Zadnje iz eTrgovine

24.99€

V knjigi Mayday je predstavljen izbor najbolj zanimivih in obenem tragičnih pomorskih nesreč, ki segajo od 2. svetovne vojne pa vse do sedanjosti. Vsem zgodbam v knjigi, ki opisujejo nenavadne pomorske avanture: žalostne, drzne, tragične, smešne ali komaj verjetne, je klic na pomoč - MAYDAY skupni imenovalec.

Iz vsebine:

  • Namesto uvoda
  • 117 dni na pragu smrti
  • Anatomija nekega brodoloma
  • Knjiga, ki ne bo napisana
  • Cena slave
  • Poročilo gospoda Roba Widdringtona, prvega častnika ameriške raziskovalne ladje Roger Rewelle
  • Ledena krsta
  • Panika v Sredozemlju
  • Dvakrat okoli Rta Horn
  • Torpedo - made in Germany
  • Morje z napako
  • Havenly tweens
  • Vihar viharjev - po dogodku posnet tudi film The perfect storm
  • Nori Viking na Antarktiki

Avtor Jože Mušič, mojster fotografije in filmar, jadralec, popotnik, vsestranski športnik in prvi Slovenec, ki je objadral svet. Je avtor in prevajalec številnih fotomonografij in potopisov: Melodije vetra, Zlati valovi, Dolga pot čez oceane ... 

Odlomek (117 dni na pragu smrti):

Dnevi so prešli v tedne, tedni v mesece, borba za preživetje je zahtevala vedno več napora. Napihljivi splav, ki jima je nudil edino zaščito, je razpadal, neprestano je bilo treba izmetavati vodo in črpati zrak. V dveh hudih viharjih sta izgubila streho nad splavom, kompas in nekaj plastenk z vodo; zbolela sta, dobila hude sončne opekline po telesu, zaradi slane vode pa boleče izpuščaje po koži. Podhranjena in dehidrirana sta se komaj še premikala. V štirih mesecih je plulo mimo sedem ladij, ne da bi ju kdo opazil. Bil je 117 dan.

Cena v prednaročilu: 19,99 EUR (do 1.4.2020)

Cena po izidu: 24,99 EUR

Darilo ob naročilu za prvih 30 kupcev – MOLITEV PRED PLOVBO (Joža Horvat).

Jože Mušič: MAYDAY

Zadnji video

Pristajanje na bok je najpogostejši način pristajanja pri točenju goriva na bencinski črpalki, pri pristajanju v manjših lukah, na carinskih pomolih pri prehodu meje in podobno. Manever bočnega pristanka s plovilom z enim motorjem lahko izvedemo na prostoru, ki je le nekoliko daljši od dolžine plovila. Opisani postopek je primeren za pristajanje s plovilom z vgrajenim Z-pogonom (en propeler ali duoprop) ali izvenkrmnim motorjem. 

Postopek pristanka na levi bok s plovilom z enim motorjem

  1. izberemo mesto pristanka
  2. pripravimo opremo (bokobrane, mornarsko palico, vrvi) in posadko (razdelimo naloge)
  3. z minimalno hitrostjo zaplujemo proti mestu pristanka pod kotom 30-45 stopinj (slika 1)
  4. pogon je vključen v NAPREJ, krmilo je v nevtralnem položaju (slika 1)
  5. ko se približamo obali, obrnemo krmilo skrajno v desno in izključimo pogon (slika 2)
  6. počakamo, da se premec plovila približa obali (slika 3)
  7. krmilo obrnemo skrajno levo (slika 3)
  8. pogon vključimo v VZVRATNO, da ustavimo plovilo in krmo približamo obali (slika 3)
  9. pogon prestavimo v nevtralno
  10. privežemo privezne vrvi in ugasnemo motor

Previdnost ne bo odveč

  1. Manever vedno izvajamo pri minimalni hitrosti. Plovila z večjimi propelerji in močnejšimi motorji že pri minimalnem plinu dosegajo hitrosti plovbe preko 4 vozle. Zato bo potrebno med manevrom pogona večkrat izključiti, oziroma jih uporabiti le v kratkih impulzih. V kolikor bo prišlo do kakršne koli napake, pri majhnih hitrostih povzročimo le majhne poškodbe. Imeli bomo tudi več časa za razmišljanje in ukrepanje.
  2. Preverimo, če je prostor za privez plovila dovolj dolg za naše plovilo.
  3. Preverimo višino pomola in nastavimo bokobrane na primerno višino.
  4. Preverimo globino vode ob pomolu. Če pristajamo v nepoznanem pristanišču, se pravočasno prepričajmo, kakšna je globina ob pomolu. Pogosto se pred pomolom hitro zmanjša in s pogoni lahko trčimo v morsko dno. Nekateri pomoli imajo v višini morske gladine ali tik pod njo stopnico. Na bok nastavimo večje bokobrane (okrogle). Oseba, ki je zadolžena za privez vrni na premcu, naj opazuje in obvešča krmarja.
  5. V primeru napake reagirajmo preudarno. Burne reakcije in preveliko dodajanje plina lahko povzroči bistveno več škode, kot preudarna a učinkovita reakcija.

V kolikor imamo motorno plovilo z enim vgrajenim motorjem in osovinskim pogonom, ne pristajamo na opisan način, temveč na način, ki je opisan v članku: Levo in desno sučni propeler in vpliv na krmarjenje

Komentarji