Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.
Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %.
Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki
Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:
- dvakrat večja uporabna kapaciteta
- za polovico manjša teža
- trikrat daljša garancijska doba
- do desetkrat daljša življenjska doba
- samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
- zaščita pred kratkim stikom
- možnost priklopa solarnih celic
- možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
- zelo nizko praznjenje v času mirovanja
- stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
- ni vzdrževanja
Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:
- Nazivna napetost: 12,8 v
- Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
- Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
- Uporabna energija: 1920 Wh
- Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
- Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
- Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
- Tok polnjenja: 150 A
- Tok praznjenja: 150 A
- Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
- Izklop nizka napetost: 10 V
- Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
- Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
- Vodoodpornost: IP55
- Teža: 17,2 kg
- Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm
Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!
BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterijaV soboto se je končala prva etapa regate Volvo Ocean Race 2017-18. Ciljno črto v Lizboni je prva prečkala jadrnica Vestas 11th hour Racing, ki jo vodi skiper Charlie Enright.
Flota sedmih jadrnic se je na letošnjo regato podala izpred pristanišča Alicante v Španiji. Po uvodnih miljah pred pristaniščem so se z vetrom podali proti Gibraltarski ožini. Le 8 nmi širok prehod, v katerem vedno poteka gost navtični promet ,je bil za jadralce izjemno zahteven. Previdnost in pravilne taktične odločitve so bile ključne za hiter prehod. Skozi ožino je prva priplula jadrnica Vestas, ki si je prednost nabirala vse od štarta regate. Po prehodu gibraltarske ožine se je flota usmerila proti prvi kontrolni točki v Atlantskem oceanu. Obpluti so morali otok Camacha pred Medeiro, nato pa se obrniti proti severu. Tam jih je čakala druga virtualna točka, ki jo je bilo potrebno obpluti po zahodni strani. Ekipa Vestas je vso pot povečevala svojo prednost pred zasledovalci. Pred ekipo MAPFRE, ki je plula na drugem mestu, so imeli že 18 nmi prednosti. Zadnji del plovbe vse do Lizbone, pa so prednost uspešno branili. Ciljno črto pred Lizbono so prečkali po 6 dneh, 2 urah, 8 minutah in 45 sekundah. Drugo uvrščeno ekipo MAPFRE so prehiteli za 2 uri in 34 minute. Na tretje mesto je priplula ekipa Dongfeng, ki je za drugo uvrščeno zaostala 15 minut. Dobro uro kasneje je v cilj priplula ekipa AkzoNobel. Na peto mesto je prijadrala ekipa Sun Hung Kai/Scallywag uro im pol kasneje pa sta regato zaključili še ekipi Brunel in The Tide on Plastic.
Prihod ekipe Vestas v cilj:
Trenutni rezultati (etape):
Mesto | Ekipa | Točke 1. etapa |
Dodatne točke | Skupaj |
1 | Vestas 11th Hour Racing | 7 | 1 | 8 |
2 | MAPFRE | 6 | 0 | 6 |
3 | Dongfeng Race Team | 5 | 0 | 5 |
4 | team AkzoNobel | 4 | 0 | 4 |
5 | Team Sun Hung Kai/Scallywag | 3 | 0 | 3 |
6 | Team Brunel | 2 | 0 | 2 |
7 | Turn the Tide on Plastic | 1 | 0 | 1 |
Trenutni rezultati (priobalne regate):
Mesto | Ekipa | Priobalna regata Alicante |
Skupaj |
1 | MAPFRE | 7 | 7 |
2 | Dongfeng Race Team | 6 | 6 |
3 | Vestas 11th Hour Racing | 5 | 5 |
4 | Team Brunel | 4 | 4 |
5 | Team Sun Hung Kai/Scallywag | 3 | 3 |
6 | team AkzoNobel | 2 | 2 |
7 | Turn the Tide on Plastic | 1 | 1 |
Danes se je na Gardskem jezeru končal zadnji Eurocup v sezoni 2017 v razredu 29er, kjer sta Rok Verderber in Klemen Semelbauer osvojila še en nepozaben uspeh. Skupno lestvico evropskega pokala Eurocup 2017 sta zaključila na odličnem 2. mestu – februarja sta bila v Španiji 6., marca v Franciji 3., junija v Nemčiji 4., avgusta v Franciji na Evropskem prvenstvu 7., danes pa v finalu na Gardskem jezeru 8.
V zaključku sezone fanta čaka še ISAF mladinsko svetovno prvenstvo v Sanyi na Kitajskem, v začetku januarja pa Svetovno prvenstvo v Hong Kongu.
Oblikovanje in gradnja jadrnice je kot pripovedovanje zgodbe. Gradnja jadrnice Lady of Tasmania je zgodba človeka, ki je štiri desetletja potoval po svetu a se znova in znova vračal v otok Bréhat, na severni strani Francije.
Po številnih plovbah med otoki v Angleškem kanalu, se je odločil, da bo napisal novo zgodbo in se posvetil jadranju. Odločil se je da zgradi jadrnico Lady of Tasmania. Čeprav njeno ime nakazuje na plovbo po Južnem oceanu, pa je v resnici to jadrnica, ki ima moderno obliko trupa a klasična jadra.
Jadrnica v dolžino meri 10m. Izdelana je na leseni konstrukciji iz kompozirnih materialov. Vodna linija je dolga 8m, na najširšem delu pa v širino meri 2,92 m. Jadrnica ima premično kobilico. Ko je spuščena je ugrez 1,9m, ko pa je dvignjena pa ima le 0,9 m ugreza. Površina jader za plovbo v veter znaša 65 m2, za plovbo z vetrom pa 85 m2. Jadrnico je oblikoval navtični arhitekturni biro Juan-K, ki ga poznamo tudi po jadrnici Club Swan 50 in številnih jadrnicah, ki so tekmovale v regati Volvo Ocean Race. Zgradiliso jo v ladjedelnici BeBoat v kraju Arradon v Franciji. Celotno gradnjo plovila od začetka do konca si lahko pogledate v časovnem videoposnetku.
Gradnja jadrnice Lady of Tasmania:
Z zaključno regato se je končal pokal Slovenije, cikel sedmih regat za velike jadrnice, ki že 15 let poteka pod okriljem Jadralne zveze Slovenije. Serije se je letos udeležilo 41 ekip, od tega jih je bilo 14 prisotnih na vseh tekmah.
Najbolj vztrajni so za zavzetost prejeli posebne plakete, najboljši pa pokale in zbirateljske kovance, izdane ob 100. obletnici osvojitve prve olimpijske medalje Rudolfa Cvetka, ki jih je prispevala Nova Ljubljanska Banka, sponzor Jadralne zveze Slovenije.
Petnajsta sezona pokala Slovenije se je začela maja z Izolanko, na kateri je jadra razpelo 24 jadrnic dolgih od 16 metrov do 5,75 metra. Dva tedna zatem je sledil One Sails Cup s 37 navtičnimi miljami dolgo preizkušnjo in 29 jadrnicami iz petih držav, ki jih je v slovenske vode pritegnilo državno prvenstvo ORC. Poletni meseci so minili brez dogodkov, saj je večina slovenskih morjeplovcev odplula a na jug, od koder so se vrnili šele konec avgusta, da bi se udeležili regate Val Navtika v organizaciji prve slovenske navtične revije. Odtlej je bilo v naših zalivih pestro skoraj vsak konec tedna. Za eno najbolj priljubljenih tekem se je ponovno izkazala 43. Šavrinska regata, jadralna prireditev z najdaljšo tradicijo v našem morju, ki se jo je v boljših časih udeleževalo prek 60 jadrnic letos pa 29. Na Sladki Istri je flota štela 27 plovil, medtem ko se je na trikotno traso Skipper Cup konec septembra odpravilo eno jadro manj.
Zaključna regata Jahtnega kluba Portorož je po svojem nastanku pred 35 leti dolgo veljala za zadnje druženje rekreativnih jadralcev, a ker tehnološko dovršena oblačila in podnebne spremembe omogočajo športno udejstvovanje tudi v hladnejših dneh, so se v Jadralnem klubu Burja sredi 90. let domislili Martinove regate in sezono podaljšali vse do novembra. Tekmovalni del se tako v slovenskem morju uradno konča dva tedna po Barcolani, družabni pa na praznik svetega Martina, ko jadralci še zadnjič zaorjejo modrino, preden pospravijo plovila na kopno ter križarjenje med bojami zamenjajo za vijuganje po belih strminah.
Zmagovalci po kategorijah:
- ORC: Palada, Jure Jerkovič (ŠD Gibanica)
- regatne maxi: Adriatic Europa. Dušan Puh – Andrej Babnik (JK Piranski zaliv)
- regatne 1: Scorpio, Iztok Krumpak (JK Izola)
- potovalne 1: Taia2 & White Goose, Goran Djordjević (JK Loka Timing)
- potovalne 2: Ahil, Iztok Hudoklin – Mile Vilar (ŠD Kobilica)
- regatne 3: Lepa, Miha Kavčič – Mitja Nemec (JK Fireball)
- potovalne 3: Mesto Novo mesto, Sašo Novakovič (JK Novo mesto)
- potovalne 4: Freya, Samo Kanellopulos – Željko Perović (JK Horizont)
- regatne 5: Little Big Man Marko Potisek (JK Maestral)
- potovalne 5: Palada Jure Jerkovič (ŠD Gibanica)
Tekst in foto: JANA PINES
Že sam začetek regate pred španskim mestom Alicante je postregel z razburljivim jadranjem. Ekipe so se borile za čim boljšo pozicijo pred plovbo proti Gibraltarju.
Pred Alicantejem smo bili priča obračunom na nož. Ekipe so jadrale druga poleg druge in med plovili so bili le centimetri. Skiperji so zopet dokazali, da so kos nalogi. Posnetek pričetka regate si lahko ogledate na tej povezavi.
Plovba skozi Gibraltarsko ožino |
Težava na Scallywag |
Flota sedmih jadrnice je nato zaplula proti jugozahodu. Pluli so z vetrom, ki je dosegal hitrosti okrog 15 vozlov. Najhitreje je plula ekipa Vestas, katere hitrost je znašala okrog 11 vozlov. Prednost pred ostalimi ekipami je bila majhna, le 100-200m. Ekipe so se zato pogosto menjale na vrhu. Nekaj časa je vodila ekipa MAPFRE, nato se je na vodilno pozicijo prebila ekipa Brunel. Bolj kot so se približevali Gibraltarski ožini bolje je jadrala ekipa Vestas. Vetrovi so zopet zapihali močneje in pri plovbi skozi ožino dosegali vse do 30 vozlov. Ekipa Vestas si je do ožine priplula približno 9 nmi prednosti pred ekipo AkzoNobel. V ožini jim je uspelo prednost povečati in ko so zapluli mimo Tangier-ja, globlje v Atlantik so že vodili za 20 nmi.
Trenutno ekipe spreminjajo smer plovbe iz zahoda proti jugozahodu. Kontrola točka je pred otokom Medeira. Obpluti bodo morali otok Camacha nato pa v smeri severovzhod zapluti proti Lizboni.
Po 24 urah plovbe je v vodstvu ekipa Vestas. Ekipa MAPFRE , ki je ubrala bolj severno ruto, jih je že skoraj ujela in trenutno zaostaja le še 0,4 nmi. Na tretjem mestu pluje ekipa AkzoNobel z 12 nmi zaostanka. Preostale štiri ekipe so si nabrale nekoliko večji zaostanek. Najhitrejša med njimi je ekipa Sun Hung Kai/Scallywag s 27 nmi zaostanka. Le dobri 2 navtični milji za njimi plujeta ekipi The Tide on Plastic in Brunel, nekaj 100m za njimi pa na zadnjem mestu ekipa Dongfeng. Plujejo v šibkih vetrovih, ki dosegajo največ 5 vozlov. Napredujejo počasi. Plujejo s hitrostmi med 1,5 in 5 vozli.
Težava na Scallywag
Danes ponoči je ekipa Scallywag plula v šibkem vetru proti zahodu. Borili so se za četrto mesto s kar štirimi drugimi ekipami. Manj kot dve milji je bilo razlike med ekipo na četrtem mestu in zadnjo ekipo. Vsako jadranje, ki ni bilo 100% je pomenilo nazadovanje. Vsaka napaka je odločala o uvrstitvi. In takrat je na jadrnici Sun Hung Kai/Scallywag nekaj počilo. Genova se je snela z jambora in končala v morju. Ekipa je hitro reagirala, dvignila jadro iz morja in ga namestila nazaj na svoje mesto. K sreči se je odlomil le zatič. V nesreči nihče ni bil poškodovan. Jadro je ostalo celo in ekipa je obstala na četrtem mestu.
Težave na Vestas 11th hour Racing
Današnja noč je bila za ekipo Vestas zelo razburljiva. Snela se je ena izmed cevi na balastnem tanku za vodo. Več kot 800 litrov vode je steklo iz rezervoarja v trup jadrnice. Namesto, da bi voda pomagala in stabilizirala plovilo, je le oteževala plovbo. Skipper ekipe Charlie Enright je komentiral:
»Spustil sem se v trup jadrnice, da bi izdelal analizo plovbe, ker sem imel občutek, da se jadrnica ne obnaša optimalno. Ko sem se usedel za navigacijsko mizo, sem slišal, da se v krmnem delu plovila nekaj pretaka. Zagledal sem cev balastnega tanka, ki se je snela. Balastna voda je iztekla v kalužo. To je pojasnilo, zakaj se jadrnica na obnaša optimalno.«
Vse ekipe so pravkar zaplule skozi prehod med otokoma Medeira in Camacha (Porto Santo). Vodilne tri ekipe so smer plovbe spremenile proti severu, proti naslednji kontrolni točki Porto Santo sever (virtualna oznaka), ostale štiri še plujejo v smeri severozahod. V področju kamor plujejo, pihajo močni južni vetrovi, ki presegajo hitrosti 25 vozlov. Vodilna ekipa Vestas ima do cilja še 572 nmi. Plujejo najhitreje. Trenutno dosegajo hitrost 20,5 vozla, njihova hitrost približevanja cilju (WMG) pa znaša 19,7 vozla. Ko bodo obpluli kontrolno točko Porto Santo sever, se bodo obrnili v smer vzhod-severovzhod proti cilju v Lizboni.
Trenutne uvrstitve (27.10.17 ob 16.00)
Mesto | Ekipa | zaostanek za vodilnim |
1. | Vestas | - |
2. | MAPFRE | 18,0 nmi |
3. | AkzoNobel | 35,5 nmi |
4. | Dongfeng | 36,0 nmi |
5. | Sun Hung Kai/Scallywag | 42,0 nmi |
6. | Brunel | 53,0 nmi |
7. | The Tide on Plastic | 53,5 nmi |
»Dostikrat me prime, da bi sam sebe sunil v jambor. Dostikrat tudi kričim nase: Bedak! Kaj počneš! Si nor! Kakšne neumnosti pa delaš! Pogovarjam se sam s seboj. Ko iščem kaj: Bedak, spet nisi dal tja, kamor bi moral! Na barko pa ne. Mogoče na veter, na vreme, barke pa ne moreš preklinjati. Barka ni kriva, nje se ne preklinja, bog ne daj.«
Citat zapisan na zadnji platnici knjižne uspešnice tega leta, z naslovom Dnevnik zadnje plovbe, odraža pravi duh največjega slovenskega jadralca Jureta Šterka. Z jadranjem se je ukvarjal praktično celo svoje življenje in barka je bila tako velik del njegovega življenja njegovo zatočišče, njegov dom, nemirno morje pa strast, kjer je umiril svojo prav tako nemirno dušo.
Jure Šterk je bil prvi Slovenec, ki je sam objadral svet in se je leta 2007 na svojo zadnjo plovbo odpravil s ciljem, da bi sam objadral svet brez postanka. Če bi mu to uspelo, bi postavil dva rekorda – postal bi prvi človek, ki bi sam neprekinjeno objadral svet s tako majhno jadrnico (dolgo 9,27 metra) in hkrati tudi najstarejši človek, ki bi mu tak podvig uspel. Po 382-ih dneh neprekinjenega jadranja je tragično izginil v Indijskem oceanu.
Knjiga Dnevnik zadnje plovbe predstavlja izjemen dokument, saj se je ohranil navkljub izginotju edinega člana posadke sredi oceana, kar je prava redkost tudi v svetovnem merilu. Juretovi osebni dnevniški zapisi o neprekinjeni plovbi okoli sveta govorijo o izjemnem navtičnem podvigu in neverjetni človeški preizkušnji in borbi z morjem iz dneva v dan. Govorijo o sanjah, upanju, volji, malih dnevnih zmagah in iskanju smisla stran od civilizacije. O premagovanju človeških ovir prek vseh zmogljivosti in o brzdanju neukrotljive narave in mogočnega morja.
Cena knjige je le 21,90 EUR.
Naroči knjigo: Jure Šterk - Dnevnik zadnje plovbe
Italijanska ladjedelnica Riva je predstavila svojo novo jahto z imenom 76 Bahamas.
Nova jahta je drugo plovilo iz te ladjedelnice z dvema obrazoma. Z inovativnim, patentiranim sistemom premične strehe. Le s pritiskom na gumb, iz odprte jahte postane kupe s trdo streho. Sistem je unikaten in je bil oblikovan tako, da jahta obdrži elegantne športne linije, udobje na plovilu pa se poveča. Poleg omenjene premične strehe je v novi Rivi veliko tehnoloških novosti, ki pa so po večini skrite očem. Ima zelo nizko težišče zaradi česar je stabilnost pri plovbi bistveno večja.
Model 76 Bahamas je naslednik modelov 88 Domino Super in 88 Florida. Izdelan je na osnovi modela 76 Perseo, ki je bil med strankami zelo zaželen. Obdržal je podoben krmarski del, položaj in obliko lastniške kabine ter večji del notranjega oblikovanja, ki poudarja mediteranske korenine plovila.
Jahta v dolžino meri 23,25 m. Ima tri kabine za goste in eno za posadko. Vsaka kabina ima tudi svojo kopalnico. Poganjata jo dva Man V 12 1550 motorja, ki razvijeta po 1550 KM. Zadostujeta za plovbo pri potovalni hitrosti 28 vozlov in jahto potisneta do najvišje hitrosti 32 vozlov. Rezervoarji, ki imajo skupno prostornino 5600 l zadoščajo za 320 nmi plovbe.
Pristaši hitrejše plovbe se lahko odločijo za različico z dvema MAN V12 motorjema, ki razvijeta po 1800 KM.
Test plovila:
Tehnične lastnosti:
- Dolžina čez vse: 23,25 m
- Dolžina vodne linije: 19,57 m
- Širina: 5,75 m
- Ugrez: 1,98 m
- Teža praznega plovila: 52.300 kg
- Rezervoar za gorivo: 5.600 l
- Rezervoar za vodo: 840 l
- Št. oseb: 16
- Motorji: 2 x MAN V 12 1550
- Motorji: 2 x MAN V 12 1800 (opcija)
- Prenos: V-drive
- Najvišja hitrost: 32 vozla (36 vozla - 1800 KM)
- Potovalna hitrost: 28 vozlov
- Doseg: 320 nmi
- Št. kabin – kopalnic: 3
- Cena: 4.500.000 EUR
Poraba goriva na testu (motorji – 2 x MAN 12V 1800):
Hitrost plovbe | Obrati motorja (1/s) | Poraba |
20 vozlov | 1500 | 260 l/h |
22 vozlov | 1600 | 280 l/h |
27 vozlov | 1800 | 400 l/h |
32 vozlov | 2100 | 600 l/h |
36 vozlov | 2300 | 680 l/h |
Jadralni klub Pirat iz Portoroža je letos že šestič zapored konec oktobra organiziral Halloween regato, ki se je tokrat prvič začela že v petek in trajala tri dni. Regate so se tudi letos udeležili nekateri najboljši mladi jadralci iz Avstrije, Češke, Hrvaške, Italije, Latvije, Madžarske, Slovaške in Slovenije.
Zaradi gradnje Doma vodnih športov je regata letos potekala v Marini Portorož. Tudi tokrat je za organizacijo regate ter za nemoten potek prireditve na kopnem in morju skrbelo vsaj 50 članov Pirata, ki so mladim jadralcem zagotovili tudi najvišje varnostne standarde.
V nasprotju z vnemo organizatorja se tokrat niso izkazale čarovnice, ki se jim na delovni petek ni ljubilo začarati jadralcev vrednih razmer. Dan je tako minil v dolgotrajnem mučnem čakanju na kopnem in naposled, ob šibkem severnem vetru, z le enim izpeljanim plovom zgodaj dopoldne. Nekoliko bolj optimistična je bila sobota, saj je organizator, prav tako ob šibkem severnem vetru, uspel izpeljati kar tri plove. Nedeljski finale pa je tik pred neurjem minil z dvema sklepnima regatama.
Razmere na morju je vse tri dni najbolje izkoristil Daniel Cante (JK Izola), sledila sta Luka Zabukovec (JK Jadro Koper) in Paul Clodi (Avstrija). Med dekleti se je najbolje odrezala Alja Petrič, skupno 6. (JK Jadro Koper), sledili sta ji Špela Hajdinjak, skupno 9. (JK Burja Izola) in Katja Filipič, skupno 10. (JK Jadro Koper). Tarin Pečar je slavila med kadetinjami, Luka Zabukovec (oba JK Jadro Koper) pa med kadeti.
Halloween ragata se uveljavlja kot najpomembnejši jesenski jadralski dogodek na slovenski obali. To je nov izziv za Jadralni klub Pirat, saj se že njihova tradicionalna Velikonočna regata šteje med najbolj obiskane regate v Evropi.
Rezultati - skupno:
Mesto | Št. jadra | Ime in priimek | Spol | Mesto | Št. jadra | Ime in priimek | Spol | ||
1 | SLO 1212 | Daniel Cante | Dečki | 56 | SLO 955 | Zala Vidmar | Deklice | ||
2 | SLO 711 | Luka Zabukovec | Dečki | 57 | SLO 631 | Peter Koprivec | Dečki | ||
3 | AUT 216 | Paul Clodi | Dečki | 58 | SVK 700 | Barbora Kocanova | Deklice | ||
4 | SLO 1005 | Ivan Vakhrushev | Dečki | 59 | ITA 8957 | Iole Lonardi | Deklice | ||
5 | ITA 7708 | Magnani Kim | Dečki | 60 | SLO 846 | Ana Planinšič | Deklice | ||
6 | SLO 922 | Alja Petrič | Deklice | 61 | SVK 13142 | Viktor Mika | Dečki | ||
7 | AUT 1053 | Florian Kroemer | Dečki | 62 | ITA 7939 | Tomaso Picotti | Dečki | ||
8 | HUN 918 | Nagy Bendeguz | Dečki | 63 | ITA 8315 | Alessandro Marelli | Dečki | ||
9 | SLO 399 | Špela Hajdinjak | Deklice | 64 | AUT 1271 | Lisa Rudigier | Deklice | ||
10 | SLO 952 | Katja Filipič | Deklice | 65 | ITA 8736 | Filippo Frasson | Dečki | ||
11 | SLO 913 | Tarin Pečar | Deklice | 66 | HUN 714 | Csekovszky Mor | Dečki | ||
12 | SLO 411 | Toni Benčič | Dečki | 67 | HUN 708 | Lacza Boroka | Deklice | ||
13 | ITA 8832 | Rebecca Geiger | Deklice | 68 | ITA 78 | Alberto Mattiussi | Dečki | ||
14 | SLO 228 | Caterina Sedmak | Deklice | 69 | SLO 2112 | Vid Magister | Dečki | ||
15 | LAT 128 | Karlis Dubra | Dečki | 70 | ITA 5264 | Alessio Santostefano | Dečki | ||
16 | AUT 1178 | Marlene Rudisch | Deklice | 71 | AUT 1848 | Lea Schranzhofer | Deklice | ||
17 | SLO 944 | Maj Petrič | Dečki | 72 | AUT 2003 | Jakob Krammerer | Dečki | ||
18 | AUT 1351 | Maximilian Heidkamp | Dečki | 73 | SLO 512 | Teo Gerželj | Dečki | ||
19 | AUT 195 | Boeckl Johanna | Deklice | 74 | SLO 679 | Manuel Crevatin | Dečki | ||
20 | SLO 811 | Valentin Štravs | Dečki | 75 | SLO 393 | Enya Agnello | Deklice | ||
21 | SLO 750 | Dan Belinger | Dečki | 76 | ITA 7369 | Sofia Visnovic | Deklice | ||
22 | AUT 1887 | Anna Saletu | Deklice | 77 | AUT 1256 | Schwarz Jonathan | Dečki | ||
23 | AUT 1150 | Jakob Znidaric | Dečki | 78 | SLO 875 | Rok Kovačič | Dečki | ||
24 | ITA 8874 | Enrico Coslovich | Dečki | 79 | SLO 511 | Anton Rejec | Dečki | ||
25 | AUT 1199 | Linus Gierlinger | Dečki | 80 | SLO 912 | Liam Al-Dilaimi | Dečki | ||
26 | SVK 18 | Ondrej Szitas | Dečki | 81 | SLO 372 | Lukas Jan Redek | Dečki | ||
27 | SLO 951 | Val Mario Colarich | Dečki | 82 | SLO 633 | Nikita Leusenko | Dečki | ||
28 | SLO 64 | Yelyzaveta Levandovska | Deklice | 83 | ITA 8332 | Coloni Anna | Deklice | ||
29 | AUT 1231 | Lilly Schranzhofer | Deklice | 84 | ITA 8499 | Marco Fabi | Dečki | ||
30 | HUN 238 | Romeo Jandl | Dečki | 85 | HUN 705 | Lacza Zarand | Dečki | ||
31 | SLO 669 | Matej Bertok | Dečki | 86 | AUT 1255 | Paul Kropfitsch | Dečki | ||
32 | HUN 704 | Kis-Szolgyemi Soma | Dečki | 87 | SLO 443 | Dante Manolo Drožina | Dečki | ||
33 | SLO 666 | Jakob Musa Olivieri | Dečki | 88 | LAT 94 | Ulla Katrina Dubra | Deklice | ||
34 | SLO 111 | Danei Marušič | Dečki | 89 | SLO 188 | Žiga Cepak | Dečki | ||
35 | ITA 7918 | Mattia Santostefano | Dečki | 90 | ITA 6549 | Daphne Cordioli | Deklice | ||
36 | AUT 1038 | Balbina Kloiber | Deklice | 91 | SLO 93 | Roža Sabadin | Deklice | ||
37 | SLO 311 | Alenka Valencic | Deklice | 92 | CZE 774 | Michaela Kučerova | Deklice | ||
38 | SLO 956 | Sven Panger | Dečki | 93 | SLO 368 | Marko Balaban | Dečki | ||
39 | ITA 7387 | Magnani Noa | Dečki | 94 | ITA 7999 | Andrea Marcolini | Dečki | ||
40 | SVK 12 | Sara Hruškova | Deklice | 95 | SLO 618 | Lara Božič | Deklice | ||
41 | SLO 677 | Klemen Filipčič | Dečki | 96 | SLO 371 | Lea Rosa | Deklice | ||
42 | SLO 911 | Lana Vidmar | Deklice | 97 | SLO 375 | Živa Lesko | Deklice | ||
43 | SVK 59 | Jakub Pribylka | Dečki | 98 | SLO 758 | Svit Dujmovič Šterpin | Dečki | ||
44 | SVK 541 | Oliver Brestovsky | Dečki | 99 | ITA 8779 | Marko Felda | Dečki | ||
45 | SLO 377 | Mark Rodica | Dečki | 100 | SLO 668 | Gaja Janowsky | Deklice | ||
46 | SVK 1863 | Matej Štefaničiak | Dečki | 101 | SLO 849 | Demetrio Aaron Cutrupi | Dečki | ||
47 | ITA 6590 | Luca Palazzi | Dečki | 102 | SLO 58 | Katarina Baša | Deklice | ||
48 | ITA 8825 | Giulia Brancati De Canio | Deklice | 103 | SVK 517 | Tamara Brestovska | Deklice | ||
49 | CZE 829 | Matej Kučera | Dečki | 104 | CRO 111 | Pierluigi Taccone Acton | Dečki | ||
50 | ITA 7241 | Stefano Battistin | Dečki | 105 | ITA 6750 | Zoe Vandepitte | Deklice | ||
51 | ITA 1 | Tommaso Geiger | Dečki | 106 | ITA 8810 | Francesco Franco Daniele | Dečki | ||
52 | AUT 1176 | Schwarz Jakob | Dečki | 107 | SLO 523 | Jean-Marie Drožina | Dečki | ||
53 | ITA 7172 | Giacomo Sponza | Dečki | 108 | ITA 7356 | Christian Girani | Dečki | ||
54 | HUN 701 | Juhasz Emilia | Deklice | 108 | ITA 2007 | Sofia Visnovic | Deklice | ||
55 | SLO 310 | Sara Domenik | Deklice |
Besedilo: JK Pirat; Foto: Vyacheslav V. Yazykov
V ponedeljek, 23.10.2017 ob 24.00 uri se je zaključil predizbor za naziv Skipper leta 2017. V letošnjem letu je bilo za naziv nominiranih kar 33 slovenskih skipperk in skipperjev, a le deset se jih je uvrstilo v finalni izbor.
V finalni izbor se je uvrstilo deset skipperjev, ki so v predizboru zbrali kar največje število glasov. Največ podpore je bil deležen Boštjan Šnuderl, ki je uspel zbrati kar 689 glasov. Nekoliko slabše se je odrezal Jasmin Čauševič s 616 glasovi, Gregor Miškulin pa je uspel zbrati 425 glasov.
Z današnjim dnem se pričenja finalni izbor. Potekal bo vse do 16.11.2017 do 12.00 ure, ko bomo glasovanje zaključili in isti dan ob 19.00 razglasili zmagovalca. Skipper leta 2017 bo razglašen na Laguni v Ljubljani.
Poglejmo si kdo so finalisti.
Bojan Rodošek
Nominirala ga je Anja Černezel, ki o njem pravi: Nominiram Bojana, ker je izkušen morski vuk, profesionalec, ki se odlično znajde v vsakem vremenu in z vsako posadko. Jadranje z njim je pravi odklop. Ekipa Mladene
Zanj lahko glasujete na: http://skipperleta.com/nominations/750
Tomaž Čopi
Nominirala ga je Mojca Lampe z razlogom: »Nominiram Tomaža, ker nas je je peljal na fantastično družinsko jadranje, pokazal, da ni stvari na barki, ki je ne bi obvladal, in na morju raztura. Jadralec z dušo in srcem in najboljši skipper ever.«
Zanj lahko glasujete na: http://skipperleta.com/nominations/677
Tomaž Pelko
Nominirala ga je Magdalena Kravos, ker meni da, »Ker je enostavno najboljši. Želje bere iz oči. Zanesljiv, z njim se počutimo varne.«
Zanj lahko glasujete na: http://skipperleta.com/nominations/743
Zoran Malovič
Nominirala ga je Tamara Tomašič, ker meni da, »Ker je skipper s srcem. Ljubi morje in barke. Še posebej pa bi povdarila, da z velikim srcem skipperira na projektu Mirno morje, kjer je zelo zanesljiv in se zelo rad druži oz uživa v družbi mladih mornarjev- otrok s posebnimi potrebami.«
Zanj lahko glasujete na: http://skipperleta.com/nominations/673
Jurij Korošec
Nominirala ga je Polonca Horvat, ki o njem pravi: »Ker nas je kar nekaj, katere je ravno on navdušil nad jadranjem ... ker ob njemu ni čutiti panike, ostaja mrne in trezne glave. Go Jurij!!!«
Zanj lahko glasujete na: http://skipperleta.com/nominations/739
Franci Ziherl
Nominirala ga je Barbra Jerman, ki pravi: »Vse naokoli burno, on te pa pelje tako, da tega sploh ne cutis. Ker pozna morje, pozna najlepse zalive in dobre ostarije. Jadranje z njim je zares varno.«
Zanj lahko glasujete na: http://skipperleta.com/nominations/727
Vlado Berke
Nominiral ga je Aleš Bučar in o njem zapisal: »Vlado si zasluži nominacijo zaradi svoje izjemne osebnosti in strokovnosti. Izmed vsemi skipperji s katerimi sem jadral v zadnjih 10 let, je on eden redkih, ki uspe popolne začetnike naučiti vseh navtičnih veščin v roku parih dni. V samo jadranje vključi celotno posadko, tudi tise, ki so se prišli na jadrnico zgolj z namenom lovljenja zadnjih jesenskih sončnim žarkom. Vlado je skipper, ki svojo posadko poveže v edinstveno celoto in se z njimi tudi neizmerno zabava.«
Zanj lahko glasujete na: http://skipperleta.com/nominations/742
Goran Miškulin
Nominiral ga je Bojan Kušar, ker je prepričan: »Kot skipper je umirjen, strokoven, iznajdljiv v vsaki situaciji. Kot človek zelo pozitiven in socialen.«
Zanj lahko glasujete na: http://skipperleta.com/nominations/676
Jasmin Čauševič
Nominirala ga je Urška Prešeren ki zanj pravi: »Zato ker je v letu 2016-2017 naredil največ za prepoznavnost Slovenije, ter za vse Slovenske skipperje, Zato ker je sam preplul Atlantski ocean in ker je dokazal, da je najboljši skipper.«
Zanj lahko glasujete na: http://skipperleta.com/nominations/683
Boštjan Šnuderl
Nominiral ga je Nenad Surujevič, ki pravi: »Ker nas je na vseh jadranjih do sedaj varno vozil, naučil več kot le osnove jadranja in upravljanja z barko, kot tudi poskrbel, da nam ni bilo nikoli dolgčas!«
Zanj lahko glasujete na: http://skipperleta.com/nominations/671
Kako bo potekal finalni izbor in kaj bo odločalo o letošnjem zmagovalcu?
O zmagovalcu bosta odločala dva kriterija. Polovico točk bo prineslo število preplutih milj v zadnjem letu, število oseb, ki so plule z njim in koliko dni je preživel na morju. Drugo polovico točk bo prineslo število glasov, ki jih bo prejel s strani svojih podpornikov. Naziv Skipper leta si bo priboril tisti, katerega seštevek točk bo največji. V kolikor bosta imela dva kandidata enako najvišje število točk, bo zmagal tisti, ki bo prejel večje število glasov.
Zaključna prireditev bo 16.11.2017 na Laguni, Dunajska 270, Ljubljana s pričetkom ob 19.00 uri. Za zanimive nagrade in pogostitev vseh gostov bodo poskrbeli sponzorji izbora.