Medtem ko se je glavnina razreda Class40s na Global Ocean Race (GOR) pripravljala na spopad z 200-milj širokim pasom visokega zračnega pritiska na jugu, sta vodilni skupini BSL in Campagne de France, prečkali mejo 1.000 milj pri Cape Townu.

V zadnjih 24 urah je povprečna hitrost vodilnih v razredu zelo nihala, Campbell Field na BSL pa je dejal: "Zadnjih nekaj dni je bilo zelo zahtevnih, saj smo morali ostati osredotočeni, da smo pluli v pravo smer," in nadaljeval: "sunki vetra so bili zelo močni in nihali od čistega mirovanja do 50 vozlov, tako da smo garali kot črnci."

Približno 70 milj za Rossom in Campbell Fieldom, sta Halvard Mabire in Miranda Merron na Campagne de France imela podobne pogoje: "Zadnjih nekaj dni je bilo zaznamovanih z veliko oblačnostjo, s čimer se je zmanjšala tudi moč vetra, kar za nadaljevanje ni preveč dobro. V zadnjih 24 urah je Fields pridobil 21 milj prednosti pred Mabire in Merron, kar pomeni skupno vodstvo 32 milj.

Ekipa iz Nove Zelandije na BSL pa je bila v nedeljo osredotočena predvsem na Svetovni pokal v rugbiju. Campbell je o tem povedal: Podpiramo našo ekipo 'All Blacks', naredili smo vse, da smo do sobote prevzeli vodstvo - klukica, opravljeno; od začetka tega tekmovanja pred 29 dnevi že imam oblečene kratke hlače 'All Blacksov' - klukica, opravljeno. Nima smisla, da jih sedaj slečem, ko je do konca le še nekje okrog pet dni." All Blacksi so osvojili zmago, tako da so si novozelandčani lahko oddahnili, sedaj pa imajo drug manjši problem. Ross, član ekipe, namreč ne preneha s petjem komada: We are the Champions, a teh pet dni bodo že zdržali, glede na to, da so do sedaj poslušali edini drug komad, ki ga zna zapeti: New York, New York. A očitno glasba pomaga.

Četrtek 03 Nov 2011

To nedeljo, 30. oktobra ob natačno 13. uri in dve minuti se bo pred francoskim Le Havrom 36 jadrnic razredov Imoca, Multi 50 in Class40 pognalo v boj za prestižno lovoriko zmagovalca desetega Transata Jacqes Vabre, ki se bo v drugi polovici novembra končal v 4500 milj oddaljenem Puerto Limonu na Kostariki.

Veliko uglednih jadralskih imen bo tudi letos na krovih Hugo Bossa, Safrana, Groupe Bel, Picotyja, Macif-a ... Marsikdo od starih mačkov se niti ne spomni več ... bo to njegova 16. ali 17. regata preko Atlantika?

Za edino žensko posadko na Transatu Jacqes Vabre, v kateri sta se združili izkušena nemška Class40 jadralka Anna-Maria Renken in Slovenka Jakica Jesih, ki jo sicer bolje poznamo iz razreda Seascape (lani zmagovalka Jix&SSC Cupa, letos 3. mesto) - te dileme ni. Za obe bo to prva transatlantska regatna izkušnja. Tako v Nemčiji - in v Sloveniji še toliko bolj - offshore regatno jadranje ni močno razvito; od slovenskih jadralcev sta atlantske valove na mini Transatu doslej (zelo uspešno - in solo) rezala le Andraž Mihelin in Kristian Hajnšek, danes proizvajalca in distributerja jadrnic Seascape. Jakica Jesih se tako te regate udeležuje kot prva Slovenka, z Anno pa predstavljata tudi edino povsem žensko posadko. Izziv ženske posadke je bil zanimiv tudi za sponzorja, avstrijsko podjetje Celox Sailing, distributerja jadrnic Akilaria za področje Avstrije, Nemčije, Švice, Slovenije in Hrvaške - kateremu je bila slovensko-nemška naveza še toliko bolj pisana na kožo. Celox je dekletoma priskrbel novo in povsem opremljeno Class40 jadrnico Akilaria RC2, nizozemski Sevenstar Yachttransport bo pripeljal njunega Gust Busterja nazaj v Evropo, Travel Lunch jima je pripravil dnevne pakete hrane, številne druge stroške pa jima pomagajo pokriti tudi nekatera ugledna slovenska podjetja - Diners Club SLO, Innovatif, Porsche Slovenija, IPMIT, Propagarna, Europlakat, Different in Dinamit.
Dekleti sta pred nekaj dnevi zaključili dobrih 500 milj dolgo kvalifikacijo med La Trinitejem in Le Havrom, z nekaj ovinki za dodatne milje - in se tako tudi uradno uvrstili na štart. Za njima je - kot zadnja uradna formalnost - tudi uspešno opravljen "safety inspection check", zdaj pa jima ostanejo le še končne priprave, številne obveznosti do organizatorja, dnevno skajpanje z meteorologom Juretom Jermanom, ki jima bo skušal priskrbeti malo manj "rdeče" prve dni - ter odštevanje do štarta!
Spremljamo ju lahko na Facebook profilu Anna&Jakica - Celox Women Offshore Racin Team, na njuni spletni strani www.celox-womensailing.com ter na www.transat-jacques-vabre.com/fr


Četrtek 03 Nov 2011

SOUTHAMPTON (ZDA)

Vesna Dekleva Paoli je od srede 18. najboljša jadralska dvobojevalka na svetu. Za trikratno olimpijko je to najvišja uvrstitev na svetovni jakostni lestvici odkar je 2009 presedlala iz dvoseda 470 v trosed Elliot.

Deklevovi in sojadralkama Katarini Kerševan ter Leni Koter je obilo novih točk navrglo drugo mesto na tekmi v Trentinu, od koder so se vrnile bogatejše za 1656 pik. Toliko si jih slovenski trio ni prislužil še na nobeni dosedanji regati in je dobra popotnica pred svetovnim prvenstvom v Avstraliji. Da bi se nanj kar najbolje pripravile, so dekleta odpotovala v Bretanijo. V mestu St. Quay Portrieux bodo naslednjih nekaj dni trenirale z ekipami Tamare Echegoyen (ESP), Julie Bossard (FRA) in Rite Goncalves (POR).

Na lestvici Mednarodne jadralne zveze (ISAF) ostaja prva dama ženskega match race-a nominiranka za jadralko leta - Anna Tunnicliffe. Američanka se je v letošnji sezoni udeležila dvanajstih regat, od tega je desetkrat stala na zmagovalnem odru. S četrtega na drugo mesto je napredovala Clarie Leroy, zmagovalka finala Pokala Narodov. Zahvaljujoč osmemu mestu na taisti prireditvi se je Kanadčanka Sharon Ferris Choat izstrelila iz 98. na 44. mesto.

Minuli teden je ISAF razkril tudi prizorišče svetovnega prvenstva za žensko dvobojevanje leta 2012. Gostil ga bo švedski Gothenburg med 25. in 30. junijem. To bo eno zadnjih soočenj dvobojevalk pred olimpijskimi igrami v Londonu.

Četrtek 03 Nov 2011

Veliki Viharnik je bil na 67. Viški regati najhitrejši v obeh etapah. Za Dušana Puha je to že šesta zmaga na tem tekmovanju.

128 posadk je konec tedna okusilo ekstremne razmere na jugu Jadrana, kjer je 30 vozlov burje dodobra zdesetkalo floto nastopajočih. Najprej jo je skupila slovenska jadrnica Megaenergija, ki je po odličnem štartu pred Splitom ostala brez jambora. Kmalu za tem se je zgodba ponovila na krovu Nemira V. Niz havarij se je nadaljeval s slovaško Paolo in Južnim Vetrom. Obe sta bili ob krmilo, Paikea pa celo ob posadko. S krova slednje je odplaknilo osem članov posadke, ki so jih organizatorji in sotekmovalci s hitro intervencijo uspešno rešili iz morja.

30 navtičnih milj dolgo odisejado od Splita do Visa je dobil Veliki Viharnik, tako kot tudi povratno tekmo v nedeljo. Osmi nastop na tej regati se je za Puha končal s šesto zmago v skupnem seštevku, medtem ko na progi Split-Vis ostaja neporažen z rekordnim časom 2 uri in 15 minut. Veličasten rezultat je uspel tudi Elanki II. Zmagali so v svoji kategoriji in bili 13. v konkurenci 128 ekip. Ker je bila nedeljska burja enako neprizanesljiva kot petkova, je regato uspešno končalo le 77 moštev. Med onesposobljenimi v nedeljo je bil tudi mariborski Casali. S tretjim mestom in odstopom v drugi preizkušnji si je prislužil končno 60. mesto.

Četrtek 03 Nov 2011

Simultanka na klasični sredozemski regati Rolex Middle Sea Race - Enajst zaporednih zmag na petih letošnjih regatah 30-metrsko velikanko Igorja Simčiča ustoličilo na prestolu najboljših maksi jadrnic na svetu - Lastnik jadrnice in generalni direktor že razmišlja o nadgradnji edinstvenega panevropskega projekta

Jadrnica Esimit Europa 2 je z ogromno prednostjo zmagala na eni najzahtevnejših regat v Evropi, Rolex Middle Sea Race, in še z enajsto zaporedno zmago na petih regatah postavila piko na i letošnje neverjetne sezone. Slednja je lastniku Igorju Simčiču, skiperju Flaviu Faviniju, slovenskemu olimpijcu Vasiliju Žbogarju in preostalim članom posadke postregla tudi z rekordoma proge na regatah Palermo-Monte Carlo in Barcolana, dokazom tehnološke popolnosti jadrnice in uigranosti ekipe. 30-metrska lepotica, ki pod evropsko zastavo in ob sponzorstvu podjetja Gazprom s seboj nosi poslanstvo prijateljstva in sodelovanja med evropskimi narodi ter prispeva k ekološki ozaveščenosti Evropejcev, je s 606 navtičnih milj dolgo progo med Malto in Sicilijo opravila v 2 dneh, 6 urah in 52 minutah.

"Za nami je izjemna sezona, v kateri smo dosegli vse zastavljene cilje in dokazali, da v projektu Esimit Europa ni ničesar prepuščeno naključju. Nastopati pod zastavo Evropske unije, sponzorstvom tako uglednega podjetje, kot je Gazprom, in za vrednote gibanja European Energy je od samega začetka velika čast in odgovornost. Panevropsko poslanstvo smo zato vzeli zelo resno in z nenehnimi investicijami v projekt skrbeli za kontinuirano maksimalno pripravljenost tako jadrnice kot ekipe," je dejal Igor Simčič, lastnik jadrnice in generalni direktor projekta Esimit Europa. "V načrtu prihodnje sezone so vse letošnje regate, ni pa izključena tudi kakšna dodatna. Sicer je še prezgodaj govoriti tudi o ambicioznejših načrtih, a po naravi sem realist, zato bodo podrobnosti o morebitni nadgradnji projekta tako v športnem kot poslovnem smislu znane, ko bodo zanjo postavljeni trdni temelji," je dodal Simčič.

"Rolex Middle Sea Race slovi kot težka in nepredvidljiva regata, v kateri smo bili v preteklosti že priča zelo tragičnim dogodkom, zato smo se nanjo izjemno dobro pripravili. Tokrat sicer ni bilo orkanskega vetra in visokih valov, so pa imele vse jadrnice težave z vetrovi, ki smo spreminjali moč in smer tako rekoč vsako uro. Posledično so take razmere zahtevale veliko število menjav jader, predvidevanj prihodnjih razmer in odločitev glede nadaljnje taktike. Esimit Europa 2 in celotna ekipa sta v teh pogojih delovala brezkompromisno in zato zmaga ni bila v nobenem trenutku vprašljiva. Resnično lahko rečem, in na to sem ponosen, da sem skiper trenutno najboljše jadrnice na svetu, zato se veselim prihodnjih izzivov," ni skrival navdušenja skiper Flavio Favini.

Ponedeljek 08 Nov 2010

Jadranski navtični svet je bogatejši za sejem, ki bo po novem vsako leto organiziran v Puli. Tako imenovani Pula Boat Fair je v prvi vrsti namenjen predvsem tistim razstavljavcem, ki svojim strankam ponujajo predvsem opremo za plovila, rezervne dele ter storitve servisiranja, prenavljanja in obnavljanja plovil.

Letošnji pulski salon navtične opreme, ki je v samem centru potekal 4 dni, neposredno pod znamenito pulsko areno, je pritegnil zavidljivih 49 razstavljalce iz Hrvaške, Slovenije, Srbije, Črne gore in nekaterih drugih držav. Na 4000 m2 razstavnih površin, so razstavljavci predstavili preko 200 različnih znamk ladijske opreme.

Novost, ki jo je ponudil sejem, so bili poslovni sestanki, namenjeni razstavljavcem. Ti so se lahko na kratkih sestankih spoznali z drugimi razstavljavci, ter ugotovili, če obstajajo možnosti za sodelovanja, za skupne nastope na trgu in zagotavljanje še kvalitetnejših in celovitejših storitev za vse, ki se ukvarjajo z navtiko, tako profesionalno, kot tudi ljubiteljsko.
Sejem si je ogledalo preko 3500 obiskovalcev, s čimer so bili izjemno zadovoljni razstavljavci na sejmu in seveda tudi organizatorji. Tako bo sejem postal tradicionalen in najverjetneje se bo v naslednjih letih razširil tudi na morske površine, kjer bodo lahko razstavljavci razstavili tudi večja plovila.

Ponedeljek 08 Nov 2010

Potovanje na Kitajsko in Tibet smo začeli planirati nemudoma po našem prihodu iz Indije. Za to pot smo si rezervirali prvomajske praznike. Že v začetku leta smo rezervirali letalske karte in pričeli razgovore z eno izmed milijonske množice kitajskih agencij, ki bi nam pripravila zanimiv in ugoden aranžma. Letalske karte so bele rezervirane s prihodom v Peking in odhod iz Šanghaja. V svojem popotovanju pa smo želeli čim več časa preživeti v Tibetu. Tako smo se odločili za tri dni Pekinga, tri dni Šanghaja, preostanek potovanja pa Tibet.

Torek 26 Okt 2010