Splošni nasveti Sidranje Hidrografija Jadrana Navigacija Radijska komunikacija
Vreme Manevriranje Vozli Zakonodaja Signali
Motrji, pogoni Najem plovila Drugi nasveti    

 

Splošni nasveti

Lastnosti dobrega jadralca, skipperja oziroma kapitana

 

 Vreme

Svetovno vreme

Doldrums - ekvatorialno področje

 

Vreme na Jadranu

Klimatske razmere

Vetrovi na Jadranu

Burja

Jugo

Maestral

Burin

Tramontana

Lebič

Ponent

Oštro

Levant 

Temperatura

Megla

Padavine

Spremljanje vremena

Aladin

Nevihte

Kako predvideti nevihto na morju?

Razvoj nevihte 1 (foto) 

Razvoj nevihte 2 (foto)

Tromba

 

Hidrografija Jadranskega morja

Globina Jadranskega morja

Temperatura Jadranskega morja

Morski tokovi

Plimovanje

Slanost in gostota

 

Zakonodaja

S katerimi izpiti za plovila lahko plujemo po Jadranu

Kako daleč od ob obale in kako hitro lahko plujemo

Luške kapitanije (SLO, CRO, BIH, MNG)

Kaj storiti, ko pride do pomorske nesreče

Slovenija

Vpis plovila v register v Sloveniji

Pregled čolna

Označbe čolnov v Sloveniji

Območje plovbe

Oprema čolna v obalnem območju

Oprema čolnov za odprto območje plove

Zastave na plovilu

Hrvaška

Pravila varne plovbe na hrvaškem

Registracija plovila na Hrvaškem

Sidrišča s koncesijo 2017

Višina turistične takse za plovila

Pravila v sidriščih s koncesijo

 

Signali

Mednarodna signalna koda

Pomorske signalne zastave

Zvočni signali pri manevriranju

Zavijanje in vzvratna plovba

Prehitevanje v ožinah

Signal za približevanje ovinku 

Zvočni signali ob zmanjšani vidljivosti

Oprema za zvočne signale

Luči na plovilu

Luči plovil na mehanski pogon

Sidranje

Teorija sidranja

Teorija sidranja 1. del

Teorija sidranja 2. del

Teorija sidranja 3. del

Teorija sidranje 4. del

Teorija sidranja 5. del

Teorija sidranja 6. del

Teorija sidranja 7. del

Nasveti za varno sidranje

Nasveti za varno sidranje 1. del

Nasveti za varno sidranje 2. del

Nasveti za varno sidranje 3. del

Nasveti za varno sidranje 4. del

Nasveti za varno sidranje 5. del

 

Manevriranje

Kako deluje krmilo in kaj obrača plovilo

Levo in desno sučni propeler in vpliv na krmarjenje

Obračanje plovila z dvema motorjem na mestu

Pristajanje na bok s plovilom z dvema motorjema

Pristajanje na krmo s plovilom z dvema motorjema

Pristajanje na bok s plovilom z enim motorjem (Z-pogon, izvenkrmni motor)

Pristajanje na bok s plovilom z desnosučnim propelerjem

  

Vozli

Mornarski vozel - pašnjak

Moški vozel

Ženski vozel

Vrzni vozel

Skrajševalni vozel

Zastavni vozel

Sidrni vozel

Vozel za bojo

Osmica

 

Navigacija

Nočna plovba - kako se pripraviti

Nastanek sistema pomorskih oznak IALA A in B, podobnosti in razlike

Lateralne oznake v coni A

Kardinalne oznake

Kardinalna oznaka N - sever

Kardinalna oznaka S - jug

Kardinalna oznaka E - vzhod

Kardinalna oznaka W - vzhod

Oznaka osamljene nevarnosti

Oznake nove nevarnosti

Posebne oznake

Kurz plovila

Navtična milja in vozel

 

Radijska komunikacija

Radijske postaje na plovilih

VHF in VHF GMDSS postaja

NAVTEX

Razlika med EPIRB in PLB

 

Motrji, pogoni

Električni motorji v navtiki

Baterije za pogon električnih motorjev

Jet Thruster - sistem za bočni potisk plovil

 

Najem plovila

Kako najeti plovilo in na kaj moramo biti pozorni pri najemu?

Na kaj moramo biti pozorni pri prevzemanju plovila?

 

Drugi nasveti

Kaj je potrebno storiti, ko zapustimo plovilo v marini?

Najpogostejši vzroki izbruha požara na plovilu

Zlata pravila zaščite pred soncem

  

Rubriko Varna plovba ustvarjajo:

 

Gregor Jeretič
tel: + 386 (0) 41 281 133
mail: gregor.jeretic(@)spinaker.si
web: www.spinaker.si
Tomaž Gregorič
tel: + 386 (0) 41 412 067
mail: tomaz.gregoric(@)spinaker.si
web: www.spinaker.si
Aleš Kobav
tel: + 386 (0) 31 30 30 86
mail: ales(@)alaris.si
web: www.eNavtika.si