Zadnje iz eTrgovine

29.99€

NAVTIČNI PRIROČNIK je praktični vodnik domačega avtorja, ki v besedi in sliki razumljivo pojasni osnovne pojme iz oceanografije, meteorologije, navigacije, pomorskih veščin ter varnosti na morju.

Podrobne razlage spremljajo čudovite barvne fotografije, skice, tabele in drugo slikovno gradivo. Knjiga zaobjema temeljna in poglobljena znanja, ki naj bi jih imel vsak izkušen pomorščak in vsakdo, ki se ljubiteljsko podaja na morje.

VSEBINA

OCEANOGRAFIJA  - valovi, plimovanje, morski tokovi

METEOROLOGIJA - osnovni meteorološki pojmi, oblaki, lokalni veter, svetlobni pojav v atmosferi

NAVIGACIJA - pomorska karta, sistem pomorskih oznak, magnetni kompas, kurz in hitrost, terestična navigacija, navigacija ponoči, pravila o izogibanju trčenju na morju

POMORSKE VEŠČINE - vozli, pristajanje, sidranje, vleka na morju

VARNOST NA MORJU - podhladitev, rešilni jopič in pripenjanje, reševanje človeka v morju, pnevmatski rešilni splav, klic v sili

DODATEK - kartografski ključ, pomorske luči, luči plovil in znamenja, zvočni signali, oddajanje klica v sili s pomočjo VHF GMDSS - radijske postaje, zastave mednarodnega kodeksa in fonetična abeceda, Beaufortova lestvica


O avtorju

Igor Orlov je prve nevihte in zarje doživel že v otroštvu, na plovbah z dedkom z otoka Zlarina. Jadral je na jadrnicah vseh tipov in velikosti, tudi v zelo zahtevnih zimskih razmerah v Biskajskem zalivu, Rokavskem prelivu in Baltiku. Med drugim se je kot taktik in drugi skiper leta 2001 udeležil regate Fastnet ter prejadral več tisoč milj kot skiper 26-metrske jadrnice La poste. Diplomiral je iz meteorologije na Fakulteti za fiziko v Beogradu. Naziv Yachtmaster je pridobil v Veliki Britaniji, kjer je na Jadralski akademiji z odliko zaključil znameniti študij Professional Crew and Skipper Training. Je avtor številnih strokovnih člankov, testira jadrnice ter motorna plovila za slovensko navtično revijo. Leta 2009 je ustanovil jadralno šolo North Adriatic Sailing Academy.

Iz predgovora

V knjig so združena zelo različna znanja in veščine, ki jih mora obvladati sleherni pomorščak. V njej boste našli dragocene razlage in odgovore na številna pomembna vprašanja o morju, vremenu, navigaciji, plovbi in varnosti. Nazorne fotografije in risbe vam bodo popestrile branje in olajšale razumevanje tega preglednega priročnika, zato boste tudi med plovbo hitro našli ustrezno informacijo ali navodilo.  Prepričan sem, da bo bogata in poučna vsebina te knjige številnim navtikom odstrla nova obzorja ter jim omogočila varnejše doživetje morja in plovbe.

Dušan Puh

O knjigi: 

  • avtor: Igor Orlov
  • dimenzija: 270 x 200 mm,
  • obseg: 192 strani
  • vezava: integralna vezava
Igor Orlov - Navtični priročnik

Zadnji video

Slovenski jadralec Jasmin Čauševič se je konec lanskega leta podal na samostojno plovbo preko Atlantika. Da bi tudi vi lahko spoznali, kaj pomeni odpluti sam preko Atlantika ter kako pluti na drugi strani luže, se nam bo Jasmin v naslednjih mesecih redno javljal s svojega podviga.

In kako se je začelo?

Jasmin je svojo jadrnico na zadnjem jadranju privezal v marini Gran Tarajal na otoku Fuerteventura, kjer je čakala na nov podvig. Ob njegovem prihodu seveda ni bila pripravljena na plovbo preko Atlantik. Prva naloga je tako bila priprava jadrnice na dolgo plovbo. Ker marina v Gran Tarajalu ne nudi vsega potrebnega za pripravo jadrnice, se je podal na prvo plovbo proti Las Palmasu na otoku Gran Canaria. Izplul je iz pristanišča in po jugovzhodni strani otoka plul mimo rta Morro Jable, ki je najjužnejša točka otoka Ferteventura. Kurz plovbe je nato spremenil proti zahodu, obplul rt Punta de Jandia na skrajni zahodni točki otoka, nato pa ga je čakalo 50 nmi plovbe do otoka Gran Canarija. Jadrnico je privezal v Las Palmasu.

Po kratkem počitku je bilo potrebno pripraviti jadrnico. Material in storitve na otoku so nekoliko dražje kot na Furteventuri, vendar je vsega na voljo več in delo je bistveno lažje.


Slika 2 - priprava podvodnega dela

Ker je delal sam, mu je priprava jadrnice vzela 6 dni. Najprej jo je moral dvigniti na kopno, ter odstraniti staro antivegetativno zaščito. Ko je bil podvodni del očiščen, ga je zaščitil s temeljnim premazom. Zaradi dolgotrajne plovbe, se je za zaščito pred rastjo vegetacije, odločil, da  uporabi premaza Sea Quantum S, ki se uporablja tudi za premaze velikih ladij. Potrebno je bilo postoriti tudi vse ostalo, kar je potrebno na plovilu narediti vsako leto. Zamenjava cinkov, menjava olja in filtrov na motorju, čiščenje kontaktov in druge malenkosti. Da bi bil za prečkanje oceana primerno pripravljen. Se je odločil, da si v kuhinji namesti nožno črpalko, armaturo in inštalacijo za slano vodo. Poleg vode je bilo potrebno poskrbeti tudi za električno energijo. Kadar človek sam pluje na tako dolgi poti, je zanesljivo delovanje navigacijske in komunikacijske opreme, ter avtopilota ključnega pomena. Za vse to je potrebna dovolj velika količina električne energije. Namestil je nove akumulatorje ter regulatorje polnjenja z električno energijo, ki jo zagotavljajo solarni paneli.


Slika 3 - montaža armature za morsko vodo in zaloga za večmesečno plovbo

Po šestih dneh dela je Jasmin jadrnico pripravil na plovbo. Nakupil je še večmesečno zalogo hrane in vode, ter dotočil gorivo. Pred izplutjem se je odjavil iz EU ter pripravil na izplutje.

Prvi, vmesni cilj so Zelenortski otoki, do katerih je 900 nmi plovbe. Glede na vremenske razmere, hitrost plovbe njegove jadrnice in dejstvo, da je sam, je izračunal, da bo za plovbo potreboval približno sedem dni.

Preden je odvezal vrvi v marini je sporočil: "Ker sem sam bom jadral počasi in sigurno, nikakor ne tekmujem na čas, le da prispem varno."

Kako je potekala plovba do Zelenortskih otokov, si boste lahko prebrali naslednji teden.

2. del - Plovba do Zelenortskih otokov

Predhodne dogodivščine Jasmina si lahko preberete v knjigi: Šepet vetra in valov

Komentarji