Zadnje iz eTrgovine

24.90€

V enem letu je slovenski solo jadralec Jasmin Čaušević na svoji tretji etapi, t.i. Pacifik 2018 z barko Indigo (Bavaria 34), preplul 9023 NM. Odrinil je s Karibov iz otoka Martinik in plul po Karibskem morju do otokov ABC (Aruba, Curacao, Bonaire), ter potem od tu zaplul na  nov kontinent, Srednjo Ameriko. Obiskal je otoke San Blas v Panami, kakor tudi sam del Paname z velemestom Panama City. Tukaj je prvič na svojo barko vzel sojadralca. Preplula sta Panamski prekop in prešla v Tihi ocean. V njem sta najprej zaplula do otokov Las Perlas, ter preplula 4204 NM čez del Tihega oceana brez kopnega. 40 dni in 22 ur sta plula neprekinjeno iz Paname do otoka Hiva Oa, 30 dni ali 2932 NM sta neprekinjeno jadrala, saj sta imela še samo cca 40 litrov goriva, ki je služilo za rezervo. Dosegla sta Markeško otočje v Francoski Polineziji, kjer je Gregor po  zapustil barko.

Po obisku in ogledu otokov Hiva Oa, Nuku Hiva, Fatu Hiva, Tahuata in Ua Pou je odjadral za arhipelag Tuamotu, ter se ustavil na atolih Kauehi in Fakarava. Naslednji na poti so bili Družbeni otoki z otokom Tahiti, Moorea, Raiatea, Taha`a, Bora Bora in Maupiti. Skoraj 700 NM je potreboval do Cookovih otokov in atola Palmerston, ter zaplul še nadaljnjih 700 NM proti otočju kraljevine Tonga in se največ zadrževal v skupini otokov Vava`u, na koncu pa je obiskal še Tongatapu.

Vse zgoraj navedeno je strnil v nov, njegov že tretji potopis, ki ga je naslovil Skriti paradiž. Kot je sam enkrat napisal, so pacifiška otočja skriti biseri in kot je najdražji črni biser Tihega oceana, tako je njemu najdražja in najlepša prav zadnja plovba. Vse o skritem raju, lahko preberete na 384 straneh te knjige, ter si ogledate več kot 300 barvnih fotografij. Knjiga je opremljena kot vse tri njegove prejšnje knjige v trdi vezavi, je šivana in je knjiga za vse večne čase.

Jasmin Čauševič: Skriti paradiž

Zadnji video

Ranieri Next240 SH

Letošnja novost iz italijanske ladjedelnice Ranieri International je model Next 240 SH. Ja nekoliko krajša različica svojega predhodnika z vsemi prednostmi večjega brata a bolj dostopno ceno. Ker je manjši in lažji, ga lahko poganjamo že z enim samim motorjem, kar pomeni, da bo tudi poraba goriva ostala nizka.

Zunanjost

Že angleška beseda “sundeck” v nazivu modela nam pove, da je fokus na oblikovanju čolna z velikimi površinami za sončenje. Tako imamo sedaj pred seboj čoln, katerega premec je oblikovan v sončno ploščad. Pod njim je kabina z ločenim toaletnim prostorom. Idejo za oblikovanje tega multifunkcionalnega čolna so razvili na osnovi velike prodajne uspešnice – serije manjših plovil Atlantis. Premična sončna ploščad se zaključuje s krmarsko konzolo, za katero sta dva vrtljiva sedeža. Kokpit je prostran in izdelan večnamensko. V sredini je postavljena odstranljiva mizica, ob bokih so nameščene preklopne klopi, pred krmnim zrcalom pa je udobna klop s prehodom na krmo na levi strani. Z nekaj potezami je mogoče kokpit popolnoma izprazniti, kar je posebej funkcionalno na primer pri ribolovu ali kakšnih drugih športnih aktivnosti. Druga možnost je sprememba kokpita v veliko sončno ploščad, tretja pa je osnovna funkcionalnost palubnega salona. Zanimivo je tudi to, da lahko kabino, kjer je dvojna postelja, spremenimo v jedilnico, kar pride prav v primeru slabega vremena. Od premca do krmarske konzole je po boku močna inox ograja, pošteno odmerjeno je držalo na zrcalu kokpita, zaupanja vredno pa delujejo tudi privezne bitve.

Osnovna in dodatna oprema

V osnovni ceni plovila najdemo kar nekaj opreme. Čoln je opremljen z vsemi blazinami, tako notranjimi kot zunanjimi, rezervoarji za vodo in gorivo, teleskopsko lestvijo za v vodo, hidravličnim sistemom upravljanja z motorjem, avtomatsko kalužno črpalko, navigacijskimi lučmi, itd. Seznam dodatne opreme je še precej daljši in obsega kar nekaj elementov, ki so nujno potrebni. Recimo kompas, sidro in veriga ali sidrna vrv, ki so obvezna oprema plovila tudi po zakonu. Ostalo so več ali manj pogrešljivi dodatki, ki pa vam olajšajo bivanje na plovilu. Naštejmo samo nekaj najpomembnejših: plinski štedilnik, hladilnik, bimini, 220-voltni polnilec električne energije, električni vitel za sidro, zgoraj omenjene bočne klopi, mizica v kokpitu in ladijski WC.

Test plovila

Plovilo je primerno za vgradno enega ali dveh motorjev. Največja skupna pogonska moč je 300 KM ali 223 kW. Na testnem plovilu je bil vgrajen en motor z močjo 250 KM ali 186 kW. Next 240 SH je začel glisirati že pri hitrosti 10 vozlov. Motor se je vrtel z 2600 obrati. Pozicija pogona pa je bila spuščena za 4 stopinje. Ko ga dvignemo v ničelni položaj plovilo že zapluje s hitrostjo 16 vozlov. Ko nekoliko pospešimo, dosežemo hitrost 20 vozlov. Poraba goriva znaša 23 l/h ali 1,15 na prepluto miljo. Pri hitrosti 25 vozlov se motor zavrti 4000 krat v minuti. Poraba znaša 29 l/h oziroma 1,16 l na prepluto miljo, ker je praktično enako kot pri hitrosti 20 vozlov. Hrup na krovu je znašal 78 dB, kar je nižje od konkurenčnih plovil. Ko pospešimo in motor doseže najvišje vrtljaje, dosežemo hitrost plovbe 40 vozlov.

 

Test novega plovila je opravil  Maurizio Bulleri, svetovno poznani krmar hitrih čolnov in eden izmed novinarjev, ki izbirajo Evropsko plovilo leta.

Tehnične lastnosti

  • Dolžina: 7,80 m
  • Dolžina trupa: 6,75 m
  • Širina: 2,50 m
  • Teža: 1500 kg
  • Maksimalna moč motorja: 225kw (300KM)
  • Rezervoar goriva: 250 l
  • Rezervoar vode: 100 l
  • Maksimalno število oseb: 9
  • Št. ležišč: 3
  • Certifikat CE: C

Več o plovilu na tej povezavi. 

Vir: youtube.com/TheBoatShow

Komentarji