Ranieri International Next 240 SH

Navtični sejem v Beogradu bo drugi teden odprl svoja vrata že 40. leto zapored, kar pomeni, da če je le mogoče, se zapeljete v srbsko prestolnico in obenem obiščete sejmišče.

Mednarodna razstava navtike, ostaja s svojo dolgoletno tradicijo in predstavlja lepo priložnost za pregled aktualne navtične ponudbe v regiji, ponuja atraktivne predstavitve novih navtičnih dosežkov na Jadranu in za mnoge obiskovalce pomeni priložnost za ogled plovila pred odločitvijo o nakupu.

Med letošnjimi razstavljavci bo ponovno tudi podjetje iz štajerskega dela Slovenije - Moto Nautika, ki se bo predstavila z gumenjaki kanadskega proizvajalca GRAND in italijansko eleganco plastičnih plovil in gumenjakov RANIERI. Prireditev ostaja zvesta svoji dosedanji lokaciji (spodaj zemljevid) in bo potekala v dneh med 3. in 7. aprilom 2018.

Številni razstavljavci se bodo predstavili kar v petih halah, del pa bo potekal pred samimi halami na odprtem prostoru sejmišča.

LETOŠNJI PREMIERI GRAND in RANIERI

Ranieri International Next 240 SH

skoraj 8 metrov

 

Grand Boats Golden Line G850

Ustvarjen za en ali dva motorja, Next 240 SH združuje najboljše stilske prednosti obeh predhodnikov in reinterpretira njuno obliko v krajši različici, zaradi česar smo prepričani, da bo čoln izredno dostopen Next model, tudi finančno gledano.   Golden Line G850 je plovilo za vse, ki želijo atraktiven, edinstven in moderen dizajn in ki iščejo sodoben dizajn ter vrhunsko raven ergonomije. Izjemna plovnost in ogromen rezervoar (300l) ter ogromno število dodatnih elementov, naredijo gumenjak G850 čoln, ki je primeren za dolgo plovbo in daljša potovanja.
Ranieri International Next 240 SH   Grand Boats Golden Line G850

 

Sreda 28 Mar 2018

Beneteau Figaro 3

Jadrnica Figaro 3 iz ladjedelnice Beneteau je prva produkcijska jadrnica, ki ima hidrokrila. Zaradi svoje inovativnosti si je zaslužila nagrado Plovilo leta 2018 in nagrado Yachts Awards 2018.

Predhodniki jadrnic, ki imajo vgrajena hidro krila, so bila le ta v trup vpeta spodaj, Beneteau, pa jih je vpel v zgornjem delu trupa, tik pod krovom. So premična in jih lahko pred prihodom v pristanišče pospravimo v trup plovila. Manevriranje v pristanišču je  enako kot z običajnimi jadrnicami. Na privezu ne potrebuje večje širine in pristanemo lahko tudi bočno.

Z vgradnjo hidriokril so zmanjšali težo plovila. Jadrnica še vedno ima kobilico, nima pa več vodnega balasta. Jadrnica v dolžino meri 10,85 m njena teža pa znaša zgolj 2.900 kg. Če primerjamo predhodnika Figaro 2, ki je v dolžino meril 9,8 m, in tehtal 3270 kg, je razlika očitna. Pri povečanju dolžine plovila so težo zmanjšali za kar 370 kg. Zaradi povečane stabilnosti, ki jo zagotavljajo hidro krila, je povečana tudi površina jader. Karbnoski jambor je pomaknjen nazaj in omogoča izjemno natančno upravljanje s plovilom med jadranjem. Jadrnica je pripravljena za jadranje z visoko kvalitetnimi regatnimi karbonskimi jadri. Jadralci, ki bodo s plovilom pluli sami bodo uporabljali glavno jadro s kvadratnim vrhom, genoo in jib, za jadranje z vetrom pa spinaker, ki meri 105 m2 ali pa nekoliko manjši gennaker.

Tehnični podatki:

  • Dolžina čez vse: 10,85 m
  • Dolžina trupa: 9,75 m
  • Širina: 3,40 m
  • Teža praznega plovila: 2.900 kg
  • Glavno jadro: 39,5 m2
  • Jib: 30.5 m2
  • Špinaker: 105 m2
  • CE certifikat: A

Videoposnetek plovbe s Figaro 3

Pregled jadrnica Figaro 3 (Yachting World)

Plovba z vetrom (Naos Yachts Inc.)

Sreda 28 Mar 2018

Meseca junija v naše kinematografe prihaja nov film z navtično vsebino. Izgubljena med valovi (naslov izvirnika Adrift) je film posnet po resnični zgodbi mladega para, ki se zaljubi ter odpravi na jadralsko pustolovščino njunega življenja. Na pacifiku ju zajame eden največjih hurikanov, ki so jih kdaj zabeležili.

Film bo v slovenskih kinematografih prvič predvajan 21.6.2018.

Sreda 28 Mar 2018

Tina Mrak, Veronika Macarol

Na Majorki se že zbirajo najboljši jadralci olimpijskih razredov iz celega sveta, ki se bodo udeležili prestižne regate za pokal Princese Sofie. To bo že 49. edicija te tradicionalne spomladanske regate, ki bo letos s skoraj 1200 prijavljenimi iz 60 držav zbrala največ udeležencev doslej, odkar je namenjena merjenju v olimpijskih razredih. 

S prvimi regatami bodo jadralci olimpijskih enosedov in dvosedov začeli 2. aprila, do zaključka 7. aprila pa se bo v teh razredih zvrstilo po 10 kvalifikacijskih regat in regata za medalje. 

V razredu 470 ženske se bosta med 50 prijavljenimi posadkami iz 23 držav za zmago potegovali najboljši slovenski jadralki Tina Mrak in Veronika Macarol, v razredu 49er pa bosta med 95 posadkami iz 30 držav nastopila Peter Janežič in Sebastian Prinčič. V razredu laser radial bosta med 115 prijavljenimi iz 38 držav nastopili sestri Kim in Lin Pletikos, med 180 laseristi iz 52 držav pa bo Slovenijo zastopal Žan Luka Zelko.

Vir: JZS.si; Foto: FB Tina Mrak-Veronika Macarol Sailing Team

Torek 27 Mar 2018

John Fisher - Sun Hung Kai/Scallywag

Zgodilo se je najhuje, kar se lahko zgodi na Južnem oceanu. Član posadke jadrnice Sun Hung Kai/Scallywag je padel v morje sredi Južnega Pacifika, kjer je najbližje kopno oddaljeno več kot 1200 nmi.

Richard Prisius, predsednik VOR o nezgodi na Scallywag

Kaj se je dogajalo na Južnem oceanu?

Včeraj so z jadrnice Scallywag sporočili tragično novico, da je eden izmed njihovih članov posadke padel v morje ob 13:42 (UTC). Posadka jadrnice in Center za koordinacijo reševanja na morju so nemudoma pričeli z iskanjem Johna Fisherja. Jadralec je imel na sebi obleko in opremo za primer padca s krova. Obleka ga varuje pred podhladitvijo le nekaj ur.

Nesreča se je zgodila 1400 nmi zahodno od rta Horn. Veter piha s hitrostjo 35 vozlov, valovi so visoki, temperatura morja pa je zgolj 9 stopinj. Ekipa je začela z iskanjem jadralca, takoj ko je padel v vodo. Pregledali so velik del področja, kjer bi se jadralec lahko nahajal. Žal ga niso našli. Na pomoč so poklicali tudi najbližjo ladjo, ki je plula 400 nmi daleč od kraja nezgode. Njen čas prihoda na lokacijo, bi bil verjetno prepozen. Potrebovali bi 24 ur. Po dolgotrajnem in napornem iskanju v izjemno težkih vremenskih razmerah, so se odločili, da reševalno akcijo prekinejo. Ker je temperatura morja zgolj 9 stopinj, ker je minilo že toliko časa, od kar je jadralec John Fisher padel s krova jadrnice, ni preostalo drugega, kod da ga proglasijo za pogrešanega na morju.

Ekipa Sun Hung Kai/Scallywag nadaljuje s plovbo v smeri severovzhoda. Poleg izjemno emocionalnih trenutkov ob izgubi sojadralca jih čakajo izjemno težke vremenske razmere. Po napovedi se bodo vetrovi okrepili in zapihali s hitrostmi 50 vozlov.

Ostalo dogajanje na regati lahko spremljate v članku: 7. etapa Volvo Ocean Race: Auckland - Itajai, kjer regato spremljamo redno in pišemo o dnevnem dogajanju.

Foto:  Jeremie Lecaudey/Volvo Ocean Race

Torek 27 Mar 2018

Slovenski popotnik in jadralec Jasmin Čaušević, se je leta 2014 odpravil na pot okoli sveta. Pravzaprav to ne bi bilo nič nenavadnega, če se za to Jasmin ne bi odločil opraviti sam z družinsko serijsko jadrnico Bavaria 34, katero ni nič predelal in ne ojačal, da bi lahko zdržala široka morja in valovite oceane. Po prvi etapi od Poreča do Kanarskih ...

Ponedeljek 26 Mar 2018

V četrtek, 22.3.2018 je jadrnica Xarifa izplula z dvema članoma posadke iz luke Šibenik. Pluti sta želela proti Italiji, v luko Viesta. Ko sta plula proti otoki Vis, je skiper odšel na krov jadrnice. Močan sunek burje ga je odnesel v morje. Drugi član posadke, prav tako Nemec, je takoj, ko je opazil, da je skiper v morju proti njemu vrgel...

Ponedeljek 26 Mar 2018

vitlo, winch

Vitel (angl. winch) za vrvi na plovilih uporabljamo za najrazličnejše namene med katerimi prevladujeta zategovanje in dviganje jader. Že pri nekoliko močnejšem vetru se natezna sila vrvi poveča do te mere, da je treba biti pri rokovanju z vrvmi in vitlom izjemno previden. V nasprotnem primeru lahko pride do resnih telesnih poškodb.

Winch, sailboat, vitlo, jadrnica

Navijanje vrvi okoli vitla

Vitli se vrtijo v smeri urinega kazalca, zato je treba vrvi okoli bobna vitla navijati v smeri urinega kazalca. Pomembno je, da z navijanje vrvi vedno začnete spodaj in vrv navijate tako, da so posamezni navoji vrvi vzporedni ter se med seboj dotikajo.

Vitel opravlja svojo funkcijo le, če je sila trenja med vrvjo in bobnom vitla večja od natezne sile vrvi. Pri navijanju vrvi je zato pomembno število navojev vrvi okoli bobna vitla. Pri šibkejšem vetru zadostujeta dva navoja, pri močnejšem vetru pa je treba vrv naviti 3- do 4-krat. Pri premajhnem številu navojev vrvi glede na trenutne okoliščine ta drsi po bobnu vitla in zato vrvi ne moremo zategovati.

Namestitev navijalne ročice

Ko ste na vitel pravilno namestili vrv, morate nanj namestiti še navijalno ročico. Navijalna ročica ima varnostni zatič, ki preprečuje izpadanje navijalne ročice iz vitla med njeno uporabo. Zato takoj po namestitvi navijalne ročice, še pred njeno uporabo, preverite ali je varnostni zatič dobro zaskočil. To storite tako, da poizkušate navijalno ročico izvleči iz vitla ne da bi se pri tem dotaknili varnostnega zatiča.

Izberite pravo dolžino navijalne ročice

Če imate na plovilu navijalne ročice različnih dolžin, to pomeni, da imate vsaj okoli enega vitla manj prostora, kot na preostalih vitlih. Če boste na tem vitlu uporabili daljšo navijalno ročico, je zaradi ovire okoli vitla sploh ne boste mogli vrteti ali pa bodo med vrtenjem v nevarnosti členki vaših prstov.

Varno zategovanje vrvi

Vitel navadno omogoča hitrejše in počasnejše navijanje. Z vrtenjem navijalne ročice v eno smer je navijanje hitrejše, vendar je za to potrebna večja sila, z vrtenjem v drugo smer pa je navijanje počasnejše in temu primerno je za vrtenje potrebna manjša sila.

Popuščanje vrvi na vitlu

Delno popuščanje zategnjene vrvi

Delno popuščanje zategnjene vrvi preko vitla je najbolje opraviti tako, da najprej namestite dlan z iztegnjenimi prsti na navite vrvi na bobnu vitla. Medtem ko s to dlanjo pritiskate na navite vrvi, z drugo roko vrv iztaknete iz zagozde na vitlu in vrv počasi popuščate. Zelo pozorni morate biti, da na vrvi pritiskate z iztegnjenimi prsti, saj se sicer lahko prsti zapletejo med vrvi in vitel. S tako tehniko najlažje kontrolirate popuščanje zategnjene vrvi.

Popolna sprostitev vrvi na vitlu

Vrv na vitlu običajno popolnoma sprostimo, da lahko na drugem vitlu zategnemo njen par. Npr. sprednje jadro ima na vogalu privezani dve vrvi in vsaka od njiju vodi do vitla, vendar ena na levi, druga pa na desni strani. Če želimo torej sprednje jadro pri obratu jadrnice spraviti na drugo stran plovila, moramo vrv na enem vitlu popolnoma sprostiti, da lahko drugo vrv ustrezno zategnemo.

S paroma vrvi se rokuje sočasno, tako da ob postopnem popuščanju ene vrvi začnemo zategovati drugo. Ko je natezna sila zgolj na drugi vrvi, je potrebno prvo popolnoma sprostiti.

Popolnoma sproščena vrv mora teči po vitlu popolnoma nemoteno in se torej ne sme zatikati. To dosežete tako, da vam vrv teče skozi roke, vendar pri tem pazite, da je ne ovijate okoli roke, temveč jo nežno držite brez večjih pritiskov nanjo. Pri tem z dlanmi ne smemo biti preblizu vitla, da s tem preprečimo potencialne poškodbe prstov. Pazite tudi, da ne stojite na vrveh, saj se te lahko hitro zapletejo okrog nog, kar lahko povzroči poškodbe. Zato morajo biti vrvi vedno pripravljene za manever (nezavozlane), prav tako pa mora biti pripravljena tudi paluba (pospravljena), da se vrvi ne bi zataknile ob predmete na palubi.

Pospravljanje navijalne ročice

Po uporabi vitla je treba navijalno ročico vitla s pritiskom na varnostni zatič najprej sneti iz vitla in jo nato pospraviti na ustrezno mesto za njeno odlaganje. Običajno je to poseben žep, namenjen izključno odlaganju navijalne ročice.

Med uporabo vitla je potrebna osredotočenost in usklajena posadka. Voditelj čolna je tisti, ki izdaja ukaze za delo na vitlu, in posadka mora te ukaze ustrezno izvrševati. Predvsem pri obratih jadrnice mora biti posadka povsem usklajena, zato morajo biti zadolžitve posameznih članov posadke predhodno dogovorjene. Pri močnejšem vetru je delo na vitlu nevarno in lahko privede do poškodb. Zato je za varno rokovanje z vitlom nujno potrebno ustrezno znanje in predvsem praktične izkušnje

Petek 23 Mar 2018

Sailing Point Velikonočna regata

Jadralni klub Pirat iz Portoroža bo letos že 26. leto zapored, med velikonočnimi prazniki, za mlade jadralce organiziral nepozabno Sailing Point Velikonočno regato. Upamo, da se bo te dni Portorož odel v pomladno sonce in najmlajše jadralce pričakal med petkom, 30. marca, in nedeljo, 1. aprila 2018.

Sailing Point Velikonočna regata

Sailing Point Velikonočna regata predstavlja izbirno regato za izbor reprezentance za več držav, tudi za Slovenijo, zato je dogajanje na morju vedno napeto in zanimivo.

Tudi letos se bodo regate udeležili nekateri najboljši evropski mladi jadralci. Prijavljeni so že optimisti iz:

- Slovenije,
- Italije,
- Nemčije,
- Avstrije,
- Hrvaške,
- Srbije,
- Madžarske,
- Slovaške,
- Latvije,
- Malte,
- Azerbajdžana in
- Turčije.

Organizatorji so lansko leto zabeležili rekordno število prisotnih.

Po regatnem planu je predpisanih devet plovov. Ob uresničenih vsaj štirih, bo veljal tudi odbitek najslabšega rezultata.

Tudi tokrat bo za organizacijo regate ter za nemoten potek prireditve na kopnem in morju skrbelo vsaj 50 članov Pirata in študentov Fakultete za Turistične vede. Mladim jadralcem bodo zagotovljeni tudi najvišji varnostni standardi.

Jadralni klub Pirat bo mladim jadralcem za popestritev regatnih dni tudi letos po vrnitvi na obalo pripravil zanimive spremljajoče dejavnosti, med katerimi bo tudi že tradicionalno in med najmlajšimi tudi najtežje pričakovano sobotno nagradno žrebanje. Tudi letos bo glavna nagrada jadrnica optimist, na mlade jadralce pa čaka še cela vrsta drugih dragocenih nagrad, ki bodo izžrebane zadnji dan, po razglasitvi rezultatov.

V tednu pred regato se bo odvijal trening kamp, na katerem se zberejo številni mladi jadralci, ki pridno trenirajo in se privajajo na razmere v Piranskem zalivu.

Sailing Point Velikonočna regata se uveljavlja kot najpomembnejši jadralski dogodek na slovenski obali in šteje med najbolj obiskane regate v Evropi. Fotografije in sporočila za javnost bodo na voljo na spletni strani kluba (http://www.klub-pirat.si/) in na Facebook strani kluba (Jadralni klub Pirat Portorož).

Foto in tekst: JK Pirat Portorož

Petek 23 Mar 2018

Marina Punat Krk

Počitnice na ladijskem apartmaju

Od nekdaj ste želeli preizkusiti, kakšne bi bile počitnice v marini, pa niste bili prepričani, da je dopust na plovilu izbor po vaši meri? 

Hotel Kanajt Punat

V ponudbi za novo sezono vam ponujamo bivanje na odlično opremljenem plavajočem trimaranu, ki je varno privezan ob pomol v marini in priključen na naše vodovodno in električno omrežje. Plavajoči apartma ponuja popolno udobje klasične apartmajske nastanitve, z dodano posebnostjo, ki jo sicer lahko doživimo le ob bivanju na plovilu. Stanovanjski prostor je velik 32 m² in je primeren za nastanitev 4–5 odraslih oseb, ali pa za družine s štirimi odraslimi osebami in dvema otrokoma. Na razpolago je dobro opremljena kuhinja z jedilnico, dnevni prostor z raztegljivim kavčem, kopalnica in dve sobi. Na krovu pa se nahaja velika terasa, ki vabi, da se na njej naužijemo sonca in blagodejnega morskega zraka. Za raziskovanje bližnjih plaž vam je na razpolago manjši napihljiv čoln z zunanjim motorjem. Prav tako je gostom ponujen tudi bazen in wellness hotela Kanajt, ki je od marine oddaljen le nekaj sto metrov.

Dnevi savnanja v hotelu Kanajt

Po dolgi zimi tudi samemu sebi privoščite nekaj časa. Pobegnite iz vsakdana, odpočijte si in se napolnite z energijo. Očistite svoje telo v novem spa in wellnesu hotela Kanajt. Poleg štirih vrst savne: finska, bio aromatična, infrardeča in turška kopel, so za sprostitev ponujeni tudi veliki jacuzzi, soba za sproščanje z ogrevanimi klopmi, na razpolago so udobni notranji in zunanji ležalniki.

Rezervacije sprejemamo direktno v hotelu in preko telefona: + 385 (0)51 654 340.

Marina Punat KrkDnevi šurlic in špargljev v restavraciji Marina med 3. – 29. 4.

Prvi topli pomladanski dnevi nas po dolgi deževni dobi spomnijo na značilen vonj in okus po mladih divjih špargljih. Rahlo grenki se odlično skladajo z različnimi omakami in mesnimi jedmi, medtem ko klasična otoška jed ostaja neizogibna fritaja s šparglji in pršutom. V ponudbi ostajajo tudi: bogata špargljeva kremna juha, šurlice s šparglji in trdim ovčjim sirom, šurlice s šparglji in kozicami, rib-eye steak tagliata s šparglji in praženim krompirjem, ribji file s kozicami in šparglji in kuhanim krompirjem. Za desert pa vam ponujamo sladke šurlice s kokosom in belo čokolado.

Obiščite restavracijo Marina v mesecu aprilu, ko bomo za vas pripravljali jedi s šurlicami in šparglji po promocijskih cenah.

Delovni čas restavracije je od 8.00 do 23.00.

Četrtek 22 Mar 2018