Kadar plujemo po odprtem morju, so ena večjih nevarnosti neznani plavajoči predmeti. Če jih ne opazimo pravočasno, lahko vanje trčimo in verjetnost za katastrofalne posledice je velika. Med predmeti, ki plavajo po morjih so tudi tovorni kontejnerji, ki padejo s tovornih ladij med plovbo.

Koliko je teh kontejnerjev, ki padejo v vodo, je bila dolgo časa velika uganka. Krožile so govorice, da v morju konča med nekaj pa vse do 10.000 kontejnerjev letno. Do leta 2010 se niso vodile nobene evidence o tem koliko kontejnerjev letno dejansko konča v morju. Ker se na svetu letno pretovori preko 150 milijonov kontejnerjev v ladijskem transportu (številke naraščajo iz leta v leto), lahko še tako majhen odstotek izgubljenih kontejnerjev pomeni izjemno visoko številko.

Z letom 2011 se je pričelo prvo štetje izgubljenih kontejnerjev. Svetovna transportna organizacija je na podlagi starih podatkov od leta 2008 do 2010 pridobila prvo okvirno številko. V povprečju naj bi letno v morju končalo 350 kontejnerjev. Ocena je bila povprečna in ni predvidevala večje pomorske nesreče, pri kateri bi končalo večje število kontejnerjev v morju.

V nadaljnjih letih so uspeli pridobiti kar 86% svetovnih ladjarjev, da so pričeli sodelovati v statistiki. Na letih 2011-2014 je bilo v povprečju letno izgubljenih 733 kontejnerjev ne upoštevajoč katastrofalne nesreče. V primeru, da upoštevamo še takšno nesrečo številke drastično narastejo. Leta 2013 se je potopila ladja MOL Comfort. Na krovu je nosila 4293 kontejnerjev. Letno povprečje je tako znašalo kar 2683 izgubljenih kontejnerjev. Podobna a nekoliko manjša nesreča se je zgodila tudi leta 2011, ko je pred Novo Zelandijo nasedla ladja M/V Rena. V morju je končalo vsej 900 kontejnerjev.

Če seštejemo vse izgube kontejnerjev od leta 2011 do danes, v morju letno konča približno 1500 kontejnerjev. Večji del se kmalu po nesreči potopi na morsko dno, nekateri pa pol potopljeni še nekaj časa krožijo po odprtih morjih in ogrožajo plovbo. Od kar se vodi statistika, se je močno povečalo zavedanje o nevarnostih, ki jih povzročajo izgubljeni kontejnerji tako za plovbo, kakor tudi za okolje. Industrija je že pristopila k izvajanju ukrepov, ki bodo številke zmanjšali s ciljem, da se prepreči izguba enega samega kontejnerja.

Vir: worldshipping.org