Yanmar je za letošnje leto pripravil številne novosti. Dve izmed njih je že predsatvil. Na zagrebškem sejmu navtike so predstavili izvenkrmni dieselski motor Dtorque 111, na Miami boat show-u pa najmanjši vgradni deieselski motor z le 1,6 l prostornine.

Dtorque 111 je izdelek nemškega podjetja Neander Shark, ki ga je pod svoje okrilje vzelo podjetje Yanmar, ki na trgu že uživa renome zanesljivih dieselskih motorjev. Kompaktni Dtorque 111 je revolucionaren izdelek, ki je namenjen za profesionalno uporabo na manjših delavnih čolnih. Njegova življenjska doba naj bi presegala 10.000 delavnih ur, kar je dvakrat več kot pri bencinskih motorjih. Motor je tih in povzroča malo tresljajev. Izhodna moč je 50 KM navor pa znaša osupljivih 111 Nm pri 2500 obratih v minuti. Navor je večji oziroma primerljiv bencinskim motorjem z močmi preko 70 KM. Zagotavlja izjemno hitro pospeševanje in izglisiranje plovila.

Motor ima dva cilindra, skupni vod za dotok goriva in turbino. Motor je najmanjši na trgu in zadostuje standardom EU RCD2 glede izpustov. Poraba pri polni obremenitvi znaša manj kot 12 litrov dieselskega goriva na uro, kar je le polovica porabe primerljivega 70 KM bencinskega motorja. Motor je robustno izdelan in zmanjšuje tudi stroške vzdrževanja. Dobil je tudi certifikat SOLAS (MOB), kar je dodatna garancija za zanesljivost njegovega delovanja.

Druga novost, ki so je za letos pripravili pri Yanmarju je najmanjši dieselski vgradni motor. Gre za Yanmar 3JH40. Motor ima prostornino zgolj 1,642 l in razvije moč 40 KM. Trenutno velja za najmanjši dieselski motor s skupnim vodom v navtični industriji. Predstavili so ga na salonu plovil v Miamiu in januarja na sejmu Boot v Dusseldorfu. Namanjen je ugradnji v jadrnice in katamarane do dolžine 45 čevljev, manjše gliserje in delavne čolne. Njegova teža znaša 192 kg. 

 

 

Komentarji

Komentarji   

# info@bravo-yachting.com 13:48 08-03-2018
To, da izvenkrmni motor s 70 KM potroši 24 litrov na uro, pa težko kupim....na testnem čolnu ADMIRAL 470 z motorjem SUZUKU 60 smo izmerili povprečje celotne sezone 6,6 l/h! Pri motorju 70 KM na čolnu recimo REMUS 550 pa je pričakovana poraba pri hitrosti križarjenja (cca 22-25 kn) 8-10 l/h, pri smučanju pač več...ampak 24 l/h pa ne!!! Tudi pri polni obrementitvi ne.
# eNavtika 17:33 08-03-2018
Govorimo o porabi goriva pri potovalni hitrosti plovila ali polni obremenitvi v eni uri plovbe. Povprečna letna poraba se s tem ne more primerjati. Pri povprečni plovbi je približno polovica motornih ur porabljenih za manevriranje pri nizkih obratih in polovica za glisiranje. Poraba motorja SUZUKI 60 KM je pri polni obremenitvi 21 l/h Suzuki 90 pa potroši 32 l/h. Poraba Honda 75 je 28 l/h. Poraba za večino motorjev je na: http://www.boat-fuel-economy.com/