Slovenska ekipa Elaya z Dušanom Ušeničnikom iz jadralnega kluba Loka Timing je zasedla odlično uvrstitev na zahtevni odprtomorski regati Aegean 600 po Egejskem morju.
Regata Aegean 600 je zopet dokazala, da je odprtomorsko jadranje izjemno zahteven podvig. Na razdalji 600 nmi, ki so jo morali jadralci prepluti med otoki Egejskega morja, so bili deležni zloglasnega vetra Miltemi, ki je zapihal s hitrostmi preko 40 vozlov, do brezvetrja, v katerem so se ekipe komaj premikale. Na regati je nastopilo 64 enotrupnih jadrnic in 5 večtrupnih. Zahtevno regato je zaključilo le 38 posadk, kar 31 pa jih je moralo priznati premoč narave.
Regato je najhitreje prejadral katamaran Zoulou, ki je za plovbo preko 605 nmi dolge regate (teoretična razdalja) potreboval zgolj 1 dan 13 ur 18 min in 52 sekund. Med enotrupnimi jadrnicami je ciljno črko prvi prečkal Lucky, jadrnica, ki pluje pod zastavo ZDA. Na regati sta nastopili tudi dve slovenski ekipi. Jadrnica Karpo, ki jo je krmaril Andrej jereb je žal morala odstopiti na polovici regate. Druga ekipa Elaya, ki jo je vodil lastnik in krmar Dušan Ušeničnik iz škofjeloškega jadralnega kluba Loka Timning, pa je regato odjadrala odlično. Kljub težavam in zahtevnim pogojem, ki jim jih je navrgolo Egejsko morje, so regato zaključili na zavidljivem a nehvaležnem četrtem mestu v svoji skupini. Za plovbo so potrebovali 4 dni 18 ur 44 min in 52 s. Do stopničk jih je ločilo zgolj 3 ure.
Po prihodu v cilj je kapitan ekipe Elaya, Dušan Ušeničnik povedal:
»Končana je regata Aegean 600 2024. Na startu je bilo 69 posadk, ki so izurjene za jadranje na odprtem morju in dobro vedele kakšen je egejski “Meltemi”. Vsi smo svoje jadrnice pripravili na težke razmere na morju. Vedeli smo, da lahko veter hitro naraste na 30 vozlov in tudi čez. Na startu smo imeli elegantnih 20 do 25 vozlov. Prvi del je bila orca do privetrne boje. Odločili smo se, da glavno jadro zmanjšamo na prvo krajšavo. Že po pol minute po startu nam je počila vrv krajšave. Hitro smo se znašli in med samo plovbo premenjali vrv prve krajšave z drugo krajšavo. Ni bilo najbolje, a smo uspeli zdržati do prve boje. Naslednji obrat je bil čez pol milje pri boji, ki jo že tradicionalno sidrajo pod Pozejdonov tempelj. Od tam dalje je bilo noro jadranje z genakerji. Hitrosti na Elayi so presegale 15 vozlov. Obrat okoli Milosa je bil ob sončnem zahodu. Rdeče stene obale so oddajale vročino, ki so jo nabirale preko dneva od sonca. Jadranje preko noči proti Santoriniju je bilo mistično. V jutranjih urah smo objadrali kaldero nekoč gromozanskega vulkana, ki že spi 74 let. Zadnji izbruh beležijo leta 1950. Od tu dalje do Kasosa pa so se začele dogajati resne stvari. Veter je postal nenavadno gost in na momente sunkovit. Val se je dvignil preko 2m. Ekipa je morala biti ves čas fokusirana na trim jader. Po obratu Kasosa in Karpatosa pa se je začela brutalna noč. Veter je pojačal v nekaj sekundah na 45 vozlov, nekateri so poročali jakost vetra tudi 60 vozlov. Do tu (24 ur) smo držali prvo mesto v ORC Three. Zaradi nemogoče situacije smo morali spustiti vsa jadra in preiti v “safe mode”. Bili smo v šoku. Spuščanje jader v takšnih razmerah pobere ogromno energije. Po počitku in čakanju, da se veter malo umiri, smo dvignili viharno prednje jadro in se odpravili proti Rodosu. Imeli smo vse od 0 pa do 30 vozlov v razmaku minute.
Kaj takega ne pomnim v moji jadralski karieri. Nekatere ekipe so šle v riziko in dvigala jadra, kar se večini ni obneslo. Trgala so se jadra, padali so jambori. O tragični novici z jadrnice Heaven smo zvedeli prav tisti trenutek, ko smo se z ekipo usedli in odločili, da prvo mestu ni več pomembno in gremo dalje previdno s poudarkom na varnost posadke in Elaye same. Tu še kako velja izrek: če želiš zmagati regato, moraš regato zaključiti. Pri Rodosu smo naleteli na prve bonace, ki so nas spremljale vse do otoka Agathonissi-ja ob turški obali. Tu smo izgubili ogromno časa. Sledilo je prečenje Egejskega morja proti cilju, ki je bil postavljen pod Pozejdonovim templjem, tam, kjer se vse skupaj tudi začelo. V cilj smo prijadrali kot tretji in verjeli smo, da je to končni rezultat. Napaka. Jadrnica Assante, ki je bila 80NM zadaj je imela še vse možnosti, da z dobrim jadranje premaga naš čas po korekciji. To jim je na koncu tudi uspelo, še več, povzpeli so se celo na drugo mesto. Vsa čas njim, tip jadrnice je namreč Bavaria 36.
Zelo smo zadovoljni, srečni in ponosni, da smo odjadrali en Everest v jadralskem svetu. Kako težko je vse bilo, pove tudi to, da je od 69 ekip zaključilo le 35. Osvojili smo 4. mesto v ORC Three, 5. mesto v IRC Three, 17. mesto v ORC Overall, 25. mesto v IRC Overall. Elaya je bila peta najpočasnejša prijavljena jadrnica med temi regatniki zato sem še bolj ponosen na našo ljubico Elayo, ki nas je varno pripeljala v cilj.
Hvala ekipi za odlično opravljeno delo, vsem navijačem, ki ste nas spremljali podnevi, nekateri tudi ponoči. Z vami je bilo vse lažje. Zahvala gre tudi našim sponzorjem #Elan, #Monterosso, #FuntekTransport, #LMYachting, #Yachtpool, #SnowMonkey.
Sedaj pa novim zmagam naproti. Se vidimo na kakšni lažji regati v prelepi naši Dalmaciji.«
Jadrnica Elaya (Elan E5) je opremljena z dvema litijevima baterijama BlueCell s kapaciteto 170 Ah (skupaj 340 Ah). Baterije s težo vsega 32 kg nadomeščajo 6 ekvivalentnih svinčenih baterij, katerih teža znaša skoraj 200 kg. Poleg zmanjšanja teže plovila zagotavljajo baterije večdnevno brezskrbno delovanje vseh elektronskih naprav na plovilu v ključno z avtopilotom.
Litijeve baterije BlueCell 170Ah 12V