Most na Pelješac

Most na polotok Peljašac buri duhove na Jadranu že od same predstavitve ideje, še večja negodovanja pa je projekt doživel, ko so določili traso po kateri bo potekal.

Bosanska vlada se je pritoževala, da jim bo most zaprl dostop do odprtega morja, avstrijsko podjetje Strabag se je pritoževalo nad izbiro ponudnika gradnje.

Slovenec soavtor mostu

Soavtor mosta na Pelješac je slovenski gradbeni inženir Marjan Pipenbaher. Ker je hrvaški soavtor Jure Radič preminul, bo Pipenbaher glavni projektant. Za Večernji list je dejal: »Hrvaško morje mi je bilo vedno pri srcu. Ko dobiš možnost, da sodeluješ pri gradnji mostu preko tako lepega zaliva, si pripravljen iztisniti iz sebe vse svoje znanje in kreativnost. Most je moje življenjsko delo.«
Po hrvaških navedbah bo to vrhunski objekt svetovnega ranga tako v konstrukcijskem kot gradbenem smislu.

S 1.8.2018 je ugibanj, negodovanj in nasprotovanj konec. Gradnja mostu se pričenja. Dela bo izvajal konzorcij kitajskih podjetij. V prvih mesecih se bodo izvajala pripravljalna dela in dodatne študije morskega dna ter terena, kjer bodo most gradili. Kitajski konzorcij mora most dokončati najkasneje do 30. julija 2021. Skupna investicija bo znašala 420 mio EUR in je ena največjih investicij na hrvaškem v zadnjem desetletju. Kar 85% tega zneska bo Hrvaška črpala iz evropskih skladov.

Dela so se pričela. Hrvaški mediji poročajo, da na hrvaškem ni prišlo do povečanja povpraševanje po delavni sili. Kitajski izvajalec naj bi na hrvaško pripeljal posebno križarko z delavno silo, ki bo na ladji tudi prebivala v času gradnje mostu.

Ko bo most zgrajen bo v dolžino meril 2,4 km in bo eden največjih mostov v Evropi. Povezoval bo osrednji del polotoka Pelješac s kopnim. Pri vožnji v južno Dalmacijo tako ne bo več potrebno prečkati hrvaške državne meje, preiti v Bosno in Hercegovino in se nato po nekaj km vožnje zopet vrniti na Hrvaško. Z izgradnjo mostu se bo vožnja do kraja Orebič in posledično na otok Korčula skrajšala za 50 km. Žal pa boste v tem primeru morali pozabiti na cenejše bosansko gorivo, na vrhunske bosanske čevapčiče in Malostonske ostrige. 

Lokacija mostu: 

Komentarji