Slovenski popotnik in jadralec Jasmin Čaušević, se je leta 2014 odpravil na pot okoli sveta. Pravzaprav to ne bi bilo nič nenavadnega, če se za to Jasmin ne bi odločil opraviti sam z družinsko serijsko jadrnico Bavaria 34, katero ni nič predelal in ne ojačal, da bi lahko zdržala široka morja in valovite oceane. Po prvi etapi od Poreča do Kanarskih otokov in drugi etapi od Kanarskih otokov do Karibov je napisal dve potopisni knjigi, v kateri je dodal ogromno jadralskih podatkov, ter s cenami prikazal, da je sanje mogoče odsanjati z minimalno količino denarja. Sedaj je na poti od Karibov do Avstralije, dolgi 12.000 NM. Bo naš solo jadralec po preplutem zahrbtnem Atlantiku lažje osvojil Pacifik v skoraj 30 dnevni neprekinjeni samotni plovbi? Vse izveste tukaj!

Ljudje se na sidriščih spoznavamo, obiskujemo in tako se zgodi da kaj kmalu slišiš kakšno bahavo zgodbo nemškega morjeplovca, anekdoto para iz Brazilije, žalostno življenjsko zgodbo solo jadralca iz Švice… Tako smo tudi skupaj najeli avto in se z najetim avtom odpeljali raziskovat otok.

Curacao je največji otok Nizozemskih Antilov in leži med otokoma Bonaire in Aruba. Dejansko je cel otok nizek in nima hribov in planin, čeprav je najvišja točka otoka nekje nad 370 m nadmorske višine. Med iskanjem sanjskih plaž s palmami in belim peskom smo več ali manj naleteli na razočaranje. Ena od takšnih plaž se nahaja v mondenem in dragem resortu Santa Barbara, druga plaža je spet privat in se imenuje Porto Mari. Najbolj luksuzna plaža naj bi bila Papagayo Beach, plaža ima vse kar si lahko turist zaželi, celo bazen s slano vodo točno nad morjem. Vse ostalo pa je neka mešanica peska, kamenja in mivke. Sidrišča za nas morjeplovce so, a jih je na celem otoku zelo malo, najbolj znana pa so Fuik Baai, Spanish Water, in Santa Cruz.

Na otoku je ena največjih rafinerij nafte iz Venezuele, katera zavzema dobro šestino otoka. Rafinerijaa je dober in ključen vir zaposlitve in osnovnega dohodka za prebivalce Curasaa.

Letališče Hato je na SV delu otoka in je precej zasičeno z letalskimi prihodi in odhodi. Največ letal prihaja z družbo KLM iz domače Nizozemske. Letala od tu  pa letijo tudi na vse strani sveta.

Ceste podobne slovenskim cestam. Kar je hitrih cest so lepo urejene in označene, stranske ceste pa so bolj malo vzdrževane in večinoma vozijo skozi naseljena območja. Vozi se po desni strani, kot v Sloveniji, avtomobili so več ali manj japonski ali korejski, nekaj pa je tudi večjih ameriških poltovornjakov. Šoferji so umirjeni in nihče ne divja, kot je to v navadi v Evropi.

Gostišča, bari in restavracije so večinoma polni turistov, ponudba pijače in hrane pa je raznolika in lahko rečem da kar dobra. Morda je največja pripomba vseh nas morjeplovcev ravno v pivu… imajo ga več vrst, steklenice pa so zelo majhne, saj merijo 8 Fl ali po naše 237 ml!!! Cena pa je odvisna od lokacije in lokala. Piješ ga lahko za 2 do 5 USD po steklenički. Hrana je večinoma pripravljena na žaru ali kot oni pravijo na BBQ.

Moje skromno mnenje je, da če Curacao izpustite iz načrtov potovanj, ne boste storili nič narobe, kajti na tem otoku res nisem videl nič posebnega in dih jemajočega. Veliko lepši in boljši, predvsem pa cenejši je otok Bonaire.

 

  < Sam prejadral Karibsko morje 6. del            Sam prejadral Karibsko morje 8. del  >

 

 

 Njegove dosedanje dogodivščine si lahko preberete tudi v njegovih knjigah:

 

Sam prek oceana (plovba preko Atlantika, 3779 nmi)

Ljubezen pod jadri (erotični roman)

Šepet vetra in valov (plovba od Poreča do Las Palmasa, 3114 nmi)

 

Besedilo in foto: Jasmin Čaušević

Komentarji