodniki, ki pihajo med 50 in 60 stopinjami južne zemljepisne širine. Znani so po svoji moči in izjemno visokih valovih, ki nastajajo na področju, kjer pihajo.

Med področjem južnih zahodnikov in ekvatorjem zopet pihajo pasati. Za razliko od severnih pihajo iz smeri jugovzhoda proti severozahodu.

Sezonski premiki

Pasovi med letnimi časi spreminjajo svojo lego. Ko je na severni polobli poletje, se pomaknejo nekaj stopinj bolj severno, ko je na severni polobli zima, se pomaknejo nekoliko bolj južno. Svoje najbolj severno pozicijo dosežejo, ob koncu poletja na severni polobli. Takrat lahko pasati severne poloble dosežejo obale Španije in Portugalske, ki sta med 36 in 40 stopinjami severne zemljepisne širine. V časih velikih osvajanj je bila to odločilna prednost obeh držav, saj so vetrovi njihove flote hitro ponesli na odprto morje. Obdobje najbolj severne pozicije pasov sovpada z obdobjem orkanov na Atlantiku.

Monsuni

Monsuni so letni ekvivalent dnevnim termičnim vetrovom, ki nastajajo zaradi hitrejšega ogrevanja ali ohlajanja zraka nad kopnim oziroma morjem. Med poletjem se kontinenti segrevajo hitreje kot morja. Segreti zrak se dviguje in z oceanov potegne vlažen zrak proti kopnemu, kar povzroči deževno obdobje. Med zimo se proces obrne. Suh, hladen in težak zrak s kopna se premika nad oceane in povzroča suho obdobje. Monsuni so najmočnejši v južni Aziji. Razlog je velika kopenska masa in Himalaja, ki preprečuje premik zračnih mas proti severu. Monsuni podobni Indijskemu, se pojavljajo tudi v drugih delih sveta a se slabo razvijejo in so manj opazni.

Vetrovi in morski tokovi

Oceanski morski tokovi

Morske tokove  v oceanih povzročajo vetrovi in Coriolisova sila. Če ne bi bilo kontinentov, bi morski tokovi na zemlji potekali od vzhoda proti zahodu. Zaradi kontinentov, ki so prepreka in vetrov, potekajo drugače. Če podrobno pogledamo posamezne pasove in vetrove, ki pihajo v njih, lahko hitro ugotovimo, kako bodo potekali morski tokovi. Pasati ob ekvatorju potiskajo vodo od vzhoda proti zahodu, pomaga pa jim še Coriolisova sila. Ko na severni polobli pridejo do Karibskega morja, se obrnejo proti severu, nato pa nazaj proti vzhodu, kamor jih potiskajo zahodniki. Enako je v Pacifiku. Pihajo od obal ZDA proti Aziji. V Filipinskem morju se obrnejo proti severu, nato pa jih zahodniki zopet obrnejo proti vzhodu, obalam ZDA. Morski tokovi na severni polobli krožijo v smeri urinega kazalca na južni polobli pa v obratni smeri.

 

 

Sreda 07 Feb 2018

World je nedokončana raziskovalna ladja. Trup in nadgradnjo so izdelali v ladjedelnici Palmer Johnson pred devetimi leti. Nedokončana je čakala na lastnika vse do danes.

Po navedbah norveškega časopisa SYSLA, je končno našla svojega lastnika.

Trup in nadgradnjo so v ladjedelnici izdelali pred devetimi leti. Jahta je nato čakala nedokončna v enem izmed norveških fjordov. Po navedbah ladjedelnice, lahko jahto izdelajo do konca v 24 mesecih, ko jo bodo tudi predali novemu lastniku. Jahta World je namenjena plovbi v najbolj odročne kraje sveta. Tehnologijo na krovu je izdelalo podjetje Rolls Royce Marine. Brez težav lahko pluje tudi po zaledenelih področjih. Vgrajene ima stabilizatorje pri ničelni hitrosti in dinamični sistem za pozicioniranje. Ima izjemne manevrske sposobnosti in tehnologijo, ki zmanjšuje izpust škodljivih emisij v zrak. Notranjost plovila je možno povsem prilagoditi potrebam lastnika. Največja kabina, ki je namenjena lastniku, ima 360 stopinjski panoramski razgled. Na jahti bo tudi savna, lepotilni in masažni salon, kinodvorana, telovadnica, bazen in še bi lahko naštevali. Za raziskovalne namene bo na njej tudi podmornica s šestimi sedeži in helikopter. Na krovu bo prostora za 14 gostov v sedmih kabinah. Za varno plovbo in udobje na krovu bo skrbela 27 članska posadka.

Gradnjo ladje bo nadaljevala lokalna norveška ladjedelnica Westcon. Najprej morajo pripraviti trup in sanirati poškodbe, ki so nastale v devetih letih propadanja jahte. Šele nato pa se bo nadaljevalo delo na elegantni raziskovalni jahti World. Ocenjujejo, da bo cena dokončane jahte okrog 150 mio EUR.

Torek 06 Feb 2018

Slovenski popotnik in jadralec Jasmin Čaušević, se je leta 2014 odpravil na pot okoli sveta. Pravzaprav to ne bi bilo nič nenavadnega, če se za to Jasmin ne bi odločil opraviti sam z družinsko serijsko jad...
Ponedeljek 05 Feb 2018