Zadnje iz eTrgovine

24.90€

V enem letu je slovenski solo jadralec Jasmin Čaušević na svoji tretji etapi, t.i. Pacifik 2018 z barko Indigo (Bavaria 34), preplul 9023 NM. Odrinil je s Karibov iz otoka Martinik in plul po Karibskem morju do otokov ABC (Aruba, Curacao, Bonaire), ter potem od tu zaplul na  nov kontinent, Srednjo Ameriko. Obiskal je otoke San Blas v Panami, kakor tudi sam del Paname z velemestom Panama City. Tukaj je prvič na svojo barko vzel sojadralca. Preplula sta Panamski prekop in prešla v Tihi ocean. V njem sta najprej zaplula do otokov Las Perlas, ter preplula 4204 NM čez del Tihega oceana brez kopnega. 40 dni in 22 ur sta plula neprekinjeno iz Paname do otoka Hiva Oa, 30 dni ali 2932 NM sta neprekinjeno jadrala, saj sta imela še samo cca 40 litrov goriva, ki je služilo za rezervo. Dosegla sta Markeško otočje v Francoski Polineziji, kjer je Gregor po  zapustil barko.

Po obisku in ogledu otokov Hiva Oa, Nuku Hiva, Fatu Hiva, Tahuata in Ua Pou je odjadral za arhipelag Tuamotu, ter se ustavil na atolih Kauehi in Fakarava. Naslednji na poti so bili Družbeni otoki z otokom Tahiti, Moorea, Raiatea, Taha`a, Bora Bora in Maupiti. Skoraj 700 NM je potreboval do Cookovih otokov in atola Palmerston, ter zaplul še nadaljnjih 700 NM proti otočju kraljevine Tonga in se največ zadrževal v skupini otokov Vava`u, na koncu pa je obiskal še Tongatapu.

Vse zgoraj navedeno je strnil v nov, njegov že tretji potopis, ki ga je naslovil Skriti paradiž. Kot je sam enkrat napisal, so pacifiška otočja skriti biseri in kot je najdražji črni biser Tihega oceana, tako je njemu najdražja in najlepša prav zadnja plovba. Vse o skritem raju, lahko preberete na 384 straneh te knjige, ter si ogledate več kot 300 barvnih fotografij. Knjiga je opremljena kot vse tri njegove prejšnje knjige v trdi vezavi, je šivana in je knjiga za vse večne čase.

Jasmin Čauševič: Skriti paradiž

Zadnji video

Tunizijska ladja za prevoz vozil ro-ro Ulysse je trčila v ladjo CSL Virginia in predrla njen trup. Do trka je prišlo v bližini francoskega otoka Korzika zaradi uporabe mobilnega telefona dežurnega oficirja.

Vsak dan poslušamo opozorila, da je uporaba mobilnega telefona med vožnjo avtomobila nevarna. Vsak odgovoren voznik se nevarnosti zaveda in ga med vožnjo ne uporablja. Da pa je lahko uporaba mobilnega telefona na plovilu ali ladji enako nevarna, pa si do sedaj verjetno nismo predstavljali. Kljub vsem navigacijskim napravam in opozorilnim alarmom, je prišlo do trka dveh ladij, kateremu je botrovala uporaba mobilnega telefona.

Tunizijska ladja Ulysse je v oktobru lanskega leta trčila v ciprsko ladjo CSL Virginia v bližini francoskega otoka Korzika. Ladja Ulysse je s premcem trčila v desni bok tovorne ladje in prebila njen trup. Takoj po nesreči so pričeli s preiskavo v kateri so bili ciprski, francoski in tunizijski inšpektorji. Ugotovili so, da se je nesreča zgodila zaradi človeške napake, v tem premeru zaradi uporabe mobilnega telefona.

Ladja Ulysse je bila na poti iz italijanskega pristanišča Genova proti Tuniziji. 7.10.2018 je trčila v tunizijsko ladjo, ki je bila zasidrana približno 17 nmi daleč od obale otoka Korzika.

Dežurni oficir na krovu ladje Ulysse je bil sam na komandnem mostu. Kljub številnim alarmom, ki jih je oddajal radar, ni ukrepal, ker se je pogovarjal preko mobilnega telefona. Ladja je s premcem trčila v desni bok ladje Virginija in ga prebila. Zaradi poškodb je v morje izteklo približno 500 m3 nafte.

Komisija je prav tako opomnila na nenavadno obnašanje ciprske ladje CSL Virginia, ki se je zasidrala na lokaciji, kjer poteka reden pomorski promet. Na ladji je nastala škoda v višini 13,5 mio EUR, ladjar pa bo moral plačati še stroške čiščenja morja, ki so ocenjeni na 10 mio EUR.

Foto: Prémar Méditerranée

Komentarji