Zadnje iz eTrgovine

24.99€

V knjigi Mayday je predstavljen izbor najbolj zanimivih in obenem tragičnih pomorskih nesreč, ki segajo od 2. svetovne vojne pa vse do sedanjosti. Vsem zgodbam v knjigi, ki opisujejo nenavadne pomorske avanture: žalostne, drzne, tragične, smešne ali komaj verjetne, je klic na pomoč - MAYDAY skupni imenovalec.

Iz vsebine:

  • Namesto uvoda
  • 117 dni na pragu smrti
  • Anatomija nekega brodoloma
  • Knjiga, ki ne bo napisana
  • Cena slave
  • Poročilo gospoda Roba Widdringtona, prvega častnika ameriške raziskovalne ladje Roger Rewelle
  • Ledena krsta
  • Panika v Sredozemlju
  • Dvakrat okoli Rta Horn
  • Torpedo - made in Germany
  • Morje z napako
  • Havenly tweens
  • Vihar viharjev - po dogodku posnet tudi film The perfect storm
  • Nori Viking na Antarktiki

Avtor Jože Mušič, mojster fotografije in filmar, jadralec, popotnik, vsestranski športnik in prvi Slovenec, ki je objadral svet. Je avtor in prevajalec številnih fotomonografij in potopisov: Melodije vetra, Zlati valovi, Dolga pot čez oceane ... 

Odlomek (117 dni na pragu smrti):

Dnevi so prešli v tedne, tedni v mesece, borba za preživetje je zahtevala vedno več napora. Napihljivi splav, ki jima je nudil edino zaščito, je razpadal, neprestano je bilo treba izmetavati vodo in črpati zrak. V dveh hudih viharjih sta izgubila streho nad splavom, kompas in nekaj plastenk z vodo; zbolela sta, dobila hude sončne opekline po telesu, zaradi slane vode pa boleče izpuščaje po koži. Podhranjena in dehidrirana sta se komaj še premikala. V štirih mesecih je plulo mimo sedem ladij, ne da bi ju kdo opazil. Bil je 117 dan.

Cena v prednaročilu: 19,99 EUR (do 1.4.2020)

Cena po izidu: 24,99 EUR

Darilo ob naročilu za prvih 30 kupcev – MOLITEV PRED PLOVBO (Joža Horvat).

Jože Mušič: MAYDAY

Zadnji video

Azijski del regate Clipper povzroča preglavice jadralcem, tekmovalcem in gledalcem. Zaradi Korono virusa so morali odpovedati gostovanje v dveh kitajskih mestih. Sedmo etapo so zato izvedli s štartom in ciljem na Filipinih, kjer pa jim preglavice povzroča veter.

Sedma etapa, je potekala izpred zaliva Subic na Filipinih, do jugozahodnih otokov Japonske in nazaj v izhodiščni zaliv. Plovba je bila zanimiva ves čas do prihoda na zahodno stran Filipinov. Tu je včeraj vetra zmanjkalo. Jadralci se le s težavo počasi premikajo in plujejo s hitrostmi okrog 2 vozlov. Njihova dejanska hitrost približevanja cilju je še bistveno manjša.

Organizator se je zato odločil, da določi dva možna cilja. Kateri bo dejanski cilj bodo odločili glede na vetrovne razmere. Ker ne želijo, da bi jadralci za plovbo poreko zadnjih 100 nmi etape porabili več dni, so alternativni cilj prestavili za stopinjo bolj severno od originalnega cilja. Prvotno določeni cilj je bil med točkama 15°30N, 118°40E in 15°30N, 119°40E, alternativni pa je 16°30N, 118°40E in 16°30N, 119°40E.

Organizator bo meril čase ekip pri prečkanju severnega cilja, ki bodo veljali kot končni rezultat sedme etape, če bo potrebno regato skrajšati. Če se bodo vetrovne razmere spremenile na bolj in bodo lahko ekipe jadrale hitreje, potem bodo morale prepluti še skozi drugi, ki bo veljal kot cilj etape.

Kaj se je dogajalo na regatnem polju v zadnjih dveh dneh

Ekipe so se na povratku proti Filipinom borile za dodatne bonus točke. Pred pričetkom etape so se morali odločiti ali bodo prečkale vzhodno ali zahodno kontrolno točko. Ekipa Qingdao, ki to etapo pluje v ospredju, je kontrolno točko prečkala prva. Sledila ji je ekipa Unicef , kot tretja pa je dodatne točke osvojila ekipa Visit Sanjya. Ekipa Qingdao, si je tako priborila dodatnih 6 točk, Unicef 4 ekipa Visit Sanya pa 2.

Rhiannon Massey, ki pluje na jadrnici Qingdao je zapisal:

»Ekipa Unicef nam je stalno dihala za ovratnik. Zadnjih 12 urah plovbe so svoja jadra so naprezali do skrajnih mej. Videli smo jih, kako plujejo za nami. Zato smo bili dodatno obremenjeni in se trudili vse potrebno, da ne bi izgubili prednosti. Ekipa je ogromno dela vložila v nastavitve spinnakerja in natančno krmarjenje."

Trenutna situacija

Trenutno je v vodstvu ekipa Qingdao. Do cilja jih loči še 150 nmi. Ekipa Unicef na drugem mestu ima 15 nmi zaostanka. Na trenutnem tretjem mestu pluje ekipa Visit Sanya. Njihov zaostanek je 26 nmi za vodilnim. Ekipe Imagine Your Korea, Punta del Este, Zhuhai in Dare To Lead plujejo z zaostankom med 40 in 50 nmi. Najslabše štiri ekipe zaostajajo med 70 in 80 nmi.

Ekipe so v zadnjih 12 urah preplule zgolj 40 nmi.

Komentarji