»Offshore transfer E350 Uniform - Nautic club Rogla Racing Team - Biograd – Malta – Biograd 2014«

Nautic club Rogla je s svojo tekmovalno ekipo in gosti zaključil svoj prvi OFFSHORE projekt pod imenom: »Offshore transfer E350 Uniform - Nautic club Rogla Racing Team - Biograd – Malta – Biograd 2014«

Nautic club Rogla je s svojo tekmovalno ekipo in prijatelji v času med 06.03.2014 – 20.03.2014 izvedel odprtomorsko transfer jadranje na relaciji Dalmacija Biograd – Malta Valletta – Dalmacija Biograd. Ideja, ki je v glavah štajerskih jadralcev z dolgoletnimi izkušnjami tlela že vrsto let je za vse jadralce združene v navtičnem klubu iz Konjic, željne novih izkušenj in doživetij med drugim tudi jadranja na odprtih morjih, postala realnost. Glede na možnosti in izkušnje ostalih je prvi korak v tej smeri preizkus jadralcev in plovila na jadransko – sredozemski ruti iz Dalmacije do Malte in nazaj.

Pripravljeni sta bili dve ekipi s po 4 in 3 jadralci. Prva za pot na Malto in druga za povratek. Na Malto so potovali Stanko KOLAR, Marko DRUŠKOVIČ, Damjan PEČOVNIK in Dare URBANCL. V Dalmacijo se je vračala ekipa Dani VREČKO, Samo PODGRAJŠEK in Stanko KOLAR. Vodenje barke so člani obeh posadk zaupali Stanko KOLARJU, sicer aktualnemu predsedniku Nautic Cluba Rogla.

Biograd - Valletta

Na pot so se jadralci 1 ekipe odpravili 6. marca iz Biograda v Dalmaciji. Za plovilo so si izbrali Elanovo jadrnico E350 Performance pod imenom Uniform, s katero imajo v zadnjih dveh letih tudi največ tekmovalnih jadralskih izkušenj.

Pot jih je v večernih urah vodila najprej do Šibenika, kjer so v jutranjih urah 7. marca opravili carinske postopke in nadaljevali pot proti Visu in dalje proti Brindisiju na vzhodni italijanski obali, kamor so prispeli na večer v soboto, 8. marca. Ekipa se je odločila prenočiti in pot proti Otrantu in peti italijanskega škornja nadaljevati v nedeljo zjutraj. Na peto škornja so prispeli v večernih urah, v Santa Maria di Leuca so si ogledali veličasten svetilnik, ki daje luč mornarjem na plovbi iz Jadranskega v Ionsko morje in obratno. Sledilo je prečenje Ionskega morja, čez zaliv Taranto proti Syracusi na Siciliji. Pot, dolgo skoraj 200 milj so uspeli zaključiti v jutranjih urah torka, 11. marca. Torek je bil namenjen počitku in ogledu znamenitega siciljanskega mesta, nadaljevanje plovbe proti Malti je sledilo v večernih urah istega dne, prihod ekipe 1 v Valleto na Malti pa se je uspešno zaključil v dopoldanskih urah srede, 12.  marca. Ekipa je praktično imela ves čas severovzhodni veter, ki je Uniform odločno gnal iz krme in boka proti planiranemu cilju s povprečno hitrostjo okoli 8 vozlov na uro.

Istega dne se je v Valletto z letalom iz Trevisa odpravila ekipa 2 ob logistični podpori člana NCR RT Andreja Zidanška. Na malti so pristali v sredo zvečer, združeni ekipi sta si vzeli čas za ogled Malte vse do planiranega odhoda v petek 14. marca zjutraj - ekipe 1 z letalom proti Trevisu in ekipe 2 po morski poti v obratni smeri iz Vallette do Biograda.

Valletta - Biograd

Pot v smeri proti domu se je začela z zapletom – zaradi močnega vetra in tehničnih težav. Ob poskusu izplutja v petek,  je po posvetu s kopenskim delom ekipe v Konjicah – vlogo vremenarja in informacijsko podporo ekipama je prevzel Danijel Muha. Ekipa se je odločila odhod prestaviti za dobrih 30 ur, ko naj bi po napovedi upadel močan severovzhodnih, ki je dvignil val vse do višine šterih metrov. Naslednji dan, v soboto 15. marca so se vremenske razmere nekoliko umirile. Ekipa je izplula ob 14. uri popoldne in se odločno soočila z vetrom v premec in napornim jadranjem v veter proti južni obali Sicilije, ki jo je dosegla v poznih večernih urah. Pot je nato nadaljevala s prečenjem pod Sicilijo ter se v jutranjih urah naslednjega dne ob obratu vetra proti severu pričela vzpenjati od Sicilje proti zalivu Taranto. Zaradi zamujenega dneva so se jadralci odločili za pot brez postanka do Santa Marie di Leuca, kamor so ob izkušnji adrenalinskih dogodkov povezanih z vetrom in valom prispeli v pozno večernih urah ponedeljka 17. marca. Sledil je hiter ogled in kavica  znanem lokalu ob luki. Kratek počitek se je nadaljeval s plovbo proti Otrantu in Brindisiju, ki ga je ekipa dosegla v jutranjih urah naslednjega dne. Veter je popustil celo do te mere, da so jadralci pospravili jadra in pot nadaljevali ob pomoči motorja, ki jih nato gnal čez celoten Jadran do Lastova, kjer so se jadralci privezali v jutranjih urah srede  19. marca. Po opravljenih mejnih obveznostih, so se poslovili od simpatičnih uradnikov na otoku in se usmerili direktno proti Biogradu, kamor so ob pomoči vetra in v večernih urah tudi motorja prispeli v četrtek zjutraj ob 00:30.

Ekipo so v Biogradu s penino pričakali prijatelji, Dare je poskrbel za presenečenje in pomagal ekipi 2 varno privezati Uniform na pomol Biogradske marine.

Projekt Nautic cluba Rogla je v celoti uspel, člani posadk so dokazali, da so dovolj zreli in izkušeni tudi za Offshore jadranje. Dokazali so si, da leta vložena v izobraževanje in pridobivanje izkušenj na Jadranu niso vržena stran in da so dobra osnova za nadaljnje nadgrajevanje jadralskih ambicij posameznikov in ekipe. Ideje o novih projektih se že porajajo. Ko bodo le ti dokončno uokvirjeni jih bodo konjiški jadralci s prijatelji brez dvoma znali hitro uresničiti.