Za drugo polovico tedna je bil za vzhodni Pacifik pred obalo Oregona in severne Kalifornije napovedan severni veter hitrosti med 30 in 40 vozli. Smer vetra je bila za jadranje proti jugu sicer ugodna, a veter bo valove dvignil nad 5 metrov, zato sva s Sandijem v sredo zajadrala k obali in viharna dva dneva preživela v zavetju marine v Crescent Cityju. Malo sva nadomestila pomanjkanje spanja iz preteklih dni, malo popravljala opremo, zašila jadra, dodala nekaj telovadbe in dneva sta minila.
V petek, 5 aprila, zgodaj zjutraj, ko je veter dovolj popustil, sva nadaljevala jadranje proti jugu. Odločila sva se, da bova do nedelje poskusila priti do 300 milj oddaljenega Palo Alta južno od San Francisca, kjer sem se dogovoril za privez za Skokico.
Sprva so naju preganjali štirimetrski valovi, v soboto pa je bil Tihi ocean bolj v skladu s svojim imenom. Na obisk so prišli delfini in popestrili dolgočasno plovbo. Veter se je popoldne vrnil in naju čez noč pospremil vse do San Francisca.
Vhod v veliki zaliv San Francisca je ozek, zato so plimski tokovi v prelivu kar krepki in presegajo 4 vozle hitrosti. Ob plimi teče morje v zaliv, ob oseki pa iz zaliva. Predvsem oseki se je treba izogniti, saj je morski tok takrat usmerjen proti valovom s Tihega oceana, ki v prelivu takrat zrastejo še za nekaj metrov in se prevračajo. Za plovbo pod znamenitim mostom »Golden Gate Bridge« sem izbral čas jutranje plime. Jadranje sva morala ponoči krepko upočasniti in skrajšati jadra, da se ne bi pred jutrom zaletela v nasprotni tok in rolajoče se morje na vhodu v zaliv.
V prvi jutranji svetlobi sva zagledala »Zlata vrata«, tok se je obrnil, valovi zgladili in Skokico je kar posesalo v preliv pod mostom, ki ga je kmalu pozlatilo vzhajajoče sonce. Privoščila sva si panoramski izlet z barko po slikovitem zalivu 😀⛵⚓. Plovbi pod mostom je sledil še jutranji krog okoli otočka Alcatraz z znamenitim zaporom. Dopoldne sva s Sandijem plula okoli centra San Francisca in potem nadaljevala še skoraj 20 milj proti jugu zaliva, ki je postajal vse plitvejši.
< Zahodna obala ZDA | San Francisco 2. del > |
Miran Tepeš | |
![]() |
Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. |
Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell.
Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj.
Besedilo in fotografije: Miran Tepeš
< Proti jugu | San Francisco 2.del > |
Miran Tepeš | |
![]() |
Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. |
Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell.
Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj.
Besedilo in fotografije: Miran Tepeš
< Proti jugu | Nadaljevanje: 14.12.24 |
Miran Tepeš | |
![]() |
Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. |
Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell.
Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj.
Besedilo in fotografije: Miran Tepeš