V soboto je francoski jadralec Thomas Ruyant s svojo jadrnico Le Souffle du Nord pour Le Projet Imagine trčil v neznan plavajoč objekt, ki mu je močno poškodoval jadrnico. Takoj po trku je pregledal jadrnico in ugotovil, da mu v trup udira voda.

V trku se je jadrnica močno poškodovala. V del v premcu, kjer hrani jadra je začela udirati voda. Poškodovano ima desno krmilo in trup jadrnice, krov pa se je dobesedno razpolovil. Po trku se je javil svoji ekipi in jim sporočil, kaj se je zgodilo. Skupaj so se odločili, da spremeni smer plovbe in poizkuša pluti proti južnemu deli Nove Zelandije.

V svojem sporočilu je zapisal: »Bilo je kot avtomobilska nesreča. Jadrnica se je v trenutku ustavila. Sunek je bil zelo močan. Včeraj sem bil zelo šokiran in razočaran. Sedaj črpam motivacijo iz zahtevne naloge, ki me čaka. Z jadrnico moram pripluti do varnega pristanišča. To je moja prioriteta.«

Kasneje, ko je zbral svoje misli, je dodal, da je verjetno trčil v delno potopljen kontejner.  Zaradi izjemno slabega stanja njegove jadrnice, je Obalna straža Nove Zelandije v stalni pripravljenosti, v kolikor bi ga bilo potrebno reševati. Ruyant je že osmi tekmovalec, ki je moral odstopiti.

Stephane Le Diraison ostal brez jambora

Nič bolje se ne piše naslednjemu Francozu Stephaneu Le Diraisonu. Plul je na desetem mestu, ko je 950 nmi južno ostal brez jambora. Uradno še ni odstopil, vendar je malo možnosti, da bo uspel nadaljevati. Smer plovbe je spremenil. Pluje proti severovzhodu, proti Melbournu v Avstraliji.

Težave s kobilico Paula Meihata

Tehnične težave ima na svoji jadrnici tudi Paul Meilhat. Počil mu je nosilec kobilice, ki je sedaj močno nagnjena na levo. Smer plovbe je spremenil proti severu, kjer so šibkejši vetrovi. Poizkušal jo bo poravnati in nadaljevati regato. Trenutno pluje na sredini Pacifika na odličnem četrtem mestu. Do Nove Zelandije ga loči 2000 nmi do rta Horn pa 2500.

Thomas Ruyant dosegel Novo Zelandijo

    
Izjava Thomasa Ruyanta po pristanku v pristanišču Bluff v Novi Zelandiji

Danes zjutraj, se je Francoz Thomas Ruyant končno oddahnil. Na krov njegove močno poškodovane jadrnice sta stopila dva tehnika opremljena z vodnimi črpalkami. Po trku je v njegovo jadrnico priteklo veliko vode. Večina se je nabrala v premcu, zaradi česar se je jadrnica močno nagnila naprej. Ure in ure se je boril, da bi priplul v varno zavetje in rešil jadrnico in sebe. Na plovbi od kraja nesreče do Nove Zelandije se je boril z vetrovi, ki so pihali s hitrostjo 55 vozlov. Ker je bila jadrnica nagnjena naprej, je pogosto izgubljal krmilo. Večkrat je pomislil, da bo moral plovilo zapustiti in poklicati reševalce. Ko je priplul v varno zavetje pristanišča Bluff na jugu Nove Zelandije je povedal: »Še pred nekaj urami sem bil zelo zaskrbljen. V 45 vozlih vetra sem izgubljal kontrolo nad plovilom. En prst sem držal na sprožilcu pripravljen, da vas pokličem, da me pričnete reševati. Mislil sem da bom izgubil jadrnico. Vsakih nekaj minut sem jo pregledal v upanju, da bo zdržala. Ko sem zagledal obalo Nove Zelandije obsijano s soncem, sem vedel, da mi bo uspelo. Občutek je bil neverjeten.«

Armel Le Cléac’h povečuje prednost pred Alexom Thompsonom

Vodilna dvojica pluje proti zloglasnemu rtu Hornu. Francoz si je pred Angležem nabral že 500 nmi prednosti. Plujeta s povprečnimi hitrostmi okrog 20 vozlov in preplujeta 450 nmi dnevno. Najhitrejši, Francoz Le Cléac’h, bo rt predvidoma dosegel v petek, Anglež pa dan kasneje. Alex Thomson računa, da bo zaostanek zmanjšal v naslednjih dneh. Približujeta se območju visokega zračnega pritiska, kjer bodo pihali zmerni vetrovi. Prednost Francoza, ki ima funkcionalni obe hidro krili se ne bo več poznala in Anglež je odločen, da se mu približa.