Zadnje iz eTrgovine

899.00€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

Ikonična jadrnica z imenom Black Pearl (črni biser), o kateri je bilo do sedaj znanega bolj malo, bo kmalu prešla v roke svojega lastnika. V naslednjih tednih bodo opravili še zadnje teste na vodi, nato pa jo bo lahko  z elegantno lepotico zajadral lastnik.

Jadrnico, ki v dolžino meri 106,5 m so zgradili v ladjedelnici Oceanco. S svojo dolžino so bo vpisala na seznam največjih super jaht sveta. Projekt je bil prodan že lata 2012, sedaj pa bo končno jadrnica zaplula s polnimi jadrni. Pri oblikovanju so sodelovali največji svetovni navtični arhitekti in oblikovalci. Med njimi so bili Dykstra Naval Architects, Ken Freivokh, Nuvolari Lenard, BMT Nigel Gee in Gerard P. Villate. K projektu so prispevali vsa svoja strokovna znanja in prevzem plovila bo sigurno najbolj težko pričakovan prevzem v letošnjem letu.

Black Pearl ima tri krove. Izdelana je iz železa in aluminija. Pri širini 15m je njena notranja prostornina 2.980 GT. Ima šest kabin v katerih se lahko namesti 12 gostov. Za pogon skrbita dva MTU 12V2000M72 dieselska motorja, ki jo lahko poženeta do hitrosti 17,5 vozla. Hitrost plovbe z vetrom bo višja. Pri ugodnem vetru bo jadrnica lahko plula s hitrostjo 30 vozlov. Jadrnica ima vgrajen poseben sistem za pridelavo električne energije. Ko bo s pomočjo vetra dosegla primerno hitrost, bodo propelerji poganjali električne generatorje. Lopaticam propelerjev je možno spreminjati naklon in s tem regulirati pridelavo elektrike. Plovba preko oceanov bo zaradi tega sistema možna brez porabe dieselskega goriva. Zgrajena je po standardih registra Lloyd, plula pa bo pod zastavo Kajmanskih otokov.

Tehnični podatki:

  • Dolžina čez vse: 106,5 m
  • Širina: 15m
  • Površina jader: 2877 m2
  • Višina nad morjem: 75 m
  • Ugrez: 7m

Četrtek 19 Okt 2017

Jadralni klub Pirat iz Portoroža že šesto leto zapored organizira nepozaben »čarovniški« Halloween vikend za mlade jadralce.  regata bo potekala od petka 20. do nedelje 22.  oktobra.

Tudi letos se bodo regate udeležili nekateri najboljši evropski mladi jadralci. Prijavljeni so že optimisti iz Avstrije, Češke, Hrvaške, Italije, Latvije, Madžarske, Slovaške in Slovenije. Pričakujemo okrog 130 jadralcev. Zaradi gradnje Doma vodnih športov bo regata letos potekala v Marini Portorož.

Tudi tokrat bo za organizacijo regate ter za nemoten potek prireditve na kopnem in morju skrbelo vsaj 50 članov Pirata. Mladim jadralcem bodo zagotovljeni tudi najvišji varnostni standardi.

Halloween regata se uveljavlja kot najpomembnejši jesenski jadralski dogodek na slovenski obali. To je nov izziv za Jadralni klub Pirat, saj že njihova tradicionalna Velikonočna regata šteje med najbolj obiskane regate v Evropi.

Vir: JK Pirat

Četrtek 19 Okt 2017

Dobrodošli na največjem hrvaškem in srednjeevropskim navtičnem sejmu na morju - Biograd Boat Show 19.0

Navtični sejem v Biogradu bo danes odprl svoja vrata že 19. leto zapored, kar pomeni, da tega dogodka preprosto ne smete zamuditi. Lansko leto je BBS predstavil preko 300 plovil in gostil več kot 300 razstavljavcev.

Mednarodna razstava navtike, ostaja s svojo dolgoletno tradicijo in predstavlja pomembno priložnost za pregled aktualne navtične ponudbe v regiji, ponuja atraktivne predstavitve novih navtičnih dosežkov na Jadranu in za mnoge obiskovalce pomeni priložnost za zadnji preizkus plovila pred odločitvijo o nakupu.

Med letošnjimi razstavljalci bo ponovno tudi podjetje iz štajerskega dela Slovenije - Moto Nautika, ki se bo predstavila z gumenjaki kanadskega proizvajalca GRAND in italijansko eleganco plastičnih plovil in gumenjakov RANIERI. Prireditev ostaja zvesta svoji dosedanji lokaciji in bo potekala v dneh med 19. in 22. oktobrom 2017, na kopnih in morskih razstavnih površinah Marine Kornati.

Spodaj si oglejte letošnje premiere BBS-a,  slovenskega razstavljalca plovil, podjetja Moto - Nautika.

RANIERI VOYAGER 23S - BBS PREMIERA

Ranieri Voyager 23S je eden prvih predstavnikov luksuzne linije jaht. Občutek centralne konzole je neprimerljiv. Gre za enega prvih čolnov s Hull H.I.S. sistemom in vključuje vse revolucionarne integracije, ki vodijo do novih dosežkov podjetja Ranieri.

H.I.S. je ekskluzivna tehnologija, uporabljena v razvoju trupa in produkciji Ranieri plovil. H.I.S. sistem deluje na princip zračne blazine, ki jo ustvari zrak pod ladijskim trupom. Posledično je krmiljenje s čolnom lažje, omogoča hitrejše pospeševanje, zmanjša porabo goriva in poveča stabilnost ter zmogljivost.

Standardni pripomočki vključujejo merilni goriva, 2 konzoli, samostojno črpalko, mehansko krmiljenje, električno hupo, teleskopsko lestev, vodni rezervoar, rezervoar za gorivo, bel trup, nerjavečo ograjo in še in še.

RANIERI VOYAGER 19S

Če iščete okreten in lahek čoln, bo Ranieri Open Line Voyager 19S zagotovo prava izbira. Dogodivščine kar čakajo, da se podate na njih, pri tem pa vam bo Voyager 19S zagotovo pomagal. Kljub nekoliko krajši dolžini kot Voyager 20, pa lahko tudi ta model s svojo dolžino 5,65m sprejme do 7 ljudi. Povabite svoje prijatelje, krenite iz obale in se prepustite toku. Osnovna oprema tega modela vključuje med drugim oblazinjeno ploščad za sončenje spredaj, navigacijske luči, klop z zložljivim naslonjalom, trup bele barve, teleskopsko lestev, ograditev iz nerjavečega jekla in mehansko krmiljenje.

RANIERI CAYMAN 19 SPORT

Cayman 19 Sport je dokaz, da je prodaja manjših čolnov in izvenkrmnih motorjev še vedno v porastu

Podjetje Ranieri International je zaslovelo že s svojimi odprtimi čolni, s kabino ali brez, sedaj pa so znani tudi po celotni liniji napihljivih čolnov s trdim dnom. To je gumenjak za vsakogar, saj ga lahko poganjate tudi z motorjem z le 40 KM. Pri izdelavi so se odločili za črno-belo kombinacijo, ki še dodatno poudari športni učinek.

Na prvi pogled je postavitev konzole na sredini precej tradicionalna, prav tako klop na premcu in sončna ploščad spredaj. Toda podroben pregled pokaže izredno funkcionalnost: zadnja klop se spremeni v jedilni del z zložljivo mizo iz krmnega sedeža, medtem ko se sprednja ploščad za sončenje spremeni v še večjo z vstavitvijo dodatne blazine med ležiščem in sredinskim sedežem. Še več, znotraj vodilne postaje je velik prostor za shranjevanje. In ko je že govora o prostoru, na tem gumenjaku ga je ogromno: pod sprednjim delom palube in zadaj pod klopjo. Pametno zamišljene podrobnosti pa se nadaljujejo z napolnjenimi blazinami na obeh straneh klopi, ki služijo kot naslonjala za roke in ogrodje vetrobrana, ki se uporabi kot držaj na obeh straneh gumenjaka.

GRAND GOLDEN LINE G650 Black Edition

Šestinpolmetrski GRAND-ov čoln je plod lastnega razvoja in kombinacija izjemnega oblikovanja ter odličnih plovnih lastnosti, ki postavljata nove standarde in enkratne funkcije pred konkurenco v vseh pogledih.

Golden Line G650 je napihljiv čoln s trdim dnom iz poliestra, katerega oblikovna značilnost je HSN sistem trupa, ki se razlikuje od običajnih po dvignjenem boku trdnega trupa, na katerega so potem pritrjeni tubusi. Tubusi so črne barve in so premera 55 centimetrov, kar zagotavlja mirno plovbo in ne nazadnje tudi udobno sedenje na tubusih. G650 je zasnovan na elegantnih linijah s pridihom modernega dizajna. Prav posebej je oblikovano sedišče na krmnem delu v obliki črke U, kar je izjemno na tej dolžini plovila. Sedišče vključuje eno krmno klop in dve stranski sedišči, pod katerimi je ogromno prostora za shranjevanje. Celotno oblazinjenje je v oranžno sivi kombinaciji, kar daje gumenjaku še posebej atraktiven videz.

Grand Golden Line G650HGLF je izjemno kvalitetno izdelano plovilo, kjer so proizvajalci mislili na veliko število malenkosti, ki delajo čoln konkurenčen. Veliko skladiščnih prostorov, ki so odlično obdelani in predvsem suhi, so gotovo njegova prednost. Prav tako močna nerjavna ograjica v premčnem in krmnem delu. Udobna krmna klop in dobro zaščitena krmarska konzola bosta prav tako zadovoljila krmarja tega čolna. Pri naročilu in izdelavi tega čolna je morda največja prednost ravno fleksibilnost. Na voljo je namreč veliko opcij notranje opreme.

GRAND Golden Line G500

Grand Golden line 500 je novejša različica najprestižnejše linije kanadskega izdelovalca napihljivih čolnov. V družino prinaša kar nekaj novosti, boljše plovne lastnosti, večjo izbiro barvnih kombinacij in zavidljivo prostornost ter udobje. Na pogled zelo privlačen in hiter družinski čoln omogoča hitre premike do hitrosti nad 40 vozlov ali 75 km/h.

Gumenjak Golden Line G500 je namenjen jahanju valov in doživljanju morja na svojevrsten način. Veseli ga bodo vsi, ki radi smučajo na vodi s smučmi ali desko, lovijo ribe ali pa zgolj uživajo v adrenalinsko hitri plovbi. G500 je lahko pravi športnik. Nanj lahko namestimo motor z močjo do 115 KM, kar ga bo pognalo do visoke hitrosti.

Pri oblikovanju niso pozabili na najbolj pomembno, varnost. Plovilo je eno najbolj varnih plovil pri tej dolžini. Za doseganje visokih hitrosti je izdelan iz lahkih materialov vendar z močno strukturo, ki bo brez težav prenašala tudi najbolj zahtevne pogoje. Za stabilnost plovbe ima trup obliko globokega V. Kot je značilno za gumenjake Grand ima tudi serija Golden line značilne stopnice vgrajene na konce tubusov. Ti omogočajo enostaven dostop na krmo plovila ter dostop do vode.

Grand Golden Line 500 predstavlja pravi kompromis med prostornostjo in dolžino. S petimi metri dolžine nudi dovolj prostora za vso družino tudi na sidru. Kompakten in varen čoln, dobre plovne lastnosti, sodoben in eleganten videz ter kvalitetna izdelava so lastnosti, ki bodo zagotovo prepričale marsikaterega novodobnega kapetana, željnega hitrih premikov in preprostega rokovanja.

Potrdite svojo prisotnost in izkoristite čudovit konec tedna za obisk navtičnega sejma. Več informacij, lokacijo razstavne površine in še več - najdete na Facebooku: https://www.facebook.com/events/348875902191230/

V kolikor imate dodatna vprašanja, lahko pišete na email naslov: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

Se vidimo v Biogradu!

Sreda 18 Okt 2017

V nedeljo ob 14.00 uri se bo v Španskem mestu Alicante pričela letošnja regata Volvo Ocean Race 2017-18. Prenos regate v živo si boste lahko ogledali na naši spletni strani.

Letošnje regate se bo udeležilo sedem ekip. Iz prejšnjih let že poznamo ekipe MAPFRE, Vestas, Team Brunel, AkzoNobel in Dong Fend, novi pa sta ekipi Sun Hung Kai Scallywag in Clean Seas. V letošnji ediciji regate bodo prepluli še več milj in še več bo plovbe po južnih oceanih. Čaka jih enajst etap in obiskali bodo 13 mest.

V nedeljo ob 14.00 uri bodo izpluli izpred mesta Alicante. Prva etapa plovbe bo ena krajših. Najprej bodo zapluli proti jugozahodu, ob španski obali, proti Gibraltarski ožini, nato pa se obrnili proti severozahodu, proti portugalski Lizboni. Prepluti bodo morali med 1.100 nmi do 1.700 nmi, kar bo odvisno od vremena in taktike ekip. Plovba naj bi trajala med sedem in osem dnevi. Kje točno bo potekala plovba, se bo odločil regatni odbor le dan ali dva pred pričetkom regate. Trenutno so tekmovalcem predstavili štiri možne plovne poti, glede na vreme, pa bo odbor izbral najbolj primerno.

Regata se pričenja v jesenskem času, ko na področju plovbe vladajo nestabilne vremenske razmere. Posadke se bodo na osemdnevni plovbe sigurno srečale s spremenljivimi vetrovi tako po smeri, kot po hitrosti. Ker bo plovba potekala vzdolž španske južne obale, bodo spremembe pogoste. Najtežji del etape bo plovba skozi Gibraltarsko ožino. Skozi prehod, ki je širok vsega 8 nmi tečejo močni morski tokovi, dodatno pa bo jadralce oviral gost pomorski promet.

Letošnja regata se je neuradno že začelo z prvo priobalno regato MAPFRE Alicante.  Regata je potekala v soboto 14.10.2017 pred mestom. V celoti si jo lahko ogledate v spodnjem videu.

Prenos začetka prve etape, 22.10.2017, bomo v živo prenašali na eNavtiki. Pričetek prenosa ob 13.30 uri.

Sreda 18 Okt 2017

Katamarani so v zadnjih letih vse bolj pogosta izbira lastnikov plovil, v segmentu najema pa se povpraševanje po njih veča še hitreje. Do sedaj smo jih srečevali predvsem na področjih, kjer je malo marin, plitva sidrišča in večino noči preživimo na sidru. Tipično taka so področja Karibskega otočja, Sejšelov, Tajske, Francoske Polinezije, kjer je katamaran praktično vsako drugo plovilo. Njihovo število v zadnjih letih narašča tudi na Jadranu in Mediteranu.

Širina in prostornost katamaranov

Katamarani se močno razlikujejo od enotrupnih plovil. Tako glede tehničnih kot uporabnih lastnosti. Imajo sigurno svoje prednosti, imajo pa tudi slabosti. Poglejmo si za uporabnika najpomembnejše .

Prednosti

  1. Širina plovila

Katamarani so mnogo širši od enotrupnih plovil. Pri dolžini 12m je njihova širina med 6,5 in 7m. Primerljive enotrupne jadrnice imajo pri tej dolžini običajno širino okrog 4 m. V vsakem od trupov so lahko štiri prostorne kabine, salon pa je postavljen na krov in se razprostira skoraj čez vso širino, če odmislimo stranske prehode med premcem in krmo.  Salon je običajno pokrit in zaprt zaradi česar je udoben za bivanje v vsakem vremenu. Na krmnem delu krova je običajno prostorna sedežna garnitura z mizo, za katero lahko obeduje cela posadka.

  1. Manj zibanja

Konstrukcija katamaranov je drugačna. Zaradi svoje širine so manj občutljivi na bočne valove in se manj zibajo. Njihovo gibanje med plovbo je pretežno po dolžini. Med jadranjem so manj nagnjeni, zaradi česar je verjetnost, da bo posadka zbolela za morsko boleznijo manjša.

  1. Visoka hitrost plovbe

Hitrosti plovbe so lahko višje kot pri enotrupnih plovilih. Katamarani imajo dva trupa, ki sta enako dolga kot pri ekvivalentnem enotrupnem plovilu. Sta pa bistveno ožja in povzročata manjši upor med plovbo. Stabilnost med jadranjem je zagotovljena brez kobilice zaradi česar je plovilo lažje vsaj za balast, ki tehta od nekaj 100 kg do tone in več.

  1. Majhen ugrez

Katamarani imajo majhen ugrez. Ker ni kobilice, je povprečen ugrez večine katamaranov le 1,0 do 1,3m. Ekvivalentne potovalni jadrnice imajo ugrez med 1,8 do 2,4 m, medtem, ko je pri nekoliko bolj športno naravnanih jadrnicah ugrez lahko še večji. Majhen ugrez nam bo prišel še kako prav, ko se bomo hoteli zasidrati v najlepših predelih plitvih zalivov kjer ja na dnu mivka. Ta njihova lastnost je najbolj izrazita na področjih plovbe s koralnimi grebeni kot so Karibski otoki.

  1. Enostavno manevriranje

Katamarani so opremljeni z dvema motorjema. V vsakem trupu je nameščen en. Ker so nameščeni na skrajnih robovih plovila, lahko izvajamo zelo hitre spremembe smeri. Če z enim motorjem plujemo vzvratno in drugim naprej se bomo brez težav obrnili na mestu.

 

Primer: Dolžina - širina - cena

Dolžina plovila Širina plovila Cena (letni privez) EUR
do 7,99 2,69 3.781
8–8,99 2,99 4.122
9–9,99 3,29 4.439
10–10,99 3,59 4.881
11–11,99 3,89 5.281
12–12,99 4,19 5.795
13–13,99 4,49 6.217
14–14,99 4,79 6.643
15–15,99 5,09 7.598
16–16,99 5,39 8.300
17–17,99 5,69 9.006
18–18,99 5,99 9.712
19–19,99 6,00 10.424
20–20,99 6,00 11.929
21–21,99 6,00 13.036
22–22,99 6,00 14.145
23–23,99 6,30 15.263
24–24,99 6,30 16.380
25–29,99 7,00 19.575
30–34,99 8,00 21.607
* primer največjih dovoljenih širin plovila na privezu glede na dolžino plovila. Vrednosti se razlikujejo glede na marino.

Slabosti

1. Visoka cena

Cena katamaranov je višja od cene enotrupnih plovil. Višja je tako nabavna cena novega plovila in posledično je višja cena tedenskega najema. Cena je lahko višja od 150% pa vse do 300%.

2. Cena priveza

Kar so katamrani širši zavzamejo več prostora za privez na obalo v marini ali v luki. Cena priveza je zato višja. Večina marin ima za zaračunavanje cene priveza definirano dolžino plovila in širino plovila. Katamarani presežejo največjo dovoljeno širino glede na dolžino plovila zato je potrebno plačati privez kot za bistveno daljše plovilo. Če je plovilo dolgo do 12m, je lahko največja dovoljena širina plovila 5m. Širina tako dolgega katamarana pa je običajno skoraj 7m. Zato bo potrebno plačati privez za širše plovilo ali pa doplačati 50% cene glede na dolžino plovila. Cena priveza je odvisna os cenovne politike marine.

V lukah in sidriščih na Jadranu je potrebno za privez katamarna  praviloma plačati 50% več kot za enako dolgo enotrupno plovilo.

3. Majhno število priveznih mest

Večina marin gradi priveze standardne širine glede na dolžino plovil, ki jih lahko privežemo na določeno mesto. Le redke marine gradijo priveze za katamarnae. Če želimo med sezono privezati katamaran v marini, morata biti za privez na voljo dve sosednji privezni mesti, kar pa je težko.

4. Majhno število plovil

Trg katamaranov se razvija v zadnjih letih. Njihovo število je glede na število enotrupnih plovil majhno, povpraševanje za najem pa vedno večje. Primerno plovilo za najem v sezoni je težje dobiti. Zagotoviti si ga je potrebno že pred sezono.

Sreda 18 Okt 2017

Datum: 02. – 05.11.2017
Kraj: Marina Kornati BIOGRAD 

Štiridnevno jadranje, kjer je v ceni vključeno vse – ALL INCLUSIVE: Najem jadrnice s krmarjem, hrana za krmarja, posteljnina, stroški marine, vključeno gorivo in čiščenje jadrnice, spanje na jadrnici od četrtka do nedelje, 2 x zajtrk, 2 x malica, 2 x večerja ter pogostitev in pijača dobrodošlice v restavraciji marine Biograd ob otvoritvi, organizacija in vodenje dogodka, animacija, vsi trije večerni koncerti in prireditveni veliki šotor, zabavni program, dodatne animacije v plavanju ter tekmovanje z gumenjaki in prestižne nagrade pokroviteljev, srečelov za prestižne smuči ELAN Amphibio med udeležence ter majica ISW 2017.

All inclusive program samo 249 Eur na osebo.
* ruto jadranja prilagajamo vremenskim razmeram 
SKIPPERJI z zaključenimi posadkami nad 6 oseb jadrajo BREZPLAČNO!
ŽENSKE POSADKE nad 6 oseb ena jadra BREZPLAČNO (Ladies Sailing)!

INFORMACIJE & REZERVACIJE:
Rok prijave: prijave sprejemamo na BURIN YACHTING CLUB, Rojčeva 26, 1000 Ljubljana ali na mail: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled. ali Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled. + 386 41 643 033 do četrtka 02. novembra 2017 oz. do zapolnitve prostih mest.

REZERVIRAJ ZDAJ!!! 
OPOZORILO: Organizator si pridržuje pravico do spremembe programa.

Trenutni pokrovitelji in partnerji: Burin YC, YC Biograd, eNavtika, Crocs, NetCentric, Kroky Gourmet, MZG, Ljubljanske Mlekarne, Klobasarna, Manner, Monogram Slovenija, YachtPool, MN Grup, Merit International, Emergensea…

PROGRAM:

1.dan: četrtek, 02. november 2017

do 10.00 prihod v marino & welcome drink
do 11.00 vkrcanje na barke in dodelitev skipperja
jadranje od 12.00 – 17.00 (spoznavno jadranje ekipe)
19.00 spoznavni večer in pijača dobrodošlice ob DJ glasbi (pogostitev: Klobasarna – kranjska klobasa, ocvrte sardelice, girice, lignji, fritule, kroštule in suhe fige 
22.00 MNG Škverić ISW SAX Party (welcome drink)


2. dan: petek, 3. november. 2017

07.00 – 9.00 Zajtrk v marini Biograd (kava, čaj, mleko, sokovi, maslo, marmelada, med, pašteta, Žitarice, musli, pečene klobasice, kuhane hrenovke, pancetta, jajca na oko, trdo kuhana jajca, jogurti razni, hladni mesni in sirni namazi, izbor kruha in peciva, sveže sezonsko sadje) 
09.15 Sestanek krmarjev in razdelitev malice ter sponzorski paket za jadrnice (Kroky Gourmet, Manner, Ljubljanske Mlekarne, voda Dana)
10.30 Začetek I jadranja
XX.XX Odmor in malica na obali ali jadrnici
XX.XX Začetek II jadranja
19.00 Večerja v marini Biograd (pasulj s klobaso, testenine na milanski način, svinjska pečenka, ražnjiči, čevapčiči, skuše na žaru, svinjsko carsko meso na žaru,ocvrti lignji, tuna na žaru, razna priloga, sezonska solata, piškoti in rezano sadje)
20.00 »UNPLUGED LIVING ROOM živa glasba in DJ & KARAOKE NIGHT (Dobili bomo zmagovalca “ZLATI GLAS” in posadko nagradili, žrebanje praktičnih nagrad, razglasitev zmagovalca dneva in party night. 

3. dan: sobota, 04. November 2017

07.00 – 9.00 Zajtrk (kava, čaj, mleko, sokovi, maslo, marmelada, med, pašteta, žitarice, musli, pečene klobase, kuhane hrenovke, panceta, jajca na oko, trdo kuhana jajca, jogurti razni, hladni mesni in sirni namazi, izbor kruha in peciva, sveže sezonsko sadje) 
09.15 Sestanek krmarjev in razdelitev malice ter sponzorski paket za jadrnice (Kroky Gourmet, Manner, Ljubljanske Mlekarne, voda Dana)
10.30 Začetek III jadranja
XX.XX Odmor in malica na obali ali jadrnici
XX.XX Začetek IV jadranja
18.30 Gasilska slika
19.00 Večerja (rižota z morskimi sadeži (servirano pred šotorom v veliki ponvi)), Sarma, Svinjski kotlet na žaru, Svinjska vrat na žaru, Grill klobase, piščanec na ražnju, Pleskavice, tuna steak, Pohan oslič, priloge, razna kuhana in pečena zelenjava, Sezonska solata, sadje in piškoti
20.00 KONCERT LIVING ROOM & INTERNATIONAL EVENING PARTY, svečana podelitev nagrad in Party Night. Prestižne nagrade pokroviteljev in partnerjev BYC

4. dan: nedelja, 04. november 2017

- prosto za jadranje ali jutranje druženje ob kavici ter vračanje jadrnic do 12.00 

Torek 17 Okt 2017

AIS naprava je odličen pripomoček za povečanje varnosti na morju, vendar je na čolnih redko vgrajena. Kljub temu pa lahko AIS sistem na morju s pridom izkoristite.

Kaj je AIS

AIS je kratica za avtomatski identifikacijski sistem (angl. Automatic Identification System). AIS omogoča elektronsko sledenje plovil, ki ga lahko spremljajo ostala plovila in kopenske službe. AIS torej pripomore k povečanju varnosti na morju, saj nam omogoča spremljanje relevantnih informacij o vsakem plovilu, opremljenim z AIS napravo.

Delovanje sistema AIS

Kako deluje AIS

Ključni element AIS sistema je AIS naprava, ki se vgrajuje na plovila in samodejno periodično oddaja pomembne informacije o plovilu in o njegovi plovbi. Oddaja informacije, ki so ročno vnešene v AIS napravo (npr. ime, MMSI in pozivni znak plovila, tip plovila, ciljno destinacijo in predviden čas prihoda) oziroma informacije, ki jih AIS naprava sprejema od drugih naprav na plovilu (npr. pozicija, kurz, hitrost).

Informacije, ki jih oddajajo AIS naprave iz plovil, lahko neposredno ali preko kopenskih AIS repetitorjev prestrežejo druga plovila, ki imajo AIS napravo. Vse informacije, ki jih prestrežejo kopenski ali satelitski AIS repetitorji pa se zbirajo za njihovo uporabo s strani različnih kopenskih služb (npr. službe za nadzor prometa na morju) oziroma za njihov prikaz v različnih javnih virih (npr. spletnih straneh).

Katera plovila morajo imeti AIS

Skladno s SOLAS konvencijo morajo AIS napravo imeti vgrajena:

  • vsa plovila velikosti 300 BT in več, ki plujejo v mednarodnem prometu,
  • vsa plovila velikosti 500 BT in več, ki ne plujejo v mednarodnem prometu,
  • vsa plovila za prevoz potnikov.

Zaradi lastne varnosti AIS napravo prostovoljno vgrajujejo tudi lastniki ostalih plovil (npr. ribiči in lastniki jaht). S tem postanejo tudi preko AIS sistema “vidni”tako vsem tistim plovilom, ki imajo vgrajeno AIS napravo, kot tudi vsem tistim plovilom, ki informacije iz AIS sistema spremljajo preko javnih virov.

Na manjša plovila oziroma čolne pa se AIS naprav zelo redko vgrajuje.

Brezplačen pregled informacij AIS sistema na spletu

Danes lahko vse informacije, ki se zbirajo iz AIS naprav, spremljamo tudi na spletu. Za to ne potrebujemo AIS naprave, informacije pa so povrhu vsega tudi povsem brezplačne. Ena od spletnih strani, kjer lahko spremljate dogajanje na morju je marinetraffic.com.

Delovanje sistema AIS

Na karti lahko v živo spremljate aktualne pozicije plovil in potek njihove plovbe (smer, hitrost).

Kako nam lahko na plovilu koristi AIS?

Pri vseh treh primerih uporabe je privzeto, da AIS naprave nimamo in zato dogajanje na morju spremljamo preko spleta.

  1. Pomoč pri izogibanju trčenju

Informacije AIS sistema dopolnjujejo nam lahko pomagajo pri izogibanju trčenju in s tem povečanju varnosti plovbe. Uporaba AIS sistema je še posebno koristna v primeru zmanjšane vidljivosti in v akvatorijih, kjer je gostota prometa večja in je posledično tudi tveganje trčenja večje. V nobenem primeru pa se ne smemo zanašati samo na AIS, saj preko njega ne “vidimo” vseh plovil!

  1. Spremljanje gostote prometa

V določenih akvatorijih, npr. v področjih shem ločene plovbe, pred pristanišči, v področjih sidrišč itd., je gostota pomorskega prometa večja. Ta področja lahko enostavno identificiramo s spremljanjem informacij AIS sistema. Kljub temu, da boste s pomočjo AIS sistema “videli” samo plovila z AIS napravo, boste vseeno lahko ocenili kdaj je pravi trenutek za prečenje področja sheme ločene plovbe, kaj se dogaja pred pristaniščem, kakšno je stanje na sidrišču itd.

  1. Pridobivanje kontaktnih podatkov drugih plovil (npr. ime plovila, MMSI in pozivni znak)

Za vsako plovilo, ki ga “vidite” v AIS sistemu, lahko preverite tudi njegove identifikatorje, ki jih lahko uporabite za proženje navadnega klica (angl. Routine Call) preko VHF postaje.

Dostopni so tudi podatki:

  • ime plovila
  • zastava pod katero pluje
  • hitrost gibanja (največja, povprečna)
  • kurz gibanja
  • tip plovila
  • fotografija plovila (ni na voljo za vsa plovila)
  • zadnja javljena pozicija
  • MMSI
  • velikost plovila (dolžina, širina)
  • zgodovina plovne poti (brezplačni dostop - za zadnjih 24 ur)
  • in drugi.

Preko AIS sistema lahko torej pridobite vse potrebne podatke za klic plovila preko VHF postaje, ki ga “vidite” v AIS sistemu, niste pa dovolj blizu njega, da bi se lahko vzpostavili neposreden pogovor z njegovo posadko. To vam lahko pride prav, kadar od drugega plovila potrebujete kakšno posebno informacijo, njegovo pomoč, ali karkoli drugega, pomembnega za varnost plovbe.

AIS naprava je poleg vsega zgoraj naštetega, za kar je v bistvu ne potrebujete, zelo koristna v akcijah iskanja in reševanja, zapis plovne poti na osnovi AIS podatkov pa je v veliko pomoč tudi pri preiskavah pomorskih nesreč. AIS naprava torej povečuje varnost na morju, zato jo je smiselno vgrajevati tudi na manjša plovila. Z njeno pomočjo postanete predvsem bolje “vidni” za ostala plovila.

Več o delovanju sistema AIS v članku: Delovanje sistema AIS

Torek 17 Okt 2017

Novega lastnika je dobila 107 m dolga jahta Ulysses. Za lepotico so zahtevali kar 195 mio EUR. Jahto Ulysses je leta 2013 v ladjedelnici Kleven naročil najbogatejši Novo Zelandec Graeme Heart. Dobro leto kasneje, novembra 2014, je ugotovil, da 1...
Torek 17 Okt 2017

Jutri se v Gamagoriju na Japonskem začenja regata Svetovnega pokala za olimpijske razrede, na kateri bosta v ženskem olimpijskem dvosedu 470 nastopili tudi naši Tina Mrak in Veronika Macarol (JK Pirat), olimpijki in nosilki bronaste medalje z nedavno končanega svetovnega prvenstva. 

Dekleti bosta na Japonskem preživeli tri tedne. Po končani regati Svetovnega pokala se bosta namreč udeležili še regate Azijskega prvenstva na slabih 300 kilometrov oddaljenem otočku Enoshima, kjer bo čez tri leta prizorišče olimpijskih regat.

Regata Svetovnega pokala bo potekala šest dni, od jutri do nedelje, ko bo na sporedu regata za medalje. Zaenkrat je v ženski konkurenci prijavljenih 14 posadk. Tina Mrak: “Med najboljšimi posadkami so Poljakinje, Švicarke, Japonke in Francozinje. Nekatere posadke so se udeležile svetovnega prvenstva, kar nekaj najboljših pa tudi manjka, saj tokratna regata z vidika spoznavanja olimpijskega prizorišča ni pomembna, kajti to bo drugje. Pomembna pa je seveda zaradi skupnega točkovanja za svetovni pokal. Regata v Gamagoriju je namreč prva regata Svetovnega pokala za sezono 2018; druga regata bo v Miamiju, sledi regata v Hyeresu in zaključek v Kielu. Novost je uvedena z namenom, da se Svetovni pokal zaključi pred poletjem, ko so na sporedu prvenstva.” 

Za naši jadralki je tokratna pot na Japonsko prvo srečanje z deželo vzhajajočega sonca in kulturo, tako drugačno od naše. Veronika Macarol: “Prvi vtisi niso bili najboljši, že pot se je nekoliko zavlekla, tako da sva prišli kar utrujeni, nekoliko tudi zaradi ‘jet-lega’, časovne razlike, ki tudi zahteva prilagoditev. Zdaj je dva dni deževalo in tudi vetra je bilo malo, tako da nisva mogli opraviti kvalitetnih treningov. Jadrava na sposojeni jadrnici, na katero se morava še nekoliko privaditi. Za regato pričakujemo šibek veter, ki bi se lahko okrepil nekje do srednje močnega, najine ambicije pa so vedno visoke, tako da ciljava na rezultat med prvimi tremi.” 

Trije tedni jadranja na Japonskem so za dekleti velik logističen in finančen zalogaj. Predvsem pri transportu iz Gamagorija do Enoshime jima pomagajo japonski prijatelji, prav tako sta dekleti zadovoljni s sposojeno jadrnico. Tina Mrak: “Ko se bomo v naslednjih letih vračali sem na treninge, se bomo morali zares dobro pripraviti, si najti primerno bivališče, poskrbeti za prehrano, kajti kultura je tukaj zelo drugačna od te, ki smo je vajeni.” 

Po končani regati Svetovnega pokala v Gamagoriju se dekleti s trenerjem Tomažem Čopijem torej selita v Enoshimo, kjer bosta prvih nekaj dni namenili treningom na bodočem olimpijskem prizorišču, potem pa bosta nastopili še na tridnevni regati Azijskega prvenstva Enoshima Olympic Week. V Enoshimi bo prihodnje leto prvič potekala tudi regata Svetovnega pokala.

Vir: WindPres; Foto: FB Tina Mrak-Veronika Macarol Sailing Team

Ponedeljek 16 Okt 2017

Italijanska ladjedelnica Benetti je predstavila nov koncept 77 m dolge prestižne jahte. Nova jahta črpa zasnovo iz kompleksnih morskih struktur. Že tako popolne naravne strukture so hoteli vkomponirati v obliko jahte in jih seveda narediti še ...
Petek 13 Okt 2017