Prihajajo izvenkrmni dieselski motorji s 300 KM

Angleško podjetje Cox Powertrain je najavilo izdelavo izvenkrmega dieselskega motorja, ki bo razvil neverjetnih 300 konjskih moči oziroma 220 kW.

Svetovni trendi kažejo, da bodo izvenkrmni motorji in kombinacije dveh treh ali celo štirih, vse bolj pogosti za pogon motornih plovil. Enostavnejše je vzdrževanje, dostop do motorja ali celo zamenjava. Tako se na trgu pojavlja potreba po varčnih motorjih z velikimi močmi, ki lahko poganjajo tudi večja in težja plovila. Nedvomno je uporaba dieselskega motorja ena prvih izbir za zagotavljanje manjše porabe.

Trg izvenkrmnih dieselskih motorjev se je šele pričel razvijati. Pred leti smo že zasledili nekaj motorjev z manjšimi močmi. Prvi bolj odmeven poizkus prodora na trg s serijskim izvenkrmnim dieselskim motorjem z večjo močjo smo zasledili v začetku leta 2015, ko je OXE diesel predstavil svoj motor OXE 200, ki razvije 200 KM.

Tokrat je angleško podjetje Cox Powertrain najavilo izdelavo zaenkrat najmočnejšega dieselskega izvenkrmnega motorja, ki bo razvil 300 KM. Pri podjetju so zaenkrat predstavili le maketo motorja in nekaj njegovih lastnosti. Odločili so se, da za izdelavo motorja ne bodo uporabili enega izmed znanih dieselskih motorjev, ki se trenutno uporabljajo v avtomobilski industriji, ter ga prilagodili za uporabo v navtiki. Skonstruirali so popolnoma nov motor, ki je že od risalne deski namenjen uporabi v navtiki in s tem prilagojen zahtevam na morju.

Prerez motorja CXO300

Idejo za izdelavo popolnoma novega motorja črpajo iz svoje bogate zgodovine. Inženir David Cox je dolga leta sodeloval v Formuli 1 in konstruiral motorje. Vedno je imel številne dobre ideje. Seveda je 99 od stotih romalo v koš, ena pa je bila prava. Eden izmed njegovih prebliskov je bila izdelava motorja z le štirimi nasprotnimi cilindri, ki je razvil kar 1000 KM. F1 ga je zelo hitro prepovedala. Po navedbah Cox-a zaradi «političnih razlogov«.

Pri razvoju motorja sodelujejo eni največjih strokovnjakov angleške avtomobilistične branže. Direktor podjetja je Tim Routsis, ki je do sedaj opravljal naloge izvršnega direktorja pri podjetju Cosworth, poznanega po izdelavi visokozmogljivih motorjev. Inženirji prihajajo iz podjetij kot so McLaren, Lotus, Aston Martin in Jaguar, kar je nedvomno garancija za dovršen izdelek.


CXO300 ne bo klasičen dieselski motor. Bo motor z dvema nasproti ležečima batoma. Razvil bo 300 KM (223 kW) in navor 550Nm. Namenjen bo srednje zahtevnim uporabnikom, kar pomeni, da naj bi deloval do 12 ur na dan z 90% moči. Servisni cikel naj bi bil le na 1.200 ur. Njegova uporabnost se bo najbolj izkazala na pomožnih čolnih – tenderjih večjih jaht. Lahko bodo uporabljali isto gorivo, kot ga uporablja jahta. Dodatni rezervoarji za bencin ne bodo več potrebni. Njihova poraba bo nižja za 20 – 25% v primerjavi z podobnimi bencinskimi motorji, navor pa bo višji za 40%. Zagotavljali bodo izglisiranje pri manjših hitrosti in nižjih obratih motorja.

Motorji COX300 so trenutno v zadnji predprodukcisjki fazi. Do konca leta naj bi bilo na voljo nekaj več kot 40 kosov. Prvi serijski motorji bodo na trgu naslednje leto. Njihova cena naj bi se gibala okrog 35.000 GBP (42.000 EUR), kar je približno 35% več kot primerljivi bencinski motorji. V podjetju pravijo, da primerjava ni potrebna, saj bo to popolnoma drugačna zverina, kot jih poznamo sedaj.