Zadnje iz eTrgovine

719.20€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

Jutri se v Gamagoriju na Japonskem začenja regata Svetovnega pokala za olimpijske razrede, na kateri bosta v ženskem olimpijskem dvosedu 470 nastopili tudi naši Tina Mrak in Veronika Macarol (JK Pirat), olimpijki in nosilki bronaste medalje z nedavno končanega svetovnega prvenstva. 

Dekleti bosta na Japonskem preživeli tri tedne. Po končani regati Svetovnega pokala se bosta namreč udeležili še regate Azijskega prvenstva na slabih 300 kilometrov oddaljenem otočku Enoshima, kjer bo čez tri leta prizorišče olimpijskih regat.

Regata Svetovnega pokala bo potekala šest dni, od jutri do nedelje, ko bo na sporedu regata za medalje. Zaenkrat je v ženski konkurenci prijavljenih 14 posadk. Tina Mrak: “Med najboljšimi posadkami so Poljakinje, Švicarke, Japonke in Francozinje. Nekatere posadke so se udeležile svetovnega prvenstva, kar nekaj najboljših pa tudi manjka, saj tokratna regata z vidika spoznavanja olimpijskega prizorišča ni pomembna, kajti to bo drugje. Pomembna pa je seveda zaradi skupnega točkovanja za svetovni pokal. Regata v Gamagoriju je namreč prva regata Svetovnega pokala za sezono 2018; druga regata bo v Miamiju, sledi regata v Hyeresu in zaključek v Kielu. Novost je uvedena z namenom, da se Svetovni pokal zaključi pred poletjem, ko so na sporedu prvenstva.” 

Za naši jadralki je tokratna pot na Japonsko prvo srečanje z deželo vzhajajočega sonca in kulturo, tako drugačno od naše. Veronika Macarol: “Prvi vtisi niso bili najboljši, že pot se je nekoliko zavlekla, tako da sva prišli kar utrujeni, nekoliko tudi zaradi ‘jet-lega’, časovne razlike, ki tudi zahteva prilagoditev. Zdaj je dva dni deževalo in tudi vetra je bilo malo, tako da nisva mogli opraviti kvalitetnih treningov. Jadrava na sposojeni jadrnici, na katero se morava še nekoliko privaditi. Za regato pričakujemo šibek veter, ki bi se lahko okrepil nekje do srednje močnega, najine ambicije pa so vedno visoke, tako da ciljava na rezultat med prvimi tremi.” 

Trije tedni jadranja na Japonskem so za dekleti velik logističen in finančen zalogaj. Predvsem pri transportu iz Gamagorija do Enoshime jima pomagajo japonski prijatelji, prav tako sta dekleti zadovoljni s sposojeno jadrnico. Tina Mrak: “Ko se bomo v naslednjih letih vračali sem na treninge, se bomo morali zares dobro pripraviti, si najti primerno bivališče, poskrbeti za prehrano, kajti kultura je tukaj zelo drugačna od te, ki smo je vajeni.” 

Po končani regati Svetovnega pokala v Gamagoriju se dekleti s trenerjem Tomažem Čopijem torej selita v Enoshimo, kjer bosta prvih nekaj dni namenili treningom na bodočem olimpijskem prizorišču, potem pa bosta nastopili še na tridnevni regati Azijskega prvenstva Enoshima Olympic Week. V Enoshimi bo prihodnje leto prvič potekala tudi regata Svetovnega pokala.

Vir: WindPres; Foto: FB Tina Mrak-Veronika Macarol Sailing Team

Ponedeljek 16 Okt 2017

Italijanska ladjedelnica Benetti je predstavila nov koncept 77 m dolge prestižne jahte. Nova jahta črpa zasnovo iz kompleksnih morskih struktur. Že tako popolne naravne strukture so hoteli vkomponirati v obliko jahte in jih seveda narediti še ...
Petek 13 Okt 2017

Orkan Ophelija je že deseti orkan v letošnji orkanski sezoni na Atlantskem oceanu. Včeraj ga je organizacija NHR (National Hurricane Center iz ZDA) proglasila za orkan prve stopnje.

Orkan Ophelia je trenutno 750 km jugozahodno od Azorskega otočja. Hitrosti vetra v orkanu so že dosegle 120 km/h. Orkan se s hitrostjo 5 km/h premika proti Azorom. Preko noči se bo rahlo obrnil v smeri proti severovzhodu ali vzhod-severovzhodu. Po trenutnih napovedih se bo v naslednjih dneh premaknila proti severnim obalam Španije nato pa proti severu, proti obali Irske, ki naj bi jo dosegla v ponedeljek. Kako močan orkan bo Ophelia še ni jasno. Vremenoslovci se bojijo, da se lahko razvije v orkan 3 stopnje ali tudi več. Predvidena pot orkana je vidna na sliki.

V letošnji orkanski sezoni, ki nad Atlantikom traja vse od meseca junija do konca novembra je bilo že 10 orkanov. Med njimi jih je pet preseglo stopnjo 3. Do sedaj je ime dobilo že 15 neviht nad Atlantikom. Bojijo se da bo letošnja številka lahko tudi 19. Med njimi bo  5 – 9 orkanov in 2 – 5 orkanov najvišjih stopenj. V povprečju se v tem obdobju razvije 5-9 orkanov od tega 2 – 4 višje stopnje. Letošnja sezona je po številu in intenzivnosti orkanov močno nad povprečjem.

Četrtek 12 Okt 2017

Novost iz ladjedelnice Beneteau je Antares 9 OB, prava mala družinska jahta. Novi Beneteau iz serije Antares v dolžino meri točno 9 m. Namenjen je družinskemu križarjenju in nudi obilo prostora tako na krovu kot pod njim. Trup je zgrajen z up...
Četrtek 12 Okt 2017

Konec meseca oktobra, natančneje od 19. do 22.10.2017, se bo ponovno odvijal navtični sejem Biograd Boat Show 2017, kjer lahko pričakujemo rekordno število obiskovalcev, ljubiteljev navtike ter ostalih privržencev vseh vrst plovil.

Navtični sejem v Biogradu bo odprl svoja vrata že 19. leto zapored, kar pomeni, da tega dogodka preprosto ne smete zamuditi. Lansko leto je BBS predstavil preko 300 plovil in gostil več kot 300 razstavljavcev. Med njimi boste tudi letos lahko poiskali podjetje MOTO-NAUTIKA, ki predstavlja gumenjake kanadskega podjetja GRAND, ter plovila italijanskega proizvajalca RANIERI.

Ogledali si boste lahko 6,5-metrski gumenjak iz linije Golden Line - G650HGLF, enega izmed najmodernejših gumenjakov Ranieri Cayman 19S, zelo priljubljenega Golden line G500 in by-boat G340 ter prenosne in lahke Elf 240 in Gala 270, za katere ne potrebujete registracije. Navtični navdušenci, ki pa prisegate na plastične čolne, boste imeli na ogled plovila iz linij Open Line - Voyager 19S in 23S, ter Sundeck Line - Shadow 20

To pa še vedno ni vse! Tudi letos bo podjetje MOTO-NAUTIKA ponujalo možnost testne vožnje s plovili, ki so v njihovem prodajnem repertoarju! (spodaj slike)

NE SPREGLEJTE!!!  Podjetje Moto-Nautika je za obiskovalce portala E-NAVTIKA pripravilo darilo in sicer bodo iz vseh prijav izžrebali par brezplačnih vstopnic za omenjen dogodek. Kako sodelujete? Prijavite se na tej povezavi. 

Sreda 11 Okt 2017

Plovba v megli

V zimskem času lahko na Jadranu naletite tudi na meglo. Megla lahko zelo hitro obkroži vaše plovilo in močno zmanjša vidljivost ter s tem poveča tveganje za nesrečo. Zato morate takrat pravilno reagirati.

Ladijski radar

Oprema za plovbo v megli

Na srečo je večina današnjih plovil opremljena z opremo, ki nam pomaga pluti v težjih pogojih med katere uvrščamo tudi meglo. Med opremo, ki nam močno olajša plovbo v megli uvrščamo predvsem radar, chartplotter, radarski odbojnik, AIS, opremo za oddajanje zvočnih signalov, luči ter žaromet. Pomembno je, da ste z uporabo omenjene opreme, ki jo imate na razpolago, seznanjeni že pred izplutjem, saj vam bo le tako lahko dobro koristila.

V megli je najbolj učinkovit radar, vendar najpogosteje ravno radarja nimamo na razpolago.

Kako postopati v primeru megle

Plovbi v megli se je najbolje odpovedati. V kolikor to ni možno, se je treba nemudoma pripraviti za plovbo v megli.

Plovilo je treba pripraviti, da postanete bolje “vidni”. Hkrati pa je treba neprestano zelo pozorno spremljati okolico (druga plovila, nevarnosti na plovni poti, itd.).

Plovba v megli

- Prilagodite hitrost plovila. Priporočena je plovba vsaj z minimalno hitrostjo in s tem neprestana pripravljenost na takojšnji manever za izognitev trčenju.

- Če je več oseb na plovilu je potrebno določiti eno osebo, ki bo spremljala in sporočala dogajanje s premca plovila. Ne samo, da s tem pridobite nekaj metrov vidljivosti, temveč tudi malce psihološke podpore. Drugim osebam omejite gibanje po plovilu in jim naročite, da oblečejo rešilne jopiče.

- Namestite radarski odbojnik, da postanete bolje vidni za druga plovila, ki uporabljajo radar.

- Prižgite luči in po potrebi tudi žaromet.

- Neprestano spremljajte radar (če ga imate na plovilu) in elektronske karte.

- Oddajajte in poslušajte zvočne signale skladne s pravili o izogibanju trčenju na morju. Če nimate piščalke oziroma zvona, ker je vaše plovilo krajše od 12 m oziroma od 20 m, oddajajte drugi učinkovit zvočni signal, da vas bodo slišala druga plovila. 

Radarski odbojnik

- Spremljajte kompas in skrbite, da držite izbran kurz plovila ter pozicijo vašega plovila pogosto vrisujte na navigacijsko karto.

S temi ukrepi imate veliko večje možnosti, da se izognete nesreči. Še vedno pa je prvi varnostni ukrep, da se poskušate izogniti megli. To lahko dosežete tudi s spremljanjem vremenske napovedi, čeprav je meglo tako kot vse druge izredne vremenske pojave včasih težko natančno napovedati.

Radarski odbojnik

Radarski odbojnik je enostavna ladijska oprema, ki povečuje našo vidnost na radarskih slikah plovil, ki plujejo v naši bližini. Zaradi svoje oblike in konstrukcije zagotavlja močnejši odboj radarskega signala in povečuje razpoznavnost vzorca na radarski sliki zaradi katerega nas lažje prepozna kot plovilo. Ker se lahko plovila gibljejo v radiju 360 stopinj okoli nas, je naloga radarskega odbojnika, da odbija signale v vseh smereh. To je težko doseči, zato so odbojniki različnih oblik in velikosti. Na plovilih namenjenih rekreaciji in zabavi najpogosteje srečamo odbojnike v obliki valja ali pa vogalni odbojnik. Valjasti odbojnik je običajno v plastičnem ohišju in zagotavlja kar najmanjši zračni upor, vogalni pa so sestavljeni iz treh kovinskih plošč, ki skupaj tvorijo oktaeder in odbijajo radarske signale v vseh ravninah. Radarski signal odbija kakršen koli kovinski objekt. V kolikor na plovilu nimamo odbojnika in se znajdemo v megli, lahko priročnega izdelamo iz kovinske opreme na plovilu. Odbojnik vedno namestimo čim višje na plovilu s čemer si zagotovimo, da nas bodo druga plovila na svojem radarju zaznala že na večji oddaljenosti.

Nastanek megle in njene značilnosti na Jadranu

Megla se na morju pojavi takrat, ko nad hladno morje prihaja topel in vlažen zrak, ki se tam ohladi do kondenzacije. Megla je zato na Jadranu najbolj pogosta ob koncu zime, predvsem februarja in marca, ko morje doseže najnižjo temperaturo v letu. Prav v tem času so razmeroma pogosti tudi topli in vlažni vetrovi južnih smeri. Na Jadranu se megla najpogosteje pojavlja na območju severnega Jadrana (delta reke Pad, območje Beneške lagune, Tržaški zaliv). V Slovenskem primorju imamo povprečno okoli 20 meglenih dni na leto. 

Plovba v megli

Plovba v megli je zahtevna. V kolikor na plovilu nimate primerne opreme za plovbo v megli in plovba ni nujna, se ji raje odpovejte.

Preden se odpravite na morje ob koncu zime, preverite temperaturo morja in temperaturo ter vlažnost zraka ter ocenite verjetnost nastanka megle oziroma spremljajte vremensko napoved. Od tega bo namreč odvisno načrtovanje plovbe, organizacija dela na plovilu in priprava opreme.

Preberite več na: 

Zvočni signali ob zmanjšani vidljivosti

Oprema za zvočne signale

 

 

 

Torek 10 Okt 2017

 

Letošnjo regato Mrduja, ki je potekala 7.10.2017 je zaznamovala močna burja, lomljenje jamborov, trganje jader, več padcev članov posadke v morje in celo prevračanje in potopitev plovil.

Mrdujska regata je ena večjih, če ne celo največja regata na Hrvaškem. V letošnjem letu se je regate udeležilo 191 jadrnic. Močna burja, ki je pihala na splitskem področju je floto močno zdesetkala. Pihala je s hitrostjo 30 vozlov, sunki pa so dosegali tudi 50 vozlov in več. Večina flote, ki je štartala pred luko Split, je dosegla otok Mrduja pred Splitskimi vrati, a v cilj jih je priplulo zgolj 55.

Zaradi močnih sunkov vetra so se poškodbe na jadrnicah vrstile druga za drugo. Lomili so se jambori, trgala so se jadra. Tri jadrnice so se prevrnile in ena se je celo potopila. No k sreči so vsi jadralci nesreče preživeli, posadka jadrnice »Remoker«, ki se je potopila, pa je zaupala svojo zgodbo novinarki Slobodne Dalmacije, Sandri Berčot.

Na jadrnici Remorker je plula tričlanska posadka. Za krmilom je bil 41 letni Ozren Marušič, v posadki pa še 34 letni Martin Mikelič in Duje Dobronič, 15 letni dijak Pomorske šole iz Splita. Ko so pluli na oddaljenosti približno 500 m do rta Gomilica, je vanje priletel sunek vetra. S premcem so zarili globoko v morje in najmlajšega člana posadke je vrglo z jadrnice. Duje se je takoj po padcu nasmejal in pokazal dvignjen palec, da sta sojadralca vedela, da je z njim vse vredu. Sporočila sta mu, da se bosta takoj vrnila ponj. Ker ni bil poškodovan, je začel plavati proti jadrnici. Martin in Ozren sta spustila glavno jadro a v tistem trenutku se je v prednje jadro uprl sunek vetra, ki je pošteno presegel 50 vozlov. Tudi Martina in Ozrena je vrglo v morje. Takoj za tem jih je zalil še več kot 1,5m visok val in izgubila sta vizualni stik z tretjim članom posadke. Jadrnica se je prevrnila. Ozren se je poizkušal potopiti in zaplavati v kabino, da bi se dokopal do radijske postaje in telefona ter poklical na pomoč. Številne vrvi okrog njegove glave, jadrnica, ki je poskakovala po valovih in ladijska oprema so mu preprečile, da bi uspel. Vrniti se je moral ven. Ozrenu in Martinu ni preostalo drugega, kot da se primeta za prevrnjeno jadrnico in čakata na pomoč.

Mimo njih je kmalu priplula najeta jadrnica s posadko. Na vse moči sta se trudila, da bi priklicala pomoč, a se posadka jadrnice ni odzvala. Kljub temu, da so bili le 30 m oddaljeni od njih, so le nadaljevali s plovbo. Z reševanjem niso niti poizkušali. K sreči je kmalu mimo priplul jadralec Tiho Josipovič iz Jadralnega kluba Split, ki je prav tako nastopal na regati. Nemudoma je priskočil na pomoč. Zaradi visokih valov sta se oba brodolomca le stežka povzpela na krov jadrnice »Nanar 2«. Ko sta bila varno na krovu, so nemudoma poklicali na pomoč, ker je član posadke v morju in potrebujejo reševanje.

K sreči, je le nekaj minut kasneje, kot so sami poklicali na pomoč, v center za reševanje klicala tudi mama brodolomca Duja. Sporočila je veselo novico, da je fant sam priplaval do rta Gomilice in srečal ekipo jadrnice Stella Polaris, ki je na rtu nasedla. Po vse brodolomce je prišel gumenjak Gorske reševalne službe in jih odpeljal v Sutivan na otoku Brač.  

Rt Gomilica je bil usoden tudi za posadko jadrnice »Republika Broč«, ki se ja pred njim prevrnila. Rešila jih je posadka jadrnice »Filomena«, ki jih je z močne burje potegnila v zavetrje rta in rešila posadko.

Po vseh pripetljajih v močni burji je 55 posadkam uspelo pripluti do cilja pred luko Split. Najhitrejša jadrnica je bila Tutta Trieste, ki jo je krmaril Miloš Radonjič. Z zaostankom osmih minut je ciljno črto prečkal Toni Bulaja na jadrnici Ola, tretje mesto pa je pripadlo Fatamorgani, ki jo je krmaril Mate Arapov.

Prvih osem posadk v cilju (pričetek regate ob 11.00): 

1. Tutta Trieste 2 (13:35:42)
2. Ola (13:43:11)
3. Fatamorgana 2 (13:51:41)
4. Toto (13:53:13)
5. Gringo 2 (13:53:20)
6. Orion 2 (13:54:52)
7. Bare (13:55:44)
8. Barba Branko (13:59:30)

Vir: JK Labud, Slobodna Dalmacija

Torek 10 Okt 2017

Barcolana je regata, ki iz leta v leto podira rekorde. Pred štartno črto letošnje, že 49. regate, se je zbralo rekordnih 2101 jadrnic. Ob 10.30 uri je v Tržaškem zalivu odjeknila topovska salva in označila pričetek 49. regate Barcolana. Ja...
Ponedeljek 09 Okt 2017

V Barceloni se je zaključilo odprto evropsko prvenstvo v razredih laser radial in laser standard, na katerem so nastopile tudi tri slovenske predstavnice. Kim Pletikos, Lin Pletikos in Valentina Baruca so se pomerile v konkurenci olimpijskega razreda laser radial.

Na najvišjo uvrstitev je računala Kim Pletikos, ki je na avgustovskem svetovnem prvenstvu končala na zelo dobrem 22. mestu, kar je sicer najboljša slovenska uvrstitev doslej. A tokrat Kim ni šlo vse po načrtih, saj je zaradi slabšega jadranja zadnji dan kvalifikacij pristala v srebrni skupini. V srebrni skupini je vse tri dni dominirala in na koncu zmagala s kar 36 točkami prednosti pred drugouvrščeno, s čimer je dokazala, da definitivno sodi med najboljše – v zlato skupino. Zmaga v srebrni skupini sicer pomeni 46. mesto v skupni razvrstitvi.

“Napoved za danes ni bila vzpodbudna in na srečo na koncu ni držala, saj je bilo sončno, kar je omogočilo, da se je razvil termični veter. Prvi plov je potekal v 10-15 vozlov močnem vetru, v drugem je bilo vetra nekoliko manj. Prvi plov sem dobro štartala in ves čas dobro jadrala ter ga končala na tretjem mestu. Drugi plov je malo po štartu veter obrnil v levo, česar na žalost nisem predvidela, tako da sem bila na prvi boji petnajsta. Potem sem pridobila nekaj mest in končala, mislim da, osma. Kljub temu, da sem jadrala v srebrni skupini, so bili to zelo dobri trije dnevi za trening. Spoznala sem tudi, kje so največje pomankljivosti v mojem jadranju in temu se bom posvetila v zimskem obdobju.”

Lin Pletikos, ki je na prvenstvu bila med najmlajšimi tekmovalkami, je na koncu zasedla 54. mesto, oziroma zelo dobro deveto mesto v srebrni skupini.

“Zaradi slabših štartov danes z rezultatom v obeh plovih sicer nisem najbolj zadovoljna. Celoten vtis z mojega prvega članskega evropskega prvenstva pa je pozitiven. Nekaj težav imam s prilagajanjem na jadranje v tej konkurenci, saj vse poteka na višji ravni. Izboljšati moram predvsem jadranje v močnejšem vetru, saj imam tukaj še največ težav.”

Valentina Baruca je prvenstvo končala na 89. mestu.

Nova evropska prvakinja je postala Nizozemka Marit Bouwmeester, podprvakinja pa Danka Anne-Marie Rindom. Tretje mesto na prvenstvu stare celine je osvojila Grkinja Vasileia Karachaliou.

V moškem olimpijskem razredu laser standard, kjer je udeležbo zaradi poškodbe v zadnjem trenutku odpovedal slovenski up Žan Luka Zelko, je zmagal Britanec Nick Thompson. V konkurenci neolimpijskega razreda laser radial, kjer zaradi poškodbe ni nastopil Slovenec Nik Pletikos, pa je zmagal aktualni svetovni prvak Marcin Rudawski.

Vir: JZS.si

Ponedeljek 09 Okt 2017

Šestinpolmetrski čoln je plod lastnega razvoja in kombinacija izjemnega oblikovanja ter odličnih plovnih lastnosti, ki postavljata nove standarde in enkratne funkcije pred konkurenco v vseh pogledih. Letos pa bo za vse obiskoval...
Torek 03 Okt 2017