Zadnje iz eTrgovine

899.00€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

Slovensko podjetje Moto-Nautika, bo na prihajajočem navtičnem sejmu v Zagrebu (21.02. - 25.02.2018), premierno predstavilo popolnoma novi model 240Sh iz Italijanske ladjedelnice Ranieri. V Zagrebu bo NEXT 240S z...
Sreda 24 Jan 2018

Prvi tekmovalni dan prve letošnje regate za svetovni pokal je minil v znamenju iskanja na veter. Tina Mrak in Veronika Macarol sta v razredu 470 v edinem odjadranem plovu zasedli 5. mesto. V razredu 49er Peter Janežič in Sebastian Prinčič po dveh odjadranih plovih zasedata 31., Žan Luka Zelko pa v razredu laser standard po prav tako dveh plovih 46. mesto. V razredu laser radial, kjer tekmujeta Kim Pletikos in Lin Pletikos se prvi dan ni jadralo.

Dekleta v 470 bi morala prvo regato odpeljati že dopoldne, a so morala čakati vse do popoldneva, ko se je veter dovolj okrepil, da jim je omogočil izpeljavo edinega današnjega plova. Naši dekleti sta dobro začeli in Tina Mrak je takole strnila prve vtise: "Po dolgem čakanju na morju smo po štirih urah le izpeljali en plov po zelo šibkem vetru. Start ni bil dober, a sva si z nekaj dobrimi obrati takoj priborili čisto pozicijo. Jadrnica je imela zelo dobro hitrost in že na prvi orci sva bili v ospredju. Z dobrimi taktičnimi odločitvami in dobro hitrostjo sva regato končali na 5. mestu. Jutri naju čakajo trije plovi. Tudi napoved vetra je okoli 15 vozlov.”

543 jadralcev iz petdesetih držav, kolikor je vseh udeležencev na prvi letošnji regati za svetovni pokal, je od jutra razmišljalo in ugotavljalo, ali bo vetra pred obalo Miamija dovolj za izpeljavo regularnih plovov. Zaradi veliko bolj ugodne vremenske napovedi v prihodnjih dneh, organizator ni želel na silo izpeljati prvih plovov, zato je že relativno zgodaj odpovedal jadranja v razredih laser radial, kjer tekmujeta Kim Pletikos in Lin Pletikos. V ostalih tekmovalnih razredih, v katerih tekmujejo slovenski jadralci, se je prvi tekmovalni dan vendarle jadralo.

V razredu 470 so organizatorji uspeli izpeljati le en plov. Tina Mrak in Veronika Macarol sta ga končali na odličnem 5. mestu. Japonska posadka Kondo Yoshida in Yoshioka je prevzela vodstvo po prvem tekmovalnem dnevu.

V razredu laser standard so jadralci odjadrali dva plova, Žan Luka Zelko ju je zaključil na 40. in 48. mestu in po prvem tekmovalnem dnevu zaseda skupno 46. mesto. V vodstvu je Nemec Phillipp Buhl.

V razredu 49er sta Peter Janežič in Sebastian Prinčič zasedla 25. in 33. mesto in sta skupno na 31. mestu. Prva vodilna sta Hrvata Šime in Mihovil Fantela.

Sreda 24 Jan 2018

Pasati so vetrovi, ki prevladujejo v področju ekvatorja med področji imenovanimi Konjske širine in Doldrums. Na severni in južni polobli pihajo iz vzhodnih smeri. Na severni polobli pihajo pretežno iz severovzhoda, na južni polobli pa iz smeri jugovzhoda.

Pasati so stabilni vetrovi, ki se v zimskem času nekoliko okrepijo. Ti vetrovi že stoletja omogočajo plovbo preko oceanov in so evropskim pomorskim velesilam omogočili osvajanje Amerike ter omogočili trgovske plovbe poti po Atlantiku in Pacifiku.

Meteorološko pasati povzročajo tropske nevihte in na kopenska področja kamor pihajo prinašajo deževje. Pasati na Atlantiku povzročajo dež v severni Ameriki, pasati na Pacifiku pa prinašajo dež na Madagaskar in vzhodno Afriko ter jugovzhodno Azijo. Ko pihajo preko Afrike, poberejo večje količine prahu in ga ponesejo preko oceana vse do Karibskega morja in jugovzhodnega dela severne Amerike. Večje količine dežja lahko običajno pričakujemo, ko se pasati pričnejo umirjati in pihati z manjšimi hitrostmi.

Zgodovina

Satelitska slika prikazuje področje Doldrums-ITCZ (1) z veliko količino vlage v zraku, področje pasatov (2), ki pihajo iz vzhoda proti ekvatorju in področje zahodnikov (3)

Pasati se angleško imenujejo »Trade winds«. Ime so dobili v srednjem veku iz angleške besede »trade«, ki je pomenilo »pot«. Njihovo pomembnost so kmalu spoznali tudi Portugalci, ki so jih v 15. stoletju poimenovali »volta do mar«, kar pomeni »vrnitev z morja« ali »obrat morja«. Z njimi so pluli od obal zahodne Afrike, proti zahodu, se ob Azorih obrnili proti severozahodu nato pa nazaj proti vzhodu, proti Evropi. Ugotovili so tudi, kako najlažje plujejo proti južni Afriki. Ugotovili so, da morajo pluti čim bolj proti zahodu, proti Braziliji in ko dosežejo 30° južno, se obrnejo in plujejo z zahodniki nazaj proti južni Afriki. Cirkulacija vetra na Pacifiku je bila do leta 1565 neznana. Da tudi tam prevladujejo pasati ob Ekvatorju in zahodniki v višjih zemljepisnih širinah, je ugotovil španski morjeplovec Andres de Uraneta. Zarisal je prvo plovno pot za plovbo iz Filipinov do mesta Viceroyalty, takratni Novi Španiji, danes Mehiki.

V obdobju jadrnic (1571-1862) je bilo poznavanje svetovnih vetrov, cirkulacije vetrov in predvsem prevladujočih vetrov v posameznih področjih na oceanih izjemno pomembno. Takratne ladje niso mogle pluti v veter. Plule so z vetrom. Kapitani ladij so zato iskali vetrove, ki so pihali v smeri potovanja. Vetrovi so naredili določene dele sveta enostavno dosegljive, nekateri pa so bili praktično nedosegljivi. Politično oblikovanje sveta v času gradnje evropskih imperijev je bilo zaradi tega pogojevano z vetrovi.

Razlogi

Kot del Hadleyece celice cirkulacije zraka, površinski vetrovi pihajo proti Ekvatorju, medtem ko vetrovi v višjih sferah pihajo proti poloma. Okrog 30° zemljepisne širine na severni in južni polobli se zrak začne spuščati iz višjih področij v nižje, proti površini zemlje. Zrak je relativno suh, ker se spušča, temperatura narašča, absolutna relativna vlažnost ostaja enaka. Relativna vlažnost zračne mase se zmanjša. Topel in suh zrak znak kot superiorna zračna masa se zadrži nad morskim tropskim zrakom, ki je topel in vlažen. Temperatura zraka zato z višino naraste. Ta pojav imenujemo temperaturna inverzija. Površinski zrak, ki prihaja in subtropskih pasov visokega zračnega pritiska proti Ekvatorju je zaradi zemljine rotacije preusmerjen proti zahodu na obeh poloblah. Zato vetrovi na severni polobli pihajo iz severovzhoda na južni pa iz jugovzhoda. Ker vetrovi dobijo ime iz katere pihajo, jih na severni polobli imenujemo severovzhodni pasati in na južni jugovzhodni pasati. Pasati severne in južne poloble se srečajo v področju imenovanem Doldrums ali ITCZ (InterTropiska konvergenčna cona) - območje nizkega zračnega pritiska, mirnega vremena okrog Ekvatorja.

Ker vetrovi pihajo v tropskih področjih, se zračna masa v spodnjih nadmorskih višina močno segreva. Zrak nad kopnim vsebuje manj vlage in se segreje do višjih temperatur, kot tisti nad morjem.

Vpliv na vreme

Oblaki, ki nastajajo v področjih kjer pihajo pasati so običajno iz kumulusov, ki se dvigajo vse do višin 4000 m. Višje ne morajo segati zaradi temperaturne inverzije. Pasati nastajajo v smeri Zemljinih polov. Močnejši so pozimi kot poleti. Na primer na področju Gvajane, ki je nekaj stopinj nad Ekvatorjem, je vetrovno področje med januarjem in aprilom. Ko je poletje na severni polobli, se pasati preselijo nekoliko proti severozahodu. Pomaknejo se iz Karibskega morja proti Floridi in Mehiškemu zalivu. Ko s seboj prinesejo puščavski pesek iz Sahare, prične deževati, nebo se iz mode spremeni v belo barvo in sončni zahodi postajajo vse boj rdeči.

Sreda 24 Jan 2018

Slovenski popotnik in jadralec Jasmin Čaušević, se je leta 2014 odpravil na pot okoli sveta. Pravzaprav to ne bi bilo nič nenavadnega, če se za to Jasmin ne bi odločil opraviti sam z družinsko serijsko jad...
Torek 23 Jan 2018

Italijanska butična ladjedelnica Tankoa Yachts je predstavila novo jahto v svojem programu. 53 m dolga lepotica bo tehnološko napredna in bo pri svoji dolžini glisirala.

Jahta z imenom S533 Saetta bo luksuzna lepotica za petične kupce. Izdelana bo na osnovi modela 58 Open, ki ga je ladjedelnica predstavila lansko leto. Tako kot svoja predhodnica, bo tudi nova jahta izstopala po velikih steklenih površinah na bokih plovila. Za pogon bodo skrbeli trije MTU 16 V motorji, ki bosta omogočala glisiranje s hitrostjo 28 vozlov. Pri potovalni hitrosti, ki znaša 24 vozla, bo jahta s polnimi rezervoarji lahko preplula 600 nmi. Pri bolj ekonomični plovbi s hitrostjo 17 vozlov, pa se bo doseg povečal na 1.200 nmi.

Jahta bo široka 9,2 m njen ugrez pa bo znašal zgolj 1,7 m. Krovi bodo odprti in omogočali razkošno bivanje na soncu in vetru. Na zgornjem krovu bo tudi odpreta jedilnica, za obedovanje desetih oseb pod milim nebom.

Tehnični podatki: 

  • Dolžina čez vse: 53 m(173,88 ft)
  • Širina: 9,20 m (30,18 ft)
  • Dolžina vodne linije: 47,30 m (155,18 ft)
  • Ugrez: 1,70 mt (5,57 ft)
  • Rezervoar za gorivo: 40.000 l
  • Rezervoar za vodo: 6.000 l
  • Teža pri polni obremenitvi: 310 t
  • Teža pri polovični obremenitvi: 290 t
  • Motorji: 3 x MTU 16V 2000 M94L – 3 x 1.939 kW
  • Pogon: N°2 Jet Kamewa 80 S III + N°1 Booster Kamewa 80 B III
  • Najvišja hitrost plovbe: 28 vozlov
  • Potovalna hitrost: 24 vozlov
  • Doseg pri 24 vozlih: 600 nmi
  • Doseg pri 17 vozlih: 1.200 nmi

 

 

Torek 23 Jan 2018

V začetku meseca se je potniška križarka Norwegian Breakaway vračala s križarjenja na Bahamih. Na plovbi proti New York-u jo je zajel močan vihar v katerem je obtičala tri dni.

Križarka Norwegian Breakaway je imela na krovu 4000 potnikov. Po novoletnem križarjenju na Bahamih, se je vračala v pristanišče v New Yorku. Na plovbi jih je zajel izjemno močan ciklon. Ladja se je skoraj tri dni prebijala skozenj. Kljub temu, da je zgrajena, da prenaša tako močne vetrove in visoke valove, pa vsemu ni bila kos. Ladja se je močno zibala in močno deževje je povzročilo, da je v ladjo priteklo ogromno vode. Potniki so bili prestrašeni, da se ladja potaplja. Nekateri so si nadeli reševalne jopiče in se pripravili na najhuje.  

Torek 23 Jan 2018

Jadralki Tina Mrak in Veronika Macarol (JK Pirat), naši olimpijki v ženskem dvosedu 470, začenjata sezono 2018 - kot že nekaj let doslej - na regati svetovnega pokala v Miamiju. S prvimi plovi bodo začeli jutri, šestdnevna regata pa se bo z regato za odličja zaključila v nedeljo.

Dekleti sta v Miami odšli že kmalu po novem letu, da bi po skoraj dvomesečni odsotnosti z jadrnice opravili čimveč kakovostnih treningov na morju, v sklopu priprav pa sta se udeležili tudi tridnevnega Severnoameriškega prvenstva.

Tina Mrak: “Po daljši pavzi sva v Miami prišli predvsem trenirat in opravit čimveč dni na morju. Regato sva vzeli kot trening, vsak dan jadrali boljše in zadnji dan že prišli v najin pravi ritem. Poleg naju se je Severnoameriškega prvenstva udeležila večina posadk, ki bodo nastopile tudi na regati svetovnega pokala.”

Na regati svetovnega pokala za olimpijske razrede je v ženskem 470 prijavljenih 33 posadk, tako da na regatnem polju lahko pričakujemo napete boje.

Tina Mrak: “Konkurenca bo močna, prišle so tudi nekatere posadke, ki so v lanski sezoni počivale, na primer brazilska posadka, potem aktualni svetovni prvakinji - Poljakinji Agnieszka Skrzypulec in Irmina Mrozek Gliszczynska, Angležinje, Nizozemke … Že v prvih regatah bomo šle na polno in kmalu se bo videla pripravljenost sodelujočih posadk. Najina pričakovanja v rezultatskem smislu so visoka, ciljava na uvrstitev med prve tri in s to energijo in motivacijo se bova podali v prve plove.”

Pred kratkim je Veroniki sicer nekoliko ponagajala viroza, zaradi katere je morala nekaj dni počivati, dekleti pa sta spustili tudi nekaj dni treningov, a ostajata optimistični.

Veronika Macarol: “Po Severnoameriškem prvenstvu sem zbolela, ležala sem štiri dni z vročino, a sedaj sem že boljše in zbiram moči za svetovni pokal.”

Letošnja sezona je za naši olimpijki še kako pomembna, saj ju čaka kar nekaj izzivov - med cilje sta si zadali kolajno na svetovnem prvenstvu, kjer bosta za Slovenijo že skušali osvojiti tudi olimpijsko normo.

Tina Mrak: “Z Miamijem se začenja nova sezona, po daljši pavzi novembra in decembra sva zdaj spet na jadrnici. Doma nisva bili veliko na morju, saj je jadrnica potovala s kontejnerjem v Ameriko, tako da sva ta čas namenili kondicijskim pripravam in suhim treningom. Sva pa že komaj čakali, da prideva sem in spet zajadrava. Miami je za naju zelo pomemben, saj tukaj začenjava graditi osnovo za celotno letošnjo sezono. Z nama je trener Tomaž Čopi, ki naju spremlja med treningi in na regati. Sezona bo dolga in naporna, zato je pomembno, da jo začneva tudi s kakovostnimi treningi. Po tej regati se vračava v Evropo, kjer se bova udeležili regat na Palmi, v Hyeresu, potem evropskega prvenstva, finala svetovnega pokala ter kot vrhunca letošnje sezone svetovnega prvenstva v Aarhusu. Celotna sezona bo temeljila na pripravah za Aarhus, kjer si želiva osvojiti medaljo in obenem izpolniti normo za Tokio.” Veronika Macarol dodaja: “Res je, letošnja sezona je za naju zelo pomembna, saj se bo avgusta meseca lovilo prve vozovnice za olimpijske igre v Tokiu, tako da so vse regate svetovnega pokala dobra priprava za svetovno prvenstvo. Pomembno je, da sva napredovali v konstantnosti regat, kar je bilo najbolj vidno na lanskem svetovnem prvenstvu v Solunu. Še pomembneje pa je, da vse znanje, ki ga znava pokazati na treningih, sto odstotno preneseva v regato.”

Dekleti sta lansko sezono zaradi Veronikine poškodbe spustili nekaj pomembnih regat, zato upamo in jim želimo, da jima bo letos zdravje bolje služilo.

Veronika Macarol: “Najlepša hvala! Ja, lanska poškodba se je sanirala, kljub temu pa moram zelo previdno s treningi. Tek, ki je bil moje najljubše nabiranje kondicije, sem morala popolnoma izključiti iz treningov. Zdaj se moram popolnoma osredotočiti na jadranje in biti previdna s fizično pripravo.”

Ponedeljek 22 Jan 2018

S prvimi plovi se jutri začenja prva letošnja regata za svetovni pokal, na kateri bo tekmovalo tudi 5 slovenskih predstavnikov. V razredu 470 bosta slovenske barve zastopali Tina Mrak in Veronika Macarol, v razredu laser standard Žan Luka Zelko, v razredu 49er Peter Janežič in Sebastian Prinčič ter v razredu laser radial Kim Pletikos in Lin Pletikos.

Miami je že tradicionalno prizorišče prve regate za svetovni pokal v letu. S tem se začenja tudi letošnja sezona olimpijskega jadranja, ki bo tokrat nadvse pomembna. Na svetovnem prvenstvu v Aarhusu na Danskem, ki bo potekalo sredi poletja, se bodo namreč podelile prve vozovnice za olimpijske igre v Tokyu čez dve leti.

Najvišja pričakovanja imata pred tekmovanjem v ZDA Tina Mrak in Veronika Macarol, sicer aktualni nosilki bronastega odličja iz svetovnega prvenstva. Dekleti sta v Miamiju že kar nekaj časa in v okviru priprav na regato sta odjadrali tudi Severnoameriško državno prvenstvo, ki sta ga končali na 8. mestu.

Krmarka Tina Mrak: “V torkovo regato štartava motivirani in s ciljem uvrstitve na prva tri mesta. Napadli bova že v prvih plovih, za katere je predviden šibkejši veter, v nadaljevanju pa naj bi veter povečal svojo jakost.”

Za Žan Luko Zelka, ki že nekaj časa trenira pod taktirko najuspešnejšega slovenskega jadralca Vasilija Žbogarja, bo to prva preizkušnja po prisilnem počitku zaradi poškodbe hrbta, zaradi katere je bil lansko leto tudi operiran. Nazadnje je tekmoval septembra na svetovnem prvenstvu, ki ga je zaključil na zanj zelo dobrem 34. mestu.

V razredu 49er bosta slovenske barve zastopala Peter Lin Janežič in Sebastian Prinčič. Mlada naveza je decembra na regati v Palamosu v Španiji dosegla svojo prvo zmago in s tem napovedala lepo prihodnost v tem tekmovalnem razredu. Jadrala bosta s sposojeno jadrnico, ki sta jo prevzela v četrtek.

“V petek smo jadrnico prvič preizkusili in spoznavali jadralno polje. V soboto in danes smo imeli trening in vse dni do zdaj so bili podobni pogoji – 5-10 vozlov vetra. V ponedeljek nas čaka še kratek trening, zvečer pa otvoritvena slovesnost,” je pred začetkom povedal trener Andrej Janežič.

Za Kim Pletikos in Lin Pletikos bo tekmovanje bržkone test pripravljenosti in čas za nabiranje izkušenj v konkurenci najboljših jadralk na svetu. Sestri Kim in Lin sta Sloveniji prijadrali že vrsto uspehov v mladinskih kategorijah, sedaj pa poskušata jadrati tudi v članski konkurenci ter Sloveniji zagotoviti vozovnico za olimpijske igre čez dve leti.

Prvi plovi se, kot že omenjeno, začenjajo v torek. V razredih laser standard, laser radial in 470 bodo jadralci jadrali do sobote, v nedeljo pa najboljših 10 čaka plov za odličja. V razredu 49er bodo s tekmovanji zaključili dan prej, v soboto, ko je zanje na sporedu plov za odličja.

Ponedeljek 22 Jan 2018

V soboto, 20.1.2018 je na salonu plovil Boot v Dusseldorfu potekal tradicionalni izbor Evropskega plovila leta 2018.

Če se odločate za nakup plovila in ste v dilemi kaj izbrati, vam bo v pomoč izbor, ki so ga za vas naredili novinarji največjih evropskih navtičnih revij. Njihova naloga je, da vsako leto izberejo plovilo, ki izstopa po svojih lastnostih in kupcu na njegov denar nudi kar največ. Izbor izvajajo neodvisni navtični novinarji in s svojim znanjem in nepristranskostjo do posameznih proizvajalcev, podajo najbolj optimalno ocena za plovila, ki so navtični trg ugledala v lanskem letu.

Skratka, če kupujete moderno plovilo, s katerim bi radi zapluli v letu 2018, potem je izbor Evropsko plovilo leta lahko ena izmed smernic za lažji izbor.

V letošnjem letu je bilo v petih kategorijah nominiranih 15 plovili. V vsaki kategoriji je postal zmagovalec tisti, ki je s svojimi inovacijami prepričal najbolj zahtevno navtično javnost.

Nominiranci za Evropsko plovilo leta 2018 so bili:

Družinske potovalne jadrnice:

  • Bénéteau Oceanis 51.1
  • Hanse 548
  • Jeanneau Sun Odyssey 440

Hitre potovalne jadrnice:

  • Club Swan 50
  • Grand Soleil 34 P
  • JPK 45

Luksuzne potovalne jadrnice

  • Amel 50
  • Hallberg-Rassy 44
  • Ice 60

Večtrupne jadrnice: 

  • Fountaine Pajot Saona 47
  • Leopard 45
  • Neel Trimarans 51

Posebne jadrnice

  • Bénéteau Figaro 3
  • Flaar 37
  • TF 10 Trimaran

In zmagovalci leta 2018 po kategorijah so:

Družinske potovalne jadrnice: Jeanneau Sun Odyssey 440 (zastopnik za Slovenijo JP storitve d.o.o., www.justperfect.si, tel.: +386 51 604 395)

Hitre potovalne jadrnice: Club Swan 50

Luksuzne potovalne jadrnice: Amel 50

Večtrupne jadrnice: Neel Trimarans 51 (zastopnik za slovenijo Burin Boats, https://www.burinboats.com/sl/, tel.: +386 31 643 033)

Posebne jadrnice: Bénéteau Figaro 3 (zastopnik za slovenijo Burin Boats, https://www.burinboats.com/sl/, tel.: +386 31 643 033)

Ponedeljek 22 Jan 2018

Včeraj ob 17:45 uri (UTC) je ekipa Sun Hung Kai/Scallywag prečkala ciljno črto pred Hong Kong-om in osvojila zmago na četrti etapi letošnje regate Volvo Ocean Race.

Za ekipo in skiperja Davida Witta je to zgodovinska zmaga. Iz avstralskega Melbourna so najhitreje pripluli v domače mesto Hong Kong. Kljub temu, da so imeli za vodilnimi velik zaostanek vse do področja Doldrums, so v ključnem trenutku sprejeli pravo taktično odločitev in prehiteli celotno floto in se zavihteli na vodilno pozicijo. Kot prvi so zapluli proti zahodu, medtem ko so ostali nadaljevali plovbo proti severu, kjer so si obetali močnejših vetrov. Zaradi krajše poti proti cilju, so si priborili ključno prednost, ki so jo vse do cilja le še povečevali. Nikakor ne smemo pozabiti, da jim je en član posadke padel v morje, a so ga k sreči hitro rešili in nadaljevali plovbo.

"Bil sem presenečen, kako dobro smo pluli zadnje dni etape. Imeli smo dokaj veliko prednost pred ostalimi. Kljub temu, da je skoraj tretjina skopnela, smo se držali svojega načrta in naredili, kar smo mislili, da je prav. In izkazalo se je da smo imeli prav. Vsaka ekipa mora biti prepričana sama vase in svoje sposobnosti. Ta zmaga nam bo vlila veliko zaupanja. Še vedno se učimo in postajamo vse boljši. Nad zmago naše ekipe je bil navdušen tudi g. Seng Huang Lee, ki nas sponzorira zadnjih nekaj let. Zmaga na domači etapi, pred domačim občinstvom, bo dobra podlaga za nadaljnje sodelovanje.", je povedal David Witt, skipper ekipe Scallywag.

Drugo mesto si je zagotovila ekipa Dongfeng. Vestas, ki je plula na drugem mestu, je moral z etape odstopiti zaradi trka v ribiško ladjo (več o tragični nesreči na tej povezavi). Tretje mesto z zaostankom slabih 7 ur za zmagovalcem si je priborila ekipa AkzoNobel. Sledila jei je ekipa MAPFRE. Kot peta je priplula ekipa Brunel, še uro kasneje pa ekipa Turn the Tide on Plastic.

Regata Volvo Ocean Race se nadaljuje 27.1.2018 ob 14.00 uri po lokalnem času (6.00 UTC). s priobalno regato pred mestom Hong Kong. Dan kasneje bo potekala regata okrog otoka Hong Kong. Obe regati skupaj bosta šteli kot ena priobalna regata. Šesta etapa regate iz Hong Konga proti Aucklandu v Novi Zelandiji se bo pričela 7.2.2018.

Prihodi v cilj 3. etapa

  Mesto Ekipa Čas  
  1.  Sun Hung Kai/Scallywa  17.45.42 UTC   
  2. Dongfeng 20.33.22 UTC   
  3. AkzoNobel 00.21.16 UTC   
  4. MAPFRE 01.51.10 UTC   
  5. Brunel 04.00.56 UTC   
  6. The Tide on Plastic  04.54.00 UTC   
  7. Vestas odstop  

 

Trenutni rezultati po štirih etapah:

  Mesto Ekipa 1.etapa 2. etapa 3. etapa 4. etapa Bonus točke Skupaj  
  1.  MAPFRE 7  14 4 2 33  
  2. Dongfeng 5 6  12  6 0 29  
  3. Vestas 5 10  0 1 23  
  4. Sun Hung Kai/Scallywag 3 2  6  7 1 19  
  5. Brunel 2 4 8  3 0 17  
  6. AkzoNobe 3  2  5 0 14  
  7. The Tide on Plastic  4  2 0 8  

 

Sobota 20 Jan 2018