Zadnje iz eTrgovine

899.00€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

Na svetovnem prvenstvu v razredu formula kite v Omanu je zopet blestel naš 17 letni Koprčan, Toni Vodišek, ki je že drugo leto zapored postal svetovni prvak v kategoriji do 18 let, skupno pa je osvojil odlično 6. mesto. To je še en velik dosežek za lanskoletnega evropskega in svetovnega prvaka.

Na drugo mesto se je uvrstil Hrvat Martin Dolenc, tretje v skupini U-18 pa je pripadlo avstralskemu kajtarju  Mani Bisschops-u.

 

 

 

 

 

 

Torek 05 Dec 2017

Francoski jadralec Francios Gabart se je podal na izjemen izziv. Odločil se je postaviti nov rekord v samostojni plovbi okoli sveta.

Trenutni rekord v samostojni plovbi okoli sveta je v lanskem letu postavil prav tako francoski jadralec Thomas Coville. Za plovbo okrog sveta, je s svojim 105 čevljev dolgim trimaranom potreboval 49 dni in 3 ure. Za postavitev novega rekorda je potreboval kar štiri poizkuse, saj mu je v prejšnjih uspeh preprečilo pomanjkanje vetra.

Francois Gabart se je na plovbo podal prepričan, da mu bo uspelo. Njegov trimaran, ki v dolžino meri 98 čevljev je sodobnejši od trimarna Sodebo Thomasa Coville. Nameščena ima hidro krila, ki mu sicer ne omogočajo lebdenja nad vodno gladino, temveč zmanjšujejo upor in omogočajo višjo hitrost plovbe. Njegovo plovilo je širše in ima večjo površino jader. To mu omogoča hitrejšo plovbo tudi v šibkejših vetrovih.

Francois Gabart se je na plovbo podal 4.11.2017. Po 10 dnevih plovbe je postavil prvi rekord. V 24 urah plovbe mu je uspelo prejadrati 851 nmi, kar je 80 nmi več od njegovega dosedanjega rekorda, ki je znašal 771 nmi. Povprečna hitrost plovbe je znašala neverjetnih 35.4 vozla, kar je primerljivo s hitrostmi, ki jih dosegajo katamarani, ki s pomočjo hidrokril lebdijo nad vodno gladino.

Torek, 5.12.2017 ob 8.00

Gabart je predvčerajšnjim zaplul mino rta Horn. Včeraj je plul mimo Falklandskih otokov, sedaj pa nadaljuje plovbo prosi severovzhodu. Do cilja ga loči še 5890 nmi. V primerjavi s plovbo Thomasa Coville-a ima trenutno 1304 nmi oziroma dva dni prednosti.

Sreda, 7.12.2017 ob 9.00

Francois Gabart je včeraj in ponoči plul preko področja visokega pritiska, kjer so pihali šibkejši vetrovi. Povprečna hitrost plovbe v 24 urah je znašala zgolj 18,8 vozla. Danes bo plul preko področja z močnejšimi vetrovi in povprečna hitrost plovbe v zadnjih štirih urah že znaša 24,9 vozla, povprečna hitrost približevanja cilju pa znaša 23,4 vozla. Prednost pred lanskoletnim dosežkom Thomasa Coville je povečal na 1702,28 nmi, do cilja pa ga loči še 4761 nmi.

Petek, 8.12.2017 ob 10.00

Francois Gabarta do cilja loči še 4320 nmi. Včeraj popoldne je zaplul iz močnih jugovzhodnih vetrov v šibke. Zato je bil prisiljen dvakrat prečiti in zapluti proti severozahodu. Izogniti se je moral področjem visokega pritiska in brezvetrja. Eno je bilo na njegovi zahodni strani, drugo se je razvijalo na jugovzhodni. Kljub temu mu je uspelo pluti s hitrostmi okrog 20 vozlov. V zmanjšanih vetrovih je uspel na plovilu opraviti nujna popravila. Sedaj lahko spet pluje s 100% zmogljivosti trimarana. Gabart je že zelo utrujen. Ponoči je uspel spati zgolj 2 uri. Počuti se sicer bolje, saj je področje močnih in hladnih južnih vetrov za njim. Pluje proti ekvatorju in temperature naraščajo. Trenutno je na 26° južnem vzporedniku in temperatura zraka je okrog 25° C.

Njegova prednost pred rekordom znaša 1639 nmi. Pluje s hitrostjo 19,5 vozla v smeri severozahoda. Povprečna hitrost plovbe v zadnjih 24 urah je znašala 18.3 vozla. Preplul je 438,2 nmi.  

Sobota, 9.12.2017 ob 10.00

Francois Gabart ob Brazilski vzhodni obali išče močnejše vetrove. V zadnjih 24 urah je uspel najti nekoliko močnejše vzhodne vetrove in uspel prepluti 580 nmi. Ves čas pluje v smeri severozahoda proti otočju Fernando de Noronha. Njegova prednost pred lanskoletnim dosežkom Thomasa Coville se je rahlo povečala. Trenutno znaša 1800 nmi. Povprečna hitrost plovbe v zadnjih 24 urah se je povečala iz 18,5 na 24,1 vozla. Po 35 dneh plovbe ga do cilja loči le še 3800 nmi.

"Dobra stvar plovbe na vzhodni strani Brazilije je v tem, da človek ni nikoli presenečen. Pogled z mojega plovila lahko primerjam s pogledom iz starega stanovanja v jesenski dan. Morje ni preveč razburkano in vreme ni viharno. Prednost plovbe v tem delu so stabilni vetrovi, ki vedno pihajo proti zahodu. Včeraj popoldne sem zopet začel pluti s hitrostjo višjo od 20 vozlov. Plujem le z glavnim jadrom in J2. Trenutno sem še na južni polobli, a se že veselim prečkanja ekvatorja in vrnitve na severno, domačo poloblo. Na krovu imam vedno neko delo. Stalno sem omejen s časom. Vse mora biti narejeno pravočasno. A vseeno se počutim dobro. Ko pogledam zemljevid, in svojo trenutno pozicijo, se zavedam, da sem na dobri poti in dosežem cilj, ki sem si ga zadal.  To mi daje dodatno motivacijo." , je zapisal Francois Gabar v sporočilu, ki ga je posredoval z južnega Atlantika.

Nedelja, 10.12.2017 ob 10.00

Francois Gabart se približuje Ekvatorju. DO severne poloble ga loči manj kot stopinja. V zadnjih 24 urah je imel dobre pogoje za plovbo. Povprečna hitrost je znašala kar 27,3 nmi. V 24 uraj je preplul 656,3 nmi in svojo prednost pred Coville-om povečal na 1982 nmi. Ko je lansko leto Thomas Covile postavljal rekord, je za plovbo do ekvatorja potreboval 41 dni in pol. Francois Gabart ga bo dosegel v 36 dneh in pol, kar pomeni, da ima trenutno kar 5 dni prednosti.

Včeraj mu je uspelo prepluti depresijo in hitrost plovbe se je pričela povečevati. Zaplul je v področje stabilnih vetrov. Trenutno pluje v vetrovih vzhodno-jugovzhodne smeri, ki pihajo s hitrostjo med 15 in 20 vozli. V sporočilu je zapisal:

"Odlično čolnarjenje. Vetrovni pogoji so značilni za to obdobje. Morje je mirno in plovba je fantastična. Deluje pomirjujoče. Razmere v severnem Atlantiku so dobre. Pojavlja se avtocesta proti Azorskim otokom. Potrebno se bo le izogniti nekaterim mirnim področjem."

Ponedeljek, 11.12.2017 ob 10.00

Po 37 dneh plovbe Francois Gabart svojo prednost še povečuje. Včeraj je uspešno preplul področje Doldrums. Kljub temu, da tu običajno ni vetra, je imel Gabart včeraj srečo. Plul je s povprečno hitrostjo 27 vozla, najvišja izmerjena pa je znašala 32,8 vozla. Trenutno že pluje preko 10 severnega vzporednika v severovzhodnih vetrovih, ki dosegajo hitrosti do 25 vozlov. To zadostuje za hitrost plovbe okrog 30 vozlov. Ker je v zadnjih 24 urah preplul 650 nmi, ga do cilja loči le še 2770 nmi. Njegova prednost pred dosežkom Thomasa Coville-a pa znaša že 2294,78 mni. Le ta se je 38 dan plovbe nahajal vzhodno od brazilske obale v višini mesta Porto Alegre.

Gabart je včeraj s svojo izjemno plovbo postavil nov rekord samostojne plovbe od Ekvatorja do Ekvatorja. Od prečkanja Ekvatorja, na začetku njegove plovbe, do ponovnega prečkanja Ekvatrja pri plovbi iz južne poloble na severno, je minilo zgolj 30 dni 4 ure 45 minut. Prejšnji rekordni dosežek Thomasa Coville je znašal 35 dni 21 ur 39 min. Rekord je izboljšal za 5 dni in 17 ur.

Francois Gabart trenutno pluje v smeri sever-severozahod. Njegova hitrost približevanju cilja znaša 18,5 vozla.

 

Torek, 12.12.2017 ob 10.00

Minilo je 38 dni plovbe okrog sveta. Vetrovi na Atlantiku so naklonjeni Francoisu Gabartu. Še vedno pluje v stabilnih vzhodnih do severovzhodnih vetrovih, ki pihajo s hitrostmi med 20 in 25 vozli. Hitrost plovbe zadnjih 24 ur je dobrih 30 vozlov. V zadnjem dnevu je preplul 731 nmi. Svoje prednost pred Thomasom Coville-om je povečal že na 2400 nmi. Če pretvorimo prednost v dni, ta trenutno znaša že sedem dni. Thomas Coville je lansko leto ta del poti plul skoraj po isti ruti, kot pluje letos Francois Gabart. Coville se je na tej poziciji nahajal 44 dan.

Francois Gabart je spročil: 

»Naslednja dva dneva bom imel odlične pogoje za plovbo. Potem me čaka ovira. V bližini Azorskega otočja se razvija anticiklon, ki mi bo oteževal plovbo proti Bretaniji. Ta zadnji del plovbe je še zelo negotov. Hitrost razvoja vremenskih sistemov na severnem delu Atlantika še ni jasna."

Sreda, 13.12.2017 ob 20.00

Francous Gabart je že napovedal svoj prihod v cilj. Zaradi negotovost glede vremena na severnem Atlantiku, je pri napovedi še vedno previden. Predvideva, da bo v cilj priplul med soboto in ponedeljkom. Napoved je realna. V zadnjih 24 urah zopet preplul 670 nmi. Njegova povprečna hitrost plovbe je znašala 27,9 nmi, kar je nekoliko manj kot dan poprej. Proti cilju, do katerega ga loči še 1850 nmi,  se približuje s hitrostjo 19,7 vozla.

Francois Gabart in njegova ekipa spremljajo dve vremenski napovedi za razvoj vremena na severnem Atlantiku. To sta ameriška in evropska. Med seboj se razlikujeta. V ekipi so analizirali tudi podatke na podlagi katerih sta narejeni napovedi. Ugotovili so, da so podatki praktično enaki, razlikujeta pa se interpretaciji. Po posvetu s svojo ekipo je Francois Gabrt povedal:

»Če bo vse po planu, pridem v začetku vikenda. V najslabšem primeru v začetku naslednjega tedna. Če se ozrem nazaj na regato Vendee Globe 2012-13, imam enake občutke kot takrat. Bil sem v vodstvu in Armel Le Cleach ni bil daleč za menoj. Tokrat se borim proti nevidnim virtualnim oznakam  lanskoletne plovbe Thomasa Coville a čutim enako. Moram biti skoncentriran in v meni je še vedno velika mera nesigurnosti. Po drugi strani pa imam prednost in sem vesel in ponosen, da mi uspeva. Čustva so močna. Kot da bom eksplodiral, a na to moram še malo počakati. Ciljna črta je že vidna, a se še ne smem veseliti.«

Četrtek, 14.12.2017 ob 09.00

Gabart se približuje Azorskim otokom. Zaradi šibkih vetrov na južni strani otočja, je moral ponoči spremeniti smer plovbe. Namesto, da bi plul direktno proti cilju, se je moral obrniti nazaj proti sever-severozahodu, kjer pihajo močnejši vetrovi. Severno od Azorov je trenutno idealen veter, ki ga bo ponesel proti obali. Pihajo jugozahodniki s hitrostjo preko 20 vozlov, kar bi mu omogočilo hitro plovbo z vetrom proti cilju.

V zadnjem sporočilu je Francois Gabart zapisal:

»Vsake toliko časa pogledam na armaturo in vse inštrumente, ki prikazujejo podatek o plovbi in plovilu. Med njimi je tudi inštrument, ki meri ure mojega spanja. Pogled nanj je zaskrbljujoč. Namesto sedem do osem ur spanja dnevno, spim le po 3 ure. Pravijo, da človek običajno sanja zgodaj zjutraj. No moje sanje niso običajne saj ne sanjam v običajnih časih. Moje sanje so drugačne. Sežejo le do konca plovila.«

Petek, 15.12.2017 ob 21.00

Gabart se približuje cilju. Do cilja v francoskem pristanišču Quessant ga loči še 840 nmi in področje brezvetrja, ki ga bo moral prečkati v naslednjih urah.

Včeraj je plul mimo Azorskih otokov. 40 dan njegove plovbe ni bil naporen le zaradi plovbe. Pripraviti je moral taktiko za zadnja dva dni plovbe. Včeraj je moral večkrat prečiti, da bi se čim bolje izognil področju brezvetrja, ki je vzhodno od njega, kot barikada na poti do cilja. Glede na vremensko napoved se je odločil, da bo plul ekstremno visoko proti severu.  Čas prihoda v cilj se je zato nekoliko premaknil. Pred tremi dnevi je bil prepričan, da bo v cilju že v soboto dopoldne. A vreme se je spremenilo. Po evropskem meteorološkem modelu, na j bi v cilj priplul v soboto med 15. in 16. uro, po ameriškem pa med 19. in 20. uro.

Ko se bo Gabart približal Francoski obali, ga čaka še več ovir. Ena je močan pomorski promet ter možni neznani plavajoči predmeti. K sreči ima plovilo opremljeno z radarjem in s sistemom AIS za avtomatsko prepoznavanje plovil. Sistem deluje izjemno dobro in mu bo pomagal varno pluti proti cilju. Poleg plovil so v področju tudi številne ribiške ladje, ki vlečejo mreže in pogosto tudi razni plavajoči predmeti, ki so lahko zelo nevarni. K sreči imajo v področju Avurnav sistem opozoril za nevarnosti na morju, kamor morjeplovci sporočajo varnostna sporočila za nevarne plavajoče predmete, ki so jih opazili.

Gabart je že močno utrujen in vsaka pomoč mu bo prišla prav. Upa tudi, da bo vidljivost dobra.

Trenutna situacija: 16.12.2017 ob 20.00

  Čas plovbe 42 dni 10 ur 05 min  
  Preplute milje 27.495 nmi  
  Razdalja do cilja 175 nmi  
  Prednost pred rekordom (nmi) 2.773 nmi  
  Prednost pred rekordom (h) 6,5 dni   
  Najvišja hitrost plovbe 39,2 vozla  
  Največ preplutih milj v 24 H 852 nmi  
  Povprečna hitrost (24 ur) 22,1 vozlov  

 

 

Torek 05 Dec 2017

ca julija na regati BYC Mackinac Race, drugega pa meseca oktobra med Chicagom in otokom Mackinac.

Letošnja regata BYC Mackinac Race je bila že 93. po vrsti. Za 254 nmi dolgo plovbo so z jadrnico Il ostro potrebovali 21 ur 45 minut in 12 sekund. Prejšnji dosežek, ki ga je prav tako postavil Thornton, je znašal 23 ur 39 minut in 54 sekund. Tokratni čas je skoraj za dve uri boljši in je le 15 slabši, kot je rekord regate postavljen z večtrupnim plovilom.

Drugi rekord je postavil meseca oktobra. S trinajstčlansko posadko je izplul iz mesta Chicago (ZDA) v jezero Michigan. Na 289 nmi oddaljeni otok Mackinac je priplul po 17 urah 59 minutah in 49 sekundah. Povprečna hitrost plovbe po jezeru je znašala 16,06 vozla. Prejšnji rekord, ki ga je postavil Steve Fosset z jadrnico Stars and Stripes leta 1998 je izboljšal za 15 minut in 43 sekund.

Peter Thornton pluje z jadrnico Il Mostro tipa Volvo Ocean 70, ki je plula na regati Volvo Ocean Race za ekipo Puma.

Torek 05 Dec 2017

Kapitan Jim Greer je s svojim plovilom RA uspešno zaključil epsko plovbo dolgo 7200 nmi. Za pogon je uporabljal zgolj elektriko, ki jo je proizvedel s solarnimi paneli nameščenimi na njegovo plovilo.

Jim Greer se je na svoje popotovanje odpravil s Floride. Ob vzhodni obali je plul do Velikih jezer, preko Mississippija do Mehiškega zaliva in plovbo uspešno končal v Sand Bar Island na Floridi. Američani plovbo na tej poti imenujejo tudi Velika zanka. Celotno plovbo je opravil v dveh delih z enim samim postankom v kraju Waterford (New York).

Po prihodu v cilj je povedal:

»Le s pomočjo solarnih panelov in električnega motorja, sem uspel prepluti do cilja in sem prvi ki mu je na tak način uspelo prepluti celotno Veliko zanko. Plul sem brez porabe fosilnih goriv ali priklopa na elektriko med postanki. Na plovilu nimam niti električnega generatorja za primer sile. To je pač pustolovščina. S podobnim plovilom in motorjem na notranje izgorevanje, bi za plovbo potreboval 10.000 l goriva. Ne le da sem privarčeval. Dokazal sem, da lahko plujemo brez onesnaževanja okolja.«

Plovilo z imenom egipčanskega boga sonca Ra, je oblikoval sam. Trimaran v dolžino meri 48 čevljev. Za pogon skrbi električni motor z močjo 10 kW, dodatno pa ima nameščena še dva manjša z močjo 4 kW. Energijo shranjuje v 12V akumulatorjih, ki so vezani zaporedno, da omogočajo priklop 48 V motorja. Akumulatorje polni z 20 solarnimi paneli z močjo 245 W, ki so nameščeni po celotni površini plovila. Med plovbo je dosegel najvišjo hitrost 10,7 vozla pri moči motorja 7.300 W. Večino časa je plul s hitrostjo 5 vozlov in z baterijami lahko preplul 30 nmi dnevno. Najdlje je plul preko Mehiškega zaliva. Neprekinjena plovba je trajala 42 ur in preplul je 142 nmi.

Vir: www.passagemaker.com

Ponedeljek 04 Dec 2017

"Priplul sem do otoka. Ni važno katerega, pač enega od mnogih na moji poti. Najprej sledi varno vplutje v zaliv, marino, sidrišče, kar koli že je. Če grem na sidrišče, poiščem primeren prostor med množico bark, nato spustim sidro in verigo nekje med 5 do 7 kratnikom globine sidranja. Nikoli manj! Dvignem rumeno zastavico ob desni priponi do prvega križa, nato pa se lotim telekomunikacije. Kako javiti svojim domačim, da sem varno prispel, da sem sidran, da je vse v redu z mano."

Mobilni telefon
Chat SIM
Satelitski telefon
Iridium Go

Naj naštejem nekaj komunikacij:

Z mobilnim telefonom Slovenskega, domačega operaterja

To je sicer najlažji in najenostavnejši način. Odvisno pač v katerem območju se nahajaš in potem so od tega območja odvisni stroški. Vzamimo primer Karibskega Martinika. Ker spada ta otok k Franciji, je pogovor preko GSM operaterja enak tarifi EU. Torej ni tako pretirano drago in to je tudi najboljša opcija, da se javimo domov, da pošljemo SMS ali da se pogovorimo z glasovnim klicem. Vendar tudi obstaja problem, vse pač ne gre gladko! Internet je čisto druga pesem. Internetno gostovanje ni v sklopu EU ampak v sklopu 2. območja. Torej je to dražja varianta in tega se pač ne bomo posluževali, zato bomo poiskali Wi-Fi ali pa si kupili kartico otoškega ponudnika storitev. Na tej strani »luže« je najboljši ponudnik Digicel in ta je na vseh otokih prisoten.

Uporabimo SIM kartico ponudnika Chat Sim (www.chatsim.com):

Tudi sam jo uporabljam že dve leti in za to opcijo imam s sabo še en pametni telefon. Pa saj tudi rezerva mora biti. Moje prvo srečanje z njimi je bilo več kot zadovoljivo. Zasledil sem jih na spletni strani, naročil SIM kartico za 12 EUR, naročil opcijo »no limit chat« za eno leto cena je 12 EUR ( v tem chatu – samo klepet brez pogovorov!) Aplikaciji WhatsApp in Facebookov Messenger delujeta tu zelo dobro, žal aplikacija Viber ne deluje, ker ga več ali manj Digicel ignorira. Plačal sem še  paket 1000 fotk za 12 EUR in poštnino 6 EUR. Torej vse skupaj 42 EUR. Se nabere, a ne? Ampak to je le začetni strošek, nadaljnja uporaba je cenejša. Vseeno vam iz lastnih izkušenj povem, če je poslano preveč sporočil v enem dnevu, lahko nastane nekaj problemov. Zakaj? Saj potem to ni klepet brez limita! Točno to. Oni to smatrajo kot nekaj sporočil na dan, koliko teh sporočil, vam res ne znam razložiti. A najprej vas obvestijo preko SMS nato pa če tega ne upoštevate, vas enostavno izključijo iz omrežja in ko plačate novih 12 EUR vas lepo priklopijo s prijaznim pozdravnim sporočilom. Je pa uporaba zelo priročna in prijazna. Vzameš telefon, se priklopiš na otoškega ponudnika storitev in nato pošljem sporočilo domov da sem srečno prispel. Najnovejše cene in vse ostalo v zvezi s to storitvijo si poglejte na njihovi spletni strani.

Ponudnik satelitske povezave Iridium ali Inmarsat:

Za satelitsko klicno povezavo, pošiljanje kratkih SMS sporočil do 160 znakov in za pošiljanje lokacije uporabljam  kot rezervo Inmarsat2 satelitski telefon, ki omogoča tudi branje in pošiljanje E-pošte. Vendar pozor! Ta storitev je preko Slovenskih ponudnikov mobilnega omrežja zelo draga, kakor tudi tistih, ki vračajo klice na ta satelitsko omrežje. Lahko pa preko evropskih ponudnikov kupite SIM kartico Inmarsat in izberete dve možnosti za uporabo tega telefona. Prvo je predplačniško razmerje, kjer kupite bon za 50, 100, 250, 500 ali 1000 enot in to je veliko ceneje kot je pri ponudniku vaših mobilnih storitev (cca 5x ceneje!!!). Cena predplačniškega bona za 100 enot stane pri takšnih ponudnikih cca 120 EUR. Ena enota je 1 minuta satelitskega pogovora ali 0,5 enote za SMS in lokacijo. Torej če se lotimo malo matematičnega izračuna vas bo klic iz satelitskega telefona kamor koli po svetu stal 1,20 EUR kar pa pomeni še nekaj; ne da je ta klic veliko cenejši od domačih ponudnikov satelitskih storitev. Ta je tudi cenejši od storitev GSM omrežja za območje 2 in naprej. Ta satelitska povezava deluje na kopnem, kot tudi sredi ocena, ko ste oddaljeni več 100 N milj od kopnega. Meni osebno je v kritičnih trenutkih že večkrat prišla prav. Ko jo potrebuješ ob kakšni okvari na barki ne sprašuješ koliko bo stal pogovor ali SMS. Cene satelitskih telefonov in ponudnikov storitev si oglejte na internetu.

Druga opcija satelitske povezave je vedno bolj priljubljena naprava Iridium Go. To je modem (cena modema okoli 820 EUR) , na katero lahko priklopite 5 pametnih naprav. Torej vaših lastnih pametnih telefonov ali tablic ter aparatov vaše posadke. Važno je, da imate na njih instalirane Iridium aplikacije, ki preko njih povežejo telefon z modemom. Tukaj se spet poraja vprašanje kaj je tu dobrega. Pravzaprav je tukaj prva dobra stvar že sama misel, kaj vse nudi ta naprava. Spet imamo dve možnosti porabe vsega kar nam nudi ta modem; prva je predplačniški paket z opcijami po izbiri ali pa letna pogodba z mesečno naročnino 125 EUR, katera vsebuje…neomejeno število SMS in pošiljanje lokacije, kakorkoli po svetu. V to ceno je vključen neomejena internetna povezava preko satelita. Vendar tu se vse malo zalomi, saj se povezava večkrat prekine, pa še počasna je, kot tisti prvi modemi, ki so še žvižgali. Dovolj dobro deluje preko aplikacij, ki so v povezavi z Iridiumom. Je pa vsekakor dobro za spremljanje vremena preko Grib datotek, pa pisanje e-pošte (najbolje brez večjih prilog in sličic, da ne nalaga modem celo noč). Poleg tega je v tej naročnini še brezplačnih 150 minut satelitskega pogovora, ki ga lahko opravimo kamorkoli po svetu. Že sam pogovor je tukaj več kot poceni, saj stane minuta pogovora 0,82 EUR. Poleg tega lahko prejemate brezplačne SMS-je, katere vam lahko domači in prijatelji pošiljajo preko spletne aplikacije, saj to tudi njih nič ne stane. Ampak zakaj bi se sploh lotili tega, če pa lahko več napišejo preko e-pošte, katera je v neomejenih količinah zastonj za oba.

Vsekakor možnosti je še veliko, jaz sem le naštel in opisal tiste, katere sam uporabljam in katere imam na krovu svoje barke. Nikoli ne vem, katera opcija pride prav in če ena opcija zataji, nam še vedno ostane na razpolaga druga. Nesreča pač nikoli ne počiva in želim si, da nesreč ne bi bilo, telekomunikacije pa naj uporabljamo samo za lepe stvari in dogodke… Morda že to, da komu od domačih povemo, da ga imamo radi, da ga pogrešamo in podobno.

 

 

 

 < Sam prejadral Karibsko morje 2. del           Sam prejadral Karibsko morje 4. del - otok Bonaire >

 

 Njegove dosedanje dogodivščine si lahko preberete tudi v njegovih knjigah:

 

Sam prek oceana (plovba preko Atlantika, 3779 nmi)

Ljubezen pod jadri (erotični roman)

Šepet vetra in valov (plovba od Poreča do Las Palmasa, 3114 nmi)

Tekst in foto: Jasmin Čaušević

Sobota 02 Dec 2017

Z letošnjim letom imamo v Sloveniji novega uradnega prodajalca jadrnic Jeanneau, podjetje Just Perfect Y.C. – JP Storitve d.o.o.

Podjetje Just Perfect Y.C. je na slovenskem navtičnem trgu prisotno že od leta od leta 2004. Do sedaj smo jih poznali kot agencijo za oddajanje plovil, organizatorja skupinskih tematskih jadranj, jadralnih šol in teambuildingov. Z letošnjim letom pa so svojo ponudbo razširili z dvema novima storitvama. Prva je zastopstvo za plovila enega največjih svetovnih proizvajalcev plovil Jeanneau, druga pa je lastna čarter flota, v kateri je kar 8 novih jadrnic Sun Odyssey 389.

Just Perfect Y.C. bo tako od letos naprej skrbel za prodajo in promocijo plovil Jeanneau na slovenskem trgu. Prav tako bo skrbel za servis ter prodajo rezervnih delov in dodatne opreme za vse lastnike plovil te blagovne znamke. Just Perfect Y.C. ponuja tudi odlično rešitev lastnikom jadrnic – jadrnico lahko oddate v njihov charter management. V kombinaciji z lastno čarter agencijo in dolgoletno tradicijo izposoje plovil vaše plovilo ne bo samevalo v marini, temveč bo ustvarjalo prihodke.

Direktor podjetja Sandi Fon, je razkril nekatere načrte za prihodnje leto:

"V letu 2018 bo velik poudarek na Jeanneau jadrnicah, posebej še na določenih novostih, ki so v tujini že deležne številnih pohval in nagrad. To so na primer jadrnice Sun Odyssey 440 ali 490, med prestižnimi jadrnicami pa Jeanneau 64. V sklopu regatnega jadranja bo poudarek na modelu Sun Fast 3600, saj gre za izredno hitro jadrnico, narejeno za zmage. Kot vsako leto se bomo tudi letos maksimalno trudili, da našim zvestim in novim strankam zagotovimo najugodnejše najeme jadrnic. Vse lastnike jadrnic, ki želite, da vaša jadrnica ne bo le strošek, temveč bo prinašala tudi prihodke, pa vabimo k sodelovanju z različnimi charter management opcijami. Vzporedno s tem pa nadaljujemo s tradicijo približevanja jadranja kot aktivnega življenjskega sloga čim večji populaciji z različnimi tematskimi jadralskimi dogodki in tečaji jadranja."

Več informacij o plovilih Jeanneau pri zastopniuku: Just Perfect Y. C., Celovška 130, 1000 Ljubljana, +386 51 604 395, www.justperfect.si

Sobota 02 Dec 2017

Startup podjetje Dynamiq Yachts je izdelala svojo drugo jahto. V sodelovanju z avtomobilskim proizvajalcem Porsche so predstavili 35m dolgo plovilo s preprostim imenom GTT 115. Prvič so jahto predstavili na letošnjem salonu plovil v Monacu. Krat...
Petek 01 Dec 2017

Nakup napihljivega čolna je zelo primeren za navtičnega začetnika. Gre namreč za ugoden, zelo primeren, praktičen in varen čoln za raziskovanje neznanih obal in kratkih izletov, zadovoljil pa bo tudi potrebe izkušenejših pomorščakov.

Zakaj izbrati napihljiv čoln?

Glavna prednost vsakega gumenjaka je v napihljivi plovni tubi. Najpomembnejši del vsakega napihljivega čolna je dodatna vrednost: čoln postane 2x širši, kar dodatno poveča stabilnost. Kombinacija plovne tube s srednjim ali globokim ‘V’ dnom ustvarja plovnost vredno morja. Sprednji del gumenjaka je privzdignjen, kar onemogoča valovom, da vdrejo v notranjost čolna in nam s tem daje dodaten užitek v hitrejši vožnji. Gumenjak ima tubuse iz več komor. Ti so nepotopljivi in hkrati ščitijo plastične dele. Čoln zagotavlja popolno varnost, nosilnost in kapaciteto

Kako izbrati pravo velikost čolna?

Odločili ste se za nakup napihljivega čolna! Čestitamo! Zdaj vam želimo podati nekaj napotkov glede dolžine čolna. V kolikor potrebujete tender za jahto ali motorno ladjo, bodite prepričani o natančni dolžini in zgornji kapaciteti potnikov za vaš sistem dviganja. V kolikor že veste povprečno število potnikov, ki jih boste prevažali in moč motorja, ki ga boste uporabili, potem bo vaša odločitev neposredno povezana tudi z dolžino gumenjaka. Če bo vaš namen uporabe vključeval za vodne športe, naj bo čoln opremljen z minimalno 25 konjskim motorjem.

Kateri material je najboljša izbira za vas?

Najpopularnejša izbira kupcev pri sodobnih napihljivih čolnov je PVC (okrajšava za polivinil klorid).

Gre za večplasten material, ki je zaradi nenehnih tehnoloških izboljšav v zadnjih dvajsetih letih zelo pridobil na vzdržljivosti in kakovosti. Če je na začetku veljalo, da čolni iz PVC-ja ne zdržijo dlje od 5 let, je sedaj ta meja pomaknjena na 10 in več let. Glavna prednost tega materiala je, da je bistveno cenejši od Hypalona.

Seveda pa ima tudi Hypalon precej dobrih lastnosti; je trajen in drži tudi 30 let in več, ima odlično odpornost na UV žarke in oksidacijo, je neobčutljiv v razponu od -35 do 140 stopinj C, je negorljiv, kemično odporen in enostaven za popravilo.

Če povzamemo – v kolikor boste gumenjak uporabljali kratek čas v letu, je priporočljiva uporaba PVC materiala. V kolikor bo gumenjak večino leta izpostavljen vremenskim razmeram, predvsem pa soncu, naj vaša odločitev temelji na HYPALON materialu.

Naj bo čoln zložljiv ali s trdim dnom?

Mehko dno (zložljivi čoln) vam omogoča možnost vožnje po divji obali, brez skrbi, da bi poškodovali trup, saj je le ta mehak. Popoln za prevažanje na morje, do šotora, prikolice ali avtodoma in popoln za transport do obale, saj ga lahko nesete v torbi z nosili, razstavi oziroma zloži pa ga lahko ena sama oseba.

Gumenjaki RiB (trdo dno) je poskus kombiniranja vseh prednosti napihljivih čolnov in konvencialnih čolnov in izločitve vseh slabosti. Karakteristike plovnosti, hitrosti, udobja in moči so zagotovo glavne prednosti. RiB gumenjak ni samo še eden izmed napihljivih čolnov – RiB je nova stopnja užitka.

Odpeljite svojo družino na pustolovsko dogodivščino in skupaj odkrijte skrite zalive ter nedotaknjene plaže oddaljenih otočkov. Še za več uporabnih nasvetov in trikov, lahko obiščete online svetovalca na povezavi: www.grandboats.si.

 

 

www.grandboats.si | www.ranieri.si

Sreda 29 Nov 2017

V organizaciji ŠD Piran je ta konec tedna potekala tradicionalna Miklavževa regata, katere se je udeležilo več kot 100 mladih jadralcev razreda optimist iz Slovenije, Italije, Avstrije in Madžarske. Kot je pričakovati v tem letnem času, je bilo vreme hladno in v nedeljo tudi zelo vetrovno, vendar na srečo z le malo dežja.

Zmagovalec regate je postal Mattia Santostefano iz Itaije, na drugem mestu je bil Florian Kroemer iz Avstrije, na tretjem pa Andrea Nordio ravno tako iz Italije.

Med Slovenci se je najbolje odrezala Yelizaveta Levandovska (JK Pirat) na 7. mestu, v prvo petnajsterico pa so se uvrstili še: 10. Ivan Vahrushev (JK Pirat), 11. Luka Zabukovec (JK Jadro Koper) in 12. Alja Petrič (JK Jadro Koper).

Vir: JZS.si

Torek 28 Nov 2017

Če rečemo, da bo Ecoliner prva jadrnica za prevoz tovora, se bomo nedvomno zlagali. Jadrnice so se ves čas uporabljale za prevoz tovora a smo nanje v zadnjih 100 letih skoraj pozabili. Kot tovorne ladje so se seveda najprej uporabljale jadrnice, nasledili so jih parniki, danes pa moderne tovorne ladje z dieselskimi motorji. Očitno pa se bomo v prihodnosti zopet vrnili k bolj ekološkim prijemom in tovor ponovno prevažali z jadrnicami.

Ecoliner je študija tovorne jadrnice, ki uporablja do sedaj znane tehnologije in bi se v prihodnosti nedvomno lahko uporabljala za prevoz tovora po svetovnih oceanih. Oblikovala ga je eno vodilnih svetovnih podjetij za oblikovanje plovil, Dykstra. Za oblikovanje so se povezali tudi z raziskovalnimi centri nizozemskih univerzitet. Motiv za pripravo projekta so dobili pred tremi leti, ko se je porodila ideja o ekološkem načinu prevoza tovora preko Atlantskega oceana.

Black Pearl

je 106 m dolga jadrnica, ki s pomočjo jader Dyna-Rig doseže hitrost plovbe 30 vozlov. Več o jadrnici na tej povezavi: Black Pearl

Glavni pogoj: jadra Dyna-Rig

Tovorna jadrnica bo za pogon uporabljala jadra s sistemom Dyna-Rig. Sistem jader je razvil Wilhelm Prolss že v letu 1960. Zaenkrat je bil sistem uspešno nameščen na jadrnici Maltese Falcon in Black Pearl. Jadra na jadrnici Black Pearl imajo površino preko 2800 m2 in se je izkazala za izjemno učinkovito, varno in enostavno za uporabo. Le na veter lahko jadrnica pluje s hitrostjo 30 vozlov. Z jadri se enostavno upravlja iz krmarnice s pritiskom na gumb. Na jadrnici Maltese Flacon so vsa jadra nameščena na svoje mesto v manj kot 7 minutah.

Pomožni pogon: diesel - električna kombinacija

Ladja bo opremljena tudi z kombinacijo električnega motorja s štirimi dieselskimi generatorji. Uporabili jih bodo v področjih, kjer ne bo dovolj vetra za plovbo brez emisij. Za pogonsko gorivo se bo uporabljal diesel z zmanjšano količino žvepla. Takšni motorji so trenutno že v uporabi na ladji Rainbow Warrier 3 v lasti Greenpeace-a. Konfiguracija dieselskega generatorja in električnega motorje zagotavlja učinkovito rabo energije in zmanjšano porabo goriva. Ladja bo opremljena tudi z vsemi katalizatorji in filtri, ki bodo zadostili strogim kriterijem o emisijah na morju  standarda Tier III in MARPOL aneksa IV.

 

 

Ponedeljek 27 Nov 2017