e'dyn - električni navtični motorji iz Slovenije

Podjetje Partner d.o.o., ki je del skupine HESS, v sklopu svojih storitev na pretočnih akumulacijah verige hidroelektrarn na spodnji Savi izvaja specialne batimetrične meritve. Gre za kartiranje in natančno določitev oblike dna rečne struge z večsnopnim sonarjem, podatki pa so lahko predstavljeni v 2D ali 3D obliki.

V preteklosti so za snemanje rečnega dna uporabljali manjše avtonomno specialno plovilo, z  izgradnjo HE Brežice pa se je površina vseh pretočnih akumulacij povečala in obstoječe plovilo za izvajanje meritev na tako velikih območjih ni bilo več primerno.

V družbi Partner so se odločili za sodelovanje s slovenskim podjetjem Podkrižnik d.o.o., ki je zadostilo vsem zahtevam naročila, hkrati pa za namensko plovilo ponudilo tudi visoko zmogljiv in ekološko sprejemljiv elektro pogon.

Električni motor lastne izdelave E'dyn 1120 deluje z močjo 11 kW, kar je enako motorju z notranjim zgorevanjem moči 20 KM. Potrebo po avtonomiji so zagotovili z vgradnjo dveh bateriji s kapaciteto 8,1 kW/h in vso potrebno elektroniko. Pri hitrosti plovbe 7 km/h (4 vozle), kar je delovna hitrost plovila oziroma hitrost, ki je primerna za izvedbo meritev, avtonomija akumulatorskih baterij znaša do 16 ur. Pri maksimalni obremenitvi motorja pa plovilo doseže hitrost okrog 15 km/h (8,5 vozla).

e'dyn - električni navtični motorji iz Slovenije

Plovilo je v celoti  izdelano iz aluminija in odporno na morebitne mehanske poškodbe in udarce.  Narejeno je po naročilu in za namen plutja po pretočnih in drugih akumulacijah ter izvajanja batimetričnih meritev. V dolžino meri 5,5 m, v širino 2,17 m, tehta približno 500 kg in omogoča prevoz šestih oseb. Poganja ga ekološko sprejemljiv elektro pogon, ki omogoča plovbo tudi na območjih, kjer je plovba z bencinskimi motorji prepovedana. Elektro motorni pogon namreč ne onesnažuje vode in zraka, kot je to značilno za motorje z notranjim izgorevanjem. Plovilo je zaradi tega še posebej primerno za plutje po narodnih parkih in ekološko zaščitenih območjih.

Za kvalitetno izvajanje batimetričnih meritev je izdelava zajemala tudi več prilagoditev oziroma predelav plovila. Potrebno je bilo dograditi nosilec za sonar in predelati določene dele čolna za vgradnjo ostalih komponent merilne opreme. Vsa merilna oprema se sedaj lahko tudi demontira in prenese na manjše plovilo (avtonomno plovilo), ki ga lahko uporabljajo za snemanje dna na zelo plitvih območjih in območjih pred hidroelektrarnami, kjer je zaradi varnostnih razlogov dostop s čolnom prepovedan.

Družba Partner bo tako s sodobnim in ekološko neoporečnim plovilom lahko razširila svojo ponudbo storitev ter meritve z večsnopnim sonarjem ponudila tudi na drugih območjih po Sloveniji (Blejsko jezero, reki Ljubljanica in Soča ter druge naravno občutljive vodne površine).