Zadnje iz eTrgovine

719.20€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

Meseca maja v Portorož po 9 letih zopet prihaja jadralski spektakel RC44.

Letošnje leto bo že dvanajsto v pokalu RC44. Po dolgih devetih letih si bomo ta navtični spektakel lahko ogledali v Sloveniji. Med 9. in 13. majem bo tekmovanje potekalo v Portorožu.

Po dveh zaporednih zmagah v pokalu RC44 ekipe CEEREF, katere lastnik je slovenski poslovnež in jadralec Igor Lah, se spodobi, da se ena tekma pokala odvija v slovenskih vodah. Po objavi letošnjega koledarja tekmovanj je Igor Lah povedal: »Gostovanje dogodka v tem modernem jadralskem razredu je izjemno pomembno za vsakega gostitelja. Še posebej bo pomemben za slovenski Portorož. Razred RC44 je že od samega začetka tesno povezan s Slovenijo. Plovilo je sooblikoval slovenski navtični arhitekt Andrej Justin s svetovno znanim jadralcem in navtičnim arhitektom Russell Coutts. V začetku tekmovanja v tem razredu, je Portorož že gostil dva dogodka. In po devetih letih sem zelo vesel, da se vračamo v Slovenijo.«

Na tekmovanju bodo poleg jadrnice CEEREF, slovenskega jadralca Igorja Laha, nastopili tudi drugi slovenski jadralci toda na jadrnicah, ki plujejo pod tujimi zastavami. Ena izmed njih je tudi jadrnica Nika, ki je v lasti Rusa Vladimirja Prosikhina. V posadki so kar trije vrhunski slovenski jadralci. Med njimi je Tomaž Čopi, trener slovenske jadralske posadke Tina Mrak-Veronik Macarol, finalist izbora Skipper Leta 2017, ter vrhunski jadralec. Drugi član, ki ga ne smemo pozabiti omeniti je prav tako vrhunski slovenski jadralec Mitja Margon, kot tretji pa v ekipi jadra tudi Iztok Knaflec. Tudi ta rusko-slovenska posadka se že lahko pohvali z zmago v razredu RC44. Na najvišjo stopnico so stopili leta 2015.

Slovenski jadralci na jadrnici Nika: Tomaž Čopi, Iztok Knafelc, Toš Skrt Golja in Mitja Margon (z leve proti desni); Foto: Matrioshka Sailing

V ekipi Nika bo pred Portorožem nastopal tudi Tomaž Čopi, slovenski jadralec in trener. O tekmovanju smo mu postavili nekaj vprašanj.

Kakšno tekmovanje je RC44?

»RC44 je One Design vrsta tekmovanja. Jadrnice so narejene pri enem proizvajalcu, prav tako vsa oprema na njih. Jadra lahko izdelajo različni proizvajalci po izboru posamezne ekipe, a se morajo skladati z merami, ki so predpisana v razredu. Jadramo vsi skupaj na regati v obliki palice. Tekmovanja so štiri dni, en dan pa je namenjen uradnemu treningu! Vsak dan lahko izvedemo tudi štiri regate. Odbitkov ni. Upoštevajo se vsi nastopi. Vsaka regata pomembna. Tekmovanje v razredu se ovijajo skozi vse leto na različnih poljih v različnih državah. Letno se organizira do pet tekmovanj!"

Kako bo nastopati pred domačim občinstvom?

»V Portorožu bo definitivno težje jadrati. Vsaj v domačih vodah je najtežje!"

Kako bodo potekale priprave na tekmovanje pred Portorožem?

"Kot sem že prej povedal. Ker je RC44 zelo strog s pravili. Treniramo lahko dan pred uradnim treningom. To je v torek. V sredo je uradni trening. V četrtek pa prvi dan tekmovanja. To velja za vse!"

Kateri dnevi tekmovanja bodo najbolj zanimivi?

"Vsekakor od četrtka naprej bo vsak dan zanimivo! Mogoče najbolj pa nedelja, ko je podelitev in razglasitev zmagovalca."

Program tekmovanj v razredu RC44 za leto 2018

  • 28.02. – 04.03.2018 - RC44 Calero Marinas Cup 2018 – Arrecife, Lanzarote, Kanarski otoki, Španija
  • 09.05. – 13.05.2018 - RC44 Portorož Cup – Portorož, Slovenija
  • 27.06. – 01.07.2018 - RC44 Marstrand Cup – Marstrand, Švedska
  • 26.09. – 30.09.2018 - RC44 Cascais World Championship – Cascais, Portugalska
  • 14.11. – 18.11.2018 - RC44 Valletta Cup – Valletta, Malta

Petek 05 Jan 2018

Ponedeljek, 8.1.2018

V Hong Kongu premočni vetrovi onemogočajo izvedbo tekmovanja. 

Finalne plove letošnjega svetovnega prvenstva v razredu 29er v Hong Kongu je doslej zaznamoval premočen veter za jadranje. Po tem, ko so jadralci včeraj ostali na obali zaradi premočnega vetra, so danes uspeli odjadrati le en plov, drugega pa so morali organizatorji že prekiniti, saj je veter pihal z vedno večjo močjo. Upamo na boljše razmere jutri, ko se bosta v zadnji dan finalnih plovov Rok Verderber in Klemen Semelbauer podala z 9. mesta, kamor sta se uvrstila skupno po današnji regati.

Novozelandca Francesco Kayrouz in Jackson Keon sta danes prevzela vodstvo ter na drugo mesto potisnila domačina Caluma Gregorja in Jona Crawforda, na tretjem mestu pa sta pristala Francoza Benjamin Jaffrezic in Leo Chauvel.

Petek, 5.1.2018

Po današnjem odličnem jadranju na svetovnem prvenstvu razreda 29er v Hong Kongu, ko sta v prvem plovu zmagala ter nato nanizala še 6., 3. in 5. mesto, sta se Rok Verderber in Klemen Semelbauer​ zavihtela na skupno 6. mesto z majhnim zaostankom za najboljšimi, saj ju do stopničk loči le 5 točk.

Trenutno vodi domača posadka, v kateri jadrata Calum Gregor in Joan Crawford, na drugem mestu sta Francesco Kayrouz in Jackson Keon iz Nove Zelandije, na tretjem pa Francoza Theo Revil in Gautier Guevel. Sledijo trije dnevi finalnih plovov, Rok in Klemen bosta jadrala v zlati skupini.

Četrtek, 4.1.2018

Organizatorji so danes izpeljali prve 4 kvalifikacijske plove svetovnega prvenstva v razredu 29er v Hong Kongu, kjer so – po včeraj ekstremnih – tudi danes vladali zelo težki pogoji za jadranje z ogromnim valom in s sunki vetra do 30 vozlov hitrosti, zaradi česar je prvi dan zaznamovalo prevračanje jadrnic. Rok Verderber in Klemen Semelbauer sta se v prvem plovu zvrnila, ko sta bila na 5. poziciji, ter nato končala 20., nato sta v dveh plovih prijadrala prek ciljne črte na 3. mestu, v zadnjem plovu pa sta se zvrnila, ko sta bila na 2. poziciji, ter končala 7. Skupno sta prvi dan končala na 13. mestu med 58 najboljšimi posadkami razreda 29er na svetu.

Jutri ju čakajo še štirje kvalifikacijski plovi, nato pa se posadke razdelijo v zlato in srebrno skupino za finalne plove.

Vir: JZS.si; Foto: RHKYC/Isaak Lavrence

Četrtek 04 Jan 2018

 

Kadar kupujemo plovilo, pri katerem lahko izbiramo med enim ali dvema pogonskima motorjema, smo v dilemi, katera odločitev je boljša. Kupiti en motor ali dva s polovično močjo. Vsaka od izbir ima svoje prednosti in slabosti.

V zadnjih letih postajajo izvenkrmni motorji vse bolj popularni. Lažje jih je vzdrževati ali zamenjati. Plovila ki v dolžino merijo več kot 6 m danes ponujajo možnost vgradnje enega ali dveh izvenkrmnih motorjev. Podobna je tudi odločitev pri plovilih z vgrajenimi motorji, ki merijo med 7 in 12 m. Pri nekaterih plovilih preprosto nimamo izbire. Manjša plovila na krmnem zrcalu nimajo dovolj prostora za pritrditev dveh izvenkrmnih motorjev in smo se prisiljeni odločiti za vgradnjo enega močnejšega motorja. Prav tako nismo v dilemo, kadar kupujemo plovilo, katerega oblika trupa je katamaranska. Tu je izbira zopet enostavna, namreč pametneje je izbrati dva motorja manjših moči. Prav tako je pri novejših plovilih, dolgih preko 12 m in so namenjena vgradnji izvenkrmnih motorjev. Tudi tu ni izbire. Odločiti se moramo za dva, lahko tri ali celo štiri izvenkrmne motorje. V dilemo najpogosteje pridemo pri plovilih z obliko trupa v obliki črke V, ki merijo med 7 in 12 metri.

Kaj pravi teorija?

V teoriji je cena enega izvenkrmnega motorja nižja od dveh s polovično močjo. Poraba goriva bi morala biti manjša, največja dosežena hitrost višja. Pa poglejmo koliko teorije drži v praksi.

Cena

  Motorji 2 motorja 1 motor  
  Suzuki 1 x 300 KM ali 2 x 150 KM 27.580,00 EUR 23.440,00 EUR  
  Suzuki 1 x 200 KM ali 2 x 100 KM 20.610,00 EUR 16.500,00 EUR  
  Suzuki 1 x 140 KM ali 2 x 70 KM 17.180,00 EUR 12.240,00 EUR  
  Yamaha 1 x 300 KM ali 2 x 150 KM 26.980,00 EUR 24.490,00 EUR  
  Yamaha 1 x 200 KM ali 2 x 100 KM 19.980,00 EUR 16.250,00 EUR  
  Yamaha 1 x 150 KM ali 2 x 80 KM 18.980,00 EUR 13.490,00 EUR  
  Mercury 1 x 300 KM ali 2 x 150 KM 27.020,00 EUR 21.250,00 EUR  
  Mercury 1 x 200 KM ali 2 x 100 KM 20.200,00 EUR 16.530,00 EUR  
  Mercury 1 x 150 KM ali 2 x 80 KM 18.920,00 EUR 13.060,00 EUR  

*Cenik uradnih uvoznikov v Sloveniji na dan 3.1.2018 (Suzuki - As Boats, Yamaha – KMC, Mercury - Jucca Nautica)

Če primerjamo cene enega motorja v primerjavi z dvema polovične moči, teorija drži. Motorji večjih moči so cenejši. Prav tako se moramo zavedati dodatnih stroškov, ki so povezani s tem ali imamo en motor ali dva. Ena vgradnje enega motorja je nižja od vgradnje dveh. Nižja je cena kontrol enega motorja, kot dveh in cenejše je vzdrževanje. Cena servisa enega motorja je praktično polovico cenejša kot servis dveh manjših motorjev.

Prednosti in slabosti

  2 motorja 1 motor
Cena  
Vzdrževanje  
Varnost in zanesljivost
Najvišja hitrost plovbe
Potovalna hitrost  
Čas do izglisiranja
Manevriranje
Poraba goriva  
Navor na plovilo

Varnost in zanesljivost

Izvenkrmni motorji so v zadnjih desetletjih postali zelo zanesljivi. Kljub temu, da je potrebno imeti na vsakem plovilu rezervni vir pogona, pa naj bodo to vesla ali pomožen manjši motor, je odločitev seveda enostavna. Bolje je imeti dva manjša motorja, kot enega močnejšega. Če en motor odpove, še vedno lahko plujemo z drugim. Pri manjših in lažjih plovilih je celo možno, da bomo z enim samim prav tako glisirali kot z dvema. Plovilo bo sicer počasneje izglisiralo in hitrost plovbe bo nižja, a še vedno bo na zalogi dovolj moči za plovbo do bližnje luke ali sidrišča.

Hitrost plovbe

Teoretično bi morala hitrost plovbe z enim motorjem biti večja kot z dvema zaradi manjšega upora. V vodi je le en menjalnik in en propeler. Prav tako je teža dveh manjših motorjev večja kot teža enega z dvojno močjo. Večja teža zmanjšuje najvišjo hitrost plovbe in povečuje porabo goriva. Na testu enakega plovila z vgrajenim enim motorjem Yamaha 300 in dvema Yamaha 150, je plovilo z dvema motorjema doseglo najvišjo hitrost plovbe  43,87 vozla, medtem ko je z enim motorjem doseglo najvišjo hitrost 42,65 vozla.

Čas do izglisiranja

Teoretično bi moral biti čas do izglisiranja plovila z vgrajenima dvema motorjema krajši od časa potrebnega za izglisiranje z enim motorjem. Dva propelerja imata namreč večjo površino od enega propelerja. Upor je sicer večji, a je pri manjših hitrostih njegov upliv na hitrost manjši. Na testu se je teorija izkazala za resnično. Pri uporabi enakega plovila z nameščenima dvema motorjema z močjo 115 KM in enim z 250 KM, je plovilo z dvema do izglisiranja potrebovalo 5,57 sekunde, z enim pa 8,97. Na drugem je različica z dvema 150 KM motorjema potrebovala 5.03 sekunde z enim 300 KM pa 5,87 sekunde.

Poraba goriva

Če želimo z enako količino goriva prepluti čim večje število navtičnih milj, je odločitev enostavna. Odločiti se moramo za en motor. Ima manjši upor v vodi in manjšo težo, ker pripomore k zmanjšani porabi. Na testu je plovilo z enim 300 KM motorjem pri potovalni hitrosti 25 vozla v eni uri porabilo 33,52 litra goriva pri različici z dvema 150 km motorjema pa je poraba znašala 36 litrov.

Manevriranje

Manevriranje plovila z dvema motorjema je lažje kot z enim. Enostavnejše je obračanje na mestu, manevriranje v ozkih pristaniščih, pristajanje in izplutje. Kadar namestimo dva motorja, ima en desno in drugi levo rotacijo. Na ta način se izniči navor, s katerim motor deluje na plovilo. Pri namestitvi enega motorja navor deluje na plovilo v obratni smeri rotacije propelerja. Navor moramo kompenzirati z volanom ali s hidravličnimi stabilizatorji, če so ti nameščeni na plovilu. 

Pogoji na testu

Plovilo

  • Sportsman® Heritage 251
  • Dolžina: 7,67m
  • Št. oseb na krovu: 2
  • Temperatura zraka: 21 C
  • Veter: 8-12 vozlov
  • Rezervoar goriva: 290 l (580 l celotna prostornina) 

1 motor: 

  • Motor: Yamaha F300 CA
  • Teža z motorjem: 2.563,50 kg

2 motorja

  • Motor: Yamaha F150XA + Yamaha LF150XA
  • Teža z motorjema: 2.765,00 kg

Testiranje

Testiranje je potekalo z dvema identičnima ploviloma Sportsman 251 CenterConsole, ki sta se razlikovali zgolj v opremi motorjev. Na enem je bil nameščen en motor z močjo 300 KM, na drugem pa dva motorja z močjo po 150 KM. V času testa sta imeli obe plovili do polovice napolnjen rezervoar z gorivom, katerega prostornina znaša 580 l. Na obeh plovilih sta bila dva člana posadke. Pihal je zmeren veter s hitrostjo med 8 in 12 vozli. Morje je bilo zelo malo vzvalovano. Test je izvajala neodvisna organizacija Marine-Connection, ki izjava navtična testiranja.

Najprej si poglejmo porabo goriva. V navtiki običajno govorimo o porabi goriva na časovno enoto oziroma litrih na uro. A to ni merodajen podatek. Naprimer če rečemo, da plovilo porabi 5 l/h nam to ne po ve nič, ker ne vemo pri kakšni hitrosti plovbe. Poraba goriva je seveda odvisna od hitrosti plovbe, a ne narašča s hitrostjo plovbe. Najmanjša je pri majhnih hitrostih in nato narašča do izgliseranja. Pri izgliseranju se zmanjša, je optimalna pri potovalni hitrosti plovila, nato pa zopet narašča vse do največje hitrosti plovbe, kjer je poraba najvišja. Zato je pametno, da govorimo o porabi goriva na prepluto miljo ali o številu navtičnih milj, ki jih lahko preplujemo z enim litrom goriva.

Poglejmo tabeli porabe goriva pri enem 300 KM motorju in dvema 150 KM motorjema.

Pri plovbi z majhnimi hitrostmi med 4 in 10 vozli ugotovimo, da je poraba enega samega motorja manjša kot poraba dveh. Razlika je okrog 20-25%, kar je sorazmerno veliko. Pri potovalnih hitrosti, ko motorji delujejo na optimalnih obrati so razlike majhne. Poraba goriva pri enem samem motorju je še vedno nekoliko manjša kot pri dveh, a razlika je le 5-8%. Ko pritisnemo plin do konca, pa se prednost enega motorja pred dvema zopet poveča. Poraba je zopet manjša za 20-25%.

Kot smo predvidevali, pa je pri pospeševanju prednost na strani dveh motorjev. Za doseganje potovalne hitrosti 26 vozlov, ki je bila pri tej konfiguraciji idealna, je gliser z enim motorjem potreboval 5,87 sekunde, medtem ko gliser z dvema le 5,03 sekunde.

TEST: 2x150 KM in 1x300 KM

1 motor   2 motorja
Obrati  Hitrost Poraba Doseg Poraba
1/min kn l/h nmi/l l/nmi
1000 4,6 4,92 0,93 1,08
1500 6,6 7,95 0,83 1,20
2000 7,6 13,25 0,58 1,72
2500 11,2 19,68 0,57 1,75
3000 13,7 23,85 0,57 1,75
3500 22,3 33,31 0,67 1,49
4000 27,2 43,53 0,62 1,61
4500 31,2 56,78 0,55 1,82
5000 35,3 71,54 0,49 2,04
5500 38,8 89,33 0,43 2,33
5900 42,5 98,79 0,43 2,33
 
Obrati  Hitrost Poraba Doseg Poraba
1/min kn l/h nmi/l l/nmi
1000 4,3 6,06 0,72 1,39
1500 6,1 9,84 0,62 1,61
2000 7,6 15,14 0,50 2,00
2500 9,8 24,22 0,40 2,50
3000 16,3 29,14 0,56 1,79
3500 22,4 35,96 0,62 1,61
4000 27,5 46,93 0,58 1,72
4500 31,3 58,29 0,54 1,85
5000 35,4 72,29 0,49 2,04
5500 39,4 93,87 0,42 2,38
6100 43,7 121,12 0,36 2,78
Čas za pospešitev od 0-26 vozlov:  5,87 s   Čas za pospešitev od 0-26 vozlov: 5,03 s

 

Četrtek 04 Jan 2018

Simone Branchesi je včeraj objavil videoposnetek izplutja katamarana v neprimernem vremenu.

V prvih dneh novega leta so ob zahodni italijanski obali pihali močni zahodni vetrovi. Visoki valovi so nakazovali, da plovba v takšnih pogojih ni varna. Posadka katamarana je kljub temu izplula iz pristanišča Ercolano v Neapeljskem zalivu. Takoj, ko so zapluli mimo valobrana luke, so se pričele težave. Katamaran so valovi obrnili bočno in krmar je izgubil nadzor nad plovilom. Trčili so v valobran luke. Močno poškodovano plovilo so valovi kasneje naplavili na obalo. Od njega ni ostalo prav veliko.

Videoposnetek nezgode:

Vir:  FB - Simone Branchesi

Četrtek 04 Jan 2018

Trenutna situacija: 19.1.2018 ob 10.00

Vse ekipe zopet na ekranih. Pozicije so znane, vrstni red praktično brez sprememb. Najhitrejša ekipa je še vedno Sun Hung Kai/Scallywag. Do cilja jih loči le še 170 nmi. Plujejo s hitrostjo okrog 20 vozlov. Zato jih v Hong Kongu pričakujemo v večernih urah. 50 nmi za njimi pluje ekipa Vestas in še 20 več ekipa Dongfeng. Te tri ekipe bodo tudi na stopničkah, če se ne bo zgodilo kaj nepričakovanega. Ostale ekipe zaostajajo me 130 in 250 nmi.

»Mislim, da smo se pametno odločili za prikrito plovbo. Za nekatere naše navijače bi bilo nevarno, če bi vedeli, kako blizu smo si bili. Lahko bi doživeli srčni infarkt. Smo spredaj in vodimo, a prednost je zelo majhna. Večino četrte etape nismo zaupali našim programom za napoved vremena. Sedaj jim moramo, kajti pravijo, da bomo v cilju eno uro in pol pred ekipo Vestas. Navijači v Hong Kongu. Držite pesti za nas.«, je dejal David Witt z jadrnice Sun Hung Kai/Scallywag.

Do cilja bodo jadralci morali pravočasno spremeniti smer plovbe zaradi otokov, ki jih čakajo v ožini Luzon. Izogniti se bodo morali številnim žepom brezvetrja. Ena sama napaka lahko pomeni izgubo dobrega mesta. Vodilne lahko v cilju pričakujemo med 16.00 in 20.00 (UTC) medtem, ko bodo zadnje tri ekipe v cilju v soboto zjutraj med 02.00 in 7.00 (UTC).

  Mesto Ekipa Razdalja do cilja  
  1.  Sun Hung Kai/Scallywag  175,00 nmi  
  2. Vestas  +52,2 nmi  
  3. Dongfeng   +73,8 nmi  
  4. AkzoNobel +129,8 nmi  
  5. MAPFRE +207,1 nmi  
  6. Brunel +249,8 nmi  
  7. Turn The Tide on Plastic +253,2 nmi  

Četrtek,18.1.2018 ob 10.00

500 nmi pred ciljem jadrnice izginjajo z zaslonov druga za drugo. Včeraj je možnost prikrite plovbe izkoristila ekipa Dongfeng. Danes se je zopet pojavila na ekranu na drugem mestu za ekipo Vestas. Na katero mesto je v resnici  priplula ni jasno, saj je vodilna ekipa Sun Hung Kai/Scallywag ponoči izkoristila možnost in se skrila pred sotekmovalci. Danes dopoldne so enako storile še ekipe Vestass, Brunel in AkzoNobel. Trenutno vidimo samo pozicije treh preostalih jadrnic. Ekipa Dongfeng je trenutno na prvem, MAPFRE na drugem zaostaja 70 nmi na tretjem pa pluje ekipa Turn The Tide on Plastic, ki ima 120 nmi zaostanka.

Vodilna ekipa Scallywag je imela 890 nmi prednosti pred ostalimi, preden je izginila z ekranov. Njeno pozicijo bomo zopet videli ob 13.00 uri. Ekipa Dongfeng se je na zaslonih pojavila včeraj okrog 20.00 ure (UTC). Zapluli so bolj južno, kjer plujejo tudi najhitrejše ekipe. Svoj zaostanek za ekipo Vestas so v 12 urah zmanjšali za 10 nmi.

»Poudarek je bil na hitrosti. Pluli smo hitro in učinkovito, kot je le bilo možno.  Okoli nas ni bilo drugih plovil, da bi se lahko primerjali. Hoteli smo pluti hitreje in pametneje od naših nevidnih nasprotnikom. Stalno smo premlevali prednosti in slabosti plovbe z vetrom. Hoteli smo pluti čim hitreje proti cilju in se nismo uspeli primerjati z ostalimi. Stalno smo iskali najmočnejše vetrove. Ker se je ekipa Dongfeng skrila, nismo imeli plovila s katerim bi se lahko primerjali. Ko so se zopet pojavili na ekranih smo ugotovili, da plujemo dobro. Vse ure potenja za navigacijsko mizo in pregledovanje satelitskih slik, se je obrestovalo. Naslednja dva dni bomo imeli še nekaj težav z vremenom. Pot mimo Filipinov v Južno Kitajsko morje odpira številne možnosti. Sprejeti bomo morali nekaj pomembnih odločitev. Flota se deli na dva dela in sedaj, ko se približujemo cilju, se napetost se stopnjuje.«, je zapisal navigator ekipe Vestas, Simon Fisher.

Sreda, 17.1.2018 ob 10.00

Ekipa Sun Hung Kai/Scallywag povečuje svojo prednost. Zadnjih 24 ur jim uspeva pluti s hitrostjo, ki je vedno 1 vozel višja od ostalih tekmecev. Do cilja v Hong Kongu jih trenutno loči manj kot 100 nmi. Pred drugo uvrščeno ekipo Vestas so svojo prednost povečali že na 95 nmi. Ekipa Dongfeng, ki je plula ne tretjem mestu z zaostankom 15 nmi za ekipo Vestas, je v jutranjih urah (lokalno) izkoristila možnost in zaplula v prikritem načinu plovbe in skrila svojo pozicijo pred ostalimi. Na ekranih se bodo ponovno pokazali ob 19.00 (UTC) oziroma jutri zjutraj po lokalnem času.

Stealth mode

"Stealth mode" je prikrit način plovbe. Vsaka ekipa lahko enkrat v posamezni etapi uporabi možnost prikrite plovbe. To pomeni, da se njena pozicija ne prikazuje na zaslonih ostalih plovil 24 ur od pričetka plovbe v prikritem načinu. Ekipe jo običajno uporabijo, preden izvedejo taktično spremembo plovbe, da jih tekmeci ne bi mogli posnemati. Možnost je smiselno uporabiti le kadar se jadrnice med seboj ne vidijo.

Kljub temu, da ima David Witt skoraj 100 nmi prednosti pred ekipo Vestas, pa vseeno prizna, da je še vedno pod pritiskom: »Če bo na naslednjih treh poročilih pozicij plovil, naša prednost ostala enaka, potem smo v dobri formi. Ekipa daje vse od sebe. Imeli smo zelo težke pogoje z visokim morjem, a smo se trudili.«

Severozahodno od flote je področje šibkih vetrov. Vsi ekipe so se odločile, da z vetrom zaplujejo nekoliko bolj proti jugu in se izognejo področju.

»Kot kaže ima ekipa Scallywag četrto etapo pod kontrolo. Seveda, če se nič ne zgodi. Zelo dobro so jadrali in kot kaže bodo prvi pripluli v domače mesto. Prepričan sem, da bodo vsi praznovali. Mi imamo do cilja še tri dni plovbe. Trudimo se obdržati prednost pred zasledovalci. Ekipa Brunel in Turn the Tide on Plastic za nami ne zaostajata veliko.«, je sporočil Xabi Fernandaz,  skiper vodilne ekipe v skupnem seštevku, ki pluje na trenutnem četrtem mestu. Cilj, da osvoji četrto etapo, je že opustil. Trenutno se trudi, da obdrži prednost pred zasledovalnimi plovili.

Video: Kako sredi oceana posnameš fotografijo iz zraka

Torek, 16.1.2018 ob 10.00

Po 14 dneh plovbe in prehodu področja Doldrums, so se razdalje med plovili povečali. Ekipa Sun Hung Kai/Scallywag na prvem mestu pluje s prednostjo 70 nmi pred ekipo Vestas. Ekipa Dongfeng je včerajšnji zaostanek zmanjšala in se s četrtega zavihtela na tretje mesto. Ekipa Akzonobel, je nekoliko zaostala in eno mesto izgubila. Španska ekipa MAPFRE v tej etapi ne pluje enako dobro kot v predhodnih treh. Na trenutnem petem mestu imajo že 166 nmi zaostanka za vodilno ekipo. Še slabše plujeta ekipi Turn the Tide on Plastic in Brunel. Njun zaostanek že znaša preko 200 nmi. V zadnjih 24 urah sta ga sicer nekoliko zmanjšali.

Vse ekipe plujejo v konstantnih vetrovih, ki jih bodo ponesli v cilj v Hong Kongu, ki ga bodo po predvidevanjih dosegli v petek. Prepluti morajo še slabih 1400 nmi.

Vodilna ekipa Scallywag je imela včeraj nekaj težav. Večkrat so zapluli v področje oblačnega vremena, kjer so padli v žepe brezvetrja. Hitrost plovbe je padle in izgubili so približno 10 nmi prednosti pred zasledovalci. Ovire so trenutno že za njimi in zopet plujejo s hitrostmi okoli 20 vozlov.

»V ekipi vlada nervoza. Smo v vodstvu in pred zasledovalci imamo le 70 nmi prednosti. Stalno pogledujemo na poročilo pozicij plovil.« je zapisala Libby Greenhalgh, navigatorka ekipe Scallywag.

»Vsi smo bili prisiljeni, da se odločimo po kateri strani številnih otokov bomo pluli. Možnosti je bilo več. Ali pluti z vetrom južno in počasneje ali bolj severno in hitreje.«, je zapisal Simon Fisher navigator ekipe Vestas, sedaj ko so prepluli večino otokov Mikronezije.

Video: MOB na jadrnici Sun Hung Kai/Scallywag

Ponedeljek, 15.1.2018 ob 14.00

MOB na jadrnici Sun Hung KAi/Scallywag

Danes se je ekipi Scallywag pripetila nevarna nesreča. Pri menjavi jader je člana posadke Alexa Gougha vrglo v morje.

Ekipa Scallywag je plula v vetrovih, ki so dosegali hitrosti med 15 in 20 vozli. Med menjavo jader, se je velik val prelil preko palube in Alexa odnesel v morje. Ekipa je reagirala izjemno hitro in pričela z reševanjem jadralca. Za manever so potrebovali vsega sedem minut in Alex je bil zopet na krovu. Po zaključeni akciji so se vrnili v regato in obdržali svojo prednost pred ostalimi.

"Šel je na premec plovila, jaz sem krmaril. Prišlo je visoko morje. Val ga je dvignil in vrgel z jadrnice, kot konj s svojega hrbta. Važno je, da smo ga rešili in potegnili nazaj na krov. Vsi smo videli, kako nevarna situacija je, kadar je človek v vodi. Tudi če je sončen dan in pihal le 18 vozlov vetra. Nikakor si tega ne želimo početi ponoči v 20 vozlih vetra. ", je dejal David Witt, skiper ekipe.

Alex Gough ni imel na sebi ne varnostnega jopiča, niti ni bil pripet na jadrnico. Preden se je odpravil na premec, bi moral posadko obvestiti, kam gre in kaj bo naredil.

"Moje početje je bilo prav nespametno. Srečo imam, da je bila ekipa zbrana. Jadrnico so takoj obrnili in pričeli z reševanjem. Sedaj sem dobro. Nič mi ni. Priznam, da sem bil prestrašen... a sedaj že plujemo naprej."; je povedal Alex Gough, ko so ga sojadralci potegnili nazaj na krov.

Ekipo je manever stal nekaj milj. Še vedno imajo prednost pred ostalimi. Do cilja jih loči še dobrih 2000 nmi.

Video: Dnevno dogajanje na Pacifik

Ekipa Sun Hung Kai/Scallywag, ki je še pred dnevi plula na zadnjem mestu, je svoje vodstvo na poti proti Hong Kongu še utrdila. Pri plovbi mimo Salomonovih otokov so imeli najbolj zahodno pozicijo, ki so jo znali dobro unovčiti. Pred drugo uvrščeno ekipo AkzoNobel imajo 18 nmi prednosti. V vodilni skupini plujeta še ekipi Dongfeng in Vestas, ki imata 22 oziroma 42 nmi zaostanka. Ekipa MAPFRE, ki trenutno vodi v skupnem seštevku, v tej etapi ne najde pravega orožja za napad na vodilne pozicije. Na petem mestu plujejo z zaostankom 133 nmi. Zadnji dve ekipi, Turn the Tide on Plastic in Brunel zaostajata še dodatnih 30 nmi.

A na Pacifiku ne poteka vse gladko. Med menjavo jadra je eden izmed članov ekipe Scallywag padel v morje. K sreči ga je ekipa uspela rešiti iz morja v vsega sedmih minutah. Trenutno več informacij o dogodku še nismo prejeli z jadrnice. Takoj, ko bodo na voljo, jih bomo objavili.

Po dvanajstih dneh plovbe ekipa Scallywag vodi floto proti cilju v Hong Kongu. Plujejo v stabilnih vetrovih severovzhodnih smeri, ki pihajo s hitrostmi med 20 in 25 vozli. Hitrost plovbe znaša med 19 in 23 vozli in je praktično enaka hitrosti približevanja cilju (VMG Velocity Made Good)), saj premci jadrnic kažejo proti cilju. Ekipa Scallywag je približno 70 nmi bolj zahodno kot ostale ekipe a pluje tudi 100 nmi bolj južno.

Ekipa Vestas je izgubila nekaj milj glede na vodilno jadrnico Scallywag. Zaradi številnih koralnih grebenov pred njimi, so morali prečiti in zapluti bolj južno.

"Končno plujemo v stabilnih vetrovih. Hitrost plovbe je okrog 20 vozlov in imamo občutek, da se približujemo cilju. Področje Doldrums nas je držalo v svojih krempljih predolgo časa. Nestabilna atmosfera in temperature prek 30 stopinj, so idealne za oblikovanje neviht. Ves čas smo se morali ukvarjati z kumulus oblaki. Ovirali so našo plovbo skozi atole Mikronezije. 600 nmi plovbe je bilo izjemno zahtevnih za navigacijo in razlog za pomanjkanje spanja.", je zapisal Simon Fisher z jadrnice Vestas.

Sobota, 13.1.2018 ob 11.00

Prehod skozi področje Doldrums je bil naporen za celotno floto. V brezvetrju so se zadržali zadnjih pet dni in prepluli zgolj 700. Povprečna hitrost plovbe je bila 140 nmi na dan ali 5,5 nmi na uro.

Pod krovom je bilo kot v pečici. Tudi na krovu je bila vročina neznosna. Vetra praktično ni bilo. Vreme je bilo nepredvidljivo. Tu in tam so se  po nebu preganjali oblaki. Včeraj so se muke jadralcev končale. Zapihali so severovzhodni vetrovi in premci plovil končno kažejo proti cilju. Hitrosti plovbe se povečujejo in vremenska napoved je spodbudno. Od tu najprej bo šlo na bolje.

"Sedaj ko smo izpluli iz Doldrums, delujejo jadrnice dve toni lažje. Vetrovi so stabilni in dosegajo hitrosti okoli 10 vozlov. To je povsem drug svet. V takem lahko preživimo. Ne vem koliko vročine bi lahko še prenesli, preden bi se nam zmešalo." je zapisal Amory Ross,  novinar na jadrnici Vestas.

"Plujemo v severovzhodnih vetrovih, ki pihajo s hitrostmi 10-15 vozlov. Do prvih otokov Mikronezije nas loči še 100 nmi. Tam bomo morali najti varno pot med njimi. Vse je odvisno od vetra, ki ga bomo imeli. Še vedno je veliko oblakov in pričakujemo lahko različne hitrosti vetra. Trenutno plujemo s hitrostjo 10 vozlov. Upam, da bo veter zapihal močneje in da bomo pridobili še nekaj vozlov hitrosti., so bile besede Jules-a Salter-ja, navigatorja ekipe AkzoNobel.

Četrtek, 11.1.2018 ob 10.00

Video: Četrta etapa - prvih 10 dni

Vetrovi so prišli in so stabilni. Flota se je uspela izogniti področju Doldrums in  se v zadnjem dnevu premakniti 150 nmi proti severozahodu. Trenutno piha jugozahodnik s hitrostjo okrog 10 vozlov in zadostuje za hitrosti plovbe okrog 13 vozlov. Včerajšnje napovedi se niso izpolnile. Jadrnice, ki so imele najboljše pozicije, tega niso uspele izkoristiti. Najbolje se je odrezala ekipa Vestas. Včeraj so sicer z majhnim zaostankom pluli na petem mestu, danes pa so svoja jadra nastavili najbolje in se oddaljili od glavnine. Za krmo jim pluje ekipa Akzonobel. Imajo zgolj eno miljo zaostanka. Blizu so še ekipe Dongfeng, Mapfre in Turn The Tide On Plastilc, katerih zaostanek je manjši od 10 nmi. Ekipi Brunel in Sun Hung Kai/Scallywag pa sta zaostali nekoliko več. Trenutno sta že 30 nmi za vodilno ekipo in se še borita za izhod iz Doldrumsov.

»Šest ur nebes in šest ur pekla. Včeraj smo se uspeli priključiti floti. Sistem AIS je bil poln oznak plovil. Njihove hitrosti so bile med 0 in 15 vozli v različnih smereh. Pred nami je bila fronta z oblaki iz katerih so se bliskale strele. Enako je bilo za nami. Vsi smo se trudili pluti med njimi. Oblaki so se zbirali hitro. Mi smo se znašli v pravem sendviču med oblaki. Najprej nam je šlo dobro. Pluli smo proti severu ob robu fronte, naenkrat pa nismo več uspeli izpluti iz nje. Rabili smo več kot uro, da smo našli izhod. Večino časa smo stali pri miru. K sreči v nas ni treščila nobena strela. Oblaki so naredili svoje. Vse tiste milje, ki smo jih pridobili včeraj, so šle danes v nič. Smo v slabi situaciji. Vodilne ekipe so zaplule v nove vetrove in bodo pridobile. Do konca etape je še 3000 nmi, razlika med nami pa je le 3 do 4 ure, kar pomeni, da še vedno imamo možnosti.« je povedal Libby Greenhalgh, navigator na jadrnici Scallywag.

Slika trenutnih pozicij plovil in vetra jasno prikazuje, zakaj je potrebno čim hitreje pluti proti severu, čeprav je cilj na severozahodu. Področje stabilnih vzhodnih vetrov, ki bodo floto dobesedno odnesli v cilj, je še 200 nmi severno.

Sreda, 10.1.2018 ob 10.00

V zadnjih 24 urah se je flota premaknila 40 nmi severno. Področje Doldrums jim ne prizanaša. Do nekoliko močnejših vetrov jih loči še 200 nmi. Kdaj jih bodo dosegli je zaenkrat še uganka. Zaradi šibkega vetra so se ekipe še zbližale. Trenutno je med ekipo Turn The Tide on Plastic na prvem mestu in ekipo Sun Hung Kai/Scallywag samo 12 nmi razlike.

Njaboljšo pozicijo ima trenutno ekipa Turn The Tide on Plastic. So najbolj severozahodna ekipa in so najbliže cilju. So tudi najbliže vetru, ki pa je še daleč proti severu. Če bo prišlo do spremembe vremena, bodo imeli prednost saj jih bo veter dosegel najhitreje in pobegnili bodo lahko pred tekmeci.

»Obup!«, je z eno besedo opisal situacijo na Pacifiku Xabi Martinez, skipper ekipe MAPFRE. »To je verjetno edina beseda, ki opisuje naše občutke pri plovbi skozi področje Doldrums. No vseeno stanje na jadrnici je dobro. Plujemo s hitrostmi okrog dveh vozlov in smer plovbe je znotraj 45 stopinj od smeri proti cilju. Razmere so enake za vse. Zato se ne pritožujemo preveč, temveč poizkušamo priti čim bolj severno. Prišel bo trenutek, ko bo prišel prvi sunek vetra in nato drugi in tako naprej. To nas bo potisnilo proti cilju. Moram pa priznati, da so Doldrums prav boleči.«

Situacija za David-a Witt-a na jadrnici Scallywag je nekoliko drugačna. Večino četrte etape je plul daleč za ostalimi, sedaj pa zaostaja vsega 12 nmi. Svoj zaostanek v brezvetrju bo moral še nekoliko zmanjšati. Plovila, ki so bolj severno bodo prej dosegla veter in pospešila. Če hoče nadaljevati borbo za vodilne pozicije, mora sedaj pluti izjemno dobro.

»Moramo najti prehod med sedanjo pozicijo in ciljem v Hong Kongu. Če svoj zaostanek zmanjšujemo tudi v nadaljnjih 250 nmi plovbe po tem brezvetrju, se jim bomo približali in zopet bomo v igri.«, je dejala navigatorka ekipe Scallywag, Libby Greenhalgh.

Torek, 9.1.2018 ob 10.00

Pluti ali ne pluti? To je sedaj vprašanje. V področju Doldrams vetra skoraj ni in ekipe so v 12 urah preplule zgolj 30 nmi. Počasno premikanje proti severu je močno premešalo vrstni red ekip. Na prvo mesto se je z minimalno prednostjo 2,8 nmi zavihtela ekipa Turn the Tide on Plastic. Ekipa Vestas na drugem mestu ima 2,5 nmi prednosti pred tretjo Akzonebel, na Četrtem pa pluje Brunel. Favorita letošnje regate Volvo Ocean Race ali kot jih tekmeci radi imenujejo »Rdeča čolna« sta pa zdrsnila na peto oziroma šesto mesto.

Bezvetrje v področju Doldrums ustavilo floto.

Prva plovb plovba preko področja Doldrums, ko je flota plula iz Lizbone proti Cape Townu, je bila enostavna. Vetra je bilo dovolj in ekipe so področje prečkale brez težav. Drugo prečkanje pa ne bo tako enostavno. Trenutno plujejo okrog 7 stopinj južno. Hitrost vetra in hitrosti plovbe so padle na minimum.

Skiperka Dee Caffari, ki pluje na prvem mestu je strnila svoje razmišljanje: »Če bomo ostali s floto in skupaj prečkali področje brezvetrja, bomo nestrpno čakali na prvi veter. Prej kot ga bomo dosegli, prej nas bodo vetrovi izstrelili proti cilju v Hong Kongu. Bogati bodo postali še bogatejši.«

Dee Caffari govori o stabilnih pasatih, ki jih čakajo na severni strani ekvatorja, severno od področja Doldrums. Do tam jih čaka še več 100 milj plovbe in jih ne bodo dosegli še nekaj časa. Res pa je, da bo prvo plovilo, ki bo doseglo te vetrove pospešilo in pobegnilo zasledovalcem. Po predvidevanjih bodo ti stabilni vetrovi floto ponesli vse do cilja. Zato je izjemno pomembno, da čim hitreje priplujejo do njih.

Ponedeljek, 8.1.2018 ob 21.00

Brezvetrje v področje Doldrums je poskrbelo za spremembe na vodilnih mestih. Na vrh se je zavihtela ekipa MAPFRE. Da so v vrhunski formi, so pokazali na preteklih etapah in tudi v četrti, se niso predali. Večino časa so pluli na četrtem mestu, ponoči pa so v šibkih vetrovih izkoristili priložnost in se zavihteli na vodilno pozicijo.

Zaradi šibkih vetrov se je celotna flota združila. Razlike med jadrnica so majhne. Prve tri ekipe plujejo druga ob drugi. Med njimi je le 0,5 nmi razlike. Tudi ekipa Akzonobel in Turn the Tide on Plastic zaostajata le 1,8 oziroma 3,8 nmi. Zadnji dve ekipi imata nekoliko večji zaostanek. Ekipa Brunel pluje 11 nmi za vodilno, ekipa Sun Hung Kai,/Scallywag pa je včerajšnji zaostanek, ki je znašal 54 nmi zmanjšala na 32. Kot je že v soboto povedal Simon Fisher  iz ekipe Vestas, se po v Doldrums-ih etapa pričela še enkrat.

Področje Doldrums ob Ekvatorju je značilno po daljših obdobjih brezvetrja in nenadnih in intenzivnih neviht (Več o področju Doldrums na tej povezavi)

»Zadnjih 24 ur je bilo izjemno hektičnih. Včeraj smo pluli skozi ogromno nevihto z neverjetno velikim številom strel. Konstanten lahen vetrič se je v trenutku spremenil in bili smo sredi divje nevihte. Strela je udarila v našo neposredno bližini in z vrha jambora so letele iskre. Rome, ki je med udarcem strele krmaril, je zaradi močnega poka padel po tleh. K sreči so vse elektronske naprave stale nepoškodovane. Lahko bi bilo zelo hudo. Nekateri na krovu smo bosi in nekateri celo brez majice. Trup je iz karbona, ki je dober prevodnik električne energije. K sreči smo vsi preživeli.

Trenutno vsi plujemo počasi. Kot izgleda tudi ekipe na vodilnih pozicija. Edino Scallywag se je uspele vsemu izogniti in pridobili so številne milje. Mi menimo, da plujemo dobro. Tudi poročila pozicij kažejo na to. Do vodile ekipe nas loči manj kot 30 nmi. To je lahko veliko, a ni nemogoče.

Sedaj plujemo v področju, kjer vidimo kopno (Salamonovi otoki). To nam daje pozitivno energijo. Nekateri so navdušeni nad belimi peščenimi plažami, za nekatere so to zelena drevesa, nekatere pa napaja občutek, da vedo da niso sami na odprtem morju. Slaba stran otokov v našem vidnem polju so smeti. Ogromno je plastičnih steklenic, vrečk, lesenih škatel in ribiških mrež. Prav nič smešno.«, je zapisal skipper ekipe BrunelBouwe Bekking, ki pluje na trenutnem šestem mestu.  

Nedelja, 7.1.2018 ob 10.00

Napovedi se uresničujejo. Bliže kot je flota področju Doldrums, manjše so razlike med njimi. Ekipa AkzoNobel pluje ob boku ekipe Dongfeng. Ekipa MAPFRE se je približala na vsega 3 nmi in Vestas zaostaja le še 5. Tudi zadnje tri ekipe so zaostanek zmanjšale. Zadnja Sun Hung Kai/Scallywag je zaostanek spet zmanjšala na vsega 54 nmi.

"Včeraj smo prečkali plitvine. Severno od nas je bil koralni greben, južno od nas plitvine. Prav neverjetno je, kako lahko sredi oceana globina morja s 3000 m kar naenkrat pade na 29m. Čeprav si pripravljen, da se bo to zgodilo, si presenečen in živčen. Področje moraš dobro pregledati. Zaradi razmer na morju nismo opazili spremembe barve morja. Edina sprememba, ki smo jo opazili, je bilo večje število ptic, ki so letele okoli nas. Ponoči je bilo kar nekoliko strašljivo. Kot da nas napadajo. Okrog vrha jambora je krožilo kakšnih sedem ptic. Priznati moram, da so bile zelo glasne.", je zapisala Dee Caffari z jadrnice Turn The Tide on Plastic.

Sobota, 6.1.2018 ob 20.00

V zadnjih 24 urah so jadralci zopet prepluli 400 nmi. Plujejo v Koralnem morju, zahodno od Nove Kaledonije. Razlike med ekipami so se zmanjšale. Še vedno je v vodstvu ekipa Dongfeng, skoraj ob boku pa pluje ekipa AzoNobel z miljo zaostanka. Ekipa MAPFRE se je vodilni ekipi včeraj približala že na 4 nmi, danes pa se je njihov zaostanek povečal na 8. Ekipe v ozadju so se približale in zadnja, Sun Hung Kai/Scallywag zaostaja samo še 40 nmi.

Blydden Mon in številni drugi jadralci imajo dehidrerane roke in delo na jadrnici je izjemno naporno. 

"V tasmanskem morju se je flota nekoliko razdelila in kot kaže nas bo Koralno moje zopet združilo. Plovba zadnjih nekaj dni je bila izjemno zanimiva. Stalno je vladala neka napetost in dvom v pravilno planiranje plovne poti. Po drugi strani pa smo imeli veliko mero svobode, ker je bilo možnosti več, da se zopet priključimo vodilnim. Kljub temu, da smo bili zelo optimistični glede izbire naše plovne poti mino vzhodne Avstralske obale, nismo bili dovolj hitri in ekipe ki so plule na odprtem morju, so uspele ostati v močnejših vetrovih. Zato so si izborile nekaj milj prednosti. Mi smo zadovoljni, saj smo naredili vse kar smo lahko. Pluli smo hitro in pametno. Tisti, ki so pluli po srednji poti so izgubili. Zelo sem vesel, da se naš zaostanek za vodilno jadrnico zmanjšuje. Ekipa se je navadila rutine plovbe z vetrom in manjšega števila prečenj za razliko od tretje etape, kjer smo prečili zelo pogosto. Sedaj imamo več časa za počitek in se lahko osredotočimo na dobro plovbo. Še vedno se učimo, kako pluti čim hitreje.

V naslednjih dneh bomo videli, kako se bomo prilagodili spremembi vetrov. Sedaj plujemo v stabilnih vetrovih, kmalu pa se bomo približali področju Doldrums, kjer nas čakajo bolj nestabilne razmere. Vetrovi bodo verjetno šibkejši in razlike med ekipami se bodo še zmanjšale. Vse skupaj bo izgledalo kot ponoven štart etape. Po prehodu področja Doldrums, kjer bomo zopet zapluli v stabilne vetrove, se bo etapa pričela ponovno.", je strnil dogajanje na tretji etapi Simon Fisher z jadrnice Vestas, ki ga sojadralci kličejo tudi "SiFi".

Nevarnost zaradi razlik med klasičnimi in elektronskimi kartami

Sprememba smeri plovbe ekipe Sun Hung Kai/Scallywag. Zaradi razlik med elektronskimi in klasičnimi kartami je plovba mimo koralnih grebenov izjemno nevarna. Previdnost ni nikoli odveč.

Ekipa Sun Hung Kai/Scallywag je plula najbolj zahodno v floti. Ko so se v jutranjih urah približali koralnemu grebenu Nereus v Kolralnem morju, so ugotovili, da med elektronskimi kartami in klasičnimi kartami prihaja do razlik. Ostale jadrnice so plule bolj vzhodno in so se koralnemu grebenu izognile po vzhodni strani. Ker se ekipa Scallywag ni mogli zanesti na natančnost kart, so se odločili, da smer plovbe spremenijo proti vzhodu. Skoraj uro im pol so pluli v smeri vzhoda, nato pa svojo odločitev spremenili in se obrnili nazaj proti jugozahodu in pluli z vetrom. Po dobri uri plovbe in 15 nmi bolj zahodni ruti, so se obrnili proti severozahodu in koralni greben Nereus obpluli po njegovi zahodni strani. Zaradi manevra so zgubili stik z ostalimi jadralci. Njihov zaostanek se je  s 35 nmi povečal na 90 nmi. Majhni izolirani otočki bodo tudi v prihodnjih dneh povzročali preglavice jadralcem. Varneje bodo pluli šele, ko bodo prepluli Salamonove otoke. Navigatorji ekip bodo pod stalnim pritiskom.

"Jadrnice zelo slabo plujejo preko koralnih grebenov. Plujemo z vetrom, da bi prišli na njihovo severno stran. Med klasičnimi kartami in elektronskimi prihaja do razlik. Zato smo zelo previdni. Trudimo se pluti hitro, kot le gre. Plujemo proti Salamonovim otokom. Smo najbolj zahodna jadrnica v floti. Ka to pomeni bomo videli v naslednjih dneh.", je sporočil David Witt, skipper ekipe Sun Hung Kai/Scallywag.

Petek, 5.1.2018 ob 10.00

Ekipa MAPFRE zopet napada vodilne pozicije. Svoj zaostanek za ekipo Dongfeng na prvem mestu, ki je pred 24 urami znašal 24 nmi, so zmanjšali na vsega 7,1 nmi. Enako kot španska ekipa se je vodilni približala tudi ekipa Vestas, ki je prav tako plula zahodno, bliže obali. Ekipa Turn the Tide on Plastic je svoj zaostanek za vodilno ekipo zmanjšala za 8 nmi a vseeno izgubila dve mesti in sedaj pluje na petem.

Tretji dan plovbe so se ekipe cilju približale za 300 nmi. Del flote, ki je plul ob vzhodni avstralski obali, se je združil z delom, ki je plul bolj vzhodno, po odprtem morju. Vodilni ekipi Dongfeng in AkzoNobel diktirata tempo, ostale ekipe ga poizkušajo loviti. V zadnij 24 urah so morali pogosto prečiti. Vetrovi južnih smeri jih potiskajo proti severu. Vetrovi dosegajo hitrosti okrog 15 vozlov in zadostujejo za plovbo s hitrostjo okrog 17 vozlov. Hitrost približevanja cilju je nekoliko nižja in znaša približno 1-1,5 vozla manj.

Elodie Mettreaux z jadrnice Turn the Tide on Plastic stalno opazuje plovbo jadrnice Vestas, ki pluje pred njimi. 

»Če jadraš s katerim od rdečih čolnov, pomeni, da jadraš dobro. Če pluješ z njimi že tri dni zapored pomeni, da jadraš odlično. Trenutno smo med ekipo Vestas in MAPFRE. Trudimo se, da bi pridobili še kakšno desetinko ali dve hitrosti. V roki stalno nosim kompas in daljnogled. Preverjam koliko je katera ekipa pridobila ali izgubila. Izkušeni ekipi, kot sta Dongfeng in MAPFRE, počneta nekatere stvari bolje kot ostali. Te podrobnosti jim dajejo prednost in mi se učimo od njih. Vesela sem, da poznamo svoj cilj in poizkušamo ostati blizu njih.«, je povedala Dee Caffari, skipperka na jadrnici Turn the Tide on Plastic.  

Podobna zgodba se odvija na vodilnih dveh pozicijah. Ekipa AkzoNobel že od samega začetka sledi ekipi Dongfeng. Njihov zaostanek je po treh dneh še vedno manjši kot 3 nmi.

»Od ekipe Dongfeng se učimo, kako pluti bolje in hitreje. Taktično imamo dve možnosti. Lahko plujemo po ruti, za katero menimo, da nas bo najhitreje pripeljala do Hong Konga, ali pa lahko ostanemo z ekipo Dongfeng, čeprav se ne strinjamo s tem, kar počnejo. Z njimi smo ostali predvsem zato, da zmanjšamo tveganje in da se se učimo od enega najhitrejših čolnov v floti. Opazujemo, kako plujejo v različnih hitrostih vetra. Trenutno piha s hitrostjo okoli 15 vozlov in izgleda da plujejo nekoliko močneje v veter in nekoliko hitreje od nas. Prepričati se moramo ali je njihovo početje boljše od našega. Prav tako opazujemo, kakšno kombinacijo jader uporabljajo v katerem vetru in v kateri smeri plovbe.« je povedal  Nicolai Sehested z jadrnice AkzoNobel.

Četrtek, 4.1.2018 ob 10.00

Včeraj popoldne so ekipe zapluje mimo mesta Sydney. Razlike med prvo in zadnjo ekipo so bile včeraj še majhne. Ekipa Brunel, ki je plula na zadnjem mestu je imela le 20 nmi zaostanka za vodilno Dongfeng. Ponoči so se razlike začele večati. Ekipa Brunel je v zgodnjih jutranjih urah prehitela ekipo Scallywag. Ekipi MAPFRE in Vestas, ki sta pluli najbližje obali, sta spremenili smer plovbe bol proti vzhodu in lovita preostale ekipe, ki plujejo bolj vzhodno, dlje od obale. Trenutno plujeta z zaostankom približno 40 nmi. Najslabše napreduje ekipa Scallywag. Trenutno ima že 65 nmi zaostanka za vodilno ekipo Dongfeng. Ekipa AkzoNobel tesno sledi vodilni ekipi. Ima zgolj 2,7 nmi zaostanka in ekipi Dongfeng ne da miru. Preko noči jim je uspelo zmanjšati včerajšnji zaostanek za 3 nmi.

Chris Nicholsen iz ekipe AkzoNobel se je oglasil s svoje jadrnice:

»Pričakujemo, da bo veter spremenil smer za 5 do 10 stopinj v desno. Zato imamo v planu prečit in spremeniti smer plovbe, čeprav smo v skušnjavi in bi najraje pluli v isti smeri. Flota je razdeljena. Del je pluje ob obali, del pa nas pluje na odprtem morju. Smo zelo zadovoljni s  svojo odločitvijo, da plujemo po odprtem morju. Naš cilj je čim prej pripluti do ugodnega morskega toka, do katerega nas loči še približno 100 nmi. Če bo možno bomo ostali na odprtem. Če bo prišlo do spremembe smeri vetra, bomo morali spremeniti taktiko.

Zelo sem vesel, da lahko tekmujemo z tako dobro ekipo kot je Dongfeng in MAPFRE. Na trenutke nem celo uspeva pluti hitreje. Poraja se vprašanje, če bomo vzdržali tak tempo plovbe tudi v prihodnje. Obe ekipi sta že dokazali, da lahko tako visok tempo plovbe vzdržujeta dneve in dneve. Mislim, da jim tudi mi lahko sledimo. Bomo pač morali garati skozi celotno etapo.«

Dee Caffari, skiperka ekipe Turn the Tide on Plastic, je zjutraj sporočila preko Twitterja:

»Nočna plovba ob polni luni je večji užitek, kot plovba v temi. Veliko lažje vidim valove. Veter počasi pada. Preko krova se preliva manj vode. Temperatura zraka narašča. Glavni cilj je pluti proti severu, hitro, kot se le da. Prvih 24 ur etape je bilo izjemno napornih. Sem zelo utrujena in komaj pišem sporočila. Imamo dobre pogoje za jadranje in celotna flota je na dosegu očesa. Čudovito.«

Sreda, 3.1.2017 ob 14.00

Štart 4. etape Melbourne - Hong Kong

Včeraj se je pričela četrta etapa regate Volvo Ocean Race 2017-18. Sedem ekip je novo leto pričelo s štartom pred avstralskim mestom Melbourne. Do cilja v Hong Kongu bodo morali prepluti 5.600 nmi. Hong Kong bo gostitelj regate prvič.  

Pričetek regate je bil izjemno zanimiv. Pihal je močan veter in morje pred Melbournom je bilo razburkano. Izpred mesta so morali najprej zapluti skozi ozek kanal in zapustiti zaliv Port Phillip iz katerega vodi le ozek prehod. Najhitreje je pričela ekipa Vestas, ki ji je sledila trenutno vodilna ekipa v skupnem seštevku MAPFRE, kot tretji je izplul Brunel. Po izplutju so se ekipe menjavale v vodstvu. Praktično vsi so izbrali enako taktiko. Zelo dobro je plula ekipa Scallywag. Avstralski skiper David Witt je domačin in pozna lokalne razmere. Prednost so izkoristili in prvi dan plovbe pluli pred ostalimi ekipami. Danes so se razmere pri vrhu nekoliko spremenile. Ekipa Dongfeng se je pri jugovzhodnem rtu Avstralije, Mallacoota odločila da bo plula bolj vzhodno, medtem ko je vodila ekipa Scallywag izbrala bolj zahodno pot ob vzhodni obali Avstralije. Edipa Dongfeng se je tako povzpela v vodstvo in trenutno pluje z minimalno prednostjo 1,3 nmi pred ekipo AkzoNobel. Poleg vodilnih dveh ekip po vzhodni ruti pluje še ekipa Turn the Tide On Plastic. Ekipa MAPFRE in Vestas plujeta bok ob boku ob obali, ekipa Brunel na zadnjem mestu pa je ubrala srednjo pot. Flota se bo mestu Sydned približala danes popoldne, jutri proti večeru pa se bodo približali Brisbane-u.

 

 

Rezultati po treh zaključenih etapah

 

 

 

 

Sreda 03 Jan 2018

Ko proizvajalci napovejo novost na navtičnem trgu, se pojavljajo številna vprašanje. Kadar gre za Pokal Amerike, ki v svetu navtike premika meje možnega, pa je vprašanj še več. Nič nenavadnega ni, če se vprašamo, če je to sploh možno.

Grant Simmer - član ekipe Land Rover BAR

V članku V Pokal Amerike prihajajo enotrupne jadrnice s hidrokrili, ki smo ga objavili novembra lansko leto, smo pisali o najavi organizatorjev Pokala Amerike, da za leto 2021 v tekmovanje prihajajo enotrupne jadrnice s hidro krili. Do sedaj smo videli že več različnih implementacij hidrokril tudi na enotrupnih jadrnicah. Za razliko od katamaranov, hidrokrila jadrnicam niso omogočala dviga trupa plovila nad vodno gladino. Zagotavljajo le navor, ki deluje v nasprotni smeri od navora, ki ga povzroča veter na jadra in posledično plovilo pluje manj nagnjeno kot običajno. Nove enotrupne jadrnice Pokala Amerike bodo drugačne. Omogočale bodo popoln dvig trupa plovila nad vodno gladino in ne bodo imele kobilice. Zaradi tega bodo plule izjemno hitro in bodo po napovedih omogočale plovbe s hitrostjo vse do 50 vozlov, kar je hitreje, kot smo lahko že videli pri katamaranih serije AC72.

Nove jadrnice bodo v dolžino merile 75 čevljev (22,80 m). Imele bodo tri hidro krila, ki bodo zagotavljala dvig trupa plovila nad vodno gladino in omogočala dobesedno letenje plovila. Na vprašanja, kako in zakaj bo to možno, je odgovoril Grant Simmer, izkušeni jadralec in direktor ekipe Land Rover BAR, ki nastopa v Pokalu Amerike:

»Jadrnice bodo lahko plule s hitrostjo 50 vozlov, eventualno tudi z višjo hitrostjo. Plovila bodo imela en trup in ne bodo imela kobilice. Na vsakem boku plovila bo pritrjeno po eno hidro krilo, ki bo tehtalo med 1200 in 1500 kg. Širina plovila bo 5,4 m. Ko bodo hidrokrila na svojih skrajnih legah bo skupna širina plovila znašala kar 15 m. Ko bodo spuščena v skrajno spodnjo lego bo ugrez plovila znašal 5m. Običajno plovilo takšnih dimenzij bi tehtalo med 30 in 35 tonami, to plovilo pa bo imelo zgolj 7 ton. Za krmiljenje hidrokril oblikovalcem ni uspelo zagotoviti ročnega sistema. Hidrokrila se bodo premikala s pomočjo električnih motorjev in bodo elektronsko nadzirana. Jadrnica bo lahko plula hitreje od katamaranov, ker bo hidrokrilo približno 3 m stran od plovila in bo zagotavljalo večji navor, pomagala pa mu bo še teža drugega hidro krila na nasprotni strani.«

Sreda 03 Jan 2018

Italijanska ladjedelnica Canelli Yachts je na salonu v Cannesu predstavila svoj lukuzni izdelek Revolutio 39. Vizija podjetja Canelli je izdelati plovila, ki so emotivna, futuristična in ponujajo svojevrsten slog življenja na plovilu. Mlada ekip...
Torek 02 Jan 2018

Slovenski popotnik in jadralec Jasmin Čaušević, se je leta 2014 odpravil na pot okoli sveta. Pravzaprav to ne bi bilo nič nenavadnega, če se za to Jasmin ne bi odločil opraviti sam z družinsko serijsko jadrnico Bavaria 34, katero ni nič predelal in ne ojačal, da bi lahko zdržala široka morja in valovite oceane. Po prvi etapi od Poreča do Kanarskih otokov in drugi etapi od Kanarskih otokov do Karibov je napisal dve potopisni knjigi, v kateri je dodal ogromno jadralskih podatkov, ter s cenami prikazal, da je sanje mogoče odsanjati z minimalno količino denarja. Sedaj je na poti od Karibov do Avstralije, dolgi 12.000 NM. Bo naš solo jadralec po preplutem zahrbtnem Atlantiku lažje osvojil Pacifik v skoraj 30 dnevni neprekinjeni samotni plovbi? Vse izveste tukaj!

Zgodaj zjutraj, tretjega dne na otoku Bonaire  Jasmin odveže svojo barko z boje in ob otoku Klain Bonaire zapluje v globlje morje med obema otokoma. Morje je rahlo vzvalovano, veter pa s svojimi 12 vozli lepo pihlja kot pasat v njegova razprta jadra. Prijetna plovba, ni kaj. Čez čas veter malo spremeni smer  in zdaj piha JZ , kateri je tudi malo ojačal in tako jadrnica konkretno zapluje z več kot  šestimi vozli v Karibskem morju. Tokrat mu ribolov nekako ne gre. Zdaj se mora potruditi in zdaj lahko lovi, saj ko pride do otoka Curacao, tega več ne bo smel početi, kajti otok Bonaire je zaščiten saj je naravni park, prav tako pa so določeni deli, kjer na otoku Curacao ni dovoljen ribolov, naj je to s palico ali podvodno puško.

Torek 02 Jan 2018

Ekipa Turn the Tide on Plastic je včeraj doživela nevaren manever imenovan "Chinese Gybe". Med plovbo po Južnem oceanu so celotno dogajanje posneli s kamero, ki je nameščena na plovili. Nevaren manever se je k reči srečno zaključil. Če je kateri izmed članov posadke še ne vemo a zaenkrat s plovila ni prišlo nobene sporočilo, ki bi nakazovalo na poškodbe.

"Chinese Gybe"

Chinese Gybe je nekontroliran navtični manever, ki se lahko zgodi pri plovbi z močnim vetrom v krmo. Do njega običajno pride, kadar jadrnica trči v velik val, ki jadrnico zaniha z ene strani na drugo. Glavno jadro zaradi lastne teže prične nekontroliran prelet na drugo stran. Jadro je na napačni strani in takrat ga zagrabi veter. Jadrnica se močno nagne na stran na katero je preletelo jadro. Bum zaradi močnega nagiba konča v vodi. V situaciji mora krmar in ekipa hitro in pravilno reagirati. Popustiti je potrebno uzde prednjega jadra, da se zmanjšajo sile na jadro. Jadrnica se poravna in jadranje lahko nadaljujemo na nasprotnih uzdah, kot so bila pred manevrom.

Ponedeljek 25 Dec 2017

Španska jadrnica MAPFRE je prva priplula v avstralski Melbourne. Za plovbo dolgo 6500 nmi  preko Južnega oceana so potrebovali 14 dni 04 ure 7 minut in 21 sekund.

Ekipa MAPFRE, ki si je v zadnjih 3 dneh priplula približno 100 nmi prednosti, je uspešno prečkala ciljno črto v Melbournu ob 16.15 uri. Za ekipo je to že druga zaporedna etapna zmaga in njihova prednost v skupni razvrstitvi letošnje Volvo Ocean Race se bo še povečala. Tretja etapa, ki se je odvijala na Južnem oceanu bo prinesla dvojne točke in s tem bo prednost pred ekipo Vestas, ki je zmagala prvo etapo, še večja.

Ne trenutni drugi poziciji pluje ekipa Dongfeng. Plujejo nekoliko oslabljeni, saj se jim je v zadnjih miljah poškodovala kobilica oziroma hidravlični sistem, ki premika kobilico. Trenutno imajo še 30 nmi prednosti pred ekipo Vestas, ki pluje na tretjem mestu. Dokler ne prečkajo ciljne črte, ne bomo vedeli, katera ekipa bo zasedla drugo in katera tretje mesto. Ekipa Brunel ta trenutek zaostaja 50 nmi, ostale pa več 100 nmi.

Najmočnejša točka naše ekipe so ljudje. Vsi so odlični. Vedno delajo in dajo vse od sebe. Etapa je bila izjemno naporna in veseli smo, da je vse potekalo tako kot mora. Sedaj imamo nekaj dni za počitek in priprave na naslednjo etapo.", je povedal Xabi Fernandez, skipper zmagovalne ekipe MAPFRE, po prihodu v cilj.

Ob 21:52:11 (UTC) je v cilj priplula tretja ekipa Vestas, uro in pol za njo pa še ekipa Brunel. Trenutno plujejo še tri ekipe Sun Hung Kai/Scallywag ima do cilja še 193 nmi, Turn the tide on Plastic, ki so včeraj doživeli Chinese Gybe (videoposnetek manevra na tej povezavi), imajo dodatnih 12,5 nmi, na zadnjem mestu pa pluje ekipa AkzoNobel, ki mora do cilja prepluti še 441 nmi in jo bomo v cilju videli šele jutri.

"Etapa je bila izjemno naporna. Smo zelo veseli, da smo se uvrstili na zmagovalne stopnica. Odlično je, da smo v cilj pripluli za božič in da bomo stopili na kopno. Bilo je težko a vsi smo dobro. Srečni smo da smo pripluli v enem kosu.", je povedal Mark Towill, direktor ekipe Vestas in ko-skipper.

Ekipa Brunel se je uvrstila na četrto mesto. Na etapi so zabeležili najboljši 24 urni rezultat. V enem dnevu so prepluli 538,1 nmi. Povprečna hitrost plovbe je znašala 22.4 vozla. Rezultat so dosegli prav včeraj.

Skipper Bouwe Bekking je v cilju dejal:  "Etapa je bila težka. Ves čas smo vedeli, da bo. Vetrovi in jadranje je bilo odlično. Nismo imeli večjih težav. Naslednjo, četrto etapo lahko začnemo čez 10 minut. Zadnji dan smo res pluli odlično a žal ni bilo dovolj, da bi ujeli in prehiteli ekipo Vestas. Nismo se predali do zadnjega trenutka, saj vemo, da se lahko zgodijo prav neverjetne stvari..."

Prihodi v cilj 3. etapa

  Mesto Ekipa Čas  
  1.  MAPFRE 14 dni 4 ure 7 min 21s  
  2. Dongfeng +4 ure 2 min 55 s  
  3. Vestas +5 ur 47 min 50 s  
  4. Brunel +7 ur 29 min 06 s  
  5. Sun Hung Kai/Scallywag  +8 ur 59 min 10 s  
  6. The Tide on Plastic  +11 ur 45 min 29 s  
  7. AkzoNobel +271 nmi  

 

Trenutni rezultati po treh etapah:

  Mesto Ekipa 1.etapa 2. etapa 3. etapa Bonus točke Skupaj  
  1.  MAPFRE 7  14 2 29  
  2. Dongfeng 5 6  12 0 23  
  3. Vestas 5 10 1 23  
  4. Brunel 4  8 0 14  
  5. Sun Hung Kai/Scallywag l 3 2 6 0 11  
  6. AkzoNobe 3  2 0 9  
  7. The Tide on Plastic  4 0 6  

 

Nedelja 24 Dec 2017