Incat 069 Francisco

Incat 069 Francisco

Ker so ladje in trajekti veliki, pogosti mislimo da so zato okorni in počasni. Pa temu ni vedno tako.

Avstralsko podjetje Incat iz Hobarta v Tasmaniji, je specialist za izdelavo velikih in hitrih trajektov, ki so namenjeni prevozu ljudi in vozil med velikimi avstralskimi mesti. Zaradi svojih izjemnih plovnih lastnosti, pa že plujejo tudi v drugih delih sveta.

Ladjedelnica je do sedaj izdelala 92 hitrih katamaranov. Med njimi kraljuje trup števila 069. Hitri katamaran z imenom Francisco v dolžino meri 99 m v širino pa 27. Pluje v Južni Ameriki in povezuje Argentinsko mesto Buenos Aires z Urugvajskim mestom Montevideo. Razdalja med njima je 140 nmi. Na krov lahko sprejme 1024 oseb vključno s posadko. V tovorni del lahko sprejme 150 vozil. Za pogon tega 450 ton težkega plovila skrbita dve plinski turbini, ki jih je izdelal tovarna GE (General Electric). Enake plinske turbine, le prilagojene za letala, so vgrajene v letala Boeing 747. Vsaka razvije osupljivih 22 MW moči oziroma če prevedemo v bolj znane enote v 22.000 kW ali 30.000 KM. Skupna moč dveh tako znaša kar 60.000 KM in zadošča za plovbo s hitrostjo 51.8 vozla pri polni obremenitvi. V kolikor ladja pluje prazna pa lahko razvije hitrost 58 vozlov.

Moč motorjev se prenaša preko dveh vodnih jet pogonov, ki so tako kot motorji izjemni v vseh pogledih. Vsako sekundo vsak izmed pogonov potisne 24.000 litrov vode, ki služi za pogon plovila.

Kljub ogromni moči motorjev in hitri plovbi je trajekt ekološko sprejemljiv. Turbine lahko poganja zemeljski plin ali pa dieselsko gorivo. Če pluje z zemeljskim plinom, so emisije toplogrednih plinov bistveno manjše, kot če bi za pogon uporabljal dieselsko gorivo. Da lahko plovilo dosega tako velike hitrosti plovbe na večjih razdaljah potrebuje tudi velike rezervoarja za gorivo. Glavni rezervoar za dieselsko gorivo ima kapaciteto 70.000 l, rezervoar za zemeljski plin pa 40 m3.

Incat 069 Francisco

Foto: Incat (Robert Heazlewood, Jim Flaherty,  Arquitecto)

Komentarji