Slovenski popotnik in jadralec Jasmin Čaušević, se je leta 2014 odpravil na pot okoli sveta. Pravzaprav to ne bi bilo nič nenavadnega, če se za to Jasmin ne bi odločil opraviti sam z družinsko serijsko jadrnico Bavaria 34, katero ni nič predelal in ne ojačal, da bi lahko zdržala široka morja in valovite oceane. Po prvi etapi od Poreča do Kanarskih otokov in drugi etapi od Kanarskih otokov do Karibov je napisal dve potopisni knjigi, v kateri je dodal ogromno jadralskih podatkov, ter s cenami prikazal, da je sanje mogoče odsanjati z minimalno količino denarja. Sedaj je na poti od Karibov do Avstralije, dolgi 12.000 NM. Bo naš solo jadralec po preplutem zahrbtnem Atlantiku lažje osvojil Pacifik v skoraj 30 dnevni neprekinjeni samotni plovbi? Vse izveste tukaj!

V začetku meseca se je Jasmin ponovno odpravil na pot. Odletel je nazaj na otok Martinik, ker ga pol leta čakala njegova jadrnica Indigo. Preživela je orkansko obdobje. Večina orkanov je otok le oplazila, le orkan Maria ga je prizadel močneje. V kakšnem stanju bo jadrnica, še ni vedel. Iz marine so mu sporočili, da so opazili le nekaj manjših poškodb. Kaj točno se je zgodilo ni vedel.

Ko se je vrnil na jadrnico privezano v marini je zapisal: »Skupaj sva preživela visoke oceanske valove, neusmiljeno so naju poganjali močni vetrovi in nevihte. Trgali so ji jadra, meni srce, a duše nama niso vzeli. Tudi volje ne. Ko je samevala, jo je dosegel še hurikan Maria. Z rahlimi poškodbami me je pričakala z odtrgano anteno, odtrganim radar reflektorjem, z natrgano desno pripono, rahlimi lepotnimi poškodbami trupa, nekaj vode v notranjosti od močnega hurikanskega dežja, itd. »Zalizala« bova bojne rane in se podala kot Don Kihot z Rosinante  na novo pot. Nočeva boja, ne z mlini na veter, ne z morjem in ne z nevihtami. Želiva si zmeren veter, zmerne valove in srečno pot do cilja. Ko sva skupaj, sva eno, zaupava si, kot nama zaupajo  sponzorji in donatorji.«

Vetrni generator in solarni panel zagotavljata električno energijo za delovanje avtopilota

Že naslednji dan po prihodu, se je Jasmin lotil popravil jadrnice. V enem tednu se je moral pripraviti na nadaljnjo plovbo. V dobro opremljenih marinah z dobrim servisom je v tem času možno narediti marsikaj a na Karibih so stvari nekoliko drugačne. Za večino popravil je bil prepuščen sam sebi. S seboj je prinesel tudi nekaj nove opreme. Na plovilu ima dva velika porabnika električne energije. To sta avtopilot in hladilnik. Do sedaj je imel le dva vira energije. Sončno celico, ki proizvaja električno energijo le podnevi, v lepem sončnem vremenu, ko pa je oblačno pa je njena učinkovitost zelo slaba. Kot drugi vir je uporabljal motor, ki ga je prižigal vsako noč za dve do tri ure. V tem času si je privoščil tudi spanje v 20 minutnih intervalih. Tokrat je s seboj prinesle 500 W vetrni generator, ki mu ga je za brezskrben spanec sponzorirala eNavtika. Namestiti je moral kovinski drog za pritrditev vetrnice, potegniti novo električno napeljavo in vse preko regulatorja polnjenja povezati na akumulatorje jadrnice. Po celodnevnem trudu, je vetrnica pričela proizvajati prve ampere električne energije.

Dnevi so minevali hitro. Vsak dan je bil Indigo bliže temu, da izpluje. Nameščen je bil nov radarski reflektor, popravljena desna pripona, posušena kaluža in nameščena nova antena radijske postaje. Bližal se je ponedeljek 6.11.2017, dan, ki je bil namenjen izplutju novim dogodivščinam na proti. Pred izplutjem je Jasmin zapisal: »Že kot otrok sem risal jadrnico z razpetimi jadri, nekje zgoraj nad njo je bilo vedno nasmejano sonce, spodaj pa se je bohotil ribji svet. Morda sem že takrat začutil, da bo jadrnica moj dom,  delfini moji prijatelji in morje bo postalo široka cesta. Jadranje za mene že dolgo ni več stvar luksuza. Meni je to postal del trenutnega življenja. Danes sva Indigo in jaz, končno pripravljena. Rane sva zacelila in postala bova eno. Nekaj dni in noči bo potrebno, da v neprekinjeni plovbi po Karibskem morju doseževa cilj, Nizozemske Antile, otok Curacao. Se beremo čez nekaj dni!«

Cilj prve letošnje plovbe so bili Nizozemski Antili, oziroma otok Bonaire. Od pristanišča Fort de France na otoku Martinique do toka Bonaire je 472 nmi Karibskega morja. Glede na vremenske razmere ga čaka približno 4 dni plovbe.

< Sam prejadral Karibsko morje 1. del           Sam prejadral Karibsko morje 3. del  >

 

 Njegove dosedanje dogodivščine si lahko preberete tudi v njegovih knjigah:

 

Sam prek oceana (plovba preko Atlantika, 3779 nmi)

Ljubezen pod jadri (erotični roman)

Šepet vetra in valov (plovba od Poreča do Las Palmasa, 3114 nmi)

Sreda 22 Nov 2017

Hrvaški jadralec Vedran Kablin je nastopil na letošnji regati Mini Transat in sredi Atlantika ostal brez jambora.

Mini Transat je regata, ki se prične v mestu La Rochelle. Jadralci, ki jadrajo samo na svojih jadrnicah, plujejo najprej do Las Palmasa na Kanarskih otokih, nato pa prečkajo Atlantski ocean in pristanejo v kraju Le Marin na otoku Martinik. Letošnjega Transata se je udeležil tudi hrvaški jadralec Vedran Kablin s svojo jadrnico Eloa Island of Lošinj.

Vedran Kablin se je podal na pustolovščino svojega življenja. Uspešno je prejadral prvo etapo regate do Kanarskih otokov. 36 letni jadralec je dobro pričel tudi drugo etapo. Preplul je že polovico Atlantika, na kar se mu je 1300 nmi pred ciljem zlomil jambor. Nemočnega so ga vetrovi in valovi nosili po odprtem morju. Šele po dveh dneh je do njega priplulo plovilo regatnega odbora in ga rešilo s plovila.

Regata MiniTransat je posebna regata katere popularnost narašča iz leta v leto. Letošnje se je udeležilo 81 jadralcev iz 14 držav, med katerimi je bilo kar 10 jadralk. Jadrajo sami na svojih jadrnicah in pri navigaciji ne smejo uporabljati telefonov, računalnikov in drugih komunikacijskih sredstev. Opremljeni so zgolj z napravo, ki stalno oddaja njihovo pozicijo.

Letošnjo regato je najhitreje končal Ian Lipinski. Za plovbo preko Atlantika je potreboval 13 dni, 22 min in 34 sekund. Teoretična razdalja plovbe je znašala 2939,8 nmi. Lipinski je preplul 3309,9 nmi s povprečno hitrostjo plovbe 10,6 vozla. Med jadralci, s serijskimi jadrnicami je bil najhitrejši Erwan La draoulec, ki je za plovbo potreboval 14 dni 12 ur 42 minut in 15 sekund. Preplul je 3321,3 nmi s povprečno hitrostjo plovbe 9,5 vozla. Regato so končali že vsi razen dveh jadralcev, ki še jadrata.

Foto: Breschi/Mini Transat La Boulangere

Sreda 22 Nov 2017

Pokal Amerike je nedvomno tisti, ki skrbi za hiter razvoj jadralskega športa in novih navtičnih rešitev. S svojimi hitrimi katamarani, ki plujejo na hidrokrilih in jadri, ki so podobna letalskim krilom, so vodilni v razvoju jadralskih tehnologij.

Čeprav Pokal Amerike poznamo po hitrih katamaranih, pa jih bomo kmalu spoznali tudi po hitrih enotrupnih jadrnicah. Včeraj so predstavili koncept enotrupne jadrnice, ki bo plula na hidrokrilih in se bo v celoti dvignila nad vodno gladino.

V lanskem letu smo lahko že zasledili uporabi hidrokril na regati Vendee Globe. Sedem tekmovalcev je imelo nameščene na bokih trupa. Pomagala so pri stabilizaciji plovila in manjšemu nagibu. A v Pokalu Amerike gredo vedno korak dlje. Včeraj so predstavili koncept AC75, 75 čevljev dolge enotrupne jadrnice, ki bo s pomočjo hidrokril v celoti plula nad vodno gladino.

Ekipi Emirates team New Zealand in Luna Rossa sta zadnje mesece veliko časa porabile za izdelavo različnih konceptov enotrupnega plovila opremljenega s hidrokrili. Naloga je bila izdelati plovilo katerega plovba bo izziv za celotno posadko in bo lahko postal nov razred v Pokalu Amerike. Seveda mora biti koncept tak, da ga bo kasneje možno uporabiti tudi v potovalnih jadrnicah.

Koncept AC75 je kombinacija ekstremnega visokokvalitetnega jadranja in varnosti. Namenjen je za jadralsko dvobojevanje.  V primeru, da pride do najhujšega in se jadrnica prevrne, je oblikovana tako, da se sama poravna nazaj v prvotni položaj. Glavni koncept plovil sta dve hidrokrili v obliki črke T. Obe imata v konstrukciji balast, ki zagotavlja navor med jadranjem in jadrnici zmanjšuje nagib. Pri manjših hitrostih plovbe  zmanjšujeta guganje in zibanje.

Pravila v novem razredu bodo pripravljena marca naslednje leto. Prvo tekmovanje pa bo na 36. Pokalu Amerike leta 2021.

 

Torek 21 Nov 2017

V soboto, 18.11.2017 je potekala druga regata iz ciklusa Slovenske Jadralne Lige.

Po prvem dogodku, ki se je odvil dva tedna prej, je kazalo, da bodo razlike precej velike. Na zaključku sobotne druge regate, pa je krmar zmagovalne jadrnice napovedal, da se bodo razlike manjšale. Med glavnimi razlogi je prav gotovo, da bodo posadke jadrnice bolj spoznale in hkrati bo izginila prednost match race posadk, ki so navajene hitre prilagoditve na različne jadrnice.

Sončna sobota ter relativno močna burja s kratkim visokim nepravilnim valom je hitro pokazala, da krmarju vodilne posadke iz prvega dela take razmere ne ustrezajo. Že prve kvalifikacije so pokazale majhno razliko med vodilnima posadkama Eureke in Solarie. Zaradi napake Eureke je njena minimalna prednost izginila in Solaria je tako dobila prve kvalifikacije. Kot tretja se je v finale prebila še ekipa Playsail.

Druge kvalifikacije so imele dva plova. Oba je dobila dokaj gladko ekipa Youngstres JK Jadro. Precej težav je imela Aurora (ki sicer prejšnjo regato končala skupno druga), ki je prvi plov končala šele kot četrta. V drugem je vendarle pokazala nekaj več in se uvrstila v finale. Pred njimi pa je presenetljivo končala Sky Mama.    

V prvem plovu Finala A se je jasno pokazalo kako majhne so razlike. Prvi plov je tesno dobila ekipa Youngstres, ki tokrat imela v posadki tudi olimpijca Karla Hmeljaka. Posadka je s krmarjem Liamom Orlom resnično delovala izredno dobro. Druga je bila Eureka, ki pa je pretila do samega cilja. Na tretjem je končala ekipa Playsail. Ostale ekipe so končale resnično blizu. Vse so končale nekje znotraj pol minute za zmagovalcem.

Tako je bilo že skoraj jasno, da bodo Yongsters verjetni zmagovalci saj jim je za zmago zadostovalo že tretje mesto v zadnjem plovu.

V drugem finalnem plovu je Eureka slabo štartala, zaradi česar je bila primorana obrniti na desno stran polja, ki ni bila najboljša. Youngstersi so na levi prevzeli vodstvo in prvi obrnili prvo bojo. Sledila je Solaria in Playsail. Eureka je bila šele četrta. V krmo se vrstni red ni bistveno spremenil. V naslednjo   stranico v veter pa sta najtežji dvoboj za tretje mesto vodili posadki Eureke in Playsaila. Prilkučila pa se je tudi Aurora. Vse tri jadrnice so obrnile zadnjo bojo tesno skupaj medtem ko sta prvi dve Youngsters in Solaria že malce zadihali s cca 2 dolžinama prednosti vsaka. Zadnja krma je bilo prava vojna med jadrnicami, ki so se borile za tretje mesto. Vsak val in reful je štel. Vrstni red se je nekajkrat zamenjal. Jadrnice so končale v cilju popolnoma prekrite in med tretjo in peto ni bilo več kot 4 m razlike. Najsrečnejša tretja je končala Playsail in najnesrečnejša peta Aurora. Vmes pa Eureka za katero pa to ni bilo najhuje. Ob zadnjem obratu z vetrom mimo ciljne boje je na jadrnici Eureka namreč trimer glavnega jadra dobil v glavo bum v polnem zamahu. Vrglo ga je kot za šalo iz ene strani barke na nasprotno ograjico.  Sledila je hitra vožnja na obalo in  obisk bolnice, kjer niso ugotovili resnih poškodb.

Sledila sta še dva plova Finala B, kjer so se srečale posadke, ki se niso uvrstile v finale. Nekaj sonca je popestrilo pogled na jadrnice z oddaljenim ozadjem snežnih alpskih vrhov.

Skupno zmago je gladko in zasluženo odnesla ekipa Youngstres JK Jadro. Po precej srečnem razpletu je na drugem mestu končala Eureka JK Mipc s samo točko prednosti pred tretjo Solario (Pomorska Fakulteta) in četrto uvrščeno Playsail ŠD Gibanica. Tudi tokrat so ekipe odšle domov z lepimi občutki.

Vsekakor pa so bili vsi zadovoljni, da na Champions Leaugue odhajajo kar 4 slovenske posadke. Kvalifikacije za finale v St. Moritz-u podo potekale v Portu Cervo in v St. Petersburgu. Na vsako od prizorišč bodo odpotovale dve slovenski posadki.

Ponedeljek 20 Nov 2017

Prejšnji ponedeljek se je v Pulski luki Uljanik zgodila težka pomorska nesreča. Novogradnja z delavnim imenom »Uljanik 520«, se je na gradbeni platformi odtrgala s priveza in udarila v ladjo za oskrbovanje z imenom »Silni«. Do nesreče je prišlo zaradi izjemno močnih vetrov, ki so pihali na področju Pulja.

Pomorska nesreča se je zgodila zjutraj ob 8.30 uri. Novogradnja »Uljanik 520«, naftna ploščad v izgradnji, je bila na delavni platformi v ladjedelnici. Platforma, ki ima sicer svoj pogon, je bila privezana na obalo. Vrvi so se strgale in platforma se je začela nekontrolirano gibati po luki. Trčila je v oskrbovalno ladjo »Silni« ter predrla njen trup. Zaradi naglega vdora vode, se je ladja potopila. Platforma je nato s krmnim delom trčila v obalo ladjedelnice, s premčnim delom pa v pomol Čađavica.

V nesreči ni bila poškodovana nobena oseba. Zaradi slabega vremena je bilo ukrepanje oteženo.

Ponedeljek 20 Nov 2017

Slovenski izdelek GHOOK, namenjen dvigovanju težkih, s školjkami poraslih muringov je dobil posebno nagrado DAME na sejmu Metz.

Na sejmu METZ v Amsterdamu vsako leto poteka navtični sejem, ki je namenjen strokovni navtični javnosti. Na njem se predstavijo številni novi izdelki iz različnih navtičnih področij. Strokovna žirija med vsemi izdelki izbere tiste, ki so najbolj inovativni in bodo v prihodnjih letih spremenili svetovni navtični trg.

V letošnjem letu se je na sejmu predstavilo tudi slovensko Spinaker d.o.o. s svojim izdelkom boatasy GHOOK, inovativni opremi za dvigovanje muringov. GHOOK je zasnovan tako, da ga lahko uporabljamo na številne načine. Namenjen je dvigovanju in hitremu prenosu muringa s krme na premec plovila. Zaradi rotirajočega koleščka omogoča do trikrat hitrejši prenos muringa tudi, če je le ta umazan, poraščen z algami ali pa celo ostrimi školjkami. Roke bodo ostale ne poškodovane, tudi če ne uporabljamo rokavic.

Komisija, ki je izdelek ocenjevala, je komentirala: »Člani komisije, ki smo izdelek preizkusili, smo bili nad njegovim konceptom, izdelavo in uporabnostjo navdušeni.«

Več o izdelku si lahko preberete tudi na tej povezavi: GHOOK.

Na sejmu se je s svojimi izdelki predstavil tudi slovensko podjetje Hovercraft, ki je predstavilo inovativni izdelek SUPerGANGWAY, ki je križanec mornarskega mostička in SUP-a.

Več o izdelku si lahko preberete na tej povezavi:  SUPerGANGWAY

Ponedeljek 20 Nov 2017

"Dobrodošli na Ohio, na eno ladjo, kjer se vsi fajn majo.", je zarepal Klemen Klemen na podelitvi naziva Skipper leta 2017. V četrtek je na Laguni, mestni plaži v Ljubljani potekala že peta podelitev naziva Skipper leta 2017. V letošnjem letu je bilo za naziv nominiranih 28 skiperjev, deset tistih, ki so najbolj prepričali navtično javnost pa se je uvrstilo v finalni izb...

Nedelja 19 Nov 2017

Če pogledamo vremensko napoved za naslednje dni, imajo ekipe možnost, da proti Cape Townu zaplujejo z vetrom. Na skrajnem jugu Atlanitka piha zahodnik, ki trenutno piha direktno proti cilju. Jadralci so ugoden veter poimenovali kar Cape Town Express.

Koliko časa bodo lahko pluli na hitrem vlaku proti vzhodu še ni jasno. Vreme bo stabilno še naslednjih 36 ur, nato pa se zna zgoditi, da se bodo morali zopet obrniti proti jugu, v Južni ocean in tam izkoristiti sistem nizkega zračnega pritiska, ki jih bo potisnil proti cilju.

Pogled na trenutne razvrstitve zna biti varljiv. V vodstvu je trenutno še vedno ekipa AkzoNobel. Če pogledamo vetrove za naslednjih 72 ur, potem lahko sklepamo, da imajo ekipe Vestas, Brunel, Dongfeng in MAPFRE boljšo pozicijo kot vodilna ekipa. Plujejo bolj zahodno a tudi bolj južno in bodo verjetno prej ujeli močnejše zahodne vetrove. Za spremembe na vrhu bo sicer potrebno nekaj časa in vreme bo moralo slediti trenutni prognozi. Če se bo obrnilo drugače, pa zna biti poteza ekipe Akzonobel, ki pluje najbolj vzhodno in najbliže cilju, prava poteza.

Ponoči se je z jadrnice MAPFRE oglasil Rob Greenhalgh:

»Dirka proti jugu se nadaljuje. Vreme pred nami je zelo nepredvidljivo. Kako se bomo pozicionirali na južnem Atlantiku bo odločilno v tej etapi. Riziki so veliki, nagrade za pravilne odločitve bodo še večje. Ekipe AkzoNobel, Scallywag in Turn the Tide on Plastic so lahko preblizu področja z visokim pritiskom in lahko začnejo izgubljati. Verjetno bodo kmalu obrnili proti vzhodu in pluli direktno porti cilju, ali pa bodo prisiljeni, da se pridružijo ostali floti na jugu in z njimi pluli proti cilju. Kdo ve…

Naša hitrost plovbe je dobre. Ekipa se trudi na vso moč preko celega dneva. V zadnjih 12 urah smo izgubi kontakt z ekipo Dongfeng. Stalno se približujemo drug drugemu, nato pa se razdalje med nami spet povečajo. Po predvidevanjih bomo cilj dosegli naslednji vikend. Do tam pa bo še veliko akcije, predvsem, ko bomo zapluli v Južni ocean.«

Nedelja, 19.11.2017 ob 15.00

Celotan flota je obrnila proti vzhodu, proti cilju Cape Town-u. Prepluti morajo še teoretično razdaljo 2400 nmi, Koliko bo v resnici potrebno prepluti bo odvisno od vetrov.

Prvi je zaplul z vetrom Abby Ehler, skipper ekipe Brunel. Ponoči se je z jadrnice javil njihov navigator Andrew Cape:

"Pravkar smo smer plovbe spremenili proti vzhodu in plujemo z vetrom. Če bo vreme stabilno, bomo v tej smeri pluli do cilja."

Za njimi je obrnila ekipa Vestat, ki je zadnje dni plula v stiku z ekipo Brunel. Navigator Simon Fisher je sporočil:

"Sedaj, ko smo končno obrnili proti vzhodu, je vzdušje na jadrnici dobro.  Premec kaže v smeri proti cilji. Prej smo stalno pluli proti jugu. Razdalja do cilja se je manjšala zelo počasi. Sedaj se milje do cilja hitro zmanjšujejo in vzdušje je temi primerno. Sedaj je jasno, ali se nam je splačalo pluti tako južno. Približujemo se ekipam, ki so plule bolj severno, bliže področju visokega zračnega pritiska."

Ponedeljek, 20.11.2017 ob 09.00

Ruleta na južnem Atlantiku je zopet premešala pozicije. Ekipe, ki so plule najbolj zahodni in najbolj južno so že prešle v vodstvo.

Ekipa MAPFRE je stalno plula močno proti zahodu. Pri zadnjem obratu so zapluli tudi najbolj južno proti Južnemu oceanu in izkoristili najmočnejše vetrove. Celotno floto so prehiteli in si nabrali 36 nmi prednosti pred drugo uvrščeno ekipo Brunel. Najslabše kaže ekipam, ki so se odločile za bolj vzhodno ruto. AkzoNobel, Sun Hung Kai/Scallwag in Turn the Tide on Plastic trenutno zaostajajo že med 70 in 95 navtičnimi miljami in plujejo v šibkejših severnih vetrovih.

Ekipe do cilja loči še 2000 nmi. Tisti na jugu plujejo v vetru, ki piha s hitrostmi do 30 vozlov. Ker so obrnjeni direktno proti cilju,se mu bližajo s hitrostmi okoli 20 nmi, medtem ko hitrost plovbe znaša vse do 25 vozlov. Ekipi Gun Hung Kai in Turn the Tide on Plastic plujeta druga ob drugi. Skipper jadrnice Turn the Tide on Plastic, De Caffari je poslal sporočilo:

Z ekipo Scallywag plujemo blizu drug drugega že nekaj ur. Zanimivo je, da smo si tako blizu toliko časa. Občutek je tak, kot da bi imeli dvobojevanje na južni polobli. Jadrnice, ki plujejo najbolj južno plujejo najhitreje. Vremenske pogoje imamo skoraj vsi enake. Veter se je ponoči okrepil in valovi so narasli. Ko pluješ v temi, izgleda vse še bolj nevarno. Dopoldne bomo pluli še v močnih vetrovih, popoldne pa bomo zapluli v področje šibkejših. Cilj v Cape Townu se nam zdi bliže. Z vetrom bomo pluli še nekaj časa.«

Torek, 21.11.2017 ob 20.00

"Stealth mode" - prikrit način plovbe

Stealth mode je 24 urno obdobje, ko se lahko posamezna jadrnica skrije z zaslonov pred drugimi jadrnicami.

Vse ekipe so opremljene z AIS napravami, in lahko stalno spremljajo pozicijo drugih plovil. Ko se posamezna ekipa odloči, da vključi prikrit način plovbe, se njena pozicija ostalim tekmovalcem ne prikazuje več na zaslonih. Vsaka ekipa lahko v eni etapi enkrat uporabi to možnost. Ekipe to možnost uporabijo običajno preden sprejmejo pomembno taktično odločitev in ne želijo, da bi jo drugi tekmovalci videli in ponovili za njimi. Po preteku 24 ur se plovilo zopet prikaže na zaslonih.

Južni Atlantik je hladen. Jadralci so premraženi. Zaradi močnih vetrov uspejo prepluti preko 500 nmi dnevno. Cilju se bližajo izjemno hitro. Če bodo nadaljevali v tem tempu bodo v Cape Townu že ta petek.

Ekipa Brunel je včeraj izginila z zaslonov. Izkoristili so možnost in vključili »Stealth mode«. 24 ur njihova pozicija ni bila prikazana na zaslonih. Pred 24 urami so za vodilno ekipo MAPFRE zaostajali 30 nmi in danes, ko so se zopet pojavili na zaslonu, je bila situacija enaka. A izgubili so dve mesti. Prehiteli sta jih ekipi Vestas in Dongfeng. Preden so skrili svojo pozicijo, so bili najbolj južno plovilo. Danes pa so se pojavili bistveno bolj severno in trenutno plujejo najseverneje med vodilnimi štirimi plovili. Ostala trojica, ki je ubrala bolj vzhodno ruto ob Brazilski obali, pluje še bolj severno, a za vodilno četverico zaostaja že med 62 in 100 nmi.

Ekipa MAPFRE ima trenutno 26 nmi prednosti pred ekipo Vestas. Tretja Dongfeng zaostaja dodatno miljo, Brunel pa še dodatne tri. Razlike med vodilnimi so po 15 dneh plovbe izjemno majhne. Čeprav je ekipa Brunel uporabila »Stealth Mode«, in ni bila vidna na zaslonih, pa so jih sosednje ekipe videle pluti, ker so bile razdalje med njimi majhne.

Z jadrnice Vestas se je zjutraj oglasi navigator Simon Fisher:

»Naši rivali, ekipa Brunel, so bili v našem vidnem polju. Po njih smo se orientirali in vedeli ali plujemo dobro ali slabo. Razdalje med nami so se povečevale in ponovno zmanjševale. Na koncu smo zopet končali skupaj. Odločitev, da skrijejo svojo pozicijo pred ostalimi, je bil verjetno poizkus, da nam pobegnejo. Ne vem zakaj so se tako odločili, saj za nami vidim njihove luči. Verjetno se bomo igrali igro miši in mačke vse do cilje v Cape Town-u, do koder nas loči manj kot 1500 nmi. Vodilne štiri ekipe se še borimo za zmago.«

Sreda, 22.11.2017 ob 9.00

Kot kaže je bila taktika pluti daleč proti jugozahodu, prava. Ekipe MAPFRE, Dongfeng, Vestas in Brunel so preko noči še povečale svojo prednost pred tremi ekipami, ki so plule bolj severovzhodno. MAPFRE, ki še vedno vodi, ima pred ekipo Dongfeng na drugem mestu 19 nmi prednosti. Ekipi Vestasa in Brunel zaostajata še dodatnih 6 oziroma 15 nmi. Ostale tru ekipe pa so močno zaostale in zaostajajo že preko 130 nmi. Preko noči sta poziciji zamenjali le ekipi Akzonobel, ki je zdrsnil na 5. mesto, medtem ko se je Sun Hung Kai/Scallywag prešla na četrto. Med zadnjimi tremi ekipami so razlike prav tako majhne in do sprememb na repu še vedno lahko pride. Najhitrejši jadralci imajo do cilja manj kot 1000 nmi. Plujejo v zmernih vetrovih, ki dosegajo hitrosti okrog 20 vozlov. Tudi hitrosti plovbe so podobne.

2. etapa v 5 minutah

Četrtek, 23.11.2017 ob 9.00

Do cilja je še 500 nmi za najhitrejše in skoraj 800 za najpočasnejše. Vetrovi so oslabeli in hitrosti plovbe so se zmanjšale. Premo noči sta ekipi AkzoNobel in Turn the Tide on Plastic zaostala za dodatnih 100 nmi za vodilno četverico, ekipa Sun Hung Hai/Scallywag pa je vključila »Stealth Mode«, prikrit način plovbe. Vodilne štiri ekipe plujejo praktično enako. MAPFRE je še vedno v prednosti, Dongfeng in Vestas zaostajata med 20 in 30 nmi, Brunel pa je zaostanek 40 nmi povečal in sedaj zaostaja 67 nmi za vodilno ekipo. Ekipa Sun Hung Hai/Scallywag je plula na petem mestu z zaostankom 160 nmi in ob 01.00 uri ponoči vključila »Stealth Mode« in skrila svojo pozicijo pred konkurenco. Njihova pozicija nam bo znana zopet danes ponoči. Med zadnjimi tremi ekipami, se je Scallywag edina odločila za plovbo po enaki ruti kot vodilne štiri ekipe. Ekipi urn the Tide on Plastic in AkzoNobel sta se odločili, da se obrneta zopet proti jugu in tam poizkušata najti močnejše vetrove. Ekipe na začelju je namreč ujelo področje visokega zračnega pritiska s šibkimi vetrovi. Zato se je preko noči njihov zaostanek povečal za dodatnih 100 nmi.

Xabi Fernandez s trenutno vodilne jadrnice MAPFRE je sporočil:

»Ponoči smo opravili dve prečenji. Sedaj mislim, da imamo pravo smer in nas bodo vetrovi ponesli direktno v cilj. Vse dni smo pluli izjemno hitro. Sedaj sicer zapuščamo hladno fronto, ki nas je potiskala proti vzhod. Prej smo pluli v zahodniku, sedaj pa nas je zajel južni veter. Pričakujemo lahko, da nas bo zajel dež in močneje razburkano morje. Vetrovi bodo verjetno še nekajkrat spremeni smer preden bodo dosegli cilj. Stalno moramo biti pripravljeni, da zamenjamo jadra. Ko smo pluli skupaj z ekipo Dongfeng v močnih vetrovih, so bili hitrejši od nas. Sedaj, ko pihajo srednje močni vetrovi, pa nam je zopet uspelo prijadrati nekaj prednosti.«

Trenutno stanje 24.11.2017 ob 9.00

Ekipa MAPFRE je pred ciljem. Do Cape Town-a jo loči le še 125 nmi. Pred zasledovalnimi ekipami so ponoči prednost še povečali. Če se ne zgodi nič katastrofalnega bodo prvi v cilju druge etape.

Včeraj popoldne sta tudi ekipi Dongfeng in Vestas, ki plujeta na drugem oziroma tretjem mestu vključili »Stealth mode«, prikriti način plovbe. Takrat sta zaostajali 27 oziroma 32 nmi. Ko sta se danes zjutraj zopet pojavili na zaslonih, pa se je njun zaostanek za vodilno ekipo povečal za dodatnih 15 nmi. Ekipa Brunel si je zagotovila četrt mesto in pluje z zaostankom 112 nmi. Ostale tri ekipe so močno zaostale. Zaplule so močno južno in izgubile stik z vodilnimi. Sedaj je pred njimi nastalo področje visokega pritiska, kjer vetra skoraj ni. Trenutno zaostajajo že 450 nmi. Če bodo morali pluti preko področja visokega pritiska, bodo za plovbo do cilja potrebovali še več kot 1 dan.

Okvirni predvideni prihodi v cilj:

MAPFRE – 24.11.2017 ob 14:53
Dongfeng Race Team - 24.11.2017 ob 19:27 
Vestas 11th Hour Racing - 24.11.2017 ob 20:47 
Team Brunel - 24.11.2017 ob 23:44
Team Sun Hung Kai / Scallywag - 25.11.2017 ob 20:38 
Team AkzoNobel - 25.11.2017 ob 20:39 
Turn The Tide on Plastic - 25.11.2014 ob 20:38

  Mesto Ekipa Razdalja do cilja  
  1.  MAPFRE 125 nmi  
  2. Dongfeng +42,8 nmi  
  3. Vestas +58,8 nmi  
  4. Brunel +112,6 nmi  
  5. AkzoNobel +445,0 nmi  
  6. The Tide on Plastic  +445,5 nmi  
  7. Sun Hung Kai/Scallywag  +448,5 nmi  

 

Petek 17 Nov 2017

Zima je obdobje, ko majhna plovila čakajo naslednjo sezono na suhem. Da bi naše plovilo in pogonski agregat ostala nedotaknjena, pa je potrebno pred zimovanjem opraviti preventivni  pregled in servis. Le tako lahko odkrijemo morebitne Mnogo pomanjkljivosti lažje odpravimo pred zimovanjem tudi zato, ker imamo v spominu sveže informacije o stanju plovila – le te pol letnem zimovanju v veliki meri pozabimo in ponovno se pojavijo šele, ko začnemo plovilo  uporabljati.

PLOVILO

Ko je plovilo na suhem, temeljito očiščeno in posušeno, pregledamo vse pregibne dele in vijake, ter jih po potrebi pritegnemo ali zamenjamo. Preverimo delovanje svetlobnih  teles, električnih naprav in brezhibnost električnih napeljav. Preizkusimo delovanje krmilnega mehanizma. Vse koroziji izpostavljene dele je najbolje zaščititi s silikonskim sprejem, ki ne pušča sledi, odlično podmazuje in nudi dobro zaščito pred klimatskimi vplivi. Pregledamo plovilo zaradi  morebitnih poškodb in odrgnin ter jih popravimo.

Napihljivo gumijasto plovilo (gumenjak) pregledamo in saniramo  morebitne odrgnine in luknje. Plovilo premažemo z zaščitno tekočino in ga zložimo po navodilih proizvajalca. Vsa plovila je potrebno hraniti v suhem prostoru, če pa so pod vedrim nebom, jih je potrebno pokriti tako, da je pod pokrivalom dovolj prostora za kroženje zraka. Če je plovilo na prikolici, le to podpremo, da  razbremenimo pnevmatike in vpetje koles.

Gumenjak operite s tekočo vodo in le če je res potrebno, uporabite nevtralna čistila, najbolje navadno milo. Ne uporabljajte drugih čistil, sploh ne takih s trdimi delci. Ne uporabljajte grobih gobic, mrežic in krtač.

Krmno ploščo (zrcalo), če je spraskana, zakitajte in pobarvajte z nitro lakom. V kolikor so INOX vijaki, nosilci ali ročaji korodirali, jih očistite s krpo in zaščitite s polituro za INOX. Popolnoma napihnite gumenjak in ga namažite s pasto za zunanji PVC (lahko tudi s tisto, ki jo dobite pri vsaki avtokozmetiki - za zunanje plastične dele).

Seznam čistil in premazov

Preglejte morebitno dodatno opremo: bimini, kolesa.

Bodite pozorni – če je po 24 urah gumenjak še vedno napihnjen, kot mora biti, potem lahko nadaljujete spravilo gumenjaka, v nasprotnem primeru ga takoj odpeljite na servis. Pri spravljanju gumenjaka odprite ventile in pustite, da se gumenjak sam počasi izprazni – nikakor ne uporabljajte naprav za prisilno izpraznitev. Ventile malo poškropite s silikonskim sprejem in gumenjak, kolikor vam dopušča prostor, ohlapno zložite, po potrebi pa med platno in ostre kovinske ročaje in vijake vstavite kose pene ali karton.

Skladiščite v temnem, suhem prostoru. Če je gumenjak v vreči, je ne zapirajte, temveč jo pokrijte s temno tekstilno tkanino. Idealno je, kadar lahko gumenjak skladiščite/prezimite v napihnjenem stanju. V tem primeru je najbolje, če ga lahko obesite na ročaje/držaje, napihnete do 90% in napihnjenost vsake 2-3 tedne kontrolirate, ter ga obvezno s vseh strani prekrijte s temno tekstilno prevleko.

Za tiste, ki imate plastično plovilo v vodi čez vse poletje, ga pod vodno linijo premažite s samopolirno  antivegetativno barvo, nadvodno površino pa premažite z zaščitnim premazom za  plastična plovila. Lesene površine je potrebno pobrusiti in primerno zaščititi. Tikovino premažite z zaščitnim oljem, druge lesene površine pa prelakirajte z UV odpornim zaščitnim lakom.

OPREMA

Privezne vrvi, sidra, vesla, bokobrane in ostalo opremo operite ter odstranite alge in ostalo  umazanijo, ki se nabere čez sezono. Po potrebi obrabljene vrvi ali polomljene in poškodovane dele opreme zamenjajte za nove.

KONZERVACIJA MOTORJA

Če želite spomladi svoj izvenkrmni motor zagnati brez glavobola, ga preko zime obvezno konzervirajte. S tem ga boste zaščitili pred zimskimi vplivi, saj vlaga in mraz zagotovo naredita škodo na motorju, ki se lahko pokaže ob najbolj neprimernem času – na vodi ob valovitem morju. Dolgo zimovanje je zaradi vlažnega zraka škodljivo za notranje dele motorja.

Kako pravilno konzerviramo izvenkrmni motor na tej povezavi.

Za vse dodatne informacije in vprašanja vam je strokovno osebje na voljo preko telefonske številke: 02 629 04 00 ali preko Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled..

Sreda 15 Nov 2017

Jadralna zveza Slovenije je po zaključku večine velikih tekmovanj te jadralne sezone danes na letni novinarski konferenci predstavila jadralne dosežke leta 2017, novega generalnega sponzorja, ki je Luka Koper, ter potencialne kandidate za nastop na poletnih olimpijskih igrah v Tokiu leta 2020 v petih jadralnih razredih: laser radial, laser standard, 49er, 470 ženske in finn. 

Predsednik Jadralne zveze Slovenije, Aljoša Tomaž, je uvodoma predstavil nekatere ključne dosežke letošnjega leta. Letos je bilo za Jadralno zvezo Slovenije leto organizacijskega, kadrovskega in tehničnega utrjevanja, imeli smo volilno skupščino, imenovali nove strokovne svete, še naprej gradimo našo zvezo in način delovanja z glavnim ciljem, da čim uspešneje podpiramo naše vrhunske jadralce, ki Slovenijo zastopajo na največjih tekmovanjih, ter podpiramo in usmerjamo mlade talente.

Strokovni svet za vrhunski šport Jadralne zveze Slovenije je že na svoji drugi seji sestavil seznam potencialnih kandidatov za nastop na poletnih olimpijskih igrah in sicer v petih jadralnih razredih: laser radial, laser standard, 49er, 470 ženske in finn, ni pa še izključena možnost, da se v boj za olimpijsko vozovnico uvrsti tudi moška posadka v razredu 470:

  • laser radial ženske: Lin Pletikos, Kim Pletikos
  • laser standard: Žan Luka Zelko, Taš Kolman
  • 49er: posadka Peter Janežič in Sebastian Prinčič
  • 470 ženske: posadka Tina Mrak in Veronika Macarol
  • finn: Vasilij Žbogar, Liam Orel, Jan Orel

Uspešni smo tudi v neolimpijskih razredih. V dveh disciplinah, ki sta uvrščeni na mladinske olimpijske igre v Buenos Airesu prihodnje leto:

Toni Vodišek, ki nastopa v mladinski in tudi že članski kategoriji razreda formula kite, je osvojil drugo mesto na mladinskem evropskem prvenstvu.

Toni Vrščaj je bil bronast na svetovnem prvenstvu v razredu jadranje na deski bit techno 293plus

V jadralnih dvobojih je znova blestel Dejan Presen z ekipo Lumba Match Race, ki so postali evropski podprvaki na EUROSAF Match Race prvenstvu.

V razredu 29er sta mlada obetavna jadralca Rok Verderber in Klemen Semelbauer z bronastim odličjem zaključila evropski pokal.

Letos smo tudi uspešno zasledovali naš cilj pripeljati v Slovenijo pomembnejša tekmovanja v olimpijskih razredih – letos smo imeli marca v Kopru uvodno tekmo evropskega pokala za jadralne razrede laser standard, radial in 4.7., nato smo v Izoli gostili že tradicionalni Spring Cup ter v Portorožu Sailing Point velikonočno regato za optimiste, ki vsako leto privabijo na Slovensko obalo številne jadralce, napolnijo hotele izven sezone in priredijo praznik na morju. Prizadevali si bomo v Sloveniji organizirati tudi evropska in svetovna prvenstva v prehodnih in olimpijskih razredih. Podprli smo kandidature za mladinsko evropsko prvenstvo 470 v letu 2019 in evropsko prvenstvo v razredu laser za leto 2020.

Na področju velikih jadrnic je uspešno zaključen letošnji Pokal Slovenije, kjer se število udeleženih jadrnic še vedno povečuje.

Uspeli smo pridobiti krog stalnih sponzorjev in podpornikov, posebej pa smo ponosni, da je Luka Koper letos postala generalni sponzor Jadralne zveze Slovenije, saj nas povezuje naravno zavezništvo na morju. Z nami je bil tudi predsednik uprave Luke Koper, Dragomir Matič, ki je ob tej priložnosti povedal: “Naravna povezanost jadranja in Luke Koper ter dejstvo, da je večina najuspešnejših jadralnih klubov na obali, je botrovalo naši odločitvi, da smo z generalnim sponzorstvom Jadralne zveze Slovenije naše nadgradili dosedanje sodelovanje na področju jadranja.”

Predstavili so se posamezni potencialni kandidati za nastop na poletnih olimpijskih igrah 2020, za konec pa je predsednik Jadralne zveze Slovenije Aljoša Tomaž napovedal, da se bo naš najuspešnejši jadralec Vasilij Žbogar zagotovo udeležil poletnih olimpijskih iger v Tokiu 2020, saj bo vodja naše olimpijske odprave.

Sreda 15 Nov 2017