Zadnje iz eTrgovine

29.99€

NAVTIČNI PRIROČNIK je praktični vodnik domačega avtorja, ki v besedi in sliki razumljivo pojasni osnovne pojme iz oceanografije, meteorologije, navigacije, pomorskih veščin ter varnosti na morju.

Podrobne razlage spremljajo čudovite barvne fotografije, skice, tabele in drugo slikovno gradivo. Knjiga zaobjema temeljna in poglobljena znanja, ki naj bi jih imel vsak izkušen pomorščak in vsakdo, ki se ljubiteljsko podaja na morje.

VSEBINA

OCEANOGRAFIJA  - valovi, plimovanje, morski tokovi

METEOROLOGIJA - osnovni meteorološki pojmi, oblaki, lokalni veter, svetlobni pojav v atmosferi

NAVIGACIJA - pomorska karta, sistem pomorskih oznak, magnetni kompas, kurz in hitrost, terestična navigacija, navigacija ponoči, pravila o izogibanju trčenju na morju

POMORSKE VEŠČINE - vozli, pristajanje, sidranje, vleka na morju

VARNOST NA MORJU - podhladitev, rešilni jopič in pripenjanje, reševanje človeka v morju, pnevmatski rešilni splav, klic v sili

DODATEK - kartografski ključ, pomorske luči, luči plovil in znamenja, zvočni signali, oddajanje klica v sili s pomočjo VHF GMDSS - radijske postaje, zastave mednarodnega kodeksa in fonetična abeceda, Beaufortova lestvica


O avtorju

Igor Orlov je prve nevihte in zarje doživel že v otroštvu, na plovbah z dedkom z otoka Zlarina. Jadral je na jadrnicah vseh tipov in velikosti, tudi v zelo zahtevnih zimskih razmerah v Biskajskem zalivu, Rokavskem prelivu in Baltiku. Med drugim se je kot taktik in drugi skiper leta 2001 udeležil regate Fastnet ter prejadral več tisoč milj kot skiper 26-metrske jadrnice La poste. Diplomiral je iz meteorologije na Fakulteti za fiziko v Beogradu. Naziv Yachtmaster je pridobil v Veliki Britaniji, kjer je na Jadralski akademiji z odliko zaključil znameniti študij Professional Crew and Skipper Training. Je avtor številnih strokovnih člankov, testira jadrnice ter motorna plovila za slovensko navtično revijo. Leta 2009 je ustanovil jadralno šolo North Adriatic Sailing Academy.

Iz predgovora

V knjig so združena zelo različna znanja in veščine, ki jih mora obvladati sleherni pomorščak. V njej boste našli dragocene razlage in odgovore na številna pomembna vprašanja o morju, vremenu, navigaciji, plovbi in varnosti. Nazorne fotografije in risbe vam bodo popestrile branje in olajšale razumevanje tega preglednega priročnika, zato boste tudi med plovbo hitro našli ustrezno informacijo ali navodilo.  Prepričan sem, da bo bogata in poučna vsebina te knjige številnim navtikom odstrla nova obzorja ter jim omogočila varnejše doživetje morja in plovbe.

Dušan Puh

O knjigi: 

  • avtor: Igor Orlov
  • dimenzija: 270 x 200 mm,
  • obseg: 192 strani
  • vezava: integralna vezava
Igor Orlov - Navtični priročnik

Zadnji video

Tromba ali pijavica, kot jo imenujejo na Hrvaškem, je ciklonska nevihta velike moči. Na Jadranu najpogosteje nastane v obdobju dolgotrajnejše povečane oblačnosti in mirnega, tihega vremena. Močno vrtinčenje zraka na višini ustvari neke vrste lijak, ki sesa in vrtinči razburkano morje navzgor, kar ustvarja vrtinec, ki doseže višino med 100 in 300 m. Zračne mase na robu se vrtijo z izredno visoko hitrostjo, kar povzroči velike tlačne razlike proti redkemu zraku v notranjosti vrtinca. Posledica teh razlik je orkanska in tudi rušilna moč nevihte.

Tromba je kratkotrajen in lokalen vremenski pojav. Običajno izgine že po 5 do 10 minut in le redko kdaj traja do največ ene ure. Veter v trombi ima običajno ciklonalno smer. Cev je rahlo nagnjena. Razteza se od površine morja do oblakov. Običajno je premer cevi med 20 in 100 m. Vetrovi na robu trombe dosegajo hitrosti od nekaj 10 km/h pa vse do 100 km/h.

Spodnji del trombe v višini nekaj metrov od morske gladine vsebuje veliko količino morske vode, medtem ko ima zgornji del kapljice vode, ki so nastale zaradi kondenzacije pri dvigovanju vlažnega zraka v hladnejše območje.

Kaj storiti na morju, ko se pred nami pojavi tromba?

Tromba se pojavlja na celotnem Jadranu, pogosteje ob zahodni obali Istre in v kanalih srednjega Jadrana. Če trombo opazimo na morju med plovbo se je moramo izogniti. Spremljati moramo smer v katero se premika. Ko ugotovimo smer gibanja, je s plovilom najbolje pluti v pravokotni smeri od njene poti in se ji čim bolj oddaljiti. V kolikor trombo opazimo dovolj zgodaj, je bolje odpluti v marino ali luko in se varno privezati. V kolikor ni dovolj časa, da bi to storili pred prihodom trombe, nikakor ne smemo vpluti v luko. Pametneje je počakati na odprtem morju. V koliko jadramo z jadrnico je potrebno pravočasno zmanjšati površino jader, ker so vetrovi v območju trombe izjemno močni in dosegajo nevihtne ali pa celo orkanske hitrosti.

Video posnetek trombe pred Porečem 11.09.2013:

Komentarji