Trofeo Princesa Sofia Iberostar - Tina Mrak, Veronika Macarol

Trenutna situacija, 6.4.2018 ob 15.00

Regata za pokal princese Sofije se bliža koncu. Danes so jadralke in jadralci odpeljali še zadnja dva finalna plova pred jutrišnjo regato za medalje. Naši jadralki Tina Mrak in Veronika Macarol (JK Pirat) sta danes nastopili nekoliko slabše in v jutrišnjo zaključno regato odhajata z devetega mesta.

Čeprav je bilo za danes napovedanega spet nekoliko več vetra, pa so jadralke v ženskem olimpijskem dvosedu 470 obe regati odjadrale v vetru, ki ni presegel desetih vozlih. Našima dekletoma ni šlo najbolje, po slabih startih nista uspeli ujeti ritma, naredili sta tudi nekaj taktičnih napak, dobili dve kazni ter plova zaključili na 22. in 15. mestu.

Tina Mrak: “Današnji dve regati sta bili sigurno najslabši v celotnem tednu, tako da z današnjim prikazanim jadranjem nikakor ne moreva biti zadovoljni. Resda so bili težki pogoji, ampak to ni bilo krivo za oba slaba starta, potem sva se vozili po sredini regatnega polja, se nekako prebijali v ospredje, a nama ni uspelo.”

Veronika Macarol: “Na žalost današnjega dneva nisva najbolje izkoristili, skupno sva na devetem mestu. Jutrišnjo regato za medalje bova izkoristili predvsem za trening, ker se s točkami ne moreva več boriti za prva tri mesta. To celo regato sva vzeli bolj kot trening, predvsem da testirava novo jadrnico in novo opremo. Doslej nisva bili sigurni glede vseh nastavitev in mislim, da sva ključni problem prav midve, saj se morava še privaditi na jadrnico in na opremo, da dava vse od sebe. Mislim, da bova potem s to novo opremo tudi boljše jadrali.”

Do spremembe je prišlo tudi med prvimi tremi - vodstvo sta prevzeli Japonki Ai Kondo Yoshida in Miho Hoshioka (40 točk), drugi ostajata Britanki Hannah Mills in Eilidh Mcintyre (44 točk), tretji sta zdaj Francozinji Camille Lecointre in Aloise Retornaz (54 točk).

Jutri je na sporedu še zaključni dogodek te regate, regata za odličja, kjer točke štejejo dvojno.

Četrtek, 5.4.2018 ob 19.00

V Palmi na španskem otoku Mallorca se nadaljujeo finalni plovi v regati za pokal princese Sofie. Dekleta v olimpijskem dvosedu 470 so danes odjadrala naslednja dva finalna plova, naši Tina Mrak in Veronika Macarol (JK Pirat) pa sta napredovali na skupno šesto mesto.

Za danes je bil napovedan zelo šibak veter. Zjutraj je tudi res vladalo zatišje, moška flota 470 je na svoj prvi start čakala kar na obali, potem pa se je veter lepo okrepil in za dekleta pihnil z močjo do 15 vozlov. Naši dekleti sta slabše startali, a se potem lepo prebijali naprej, regati končali na 5. in 9. mestu in v skupnem seštevku napredovali na 6. mesto.

Veronika Macarol: “Danes smo opravili dva plova po srednje močnem vetru. Predvsem nisva najbolj zadovoljni s starti, oba starta sta bila slaba, klub temu pa sva se borili in v obeh plovih prišli na prvo bojo v ospredju. V prvi regati sva si izborili peto mesto, v drugi pa sva prav v drugi stranici v veter, blizu boje, naredili dve veliki taktični napaki, veliko izgubili in končali kot deveti. Mislim, da imava še veliko rezerve in upam, da v jutrišnjih dveh plovih dosti bolje odjadrava.”

Tina Mrak: “Jutri je pred nami še zadnji dan finalnih plovov, napovedan je spet nekoliko močnejši veter. Imava še dosti neizkoriščenih potencialov, tako da jutri zagotovo ciljava na dve odlični regati, da se pred regato za odličja čimbolj približava prvim trem in že komaj čakava jutrišnje jadranje.”

Razvrstitev prve trojice ostaja nespremenjena. V vodstvu ostajata Francozinji Camille Lecointre in Aloise Retornaz, drugi sta Britanki Hannah Mills in Eilidh Mcintyre, tretji pa Japonki Ai Kondo Yoshida in Miho Hoshioka.

Sreda, 4.4.2018 ob 20.00

Prvi dan finalnih plovov za pokal Princese Sofije sta Tina Mrak in Veronika Macarol začeli zelo dobro, nato nekoliko slabše v drugem plovu, skupno pa sta napredovali na 9. mesto.

Tina Mrak:Danes je pihal močnejši veter, jakosti 14-18 vozlov. Prvo regato sva bili hitri in si dobro izborili 3.mesto, drugo regato pa sva se držali napačne stranice in tako prišli na prvo bojo bolj v ozadju. V krmo sva dobro odvozili, v orco ponovno malo izgubili in končali regato na 12.mestu. Škoda, da druge regate nisva bolje izkoristili, saj so nama pogoji ustrezali." Karte so se povsem premešale tudi med prvo trojico. V vodstvo sta se povzpeli Francozinji Camille Lecointre in Aloise Retornaz, drugi sta sedaj Britanki Hannah Mills in Eilidh Mcintyre, tretji pa Japonki Ai Kondo Yoshida in Miho Hoshioka.

V razredu 49er sta Peter Janežič in Sebastian Prinčič v treh plovih z uvrstitvami na 10., 7. in 10. mestu v bronasti skupini zasedla skupno 63. mesto, vodita pa še vedno Fletcher Scott in Bithell iz Velike Britanije.

Tudi v razredu laser standard Žan Luka Zelko jadra v bronasti skupini, kjer je z dvema današnjima uvrstitvama na 4. mesto sedaj skupno 124. Vodstvo je prevzel Novozelandec Meech.

V razredu laser radial sestri Pletikos jadrata v zlati skupini, Kim Pletikos je po današnjem jadranju zaključila na 55. mestu, Lin Pletikos pa na 57. mestu. Vodstvo v razredu laser radial je prevzela Nizozemka Bouwmeester.

Za jutri je napovedan zelo šibak veter.

Torek, 3.4.2018 ob 20.00

V Palmi na španskem otoku Mallorca se nadaljujejo regatni nastopi za Pokal princese Sofie. Dekleta v olimpijskem dvosedu 470 so danes odjadrala še zadnja dva kvalifikacijska plova. Našima Tini Mrak in Veroniki Macarol (JK Pirat) je šlo nekoliko slabše, zdrsnili sta na skupno 11. mesto.

V šibkem vetru in velikem valu sta Mrakova in Macarolova prvo današnjo regato končali na 17. mestu, drugo pa na 4., skupno sta na začasnem enajstem mestu.

Tina Mrak: “Pogoji danes so bili zelo zahtevni. Prvo regato smo odpeljali v šestih vozlih vetra in po zelo velikem valu. Najina taktika in manevri so bili slabi. V drugi regati je bilo vetra nekoliko več in po odličnem startu sva bolje odvozili.”

Jutri so predvideni prvi finalni plovi, posadke so razvrščene v zlato in srebrno skupino, Mrakova in Macarolova jadrata v zlati skupini, v kateri je skupno 24 posadk.

Po drugem jadralnem dnevu je prišlo do spremembe tudi med najboljšo trojico. Vodstvo sta prevzeli Izraelki Noya Bar-Am in Nina Amir, drugi sta sedaj Švicarki Linda Fahrni in Maja Siegentahler, tretji pa Nemki Nadine Boehm in Ann-Christin Goliass.

Ponedeljek, 2.4.2018 ob 10.00

Danes se je v Palmi na španskem otoku Mallorca s prvimi plovi začel tradicionalni, letos že 49. Pokal princese Sofie (Trofeo Princesa Sofia Iberostar). Dogodek otvarja evropsko regatno sezono za olimpijske razrede, zato je običajno zelo dobro obiskan. Tako tudi letos - na regatnem polju se bo pomerilo 870 posadk (1215 jadralcev) iz 62 držav, tudi Slovenije. V ženskem olimpijskem dvosedu nastopata tudi naši olimpijki Tina Mrak in Veronika Macarol, JK Pirat. Dekleti sta začeli dobro, po prvem dnevu sta 6. v konkurenci 48 posadk.

Mrakova in Macarolova sta v Palmo prispeli že prejšnji teden, da sta se seznanili z regatnim poljem in na novi jadrnici opravili nekaj treningov tudi na vodi. Teh namreč zaradi zamude kontejnerja z opremo iz Miamija nista uspeli narediti doma, kjer sta se zato v zadnjem obdobju posvetili predvsem fizični in mentalni pripravi. Pred regato sta povedali:

Veronika Macarol: “Priprave na Mallorci in Regata princese Sofie so predvsem trening in priprava nove jadrnice in opreme, ki jo morava dobro preizkusiti in se nanjo privaditi pred naslednjo regato svetovnega pokala, ki se že 22. aprila začne v Hyeresu.”

Tina Mrak: “Ta teden je bilo dosti dela na jadrnici v boat parku, saj sva morali narediti vse nastavitve. Opravili smo tudi nekaj dni treningov, tako po šibkem kot tudi po močnem vetru, en dan pa je bilo vetra preveč in smo ostali na obali.”

Konkurenca je močna in na startni listi je večina najboljših posadk. Dekleti se veselita: “Komaj čakava, da se z njimi ponovno spopadeva na morju!”

Tina Mrak dodaja: “Pred kratkim sva bili v Hamburgu, kjer sva prevzeli novo jadrnico, ki jo bova preizkusili tukaj na Palmi. Želiva jadrati kot v Miamiju, na polno bova startali že prvi dan. Ciljava na stopničke!”

Kot kaže, bo vreme naklonjeno vsem, saj so napovedane vremenske razmere zelo raznolike.

Veronika Macarol: “Napovedan je srednje močan in zelo močan veter, en dan pa naj bi bilo vetra tudi manj. Kot kaže bomo imeli čisto vse pogoje in vse to nama tudi odgovarja.”

Prvi regatni dan naši dekleti zaključujeta uspešno, z 10. in 3. mestom, skupno sta šesti.

Tina Mrak: “Odjadrali smo obe predvideni regati, razmere so bile kar zahtevne, vetra je bilo nekje do 8 vozlov, vendar smo imeli velik oceanski val, ki je prihajal z odprtega morja. Na sredini vala, ko ni bilo vetra, sva imeli težave z občutkom jadrnice, na trenutke sva se tudi čisto ustavili in s tem sva imeli največ težav v prvi regati, v drugi pa sva to že izboljšali.”

Veronika Macarol: “Res so bili danes pogoji zelo zahtevni, veter je pihal z obale, obračal za več stopinj in nihal v jakosti, zelo pomembno je bilo, da sva se postavili v sunke vetra in vozili hitro, predvsem v drugi regati sva izboljšali še trim jader in taktiko, tako da sva drugo regato dosti boljše odpeljali.”

Dekleti sta zelo zadovoljni tudi z jadrnico in se veselita naslednjih dveh jutrišnjih plovov.

Po prvem dnevu sta v vodstvu Švicarki Linda Fahrni in Maja Siegentahler pred Nemkama Nadine Boehm in Ann-Christin Goliass, tretji sta Japonki Ai Kondo Yoshida in Miho Hoshioka.

V razredu 49er tekmujeta Peter Lin Janežič in Sebastian Prinčič. Prvi tekmovalni dan sta nanizala 17., 16. in 24. mesto, kar ju uvršča na skupno 63. mesto. Prva vodilna sta Danca Warrer in Precht-Jensen, ki sta slavila v prvih dveh plovih, v tretjem pa bila deseta.

V razredu laser standard je organizatorjem uspelo izpeljati le en plov. Žan Luka Zelko ga je končal na 42. mestu in je skupno 124. Prvo mesto si delijo Avstralec Alexander, Britanec Chiavarini in Novozelandec Meech, ki so vsi zmagali v svojih tekmovalnih skupinah.

V razredu laser radial tekmujeta Kim Pletikos in Lin Pletikos. Po prvem plovu zasedata 63. oziroma 103. mesto. Vodstvo si delita Švicarka Jayet in Madžarka Erdi.

Trofeo Princesa Sofia Iberostar - Tina Mrak, Veronika Macarol

Besedilo: Jakica Jesih - WindPress, Foto: Jesus Renedo / Sailing Energy, Tomaž Čopi