Zadnje iz eTrgovine

719.20€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

Če pogledamo vremensko napoved za naslednje dni, imajo ekipe možnost, da proti Cape Townu zaplujejo z vetrom. Na skrajnem jugu Atlanitka piha zahodnik, ki trenutno piha direktno proti cilju. Jadralci so ugoden veter poimenovali kar Cape Town Express.

Koliko časa bodo lahko pluli na hitrem vlaku proti vzhodu še ni jasno. Vreme bo stabilno še naslednjih 36 ur, nato pa se zna zgoditi, da se bodo morali zopet obrniti proti jugu, v Južni ocean in tam izkoristiti sistem nizkega zračnega pritiska, ki jih bo potisnil proti cilju.

Pogled na trenutne razvrstitve zna biti varljiv. V vodstvu je trenutno še vedno ekipa AkzoNobel. Če pogledamo vetrove za naslednjih 72 ur, potem lahko sklepamo, da imajo ekipe Vestas, Brunel, Dongfeng in MAPFRE boljšo pozicijo kot vodilna ekipa. Plujejo bolj zahodno a tudi bolj južno in bodo verjetno prej ujeli močnejše zahodne vetrove. Za spremembe na vrhu bo sicer potrebno nekaj časa in vreme bo moralo slediti trenutni prognozi. Če se bo obrnilo drugače, pa zna biti poteza ekipe Akzonobel, ki pluje najbolj vzhodno in najbliže cilju, prava poteza.

Ponoči se je z jadrnice MAPFRE oglasil Rob Greenhalgh:

»Dirka proti jugu se nadaljuje. Vreme pred nami je zelo nepredvidljivo. Kako se bomo pozicionirali na južnem Atlantiku bo odločilno v tej etapi. Riziki so veliki, nagrade za pravilne odločitve bodo še večje. Ekipe AkzoNobel, Scallywag in Turn the Tide on Plastic so lahko preblizu področja z visokim pritiskom in lahko začnejo izgubljati. Verjetno bodo kmalu obrnili proti vzhodu in pluli direktno porti cilju, ali pa bodo prisiljeni, da se pridružijo ostali floti na jugu in z njimi pluli proti cilju. Kdo ve…

Naša hitrost plovbe je dobre. Ekipa se trudi na vso moč preko celega dneva. V zadnjih 12 urah smo izgubi kontakt z ekipo Dongfeng. Stalno se približujemo drug drugemu, nato pa se razdalje med nami spet povečajo. Po predvidevanjih bomo cilj dosegli naslednji vikend. Do tam pa bo še veliko akcije, predvsem, ko bomo zapluli v Južni ocean.«

Nedelja, 19.11.2017 ob 15.00

Celotan flota je obrnila proti vzhodu, proti cilju Cape Town-u. Prepluti morajo še teoretično razdaljo 2400 nmi, Koliko bo v resnici potrebno prepluti bo odvisno od vetrov.

Prvi je zaplul z vetrom Abby Ehler, skipper ekipe Brunel. Ponoči se je z jadrnice javil njihov navigator Andrew Cape:

"Pravkar smo smer plovbe spremenili proti vzhodu in plujemo z vetrom. Če bo vreme stabilno, bomo v tej smeri pluli do cilja."

Za njimi je obrnila ekipa Vestat, ki je zadnje dni plula v stiku z ekipo Brunel. Navigator Simon Fisher je sporočil:

"Sedaj, ko smo končno obrnili proti vzhodu, je vzdušje na jadrnici dobro.  Premec kaže v smeri proti cilji. Prej smo stalno pluli proti jugu. Razdalja do cilja se je manjšala zelo počasi. Sedaj se milje do cilja hitro zmanjšujejo in vzdušje je temi primerno. Sedaj je jasno, ali se nam je splačalo pluti tako južno. Približujemo se ekipam, ki so plule bolj severno, bliže področju visokega zračnega pritiska."

Ponedeljek, 20.11.2017 ob 09.00

Ruleta na južnem Atlantiku je zopet premešala pozicije. Ekipe, ki so plule najbolj zahodni in najbolj južno so že prešle v vodstvo.

Ekipa MAPFRE je stalno plula močno proti zahodu. Pri zadnjem obratu so zapluli tudi najbolj južno proti Južnemu oceanu in izkoristili najmočnejše vetrove. Celotno floto so prehiteli in si nabrali 36 nmi prednosti pred drugo uvrščeno ekipo Brunel. Najslabše kaže ekipam, ki so se odločile za bolj vzhodno ruto. AkzoNobel, Sun Hung Kai/Scallwag in Turn the Tide on Plastic trenutno zaostajajo že med 70 in 95 navtičnimi miljami in plujejo v šibkejših severnih vetrovih.

Ekipe do cilja loči še 2000 nmi. Tisti na jugu plujejo v vetru, ki piha s hitrostmi do 30 vozlov. Ker so obrnjeni direktno proti cilju,se mu bližajo s hitrostmi okoli 20 nmi, medtem ko hitrost plovbe znaša vse do 25 vozlov. Ekipi Gun Hung Kai in Turn the Tide on Plastic plujeta druga ob drugi. Skipper jadrnice Turn the Tide on Plastic, De Caffari je poslal sporočilo:

Z ekipo Scallywag plujemo blizu drug drugega že nekaj ur. Zanimivo je, da smo si tako blizu toliko časa. Občutek je tak, kot da bi imeli dvobojevanje na južni polobli. Jadrnice, ki plujejo najbolj južno plujejo najhitreje. Vremenske pogoje imamo skoraj vsi enake. Veter se je ponoči okrepil in valovi so narasli. Ko pluješ v temi, izgleda vse še bolj nevarno. Dopoldne bomo pluli še v močnih vetrovih, popoldne pa bomo zapluli v področje šibkejših. Cilj v Cape Townu se nam zdi bliže. Z vetrom bomo pluli še nekaj časa.«

Torek, 21.11.2017 ob 20.00

"Stealth mode" - prikrit način plovbe

Stealth mode je 24 urno obdobje, ko se lahko posamezna jadrnica skrije z zaslonov pred drugimi jadrnicami.

Vse ekipe so opremljene z AIS napravami, in lahko stalno spremljajo pozicijo drugih plovil. Ko se posamezna ekipa odloči, da vključi prikrit način plovbe, se njena pozicija ostalim tekmovalcem ne prikazuje več na zaslonih. Vsaka ekipa lahko v eni etapi enkrat uporabi to možnost. Ekipe to možnost uporabijo običajno preden sprejmejo pomembno taktično odločitev in ne želijo, da bi jo drugi tekmovalci videli in ponovili za njimi. Po preteku 24 ur se plovilo zopet prikaže na zaslonih.

Južni Atlantik je hladen. Jadralci so premraženi. Zaradi močnih vetrov uspejo prepluti preko 500 nmi dnevno. Cilju se bližajo izjemno hitro. Če bodo nadaljevali v tem tempu bodo v Cape Townu že ta petek.

Ekipa Brunel je včeraj izginila z zaslonov. Izkoristili so možnost in vključili »Stealth mode«. 24 ur njihova pozicija ni bila prikazana na zaslonih. Pred 24 urami so za vodilno ekipo MAPFRE zaostajali 30 nmi in danes, ko so se zopet pojavili na zaslonu, je bila situacija enaka. A izgubili so dve mesti. Prehiteli sta jih ekipi Vestas in Dongfeng. Preden so skrili svojo pozicijo, so bili najbolj južno plovilo. Danes pa so se pojavili bistveno bolj severno in trenutno plujejo najseverneje med vodilnimi štirimi plovili. Ostala trojica, ki je ubrala bolj vzhodno ruto ob Brazilski obali, pluje še bolj severno, a za vodilno četverico zaostaja že med 62 in 100 nmi.

Ekipa MAPFRE ima trenutno 26 nmi prednosti pred ekipo Vestas. Tretja Dongfeng zaostaja dodatno miljo, Brunel pa še dodatne tri. Razlike med vodilnimi so po 15 dneh plovbe izjemno majhne. Čeprav je ekipa Brunel uporabila »Stealth Mode«, in ni bila vidna na zaslonih, pa so jih sosednje ekipe videle pluti, ker so bile razdalje med njimi majhne.

Z jadrnice Vestas se je zjutraj oglasi navigator Simon Fisher:

»Naši rivali, ekipa Brunel, so bili v našem vidnem polju. Po njih smo se orientirali in vedeli ali plujemo dobro ali slabo. Razdalje med nami so se povečevale in ponovno zmanjševale. Na koncu smo zopet končali skupaj. Odločitev, da skrijejo svojo pozicijo pred ostalimi, je bil verjetno poizkus, da nam pobegnejo. Ne vem zakaj so se tako odločili, saj za nami vidim njihove luči. Verjetno se bomo igrali igro miši in mačke vse do cilje v Cape Town-u, do koder nas loči manj kot 1500 nmi. Vodilne štiri ekipe se še borimo za zmago.«

Sreda, 22.11.2017 ob 9.00

Kot kaže je bila taktika pluti daleč proti jugozahodu, prava. Ekipe MAPFRE, Dongfeng, Vestas in Brunel so preko noči še povečale svojo prednost pred tremi ekipami, ki so plule bolj severovzhodno. MAPFRE, ki še vedno vodi, ima pred ekipo Dongfeng na drugem mestu 19 nmi prednosti. Ekipi Vestasa in Brunel zaostajata še dodatnih 6 oziroma 15 nmi. Ostale tru ekipe pa so močno zaostale in zaostajajo že preko 130 nmi. Preko noči sta poziciji zamenjali le ekipi Akzonobel, ki je zdrsnil na 5. mesto, medtem ko se je Sun Hung Kai/Scallywag prešla na četrto. Med zadnjimi tremi ekipami so razlike prav tako majhne in do sprememb na repu še vedno lahko pride. Najhitrejši jadralci imajo do cilja manj kot 1000 nmi. Plujejo v zmernih vetrovih, ki dosegajo hitrosti okrog 20 vozlov. Tudi hitrosti plovbe so podobne.

2. etapa v 5 minutah

Četrtek, 23.11.2017 ob 9.00

Do cilja je še 500 nmi za najhitrejše in skoraj 800 za najpočasnejše. Vetrovi so oslabeli in hitrosti plovbe so se zmanjšale. Premo noči sta ekipi AkzoNobel in Turn the Tide on Plastic zaostala za dodatnih 100 nmi za vodilno četverico, ekipa Sun Hung Hai/Scallywag pa je vključila »Stealth Mode«, prikrit način plovbe. Vodilne štiri ekipe plujejo praktično enako. MAPFRE je še vedno v prednosti, Dongfeng in Vestas zaostajata med 20 in 30 nmi, Brunel pa je zaostanek 40 nmi povečal in sedaj zaostaja 67 nmi za vodilno ekipo. Ekipa Sun Hung Hai/Scallywag je plula na petem mestu z zaostankom 160 nmi in ob 01.00 uri ponoči vključila »Stealth Mode« in skrila svojo pozicijo pred konkurenco. Njihova pozicija nam bo znana zopet danes ponoči. Med zadnjimi tremi ekipami, se je Scallywag edina odločila za plovbo po enaki ruti kot vodilne štiri ekipe. Ekipi urn the Tide on Plastic in AkzoNobel sta se odločili, da se obrneta zopet proti jugu in tam poizkušata najti močnejše vetrove. Ekipe na začelju je namreč ujelo področje visokega zračnega pritiska s šibkimi vetrovi. Zato se je preko noči njihov zaostanek povečal za dodatnih 100 nmi.

Xabi Fernandez s trenutno vodilne jadrnice MAPFRE je sporočil:

»Ponoči smo opravili dve prečenji. Sedaj mislim, da imamo pravo smer in nas bodo vetrovi ponesli direktno v cilj. Vse dni smo pluli izjemno hitro. Sedaj sicer zapuščamo hladno fronto, ki nas je potiskala proti vzhod. Prej smo pluli v zahodniku, sedaj pa nas je zajel južni veter. Pričakujemo lahko, da nas bo zajel dež in močneje razburkano morje. Vetrovi bodo verjetno še nekajkrat spremeni smer preden bodo dosegli cilj. Stalno moramo biti pripravljeni, da zamenjamo jadra. Ko smo pluli skupaj z ekipo Dongfeng v močnih vetrovih, so bili hitrejši od nas. Sedaj, ko pihajo srednje močni vetrovi, pa nam je zopet uspelo prijadrati nekaj prednosti.«

Trenutno stanje 24.11.2017 ob 9.00

Ekipa MAPFRE je pred ciljem. Do Cape Town-a jo loči le še 125 nmi. Pred zasledovalnimi ekipami so ponoči prednost še povečali. Če se ne zgodi nič katastrofalnega bodo prvi v cilju druge etape.

Včeraj popoldne sta tudi ekipi Dongfeng in Vestas, ki plujeta na drugem oziroma tretjem mestu vključili »Stealth mode«, prikriti način plovbe. Takrat sta zaostajali 27 oziroma 32 nmi. Ko sta se danes zjutraj zopet pojavili na zaslonih, pa se je njun zaostanek za vodilno ekipo povečal za dodatnih 15 nmi. Ekipa Brunel si je zagotovila četrt mesto in pluje z zaostankom 112 nmi. Ostale tri ekipe so močno zaostale. Zaplule so močno južno in izgubile stik z vodilnimi. Sedaj je pred njimi nastalo področje visokega pritiska, kjer vetra skoraj ni. Trenutno zaostajajo že 450 nmi. Če bodo morali pluti preko področja visokega pritiska, bodo za plovbo do cilja potrebovali še več kot 1 dan.

Okvirni predvideni prihodi v cilj:

MAPFRE – 24.11.2017 ob 14:53
Dongfeng Race Team - 24.11.2017 ob 19:27 
Vestas 11th Hour Racing - 24.11.2017 ob 20:47 
Team Brunel - 24.11.2017 ob 23:44
Team Sun Hung Kai / Scallywag - 25.11.2017 ob 20:38 
Team AkzoNobel - 25.11.2017 ob 20:39 
Turn The Tide on Plastic - 25.11.2014 ob 20:38

  Mesto Ekipa Razdalja do cilja  
  1.  MAPFRE 125 nmi  
  2. Dongfeng +42,8 nmi  
  3. Vestas +58,8 nmi  
  4. Brunel +112,6 nmi  
  5. AkzoNobel +445,0 nmi  
  6. The Tide on Plastic  +445,5 nmi  
  7. Sun Hung Kai/Scallywag  +448,5 nmi  

 

Petek 17 Nov 2017

Zima je obdobje, ko majhna plovila čakajo naslednjo sezono na suhem. Da bi naše plovilo in pogonski agregat ostala nedotaknjena, pa je potrebno pred zimovanjem opraviti preventivni  pregled in servis. Le tako lahko odkrijemo morebitne Mnogo pomanjkljivosti lažje odpravimo pred zimovanjem tudi zato, ker imamo v spominu sveže informacije o stanju plovila – le te pol letnem zimovanju v veliki meri pozabimo in ponovno se pojavijo šele, ko začnemo plovilo  uporabljati.

PLOVILO

Ko je plovilo na suhem, temeljito očiščeno in posušeno, pregledamo vse pregibne dele in vijake, ter jih po potrebi pritegnemo ali zamenjamo. Preverimo delovanje svetlobnih  teles, električnih naprav in brezhibnost električnih napeljav. Preizkusimo delovanje krmilnega mehanizma. Vse koroziji izpostavljene dele je najbolje zaščititi s silikonskim sprejem, ki ne pušča sledi, odlično podmazuje in nudi dobro zaščito pred klimatskimi vplivi. Pregledamo plovilo zaradi  morebitnih poškodb in odrgnin ter jih popravimo.

Napihljivo gumijasto plovilo (gumenjak) pregledamo in saniramo  morebitne odrgnine in luknje. Plovilo premažemo z zaščitno tekočino in ga zložimo po navodilih proizvajalca. Vsa plovila je potrebno hraniti v suhem prostoru, če pa so pod vedrim nebom, jih je potrebno pokriti tako, da je pod pokrivalom dovolj prostora za kroženje zraka. Če je plovilo na prikolici, le to podpremo, da  razbremenimo pnevmatike in vpetje koles.

Gumenjak operite s tekočo vodo in le če je res potrebno, uporabite nevtralna čistila, najbolje navadno milo. Ne uporabljajte drugih čistil, sploh ne takih s trdimi delci. Ne uporabljajte grobih gobic, mrežic in krtač.

Krmno ploščo (zrcalo), če je spraskana, zakitajte in pobarvajte z nitro lakom. V kolikor so INOX vijaki, nosilci ali ročaji korodirali, jih očistite s krpo in zaščitite s polituro za INOX. Popolnoma napihnite gumenjak in ga namažite s pasto za zunanji PVC (lahko tudi s tisto, ki jo dobite pri vsaki avtokozmetiki - za zunanje plastične dele).

Seznam čistil in premazov

Preglejte morebitno dodatno opremo: bimini, kolesa.

Bodite pozorni – če je po 24 urah gumenjak še vedno napihnjen, kot mora biti, potem lahko nadaljujete spravilo gumenjaka, v nasprotnem primeru ga takoj odpeljite na servis. Pri spravljanju gumenjaka odprite ventile in pustite, da se gumenjak sam počasi izprazni – nikakor ne uporabljajte naprav za prisilno izpraznitev. Ventile malo poškropite s silikonskim sprejem in gumenjak, kolikor vam dopušča prostor, ohlapno zložite, po potrebi pa med platno in ostre kovinske ročaje in vijake vstavite kose pene ali karton.

Skladiščite v temnem, suhem prostoru. Če je gumenjak v vreči, je ne zapirajte, temveč jo pokrijte s temno tekstilno tkanino. Idealno je, kadar lahko gumenjak skladiščite/prezimite v napihnjenem stanju. V tem primeru je najbolje, če ga lahko obesite na ročaje/držaje, napihnete do 90% in napihnjenost vsake 2-3 tedne kontrolirate, ter ga obvezno s vseh strani prekrijte s temno tekstilno prevleko.

Za tiste, ki imate plastično plovilo v vodi čez vse poletje, ga pod vodno linijo premažite s samopolirno  antivegetativno barvo, nadvodno površino pa premažite z zaščitnim premazom za  plastična plovila. Lesene površine je potrebno pobrusiti in primerno zaščititi. Tikovino premažite z zaščitnim oljem, druge lesene površine pa prelakirajte z UV odpornim zaščitnim lakom.

OPREMA

Privezne vrvi, sidra, vesla, bokobrane in ostalo opremo operite ter odstranite alge in ostalo  umazanijo, ki se nabere čez sezono. Po potrebi obrabljene vrvi ali polomljene in poškodovane dele opreme zamenjajte za nove.

KONZERVACIJA MOTORJA

Če želite spomladi svoj izvenkrmni motor zagnati brez glavobola, ga preko zime obvezno konzervirajte. S tem ga boste zaščitili pred zimskimi vplivi, saj vlaga in mraz zagotovo naredita škodo na motorju, ki se lahko pokaže ob najbolj neprimernem času – na vodi ob valovitem morju. Dolgo zimovanje je zaradi vlažnega zraka škodljivo za notranje dele motorja.

Kako pravilno konzerviramo izvenkrmni motor na tej povezavi.

Za vse dodatne informacije in vprašanja vam je strokovno osebje na voljo preko telefonske številke: 02 629 04 00 ali preko Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled..

Sreda 15 Nov 2017

Jadralna zveza Slovenije je po zaključku večine velikih tekmovanj te jadralne sezone danes na letni novinarski konferenci predstavila jadralne dosežke leta 2017, novega generalnega sponzorja, ki je Luka Koper, ter potencialne kandidate za nastop na poletnih olimpijskih igrah v Tokiu leta 2020 v petih jadralnih razredih: laser radial, laser standard, 49er, 470 ženske in finn. 

Predsednik Jadralne zveze Slovenije, Aljoša Tomaž, je uvodoma predstavil nekatere ključne dosežke letošnjega leta. Letos je bilo za Jadralno zvezo Slovenije leto organizacijskega, kadrovskega in tehničnega utrjevanja, imeli smo volilno skupščino, imenovali nove strokovne svete, še naprej gradimo našo zvezo in način delovanja z glavnim ciljem, da čim uspešneje podpiramo naše vrhunske jadralce, ki Slovenijo zastopajo na največjih tekmovanjih, ter podpiramo in usmerjamo mlade talente.

Strokovni svet za vrhunski šport Jadralne zveze Slovenije je že na svoji drugi seji sestavil seznam potencialnih kandidatov za nastop na poletnih olimpijskih igrah in sicer v petih jadralnih razredih: laser radial, laser standard, 49er, 470 ženske in finn, ni pa še izključena možnost, da se v boj za olimpijsko vozovnico uvrsti tudi moška posadka v razredu 470:

  • laser radial ženske: Lin Pletikos, Kim Pletikos
  • laser standard: Žan Luka Zelko, Taš Kolman
  • 49er: posadka Peter Janežič in Sebastian Prinčič
  • 470 ženske: posadka Tina Mrak in Veronika Macarol
  • finn: Vasilij Žbogar, Liam Orel, Jan Orel

Uspešni smo tudi v neolimpijskih razredih. V dveh disciplinah, ki sta uvrščeni na mladinske olimpijske igre v Buenos Airesu prihodnje leto:

Toni Vodišek, ki nastopa v mladinski in tudi že članski kategoriji razreda formula kite, je osvojil drugo mesto na mladinskem evropskem prvenstvu.

Toni Vrščaj je bil bronast na svetovnem prvenstvu v razredu jadranje na deski bit techno 293plus

V jadralnih dvobojih je znova blestel Dejan Presen z ekipo Lumba Match Race, ki so postali evropski podprvaki na EUROSAF Match Race prvenstvu.

V razredu 29er sta mlada obetavna jadralca Rok Verderber in Klemen Semelbauer z bronastim odličjem zaključila evropski pokal.

Letos smo tudi uspešno zasledovali naš cilj pripeljati v Slovenijo pomembnejša tekmovanja v olimpijskih razredih – letos smo imeli marca v Kopru uvodno tekmo evropskega pokala za jadralne razrede laser standard, radial in 4.7., nato smo v Izoli gostili že tradicionalni Spring Cup ter v Portorožu Sailing Point velikonočno regato za optimiste, ki vsako leto privabijo na Slovensko obalo številne jadralce, napolnijo hotele izven sezone in priredijo praznik na morju. Prizadevali si bomo v Sloveniji organizirati tudi evropska in svetovna prvenstva v prehodnih in olimpijskih razredih. Podprli smo kandidature za mladinsko evropsko prvenstvo 470 v letu 2019 in evropsko prvenstvo v razredu laser za leto 2020.

Na področju velikih jadrnic je uspešno zaključen letošnji Pokal Slovenije, kjer se število udeleženih jadrnic še vedno povečuje.

Uspeli smo pridobiti krog stalnih sponzorjev in podpornikov, posebej pa smo ponosni, da je Luka Koper letos postala generalni sponzor Jadralne zveze Slovenije, saj nas povezuje naravno zavezništvo na morju. Z nami je bil tudi predsednik uprave Luke Koper, Dragomir Matič, ki je ob tej priložnosti povedal: “Naravna povezanost jadranja in Luke Koper ter dejstvo, da je večina najuspešnejših jadralnih klubov na obali, je botrovalo naši odločitvi, da smo z generalnim sponzorstvom Jadralne zveze Slovenije naše nadgradili dosedanje sodelovanje na področju jadranja.”

Predstavili so se posamezni potencialni kandidati za nastop na poletnih olimpijskih igrah 2020, za konec pa je predsednik Jadralne zveze Slovenije Aljoša Tomaž napovedal, da se bo naš najuspešnejši jadralec Vasilij Žbogar zagotovo udeležil poletnih olimpijskih iger v Tokiu 2020, saj bo vodja naše olimpijske odprave.

Sreda 15 Nov 2017

Slovenski popotnik in jadralec Jasmin Čaušević, se je leta 2014 odpravil na pot okoli sveta. Pravzaprav to ne bi bilo nič nenavadnega, če se za to Jasmin ne bi odločil opraviti sam z družinsko serijsko jadrnico Bavaria 34, katero ni nič predelal in ne ojačal, da bi lahko zdržala široka morja in valovite oceane. Po prvi etapi od Poreča do Kanarskih otokov in drugi etapi od Kanarskih otokov do Karibov je napisal dve potopisni knjigi, v kateri je dodal ogromno jadralskih podatkov, ter s cenami prikazal, da je sanje mogoče odsanjati z minimalno količino denarja. Sedaj je na poti od Karibov do Avstralije, dolgi 12.000 NM. Bo naš solo jadralec po preplutem zahrbtnem Atlantiku lažje osvojil Pacifik v skoraj 30 dnevni neprekinjeni samotni plovbi? Vse izveste tukaj!

Pred letom dni se je slovenski jadralec Jasmin Čauševič odpravil na samostojno plovbo preko Atlantika. S Kanarskih otokov je zaplul do Zelenortskih otokov, oskrbel jadrnico in se podal proti zahodu, v Atlantik. Po 18 dneh plovbe je srečno pristal na drugi strani.

S tem pa se Jasminova dogodivščina ni končala. Še nekaj mesecev je preživel na Karibih in obiskal številne otoke. Po 173 dneh na jadrnici je zaplul v marino Fort de France na otoku Martinik ter se vrnil v Slovenijo.

Doma je sedel za pisalno mizo in strnil svoje doživetje v knjigo Sam prek oceana, ki je prišla na prodajne police konec poletja. Svoje izkušnje s plovbe je delil na številnih predavanjih tako potopisnih kot poučnih, na katerih je predstavil, kako se pripraviti na plovbo preko oceana. Jadrnica Indigo je ves ta čas čakala v marini Fort de France. Minilo je brezskrbno poletje, nato pa se je pričela sezona orkanov. Najprej se je nad Karibi v septembru razbesnel orkan Irma. K sreči je bila pot orkana, ki je dosegal hitrosti preko 280 km/h, severno od otoka in jadrnica je ostala nepoškodovana. Ne dolgo za tem, se je na Atlantikom krepil orkan Maria. Njegova pot je bila južneje od Irme in rob nevihte je zadel tudi otok Martinik. Možnost, da prizadene tudi marino Fort de France je bila velika. Veter, ki je pihal s hitrostjo 250 km/h je podiral vse pred seboj. Otok je ostal brez telefonskih povezav in brez elektrike. Morska gladina je močno narasla, dež pa je dodatno oteževal reševanje. V strahu, da se bo zgodilo najhuje, je Jasmin večkrat poizkušal stopiti v stik z marino, da bi izvedel, kaj se je zgodilo z jadrnico. K sreči je kmalu po orkanu uspel priklicati na otok, kjer so mu povedali, da je Indigo v orkanu utrpel le nekaj manjših poškodb trupa.

V času, ko so na Karibih divjali orkani, je jasmin snoval novo avanturo. Odločil se je da bo v letih 2017 in 18 preplul Tihi ocean. Začrtal si je pot plovbe vse od otoka Martinik, preko Panamskega prekopa in vplutja v Pacifik. Prvi otok, na katerem namerava pristati je eden izmed otokov imenovanih Markezi v Francoski Polineziji. Pot, ki bo dolga preko 3900 nmi (teoretična dolžina plovbe), namerava prepluti v 30 dneh. V nekoliko počasnejšem tempu bo plovbo nadaljeval vse do otoka Thursday island na severu Avstralije. Skupna dolžina plovbe bo znašala 12.000 nmi.

Celotno plovbo Jasmina Čauševiča bomo spremljali na naši spletni strani. Z jadrnice se nam bo redno javljal preko satelitskega telefona ter interneta, kjer bo to možno.

Sam prejadral Karibsko morje 2. del  >



 Njegove dosedanje dogodivščine si lahko preberete tudi v njegovih knjigah:

 

Sam prek oceana (plovba preko Atlantika, 3779 nmi)

Ljubezen pod jadri (erotični roman)

Šepet vetra in valov (plovba od Poreča do Las Palmasa, 3114 nmi)

Ponedeljek 13 Nov 2017

V mesecu juliju je prišlo do nesreče v marini Everet na zahodni obali ZDA. Plovilo je pri plovbi v marino trčilo v plovilo, ki je bilo privezano v marini. Zaradi trka je pričelo goreti. Požar se je hitro razširil in uničil pet plovil. Štiri izmed njih so pogorela in se potopila. V nesreči je bilo poškodovanih pet oseb, med njimi ena težje.

Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?

Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.

Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat

Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!

 

 

 

 

 

 

 

 

Ponedeljek 13 Nov 2017

Flota jadrnic Volvo Ocean Race je včeraj zaplula v področje Doldrums. Razlike med ekipami so se zmanjšale.

Področje Doldrums, ki slovi po svoji muhavosti, šibkih vetrovih in morebitnih hitrim spremembam vremena je združilo jadralce na Atlantiku. Hitrosti vetra so se včeraj zjutraj zmanjšale na 10 vozlov vzhodnika kar je omogočilo najpočasnejšim ekipam, da so se približale vodilnim. Razlike med njimi so se zmanjšale za več kot polovico. Če je bila dan poprej razlika med najhitrejšo in najpočasnejšo jadrnico 120 nmi, se je v področju Doldrums zmanjšala na vsega 50 nmi. Vodilne štiri ekipe so se približale druga drugi, tako blizu, da so se lahko opazovali. Najhitreje je plula ekipa Dongfeng. Ekipa MAPFRE jim je dihala za ovratnik in se približala na vsega 1 nmi. Tudi Vestas je jadral odlično. Do vodilnih jih je ločilo je 5 nmi. Brunel je uspel zaostanek zmanjšati na vsega 9 nmi. Akzonobel je plul dobrih 5 nmi za četrto ekipo. Ekipi Turn the Tide on Plastic in Sun Hung Kai/Scallywag sta svoj zaostanek za vodilnimi zmanjšali na polovico.

Dnevno dogajanje 14.11.2017

Ponedeljek, 13.11.2017

Včeraj proti večeru (lokalni čas) so vse ekipe uspešno prejadrale področje Doldrums in se že približujejo južni polobli. Ob 11.00 uri jih je do ekvatorja ločilo le še pol stopinje. Vetrovi so se zopet okrepili in pihajo s hitrostmi okrog 15 vozlov, kar zadostuje za plovbo s hitrostmi med 12 in 14 vozli. Do cilja etape jih loči še 360 nmi.

Navigator Juan Vila z jadrnice MAPFRE, ki pluje na drugem mestu, je po prehodu področja Doldrums zapisal:

»Izpluli smo iz področja Doldrums. Plujemo v smeri jugozahod v stabilnih vetrovih vzhodnih smeri. Področje Doldrums smo prepluli brez težav. Nismo pričakovali, da bi vetra zmanjkalo za daljše obdobje. Ponoči so vetrovi res oslabeli, a le za 30 min. Jadrnice so se približale druga drugi. Imeli smo nekaj ploh. Nekatere so se razvile v nevihte, ki jih je spremljal veter in močan dež. Vetrovi so spreminjali smeri in skrbeli, da nam na krovu ni bilo dolgčas. Jugovzhodni vetrovi so pričeli pihati zjutraj. Ko smo zapluli pod zadnjim robom oblakov, smo vedeli, da smo prečkali področje. Nebo se je razjasnilo. Le tu in tam so se pojavile krajevne padavine. Trenutno imamo dobre pogoje za plovbo in uživamo.«

 

Torek, 14.11.2017

V dosedanjih regatah je bil otok Fernando de Noronha kontrolna točka. Otok, ki se nahaja le 200 nmi severovzhodno od brazilske obale, so morali obpluti po njegovi zahodni strani. Letos prvič to ni bilo potrebno. Ekipe so se same odločile, kje bodo plule proti jugu. Zaradi vremenskih razmer, ki v tem času vladajo na Atlantiku, pa se je zopet izkazalo, da je plovba iz Evrope proti južni Afriki najbolj smiselna prav preko tega področja, čeprav morajo jadralci dvakrat prečkati Atlantski ocean. Ponoči so vse ekipe plule mimo otoka. Ker letos ni bilo nujno pluti po zahodni strani, so pluli vzhodno. A razlika ni bila velika. Pluli so manj kot 100 nmi vzhodno in plovba ni bistveno krajša.

Kaj se je včeraj dogajalo na plovilih?

Vse posadke so včeraj prečkale ekvator. Na krovi so bili nekateri jadralci, ki so ga prečkali prvič. Leta 1832 je slavni znanstvenik Charles Darwin uvedel tradicijo krsta vseh mornarjev, ki so prvič zapluli iz severne poloble na južno. Usta so jim napolnili s smolo in barvo, nato pa so jih potopili v sod vode. Tradicijo je potrebno spoštovati tudi na Volvo Ocean Race regati. Zato je vse ekipe obiskal bog morja Neptun ter krstil tiste, ki so ekvator prečkali prvič. Ker na jadrnicah ni barve in smole, so novince premazali z ostanki hrane, ki so bili pomešani z kosi letečih rib, ki so priletele na krov. Da bo krst učinkovit, so jim oblikovali kreativne pričeske.

Sreda, 15.11.2017

Kaj se dogaja na Atlantiku? Pravzaprav ne veliko. Presenetljivo še vedno vse jadrnice plujejo v smeri jugozahoda in so vse bliže brazilski obali. Približujejo se mestu SalvadorVrstni red se v 24 urah ni spremenil prav veliko. Ekipa Vestas je zdrsnila s tretjega na peto mesto, ekipa Akzonobel pa se je iz petega povzpela na tretje in svoj zaostanek za vodilno ekipo Dongfeng zmanjšala za 20 nmi. Zaradi zelo izenačenih pogojev plovbe so razlike men celotno floto spet manjše. Dongfeng na prvem mestu do cilja loči še 3155 nmi. Trenutno zadnja ekipa Sun Hung Kai/Scallywag je svoj zaostanek zmanjšala in zaostaja le še 53 nmi. Zelo dobo trenutno kaže ekipi AkzoNobel. Cilju etape v  Južno Afriški republiki so se približali več kot ostale ekipe, ker plujejo najbolj vzhodno. Spremembe na vodilnih mestih se bodo zgodile v trenutku, ko se bodo ekipe začele obračati proti vzhodu. Odločitev bo ključnega pomena. Glede na trenutne vremenske razmere je možno, da bodo izkoristili ugoden veter na jugu Atlantika.

Trenutno stanje - 16.11.2017 ob 09:00

Ruleta na južnem Atlantiku se nadaljuje. Ekipa AkzoNobel pluje najbolj vzhodno in se je zavihtela na vodilno mesto. Celotna folta pluje vzhodno od brazilske obale proti 20 vzporedniku nekje med Salvadorejem in Riom de Janeirom. Trenutno še plujejo v vetrovih, ki dosegajo hitrosti med 12 in 18 vozli. Omogočajo plovbo s hitrostjo med 12 in 19 vozli. Ekipe Dongfeng, MAPFRE, Brunel in Vestas so sicer najjužneje a bolj zahodno od ekip AkzoNobel, Turn the Tide on Plastic in Sun Hung Kai/Scallywag.  Katera taktika se bo izkazala za najboljšo, bomo videli, ko bodo ekipe prisiljene obrniti proti vzhodu, cilju v Capetownu. Ekipe, ki plujejo najbolj zahodno računajo na vetrove na južnem oceanu, ki jih bodo ponesli proti vzhodu. Če bo ekipa AkzoNobel skrajšala plovbo za nekaj milj in si priborila odločujočo prednost, bomo videli v naslednjih dneh. 

  Mesto Ekipa Razdalja do cilja  
  1.  AkzoNobel 2949 nmi  
  2. The Tide on Plastic  +26,8 nmi  
  3. Sun Hung Kai/Scallywag  +28,8 nmi  
  4. MAPFRE   +29,6 nmi  
  5. Dongfeng  +32,9 nmi  
  6. Brunel +40,0 nmi  
  7. Vestas  +53,9 nmi  
Ponedeljek 13 Nov 2017

Letošnjo regato Jabuka je najhitreje zaključila jadrnica Molo Longo s skiperjem Rajkom Kujundićem za krmilom.

Letošnja regata Jabuka je bila že 15. po vrsti. Na štartni črti je bilo letos  106 posadk, med njimi tudi številne slovenske jadrnice. Prvo mesto v skupni razvrstitvi je pripadlo domačinu, Rajku Kujundiću iz jadralnega kluba Tijat na jadrnici Molo Longo. Za plovbo je potreboval 16 ur 19 minut in 19 sekund. Le 10 minut kasneje je v cilj priplula 22 metrska jadrnica Sport One, na kateri je krmaril češki skiper Jiri Kolaneka. Jiri je bil sicer v prvem delu regate najhitrejši. Okrog otoka Jabuka je zaplul ob 6:30 uri. Tretje mesto je pripadlo Filipu Jurišiću na jadrnici Laganini Hvar.

Med slovenskimi jadrnicami, je bila najhitrejša posadka Marjana Kočile na jadrnici Sky (Elan 450), ki je v cilj priplula kot deseta, v svoji skupini G4 pa je zasedla prvo mesto. Miha Dolinar je s svojo jadrnico Muca Maca (XP44) priplul na skupno 13 mesto, ki je zadostovalo za tretje mesto v skupini G5. Dušan Ušeničnik na jadrnici Karpo (Elan 450) iz Jadralnega kluba Loka Timing se je moral zadovoljiti z 21. mestom v skupni razvrstitvi in četrtim v skupini G4. Janez Gorenc je z jadrnico Shark priplul na 25. mesto, kar pa je zadostovalo za stopničke v skupini G8. Drugo mesto v skupini G3 si je prijadral Damjan Miklavc na jadrnici La Recession (First 50).

Regate se je udeležilo tudi 10 jadrnic slovenskega proizvajalca SeaScape. Ker so bili najštevilčnejša flota na regati, so organizatorji za floto pripravili poseben razred Seascape. Med tekmovalci so bili tako Slovenci, kot Nemci, Avstrijci, Čehi, Švedi, Švicarji, Hrvati in Danci. Najvidnejšo uvrstitev je z jadrnico SeaScape 27 dosegel Nemec, Karel Heinz, ki se je v skupni razvrstitvi uvrstil na 14. mesto. Andraž Mihelin, je na enaki jadrnici zasedel skupno 18. mesto, v skupini pa odlično drugo. 

Rezultati (skupno):

Mesto Skupina Št. jadra Ime plovila Razred Klub Skiper Točke
1 G 2 CRO 051 Molo Longo Tuttatrieste Ceccarelli 54 JK Tijat Rajko Kujudzic 1.0
2 G 1 EUR 2 Clean Sport One Volvo Ocean Race Newton Yacht Club Jiri Kolenak 2.0
3 G 6 40 OLA-Laganini Hvar Akilaria RC2   Filip Jurišić 3.0
4 G 5 CRO 1475 Toto Toto Travel Far 40 JK Spinut Mario Hrvoj 4.0
5 G 8 CRO 2356 Munjek F M 34 JK Labud Dusko Tomic 5.0
6 G 2 CRO 2545 More Grey More 55 Zindulka Jiri Zindulka 6.0
7 G 6 CRO 1933 Dubrovnik Enavigo 38 JK Orsan Denis Vukas 7.0
8 G 7 CZE 310 Sabre Marina 36 JK Split Miro Jakubcik 8.0
9 G 5 CRO 2435 FLY 4 ILC 40 FLY Sailing Club Cres Ferdo Matulja 9.0
10 G 4 SLO 972 Sky Elan 450 PD Morska Vidra Marjan Kocila 10.0
11 G 6 CRO 797 Stribor G.S 40R JK Sibenik Ana Gojceta 11.0
12 G 7 CRO 3614 Wish you were here Solaris 36 JK Uskok Josip Stipćević 12.0
13 G 5 SLO 417 Muca Maca XP 44 Tamar Miha Dolinar 13.0
14 Sea Scape GER 12 Wilde Perle Sea Scape 27 DRS Karlheinz 14.0
15 G 4 ITA 15581 Wanderlust Comet 45S YC Adriatico Gelletti Furio 15.0
16 G 8 CZE 998 Giulia Italia 9,98 YC Ceska Lipa Jan Hirnsal 16.0
17 G 4 CRO 1655 Adio Pameti Elan 450 Pomorski Fakultet Split Luka Pezelj 17.0
18 Sea Scape CRO 191 Petit Amie Sea Scape 27 JK Labud Andraz Mihelin 18.0
19 G 1 AUT 36 Austria One Imoka 60 YC Marina Kastela Kurt Zatloukal 19.0
20 G 5 AUT 741 Release Salona 41 KYC Claus Chabina 20.0
21 G 4 SLO 1715 Karpo Elan 450 JK Loka Timing Dusan Usenicnik 21.0
22 Sea Scape CZE 069 Emotion Sea Scape 27 Cany Petr Sladecek 22.0
23 G 4   Desponia First 45 Biranca Gorazd Dimnik 23.0
24 G 6 CRO 1177 Orca First 40.7 JK Uljanik Plovidba Goran Zuban 24.0
25 G 8 SLO 3666 Shark Sun Fast JK Pozejdon Janez Gorec 25.0
26 Sea Scape AUT 70 Canopus Sea Scape 27 JK Porta Marjan Gorec 26.0
27 G 4 CRO 2413 Erco Dufour 460 JK Sibenik - Neptun Yachting Svetina Iztok 27.0
28 G 7   Papa Elan 350 Burin YC Dane Hawlina 28.0
29   FRA 231 Cita Delle MiniTransat JK Sveti Nikola Dario Jusic 29.0
30 G 6 SLO 505 My May Elan E5 JK Tijat Luka Novakovic 30.0
31 Sea Scape 70 Seascape 70 Sea Scape 27   Stephan Rohr 31.0
32 G 1   Lia of Sweden More 55 Trim Zvolen Michal Kelemen 32.0
33 G 7 CRO 1834 Victor Elan 350 JK Novo Mesto Saso Novakovic 33.0
34 G 3 CRO 1141 Geisha 1 First 47.7 JK Uskok Zadar Damir Repac 34.0
35 G 2 CRO 2540 More Fun More 55 SPG Extreme Sailing Team Sehnal Pavel 35.0
36 G 8 CRO 1640 Ladies First First 34.7 JK Val Šibenik Damir Desabota 36.0
37 G 6   Kaninvin Salona 38 Dohnal Team Leos Novak 37.0
38 G 3   La Recession First 50 GoSailing Damjan Miklavc 38.0
39 G 6 CRO 1128 Fangac GS 40 YC Zlarin Uros Kalinic 39.0
40 G 4   Elva Salona 44 JK 3. Maj Miro Zlataric 40.0
41 G 6 CRO 1504 Ziggy GS 39   Anton Obzera 41.0
42 G 6 CRO 1949 Lucija Salona 38 Yachtmen Sailing Team Jiri Altman 42.0
43 G 5 CRO 1599 Madiba Leisure 42 JK Artina Goren Oreb 43.0
44 G 6 CRO 1808 Tequila Salona 38 CSJ Petr Krejcik 44.0
45 G 5 CRO 1467 Les Sables D´olonne Bavaria 42 Match   Martin Hacmac 45.0
46 G 6   Aquavit Salona 38 Corfix Yacht Team Ales Budin 46.0
47 Sea Scape AUT 058 AUT058 Sea Scape 27 YC Velden Timo Kretschmann 47.0
48 G 7   Libra   2wankers Jaka Mocnik 48.0
49 G 2   Mowe II Hanse 545 Austrian Sailing Federation Reinhard Laufer 49.0
50 G 8   Echo Elan 340 Sportsko drustvo Kobilica Mile Vilar 50.0
51 G 8 CZE 5648 Paula Dufour 34 Bohemia Praha S.R.O Paler Stolba 51.0
52 G 4   Carmenta FIRST 45 BMV Sailing Team Marek Husovsky 52.0
53 G 6 CRO 1809 Champagne Salona 38 Redside Sailing Team Pavel Belehrad 53.0
54 G 5 CRO 2095 Varianta Varianta 44 Marais Sailing Team Pavel Mikulastik 54.0
55 G 7 CRO 1903 Sierra Elan 350 KND Djuras Marjan 55.0
56 G 6   Martini Salona 38 CSY Pavel Kraus 56.0
57 G 7   Romeo Elan 350 ŠD Burin Marko Grdasević 57.0
58 G 6 CRO 1835 Whiskey Salona 38 CSJ Matej Novak 58.0
59 G 5 CRO 1462 Saint Martin Bavaria 42 Match Eletrika Tomas Straka 59.0
60 G 5   Kumpanjo GS 43   Petr Korcak 60.0
61 G 4 91533 Hera II First 45   Tomas Vistr 61.0
62 G 7 CRO 359 Jadranka Bavaria 36 JK Uskok Zadar Djuro Sekelj 62.0
63 G 4 CRO 2354 Karla Salona 45 JK Postira Dino Glavurtic 63.0
64 G 6   Iskra Salona 42 Nov Veter Saša Dobrevski 64.0
65 G 4   MH 31 First 47.7 JZD Konikovice Petr Fronek 65.0
66 G 3   Mojito Elan 50 JK Uskok Zadar Zarko Juraga 66.0
67 G 8 CRO 1235 Medo i Zeko Elan 333 JK Guc Sali Tomislav Rukavina 67.0
68 G 8 SLO 701 Sara Elan 31S Sempauska Mornarica Vlado Kranjc 68.0
69 G 3 CRO 1291 Kety GS 50 Mornik Nova Gorica Goran Brovc 69.0
70 G 6 CRO 2525 Svibor First 40.7 JK Uskok Tomislav Gomercic 70.0
71 G 6   Hope Bavaria 40 Telem Slavko Gregorec 71.0
72 G 1   Saray SO 54 JK Samobor Marijan Loknic 72.0
73 G 4   Nelly Oceanis 45 Nelly Foundation Milan Hruska 73.0
74 G 4   MH 50 Bavaria 50 ALT Melges Rudolf Kolacny 74.0
75 G 7 2258 Bella Mia Elan E4 JK Samobor Zeljna Labinjan 107.0
75 G 7   Yankee Elan 350 NC Rogla Jani Bobek 107.0
75 G 7   X-Ray Elan 350 JD Rollflok Dusan Winkler 107.0
75 G 1 575 Siberia Hanse 575 2M Primoz Albreht 107.0
75 G 8 CRO 427 ANA No.2 Elan 333 JK Ana Bakar Zivko Matutinovic 107.0
75 G 4 CRO 2459 Eviva I Elan 450 Marais Sailing Ondrej Labuda 107.0
75 G 7   Uniform Elan 350 Vision Petr Klapka 107.0
75 Sea Scape SUI 16 Ashika Sea Scape 27 CVB Lukas Steuerwald 107.0
75 Sea Scape Ger 7044 IPPON Sea Scape 27 Maas & Rber Alexander Wilms 107.0
75 Sea Scape DEN 37 Frida Sea Scape 27 Koge Bust Ole Kristensen 107.0
75 G 4   Stefani 1 Beneteau Oceanis 45 Stribog Sailing Team Branislav Zubal 107.0
75 G 7   Sound of Silence SO 389 Just Perfect Sandi Fon 107.0
75 G 1 CRO 2351 Bogey 1 Slup JK Ana Bakar Mislav Šutalo 107.0
75 G 5 CRO 1451 Sidney Bavaria 42 match JO TJ Sokol Dobrichovice David Nevaril 107.0
75 G 4   Gatsby   JK Guc Slavko Milutin 107.0
75 G 6 CRO 1134 Sultan First 40.7 JK Endemi Mario Kundih 107.0
75 G 5   Ella Dehler 42 JK Uljanik Plovidba Siniša Radojičić 107.0
75 G 7   Mila II Italia Yachts 1028 PHA Sailing team Ondrej Gattermayer 107.0
75 G 5 CRO 1465 New York Bavaria 42 match JK Histria Marko Stanić 107.0
75 G 7   Kiki Elan 350 HJK Siscia Zdenko Basarić 107.0
75 G 3   Pancho 1 Elan 50 Impression Korosko Nauticno Drustvo Igor Filipancic 107.0
75 G 7 CRO 1902 Quebec Elan 350 CYK Alexandr Nedredicki 107.0
75 G 6 CRO 1010 Najana G.S 40C JK Mariborcanaka Bojan Geric 107.0
75 G 7   Tango Elan 350 OSV Roland Weber 107.0
75 G 4   Goga Salona 45 Tatum SVK Pavol Hospodar 107.0
75 G 4   Xena First 45 Yachetr Club Juraj Tomko 107.0
75 G 6 CRO 1826 Rum Salona 38 CSJ Ladislav Kutis 107.0
75 G 3 CRO 2358 Lucija I Elan 494 JK Opatija Horvatin Darko 107.0
75 Sea Scape SWE 47 Hammerscape Sea Scape 27 Royald Swedish Yacht Club Joachim Hammersland 107.0
75 G 5 S 42 Ramande Salona 42 Pelinkovac Sailing Team Robert Kubaczka 107.0
75 G 6   Pangea Dufour 405 Lega Navale Bolzano Norbert Rainer 107.0
75 G 3   Vela SO 52.2 JK Dobro More Fran Žarak 107.0

Foto: Ivan Ivičin

Ponedeljek 13 Nov 2017

Vlaga je eden izmed največjih vzrokov za propadanje plovila. Škode, ki jo povzroča, ne opazimo takoj zato pogostno nismo pozorni nanjo.

Trup plovila lahko letno akumulira do 10 kg vode po metru dolžine. To povzroči prekomerno vlago, ki ostane ujeta v notranjosti, ki povzroča neprijetne posledice:

  • so plesen,
  • vlažen strop,
  • rjavenje kovinskih površin,
  • zatohel vonj,
  • vlažen tekstil,
  • kondenzacija na oknih itn.

Velikokrat je prekomerna vlaga lahko tudi razlog za slabo počutje, glavobol, alergije, nizek pritisk in prekomerno potenje. Za ohranjanje prijetne klime v vašem plovilu je potrebno uporabiti razvlaževalce.

Kako delujejo zazvlaževalci?

Razvlaževlaci oziroma odstranjevalci vlage iz zraka delujejo enostavno. V njih je posebno polnilo, ki vpija vlago iz zraka, ter jo pretvori v raztopino, ki se nabira v posodi in ne hlapi več. Razvlaževalci za delovanje ne potrebujejo nobenega vira energije, zaradi česar so idealni  in varni za uporabo na plovilu. Čas delovanja je odvisen od velikosti prostora, vlažnosti in temperature. Pametno jih je uporabiti v vsakem plovilu, ne glede na to ali je preko zime v vodi ali ga skladiščimo na kopnem. Odstranjevalci vlage so cenovno izjemno ugodni. Za plovilo dolžine 10m, bo znesek znašal le nekaj 10 EUR. 

Za razvlaževanje notranjosti plovila lahko uporabite  Ceresit STOP VLAGA odstranjevalce vlage. Aparat Ceresit AERO 360°, ki je primeren za večje prostore, ali Ceresit PEARL za manjše prostore. Oba delujeta s delujeta s pomočjo ultra vpojnega polnila, ki vpija prekomerno vlago iz zraka, jo pretvori v solno raztopino, ki se nabira v posodi aparata. Patentirana tehnologija zmanjšuje neprijetne vonjave in druge neprijetne posledice vlage.  Na voljo so tudi MINI SATCHET dišeče vrečke, ki so idealne za prostore, kot so razne omare. Preverite tudi nova AROMATHERAPY polnila z vonjem sadja, sivke in vanilije.

 Učinkovitost posameznega odstranjevalca vlage je odvisna od velikosti prostora, vlage ter temperature v prostoru. Večji kot je prostor in več kot je v njem vlage, pogosteje bo potrebno zamenjati polnilo. Za koliko časa bo zadostoval posamezni razvlaževalec, je navedeno na izdelku. Odstranjevalci vlage Ceresit Aero 360 je primeren za prostore površine 20m 2 ali 50 m3 in deluje do 3 mesece.

 

 

 

Sobota 11 Nov 2017

Finalni izbor Skipper leta 2017 se počasi bliža koncu. Kdo si je letos prislužil naziv bomo izvedeli v četrtek, 16.11.2017.

Letošnji izbor Skipper leta je že peti po vrsti. Za naziv amaterskega skiperja se potegujejo jadralci, ki so s svojimi jadralskimi veščinami v zadnjem letu navdušili svoje jadralske prijatelje, družino ali pa dosegli neverjetne jadralske dosežke, ki jih je vredno predstaviti slovenski navtični javnosti.

Letos je bilo nominiranih 28 jadralcev. Tistih deset, ki je v predizboru prepričalo največ navtikov, se je uvrstilo v finalni izbor. Letošnji finalisti so: Tomaž Čopi, Tomaž Pelko, Zoran Malovič, Jurij Korošec, Franci Ziherl, Vlado Berke, Goran Miškulin, Jasmin Čauševič, Boštjan Šnuderl in Bojan Rodošek. Kdo bo letošnji zmagovalec bo znano na zaključnem dogodku, ki bo potekal na Laguni - mestna plaža v Ljubljani, Dunajska 270 ob 19.00 uri.

Na letošnjem izboru bo o zmagovalcu odločalo več kriterijev. Polovico točk boste prispevali vi, ki glasujete za finaliste na spletni strani skippperleta.com, polovico pa bodo prinesle letošnje izkušnje in dosežki. Upoštevali bomo preplute milje v zadnjem letu dni, število dni plovbe in število oseb, ki so jih sprejeli na svoje plovilo. Med letošnjimi finalisti so kar štirje taki, ki so prepluli več kot 1000 nmi, dva med njimi več kot 3000 in dva ki sta letos na plovilu preživela več kot tretjino leta.

Letošnja podelitev bo še pestrejša. S pomočjo naših sponzorjev smo uspeli zagotoviti bogate nagrade za zmagovalca, kakor tudi za vse finaliste, ter bogato pogostitev za vse goste. Zaradi omejenega števila oseb, ki jih lahko sprejmemo na prireditev, prosimo, da si pravočasno zagotovite svoje mesto.

 

Naroči vstopnico za prireditev SKIPPER LETA 2017

Na vaš elektronski naslov, ki ga boste navedli, bomo poslali vašo vstopnico.
Vstopnico natisnite in prinesite na podelitev. 
 

Ime:
Priimek:
Elektronski naslov:
Telefon:
Št. oseb:
Potrditev naročila: Da, potrjujem naročilo
 

 

 

Sponzorji prireditve Skipper leta 2017

Sreda 08 Nov 2017

 

Sprejemanju in pregledovanju pomorskih varnostnih obvestil je namenjen NAVTEX sprejemnik. Tega na plovilu običajno nimamo, zato pa lahko do obvestil pridemo po dveh alternativnih poteh.

Pomorska varnostna obvestila
dobimo preko

  • NAVTEX sistema
  • spletnih strani
  • preko VHF postaje

Pomorska varnostna obvestila (angl. MSI – Maritime Safety Information) obsegajo:

  • navigacijska opozorila,
  • meteorološka opozorila,
  • napovedi in
  • nujna obvestila

z namenom povečanja varnosti na morju.

Za njihovo zbiranje skrbijo vse obalne postaje, nekatere izmed njih pa so pooblaščene tudi za njihovo distribucijo s pomočjo različnih tehnologij.

Pomorska varnostna obvestila se distribuirajo preko:

  • NAVTEX sistema (za njihov sprejem potrebujemo NAVTEX sprejemnik),
  • spletnih strani (za njihovo branje potrebujemo dostop do interneta) in
  • VHF sistema (za njihovo poslušanje potrebujemo VHF postajo).

NAVTEX sprejemnik

Sprejemanje obvestil preko NAVTEX sistema

Za sprejemanje in pregledovanje pomorskih varnostnih obvestil potrebujemo NAVTEX sprejemnik. Nam najbližje NAVTEX oddajnike imajo obalne postaje v Trstu, Splitu in Rimu. Obvestila pa lahko kjerkoli v Jadranskem morju sprejemamo iz vseh treh, saj lahko dometi NAVTEX oddajnikov znašajo tudi preko 500 navtičnih milj.

Več o sistemu NAVTEX si lahko preberete na tej povezavi.

 

Branje obvestil na spletnih straneh

Za prebiranje pomorskih varnostnih obvestil na spletnih straneh potrebujemo dostop do interneta. Za plovbo po Jadranu je najprimernejša spletna stran za prebiranje stran Hrvatskega Hidrografskega Instituta, kjer so v vsakem trenutku za prebiranje na voljo vsa trenutno veljavna pomorska varnostna obvestila v hrvaškem in angleškem jeziku. Za dostop do obvestil je potrebna predhodna brezplačna registracija in prijava.

Primer varnostnega obvestila

Varnostno obvestilo 0084-2016:
LOKALNO SJEVERNI JADRAN – Vinodolski kanal
Karte: 100-18; 50-4; 
NOVI VINODOLSKI, SVJETLEĆA PLUTAČA, LATERALNA DESNA STRANA, NA 45-07,498N 014-47.094E (WGS 84) POSTAVLJENA (GLAVA PRIMARNOG LUKOBRANA).
KARAKTERISTIKA: Z Bl 3 SEKUNDE 3 MILJE.

Spremljanje obvestil preko VHF sistema

Za spremljanje pomorskih varnostnih obvestil potrebujemo VHF postajo.

Pomorska varnostna obvestila oddaja večina obalnih postaj preko svojih oddajnikov po vnaprej določenem urniku. Obalne postaje pomorska varnostna obvestila običajno oddajajo preko vseh svojih delovnih kanalov, katerim pripadajo oddajniki, ki so geografsko ustrezno porazdeljeni, da pokrivajo celotno področje posamezne obalne postaje. Ker običajno vsak oddajnik oddaja samo na enem delovnem kanalu obalne postaje, je pomembno, da glede na trenutno področje plovbe na VHF postaji izberemo ustrezen kanal.

Za spremljanje pomorskih varnostnih obvestil na VHF postaji, moramo poznati:

  • lokacije oddajnikov,
  • pripadajoče delovne kanale in
  • urnik oddajanja.

Termini oddajanja varnostnih pomorskih obvestil na Jadranu

Država Obalna postaja Delovni kanal Čas (UTC) Poletni lokalni
čas na Jadranu
Zimski lokalni
čas na Jadranu
Jezik
Slovenija RCC Koper 07                  
Hrvaška Rijeka Radio 04, 20, 24, 81   5:35 14:35   19:35   UTC + 2 UTC + 1 CRO, ENG
Hrvaška Split Radio 07, 21, 23, 28, 81   5:45 12:45   19:45   UTC + 2 UTC + 1 CRO, ENG
Hrvaška Dubrovnik Radio 04, 07, 85   6:25 13:20   21:20   UTC + 2 UTC + 1 CRO, ENG
Hrvaška NAVTEX 518 kHz 2:40 6:40 10:40 14:40 18:40 22:40 UTC + 2 UTC + 1 ENG
Italija Trieste 25 1:35 7:35 13:35   19:35   UTC + 2 UTC + 1 ITA, ENG
Italija Venezia 26, 27 1:35 7:35 13:35   19:35   UTC + 2 UTC + 1 ITA, ENG
Italija Ancona 25 1:35 7:35 13:35   19:35   UTC + 2 UTC + 1 ITA, ENG
Italija Peasara 26   7:50 13:50   19:50   UTC + 2 UTC + 1 ITA, ENG
Italija Bari 26, 27 1:35 7:35 13:35   19:35   UTC + 2 UTC + 1 ITA, ENG

Sreda 08 Nov 2017