Zadnje iz eTrgovine

719.20€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

V organizaciji ŠD Piran je ta konec tedna potekala tradicionalna Miklavževa regata, katere se je udeležilo več kot 100 mladih jadralcev razreda optimist iz Slovenije, Italije, Avstrije in Madžarske. Kot je pričakovati v tem letnem času, je bilo vreme hladno in v nedeljo tudi zelo vetrovno, vendar na srečo z le malo dežja.

Zmagovalec regate je postal Mattia Santostefano iz Itaije, na drugem mestu je bil Florian Kroemer iz Avstrije, na tretjem pa Andrea Nordio ravno tako iz Italije.

Med Slovenci se je najbolje odrezala Yelizaveta Levandovska (JK Pirat) na 7. mestu, v prvo petnajsterico pa so se uvrstili še: 10. Ivan Vahrushev (JK Pirat), 11. Luka Zabukovec (JK Jadro Koper) in 12. Alja Petrič (JK Jadro Koper).

Vir: JZS.si

Torek 28 Nov 2017

Če rečemo, da bo Ecoliner prva jadrnica za prevoz tovora, se bomo nedvomno zlagali. Jadrnice so se ves čas uporabljale za prevoz tovora a smo nanje v zadnjih 100 letih skoraj pozabili. Kot tovorne ladje so se seveda najprej uporabljale jadrnice, nasledili so jih parniki, danes pa moderne tovorne ladje z dieselskimi motorji. Očitno pa se bomo v prihodnosti zopet vrnili k bolj ekološkim prijemom in tovor ponovno prevažali z jadrnicami.

Ecoliner je študija tovorne jadrnice, ki uporablja do sedaj znane tehnologije in bi se v prihodnosti nedvomno lahko uporabljala za prevoz tovora po svetovnih oceanih. Oblikovala ga je eno vodilnih svetovnih podjetij za oblikovanje plovil, Dykstra. Za oblikovanje so se povezali tudi z raziskovalnimi centri nizozemskih univerzitet. Motiv za pripravo projekta so dobili pred tremi leti, ko se je porodila ideja o ekološkem načinu prevoza tovora preko Atlantskega oceana.

Black Pearl

je 106 m dolga jadrnica, ki s pomočjo jader Dyna-Rig doseže hitrost plovbe 30 vozlov. Več o jadrnici na tej povezavi: Black Pearl

Glavni pogoj: jadra Dyna-Rig

Tovorna jadrnica bo za pogon uporabljala jadra s sistemom Dyna-Rig. Sistem jader je razvil Wilhelm Prolss že v letu 1960. Zaenkrat je bil sistem uspešno nameščen na jadrnici Maltese Falcon in Black Pearl. Jadra na jadrnici Black Pearl imajo površino preko 2800 m2 in se je izkazala za izjemno učinkovito, varno in enostavno za uporabo. Le na veter lahko jadrnica pluje s hitrostjo 30 vozlov. Z jadri se enostavno upravlja iz krmarnice s pritiskom na gumb. Na jadrnici Maltese Flacon so vsa jadra nameščena na svoje mesto v manj kot 7 minutah.

Pomožni pogon: diesel - električna kombinacija

Ladja bo opremljena tudi z kombinacijo električnega motorja s štirimi dieselskimi generatorji. Uporabili jih bodo v področjih, kjer ne bo dovolj vetra za plovbo brez emisij. Za pogonsko gorivo se bo uporabljal diesel z zmanjšano količino žvepla. Takšni motorji so trenutno že v uporabi na ladji Rainbow Warrier 3 v lasti Greenpeace-a. Konfiguracija dieselskega generatorja in električnega motorje zagotavlja učinkovito rabo energije in zmanjšano porabo goriva. Ladja bo opremljena tudi z vsemi katalizatorji in filtri, ki bodo zadostili strogim kriterijem o emisijah na morju  standarda Tier III in MARPOL aneksa IV.

 

 

Ponedeljek 27 Nov 2017

Splovitev novega plovila lahko primerjamo z rojstvom otroka. Tako kot proslavimo rojstvo otroka, je primerno proslaviti tudi splovitev novega plovila.

Simbolika ni nova modna muha za povečanje prodaje šampanjca, temveč ima zelo globoke korenine. Prvi zapisi o obrednem proslavljanju takšnih dogodkov izhajajo iz starega Babilona in so stari preko 4000 let. Po eni izmed legend iz tega obdobja, naj bi eden izmed graditeljev ladij v Babilonu ob splovitvi nove ladje za srečo in varno plovbo bogovom žrtvoval vola.

Več zapisov najdemo kasneje v stari Grčiji, med Rimljani in Egipčani. Tudi oni so želeli, da bi njihovi bogovi skrbeli za varnost ladij in posadke. Stari Grki so med splovitvijo nove ladje na glavah nosili vence spletene iz vej oljke in pili vino v čast boga morja Pozejdona, novo ladjo pa so polivali z vodo in jo blagoslovili. Rimljani so obred izvajali zelo podobno današnjemu. Ob trup plovila so razbili posodo s črnim vinom. Vino je simboliziralo kri s katero so hoteli razveseliti svojega boga morja Neptuna. Kasneje so na primer Turki ob splovitvi žrtvovali ovco. Vikingi in domorodci Tahitija so svojim bogovom za srečno plovbo darovali kar človeško kri. Z razvojem Rimokatoliške cerkve so obredom začeli prisostvovati župniki. Ob splovitvi so molili in ladjo škropili z blagoslovljeno vodo.

V 17. stoletju, natančneje leta 1610 je princ iz Welsa prisostvoval splovitvi ladje »Prince Royal«. Iz bokala izdelanega iz dragih kovin je spil požirek vina. Preostalo vino v bokalu je zalučal v plovilo za srečo.

V 19. stoletju so dragim bokalom vina iskali cenejšo a še vedno svečano alternativo. V tem trenutku so za primerno alternativo izbrali steklenico šampanjca. Šampanjec je bil takrat pijača aristokratov. Povprečni smrtniki si ga niso mogli privoščiti in je bil kot nalašč za proslavljanje takšnih priložnosti. Ta tradicija se je obdržala vse do danes.

 

Ponedeljek 27 Nov 2017

Angleški jadralec Alex Thomson pogosto navdušuje s svojimi podvigi. Pred leti je izvedel "Keel Walk" ali po slovensko "Sprehod po kobilici", nato je navdušil s sprehodom po jamboru, "Mast Walk", lansko leto pa je s kajtom letel za jadrnico. in podvig poimenoval "Skywalk". V začetku meseca je jadral na Portugalskem pred obalami Cascaisa. V vetru, ki je dosegal hitrosti med 23 in 30 vozli je poizkušal doseči kar največje možne hitrosti. V razburkanem morju jim je uspelo doseči neverjetnih 33.2 vozla.

 

Sobota 25 Nov 2017

Ekipa MAPFRE je prva priplula v cilj druge etape regate Volvo Ocean Race 2017-18. Ciljno črto pred južnoafriškim Capetown-om so prečkali 24.11.2017 ob 15:10:33. Španska ekipa MAPFRE s skiperjem Xabi-jem Fernandeze-om je taktično najbolj prep...
Petek 24 Nov 2017

Zima je obdobje, ko večina lastnikov svojih plovil ne uporablja. Kljub temu da plovilo miruje, pa vremenski vplivi, slana voda in vlaga povzročajo, da vaše plovilo v tem obdobju propada hitreje kot pri normalni uporabi. Zaradi tega je potrebno pred zimo poskrbeti, da bo plovilo prezimilo, utrpelo čim manj škode in se izognemo dragim popravilom pred pričetkom nove sezone.

Napolnite rezervoar za gorivo

Rezervoar za gorivo je potrebno napolniti do vrha. Sistem rezervoarjev na plovilih je odpet. Poleg dovodne cevi v rezervoar, vodi tudi oddušnik. Dovodna cev za dotekanje goriva je zatesnjena in skoznjo ni pretoka zraka. Nasprotno je z oddušnikom. Ta je vedno odprt in omogoča stalni pretok zraka. Gorivo v rezervoarju in rezervoar se krčita in raztegujeta glede na spremembe zunanje temperaturo. Skozi oddušnik prihaja svež zrak, ki vsebuje vlago. Le ta se kondenzira v notranjosti rezervoarja in povzroča rjavenje. Rezervoar lahko prerjavi in začne puščati.

Ventili morske vode

zaprite vse ventile za dotok morske vode v plovilo

Zaprite vse ventile morske vode

Vsa plovila imajo na vseh dotokih morske vode v plovilo (WC, kuhinja, motor,..) varnostne ventile. Te ventile je smiselno zapreti vedno kadar nismo na plovilu tudi v sezoni, še bolj pomembno pa je to narediti izven sezone. V premeru, da jih ne zapremo, lahko katera izmed cevi pozimi poči in v plovilo začne vdirati voda.

Razsoljevanje opreme

Celotno plovilo je potrebno dobro sprati s sladko vodo. Slana voda povzroča hitro propadanje in rjavenje kovinskih delov. Zelo pomembno je dobro razsoliti sidrno verigo. Slana in vlažna bo pričela rjaveti in njena pretržna sila se bo zmanjšala. Razsoliti je potrebno tudi vse vrvi. Najlaže to storimo tako, da jih namočimo v vedro z vodo, pustimo nekaj časa in vodo večkrat zamenjamo.

Rezervoarji vode

Rezervoarje vode je potrebno napolniti do vrha. Prav tako kot rezervoarji goriva so odprt sitem z oddušnikom. Če bodo polni je možnost, da voda v njih zmrzne, manjša. Za sistem vode lahko uporabimo tudi posebna sredstva proti zamrzovanju, ki niso strupena. Pred zamrzovanjem vode v sistemu se lahko zavarujemo tudi na drug način. Kompleten sistem sladke vode izpraznimo. To pomeni, da moramo izprazniti vse rezervoarje vode, cevi, ekspanzijske posode, grelec vode in armature.

Akumulatorji

Akumulatorji so obremenjeni tudi pozimi, ko plovila ne uporabljamo. Če se spraznijo prekomerno, se bodo uničili in potrebno jih bo zamenjati. Akumulatorje vedno izključimo s stikalom. To še ne pomeni, da se ne bodo praznili. Nanje so stalno priključeni uporabniki, kot so kalužne črpalke, ki se vključijo v premeru povišanega nivoja vode v kaluži. Praznijo se tudi brez priključenih porabnikov. Lahko izgubijo tudi do 1 Ah dnevno. Zato moramo stalno preverjati količino elektrolita in ga po potrebi dodati. Uporabiti moramo destilirano vodo in akumulator napolniti do predpisanega nivoja. Svinčene plošče morajo biti stalno prekrite z elektrolitom. Ker se bodo s časom praznili, jih je potrebno redno polniti vsak enkrat mesečno.

Če imamo na plovilu nameščene solarne panele za polnjenje, se moramo zavedati, da stalno polnjenje povzroča povečano hlapenje tekočine v akumulatorju. Zato moramo poskrbeti za redno dolivanje destilirane vode.

Očistite kontakte. Do bodo akumulatorji delovali dlje časa, moramo skrbeti, da bodo kontakti čisti. Slabi kontakti so najpogostejši razlog za požar na plovilu. V kolikor bo plovilo zimovalo na kopnem lahko akumulatorje izklopite.

Motor

Ladijski motor je potrebno vsaj enkrat mesečno prižgati in ga pustiti delovati vsaj 20 – 30 minut, lahko tudi dlje. Ko motor miruje dlje časa, z notranjih površin steče olje, ki skrbi za podmazovanje. Notranje površine motorja niso zaščitene pred korozijo. Notranjost je tako izpostavljena vlagi v zraku in motor bo propadal. Z rednim prižiganjem motorja poskrbimo, da se motor zopet podmaže in zaščiti, ter da iz njega izpari vlaga, ki se je nabrala v času mirovanja.

Če se je na vašem motorju nabrala, sol ga operite s sladko vodo, posušite in nato zaščitite z antikorozijskim sprejem.

Preverite motorno olje. Motorno olje mora biti viskozno in čisto. Ker vsebuje sredstva za čiščenje motorja, se v njem nabirajo nečistoče in sedimenti. Po potrebi ga zamenjajte.

Preverite hladilno tekočino motorja. Če ima vaš motor zaprt sistem hlajenje preko razhladnikov, preverite hladilno tekočino v motorju. Po potrebi dodajte antifriz. V kolikor je možno, razhladnike sperite s sladko vodo.

Preverite olje v nogi pogona in menjalniku

Preverite nivo olja v nogi pogona oziroma menjalniku. Po potrebi ga dolijte. 

Krmilni mehanizem

Preglejte krmilni mehanizem in očistite morebitne nečistoče. Namastite ga z mastjo, da preprečite dostop vlagi.

Avtomatski gasilnik

varuje vaše plovilo pred požarom tudi, ko ni nikogar na plovilu

Namestite samodejni gasilnik

Najpogostejši vzrok požarov na plovilih so slabi električni kontakti in dotrajana električna inštalacija. Požar običajno izbruhne na spojih, kjer zaradi korozije prihaja do slabe prevodnosti. Gasilnik namestite v motorni prostor in v bližino večjih električnih sklopov, kot so polnilec akumulatorjev ali plošča z varovalkami. Priporočamo uporabo biološko razgradljivega gasilnika PYRoff.

Salon in kabine

V salonu in kabinah največji problem vlaga. Povzroča rjavenje kovinskih delov, nastanek plesni in razvoj neprijetnih vonjav. Za plovila so na voljo odstranjevalci vlage, ki delujejo na osnovi posebne soli in ne potrebujejo priklopa ne električno energijo . So cenovno ugodni in jih enostavno namestiti ter menjavati polnila. Vse oblazinjene dele ter posteljna ležišča je smiselno dvigniti ali pa podložiti, da omogočimo kroženje zraka in preprečimo kondenzacijo vlage ter plesnenje. Ne pozabite na hladilnik, pečico in mikrovalovno pečico. Vse pustite odprto. S tem boste preprečili nastanek plesni in neprijetnih vonjav.

Vse elektronske naprave (TV, radio,…) izključite iz električne napeljave. Naprave tudi kadar so izključene porabljajo električni tok.

Zaščitite kontakte

Vse električne kontakte je potrebno zaščititi pred korozijo. Uporabite protikorozijski sprej in nikakor ne varčujte z njim.

Zimska ponjava

Če imate za plovilo na voljo zimsko ponjavo jo namestite. Ponjave nikoli ne nameščajte preko letne. Zaradi vetra se bo zimska ponjava premikala in na izpostavljenih delih drgnila ob letno ponjavo. Na teh delih se bo letna obrabila in strgala. V kolikor nimate posebne zimske ponjave, preverite letno. Preverite kvaliteto materiala, poskrbite, da je dobro napeta, da so zapeti vsi gumbi in zadrge

Plinske jeklenke

Preverite tesnilnost plinskih jeklenk ter vseh ventilov na inštalacije. Jeklenke zaprite na ventilu jeklenke.

Kaluže

Preverite kaluže. V kolikor se je v njih nabrala voda jo odstranite. Kalužne črpalke ne bodo zadostovale. Nameščene so previsoko in ne odstranijo vse vode. Potrebno bo vzeti v roke vpojno krpo ali gobo. V kolikor vode iz kaluže ne odstranimo, bo ta počasi hlapela, zaradi česar bo notranjost plovila vlažna, pojavila se bo plesen in neprijetne vonjave.

Bokobrani

Preverite vse bokobrane. Preverite če tesnijo. Preverite tudi vrvi bokobranov in jih po potrebi zamenjajte. Namestite jih na plovilo z vrznim vozlom, ki ga dodatno lahko zavarujete z  zanko, da se ne bo mogel razvezati.

Privez plovila

Preglejte vse privezne vrvi in jih v primeru poškodb zamenjajte. Plovilo privežite na primerni razdalji od pomola ali obale. Preverite tudi mornarski mostiček. V kolikor ga puščate na obali ali pomolu, ga obvezno privežite.

Četrtek 23 Nov 2017

Slavni igralec Jacki Chan je prevzel novo jahto Ruying 125, ki v dolžino meri 38,1 m. V kitajskem mestu Huludao je pripravil izjemno zabava, ki so se je udeležili številni politiki, bankirji in prijatelji iz filmskega sveta.

Jackie Chan je ponosni lastnik ene izmed dveh do sedaj izdelanih jaht Ruying 125. Obe sta razkošno opremljeni in imata pristajalno ploščadjo za helikopter. Za pogon skrbita dva motorja 1900 Caterpillar C32, ki jo potisneta do najvišje hitrosti 32 vozlov. Model 125 je največja jahta iz ladjedelnice Ruying. Zaenkrat so osredotočeni na kitajsko tržišče. Njihove stranke prihajajo iz celotne države. Ladjedelnica ima namen graditi tudi daljše jahte. Trenutno so že napovedali, da bodo kmalu pričeli z deli na 185 čevljev dolgi jahti.

Četrtek 23 Nov 2017

Nov gumenjak iz linije Golden Line – G420: Primeren kot visoko opremljen tender ali srednje velik družinski čoln.

Veseli nas, da vam lahko predstavimo nov G420, zadnji čoln v seriji Golden Line. Dizajn sledi dobro znani Grand sodobni filozofiji s svetlo, dinamično podobo in aerodinamičnimi linijami.

Medtem ko zapolnjuje pomembno nišo med srednje velikimi lukzuznimi tenderji s svojo klasično podobo, se prav enako dobro izkaže tudi kot visoko kvalificiran družinski čoln. Ze dokazan HSH dizajn omogoča odlično vodljivost, združeno z dinamično stabilnostjo in impresivno sposobnostjo doseganja visokih hitrosti.

Varnostna držala so standardno nameščena na obeh straneh centralne ergonomske sedežne in krmilne konzole. Nerjaveče ograjice so na voljo kot del opcijske opreme.

Kot pri vseh ostalih modelih Golden Line serije, je G420 opremljen z bogatim seznamom standarne opreme in široko izbiro dodatkov, ki vključujejo 55 litrski vgrajen rezervoar goriva in pričajo o posebnosti tega modela. Čeprav je nekoliko krajši, pa kljub temu sprejme 6 oseb, kot daljši G480. To pa ni edina podobnost med čolnoma – oba imata podobno notranjo širino, zaradi česar je G420 izredno udoben čoln. Ni pa niti presenetljivo, da ima G420 zaradi nekoliko ožjih tubusov zelo podobno dolžino kot G480.

Še ena dragocena prednost je opcijski 55 litrski vgrajen rezervoar goriva, ki vam omogoča načrtovanje daljših izletov s čolnom, saj ima več kot podvojeno kapaciteto v primerjavi s standardnim prenosnim rezervoarjem.

Nadalje je rezervoar goriva, ki je zmontiran na koncu čolna, s svojim ustjem izredno prikladen za točenje goriva – sploh v primerjavi z odstranjevanjem prenosnega rezervoarja iz prednjega prostora za shranjevanje. Kombinacija obeh rezervoarjev pa bo drastično podaljšala načtovane poti in doseg čolna.

Kot pri ostalih že ustaljenih modelih Golden Line serije, lahko tudi pri G420 izbirate med različnimi barvami in barvnimi kobinacijami gela, tubusov in tapiserije. Zadnje čase so predvsem popularni barvni šivi v tapiseriji, ki dajejo čolnu še bolj sofisticiran in eleganten izgled.

S tem se pojavi izredno širok spekter kombinacij, zaradi česar je lahko vaš čoln povsem personaliziran. Čolnova udobje in varnost sta lahko dodatno ojačana z vklučitvijo SeaDeck podlage, kar bo čoln tudi vizualno povzdignilo in preprečevalo morebitne zdrse.

Poglejmo si nekaj sestavnih delov in dizajnerskih prednosti tega novega modela.

Na premcu

Kot že znano, je del standardne opreme že tradicionalna stopnica na premcu, ki je opremljena z dvema bitvama za privezovanje. S tem se olajša vkrcavanje in sestop iz čolna, k čemer pripomore tudi protizdrsna površina stopnice.

Kot pri vseh naših RiB-ih, tudi tukaj lahko najdete vgrajen sedež na premcu s prostornim prostorom za shranjevanje sidra, vrvi in drugih vitalnih pripomočkov.

Z dodajanjem opcijskega seta, se sprednji del lahko razširi v priročno ležalno površino za sončenje in počitek za dve osebi ali otroke.

Srednji del

Tukaj je posebna pozornost namenjena ergonomičnemu dizajnu krmilne konzole, posebej glede sedežev, deske za merilne inštrumente in učinkovite protivetrne zaščite. Krmilna konzola je pravzaprav glavni in centralni del čolna. Čeprav je nekoliko kompaktnejša, je armaturni del praktično razširjen. Pod stilskim ščitom pred vetrom je mogoče vgraditi plotter z diagonalo do 9inčev, radio in sistem zvočnikov, ki bodo izboljšali celotno izkušnjo med vožnjo.

Kot pri vseh vidikih ustvarjanja tega čolna, je tudi ergonomija igrala pomembno vlogo, kar boste opazili tudi pri prostorni plošči za inštrumente, kot so merilnik hitrosti, takometer, merilnik nivoja goriva in temperaturne kazalce.

Krmilna konzola je nekoliko nagnjena nazaj, kar še dodatno poudari silhueto čolna in pušča dovolj prostora za voznikove noge in ostale potnike na čolne. Pred konzolo je vgrajen sedež, ki pod sedalom skriva še eno prostorno shrambo.

Optimalna višina protivetrne zaščite nudi odlično zaščito za voznika, stilska ograja iz nerjavečega jekla pa zagotavlja tudi dodatno stopnjo varnosti.

Držalo za kozarec je priročno nameščen na ravnem delu konzole, tako da je res vedno pri roki. Na obeh straneh konzole se lahko namestijo zvočniki s priporočeno velikostjo 140-160mm.

Levo od volana in povsem na dosegu voznika, pa so 3 marine stikala z varovalkami. Te so del opcijskega elektro paketa, ki vključuje še:

  • Navigacijske in privezovalne luči
  • kalužno črpalko z avtomatskim in ročnim načinom
  • hupo

Število stikal se lahko iz 3 nadgradi v 5.

Stilski in udoben volan vam bo omogočal, da boste čoln nadzirali z užitkom.

Opomba: Slika prikazuje posodibitev dizajna konzole, ki bo na voljo od 2018 naprej.

Zadaj

Kot pri vseh Grand čolnih, je dovolj prostora za shranjevanje tudi pri G420 modelu. Čoln ima dovolj veliko shrambo za pospravljanje opreme in dodatkov, tako da težav s prostorom ne bodo imeli niti zahtevnejši uporabniki. Dvojni sedež je udoben in funkcionalen. Naslonjalo vključuje V vratno funkcijo, ki zagotavlja drugačen izgled (podobno kot pri športnih avtomobilih). Zavita nerjaveča ograjica na levi strani sedeža je priročna pri opazovanju smučarja na vodi, manjša ograja pa se nahaja tudi na voznikovi strani.

Prostoren prostor za shranjevanje zadaj s pletenico ponuja še več prostora za dodatke, varnostno opremo in vse ostale pomembne elemente, ki se vedno nekako znajdejo na čolnu.

Na voljo vam je tudi komplet za vleko smučarja, da se boste lahko zabavali ob smučanju ali wakeboardanju.

Primeren izvenkrmni motor lepo zaokroži izgled tega novega modela. G420 je prav vtako opremljen s parom fiberglass stopnic na koncih tubusov, ki dopolnjujejo in poudarjajo inovativni dizajn čolna.

Povzetek

Če povzamemo vse zgoraj napisano, lahko z zagotovostjo zaključimo, da je Golden Line G420 resnično zanimiv čoln – moderen, prostoren, funkcionalen, s prepoznavno svetlo podobo.

Čeprav je osnovna naloga tenderjev, da služijo kot pomožni čolni večjim jahtam, pa se G420 morda celo bolje poistoveti z družinskimi čolni srednje velikosti.

Z zmogljivim motorjem do maksimalno 60KM, bo vožnja v primernih pogojih spektakularna, vi pa boste uživali v vsakem aspektu hitrosti v tem varnem, plovnem in obvladljivem gumenjaku.

 

Za več informacij obiščite spletno stran www.moto-nautika.com, ali se oglasite v prodajnem salonu na Ptujski cesti 63, 2204 Miklavž na Dravskem polju.

 

Sreda 22 Nov 2017

Slovenski popotnik in jadralec Jasmin Čaušević, se je leta 2014 odpravil na pot okoli sveta. Pravzaprav to ne bi bilo nič nenavadnega, če se za to Jasmin ne bi odločil opraviti sam z družinsko serijsko jadrnico Bavaria 34, katero ni nič predelal in ne ojačal, da bi lahko zdržala široka morja in valovite oceane. Po prvi etapi od Poreča do Kanarskih otokov in drugi etapi od Kanarskih otokov do Karibov je napisal dve potopisni knjigi, v kateri je dodal ogromno jadralskih podatkov, ter s cenami prikazal, da je sanje mogoče odsanjati z minimalno količino denarja. Sedaj je na poti od Karibov do Avstralije, dolgi 12.000 NM. Bo naš solo jadralec po preplutem zahrbtnem Atlantiku lažje osvojil Pacifik v skoraj 30 dnevni neprekinjeni samotni plovbi? Vse izveste tukaj!

V začetku meseca se je Jasmin ponovno odpravil na pot. Odletel je nazaj na otok Martinik, ker ga pol leta čakala njegova jadrnica Indigo. Preživela je orkansko obdobje. Večina orkanov je otok le oplazila, le orkan Maria ga je prizadel močneje. V kakšnem stanju bo jadrnica, še ni vedel. Iz marine so mu sporočili, da so opazili le nekaj manjših poškodb. Kaj točno se je zgodilo ni vedel.

Ko se je vrnil na jadrnico privezano v marini je zapisal: »Skupaj sva preživela visoke oceanske valove, neusmiljeno so naju poganjali močni vetrovi in nevihte. Trgali so ji jadra, meni srce, a duše nama niso vzeli. Tudi volje ne. Ko je samevala, jo je dosegel še hurikan Maria. Z rahlimi poškodbami me je pričakala z odtrgano anteno, odtrganim radar reflektorjem, z natrgano desno pripono, rahlimi lepotnimi poškodbami trupa, nekaj vode v notranjosti od močnega hurikanskega dežja, itd. »Zalizala« bova bojne rane in se podala kot Don Kihot z Rosinante  na novo pot. Nočeva boja, ne z mlini na veter, ne z morjem in ne z nevihtami. Želiva si zmeren veter, zmerne valove in srečno pot do cilja. Ko sva skupaj, sva eno, zaupava si, kot nama zaupajo  sponzorji in donatorji.«

Vetrni generator in solarni panel zagotavljata električno energijo za delovanje avtopilota

Že naslednji dan po prihodu, se je Jasmin lotil popravil jadrnice. V enem tednu se je moral pripraviti na nadaljnjo plovbo. V dobro opremljenih marinah z dobrim servisom je v tem času možno narediti marsikaj a na Karibih so stvari nekoliko drugačne. Za večino popravil je bil prepuščen sam sebi. S seboj je prinesel tudi nekaj nove opreme. Na plovilu ima dva velika porabnika električne energije. To sta avtopilot in hladilnik. Do sedaj je imel le dva vira energije. Sončno celico, ki proizvaja električno energijo le podnevi, v lepem sončnem vremenu, ko pa je oblačno pa je njena učinkovitost zelo slaba. Kot drugi vir je uporabljal motor, ki ga je prižigal vsako noč za dve do tri ure. V tem času si je privoščil tudi spanje v 20 minutnih intervalih. Tokrat je s seboj prinesle 500 W vetrni generator, ki mu ga je za brezskrben spanec sponzorirala eNavtika. Namestiti je moral kovinski drog za pritrditev vetrnice, potegniti novo električno napeljavo in vse preko regulatorja polnjenja povezati na akumulatorje jadrnice. Po celodnevnem trudu, je vetrnica pričela proizvajati prve ampere električne energije.

Dnevi so minevali hitro. Vsak dan je bil Indigo bliže temu, da izpluje. Nameščen je bil nov radarski reflektor, popravljena desna pripona, posušena kaluža in nameščena nova antena radijske postaje. Bližal se je ponedeljek 6.11.2017, dan, ki je bil namenjen izplutju novim dogodivščinam na proti. Pred izplutjem je Jasmin zapisal: »Že kot otrok sem risal jadrnico z razpetimi jadri, nekje zgoraj nad njo je bilo vedno nasmejano sonce, spodaj pa se je bohotil ribji svet. Morda sem že takrat začutil, da bo jadrnica moj dom,  delfini moji prijatelji in morje bo postalo široka cesta. Jadranje za mene že dolgo ni več stvar luksuza. Meni je to postal del trenutnega življenja. Danes sva Indigo in jaz, končno pripravljena. Rane sva zacelila in postala bova eno. Nekaj dni in noči bo potrebno, da v neprekinjeni plovbi po Karibskem morju doseževa cilj, Nizozemske Antile, otok Curacao. Se beremo čez nekaj dni!«

Cilj prve letošnje plovbe so bili Nizozemski Antili, oziroma otok Bonaire. Od pristanišča Fort de France na otoku Martinique do toka Bonaire je 472 nmi Karibskega morja. Glede na vremenske razmere ga čaka približno 4 dni plovbe.

< Sam prejadral Karibsko morje 1. del           Sam prejadral Karibsko morje 3. del  >

 

 Njegove dosedanje dogodivščine si lahko preberete tudi v njegovih knjigah:

 

Sam prek oceana (plovba preko Atlantika, 3779 nmi)

Ljubezen pod jadri (erotični roman)

Šepet vetra in valov (plovba od Poreča do Las Palmasa, 3114 nmi)

Sreda 22 Nov 2017

Hrvaški jadralec Vedran Kablin je nastopil na letošnji regati Mini Transat in sredi Atlantika ostal brez jambora.

Mini Transat je regata, ki se prične v mestu La Rochelle. Jadralci, ki jadrajo samo na svojih jadrnicah, plujejo najprej do Las Palmasa na Kanarskih otokih, nato pa prečkajo Atlantski ocean in pristanejo v kraju Le Marin na otoku Martinik. Letošnjega Transata se je udeležil tudi hrvaški jadralec Vedran Kablin s svojo jadrnico Eloa Island of Lošinj.

Vedran Kablin se je podal na pustolovščino svojega življenja. Uspešno je prejadral prvo etapo regate do Kanarskih otokov. 36 letni jadralec je dobro pričel tudi drugo etapo. Preplul je že polovico Atlantika, na kar se mu je 1300 nmi pred ciljem zlomil jambor. Nemočnega so ga vetrovi in valovi nosili po odprtem morju. Šele po dveh dneh je do njega priplulo plovilo regatnega odbora in ga rešilo s plovila.

Regata MiniTransat je posebna regata katere popularnost narašča iz leta v leto. Letošnje se je udeležilo 81 jadralcev iz 14 držav, med katerimi je bilo kar 10 jadralk. Jadrajo sami na svojih jadrnicah in pri navigaciji ne smejo uporabljati telefonov, računalnikov in drugih komunikacijskih sredstev. Opremljeni so zgolj z napravo, ki stalno oddaja njihovo pozicijo.

Letošnjo regato je najhitreje končal Ian Lipinski. Za plovbo preko Atlantika je potreboval 13 dni, 22 min in 34 sekund. Teoretična razdalja plovbe je znašala 2939,8 nmi. Lipinski je preplul 3309,9 nmi s povprečno hitrostjo plovbe 10,6 vozla. Med jadralci, s serijskimi jadrnicami je bil najhitrejši Erwan La draoulec, ki je za plovbo potreboval 14 dni 12 ur 42 minut in 15 sekund. Preplul je 3321,3 nmi s povprečno hitrostjo plovbe 9,5 vozla. Regato so končali že vsi razen dveh jadralcev, ki še jadrata.

Foto: Breschi/Mini Transat La Boulangere

Sreda 22 Nov 2017