Zadnje iz eTrgovine

24.99€

V knjigi Mayday je predstavljen izbor najbolj zanimivih in obenem tragičnih pomorskih nesreč, ki segajo od 2. svetovne vojne pa vse do sedanjosti. Vsem zgodbam v knjigi, ki opisujejo nenavadne pomorske avanture: žalostne, drzne, tragične, smešne ali komaj verjetne, je klic na pomoč - MAYDAY skupni imenovalec.

Iz vsebine:

  • Namesto uvoda
  • 117 dni na pragu smrti
  • Anatomija nekega brodoloma
  • Knjiga, ki ne bo napisana
  • Cena slave
  • Poročilo gospoda Roba Widdringtona, prvega častnika ameriške raziskovalne ladje Roger Rewelle
  • Ledena krsta
  • Panika v Sredozemlju
  • Dvakrat okoli Rta Horn
  • Torpedo - made in Germany
  • Morje z napako
  • Havenly tweens
  • Vihar viharjev - po dogodku posnet tudi film The perfect storm
  • Nori Viking na Antarktiki

Avtor Jože Mušič, mojster fotografije in filmar, jadralec, popotnik, vsestranski športnik in prvi Slovenec, ki je objadral svet. Je avtor in prevajalec številnih fotomonografij in potopisov: Melodije vetra, Zlati valovi, Dolga pot čez oceane ... 

Odlomek (117 dni na pragu smrti):

Dnevi so prešli v tedne, tedni v mesece, borba za preživetje je zahtevala vedno več napora. Napihljivi splav, ki jima je nudil edino zaščito, je razpadal, neprestano je bilo treba izmetavati vodo in črpati zrak. V dveh hudih viharjih sta izgubila streho nad splavom, kompas in nekaj plastenk z vodo; zbolela sta, dobila hude sončne opekline po telesu, zaradi slane vode pa boleče izpuščaje po koži. Podhranjena in dehidrirana sta se komaj še premikala. V štirih mesecih je plulo mimo sedem ladij, ne da bi ju kdo opazil. Bil je 117 dan.

Cena v prednaročilu: 19,99 EUR (do 1.4.2020)

Cena po izidu: 24,99 EUR

Darilo ob naročilu za prvih 30 kupcev – MOLITEV PRED PLOVBO (Joža Horvat).

Jože Mušič: MAYDAY

Zadnji video

Test Beneteau Flyer 8.8, Optimus 360

Pred Izolo smo testirali plovilo Beneteau Flyer 8, ki je prvo plovilo v Sloveniji z vgrajenim sistemom krmilne palice Optimus 360.

Beneteau Flyer 8 je eno izmed novejših plovil iz te francoske ladjedelnice. Podrobneje smo ga predstavili v članku Novost: Beneteau Flyer 8.8 Sundeck. Tokrat nam je uspelo testirati najmočnejšo različico z vgrajenima dvema zunajkrmnima motorjema Suzuki 250 KM in dodatno opremljen s krmilno palico Optimus 360.

Flyer 8.8 Sundeck

Flyer 8.8 Sundeck je hkrati eleganten in športen gliser. Že samo ime »Sundeck« nakazuje na namen plovila. Ima številne površine za uživanje na soncu. Na premcu je velika sončna ploščad, opremljena z udobno blazino, kjer lahko pod soncem uživajo 3–4 osebe. Krmarska konzola je v desnem delu plovila in ima udoben sedež, kjer se lahko namestita dve osebi. Na obeh straneh krmarske konzole sta prehoda, ki povezujeta premec in krmo. Desni je nekoliko ožji, levi pa širši. Krmarsko konzolo in vhod v podpalubje ščiti vetrobransko steklo z inovativno tehnično rešitvijo.

Steklo je od konzole odmaknjeno za nekaj centimetrov, kar omogoča izjemno zračnost med plovbo, a vseeno ščiti pred vetrom in pršcem, ki bi se dvigoval med plovbo po razburkanem morju.

Test hitrosti in porabe

Testno plovilo je bilo opremljeno z dvema zunajkrmnima motorjema Suzuki, ki razvijeta vsak po 250 KM, kar je tudi največja dovoljena moč za to plovilo. Na krovu smo bile tri osebe.

Meritve smo izvedli vse od 1000 pa do 5000 obratov motorja na minuto. Ker je v času testa pihal severozahodnik, valovi pa so merili med 0,5 m in 1 m, motorjev nismo pognali do najvišjih obratov. Če bi jih, bi hitrost plovbe znašala več kot 40 vozlov.

Optimalna plovba je pri hitrostih med 21 in 30 vozli. Iz tabele je razvidno, da plovilo potroši približno 1,5 l goriva na prepluto miljo.

Obrati 1/min Hitrost (kn) Poraba (l/h) Poraba (l/nmi)
1000 4,80 10,80 2,25
1500 7,00 15,80 2,25
2000 9,00 28,00 3,11
2800 13,10 42,80 3,26
3500 22,50 65,80 2,92
4000 28,80 88,00 3,05
4500 32,50 110,00 3,38
5000 36,00 140,00 3,88

 

Krmilna palica Optimus 360

Sistem upravljanja plovila s krmilno palico je namenjen enostavnemu manevriranju plovila z uporabo krmilne palice. Sistem je sposoben samodejno vzdrževati pozicijo plovilo, smer plovila, vpluti ali izpluti na bočni privez oziroma z njega.

Sestavljen je iz treh delov. Optimus EPS (Electronic Power Steering) je elektro-hidravlično servo krmilo, ki ga lahko namestimo na plovila z enim, pa vse do štirih zunajkrmnih motorjev ali pa dveh vgrajenih motorjev.

Optimus 360 (Joystick Control System) je krmilna palica, z vso elektroniko, ki skrbi za krmiljenje EPS. Omogoča enostavno manevriranje s plovilom v marini ali luki ter omogoča manevriranje s plovilom v vseh smereh, vključno z bočno. Če imamo novejše motorje proizvajalcev Suzuki, Yamaha, Honda in Mercury, ne potrebujemo komponente Optimus EPS.

SeaStation GPS je tretja in zadnja komponenta sistema, ki vsebuje natančen GPS-sprejemnik. Stalno beleži GPS-pozicijo plovila in njegovo smer. Sistemu Optimus 360 omogoča ohranjanje točne pozicije plovila in ohranjanje smeri plovila.

Poglejmo, kako učinkovit je sistem

Najprej smo izpluli s priveza v bazen luke Izola. Pihal je rahel zahodnik s hitrostjo do 10 vozlov. Najprej smo testirali funkcije zadrževanja pozicije, zadrževanja kurza in nazadnje še obojega hkrati. Vklop funkcije zadrževanje pozicije se izvede s pritiskom na tipko. Sistem si zabeleži GPS-pozicijo, nato pa s krmiljenjem motorjev in samodejnim dodajanem plina vzdržuje pozicijo plovila. Vsak motor je krmiljen ločeno. V primeru vgradnje dveh motorjev, smo bili do sedaj vajeni, da sta oba motorja obrnjena v isto smer. Pri samodejnih sistemih krmiljenja pa je en motor zasukan v desno, drugi v levo. En propeler poganja motor naprej, drugi nazaj. En se vrti z večjimi obrati, drugi z manjšimi. Na ta način sistem vzdržuje pozicijo plovila. Pozicija plovila se malenkost spreminja, vendar ne več kot en meter od izhodiščne točke.

Nato izključimo zadrževanje pozicije in vključimo funkcijo zadrževanja kurza. Plovilo je ves čas obrnjeno v isto smer, zahodnik pa ga počasi potiska proti vzhodu. Nato testiramo še obe funkciji hkrati. Sistem potrebuje nekaj več moči, a deluje zanesljivo, obrati motorja se dvignejo tudi na 2000 1/min, a sistem brez težav plovilo zadržuje na isti poziciji in v isti smeri.

Bočno pristajanje

Največja prednost sistema, in hkrati najbolj koristna, je nedvomno možnost bočnega izplutja in pristajanja. Za eno ali drugo potrebujemo kar nekaj krmarskih spretnosti, s sistemom Optimus 360 pa je to otročje lahko. Ko si izberemo privezno mesto na obali, moramo plovilo poravnati vzporedno z obalo. Plovilo lahko poravnamo z uporabo krmilnih ročic motorjev in volana, ali pa uporabimo krmilno palico. Z zasukom krmilne palice v levo se bo plovilo okrog svoje osi zavrtelo v levo, z obratom v desno pa se bo zavrtelo okrog svoje osi desno. Če nameravamo pristati na levi bok, ročico krmilnika potisnemo proti levi. Če želimo pristati na desni bok, pa ročico potisnemo v desno. Plovilo se začne počasi približevati obali. Sistem vzdržuje kurz plovila. Tik preden se dotaknemo obale, sprostimo ročico, da se vrne v nevtralni položaj in plovilo obstane na mestu. Plovilo moramo samo še privezati na priveznike.

Izplutje z bočnega priveza

Še enostavnejše kot pristajanje je izplutje s priveza. Ko je plovilo pripravljeno za izplutje, odvežemo privezne vrvi in ročico krmilnika potisnemo v smer, v katero želimo izpluti. Če smo privezani na levi bok, potisnemo ročico v desno in v levo, če smo privezani na desni bok. Plovilo se začne oddaljevati od obale v popolnoma vzporedni smeri in se ne premika naprej in nazaj.

Za izplutje z bočnega priveza ali vplutje na bočni privez ne potrebujete več prostora, kot le varnostjo razdaljo do drugih plovil ali ovir. Že en meter bo zadostoval. Sistem krmiljenja je dovolj močan, da kompenzira vetrove, ki lahko pihajo tudi v bok plovila.

Video

 

Cena sistema:

  • Optimus 360 (SeaStation GPS + SeaWays Autopilot) za 2 zunajkrmna motorja: 15.600,00 eur + DDV
  • Optimus 360 (+ SeaWays Autopilot) za 2 zunajkrmna motorja: 13.900,00 + DDV
  • Optimus EPS za 2 zunajkrmna motorja: (joystick sistem je možno dodati naknadno): 6.857,00 + DDV

Informacije in nakup

 Več informacij pri zastopniku plovil Beneteau in motorjev Suzuki: As-Boats d.o.o. 

Komentarji