Zadnje iz eTrgovine

719.20€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

Sedemdeset letni Poljak Alexander Doba je sam preveslal Atlantski ocean.

3. septembra je Poljak zaključil svoje 119 dnevno potovanje preko Atlantskega oceana. Na plovbo se je odpravil iz New Jerseya v ZDA ter po skoraj štirih mesecih veslanja v svojem kajaku pristal v Le Conci na severozahodnem delu francoske obale.

Veslanje preko Atlantika ni prvi podvig Alexandra Dobe na Atlantskem oceanu. Leta 2010 je bil prvi, ki je v kajaku preveslal Atlantski ocean in postavil rekord v najdaljšem veslanju. Predhodni rekord je postavil Peter Bray, ki je leta 2001 preveslal od Nove Fundlandije do Irske, za kar je potreboval 76 dni.

Njegovo drugo prečkanje Atlantika se je pričelo 5.10.2013. Ob 16.00 uri je odveslal iz Lizbone. V pristanišče Canaveral je priveslal 17. 4. 2014. Na morju je preživel 167 dni in preveslal 6710 navtičnih milj oziroma 12 427 km.  

Leta 2014 je Doba prejel prestižno nagrado organizacije National Geographic. Postal je Pustolovec leta 2014.

Tokratno veslanje preko Atlantika je bila že njegova tretja ekspedicija. Preveslal je 4150 navtičnih milj oziroma 7686 km. Do francoske obale je priveslal 3.9.2017, le šest dni pred njegovim 71. rojstnim dnem.

Torek 03 Okt 2017

Za izvajanje rekreacijskega in športnega ribolova na Hrvaškem si je obvezno zagotoviti ribolovno dovoljenje. Po številnih pritožbah članic EU so sprejeli zakonodajo in izenačili cene dovolilnic za domače in tuje ribiče.

Na hrvaškem je ribolovna dovolilnica potrebna tako za opravljanje ribolova z obale ali z morja - plovila. Brez dovolilnice lahko lovijo le osebe mlajše od 14 let. Dovolilnice je možno kupiti pri pooblaščenih prodajalcih ali na spletni strani v elektronski obliki.

Omejitve za letne dovolilnice

Letna dovolilnica velja od 1.1. do 31.12 za leto, za katerega je bila izdana. Nakup je možen le od 1.12. preteklega leta do 31.12. tekočega leta za katerega se dovolilnica kupuje.

Področje ribolova

Športni in rekreacijski ribolov se lahko opravlja po celotnem ribolovnem morju Republike Hrvaške, razen kjer je prepovedan.

Prepovedan je na naslednjih področjih:

  • na oddaljenosti 200 m od ribogojnic in 100m od školjčišč
  • v lukah, razen na mestih, kjer je to dovoljeno z odlokom
  • v posebnih področjih:
    • ustja rek Dragonje, Mirne, Riječine, Zrmenje, Jadra, Žrnovice, Cetine, Neretve, Rijeke Dubravačke,
    • v Limskem in Fažanskem kanalu,
    • Medulinskem zalivu in zalivu Klimno na otoku Krk
  • in delih ribolovnega področja znotraj zaščitenih področij, kjer je ribolov posebej reguliran
  • Področja nacionalnih parkov Brijoni, Kornati, Krka in Mljet in rezervati niso ribolovna področja. Ribolov znotraj teh področij je posebej reguliran v pravilnikih ustanov, ki upravljajo s posameznim področjem.

Pri nakupu ribolovne dovolilnice preko spletne strani, se ribolovno področje izbere zgolj v statistične namene, medtem, ko dovolilnica velja za celotno ribolovno področje.

Vrste ribolovnih dovolilnic

Za rekreacijski in športni ribolov obstajajo različne vrste dovolilnic, ki se razlikujejo glede na dolžino veljavnosti posamezne. Kupiti je možno naslednje:

  1. Ribolovna dovolilnica za 1 dan
  2. Ribolovna dovolilnica za 3 dni
  3. Ribolovna dovolilnica za 7 dni
  4. Ribolovna dovolilnica za 1 leto

Omejitve

  • Dovolilnice za športni ribolov veljajo le z člansko izkaznico ribolovne zveze, ki je lahko izdana na Hrvaškem ali v kateri izmed drugih držav.  Velja za leto za katero je kupljena (1.1. – 31.12.)
  • Dovolilnice za ribolov s parangalom veljajo le skupaj z letno dovolilnico za športni ali rekreacijski ribolov.
  • Dnevne in večdnevne dovolilnice za športni ribolov za osebe do 18. leta ne veljajo za osebe mlajše od 16 let.
  • Dovolilnica za rekreacijski ribolov ne velja za ribolov s podvodno puško
  • Rekreacijski in športni ribolov na tune je dovoljen le med 16. junijem in 14. oktobrom.
  • Ribolov na mečarico po principu »ujemi in spusti« je dovoljen le med 1. julijem in 31. decembrom.

Cene dovolilnic:

  Športni ribolov Rekreacijski ribolov
Dnevne dovolilnice    
Dnevna - 1 dan 60 HRK 60 HRK
Dnevna - 3 dan 150 HRK 150 HRK
Dnevna - 7 dan 300 HRK 300  HRK
Dnevna - 1 dan (velika riba) 120 HRK -
Dnevna - 3 dan (velika riba) 300 HRK -
Dnevna - 7 dan (velika riba) 600 HRK -
Letne dovolilnice    
Letna (od 18 do 65 leta starosti) - 500 HRK
Letna (do 18 leta starosti) - 100 HRK
Letna (osebe nad 65 v pokoju) - 100 HRK
Posebne dovolilnice     
Dovolilnica za parangal - 200 HRK
Dovolilnica za vršo - 200 HRK
Uporaba velikih osti - 100 HRK
Uporaba umetne razsvetljave - 100 HRK

* Posebne dovolilnice veljajo za koledarsko leto za katerega so kupljene. Nakup je možen od 1.12 predhodnega leta do konca koledarskega leta za katerega se kupuje.

 

Dovoljeni pripomočki za rekreacijski ribolov:

Vrste ribolovnih dovolilnic

Obdobje ribolova:

  • Ribolovna dovolilnica za 1 dan
  • Ribolovna dovolilnica za 3 dni
  • Ribolovna dovolilnica za 7 dni
  • Ribolovna dovolilnica za 1 leto

Način ribolova:

  • Rekreacijski ribolov
  • športni ribolov

Posebne dovolilnice

  • za lov s parangalom
  • za lov z vršo
  • za lov z ostmi
  • za lov na veliko ribo
  • za lov z umetno razsvetljavo
  • različne vrste trnkov (največ 2 kosa)
  • ribiške palice (največ 2 kosa)
  • vlečne vrvice (panula) (največ 2 kosa)
  • vaba s trnkom za lov na glavonožce (največ 2 kosa)
  • oprema za lov velikega morskega črva (2 kosa)

 Dovoljeni pripomočki za športni ribolov:

  • različne vrste trnkov (največ 2 kosa)
  • ribiške palice (največ 2 kosa)
  • vlečne vrvice (panula) (največ 2 kosa)
  • vaba s trnkom za lov na glavonožce (največ 2 kosa)
  • oprema za lov velikega morskega črva (2 kosa)
  • harpuna (največ 2 kosa)

Posebne dovolilnice

Posebne dovolilnice lahko kupi le oseba, ki ima letno dovolilnico za športni ali rekreacijski ribolov. Pri ribolovu lahko uporablja zgolj naprave za katere je kupil posebno dovolilnico.

Posebna dovolilnica za parangal

  • parangal z največ 100 trniki (več kosov)

Posebna dovolilnica za lov z ostmi

  • ost oziroma trizob (1 kos)

Posebno dovoljenje za lov na veliko ribo

  • palica z rolo z enim trnkom ali umetno vabo (3 kosi)

 

Dovoljene količine ulova

Pri športnem ali rekreacijskem ribolovu je dovoljeno dnevno naloviti največ do 5 kg rib oziroma drugih morskih organizmov na osebo. Dnevna količina ulova je lahko večja od dovoljene največ za en kos ribe ali morskega organizma, ki presega skupno dovoljeno maso 5 kg. Dovoljeno je nabiranje morskih organizmov kot do školjke in polži. Dnevni ulov ne sme presegati 2 kg razen klapavice, ki jih je dovoljeno nabrati 5 kg.

 

Najmanjše velikosti rib oziroma morskih organizmov

S pravilnikom o ribolovu so predpisane minimalne velikosti posameznih morskih organizmov, ki jih je dovoljeno loviti oziroma nabirati.

  Znanstveni naziv Hrvaški naziv Slovenski naziv Najmanjša velikost
  1. Ribe      
  Dentex dentex zubatac zobatec 30 cm
  Mustelus asterias pas mekaš navadni morski pes 80 cm
  Seriola dumerili gof gof 45 cm
  Sarda sarda palamida palamida 45 cm
  Sciaena umbra kavala grbe 30 cm
  Scorpaena scrofa škrpina škarpena 30 cm
  Spondyliosoma cantharus kantar kantar 18 cm
  Squalus acanthias kostelj trnež 66 cm
  2. Školjke      
  Arca noe kunjka Noetova barčica 5 cm
  Mytilus galloprovincialis dagnje klapavica 6 cm
  Ostrea edulis kamenica ostriga 7 cm
  3. Glavonožci      
  Octopus vulgaris hobotnica hobotnica 1 kg

 

Označevanje ulova športnega oziroma rekreacijskega ribolova

Ves ulov ujet s športnim ali rekreacijskim ribolovom je potrebno označiti na predpisan način. Ulov je potrebno označiti takoj po ujetju ali najkasneje pred zapuščanjem ribolovnega mesta. Ribe se označujejo tako, da se odreže spodnji del repne plavuti, glavonožce pa je potrebno prerezati z globokim rezom glave med očmi. Izjema so lignji, ki so namenjeni za žive vabe, katerih dolžina plašča ne sme presegati 20 cm.  


Vrste ulovljenih rib, ki jih je potrebno označevati

Grafični prikaz načina označevanja ulova

  Znanstveni naziv Hrvaški naziv Slovenski naziv
  Dentex dentex zubatac zubatec
  Dicentrarchus labrax lubin (brancin) brancin
  Diplodus puntazzo pic pic
  Diplodus sargus šarag šarg
  Diplodus vulgaris fratar fratrc
  Epinephelus spp. kirnje kirnije
  Lithognathus mormyrus ovčica ovčica
  Merluccius merluccius oslić oslič
  Pagellus erythrinus arbun ribom
  Pagrus pagrus pagar pagar
  Polyprion americanus kirnja glavulja orjaška kirnja, brodolomčar
  Sarda sarda palamida palamida
  Sciaena umbra kavala grbe
  Seriola dumerili gof gof
  Scorpaena scrofa škrpina škarpena
  Sparus aurata komarča (orada, podlanica) orada, zlatobrov
  Spondyliosoma cantharus kantar kantar
  Zeus faber kovač kovač

 

 Nakup ribolovnega dovoljenja

 

 Članek je bil posodobljen 20.1.2020 in upošteva aktualno zakonodajo.

Ponedeljek 02 Okt 2017

Na Gardskem jezeru v Malcesinah se je dan pred predvidenim zaključkom končala mednarodna regata Trofeo Andrea Menoni Malcesine v razredu finn, na kateri sta nastopila tudi Jan in Liam Orel. Organizatorju so bili vremenski pogoji močno naklonjeni in je vseh 6 predvidenih plovov izpeljal že v dveh tekmovalnih dneh. V močni konkurenci 70 tekmovalcev je Jan Orel zaključil na 24. mestu, Liam Orel pa je regato kljub dobremu jadranju zaradi dveh prehitrih štartov in posledičnih dveh diskvalifikacij zaključil na 43. mestu.

“Osebno sem upal na več vetra, tega ni bilo toliko zaradi konstantne oblačnosti, ki ni dopustila razvoja pravega termičnega vetra. Z vožnjo med regato sem več ali manj zadovoljen, ker sem od štarta do cilja pridobival pozicije, velik problem pa je sam štart. Enostavno ne štaram dovolj hitro, kar pomeni, da bom moral na štartih še veliko postoriti.  Rezultat ni katastrofalen, je pa največ soliden.”

S temi besedami je svoje jadranje komentiral Jan Orel. Liamovo jadranje pa je pospremil z naslednjimi besedami:

Liam z rezultatom seveda ni zadovoljen, saj si njegovo jadranje zasluži višjo uvrstitev. Štarte načeloma dobro in tudi vožnja čez celotno regato je solidna. A tokrat je bil žal dvakrat prehiter in z dvema diskvalifikacijama ne more biti visoko na rezultatski razpredelnici.

Vir: JZS.si

Ponedeljek 02 Okt 2017

V torek se bo s prvimi plovi začelo letošnje evropsko člansko prvenstvo olimpijskih razredov laser standard ter laser radial in neolimpijskega moškega razreda laser radial. Prvenstvo bo potekalo šest dni in se z zadnjimi plovi končalo v nedeljo. Na prvenstvu bodo nastopile tri slovenske jadralke – Kim Pletikos, Lin Pletikos in Valentina Baruca.

V razredu laser standard bi moral nastopiti tudi Žan Luka Zelko, a je moral zaradi poškodbe hrbta žal ostati doma. Podobna usoda je doletela tudi Nika Pletikosa, ki bi moral nastopiti v razredu moškem razredu laser radial.

“V Barceloni ne bom nastopil, saj imam že od junija težave s poškodbo rame, ki se je ponovila od lani. Po regati v Medembliku se je stanje le še poslabšalo in po premisleku sem se odločil, da to prvenstvo izpustim in se raje posvetim terapijam ter pripravam za zimski del sezone.”

To pomeni, da bomo imeli Slovenci svoje predstavnice le v olimpijskem ženskem enosedu laser radial. Najvišja pričakovanja ima trenutno najboljša slovenska jadralka v tem razredu, ki je na svetovnem prvenstvu avgusta zasedla odlično 22. mesto.

“Tri najpomembnejše letošnje regate s podobno konkurenco sem letos končala okoli 20. mesta, zato je cilj uvrstitev okoli 20. mesta cilj tudi tega prvenstva. Moj letošnji cilj je bila uvrstitev med najboljših 30 na svetovnem prvenstvu, za kar sem trenirala celo leto in ga na koncu tudi dosegla. Na tem evropskem prvenstvu mi je zato pomembno predvsem pridobivanje novih izkušenj ter da ugotovim pomanjkljivosti, ki jih bom poskušala tekom zimskega obdobja odpraviti,”

je pred prvenstvom komentirala Kim Pletikos.

Na krstnem članskem prvenstvu bo nastopila tudi Lin Pletikos, ki je na avgustovskem svetovnem mladinskem prvenstvu v tem razredu končala na odličnem 12. mestu.

“To je moje prvo prvenstvo v članski konkurenci, zato ga bom izkoristila predvsem za nabiranje izkušenj. Svoji najpomembnejši regati sezone sem namreč imela že letos poleti. Glede na mojo uvrstitev na regati na Palmi de Mallorci, kjer je bila konkurenca približno enaka, mislim da bi bil dober dosežek priti v zlato skupino. Sicer pa bomo iz dneva v dan videli, kako bo šlo.”

Kot tretja slovenska predstavnica bo nastopila Valentina Baruca.

“Na tem prvenstvu si želim odjadrati po svojih najboljših močeh in pridobiti čim več novih izkušenj, saj je to moje prvo večje tekmovanje v tem razredu. Na regatnem polju sem že opravila prve treninge in pogoji so mi zaenkrat všeč.”

Vir: JZS.si

Ponedeljek 02 Okt 2017

Nova naprava Dolphin Combi SW je kombinacija polnilca baterij in inverterja.

12 V enosmerno napetost pretvarja v sinusno izmenično napetost ali pa ga uporabljamo kot štiri stopenjski polnilec akumulatorjev oziroma baterij. Trenutno sta v ponudbi dve verziji izdelka za 12 oziroma 24 V sisteme.

Napajalni del oziroma polnilec baterij omogoča štiri stopenjsko polnjenje baterij. Uporabljamo ga lahko za polnjenje svinčenih , GEL ali AGM akumulatorjev. Izhodna tok znaša pri 12V različici znaša 60 A, pri 24 pa 70 A.

Izhodna moč inverterja različice za 12v je 1300 W, najvišja trenutna obremenitev pa lahko znaša vse do 2500W. Pri 24V različici pa je konstantna izhodna moč 2800 W, največja trenutna moč pa kar 6500 W. Oba inverterja delujeta zelo učinkovito. Izkoristek 12V znaša 92%, 24V pa 93%.

Na polnilec/inverter lahko priključimo kontrolni zaslon, ki bo prikazoval status polnjenja, napolnjenost baterij in ostale potrebne informacije. Vgradni zasloni je okrogel, premer pa meri 6,1 cm.

Cena:

  • SW12/1600 – 1.400,00 EUR
  • SW24/3800 – 2.200,00 EUR
  • Zaslon: 300,00 EUR

Več o Dolphin SW na tej povezavi.

Petek 29 Sep 2017

Ekstravagantna lepotica, ki bo v dolžino merila 78 m še nima imena. Jasno pa, da je oblikovalskemu studio MMYD MalcolmMckeon uspelo prodati svoj projekt elegantne jadrnice.

Jadrnica, ki zaenkrat nosi projektno ime MM780 je rezultat večmesečnih raziskav, načrtovanja in oblikovanja. Zaenkrat je to največji oblikovalski projekt, ki so ga oblikovali do sedaj v oblikovalskem studiu MMYD – Malcolm McKeon Yachtdesign. Jadrnica bo imela en sam jambor, ki bo na jadrnico pripet zgolj s petimi priponami. Imela bo hidravlično premično kobilico in popolnoma avtomatski sistem za upravljanje z jadri. Vse bo možno narediti le s pritiskom na gumb.

Notranjost plovila in številne elemente na krovu so oblikovali glede na želje kupca. Njegova največja zahteva je bila, da ima iz salona plovila panoramski pogled na okolico.  Poleg salona je pod krovom pet sob za goste in spalnice za 14 člansko posadko. Lastniška soba, oziroma apartma, je na krmi plovila in meri 150 m2. Ima lastno dnevno sobo in jedilnico. Ima izhod na krmno sončno ploščad katere skupna površina meri 100 m2, ko spustimo bočne stranice jadrnice.

Glavni salon je v sredini jadrnice. Ima panoramska okna, ki segajo od tal do stropa. Pred njim je druga, manjša kopalna ploščad, ki meri 7,5 m2. Ima dostop s krova in iz salona jadrnice. Za športno aktivne je na krovu še telovadnica in fitnes, za sproščanje pa še wellness studio.

Kdaj bo jadrnica zgrajena in kdaj bo prvič zaplula še ni znano.

Tehnične lastnosti:

  1. Dolžina čez vse: 78,70 m
  2. Širina: 12,95 m
  3. Ugrez: 5,75 m (dvignjena kobilica)
  4. Ugrez: 9,2 m (spuščena kobilica)
  5. Izpodriv: 796 t

Petek 29 Sep 2017

Če smo v lanskem letu v napovedniku NEXT-a 370 rekli: "To je to. Bolje ne bi mogli opraviti.", smo se zmotili. Ladjedelnica Ranieri je zopet presegla vsa pričakovanja in v naslednjem letu napovedala še glamuroznejšega, še boljšega NEXT-a. NE...
Sreda 27 Sep 2017

Med 21. in 24.9. 2017 je na Danskem potekala regata Silverrudder 2017.

Regata poteka okoli otoka Fyn. Jadralci morajo sami s svojo jadrnico obpluti otok in v optimalnih razmerah prepluti 134 nmi. Navigacija je na prvi pogled enostavna. Vedno je potrebno pluti desno ali pa levo od otoka, odvisno od izbrane smeri regate. Kljub temu pa regata ni tako enostavna. Okrog otoka tečejo močni morski tokovi, po katerih je težko in nevarno pluti, kadar pihajo šibki vetrovi.

Regata je tradicionalna. Nanjo se vsako leto prijavi večje število jadralcev. Že leta 2105 se jih je prijavilo 330, zaradi česar je regata postala največja na svetu za enočlanske posadke. Na letošnjo regato se je prijavilo preko 400 jadralcev. Med njimi je pred štartno linijo čakalo kar 28 plovil slovenske ladjedelnice Seascape, ki je največja flota jadrnic iz ene ladjedelnice, ki se je kdajkoli nastopala na tej regati.

Pogoji za jadralce so bili vse drugo kot lahki. Okoli otoka so pihali le šibki vetrovi in manj kot polovici plovil je uspela pripluti do cilja. V skupini najmanjših jadrnic Mini (18-25 čevljev) je regato pričelo 14 plovil Seascape 18 in dvanajstim je uspelo pripluti do cilja. Med njimi je bil tudi zmagovalec skupine Mini. Za dodaten uspeh ladjedelnice Seascape so poskrbeli tudi jadralci v skupini Small (25-30 čevljev), kjer je jadrnica Seascape 27 zasedla odlično drugo mesto.

V skupini Mini je prvo mesto zasedla danska jadrnica Seascape 24 z imenom Danish Seascape II, ki jo je krmaril Per Caderberg. Slovenski jadralec Jure Jerman je s svojo jadrnico Lenčina (Seascape 18) zasedel 18 mesto. Na 26. mesto se je uvrstila druga slovenska jadrnica Bullit (seascape 18) na kateri je plul Miha Bajič. Jan Kobler letos ni imel sreče in ni priplul do cilja.

V skupini Small je prvo mesto pripadlo danski jadrnici Charole (X79), drugo pa švedski jadrnici My (Seascape 27), ki jo je krmaril Peder Edman.

Za jadralce na jadrnicah Seascape 18 je bil izziv izjemno naporen. Regato, ki se je plula 50 ur, so prepluli sami, brez pomoči avtopilotov in elektronskih navigacijskih kart.

 

Sreda 27 Sep 2017

V soboto, 23. septembra se je v akvatoriju med Koprom in Izolo odvila regata Burin Yachting Cluba za Pokal Slovenije. Na regatno polje se je podalo 27 posadk. Start ob 12:00 uri v zelo lahkem zahodniku 3 vozlov, ki med samo regato ni presegel jakos...
Sreda 27 Sep 2017

V zadnjem letu smo napisali že več člankov o slovenskemu jadralcu Jasminu Čauševiču. S svojo jadrnico se je predlani podal iz Jadrana v Mediteran, preplul Gibraltarsko ožino in jadranje zaključil na Kanarskih otokih. V lanskem letu  je svoje jadralske pustolovščine nadaljeval. Iz Kanarskih otokov se je opravil proti Zelenortskim otokom nato pa pogumno zaplul v Atlantik. Preplul ga je sam.

Samostojna plovba, ki je trajala 15 dni, je za vsakega jadralca poseben izziv. Na krovu je sam odgovoren za vse, ne sme se poškodovati, ker pomoči ni daleč na okoli. Med plovbo je potrebno jesti, piti in seveda spati. In spanje je prav poseben izziv. Med spanjem mora jadrnico nekdo krmariti. Ker je jadralec sam, je edina pomoč na plovilu avtomatski pilot. Le ta pa je velik porabnik električne energije, ki pa je na tako dolgi plovbi vedno problem. Tudi če je jadrnica opremljena s solarnim panelom, se po nekaj dneh baterije dodobra izpraznijo. V primeru oblačnega vremena pa proizvedejo bore malo električne energije. Spanje je tako omejeno na kratke intervale po 15-20 minut in nekaj daljših obdobja med plovbo s prižganim motorjem.

Jasmin Čauševič, ki je letos nominiran tudi za Skipperja leta 2017, namerava svojo avanturo nadaljevati, kjer jo je v začetku leta končal. Trenutno je njegova jadrnica na otoku Martinique in je orkansko obdobje zaenkrat preživela le z manjšimi poškodbami. Pozno jeseni se bo odpravil nazaj na karibski otok ter pripravil jadrnico na nov podvig. Zaplul bo preko Panamskega prekopa v Tihi ocean, ga preplul in nato nadaljeval plovbo proti Avstraliji. Da mu na plovbi ne bo zmanjkalo elektrike, smo se pri eNavtiki odločili, da mu plovilo opremimo z vetrnim generatorjem z močjo 500 W. G. Čauševič je z navdušenjem sprejel naše darilo. Z njim se bo odpravil na Martinique, kjer ga bo namestil na jadrnico.

Ob prevzemu vetrnega generatorja je povedal: 
"Pravijo, da je vsakemu od nas namenjena sreča, le poiskati jo moramo. Včasih pa je drugače, ko sreča poišče nas. Tako je tudi mene poiskala in me našla. Moja sreča ima nov logotip na boomu moje barke, mojega novega sponzorja, ki ima ime; eNavtika.  Res je, niso sanje! Zgodilo se je, da so me poklicali iz podjetja Alaris in me povabili, da jih obiščem, saj imajo zame majhno presenečenje. Seveda sem se z veseljem odzval povabilu, malo zaradi radovednosti, po drugi strani pa imam rad presenečenja, sploh če so lepa. Po prijaznem pogovoru z direktorjem in lastnikom družbe Alaris, Alešom Kobavom,  mi je le-ta v svojem in v imenu družbe podaril v trajno last čudovito darilo, vetrni generator. Darilo sem sprejel z navdušenjem in z obljubo, da ga kmalu ponesem ter namestim na barko. Še enkrat sem doživel, da imajo majhna in zdrava podjetja večje srce, kot so velika sama in da so veliki ljudje, ki z njimi upravljajo. Lepo je, ko drugi začnejo ceniti moje delo, ko lahko delim svoje sanje in uresničujem cilje, skupaj z njimi! Zahvaljujem se podjetju Alaris z njihovo eNavtiko! "

Jasmin Čauševič se na bo s svojega jadranja redno javljal in vse njegove dogodivščine boste lahko spremljali na naši spletni strani.

Obilo elektrike na nadaljnjih avanturah mu želi celotna ekipa eNavtike.

V kolikor vas zanima, kako se je pripravil na plovbo preko oceana, bo v četrtek 28.9.2017 ob 19.00 pojasnil na predavanju: Kako se pripraviti za plovbo preko oceana. Na predavanje se lahko prijavite na tej povezavi: PRIJAVA.

Nadaljevanje plovbe, ki jo bomo redno spremljali:

Torek 26 Sep 2017