Sailing Point Velikonočna regata

Po sedmih plovih od predvidenih devet je Luka Zabukovec (JK Jadro Koper) slavil v Portorožu v razredu Optimist. Na drugo mesto se je uvrstil Paul Clodi (AUT), na tretje pa Michael Meier. Najboljša med dekleti je bila Johanna Boeckl (AUT), druga je bila Alenka Valenčič (JK Burja Izola) in tretja Alja Petrič (JK Jadro Koper). Po predlanskem slavju kluba Adriaco in lanskoletnem slavju Maltežanov, je pokal za najboljši klub osvojil JK Jadro Koper.

V nedeljo, ob zaključku tekmovalnega dne, je podelitvi pokalov sledilo žrebanje glavnih nagrad. Glavna nagrada, optimist Devoti, je osrečil Maxa Winklerja iz Nemčije, jadro One Sails pa je šlo v roke Kristofa Kollikerja iz Avstrije.

Luka Zabukovec, JK Jadro Koper

Na regati je sodelovalo okoli 400 jadralcev iz trinajstih držav. V JK Pirat so izredno zadovoljni s potekom prireditve. V 26-ih letih je regata postala ena najpomembnejših v Evropi. 

»Sailig Point Velikonočna regata je za JK Pirat zelo pomembna, saj gre za najbolj prestižno prireditev, ki jo v klubu organiziramo. Z logističnega vidika je regata sicer precej zahtevna, hkrati pa zelo dobordošla, saj klub z organizacijo takega dogodka pridobi prepotrebna finančna sredstva za nemoteno delo pri izvajanju načrtovanih programov. Zato ne skrivamo dejstva, da si želimo še takšnih dogodkov, saj bi s tem tudi popestrili jadralno sceno in obenem prispevali k turističnemu utripu Portoroža,« pove predsednik kluba Marjan Matevljič in doda, "Ta regata že sama ustvari blizu 5000 nočitev v času velikonočnih praznikov, ki so tako rekoč šele uvertura v pravo turistično sezono."

V klubu se tako veselijo skorajšnjega zaključka gradnje novega Doma vodnih športov, ki bo vsem jadralcem omogočil boljše pogoje.

Smeli načrti kluba se v letošnjem letu prvič spogledujejo tudi z organizacijo regate za jadralni razred 420. 

»To je razred, ki jo ozirajoč se na tradicijo z drugimi dvosedi, razvijamo na novo. Tu zagotovo ne moremo zbrati toliko jadralcev, kolikor jih prinese velikonočna regata za razred optimist, vendar pogovori potekajo na nivoju več klubov iz tujine. V prihodnjem letu pa smo pridobili organizacijo mladinskega svetovnega prvenstva za jadralni razred 470, ki bo poleg velikonočne regate tudi prva mednarodna prireditev v novem centru, ki bo še kako dobordošel za kakovostno organizacijo regate.«, je ob zaključku regate sklenil Matevljič.

Česar pa brez uigrane ekipe ni mogoče zagotoviti, je prepričana Vera Maraspin Čarman,  vodja organizacijskega odbora Sailing Point Velikonočne regate. »Gre za regato, ki jo letos pripravljamo že 26. leto zapored. Regata je postopoma zrasla v velik dogodek, udeležba je res zelo številčna. Na vse to smo res ponosni, vendar moramo vedeti, da za vsem tem je ogromno dela. S pripravami začnemo že mesece prej, bolj ko se regata približuje, bolj intenzivne pa so priprave in delo, pri katerem sodeluje vsaj 50 oseb. Večina je stalnih in upam si trditi, da smo s takšno ekipo lahko kos še kateremu takšnemu dogodku, tudi organizaciji evropskega ali svetovnega prvenstva.«

Organizacija Sailing Point Velikonočne regate je za Jadralni klub Pirat velik zalogaj, hkrati pa množičen obisk jadralcev predstavlja veliko zainteresirano ciljno skupino, zato pritegne iz leta v leto več sponzorjev. Glavni sponzor letošnje Velikonočne regate je trgovina za navtično opremo Sailing Point, ostali sponzorji pa Občina Piran, Hoteli Bernardin, Javno podjetje Okolje Piran, Krajevna skupnost Portorož, Turistično združenje Portorož, Victory Sails, Sandiline, Inter-sejmi d.o.o., Rooster, Automatic Servis, Telekom, A1 in Diners. JK Pirat se za sodelovanje in podporo vsem iskreno zahvaljuje.

Tekst: JK Pirat Portorož, Foto: Andrej Škopac

Sreda 04 Apr 2018

Nizozemsko podjetje Focus Motor Yachts je predstavilo nov model v svoji paleti motornih plovil Focus Power 33. Focus Power 33 je elegantno in športno družinsko plovilo z dolžino le nekaj centimetrov manj kot 10 m. Pri širini 3,47 m nudi ravno prav udobja za namestitev štiričlanske družine. Zaradi pametnega oblikovanja plovila pa se bo na krovu vedno našlo dovolj prostora za gosta ali dv...

Sreda 04 Apr 2018

Miran Tepeš, ki ga vsi poznamo, kot vrhunskega smučarskega skakalca, je v zadnjih letih svojo smučarsko športno pot zamenjal z jadralsko. Tako kot večina je pričel v Jadranu, ki pa mu je kmalu postal premajhen. Izzivi in večji cilji so ga vodili v svet. Podal se je na plovbo okoli sveta, ki ga je obplul že dvakrat. Svoja doživetja je strnil v knjigah Z vetro...

Sreda 04 Apr 2018


Foto: Ekipa Vestas je ostala brez jambora 100 nmi jugovzhodno od Falklandskih otokov.

Zlom jambora k sreči ni zelo pogosta nesreča na jadrnici vendar se vseeno zgodi. Zgodi se profesionalnim jadralcem, kot je ekipa Vestas, ki je izgubila jambor v sedmi etapi regate Volvo Ocean Race, jadralcem na regatah, kot rekreativnim jadralcem. Zlom jambora je izjemno nevarna nesreča. V videoposnetku si lahko ogledate nekaj primerov zloma jadra posnetih s kamero.

Foto: Jeremie Lecaudey/Volvo Ocean Race

Sreda 04 Apr 2018

Italijanska ladjedelnica Mylius je specializirana za gradnjo hitrih potovalnih jadrnic. Vsi njihovi izdelki so pisani na kožo kupcu, zato je možno številne funkcionalnosti prilagodit potrebam lastnika.

Že na prvi pogled vidimo, da so plovila elegantna, moderna udobna in seveda luksuzna. Filozofija podjetja je kupcu ponuditi plovilo, ki je izdelano po najvišjih standardih in zagotavljajo enostavno navigacijo in izjemno udobno življenje na plovilu. Plovila so izdelana iz karbonskih vlaken. Zato so lahka in hitra.

Mylius 65 je še nekoliko bolj posebna jadrnica, kot bi lahko pričakovali za izdelek iz te ladjedelnice. Ni le hitra potovalna jadrnica temveč je hitra potovalno tekmovalna jadrnica. V dolžino meri 20 m v širino 5,25 m, zaradi karbonskega trupa in jambora ostaja lahka. Njena teža znaša zgolj 20 ton. Kupiti jo je možno v dveh različicah krova. Verzija FD (flush deck) ima nizek krov in zaradi tega nekoliko nižji strop v salonu. Verzija RS (rised saloon) ima dvignjen strop v salonu, nekoliko višja okna, ki v notranjost prepuščajo več dnevne svetlobe in notranjost naredijo bolj zračno.

Kljub svojim dimenzijam, ostaja Mylius 65 jadrnica namenjena manjšim posadkam. Na voljo ima 3 prostorne kabine lastno kopalnico. Ena kabina z dvema ležiščema je namenjena posadki.

Kako se je jadrnica odrezala na testu.

Test plovila je izvajala ekipa italijanskega navtičnega medija The Boat Show. Plovilo z imenom Oscar3 je različica Mylius 65 FD. V času testiranja je pihal topel veter s hitrostjo med 8 in 9 vozli. Nameščena so bila regatna jadra. Prednje jadro je bila Genova 3, ki je bila za dane vetrovne pogoje celo nekoliko premajhna. Kljub temu je  plovilo pokazalo svojo športno naravo in plulo s hitrostjo več kot 8 vozlov. Na trenutke je razvilo hitrost vse do 8,5 vozla.

Več o plovilu v videoposnetku:

Tehnični podatki:

Dolžina čez vse: 20,20 m

Dolžina s kosnikom: 22,03 m

Dolžina vodne linije: 18,05 m

Širina: 5,25 m

Ugrez: 3,7 m

Teža: 20.500 kg

Balast: 7.995 kg

Število kabin: 3 + 1

Število ležišč: 6 + 2

Rezervoar vode: 845 l

Rezervoar goriva: 900 l

Površina jader v veter: 258 m2

Površina jader z vetrom: 596 m2

Motor: Yanmar 160 KM

 

Sreda 04 Apr 2018

MAPFRE, Volvo ocean race

 

Nedelja, 8.4.2018 ob 10.00

Ob 7:59:09 uri UTC (9:59:09) je v cilj 7. etape priplula še zadnja ekipa  MAPFRE. Po 7901 preplutih miljah so uspešno zaključili eno najtežjih etap do sedaj. Za plovbo so potrebovali 21 dni 6 ur, 59 minut in 9 sekund.

Peto mesto ekipe MAPFRE je ekipi prineslo zgolj 6 točk, zaradi česar so se morali posloviti od vodilne pozicije v skupnem seštevku letošnje regate. Na prvo mesto se je zavihtela ekipa Dongfeng, ki vodi s 46 točkami pred ekipo MAPFRE, ki jih ima 45.

"To je bila izjemno težka etapa za našo posadko. Pričakovali smo mnogo boljši rezultat. To ni konec svata, in ni tako slab rezultat. To etapo smo imeli tehnične težave. S posadko ni nič narobe in še vedno imamo zaupanje v drug drugega. Do sedaj smo pluli zelo dobro in prepričan sem da bomo tudi v bodoče.", je povedal Xabi Fernandez, skiper ekipe MAPFRE.

Dve ekipi, ki sta odstopili na tej težki etapi, ena zaradi izgube člana posadke in druga zaradi zloma jambora, se trenutno ukvarjata z logističnimi problemi. Plovila bodo poizkušali pravočasno pripeljati v Itajai, jih popraviti in nadaljevati 8. etapo regate, ki se prične 22. aprila.

Nadaljevanje regate Volvo Ocean Race 2017/18 je v petek, 20. aprila, ko bo pred mestom Itajai potekala priobalna regata.

Časi plovbe 7. etape

  Mesto Ekipa Čas Preplute milje  
  1.  Brunel 16 dni 13:45:18 7.778  
  2. Dongfeng 16 dni 14:00:08 7.795  
  3. AkzoNobel 18 dni 07:38:24 7.840  
  4. The Tide on Plastic  20 dni 03:12:44 7.753  
  5. MAPFRE 21 dni 06:59:09 7.901  
  6. Sun Hung Kai/Scallywa  odstop    
  7. Vestas odstop    

Dnevno dogajanja 5.4.2018

 

Trenutni rezultati po sedmih etapah:

  Mesto Ekipa 1.etapa 2. etapa 3. etapa 4. etapa 5. etapa 6. etapa 7. etapa Bonus točke Skupaj  
  1.  Dongfeng 5 6  12 6  1  2 12 2 46  
  2. MAPFRE 6 7  14 4  1 5 6 0 45  
  3. Brunel 2 4 8 3  1 2 14 2 36  
  4. AkzoNobel 4 3  2  5 1  7 10 1 33  
  5. Sun Hung Kai/Scallywag 3 2 6 7  1  6 0 1 26  
  6. Vestas 7 5  10  0  0 0 0 1 23  
  7. The Tide on Plastic  1 1 4  2  1  3 8 0 20  

Sobota, 7.4.2018 ob 09.00

Ekipa Turn the Tide On Plastic v cilj priplula kot četrta. Za plovbo preko Južnega oceana so potrebovali 20 dni  3 ure 12 minut in 44 sekund. Skupno so prepluli 7.753 nmi, kar je najmanj med ekipami, ki so že priplule v cilj. Za četrto mesto so prejeli osem točk in se v skupni razvrstitvi približali ekipi Vestas na vsega 3 točke zaostanka.

"To je bila izjemno naporna etapa. Vložiti smo morali ogromno energije, da smo jo dokončali in pripluli do cilja. Garali smo celotno etapo in četrto mesto je prava nagrada za celotno ekipo. Ponosna sem nanje.", je po prihodu v cilj dejala skiperka ekipe Dee Caffari.

Ekipa je v Novi Zelandiji pričela zelo dobro. Vse do rta Horn so pluli v vodilni ekipi. Tu jih je izdala jadrnica. Križ na jamboru se je premaknil iz svojega ležišča, kar bi lahko povzročilo zlom jambora. Morali so upočasniti in popraviti križ. V tem času je vodilni trojici uspelo pobegniti, ekipa Turn the Tide On Plastic, pa se je ustavila v področju visokega pritiska. Brezvetrje jim je onemogočalo hitro plovbo in na morju so ostali 2 dni dlje, kot bi si želeli.

Trenutno pluje še ekip MAPFRE, ki je vodilna v skupnem seštevki regate. Do cilja jih loči še 226 nmi. Tudi oni so obtičali v brezvetrju. Trenutno jim kaže nekoliko bolje. Vetrovi ob vzhodni brazilski obali pihajo s hitrostjo okrog 10 vozlov. Če bodo lahko plovbo nadaljevali s trenutnim tempo, bodo v cilj pripluli jutri.

Akzonobel, Volvo ocean race

Četrtek, 5.4.2018 ob 11.00

Ekipa Akzonobel je kot tretja priplula v cilj. Ura se je ustavila danes zjutraj ob 4:38:24. Za plovbo od novozelandskega Aucklanda so potrebovali 18 dni 7 ur 38 minut. Skupno so prepluli 7.840 nmi. V skupni razvrstitvi ekipa ostaja na četrtem mestu, njihov zaostanek za ekipo Brunel na tretjem mestu pa znaša le 3 točke.

V cilju čakamo še dve ekipi. Turn the Tide on Plastic se v šibkih vetrovih približuje cilju s hitrostjo okrog 10 vozlov. Prepluti morajo še 352 nmi. V cilju jih lahko pričakujemo jutri popoldne. Najdlje je ekipa MAPFRE. Bojujejo se s področjem visokega pritiska in šibkega vetra. Do cilja jih loči še 614 nmi. Če se vreme ne bo spremenilo, bodo cilj dosegli še le čez dva ali celo tri dni.

»Z rezultatom smo zelo zadovoljni. Cilj je bil stopiti na stopničke, imeti varno plovbo in pripluti z jadrnico v enem kosu. Vse to nam je uspelo in moramo biti veseli. Razpoloženje v ekipi je dobro, kljub temu, da so bile zadnje milje plovbe izjemno počasne. Imeli smo dobro regato. Zelo dobro smo pluli po Južnem oceanu, čeprav nekoliko konzervativno. Ko smo pripluli do rta Horn, smo bili prepričani, da bomo imeli različne možnosti za plovbo proti cilji. Toda tokrat je bilo vse drugače. Zelo težko je bilo loviti vodilne ekipe. Imeli so več sreče z vetrom. No enako prednost smo imeli mi pred ostalimi ekipami za nami in smo si lahko prijadrali tretje mesto.«, je povedal Simeon Tienpont, skiper ekipe AkzoNobel.

Brunel, Volvo ocean race

Ekipa Brunel si je z vrhunskim jadranjem, pravilnimi taktičnimi odločitvami in veliko truda zagotovila zmago na sedmi etapi regate Volvo Ocean Race.

Ekipa Brunel je iz novozelandskega Aucklanda izplula pred 16 dnevi. Za plovbo preko 7600 nmi južnega Pacifika, Južnega oceana in južnega Atlantika je potrebovala natanko 16 dni 13 ur 45 minut in 18 sekund. Prepluli so 7780 nmi, kar je samo 180 nmi dlje kot je teoretična razdalja med štartom in ciljem. Da so si zagotovili zmago na etapi, ki je bila usodna za enega jadralca, eno ekipo in poškodbe na dveh drugih jadrnicah, so se morali boriti vse do prihoda v cilj. Za njimi je plula ekipa Dongfeng, ki je vse do cilja vložila vse napore, da bi v cilj pripluli prvi. Za ekipo Brunel so zaostali zgolj 15 minut.

Na tretjem mestu pluje ekipa Akzonobel, ki jo do cilja loči še 240 nmi. V cilju jo pričakujemo jutri. Ekipi Turn the Tide On Plastic in MAPFRE bosta pluli še nekoliko dlje. Turn The Tide On Plastic se je nekako prebila skozi področje visokega zračnega pritiska in trenutno pluje s hitrostjo 10 vozlov. Do cilja jih loči še 683 nmi. Boj z brezvetrjem v južnem Atlantiku pa še vedno bojuje drugi rdeči čoln, ekipa MAPFRE. V vetru, ki le stežka doseže hitrost 5 vozlov, plujejo s podobno hitrostjo. Do cilja jih loči še 770 nmi.

Danes popoldne je obalo dosegla tudi ekipa Sun Hung Kai/Scallywag. Po izgubi sojadralca Simona Fisherja, so se odločili, da etape na nadaljujejo. V izjemno slabih vremenskih razmerah, ko so vetrovi presegali hitrosti 50 vozlov, valovi pa so merili tudi preko 5m, so se odločili, da zaplujejo severneje proti obalam Čila. Danes so obalo dosegli in varno pristali na severu otoka Grande de Chiloe v kraju Ancud. Kako bodo nadaljevali regato zaenkrat še ni jasno.

Po prihodu v cilj je skiper ekipe Brunel, Bouwe Bekking povedal: "To je bila neverjetna etapa. Zelo smo žalostni zaradi izgubo Johna Fisherja, a kljub temu lahko rečem, da smo odpluli izjemno etapo in iz izkušnje smo si pridobili veliko mero zaupanja. Za to etapo smo imeli visoke cilje. Želeli smo si doseči čim večje število točk. Želja je bila, da se uvrstimo med prve tri. Zmaga nam je dala dodaten zagon. Po tej težki preizkušnji menim, da smo izjemno dobro pripravljeni za plovbe vse do cilja v Hagu."

Foto: Brian Carlin/Volvo Ocean Race, Pedro Martinez/Volvo Ocean Race

Torek 03 Apr 2018

DMS Holland, AntiRoll

Nizozemsko podjetje DMS (Dynamic Marine Systems) je pričelo z razvojem stabilizatorjev za plovila velikosti do 30 m, ki glisirajo.

Podjetje DMS Holland je v preteklosti razvilo zelo inovativen električen sistem za stabilizacijo plovila MagnusMaster, ki ne glisirajo, sedaj pa so pričeli z razvojem sistema, ki bo namenjen vgradnji plovilom, ki glisirjao.

Do sedaj so podjetja gradila sistema za stabilizacijo plovil, ki so bila izdelana po meri za posamezno jahto. Podjetje DMS se je odločilo, da trgu ponudi sistem, ki bo primeren za vgradnjo na vrsto različnih plovil. Sistem bazira na dveh plavutih, ki sta pritrjeni na robovih zrcal plovila. Plavuti rotirata okrog svoje osi in stabilizirata plovilo, ko to glisira. Ko smo na sidru, pa delujeta kot dva hidravlična stabilizatorja, ki bosta preprečevala zibanje.

Aronold van Aken, izumitelj sistema AntiRoll: »Več let smo razmišljali o izdelavi sistema AntiRoll, ki bo primeren za plovila krajša od 30 m. Želeli smo razviti sistem, ki bo primeren za različna plovila. Del prihodkov, ki smo jih ustvarili s prodajo sistema MagnusMaster in investicijo RVO (Nizozemska podjetniška agencija) smo dobili pravi zagon za pospešitev razvoja sistema. Z novimi stabilizatorji se bomo podali na mnogo večji trg, kot je trg super in mega jaht. V mislih imamo ladjedelnice kot so Princess, Fairline, Sunseeker, Gulf Craft, Jeanneau. Do sedaj je bilo v plovilo potrebno vgraditi različne sisteme za stabilizacijo plovila med plovbo in na sidru. Tokrat bomo z enim sistemom rešili dva problema.«

Zanimanje za nov izdelek so že pokazale številne ladjedelnice, ki bi ga rade čim prej tudi testirale na svojih plovilih. Največ interesa je do sedaj pokazalo podjetje Jonkers Yachts.

»Kot zastopnik za plovila Linssen, že dlje časa sodelujemo s podjetjem DMS Holland. Uspešno so vgradili sistem MagnusMaster številnim našim strankam. Z novim sistemom bodo zapolnili veliko vrzel na trgu. Komaj čakamo, da lahko rešitev ponudimo kupcem plovil Fairline in Jeanneau.«, je povedal Alexander Jonkers, lastnik podjetja Jonker Yachts.

Podjetje DMS Holland bo rešitev predstavilo na salonu METS v novembru letošnjega leta.

Delovanje sistema Anti Roll za plovila do 30 m

DMS Holland, AntiRoll

Vir: http://www.dmsholland.com

Torek 03 Apr 2018

Trofeo Princesa Sofia Iberostar - Tina Mrak, Veronika Macarol

Trenutna situacija, 6.4.2018 ob 15.00

Regata za pokal princese Sofije se bliža koncu. Danes so jadralke in jadralci odpeljali še zadnja dva finalna plova pred jutrišnjo regato za medalje. Naši jadralki Tina Mrak in Veronika Macarol (JK Pirat) sta danes nastopili nekoliko slabše in v jutrišnjo zaključno regato odhajata z devetega mesta.

Čeprav je bilo za danes napovedanega spet nekoliko več vetra, pa so jadralke v ženskem olimpijskem dvosedu 470 obe regati odjadrale v vetru, ki ni presegel desetih vozlih. Našima dekletoma ni šlo najbolje, po slabih startih nista uspeli ujeti ritma, naredili sta tudi nekaj taktičnih napak, dobili dve kazni ter plova zaključili na 22. in 15. mestu. 

Tina Mrak: “Današnji dve regati sta bili sigurno najslabši v celotnem tednu, tako da z današnjim prikazanim jadranjem nikakor ne moreva biti zadovoljni. Resda so bili težki pogoji, ampak to ni bilo krivo za oba slaba starta, potem sva se vozili po sredini regatnega polja, se nekako prebijali v ospredje, a nama ni uspelo.”

Veronika Macarol: “Na žalost današnjega dneva nisva najbolje izkoristili, skupno sva na devetem mestu. Jutrišnjo regato za medalje bova izkoristili predvsem za trening, ker se s točkami ne moreva več boriti za prva tri mesta. To celo regato sva vzeli bolj kot trening, predvsem da testirava novo jadrnico in novo opremo. Doslej nisva bili sigurni glede vseh nastavitev in mislim, da sva ključni problem prav midve, saj se morava še privaditi na jadrnico in na opremo, da dava vse od sebe. Mislim, da bova potem s to novo opremo tudi boljše jadrali.”

Do spremembe je prišlo tudi med prvimi tremi - vodstvo sta prevzeli Japonki Ai Kondo Yoshida in Miho Hoshioka (40 točk), drugi ostajata Britanki Hannah Mills in Eilidh Mcintyre (44 točk), tretji sta zdaj Francozinji Camille Lecointre in Aloise Retornaz (54 točk).

Jutri je na sporedu še zaključni dogodek te regate, regata za odličja, kjer točke štejejo dvojno.

Četrtek, 5.4.2018 ob 19.00

V Palmi na španskem otoku Mallorca se nadaljujeo finalni plovi v regati za pokal princese Sofie. Dekleta v olimpijskem dvosedu 470 so danes odjadrala naslednja dva finalna plova, naši Tina Mrak in Veronika Macarol (JK Pirat) pa sta napredovali na skupno šesto mesto.

Za danes je bil napovedan zelo šibak veter. Zjutraj je tudi res vladalo zatišje, moška flota 470 je na svoj prvi start čakala kar na obali, potem pa se je veter lepo okrepil in za dekleta pihnil z močjo do 15 vozlov. Naši dekleti sta slabše startali, a se potem lepo prebijali naprej, regati končali na 5. in 9. mestu in v skupnem seštevku napredovali na 6. mesto.

Veronika Macarol: “Danes smo opravili dva plova po srednje močnem vetru. Predvsem nisva najbolj zadovoljni s starti, oba starta sta bila slaba, klub temu pa sva se borili in v obeh plovih prišli na prvo bojo v ospredju. V prvi regati sva si izborili peto mesto, v drugi pa sva prav v drugi stranici v veter, blizu boje, naredili dve veliki taktični napaki, veliko izgubili in končali kot deveti. Mislim, da imava še veliko rezerve in upam, da v jutrišnjih dveh plovih dosti bolje odjadrava.”

Tina Mrak: “Jutri je pred nami še zadnji dan finalnih plovov, napovedan je spet nekoliko močnejši veter. Imava še dosti neizkoriščenih potencialov, tako da jutri zagotovo ciljava na dve odlični regati, da se pred regato za odličja čimbolj približava prvim trem in že komaj čakava jutrišnje jadranje.”

Razvrstitev prve trojice ostaja nespremenjena. V vodstvu ostajata Francozinji Camille Lecointre in Aloise Retornaz, drugi sta Britanki Hannah Mills in Eilidh Mcintyre, tretji pa Japonki Ai Kondo Yoshida in Miho Hoshioka. 

Sreda, 4.4.2018 ob 20.00

Prvi dan finalnih plovov za pokal Princese Sofije sta Tina Mrak in Veronika Macarol začeli zelo dobro, nato nekoliko slabše v drugem plovu, skupno pa sta napredovali na 9. mesto.

Tina Mrak:Danes je pihal močnejši veter, jakosti 14-18 vozlov. Prvo regato sva bili hitri in si dobro izborili 3.mesto, drugo regato pa sva se držali napačne stranice in tako prišli na prvo bojo bolj v ozadju. V krmo sva dobro odvozili, v orco ponovno malo izgubili in končali regato na 12.mestu. Škoda, da druge regate nisva bolje izkoristili, saj so nama pogoji ustrezali." Karte so se povsem premešale tudi med prvo trojico. V vodstvo sta se povzpeli Francozinji Camille Lecointre in Aloise Retornaz, drugi sta sedaj Britanki Hannah Mills in Eilidh Mcintyre, tretji pa Japonki Ai Kondo Yoshida in Miho Hoshioka. 

V razredu 49er sta Peter Janežič in Sebastian Prinčič v treh plovih z uvrstitvami na 10., 7. in 10. mestu v bronasti skupini zasedla skupno 63. mesto, vodita pa še vedno Fletcher Scott in Bithell iz Velike Britanije.

Tudi v razredu laser standard Žan Luka Zelko jadra v bronasti skupini, kjer je z dvema današnjima uvrstitvama na 4. mesto sedaj skupno 124. Vodstvo je prevzel Novozelandec Meech.

V razredu laser radial sestri Pletikos jadrata v zlati skupini, Kim Pletikos je po današnjem jadranju zaključila na 55. mestu, Lin Pletikos pa na 57. mestu. Vodstvo v razredu laser radial je prevzela Nizozemka Bouwmeester.

Za jutri je napovedan zelo šibak veter.

Torek, 3.4.2018 ob 20.00

V Palmi na španskem otoku Mallorca se nadaljujejo regatni nastopi za Pokal princese Sofie. Dekleta v olimpijskem dvosedu 470 so danes odjadrala še zadnja dva kvalifikacijska plova. Našima Tini Mrak in Veroniki Macarol (JK Pirat) je šlo nekoliko slabše, zdrsnili sta na skupno 11. mesto.  

V šibkem vetru in velikem valu sta Mrakova in Macarolova prvo današnjo regato končali na 17. mestu, drugo pa na 4., skupno sta na začasnem enajstem mestu.

Tina Mrak: “Pogoji danes so bili zelo zahtevni. Prvo regato smo odpeljali v šestih vozlih vetra in po zelo velikem valu. Najina taktika in manevri so bili slabi. V drugi regati je bilo vetra nekoliko več in po odličnem startu sva bolje odvozili.” 

Jutri so predvideni prvi finalni plovi, posadke so razvrščene v zlato in srebrno skupino, Mrakova in Macarolova jadrata v zlati skupini, v kateri je skupno 24 posadk.

Po drugem jadralnem dnevu je prišlo do spremembe tudi med najboljšo trojico. Vodstvo sta prevzeli Izraelki Noya Bar-Am in Nina Amir, drugi sta sedaj Švicarki Linda Fahrni in Maja Siegentahler, tretji pa Nemki Nadine Boehm in Ann-Christin Goliass.

Ponedeljek, 2.4.2018 ob 10.00

Danes se je v Palmi na španskem otoku Mallorca s prvimi plovi začel tradicionalni, letos že 49. Pokal princese Sofie (Trofeo Princesa Sofia Iberostar). Dogodek otvarja evropsko regatno sezono za olimpijske razrede, zato je običajno zelo dobro obiskan. Tako tudi letos - na regatnem polju se bo pomerilo 870 posadk (1215 jadralcev) iz 62 držav, tudi Slovenije. V ženskem olimpijskem dvosedu nastopata tudi naši olimpijki Tina Mrak in Veronika Macarol, JK Pirat. Dekleti sta začeli dobro, po prvem dnevu sta 6. v konkurenci 48 posadk. 

Mrakova in Macarolova sta v Palmo prispeli že prejšnji teden, da sta se seznanili z regatnim poljem in na novi jadrnici opravili nekaj treningov tudi na vodi. Teh namreč zaradi zamude kontejnerja z opremo iz Miamija nista uspeli narediti doma, kjer sta se zato v zadnjem obdobju posvetili predvsem fizični in mentalni pripravi. Pred regato sta povedali: 

Veronika Macarol: “Priprave na Mallorci in Regata princese Sofie so predvsem trening in priprava nove jadrnice in opreme, ki jo morava dobro preizkusiti in se nanjo privaditi pred naslednjo regato svetovnega pokala, ki se že 22. aprila začne v Hyeresu.”

Tina Mrak: “Ta teden je bilo dosti dela na jadrnici v boat parku, saj sva morali narediti vse nastavitve. Opravili smo tudi nekaj dni treningov, tako po šibkem kot tudi po močnem vetru, en dan pa je bilo vetra preveč in smo ostali na obali.”

Konkurenca je močna in na startni listi je večina najboljših posadk. Dekleti se veselita: “Komaj čakava, da se z njimi ponovno spopadeva na morju!” 

Tina Mrak dodaja: “Pred kratkim sva bili v Hamburgu, kjer sva prevzeli novo jadrnico, ki jo bova preizkusili tukaj na Palmi. Želiva jadrati kot v Miamiju, na polno bova startali že prvi dan. Ciljava na stopničke!”

Kot kaže, bo vreme naklonjeno vsem, saj so napovedane vremenske razmere zelo raznolike. 

Veronika Macarol: “Napovedan je srednje močan in zelo močan veter, en dan pa naj bi bilo vetra tudi manj. Kot kaže bomo imeli čisto vse pogoje in vse to nama tudi odgovarja.” 

Prvi regatni dan naši dekleti zaključujeta uspešno, z 10. in 3. mestom, skupno sta šesti. 

Tina Mrak: “Odjadrali smo obe predvideni regati, razmere so bile kar zahtevne, vetra je bilo nekje do 8 vozlov, vendar smo imeli velik oceanski val, ki je prihajal z odprtega morja. Na sredini vala, ko ni bilo vetra, sva imeli težave z občutkom jadrnice, na trenutke sva se tudi čisto ustavili in s tem sva imeli največ težav v prvi regati, v drugi pa sva to že izboljšali.”

Veronika Macarol: “Res so bili danes pogoji zelo zahtevni, veter je pihal z obale, obračal za več stopinj in nihal v jakosti, zelo pomembno je bilo, da sva se postavili v sunke vetra in vozili hitro, predvsem v drugi regati sva izboljšali še trim jader in taktiko, tako da sva drugo regato dosti boljše odpeljali.”

Dekleti sta zelo zadovoljni tudi z jadrnico in se veselita naslednjih dveh jutrišnjih plovov.

Po prvem dnevu sta v vodstvu Švicarki Linda Fahrni in Maja Siegentahler pred Nemkama Nadine Boehm in Ann-Christin Goliass, tretji sta Japonki Ai Kondo Yoshida in Miho Hoshioka. 

V razredu 49er tekmujeta Peter Lin Janežič in Sebastian Prinčič. Prvi tekmovalni dan sta nanizala 17., 16. in 24. mesto, kar ju uvršča na skupno 63. mesto. Prva vodilna sta Danca Warrer in Precht-Jensen, ki sta slavila v prvih dveh plovih, v tretjem pa bila deseta.

V razredu laser standard je organizatorjem uspelo izpeljati le en plov. Žan Luka Zelko ga je končal na 42. mestu in je skupno 124. Prvo mesto si delijo Avstralec Alexander, Britanec Chiavarini in Novozelandec Meech, ki so vsi zmagali v svojih tekmovalnih skupinah.

V razredu laser radial tekmujeta Kim Pletikos in Lin Pletikos. Po prvem plovu zasedata 63. oziroma 103. mesto. Vodstvo si delita Švicarka Jayet in Madžarka Erdi.

Trofeo Princesa Sofia Iberostar - Tina Mrak, Veronika Macarol

Besedilo: Jakica Jesih - WindPress, Foto: Jesus Renedo / Sailing Energy, Tomaž Čopi

Ponedeljek 02 Apr 2018

Vestas dissmasted - volvo ocean race

Ekipa Vestas je preplula več kot 6000 nmi južnega Pacifika oziroma Južnega oceana, obplula rt Horn in se že obrnila levo proti severvzhodu, proti Falklandskim otokom. Ko so pluli približno 100 nmi jugozahodno, je veter pihal s hitrostjo 30 vozlov, realni kot vetra pa je znašal 75°.

Za krmilom je bil navigator Simon Fisher: "Naenkrat sem zaslišal glasen pok. Jambor se je zlomil tik nad prvim križem. Vse navigacijske inštrumente je vrglo iz ohišja, radar je dobesedno eksplodiral. Vrh Jambora je padel v vodo. Od takrat skrbimo za čoln, da trup ostane nepoškodovan. Vse smo morali odrezati stran. To je edini način, da ostanemo varni. K sreči noben od članov ekipe ni bil poškodovan v nesreči."

Charlie Enright, skiper jadrnice Vestas: "Bil sem v podpalubju. Počilo je res močno. V glavi sem takoj posumil kaj se je zgodilo. V 30 vozlih vetra smo lovili ekipo Dongfeng, a le trenutek kasneje je bilo vsega konec. Vsi smo ostali mirni. Bili smo 100 nmi od Falklandskih otokov. Prižgali smo motor in se obrnili proti otokom in začeli razmišljati o naših možnostih."

"To je že tretjič, da smo ostali brez Jambora.", je povedal Tony Mutter, ki se letos že šestič udeležuje regate Volvo Ocean Race, ter nadaljeval: "Leta 2001-02 smo izgubili jambor z ekipo ABC pri točki "Nemo", kar je najdlje od obale, kot je možno. To ni bila prijetna izkušnja. Leta 2011-12 smo ostali brez jambora na jadrnici Puma že na prvi etapi regate. Pristali smo na otoku Tristan de Cunha v južnem Atlantiku. Očitno bomo tudi tokrat končali v južnem Atlantiku, na Flaklandskih otokih. Hm, ne vem kaj bi rekel."

Ekipa Vestas je varno priplula v pristanišče Stanley na otoku Vzhodni Falkland. S svojo kopensko ekipo so že pričeli z aktivnostmi, da bi jadrnico usposobili za nadaljevanje regate. Če bo vse potekalo po planu, jih lahko pričakujemo na štartu 8. etape regate, ki bo potekala iz brazilskega mesta Itajai do cilja v Newportu v ZDA.

Vtisi z jadrnice Vestas po izgubi jambora 1. del

 

Vtisi z jadrnice Vestas po izgubi jambora 2. del

Foto: Jeremie Lecaudey/Volvo Ocean Race

Ponedeljek 02 Apr 2018

Pokal Slovenije

Po dolgem tehtanju odločitev, se je vodstvo sekcije za velike jadrnice odločilo korenito poseči v tekmovalni okvir Pokala Slovenije. Po vzoru večine jadralskega sveta tako tudi v pokalu Slovenije vstopa v ospredje jadranje po hendikepu, pri čemer se ohranja jadranje v odprtih razredih.

V novi sezoni se bo v pokalu Slovenije tako tekmovalo v treh ORC razredih in treh odprtih razredih, organizatorji posameznih regat, pa imajo pravico podelitve nagrad tudi v večjem številu odprtih razredov, tako kot v preteklih letih.

Z željo, da bi v ORC razrede pritegnili čim večje število sodelujočih, bodo za slovenske jadrnice organizirane brezplačne meritve jader in jadrnic. Na voljo bodo vse meritve razen meritev oblike trupa (offset file) in stabilnosti ki za serijske jadrnice niti niso potrebne. Z dobljenimi podatki bo možno pridobiti ORC Club certifikat, ki zadošča za udeležbo na regatah v Sloveniji in na večini regat v bližini.

Brezplačne meritve bodo potekale 7. in 8. ter 21. in 22. aprila. Vsi zainteresirani se morajo predhodno najaviti slovenskemu Rating Officerju Bojanu Galetu na tel. 041 670 354 ali na Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.. Jadrnice, ki v zadnjih petih letih niso imele izdanega ORC certifikata so upravičene do izdaje brezplačnega.

ORC jadrnice bodo razdeljene v razrede glede na njihov GPH in sicer razred A do 599,9, razred B od 600 do 639,9 in razred C nad 640.

Odprti razredi bodo deljeni glede na dolžino preko vsega v razred A nad 12,00 m, razred B od 9,51 do 12,00 m in razred C od 5,25 do 9,50 m. Delitve na vrste regatne in potovalne jadrnice v pokalu Slovenije ne bo več. Kot že omenjeno, pa bodo organizatorji posameznih regat lahko podelili tudi večje število nagrad, kar pomeni, da bodo na posameznih regatah lahko razglašeni rezultati v razredih od 1 do 5 in maxi, posebej pa bodo lahko nagrajene tudi regatne in potovalne jadrnice, vendar je to samostojna odločitev posameznih organizatorjev.

Odpravljena je tudi omejitev, da so regate lahko le enodnevne in da ne smejo trajati med sončnim zahodom in sončnim vzhodom. Tako bosta letos regati za Pokal One Sails in Pokal Val Navtike ponovno dvodnevni.

Regate, ki bodo v sezoni 2018 štele za pokal Slovenijo so:

  1. maj, Izolanka, JK Olimpic
  2. in 20. maj, One Sails Cup, JK Skipper Maribor
  3. in 26. avgust, Pokal Val Navtike, ŠD GoSailing
  4. september, Šavrinska regata, Jadralni klub Ljubljana
  5. september, Sladka Istra, Športno društvo Burin
  6. oktober, Skipper Cup, Jadralni klub Pocodebon
  7. oktober, Zaključna regata, Jahtni klub Portorož

Vir: JZS.si

Ponedeljek 02 Apr 2018