Dostavil je, kar je obljubil. Adrenalin agilnega gliserja in udobje družinskega čolna. Kompakten adrenalinski paket z izjemnimi plovnimi lastnostmi.
Novost ne le na slovenskem, temveč na svetovnem navtičnem trgu, je plovilo Saxdor 200 Sport. Edinstveno kombinacijo adrenalinske plovbe vodnega skuterja in družinskega gliserja je združil v eno večkrat nagrajeni navtični oblikovalec Sakari Mattila. Plovilo je oblikoval v sodelovanju s slovenskim oblikovalskim studiem J&J design.
O plovilu
Posadki so v osnovni verziji namenjeni trije sedeži, nameščeni sredi plovila. Če potrebujete več sedežev, se lahko odločite za štirisedežno različico, pri kateri sta po dva sedeža nameščena v dveh vrstah. Obe verziji plovila sta na voljo kot odprt čoln ali kot čoln s streho. Lahko izbirate med mehko platneno streho ali pa se odločite za fiksno trdo streho.
Premec plovila je velika sončna ploščad. Če bi bila samo to, ne bi bilo nič posebnega. Konstruirana je tako, da jo je možno dvigniti in postane streha dvojnega ležišča. Stranice so sicer platnene, a vseeno nudijo dovolj zaščite pred zunanjimi dejavniki, da bo noč na sidru udobna.
Krma plovila je odprta. Dostop v vodo je enostaven kljub zunajkrmnemu motorju. Na bokih plovila so nameščeni ročaji, ki omogočajo enostavno vračanje na krov plovila.
Za pogon plovila zadostuje en zunajkrmni motor. Za udobno plovbo bo zadostoval tisti s 100 KM, za adrenalinske odvisnike pa je možno namesti najmočnejšo različico s 175 KM. Udobna potovalna hitrost plovila znaša 30 vozlov. Zaradi izjemno majhne teže in odličnih plovnih lastnosti bo poraba pri tej hitrosti znašala zgolj 0,78 l/nmi ali 24 l/h. Najmočnejša različica motorja lahko plovilo potisne do vrtoglavih 45 vozlov.
Testno plovila Saxdor 200 Sport
Plovilo smo testirali v Piranskem zalivu. Vreme je bilo več kot idealno. Jasno nebo in nad zalivom je kraljevala bonaca. Morje je bilo povsem mirno. Idealno za testiranje plovila v najlepših pogojih. Žal pa nam ni omogočalo testirati tistega, po čemer so znani gliserji, ki jih oblikuje Sakari Mattila. Oblika trupa in izjemno dolga vodna linija (praktično enako dolga, kot je dolgo plovilo preko vsega) zagotavljata izjemne plovne lastnosti v vzvalovanem morju. Plovilo namreč slovi po najbolj udobni plovbi ravno v takšnih razmerah in se močno razlikuje od konkurence. Žal bomo morali ta del testa opraviti drugič, ko bo zapihal veter.
Gliser, ki smo ga testirali, je imel vgrajen zunajkrmni motor Mercury z močjo 175 KM, kar je najmočnejša različica, ki jo lahko vgradimo na to plovilo. Imel je štiri sedeže, poln rezervoar goriva (110 l), na krovu sva bili dve osebi. Kot dodatno opremo je imel vgrajen tudi sistem Active Trim.
Active Trim
Active Trim je sistem, ki ga je razvil Mercury, ki zagotavlja povsem avtomatsko kontrolo nad naklonom pete pogona. S tem je zagotovljena optimalna poraba goriva, največji izkoristek motorja pri različnih hitrostih plovbe, hitro izglisiranje brez potrebe po posredovanju krmarja in največjo stabilnost plovila v vseh vremenskih razmerah. Sistem spreminja naklon pri izglisiranju, pospeševanju, zmanjševanju hitrosti in pri zavijanju. Sistem je med plovbo lahko aktiven, možno pa ga je izključiti in naklon pogona prilagajati ročno. Med našim testom je bil sistem ves čas aktiven.
Test plovila
Plovilo je bilo privezano na pomol v marini Portorož. Takoj po vžigu motorja se je zaslišalo brnenje, ki pa je bilo komaj slišno. Ko smo odvezali vrvi in prestavili pogon naprej, je brnenje izginilo. Prvi pomislek, motor je ugasnil. Vendar zakaj potem plujemo naprej in se oddaljujemo od pomola. Nova serija zunajkrmnih motorjev Mercury je res neverjetna. Motorji delujejo izjemno tiho. Na nizkih obratih celo tako tiho, da ne veš, ali delujejo.
Plujemo iz marine in priplujemo v praktično prazen Piranski zaliv. Stanje morja 0, veter 0. Vključimo Active trim, dodamo plin in počasi izglisiramo. Plovba je mirna, čoln se odziva natančno.
Seveda smo na testu preverili tudi ključne parametre. Kako hitro plovilo izglisira, po koliko časa doseže največjo hitrost plovbe, kakšna je poraba goriva pri različnih obratih motorja, kje je optimalna poraba in kakšna je optimalna hitrost plovbe. Vse to si lahko ogledate v videu.