Zadnje iz eTrgovine

719.20€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

V Miamiju na Floridi se je včeraj začela prva letošnja regata ISAF svetovnega pokala v olimpijskih razredih. Na njej v ženskem olimpijskem dvosedu 470 nastopata tudi Tina Mrak in Veronika Macarol (JK Pirat), ki sta začeli dobro in sta po prvem dnevu na skupnem sedmem mestu.

Regatni dan se je zaključil pozno zvečer po slovenskem času. Organizatorju in jadralcem je uspelo kljub nevihti v prvem plovu, ko se je veter z 20 okrepil na kar 30 vozlov, uspešno izpeljati oba predvidena plova.

Tina in Veronika sta začeli odlično in prvi plov zaključili na tretjem mestu. V drugem sta slabše startali in kasneje naredili še nekaj napak ter zaključili kot 16. v konkurenci 29 posadk, kar ju trenutno uvršča na skupno 7. mesto, z enakim številom točk, kot jih ima kitajska posadka pred njima. V vodstvu sta olimpijski zmagovalki in aktualni svetovni podprvakinji,

Novozelandki Jo Aleh in Olivia Powrie, na drugo mesto sta se uvrstili srebrni z zadnjih olimpijskih iger in bronasti z zadnjega svetovnega prvenstva v Santanderju, Britanki Hannah Mills ter Saskia Clark, tretji pa sta njuni rojakinji in lanski zmagovalki te regate Sophie Weguelin in Eilidh McIntyre.

Dekleti sta po regati povedali: »V prvi regati sva dobro startali in prvo bojo obrnili kot tretji, drugo orco sva nekaj mest izgubili in obrnili sedmi, takoj zatem pa je za nami prišla nevihta, veter je močno ojačal in nekatere jadrnice so se prevrnile. Midve sva ta trenutek dobro izkoristili in končali regato na tretjem mestu. V drugi regati nisva najbolje startali in odločili sva se za napačno stranico. Napake so se nama stopnjevale, delali sva preveč obratov ter tako izgubljali hitrost. V veter nisva dobro vozili, v krmo pa sva bili hitri.«

Za danes je napovedanega manj vetra, okoli 16 vozlov. Na programu sta dve regati.

Spomnimo

Lani sta Tina Mrak in Veronika Macarol regato ISAF svetovnega pokala v Miamiju zaključili na skupnem četrtem mestu, za letos pa si želita uvrstitev še izboljšati. To zagotovo ne bo lahko, saj je konkurenca letos močnejša in dobro pripravljena; med drugimi bosta nastopili tudi zmagovalki severnoameriškega prvenstva in aktualni svetovni prvakinji, Avstrijki  Lara

Vadlau in Jolanta Ogar, olimpijski prvakinji in aktualni svetovni podprvakinji, Novozelandki Jo Aleh in Olivia Powrie ter srebrni z zadnjih olimpijskih iger in bronasti z zadnjega svetovnega prvenstva v Santanderju, Britanki Hannah Mills ter Saskia Clark.

Prve letošnje regate ISAF svetovnega pokala se v ženskem 470 udeležuje 29 posadk iz Avstrije, Brazilije, Kanade, Kitajske, Španije, Francije, Velike Britanije, Italije, Japonske, Nizozemske, Nove Zelandije, Poljske, Rusije, Slovenije, Švice, Turčije in ZDA. Za najboljših deset posadk se bo v soboto zaključila z regato za odličja.

Tina Mrak in Veronika Macarol imata sicer za seboj zelo uspešno lansko sezono; osvojili sta bron na evropskem prvenstvu, peto mesto in olimpijsko vozovnico za Slovenijo na svetovnem in zaključili sezono na tretjem mestu na svetovni ISAF ženski lestvici za razred 470.

Torek 27 Jan 2015

Za jadralci onkraj luže je prvi tekmovalni dan na drugi regati za svetovni pokal v tej sezoni. V spremenljivih pogojih, ko je sprva sijalo sonce, potem deževalo in spet sijalo sonce, je organizatorjem uspelo izpeljati vse predvidene plove. Vasilij Žbogar v finnu je 7., Tina Mrak in Veronika Macarol v razredu 470 prav tako 7., Žan Luka Zelko v laserju pa 32.

Prvi tekmovalni dan so zaznamovali spremenljivi pogoji, ki jim Američani pravijo "wild and wooly", kar se dobesedno ne da prevesti, preneseno pa bi pomenilo - bilo je sončno in svetlo, bilo je deževno in oblačno in spet je bilo sončno in svetlo. Legendarni petkratni dobitnik olimpijskega odličja Brazilec Robert Scheidt je poenostavljeno povedal: "Vetroven in težek dan".

Na polju so od Slovencev prvi jadrali dekleti Tina Mrak in Veronika Macarol, ki sta začeli odlično, s tretjim mestom. A se jima je žal drugi plov ponesrečil in sta ga končali na 16. mestu, v skupnem seštevku pa sta sedmi.

"Za nama je prvi dan ISAF svetovnega pokala .Izpeljali smo dva plova po vetru jakosti 20 vozlov. V prvi regati nas je presenetila nevihta, veter je močno ojačal na 30 vozlov. Občutki niso bili najboljši, tako da jutri moreva pokazati kaj več,"

sta prvi tekmovalni dan komentirali Portorožanki. Vodstvo sta prevzeli aktualni olimpijski prvakinji Novozelandki Jo Aleh in Polly Powrie pred britanskima ekipama Hannah Mills in Saskio Clark ter Sophie Weguelin in Ellidh McIntyre. Aktualni svetovni prvakinji Avstrijki Lara Vadlau in Jolanta Ogar sta deveti.

Vasilij Žbogar v razredu finn je prvi plov končal na 12. mestu, drugega pa na 5., kar ga po prvem tekmovalnem dnevu uvršča na 7. mesto. V vodstvu je z dvema zmagama Britanec Giles Scott, najboljši finnaš zadnje sezone. Drugi je Avstralec Jake Lilley, tretji pa aktualni svetovni podprvak Hrvat Ivan Kljakovič Gašpič.

V razredu Laser je Žan Luka Zelko po dobrem jadranju in 23. ter 14. mestu trenutno dvaintrideseti. V vodstvu je Brazilec Bruno Fontes, drugi je Novozelandec Andy Maloney, tretji pa še en Brazilec - Robert Scheidt.


Tekmovanja se nadaljujejo danes v poznem popoldanskem času po slovenski uri.

Torek 27 Jan 2015

Med 18. in 23. januarjem se je v Key Westu na Floridi odvijal tradicionalni Quantum Key West Race Week, na katerem se je v 13 jadralnih razredih pomerilo skoraj 150 jadrnic.

Najbolj množičen je bil razred J70, v katerem je jadralo 54 jadrnic, v kategoriji Corinthian pa še nadaljnih 20. Regate se je z italijansko ekipo Calvi Network (lastnik in krmar Carlo Alberini) udeležil tudi Branko Brčin (JK Pirat) in na mestu taktika pomagal ekipi do skupne zmage. Ekipa Calvi Network je sicer tudi aktualna evropska prvakinja ter italijanska državna prvakinja v svojem razredu, k obema dosežkoma je na mestu taktika doprinesel tudi naš Brčin. Občasno ekipo dopolni še en slovenski jadralec, Karlo Hmeljak, ki je z njimi jadral tudi v Key Westu.

»Zmage smo zelo veseli, saj smo premagali svetovne prvake in taktike svetovnega slovesa. Zmaga na Key Westu pomeni toliko, kot da bi tenisač zmagal na US Open. Poleg zmage v razredu J70 smo prejeli tudi naziv 'Boat of the Week', ki pripade najboljši jadrnici v razredu z najmočnejšo konkurenco in se tako za vedno vpisali na prehodni pokal. Na Florido se vrnemo v začetku marca na svetovno znano Bacardi regato, s katero bomo zaključili ameriško avanturo. Potem se vračamo nazaj v Evropo, kjer nas čakajo regate evropskega pokala ter evropsko in svetovno prvenstvo,« je zadovoljen Branko Brčin.

Šestdnevna regata se je odvijala v zelo spremenljivih vetrovnih pogojih. Branko pripoveduje: »Prve tri dni smo imeli nestabilen in šibek veter moči od 2 do 7 vozlov, precej je obračalo, pa še z dvema različnima tokoma smo se spopadali, saj je bilo naše regatno polje ravno na meji med kanalom in Atlantikom na drugi strani. Velik problem je bila 3. regata, ki smo jo zaključili na tretjem mestu; na obali smo izvedeli, da smo bili preko startne črte (OCS), po radiu pa nas o tem niso obvestili in tudi prvotni rezultati niso kazali na diskvalifikacijo. Vložili smo protest, ki pa je bil po treh urah zavrnjen. Drugi dan smo ga ponovno odprli, podprli z video posnetkom, a sodnikov vseeno nismo prepričali, da smo bili ob startu za startno črto (vsi starti so se odvijali na zastavo P, kar pomeni, da si lahko čez startno linijo tudi v zadnji minuti, le na 0 moraš biti notri za linijo). Zadnja dva dneva sta bila vetrovno ugodnejša, pihalo je med 12 in 18 vozli, v petek v sunkih še nekoliko več, pa tudi val se je pojavil zaradi konfiguracije terena in globine vode ter toka. Konstantni dobri rezultati so nas pripeljali do zmage. Zadnji dan je bilo kar napeto, ker si nismo mogli privoščiti prehitrega starta ali diskvalifikacije, ker nismo imeli več kaj odbijati, zato je bilo potrebno res paziti, da ne bi prišli v situacijo za take probleme.«

Ponedeljek 26 Jan 2015

V Miamiju na Floridi se bo danes pričela druga regata serije regat za svetovni pokal v tej sezoni, na kateri bodo nastopili tudi slovenski predstavniki Vasilij Žbogar v razredu finn in Tina Mrak ter Veronika Macarol v dvosedu 470. Prijavljen je tudi Žan Luka Zelko v enosedu laser.

Svetovna jadralska elita se bo zbrala prvič v letošnjem letu po, za večino, več kot dvomesečnem tekmovalnem predahu. Regate se bo udeležila večina najboljših tekmovalcev v posameznih razredih, za slovenske predstavnike pa bo to tudi prvo tekmovanje, ki šteje v seriji svetovnega pokala, saj se decemberskega, ki je potekal v Melbournu ni udeležil nihče od Slovencev. Na regato v Miamiju se je prijavilo 848 jadralcev iz 63. držav.

V razredu finn, kjer bo nastopal Vasilij Žbogar, zmagovalec finala lanskoletnega svetovnega pokala, bo nastopilo 42 jadralcev, vključno z najboljšimi v pretekli sezoni, med drugimi tudi aktualni svetovni prvak in podprvak Britanec Giles Scott ter Hrvat Ivan Kljakovič Gašić. Za Žbogarja se s tem začenja tudi pomembna predolimpijska sezona, v kateri bo že osredotočen predvsem na en cilj, olimpijske igre v Riu prihodnje leto, svojo formo v letošnjem letu pa bo podredil svetovnemu prvenstvu, ki bo konec novembra na Novi Zelandiji in na katerem želi poseči po vrhunskem rezultati (na svetovnih prvenstvih še ni stal na zmagovalnem odru).

Tina Mrak in Veronika Macarol sta v Miamiju že nekaj časa, pred dobrim tednom sta se v okviru priprav udeležili odprtega severnoameriškega prvenstva in ga zaključili na 12. mestu, v zadnjih dneh pa opravili nekaj intenzivnih treningov in odpravili še nekaj preostalih napak, zato regato začenjata optimistični in dobro razpoloženi. Lansko 4. mesto na tej regati letos dekleti želita še izboljšati in poseči po odličju, kar pa zagotovo ne bo lahko, saj je letos konkurenca zaradi bližajočih se Iger močnejša in še bolj pripravljena; nastopili bosta tudi aktualni svetovni prvakinji Avstrijki Lara Vadlau in Jolanta Ogar ter podprvakinji in olimpijski prvakinji Novozelandki Jo Aleh in Olivia Powrie ter bronasti z zadnjega svetovnega prvenstva Britanki Hannah Mills in Saskia Clark.

Ponedeljek 26 Jan 2015

V Miamiju na Floridi se danes začenja prva letošnja regata ISAF svetovnega pokala v olimpijskih razredih. Na njej bosta v ženskem olimpijskem dvosedu 470 nastopili tudi Tina Mrak in Veronika Macarol (JK Pirat).

Dekleti sta se pred dobrim tednom v Miamiju v okviru priprav na ISAF regato svetovnega pokala udeležili odprtega severnoameriškega prvenstva in ga zaključili na 12. mestu. V zadnjih dneh sta opravili nekaj intenzivnih treningov in odpravili še nekaj napak, zato prvo pokalno regato začenjata optimistični in dobro razpoloženi.

Lani sta prvo regato ISAF svetovnega pokala v Miamiju zaključili na skupnem četrtem mestu, za letos pa si želita uvrstitev še izboljšati. To zagotovo ne bo lahko, saj je konkurenca letos močnejša in dobro pripravljena; med drugimi bosta nastopili tudi zmagovalki severnoameriškega prvenstva in aktualni svetovni prvakinji, Avstrijki  Lara Vadlau in Jolanta Ogar, olimpijski prvakinji in aktualni svetovni podprvakinji, Novozelandki Jo Aleh in Olivia Powrie ter srebrni z zadnjih olimpijskih iger in bronasti z zadnjega svetovnega prvenstva v Santanderju, Britanki Hannah Mills ter Saskia Clark.

Prve letošnje regate ISAF svetovnega pokala se bo v ženskem 470 udeležilo 31 posadk iz Avstrije, Brazilije, Kanade, Kitajske, Španije, Francije, Velike Britanije, Italije, Japonske, Nizozemske, Nove Zelandije, Poljske, Rusije, Slovenije, Švice, Turčije in ZDA. Za najboljših deset posadk se bo v soboto zaključila z regato za odličja.

Tina Mrak in Veronika Macarol imata sicer za seboj zelo uspešno lansko sezono; osvojili sta bron na evropskem prvenstvu, peto mesto in olimpijsko vozovnico za Slovenijo na svetovnem in zaključili sezono na tretjem mestu na svetovni ISAF ženski lestvici za razred 470.

Ponedeljek 26 Jan 2015

Alex Thomson in Pepe Ribes, vodilna na regati Barcelona World Race, sta na južnem Atlantiku ostala brez jambora.

Alex in Pepe sta s svojo jadrnico Hugo Boss plula na prvem mestu regate. Med plovbo po južnem Atlantiku se jima je v četrtek zvečer ob 9.02 uri zlomil jambor. V času nesreče sta plula v zmernih vetrovih. Po hitrem pregledu plovila po nesreči, sklepata, da je bila napaka v snastu. Jambor je padel na jadrnico in se prelomil.

Po nesreči sta stopila v kontakt s svojo ekipo na kopnem, da skupaj ugotovijo, kako bosta z jadrnico prišla do najbližje obale. Po prvih ocenah je bila najverjetnejša rešitev Salvador de Bahia v Braziliji, ki pa je še vedno zelo oddaljena.

Stewart Hosford, direktor ekipe Alex Thomson Racing, je takoj po nesreči izjavil: "Začetek regate je bil zelo obetaven za ekipo. Nesreča nas je šokirala. Za regato smo se pripravljali leto dni. Očitno je taka nesreča v prekooceanskem jadranju nekaj normalnega in se pač zgodi. Trenutno se ukvarjamo le s tem, kako bomo jadralca varno pripeljali do najbližje obale. Alex in Pepe sta opravila izjemno delo. Jadrala sta odlično. Nad nesrečo sta izjemno razočarana. Zlom jambora jima je preprečil nadaljevanje regate."

V nesreči se skipperja nista poškodovala. Do najbližje obale ju je ločilo 370 nmi. Po nesreči sta zavarovala plovilo, prižgala motor in začela pluti proti obali s hitrostjo 6 vozlov.

Sobota 24 Jan 2015

V lanskem letu je na trg prišla novost iz ladjedelnice Delphia. Nova Delphia Nano je zaradi svoje privlačne cene, izjemne prostornosti in ekonomičnosti pritegnila marsikaterega navtika. Novo plovilo je že prispelo v Slovenijo. Ogledate si jo lahko v salonu pri uvozniku.

Najnovejša in hkrati najmanjša Delphia Nano spominja na tradicionalni nizozemski guc, veliko podobnosti pa je najti tudi s klasičnimi jadranskimi barkami. Tukaj se podobnosti končajo. Zelo izvirna je rešitev motornega prostora, Delphio Nano namreč poganja izvenkrmni motor, ki je skrit v kokpitu. Notranjost nudi dvojno ležišče v premcu in dvojno ležišče v krmni kabini. Kuhinja je opremljena z umivalnikom, vodo, kuhalnikom in hladilnikom. V WC kabini je možno namestiti kemični ali mornarski WC.


Več o plovilu si lahko preberete na: Novost: Delphia NANO

Fotogalerija: Delphia Nano

Zastopnik za plovila Delphia: As Boats d.o.o., www.as-boats.si, Tel: +386 2 608 41 44

Sreda 21 Jan 2015

Danes ponoči po slovenskem času se je v Miamiju na Floridi zaključilo odprto severnoameriško prvenstvo, na katerem sta v olimpijskem jadralnem dvosedu 470 nastopili tudi Tina Mrak in Veronika Macarol.

Po uspešni lanski sezoni, ko sta osvojili bron na evropskem prvenstvu, peto mesto in olimpijsko vozovnico za Slovenijo na svetovnem in zaključili sezono na tretjem mestu na svetovni ISAF ženski lestvici za razred 470, sta se na prvo letošnjo regato odpravili optimistični. Žal pa dekletoma v zahtevnih razmerah ni šlo vse po načrtih in prvo letošnje prvenstvo zaključujeta na 12. mestu.

V treh regatnih dneh je dvajset posadk, med katerimi so bile tudi vse najboljše, odjadralo sedem regat. Organizatorjem in jadralcem je močno nagajal veter, ki je nihal po moči in močno spreminjal tudi smer, celo do 30 stopinj, kar je povzročilo veliko čakanja in težav s starti. Dekleti sta po koncu povedali: »Pogoji so bili zahtevni, a za vse enaki, midve pa nisva prikazali, kar sva želeli. Najino jadranje je bilo slabo. V tem tednu nadaljujeva s treningi pred pričetkom regate svetovnega pokala. Imava kar nekaj stvari za odpraviti. Predvsem v šibkem vetru z 'boathandlingom' ter vložiti veliko več energije, da bo jadrnica po teh, za naju zahtevnih pogojih, hitrejša.«

Dekleti sta lani odprto severnoameriško prvenstvo zaključili na četrtem mestu, za letos pa sta si zadali naskok na stopničke.

Zmago sta prijadrali avstrijski jadralki Lara Vadlau in Jolanta Ogar (5. na ISAF lestvici), drugi sta bili Britanki Hannah Mills in Saskia Clark (21. na ISAF lestvici) ter tretji Japonki Ai Kondo Yoshida in Miho Yoshioka (6. na ISAF lestvici). Trenutno vodeči na ISAF lestvici najboljših jadralk sveta v razredu 470, Francozinji Camille Lecointre in Helene Defrance, sta končali na osmem mestu, drugi na ISAF lestvici, domačinki Anne Haeger in Briana Provancha, pa na devetem.

Tina Mrak in Veronika Macarol sta se v zimskem obdobju posvečali predvsem kondicijski pripravi, saj imata, kot pravita, na tem področju še največ neizkoriščenih rezerv. Treningi so potekali dvakrat dnevno, dopoldne v telovadnici pod vodstvom kondicijskega trenerja Andreja Kocjana, v popoldanskih urah pa zunaj na prostem, predvsem v obliki tekov in kolesarjenja.

Odprtega severnoameriškega prvenstva sta se udeležili v okviru priprav na letošnjo sezono, prva regata ISAF svetovnega pokala pa ju v Miamiju čaka že čez nekaj dni, 25. januarja.

Fotografija je s svetovnega prvenstva v Santanderju, kjer sta Tina in Veronika Sloveniji prijadrali olimpijsko vozovnico v ženskem 470.

Torek 20 Jan 2015

Ste se že kdaj vozili z avtobusom po zavitih, ozkih  gorskih cestah in je voznik pred vsakim ovinkom zapiskal?

On že ve, da je tako bolj varno, saj ne more videti, kaj je za ovinkom. V pomorstvu je to postalo pravilo, saj je pomembno, da vsak manever izvedemo pravočasno.

Pravila o izogibanju trčenju torej narekujejo plovilu, ki se približuje ovinku ali območju ozke plovne poti, kjer drugih plovil zaradi ovire ni mogoče videti, da pluje previdno in se oglaša z enim dolgin piskom ( - ). Plovilo, ki je za ovinkom ali ga ni mogoče videti zaradi ovire, mora odgovoriti z enim dolgim piskom ( - ).

Torek 20 Jan 2015

V letu 2014 se je na hrvaški obali zgodilo 342 pomorskih nesreč v katerih so rešili 774 oseb in 215 plovil.

V lanskem letu je Hrvaški nacionalni center za usklajevanje iskanja in reševanja na morju organiziral 342 reševalnih akcij. Kljub hitremu posredovanju in rešenim 774 osebam, jih je 34 izgubilo življenje.

V lanskem letu so rešili kar 128 oseb več kot leto poprej. Tudi nezgod s tragičnim koncem je bilo več. V letu 2013 je življenje na hrvaški obali izgubilo 19 oseb, medtem ko lani 15 več. Poleg tega pa se dve osebi še vedno vodita kot pogrešani.

Lani se je zgodilo 15 trkov plovil, osem jih je trčilo v kopno in 60 jih je nasedlo na kopnem. 15 plovil je potonilo, osem pa je zajel požar.

Največje število reševalnih akcij, kar 59, je bilo izvedenih zaradi okvare pogonskega motorja, okvare krmilnih mehanizmov in pomanjkanja goriva.

V nesrečah na morju je 30 oseb utrpelo telesne poškodbe in v 33 primerih je bila potrebna intervencija hitre medicinske pomoči.

Potapljači so potrebovali pomoč v 17 primerih. V 10 primerih so se potapljali z jeklenkami v 7 primerih pa so se potapljali na dah. Osem akcij je bilo potrebnih zaradi jadralcev na deskah, kar je pol manj kot v letu 2013. Pomoč je potrebovalo tudi 14 kopalcev.

Če zanemarimo pomorske nesreče, ki jih je povzročilo slabo vreme, je vzrok za največje število pomorskih nesreč, neznanje in premalo izkušenj upravljavca plovila. Sledi slaba opremljenost plovil in neprimerno obnašanje članov posadke.

Ker je vreme izjemno pomemben dejavnik za varno plovbo, mora vsak kapitan plovila presoditi, če njegovo znanje in izkušnje zadostujejo za plovbo v danih vremenskih razmerah. Vreme in njegov razvoj v obdobju plovbe je potrebno predhodno preveriti. Na plovbo se odpravimo šele ko nam je jasno v kakšnem vremenu bomo pluli in če so naše izkušnje dovolj za plovbo v takem vremenu. Stalno spremljanje vremenskih razmer pomaga pri odločitvah.

V lanskem letu so zabeležili tudi porast lažnih oziroma nepotrebnih klicev na pomoč. Kar 34 reševalnih akcij je bilo izvedenih brez potrebe. Za pravilno angažiranje pomoči na morju je potrebno dobro poznavanje pomorskih pravil in predpisov o varnosti plovbe.

Torek 20 Jan 2015