Pretekli vikend je v Benetkah Maxi Jena zabeležila dve zmagi, Adriatic Europa drugo in peto mesto, posadka Megenergije četrto in šesto.

Regate v sklopu Veleziane so se pričele v soboto z Venice Hospitality Challange na kateri so sodelovale vabljene maxi jadrnice, ki na regati nastopajo pod pokroviteljstvom beneških hotelov. Že na tej regati je preglavice tekmovalcem in organizatorjev delal močan tok, posledica močnega plimovanja, ki je v prvem poskusu starta odnesel vse sodelujoče preko startne linije. Po ponovljenem startu sta se najbolje izkazali edini slovenski jadrnici koprski Maxi Jena in Adriatic Europa. Kljub temu, da je bila Adriatic Europa najmanjša jadrnica v floti, je vodilni sledila vse do cilja.

Sledila je Velezianina, regata zmagovalcev vseh kategorij Veleziane 2015 na jadrnicah Elan 210, kjer je nastopila štiričlanska posadka Megaenergije. Štajerci so se v obeh odjadranih plovih in tudi v skupnem seštevku uvrstili na četrto mesto.

Obe sobotni regati je zaznamovalo lepo sončno vreme, termični veter hitrosti okoli 6 vozlov in močni tokovi, ki so dosegali od enega do dveh vozlov. Tokovi pa so še večji pomeni igrali na nedeljski Veleziani, kjer je bilo v oblačnem in delno meglenem vremenu vetra bistveno manj.

Prve težave so se za jadralce začele že po obratu razbremenilne boje pred vhodom v beneško laguno, kjer so jadrnice v šibkem vetru morale premagovati nasprotni tok. Vodeče jadrnice z Maxi Jeno na čelu, ki so ji na obratu boje sledile Pendragon, Porto Piccolo, Ancilla Domini, Adriatic Europa, Idrusa in Megaenergija so v prvem delu regate tok še nekako premagovale, pravi boj z njim pa začele šele na prehodu iz kanala Sv. Nikole v kanal Sv. Marka. Večina drugih jadrnic, med njimi tudi Any Wave in Il Moro di Venezia je obtičala že na vhodu v laguno, nobena od preostalih sto osemdesetih pa ni dosegla niti prehodnega cilja na polovici proge.

Vodeče tri so v nespremenjenem vrstnem redu prijadrale do cilja, Adriatic Europa pa je obtičala v brezvetrju z nasprotnim tokom v kanalu Sv. Marka, kjer sta jo ujeli Idrusa in Megaenergija. Do cilja se je med njimi bil tesen boj za mesta od 4 do 6 s številnimi spremembami vrstnega reda. Ob izkoriščanju rahlih sapic je pomembno vlogo igrala tudi spretnost pri sidranju, saj so se vse tri večkrat zasidrale, da jih tok ne bi odnašal nazaj prosti stratu. Nazadnje je četrto mesto pripadlo največji med njimi Idrusi, peto Adriatic Europi in šesto najmanjši Megaenergiji, med tem ko je Ancilla Domini zaostala in do časovne omejitve dosegla le prehodni cilj.

Vir: JZS.si; Uroš Žvan, Sekcija za velike jadrnice JZS; Foto: Maxi Jena