Pristajanje na bok je najpogostejši način pristajanja pri točenju goriva na bencinski črpalki, pri pristajanju v manjših lukah, na carinskih pomolih pri prehodu meje in podobno. Manever bočnega pristanka s plovilom z enim motorjem lahko izvedemo na prostoru, ki je le nekoliko daljši od dolžine plovila. Opisani postopek je primeren za pristajanje s plovilom z vgrajenim Z-pogonom (en propeler ali duoprop) ali izvenkrmnim motorjem. 

Postopek pristanka na levi bok s plovilom z enim motorjem

  1. izberemo mesto pristanka
  2. pripravimo opremo (bokobrane, mornarsko palico, vrvi) in posadko (razdelimo naloge)
  3. z minimalno hitrostjo zaplujemo proti mestu pristanka pod kotom 30-45 stopinj (slika 1)
  4. pogon je vključen v NAPREJ, krmilo je v nevtralnem položaju (slika 1)
  5. ko se približamo obali, obrnemo krmilo skrajno v desno in izključimo pogon (slika 2)
  6. počakamo, da se premec plovila približa obali (slika 3)
  7. krmilo obrnemo skrajno levo (slika 3)
  8. pogon vključimo v VZVRATNO, da ustavimo plovilo in krmo približamo obali (slika 3)
  9. pogon prestavimo v nevtralno
  10. privežemo privezne vrvi in ugasnemo motor

Previdnost ne bo odveč

  1. Manever vedno izvajamo pri minimalni hitrosti. Plovila z večjimi propelerji in močnejšimi motorji že pri minimalnem plinu dosegajo hitrosti plovbe preko 4 vozle. Zato bo potrebno med manevrom pogona večkrat izključiti, oziroma jih uporabiti le v kratkih impulzih. V kolikor bo prišlo do kakršne koli napake, pri majhnih hitrostih povzročimo le majhne poškodbe. Imeli bomo tudi več časa za razmišljanje in ukrepanje.
  2. Preverimo, če je prostor za privez plovila dovolj dolg za naše plovilo.
  3. Preverimo višino pomola in nastavimo bokobrane na primerno višino.
  4. Preverimo globino vode ob pomolu. Če pristajamo v nepoznanem pristanišču, se pravočasno prepričajmo, kakšna je globina ob pomolu. Pogosto se pred pomolom hitro zmanjša in s pogoni lahko trčimo v morsko dno. Nekateri pomoli imajo v višini morske gladine ali tik pod njo stopnico. Na bok nastavimo večje bokobrane (okrogle). Oseba, ki je zadolžena za privez vrni na premcu, naj opazuje in obvešča krmarja.
  5. V primeru napake reagirajmo preudarno. Burne reakcije in preveliko dodajanje plina lahko povzroči bistveno več škode, kot preudarna a učinkovita reakcija.

V kolikor imamo motorno plovilo z enim vgrajenim motorjem in osovinskim pogonom, ne pristajamo na opisan način, temveč na način, ki je opisan v članku: Levo in desno sučni propeler in vpliv na krmarjenje