Avstralsko podjetje Incat je splovilo največji hiter katamaran na svetu. 70 metrski hitri katamaran nosi ime Muslim Magomayev.

Novi katamaran je prvi, ki so ga v avstralskem podjetju zgradili za proizvajalce nafte in plina. Ko bodo zaključena testiranja na vodi, ga bodo dostavili naročniku v Baku v Azarbejdžanu. Svečane splovitve se je udeležilo vodstvo podjetja Caspian Marine Services. 10 letna hčerka lastnika podjetja Incat  je prerezala trak, na plovilu razbila steklenico šampanjca in splovila ogromni katamaran.

Katamaran je že 74 plovilo iz te ladjedelnice. Ime je dobilo pa slavnem azarbejdžanskem opernem in pop pevcu Muslimu Magomayevemu, ki je preminul leta 2008.

Katamaran je prvo plovilo iz serije DP2. V dolžino meri 70 metrov in bo v podjetju Caspian Marine Services služil za prevoz 150 delavcev na različne naftne in plinske ploščadi na Kaspijskem morju. Uporabljali ga bodo namesto prevoza s helikopterjem, saj lahko na katamaranu hitreje prepeljejo večje število delavcev in tovora. Nova oblika trupa, ki jo imenujejo SWATH bo zagotavljala mirno plovbo vse do stopnje morja 4.

Teža katamarana je približno 200 t. Na krovu je prostora za 150 potnikov. V posadki je 14 članov. Ko je obremenjen še s tovorom, lahko dosega hitrosti do 40 vozlov pri plovbi po 3 m visokih valovih.

Plovilo je široko 16 metrov, kar je znatno manj kot je običajno pri Incatovih katamaranih. Širina je bila določena s širino kanala Volga-Don Canal po katerem mora zapluti pri dostavi iz Tasmanskega Hobarta do Bakuja v Azarbejdžanu. Katamaran poganjata dva MTU motorja z močjo 2880 kW. Za prenos moči na vodo bosta skrbela dva Hamiltonova HT jet pogona.

Katamaran je izdelan iz lahkega aluminija primernega za uporabo v navtiki. Pri izdelavi celotnega plovila so skrbeli za smotrno uporabo materialov in si pridobili certifikat zelenega plovila. Posebnost plovila je velik komandni most. Nanj bodo nameščeni številni elektronski inštrumenti, ki bodo zagotavljali varno plovbo glede na specifične namene uporabe ter stabilnost plovila. Posebnost bo tudi hidravličen mostiček za sestopanje s plovila na naftne ploščadi. Za njegovo stabilnost bo skrbelo šest hidravličnih črpalk, ki jih bo nadziral računalnik. To bo zagotovilo varen sestop tudi v visokih valovih vse do stopnje morja 4.

Vir: http://www.incat.com.au/