Trenutna situacija: 27.2.2018 ob 09.00

Po preplutih 6000 nmi je razlika med prvo in zadnjo ekipo le 33 nmi. Še vedno je v vodstvu Akzonobel le 1 nmi za njimi pa pluje Sun Hung Kai/Scallywag. Turn The Tide On Plastic ima 5,5 nmi zaostanka, MAPFRE 8,9 in Dongfeng 9,9. Nič Še ni odločeno. 90 nmi pred  ciljem, so lahko prav vsi še zmagovalci. Nekoliko slabše kaže le ekipi Brunel, ki pluje z zaostankom 33 nmi.

Ekipe se približujejo Aucklandu po severovzhodni strani Nove Zelandije. Med prvimi petimi ekipami je zgolj 10 nmi razlike zato so še vse v bitki za prvo mesto. Ker so vremenske razmere ugodne, praktično vsa plovila vidijo drug drugega.

David Witt je bil presenečen: »Ne morem verjeti, da sta ekipi Dongfeng in MAPFRE tu! To ni pravično. Pred 24 urami sta bila oba rdeča čolna 140 nmi za nami, sedaj pa so se nam približali na vsega 6 nmi.«, ko ju je zagledal le nekaj milj za na njihovo jadrnico Sun Hung Kai Scallywag, ki pluje na drugem mestu.

Ker so se vetrovi pred Aucklandom okrepili, ekipe plujejo s hitrostjo okrog 20 vozlov. V cilju jih lahko pričakujemo okrog 13.00 ure po našem času (12.00 UTC).

  Mesto Ekipa Razdalja do cilja  
  1.  AkzoNobel 90,0 nmi  
  2. Sun Hung Kai/Scallywag +1,1 nmi  
  3. Turn The Tide on Plastic +5,5 nmi  
  4. MAPFRE +8,9 nmi  
  5. Dongfeng +9,9 nmi  
  6. Brunel +33,9 nmi  
  7. Vestas ni štartala  

Ponedeljek, 26.2.2018 ob 09.00

Stealth mode STM

"Stealth mode" je prikrit način plovbe. Vsaka ekipa lahko enkrat v posamezni etapi uporabi možnost prikrite plovbe. To pomeni, da se njena pozicija ne prikazuje na zaslonih ostalih plovil 24 ur od pričetka plovbe v prikritem načinu. Ekipe jo običajno uporabijo, preden izvedejo taktično spremembo plovbe, da jih tekmeci ne bi mogli posnemati. Možnost je smiselno uporabiti le kadar se jadrnice med seboj ne vidijo.

Igra skrivalnic se nadaljuje. 450 nmi pred ciljem se je pred tekmovalci skrila še ekipa Anzonobel, ki je plula na prvem mestu. Do noči sta bili tako dve ekipi skriti pred tekmeci. Ob 2.00 uri zjutraj se je na zaslonih prikazala ekipa Sun Hung Kai/Scallywaw. Vrnila se je na vodilno pozicijo. Turn the Tide On Platic, je ves čas plula blizu njih in je nekaj zaostanka celo nadomestila. Približala se jim je na vsega 10 nmi. Ob 7.00 zjutraj je ekipo Sun Hung Kai/Scallywag do cilja ločilo še 270 nmi. Z ekipo Turn the Tide On Plastic plujeta v smeri proti vzhodu, proti severnemu rtu Nove Zelandije, rtu Reinga. Kje je ekipa AkzoNobel lahko samo ugibamo. Preden je skrila svojo pozicijo, je plula 30 nmi bliže cilju kot Turn the Tide On Plastic. Plula je najbolj južno, celo južneje od rta Reinga, zato bo morala zapluti rahlo proti severovzhodu, da bo lahko obplula rt.

S svojo potezo je ekipa AkzoNobel poskrbela za dramatični zaključek 6. etape. Ker ekipe trenutno plujejo s hitrostmi okoli 13 vozlov, lahko pričakujemo, da se bo ekipa ponovno pokazala na zaslonih tik pred ciljem a Aucklandu, do katerega jih loči manj kot 250 nmi. Za dodatno popestritev bo poskrbel tudi sistem visokega zračnega pritiska in brezvetrja ne severozahodu Nove Zelandije. Hitrosti vetra se že zmanjšujejo. Posledično padajo hitrosti plovbe. Zopet bomo priča združevanju flote nad čemer so najbolj navdušeni tekmovalci na začelju. MAPFRE in Dongfeng zaostajata 130 nmi, Brunel pa že 170.

»Priznati moram, da je zelo boleče, ko na poročilu pozicij plovil, da vsakič zaostajamo več. Prav nič zabavno ni sprejemati takšne novice.  Upam le, da se bo center visokega zračnega pritiska nehal premikati in bo ostal na severozahodu Nove Zelandije. To bo ustalilo vodilne ekipe. Mi se trudimo še naprej. Vemo, da se je v tej etapi že večkrat zgodilo, da vremenska napoved ni bila natančna.«, je povedal Bouwe Bakking, skipper jadrnice Brunel, ki trenutno pluje na zadnjem mestu.

Nedelja, 25.2.2018 ob 09.00

V zadnjih dveh dneh plovbe je svojo zahodno pozicijo najbolje unovčila ekipa AkzoNobel. Vetrovi na zahodu si bili nekoliko močnejši in omogočali hitrejšo plovbo. Včeraj se je na ekranih zopet pojavila ekipa Brunel, ki je 24 ur plula v prikritem načinu plovbe. Pri plovbi mimo Nove Kaledonije, sta obstajali dve strategiji za plovbo proti cilju v Aucklandu. Ali pluti ob čim bol vzhodno, ob obali Nove Kaledonije in si skrajšati pot do cilja, ali pa pluti bolj zahodno proti Avstraliji, kjer pihajo močnejši vetrovi. Ekipa Brunel se je odločila za plovbo proti vzhodu, direktno proti cilju. Preden so izginili z ekranov so za vodilno ekipo zaostajali zgolj 9 nmi. Po 24 urah so se zopet pojavili na zaslonih in njihov zaostanek je bil še dve milji večji. Da odločitev ni bila najboljša se vidi danes. Na vzhodu so vetrovi šibkejši in ekipa Brunel zaostaja že 81 nmi. Z drugega mesta so zdrsnili na četrto. Če so dejansko na četrtem mestu ali pa so zdrsnili na peto, trenutno ne vemo natančno. Ekipa Sun Hung Kai/Scallywag je ponoči plula na drugem mestu. Svoj zaostanek za vodilno ekipo AkzoNobel je zmanjševala iz ure v uro in ob 01.00 (UTC) prešla v vodstvo. Pol ure kasneje, ko so imeli že miljo prednosti, pa so uporabili "Stealth mode" in se skrili pred konkurenti. Na zaslonih jih bomo videli ponovno jutri zjutraj.

Petek, 23.2.2018 ob 09.00

Za najhitrejše se brezvetrje končuje. Plujejo proti področju z močnejšimi vetrovi, ki že pihajo jugozahodno od Nove Kaledonije. Najhitreje je do vetra priplula ekipa AkzoNobel, ki je včeraj plula na tretjem mestu z 21 nmi zaostanka za ekipo Turn the Tide on Plastic. Ponoči je mimo Nove Kaledonije plula je najbolj zahodno. Ko se je zdanilo, je za vodilno zaostajala le še 11 nmi, nato pa unovčila svojo pozicijo in se zavihtela v vodstvo. Dobro je jadrala tudi ekipa Brunel. Plula je najbolj vzhodno, najbliže Nove Kaledonije. Ob 4.00 uri zjutraj (UTC) je izkoristila možnost prikrite plovbe (Stealth mode) in se skrila pred tekmeci. Kakšno taktično potezo so izvedli, bomo videli jutri zjutraj.

Ekipe trenutno plujejo mimo nove Kaledonije v smeri proti jugozahodu. V zadnjih 24 urah so se cilju približali le za 150 nmi. Do Aucklanda jih loči še 1170 nmi.

»Še en dan plovbe v mirnem morju in visoki vročini. Držimo pesti, da se bo veter obdržal. Vremenske prognoze sicer kažejo drugače.«, je povedala Dee Caffari z jadrnice Turn the Tide On Plastic.

Cécile Laguette z jadrnice Akzonobel pa je sporočila: »Če bi me vprašali, na kateri od šestih jadrnic bi bila trenutno najraje, je odgovor, na naši. Če pogledam našo trenutno pozicijo, sedaj ko smo mimo Nove Kaledonije, smo na zelo dobrem mestu…. no do cilja je še dolga pot.«

Četrtek, 22.2.2018 ob 09.00

Mučno počasno jadranje se nadaljuje. Flota se je premaknila 140 nmi bliže cilju. Ponoči so pluli mimo otočja Vanuatu in se počasi približujejo proti Novi Kaledoniji. Ker je veter spremenil smer in piha iz jugovzhoda, kjer je cilj, so morali spremeniti smer plovbe. Trenutno plujejo proti jugozahodu. Južno od Nove Kaledonije pihajo močnejši vetrovi. Ali se bodo odločili za plovbo zahodno od otočja ali zahodno bomo videli v naslednjih urah. Med samo razvrstitvijo se ni zgodilo nič dramatičnega. Še vedno je v vodstvu ekipa Turn The Tide On Plastic. Ekipa Sun Hung Kai/Scallywag zaostaja 18 nmi. Ekipi Brunel in AkzoNobel sta zamenjali mesti in plujeta z zaostankom 20 nmi. Tudi na petem in šestem mestu je prišlo do spremembe. MAPFRE je prehitela Dongfeng za 4 nmi. Za vodilno ekipo ima 72 nmi zaostanka, kar je 20 nmi manj kot včeraj.

»Očitno bodo zadnje milje najbolj pomembne. Etape še zdaleč ni konec. Truditi se moramo še naprej.«, je zapisala Dee Caffari, skiperka vodilne ekipe.

»Kdor bo prvi pobegnil šibkim vetrovom, bo prvi v Aucklandu. Prvi zunaj bo prvi v Aucklandu. Zadnji del plovbe bo verjetno potekal kar naravnost proti cilju.», je dejal Jules Salter, navigator na jadrnici AkzoNobel.

Sreda, 21.2.2018 ob 09.00

Doldrumsi zahtevajo svoj davek. Ko smo včeraj mislili, da slabše ne gre, je zadnji dan dokazal, da je to možno. Včeraj so jadralci prepluli 170 nmi v 24 urah, v zadnjih pa zolj 120. Trenutno plujejo med Salamonovimi otoki in otočjem Vanuatu v Koralno morje, ki so ga že prepluli, ko so v četrti etapi pluli iz Avstralije proti Hong Kongu. Takrat jim je bilo vreme naklonjeno, tokrat ne. Še vedno ni vetra. Kljub temu, da so še 15 stopinj južno, kjer bi se moralo področje Doldrums že končati, pa vetra še vseeno ni. V vodstvu se je povzpela ekipa Turn the Tide On Plastic. Ekipo Sun Hung Kai/Scally wag je prehitela za 19 nmi. Ker so vetrovi šibki, so se vse ekipe obrnile proti jugu in počasi napredujejo proti Novi Zelandiji. Ekipa Turn the Tide on Plastic je unovčila svojo najbolj vzhodno pozicijo in je trenutno najbliže cilju. Skupaj še vedno plujeta ekipi Sun Hung Kai/Scallywag in Akzonobel. Razdalja med njima je zgolj 4 nmi. Ekipa Brunel, ki pluje za Turn the Tide On Plastic se je zavihtela na tretje mesto z 22 nmi zaostanka. V začelju pa kot tretji par plujeta rdeči jadrnici. Dongfeng in MAPFRE imata po 93 nmi zaostanka, kar je le 4 manj kot včeraj.

Dee Caffari je z jadrnico Turn the Tide On Plastic 70 nmi bolj vzhodno od predhodne vodilne ekipe Sun Hung Kai/Scallywag, »Danes smo se zbudili z dobrimi novicami. Nočna plovba po šibkih vetrovih je bila prava mora. Sedaj plujemo nekoliko hitreje in napredujemo glede na ostale ekipe. To nam prinaša nasmeh na obraz. Ekipa se zopet zbira na krovu in vsi smo dobili motivacijo, da nadaljujemo z delom vse do cilja v Aucklandu, do koder nas loči še 1500 nmi.«

Torek, 20.2.2018 ob 10.00

Na Pacifiku se ne dogaja veliko. Vetra ni. Ekipe so v 24 urah preplule zgolj 170 nmi. Hitrost plovbe je vsem ekipam padla pod 5 vozlov. Ekipe plujejo v parih. V vodstvu je ekipa Sun Hung Kai/Scallywag, 5 nmi za njo pa pluje AkzoNobel. Ekipa Brunel, je ostala praktično brez vetra in se premika s hitrostjo enega vozla. Poleg pluje še ekipa Turn the Tide on Plastic, ki je nekoliko uspešnejša pri lovljenju vetra in se je iz četrtega mesta povzpela na tretje. Njihova prednost pred ekipo Brunel je le pol milje. V začelju plujeta ekipi Dongfeng in MAPFRE. Tudi ti dve ekipi sta druga ob drugi in se borita za vsako sapico. Plujeta na razdalji ene milje, za vodilno dvojico pa zaostajata 97 nmi.

»Pri sedanji hitrosti plovbe bomo v cilj pripluli čez 55 dni. Do takrat nam bo zmanjkalo hrane.«, se je pošalila Libby Greenhalgh navigatorka vodile jadrnice Scallywag. »To je zelo zabavna igra in dviguje moralo na krovu. Kako naj ekipi povem, da bomo v cilj pripluli čez 55 dni, ali pa da bo veter s hitrostjo 8 vozlov zapihal čez šest dni v kakšnem čudnem oblaku.«

Šali se tudi Dee Caffari z jadrnice Turn the Tide On Plastic: »Imeli smo lepo nočno jadranje. Ko smo se zbudili, smo imeli lep zajtrk skupaj z ekipo Brunel

Ponedeljek, 19.2.2018 ob 10.00

Vetra ni. V zadnjih 24 urah se je vodilna ekipa Sun Hung Kai/Scallywag cilju približala le za 170 nmi. Ostale ekipe v ozadju so dlje časa plule in svoje zaostanke močno zmanjšale. Trenutno ekipi MAPFRE in Dongfeng, ki plujeta na zadnjih dveh mestih, zaostajata le še 75 nmi. Vodilnim sta se približala za skoraj 150 nmi. Trenutno so vse ekipe v področju šibkih vetrov. Plujejo zgolj s hitrostmi med 5 in 10 vozli. Kljub temu, da je večji del prednosti ekipe Scallywag skopnel, so zadovoljni s plovbo zadnjih 24 ur.

»Vedno smo veseli, kadar smo v vodstvu. Ko smo videli velik oblak, ki je prekril ostale ekipe, smo videli, da je to priložnost za nas. Mislili smo, da se bomo le pomaknili nekaj milj naprej, a smo se zavihteli v vodstvo. Oblaki so bili zelo močan dejavnik, kot tudi že v četrti etapi. Poleg tega smo za nekaj časa izgubili tudi satelitsko povezavo. Vsi smo se trudili iz svoje trenutne pozicije izvleči čim več. Trenutno nam gre dobro. Izogibamo se področjem, ki so prekrita z oblaki.«, je zapisala Libby Greenhalhg, navigatorka na vodilni jadrnici Scallywag.

Nedelja, 18.2.2018 ob 10.00

Ekipa Scallywag se je prebila v vodstvo. Včerajšnji zaostanek, ki je znašal 50 nmi, so spremenili v prednost 6 nmi. David Witt, skiper ekipe, je vedno dejal, da ni ljubitelj elektronske opreme. Rad je na krovi plovila, opazuje oblake in plovilo usmerja natančno. Odlično so pluli skozi lokalno vreme v področju Doldrums in sedaj z ekipo nadaljujejo z odlično plovbo. Medtem, ko Witt opazuje oblake, navigatorka Libby Greenhalgh opazuje računalniške simulacije vremena. S to taktiko, je ekipa že drugič prečkala področje Doldrums bolje od ostalih in si zagotovila odločilno prednost. Včeraj so vremenske napovedi predvidele 12 ur stabilnih vetrov a temu ni bilo tako. Veter je pihal vse med 2 in 25 vozli. Lokalni oblaki nad posameznimi področji imajo prevladujoč vpliv na vetrove diktirajo plovbo.

Na začelji se borita za peto mesto ekipi MAPFRE in Dongfeng. Plujeta na razdalji 10 nmi in imata za vodilno ekipo že 200 nmi zaostanka. Ostale ekipe so svoj zaostanek za vodilno nekoliko zmanjšale. Brunel na tretjem mestu zaostaja že 125 nmi.

"Zopet imamo internetno povezavo. Očitno tudi sateliti potrebujejo servis. Ko ni povezave, šele opaziš, kako smo odvisni od interneta. Povezava z bazo, pošiljanje pozicije, pridobivanje vremenskih podatkov,... in kaj naj naredimo sedaj? No zadnji del, vremenski podatki, nam niso bili v veliko pomoč v zadnjih dneh. Masivne super celice - nevihte vodijo predstavo.", je sporočil Bouwe Bekking iz ekipe Brunel.

Sobota, 17.2.2018 ob 10.00

Doldrums-i so poskrbeli za zanimiv razplet zadnjega jadralnega dne. Pred 24 urami je razdalja med vodilno in zadnjo ekipo znašala 59 nmi, danes pa znaša kar 280. Ekipi AkzoNobel in Sun Hung Kai/Scallywag, ki sta v področje Doldrums najbolj zahodno, sta prvi ujeli veter na južni strani ekvatorja. Ekipa Brunel, ki je pred vhodom v področje šibkih vetrov vodila za eno miljo pred ekipo AkzoNobel, sedaj zaostaja 150.

"Glede na celotno floto smo bili na poziciji, kjer smo želeli biti. Potem je prišel trenutek, ko smo vrgli kocke. Malo sreče in dobro upravljanje z oblaki. Naredili smo, kar smo menili, da je prav. Nismo se posvečali odločitvam drugih.", je povedal David Witt, skipper ekipe Scallywag, ki pluje na drugem mestu s 50 nmi zaostanka za vodilno AkzoNobel.

Če pogledamo plovne poti ekip, vidimo, da sta ekipi AkzoNobel in Scallywag pluli v stabilnih vetrovih in jima ni bilo potrebno pogosto prečiti. Ostale ekipe niso imele te sreče. Najslabše ste prehod Doldrums-ov odnesli ekipi Dongfeng In MAPFRE.

Petek,16.2.2018 ob 10.00

Brezvetrje je tu. Doldrums je že premešal pozicije. Ekipa Brunel, ki je še včeraj plula na zadnjem mestu, pluje trenutno na prvem. V zadnjih 24 urah so ekipe preplule zgolj 240 nmi bliže cilju. Namesto plovbe direktno proti cilju, ekipe cik-cakajo okoli Ekvatorja.

 Dnevno dogajanje na Volvo Ocean Race, 15.2.2018

Hitrost plovbe je padla. Šibki vetrovi področja Doldrums omogočajo plovbo s hitrostmi med 5 in 9 vozli. Zaskrbljenost med posadkami narašča a na drugi strani se kažejo nove priložnosti. Kdor jih bo znal izkoristiti, si bo pridobil izjemno prednost pri nadaljnji plovbi na južni polobli. Kot se za Doldrums-e spodobi so vetrovi šibki in spremenljivih smeri. Ekipe morajo prečiti vsakih nekaj preplutih milj. Sled njihove plovbe izgleda kot stara obrabljena žaga. Ekipa MAPFRE je zaplula pod oblak in v trenutku so izgubili 10 mni glede na ostale ekipe. Več sreče je imela ekipa Dongfeng. Pluli so le nekaj milj za ekip MAPFRE. Oblak jih ni prekril, nadaljevali so lahko brez težav in prehiteli ekipo MAPFRE, ki je zdrsnila na peto mesto.

»Kakšna noč. Dež, dež, dež,… dež in še več dežja. Koliko milijonov litrov vode je padlo včeraj ponoči. In veter. Da ne govorim. Padel je na slaba 2 vozla, nato pa prihrumel s 30 vozli iz popolnoma druge smeri. Dežuje tako močno, da sploh ne vidiš horizonta. Zato ne vidim ali se veter krepi ali pada. Vse je kot ruska ruleta. Razprta imamo velika jadra. Veter v sekundi naraste iz 3 na 11 vozlov in že razmišljamo o zamenjavi jader. Sprašujemo se katero jadro zamenjati. Če zapiha s hitrostjo 30 vozlov rabimo najmanjša jadra, če zapiha z 20 vozli nekoliko večja. Opcij je nešteto. Mislim, da smo včeraj imeli pravi recept. Ko nas je ujel veter, ki je pihal s hitrostjo 30 vozlov. Zapluti smo morali z vetrom, da smo spustili veliko jadro in namestili manjšega. Nekaj smo izgubili a vseeno jadra zamenjali pravočasno.«, je zapisal Bouwe Bekking, skiper ekipe Brunel, ki je trenutno v vodstvu.

Sreda, 14.2.2018 ob 10.00

Pasati potiskajo floto proti jugozahodu, proti cilju v Aucklandu, do koder jih loči še 3100 nmi. Ekipa Vestas pa je že uspešno pristala v Aucklandu, a žal ne na način, kot so si ga sami želeli.

 Dnevno dogajanje na Volvo Ocean Race, 13.2.2018

Četrtek, 15.2.2018 ob 10.00

Tudi zadnjih 24 ur so ekipe plule v močnih pasatih, ki so floto premaknili 430 nmi bliže cilju. Najhitrejšo ekipa AkzoNobel do cilja loči še 2.750 nmi. Preko noči se je razvrstitev nekoliko spremenila in razdalje med ekipami nekoliko zmanjšale. Ekipa MAPFRE je uspela včerajšnji zaostanek zmanjšati za 10 nmi in se je povzpela na drugo mesto. Trenutno jo do vodilne ekipe AkzoNobel loči še 28 nmi. Ekipa Brunel, ki pluje najbolj zahodno, je padla na peto mesto, zadnja pa je še vedno ekipa Turn the Tide On Plastic z 83 nmi zaostanka. Trenutno ekipe plujejo okrog petega severnega vzporednika in se približujejo področju Doldrums. Na sliki trenutnih pozicij je lepo vidno področje brezvetrja okoli ekvatorja. Hitrosti plovbe so se že zmanjšale. Ekipa Akzonobel pluje le še s hitrostjo 7 vozlov, medtem ko zadnja ekipa Turn the Tide On Plastic še pluje s hitrostjo 20 vozlov. V naslednjih 24 urah se bodo razlike med ekipami še zmanjšale in pozicije premešale.

Sedaj, ko se ekipe približujejo področju Doldrums, se vidi, katere taktične odločitve v preteklosti so bile boljše. Ekipe, ki so se odločile, da bodo plule najbolj vzhodno, imajo prednost. Plujejo v močnejših vetrovih, kot plovbe glede na veter je boljši in razdalje se zmanjšujejo. Ekipi Scallywag in AkzoNobel, ki sta red dnevi skrajšali plovno pot, sedaj plačujeta za napake. Ekipa AkzoNobel si je sicer uspela pridobiti dobro pozicijo in je najbolj južno od dela flote, ki pluje najbolj vzhodno.

»Dolga pot je, kadar pluješ stran od cilja, a občutek, da si v vodstvu je odličen. Vedno je bolje, da vodiš, kot da slediš. Vedno nekaj pridobiš in nekaj zgubiš. Ko bomo prišli v področje Doldrums in se približali ekvatorju se bo začel pravi izziv. Ko sprejemamo odločitve, to vidijo ekipe v ozadju. Vidijo tudi, ali smo se odločili pravilno ali ne. Zato smo nekoliko ranljivi in drugi so lahko v prednosti.«, je zapisal Simeon Tienpont, sikiper jadrnice AkzoNobel.

Z jadrnice Brunel se je oglasil skiper Bouwee Bekking in strnil dogajanje zadnjih 24 ur: »Vetrovi so pihali s hitrostmi med 25 in 30 vozli. Valovi so bili visoki in nemogoče je bilo posedat na jadrnici. Valovi so se prelivali preko krova in iskreno povedano, niso bili naši najbolj priljubljeni pogoji za jadranje. Včeraj smo trčili v velik val. Zgubili smo nekaj milj, ki smo si jih priborili v preteklih šestih urah plovbe. Potem smo padli v velik naliv. Veter je pihal samo s hitrostjo 12 vozlov in to direktno proti nam. Dve uri smo potrebovali, da smo se izvili iz slabega vremena. Vedno držiš pesti, da imajo tudi druge ekipe enake pogoje, a včeraj temu ni bilo tako. Izgubili smo 14 nmi v šestih urah. Ves trud, ki smo ga vložili v preteklosti je izpuhtel. Grozno vendar plujemo naprej. Zadnji dve poročili pozicij plovil sta nekoliko bolj spodbudni. Zopet pridobivamo. Flota se bo v naslednjih 36 urah združila. Vodilni bodo pluli v šibkih vetrovih, medtem ko bomo mi na repu še pluli v starem, močnejšem vetru. Takrat bomo zopet nasmejani……no da ne bo pomote, smejemo se že sedaj.«

Ekipa Vestas, ki je poškodovala svojo jadrnico v trku z ribiško ladje v četrti etapi (Ekipa Vestas trčila v ribiško ladjo, ena smrtna žrtev), je v ponedeljek prispela v Auckland. Ker jadrnice še niso uspeli popraviti do štarta šeste etape, so jo naložili na tovorno ladjo in prepeljali v Auckland. Iz pristanišča, jih je čakala še 200 km dolga pot do ladjedelnice, kjer bodo plovilo usposobili za nadaljnjo plovbo v sedmi etapi. Ker so plovila Volvo Ocean 65 enaka in pravila razreda izjemno stroga, so premec plovila izdelali iz obstoječih kalupov v italijanskem podjetju Persico Marine ter jih poslali v Auckland. V lokalni ladjedelnici bodo odstranili poškodovane dele in namestili nove. Plovilo nameravajo usposobiti do naslednje etape, ko bodo ekipe iz Aucklanda plule v brazilsko mesto Itajai. Pričetek etape je 18. marec, ker pomeni, da imajo le mesec dni, da popravijo močno poškodovan trup plovila.

Flota šestih plovil je na Pacifiku. Plujejo s pomočjo pasatov, ki pihajo s hitrostmi okrog 20 vozlov in zadostujejo za plovbo s hitrostjo med 18 in 20 vozli. V zadnjih 24 urah so prepluli 400 nmi. Vrstni red se ni spremenil, le razdalje med plovili so se povečale. Ekipa AkzoNobel pluje izjemno dobro in si je priplula 22 nmi prednosti pred ekipo Scallywag. Ostale ekipe zaostajajo vse preko 50 nmi. Tretja je MAPFRE pluje z 52 nmi zaostanka, Dongfeng zaostaja še dodatno miljo, Brunel za dodatnih 10. Najslabše pluje ekipa Turn The Tide On Plastic, ki zaostaja že 90 nmi. Ekipe danes plujejo okrog 11 severnega vzporednika in se bodo kmalu približale področju Doldrums. Ali bo zopet prišlo do drastičnih sprememb v razvrstitvi bo jasno že jutri. Trenutno jih na poti preko področja Doldrums čaka brezvetrje. Pravile taktične odločitve bodo tiste, ki bodo odločile, kdo bo prvi zopet zaplul v južne pasate in se priboril ključno prednost na poti do cilja.

Torek, 13.2.2018 ob 10.00

Noč ima svojo moč. Vetrovi so padli in razvrstitev ekip je povsem drugačna. MAPFRE, ki je včeraj vodila, je padla na tretje mesto in ima skoraj 50 nmi zaostanka. Tudi ekipe Dongfeng, Brunel in Turn the Tide on Plastic so zaostale in imajo dodatnih nekaj milj zaostanka. Vodstvo je prevzel AkzoNobel. Štiri milje za njimi pluj ekipa Sun Hung Kai/Scallywag.

Ekipe počasi plujejo v področje pasatov. Ti jim bodo omogočili hiter napredek proti cilju na Novi Zelandiji. Trenutno so še v področju, kjer vetrovi pihajo s hitrostjo okoli 15 vozlov, kmalu pa bodo zapihali močneje.

Ponedeljek, 12.2.2018 ob 10.00

Ponedeljkovo jutro je posadke dobesedno izstrelilo proti Novi Zelandiji. Konstantni vetrovi pihajo s hitrostjo 20-25 vozlov in omogočajo hitro jadranje. Situacija na vrhu je podobna včerajšnji. Štiri ekipe MAPFRE, Dongfeng, Brunel in Turn the Tide On Plastic se izmenjujejo v vodstvu in plujejo na razdalji manjši od 10 nmi. Ekipi AkzoNobel in Sun Hung Kai/Scallywag svoj zaostanek uspešno zmanjšujeta. Predvčerajšnjim sta za vodilno skupino zaostajali še 115 nmi sedaj le še 25. Jadrnice v ospredju plujejo počasi proti jugu in poti se bodo kmalu združile.

»Vse bomo morali plačati. Že v prejšnji etapi smo videli, da je najbolj pomembno, kakšno pozicijo si izbereš pri prehodu skozi področje Doldrums. Del posadke, ki skrbi za navigacijo je zadovoljen s tem, kje smo in kam plujemo. Ostali člani jim zaupamo.«, je povedal John Fisher z jadrnice Scallywag.

»Severna skupina bo zaplula v nekoliko šibkejše vetrove. To nam bo omogočilo, da se jim približamo.«, je dejal navigatorka Libby Greenhalgh na jadrnici Scallywag.

»Vidim, da bo zelo naporna etapa. Sicer sem si to mislil že pred pričetkom. Nadejamo se plovbi v pasatih, ki bodo zapihali, ko se nebo razjasni. Trenutno je vidljivost slaba, dnevi so sivi in upam, da bo čim prej boljše. Kmalu bomo morali prečkati Doldrums, Pred njimi se bomo združili in dirka se bo pričela od začetka.« je dejal Xabi Fernadez , skipper trenutno vodilne ekipe MAPFRE.

Nedelja, 11.2.2018 ob 10.00

V 24 urah je ekipi Brunel uspelo prepluti 570 nmi in se zavihteti v vodstvo. Prednost pred ekipo MAPFRE je res minimalna in znaša manj kot miljo. Tudi Dongfeng na tretjem mestu pluje zgolj z 4,5 nmi zaostanka. Nekoliko bolj je zaostale le ekipa Turn The Tide on Plastic, ki trenutno zaostaja 20 nmi za vodilno. Ekipi AkzoNobel in Sun Hung Kai/Scallywag, ki sta zaostajali že 110 nmi, sta v zadnjem dnevu zaostanek prepolovili. Ekipa Akzonobel je nadomestila največ. Odločili so se za plovbo više proti severu in se približujejo vodilni četverci. Ekipa Scallywag vztraja in pluje po najbolj južni ruti. Tudi njihov zaostanek se zmanjšuje. Za ekipo Akzonobel zaostajajo le 5 nmi.

"Včeraj nas je ujela hladan fronta. Veter se je okrepil in kar naenkrat smo pluli s hitrostjo 20 vozlov. Zamenjali smo jadra, spremenili organizacijo na krovu in že smo na poti proti Aucklandu. Veter se je okrepil na konstantnih 30 vozlov. Po napovedih bo tako  močno pihal naslednjih 8 ur, nato pa bo zopet padel. Imamo odlično priložnost da nadoknadimo nekaj zaostanka, ki smo si ga nabrali z počasno plovbo v veter. Sedaj se morje močno preliva preko krova. Vse je mokro in mi smo premočeni. Nihče se ne pritožuje. Vemo, da bo to trajalo le kratek čas, da pa bomo sedaj končno prepluli nekaj več milj. Morje je toplo. Ima 19 stopinj, približno enako kot zrak." je s krova jadrnice Turn the Tide On Plastic sporočila skiperka Dee Caffari.

Sobota, 10.2.2018 ob 10.00

Ekipa MAPFRE je prevzela vodstvo. Pred zasledovalci ima minimalne prednosti. Ekipa Brnuel pluje o,5 nmi za njimi, Dongfeng 0,75 in Turn the Tide On Plastic 3,75. Akzonobel in Suh Hung Kai/Scallywag zaostajata še nekoliko več, kot včeraj,. Zaostanek se je povečal na 115 nmi.

"Minila je še ena noč in še vedno vidimo vodilne. Vse tri jadrnice so pred nami. Pričakujemo spremenljive smeri in hitrosti vetra. Stanje je sivo. Oblaki nam prinašajo nekaj dežja, ki spere sol s plovil.", je povedala Dee Caffari z jadrnice Turn The Tide On Plastic, ki pluje na četrti poziciji, le 3,7 nmi za vodilno trojico.

"Celo noč smo bili le nekaj 100 metrov oddaljeni drug od drugega. Pogosto smo morali menjati jadra. Vsi smo bili na krovu, četudi, se ni nič dogajalo. Zelo smo se trudili, da je jadrnica plula ves čas." je današnjo noč opisal Kyle Langford, trimer in krmar na jadrnici Brunel.

Ekipi Akzonobel in Scallywag plujeta z zaostankom 115 nmi. Po napovedih bosta prvi ujeli močnejši veter in nadoknadili zamujeno. Trenutno plujejo južno od otoka Okinawa v smeri jugovzhoda. Hitrost plovbe je podobna hitrosti vodilnih jadrnic.

Petek, 9.2.2018 ob 10.00

Prve taktične odločitve so sprejete. Ekipi Sun Hung Kai/Scallywag in AkzoNobel sta včeraj pozno popoldne, takoj, ko sta odpluli mimo otoka Tajvan, zapluli proti severu. Ostale ekipe so nadaljevale plovbo proti vzhodu. Katera odločitev bo boljša ta trenutek ne moramo vedeti. Ekipe, ki so nadaljevale plovbo proti vzhodu, so si trenutno priborile že lepo prednost skoraj 100 nmi.  

Proti večeru je začel na območju plovbe pihati močan vzhodnik. Zato so se ob 21.00 uri po lokalnem času, tudi ostale ekipe obrnile proti severu. Ekipa Dongfeng je z vodilne pozicije izrinila ekipo Brunel. Plujejo drug ob drugemu in tesno za petami je tudi ekipa MAPFRE, ki ima le 1 nmi zaostanka. Ekipa Turn the Tide On Plastic trenutno zaostaja 8 nmi.

"Tudi mi smo se obrnili proti severu. Ekipi Dongfeng in Brunel vidimo pred nami. Tudi Turn The Tide On Plastic je še v našem vidnem polju. Vidimo jih tudi na sistemu AIS. Vetrovi še vedno pihajo iz vzhoda in plujemo s hitrostjo 20 vozlov. Nekaj časa bomo pluli proti severovzhodu, nato bomo obrnil na vzhod in potem proti jugovzhodu, proti Marianskim otokom. Za plovbo bomo uporabili fronto, ki je nad severnim Pacifikom. Pričakujemo, da se bodo vetrovi pri prehodu fronte ves čas obračali. Od juga proti jugozahodu, nato na severozahod in na koncu na severovzhod. Po prehodu fronte bo severno od nas nastalo področje visokega zračnega pritiska.", je z jadrnice MAPFRE sporočil navigator Juan Vila.

Četrtek,  8.2.2018 ob 12.00

Včeraj se je pred Hong Kong-om pričela 6. etapa regate Volvo ocean Race 2017/18. Na štartu je bilo le šest ekip. Ekipa Vestas se te etape ne bo udeležila zaradi poškodb, ki jih je utrpela njihova jadrnica v trku z ribiško ladjo (več o dogodku v članki: Ekipa Vestas trčila v ribiško ladjo, ena smrtna žrtev). Jadrnico so naložili na tovorno ladjo in jo odpeljali v Auckland v Novi Zelandiji. Do pričetka sedme etape planirajo jadrnico popraviti in usposobiti za nastop na 7. etapi.

V šesti etapi, bodo ekipe plule iz Hong Kong-a proti novo zelandskemu mestu Auckland. Čaka jih 6100 nmi plovbe in ponovno bodo morali prečkati področje Doldrums-ITCZ. Pričeli bodo s plovbo po Južnem Kitajskam morju nato pa bodo zapluli v Filipinsko morje. Prvi del plovbe bo potekal v smeri proti vzhodu, saj je na severovzhodni strani Filipinov tropska nevihta, ki se ji bodo ekipe izognile po severni strani. Področje okrog nevihte je v coni prepovedane plovbe in jadralci ne smejo zapluti vanjo. Ko bodo prepluli Filipinsko morje, jih čaka Pacifik in dirka proti jugovzhodu. Pluli bodo mimo otokov Polinezije, dokler ne dosežejo Aucklanda v Novi Zelandiji.

Šesto etapo je najbolj pričela ekipe AkzoNobel, Brunal in Scallywag. V 8-10 vozlih vzhodnega vetra so se oddaljili od Hong Konga. Sledila jim je velika množica plovil gledalcev. Ko so zapluli na odprto morje so se vetrovi okrepili. Pihali so s hitrostmi med 15 in 25 vozli. Ekipe so bile prisiljene veliko jadro Code 0 spustiti in ga zamenjati z manjšim. Tudi napoved za naslednjih 24 ur je predvidela močnejše vetrove za kar bodo zadostovala manjša jadra. Zaradi bližine tropskega ciklona so napovedani visoki valovi. Področje ciklona se razprostira na področju 20 stopinj zemljepisne dolžine. Organizatorji so bili prisiljeni, da zaradi varnosti tekmovalcev določijo cono prepovedane plovbe, ki se je morajo vse ekipe izogniti.

"Do Aucklanda imamo 6000 nmi plovbe. Skoraj enako kot pri četrti etapi. Štart etape bo zelo pomemben. Če pogledamo vremenske modele za naslednjih 36 do 48 ur, vidimo, da bodo pihali izjemno močni vetrovi. Imamo različne opcije za pot po kateri bomo pluli. Če izberemo napačno, lahko takoj zaostanemo za 10 milj ali več.", je povedal Xabi Fernandez, skipper vodilne ekipe v skupnem seštevku, MAPFRE.

Po enem dnevu in 10 urah plovbe je v vodstvu ekipa Brunel. Imajo zgolj 3 nmi prednosti pred ekipo Dongfeng in dodatne 0,5 pred ekipo MAPFRE. Tudi ostale ekipe zaostajajo zgolj miljo ali dve več. Trenutno plujejo v zavetrju otoka Taiwan, v vetrovih ki pihajo s hitrostmi med 10 in 13 vozli. Hitrosti plovbe se gibljejo med 8 in 13 vozli. Takoj ko bodo zapluli mimo otoka jih čakajo vsaj dvakrat močnejši vetrovi. Hitrost plovbe se bo povečala in pričakujemo lahko povečanje razlik med ekipami. Do cilja morajo prepluti še 5100 nmi.

Posnetek pričetka 6. etape pred mestom Hong Kong