To vprašanje si je postavilo tudi angleško podjetje Drax, ki upravlja največjo angleško elektrarno.

Da bi dobili odgovor na vprašanje, so sklenili dogovor z organizacijo Smart Green Shipping Allliance (SSGA), ladjarjem Ultrabulk in navtičnim arhitekturnim birojem Humpreys Yacht Design.

Podjetje se je odločilo, da investira 100.000 angleških funtov v izdelavo študije, ki po pokazala, ali je na tovorne ladje smiselno vgraditi sistem jader tipa Fastrig. Preveriti nameravajo ali je možno zmanjšati emisije CO2 in zmanjšati stroške prevoza tovora z ladjami.

Ladjarska industrija prispeva približno 3% emisij plinov v ozračje. Številka mogoče ne deluje zaskrbljujoče, dokler ne povemo, da so ti trije odstotki enaki eni milijardi ton CO2 in drugih toplogrednih plinov. Za primerjavo lahko povemo, da celotna Velika Britanija na letnem nivoju povzroči manj toplogrednih plinov, ki izvirajo iz vseh ostalih virov.

Podjetje Drax, ki upravlja največjo angleško elektrarno, je s predelavo le te na biomaso, zmanjšalo emisije toplogrednih plinov za 80%. Sedaj so se odločili, da bodo emisije zmanjšali tudi v dobavni verigi, pri transportu biomase v elektrarno, ki jo izvajajo z tovornimi ladjami.

Direktorica in ustanoviteljica združenja Smart Green Shipping Alliance, Diane Gilpin je povedala:

»To je projekt s katerim želimo narediti razliko v naši industriji. Podjetje se je odločilo, da zniža emisije toplogrednih plinov. Poleg zmanjšanja onesnaževanja, zmanjšuje stroške in zagotavlja dolgoročnost poslovanja. Ta raziskava bo dala odgovor, kje je idealno razmerje med zmanjševanjem emisij in zniževanjem stroškov. V raziskavo bomo vključili celotno industrijo. Od lastnikov pristanišč, ladjedelnic, do lastnikov ladij. Želimo izdelati nov, učinkovit sistem. Prototipi, ki jih nameravamo izdelati bodo resnično zanimivi. Ladja za 21 stoletje bo hibridna jadrnica, ki bo v primerjavi z ladjo Cutty Shark, kot Teslin avto v primerjavi z Fordovim modelom T.«

Vir: www.drax.com